en dan is het meteen slecht?quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Niet meer dan een mening. Een boel niet onderbouwde aannames.
Nee. Maar ook niet 'goed'.quote:
bedankt voor je uitlegquote:Op woensdag 10 juni 2020 16:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee. Maar ook niet 'goed'.
Als KLM failliet gaat moeten alle vliegtickets vergoed worden door:quote:Op woensdag 10 juni 2020 16:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Alsof het merendeel van de KLM-klanten Nederlander is.
Hoe is dit van toepassing op jouw opmerking dat geld van terugbetaalde tickets in Nederland blijft? Als alle tickets terugbetaald worden, gaat het merendeel van dat geld naar het buitenland. Want daar zit het gros van de KLM klanten.quote:Op woensdag 10 juni 2020 22:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als KLM failliet gaat moeten alle vliegtickets vergoed worden door:
A: SGR + Nederlandse belastingbetaler
B: De Koning van Marokko
C: We geven gewoon de Rabobank de schuld
Aan jou de eer om de meest waarschijnlijk scenario uit te kiezen.
Dit is de crux waar het om gaat.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 23:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is niet het enige probleem, zitten gewoon te dicht op elkaar dus als je niet vroeg of laat volledig opgeslokt wilt worden dan moet je afscheid nemen of afscheid van de KLM nemen, dat kan natuurlijk ook
Er stond een link bij mijn reactie. Niet gelezen?quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoe is dit van toepassing op jouw opmerking dat geld van terugbetaalde tickets in Nederland blijft? Als alle tickets terugbetaald worden, gaat het merendeel van dat geld naar het buitenland. Want daar zit het gros van de KLM klanten.
Overigens is het antwoord D: Door niemand.
Losse vliegtickets vallen niet onder de SGR.
quote:Sinds het begin van de coronacrisis hebben ANVR-leden helaas veel reizen van consumenten moeten annuleren, maar hebben zij de Reisvoucher kunnen uitgeven. Deze Reisvoucher geeft jou als reiziger de mogelijkheid om op een later moment je reis alsnog te boeken, terwijl in de tussentijd jouw betaalde reissom gegarandeerd gedekt is door garantiefonds SGR. Deze regeling liep tot 1 juni. Maar op vrijdag 29 mei is deze dekking verlengd tot 1 september.
SGR en ANVR zijn blij dat met behulp van het ministerie van Economische Zaken de uitgifte van de enige voucher in Nederland mét SGR-dekking kan worden voortgezet tot in ieder geval 1 september 2020.
Geldt alleen voor pakketreizen, niet voor losse vliegtickets. En als jij je pakketreis wil terugclaimen, dan doe je dat bij het reisbureau, niet de luchtvaartmaatschappij.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:25 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er stond een link bij mijn reactie. Niet gelezen?
https://www.anvr.nl/reisnieuws/artikel.aspx?item=6
[..]
En waar zie jij dat staan in de link die ik gaf?quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Geldt alleen voor pakketreizen, niet voor losse vliegtickets.
Niet. Maar dat is voor mij parate kennis. Als jij die kennis ook wilt hebben, kun je het internet gebruiken.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En waar zie jij dat staan in de link die ik gaf?
Ik heb het al gebruikt, maar ik adviseer je hetzelfde te doen. Er is voor de vouchers, zoals in de link te lezen is, een dekking in het leven geroepen door het ministerie van Economische Zaken. Normaal gesproken zijn de vouchers niet gedekt nee, maar SinterWopke strooit nu met een garantstelling waar wij als belastingbetaler voor moeten betalen als KLM op de fles gaat.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet. Maar dat is voor mij parate kennis. Als jij die kennis ook wilt hebben, kun je het internet gebruiken.
En die geldt alleen voor reizen die vallen onder de SGR.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:38 schreef ACT-F het volgende:
Er is voor de vouchers, zoals in de link te lezen is, een dekking in het leven geroepen door het ministerie van Economische Zaken.
Normaal gesproken ja. Maar vanwege de coronacrisis is er....quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En die geldt alleen voor reizen die vallen onder de SGR.
EN LOSSE VLIEGTICKETS VALLEN NIET ONDER DE SGR.
Godverdomme wat ben je eigenwijs.
Die geldt voor reizen die onder het SGR vallen. Zoals in het artikel staat dat jij gelinkt hebt. Dus je lult nog steeds uit je nek.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:42 schreef ACT-F het volgende:
EEN REGELING IN HET LEVEN GEROEPEN DOOR HET MINISTERIE VAN ECONOMISCHE ZAKEN.
Nee, die regeling is in samenwerking met het SGR in het leven geroepen. ALLE tickets waar nu een voucher voor uitgegeven is, is dankzij die regeling gedekt.quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die geldt voor reizen die onder het SGR vallen. Zoals in het artikel staat dat jij gelinkt hebt. Dus je lult nog steeds uit je nek.
Fixedquote:Op donderdag 11 juni 2020 15:46 schreef ACT-F het volgende:
Nee, die regeling is in samenwerking met het SGR in het leven geroepen. ALLE tickets reizen waar nu een voucher voor uitgegeven is, is dankzij die regeling gedekt.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 15:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Normaal gesproken ja. Maar vanwege de coronacrisis is er....
EEN REGELING IN HET LEVEN GEROEPEN DOOR HET MINISTERIE VAN ECONOMISCHE ZAKEN.
Over eigenwijs gesproken
https://www.anvr.nl/reisnieuws/artikel.aspx?item=10quote:9. Sommige luchtvaartmaatschappijen geven ook vouchers uit, hoe zit dat?
De Reisvoucher met SGR-dekking geldt alleen voor pakketreizen, dus niet voor losse vliegtuigtickets.
Onder normale omstandigheden ja. Lees je eigen bron eens goed bij punt 7.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 04:09 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.anvr.nl/reisnieuws/artikel.aspx?item=10
Geef jij nou eens een bron dat de Reisvoucher ook geldt voor losse tickets.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 11:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Onder normale omstandigheden ja. Lees je eigen bron eens goed bij punt 7.
Je eigen bron bij punt 2.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 12:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geef jij nou eens een bron dat de Reisvoucher ook geldt voor losse tickets.
Zelf zeggen ze van niet namelijk.
Ja, maar dat mag een organisatie alleen doen voor diensten die onder SGR gedekte producten vallen.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je eigen bron bij punt 2.
Onder normale omstandigheden zou je je geld terug krijgen als een organisatie je reis annuleert. Dat geldt natuurlijk ook voor overige diensten en producten. Vanwege liquiditeitsproblemen bij reisorganisaties loop je het risico dat ze al failliet zijn voordat je je geld terug hebt kunnen vorderen waardoor je je geld kwijt bent, net zoals bij alle andere faillissementen. Nu heeft onze overheid bedacht dat alle reisorganisaties, dus ook de losse tickets, een voucher mogen uitgeven met de voorwaarde dat er een SGR-garantie op zit waardoor je gedekt bent. Het idee is dat KLM nog te redden is. Gaat de boel failliet dan worden alle tickets betaald door SGR. Uiteindelijk is het de belastingbetaler die deze garantstelling betaalt.
Juist! Het draait om die corona voucher. Dat is geen initiatief van SGR zelf, want die gaat echt niet voor Sinterklaas spelen terwijl de kopers van losse tickets geen annuleringspremie betaald hebben. Het initiatief komt van het ministerie van economische zaken in samenwerking met SGR. Zij staan garant voor deze vouchers die onder normale omstandigheden nooit gedekt zouden zijn omdat er geen annuleringsverzekering afgesloten is..quote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:29 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, maar dat mag een organisatie alleen doen voor diensten die onder SGR gedekte producten vallen.
Er is zelfs een speciale corona voucher in het leven geroepen om de door jou genoemde dekking aan te bieden.
quote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Juist! Het draait om die corona voucher. Dat is geen initiatief van SGR zelf, want die gaat echt niet voor Sinterklaas spelen terwijl de kopers van losse tickets geen annuleringspremie betaald hebben. Het initiatief komt van het ministerie van economische zaken in samenwerking met SGR. Zij staan garant voor deze vouchers die onder normale omstandigheden nooit gedekt zouden zijn omdat er geen annuleringsverzekering afgesloten is..
https://www.sgr.nl/reisor(...)ucher-28-april-2020/quote:5. De aan SGR deelnemende doorverkoper/handelaar zowel handelend in zijn hoedanigheid van zuiver bemiddelaar als handelend als reisorganisator na toevoeging van reisdiensten kan voor de totale aan de consument in rekening gebrachte diensten voor zover die diensten vallen onder de SGR garantieregeling een voucher onder SGR dekking uitschrijven en de van de SGR organisator ontvangen voucher onder zich houden. Een doorverkoper/handelaar mag derhalve geen vouchers uitschrijven van niet onder de SGR dekking vallende diensten en of van diensten van niet bij SGR aangesloten organisatoren.
https://www.sgr.nl/reisorganisaties/veelgestelde-vragen/quote:Mag ik een Corona-voucher verstrekken aan klanten die alleen een vliegticket hebben geboekt?
Nee, dat mag niet. Losse vliegtickets zijn niet gedekt onder de garantieregeling van SGR. Een waardebon om later een nieuw ticket te kopen kan dus niet worden gedekt.
Dat laatste is interessant, want die had ik niet eerder gelezen. Waarvoor dank! Want dit scheelt ons een hoop centen. Neemt niet weg dat de overige (pakket)reizen wel voor rekening van de belastingbetaler komt als de boel op de fles gaat.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:44 schreef Drekkoning het volgende:
Of nog iets explicieter:
[..]
https://www.sgr.nl/reisorganisaties/veelgestelde-vragen/
Ja, zeker zo. Er is nu al 150 miljoen ingepompt en als dat nodig blijkt zal dat waarschijnlijk meer worden.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 14:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat laatste is interessant, want die had ik niet eerder gelezen. Waarvoor dank! Want dit scheelt ons een hoop centen. Neemt niet weg dat de overige (pakket)reizen wel voor rekening van de belastingbetaler komt als de boel op de fles gaat.
Dit proces had Wopke Hoekstra vorig jaar juist willen voorkomen. Dat alles nu tegenzit, kun je hem nu niet verwijten.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bijl valt bij KLM in plaats van Air France
De redding van luchtvaartmaatschappij KLM dreigt te verzanden in een moeras van rechtszaken en eisen van de politiek. Ook houdt de Franse regering diepe ingrepen bij Air France tegen, waardoor KLM volledig gestript dreigt te worden.
https://www.telegraaf.nl/(...)laats-van-air-france
Goh die had niemand zien aankomen, behalve Wopke natuurlijk
daarom, misschien is er wel een non EU airline bereid KLM van Air France te kopen, met hun verder gaan is zinloosquote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:38 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dit proces had Wopke Hoekstra vorig jaar juist willen voorkomen. Dat alles nu tegenzit, kun je hem nu niet verwijten.
We moeten ons nu wel gaan afvragen, als KLM toch helemaal uitgekleed wordt, moeten wij dan nu nog staatsgaranties van 2 tot 4 miljard euro gaan geven op leningen aan KLM.
Misschien kan men KLM bij Airfrance losweken en aan de Luchthanze overdoen. Met de Duitsers is samenwerken een stuk gemakkelijker in ieder geval.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom, misschien is er wel een non EU airline bereid KLM van Air France te kopen, met hun verder gaan is zinloos
Ook Frankfurt is erg dichtbij, naar mijn mening is het beter een partner te hebben uit de VS, Midden Oosten, of Verre Oosten die dan Amsterdam als Europese hub gebruikt en niet een EU partner die van Schiphol een streekvliegveld wil maken.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misschien kan men KLM bij Airfrance losweken en aan de Luchthanze overdoen. Met de Duitsers is samenwerken een stuk gemakkelijker.
Lufthanza is niet zo gecentraliseerd als Airfrance, waar de focus puur op Parijs licht. De Duitse maatschappij vliegt ook international vanuit München en Berlijn. Daarom denk ik dat deze combinatie beter past.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook Frankfurt is erg dichtbij, naar mijn mening is het beter een partner te hebben uit de VS, Midden Oosten, of Verre Oosten die dan Amsterdam als Europese hub gebruikt en niet een EU partner die van Schiphol een streekvliegveld wil maken.
Ja, ik denk ook aan zo'n oplossing. 40% naar China East, en 40% naar Deltaquote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook Frankfurt is erg dichtbij, naar mijn mening is het beter een partner te hebben uit de VS, Midden Oosten, of Verre Oosten die dan Amsterdam als Europese hub gebruikt en niet een EU partner die van Schiphol een streekvliegveld wil maken.
Lufthansa zit in hetzelfde vaarwater als KLM. Die hebben al zoveel verplichtingen jegens andere landen (België, Oostenrijk en Zwitserland), dat KLM ook in die combinatie een ondergeschoven kind zal blijven. Ik meende dat de Oostenrijkse regering steun heeft gegeven aan Lufthansa-dochter Austrian in ruil voor een grotere meer internationale hubfunctie voor Wenen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Lufthanza is niet zo gecentraliseerd als Airfrance, waar de focus puur op Parijs licht. De Duitse maatschappij vliegt ook international vanuit München en Berlijn. Daarom denk ik dat deze combinatie beter past.
Het is inderdaad niet perfect, maar alles beter dan met Chinezen of Arabieren in zee te moeten.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:09 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Lufthansa zit in hetzelfde vaarwater als KLM. Die hebben al zoveel verplichtingen jegens andere landen (België, Oostenrijk en Zwitserland), dat KLM ook in die combinatie een ondergeschoven kind zal blijven. Ik meende dat de Oostenrijkse regering steun heeft gegeven aan Lufthansa-dochter Austrian in ruil voor een grotere meer internationale hubfunctie voor Wenen.
Aantal uitstaande aandelen 428.630.000 AirFrance KLMquote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:02 schreef stalybridge het volgende:
Wat is KLM nog waard. M.a.w. wat kan je kopen voor 2-4 miljard?
Klopt als een bus, die Debiel Eurlings was ook zo een succes bij de KLMquote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:16 schreef Jed1Gam het volgende:
Gesubsidieerd vliegen, grappig wel. En dan willen ze nog dat mensen minder gaan vliegen, top zakenlieden die overheid
Denk dat de governance eigenlijk de belangrijkste voorwaarde moet zijn van eventuele steun, veel meer dan dat geneuzel over nachtvluchten, biobrandstof, of wat Henk de piloot verdient.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:08 schreef Idisrom het volgende:
Yteke de Jong vraagt het zich ook af. "Wordt KLM een blijvende pinautomaat voor Air France?"
https://www.telegraaf.nl/(...)omaat-wordt-gebruikt
Zij snapt het, alleen Wopke staat er anders inquote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:08 schreef Idisrom het volgende:
Yteke de Jong vraagt het zich ook af. "Wordt KLM een blijvende pinautomaat voor Air France?"
https://www.telegraaf.nl/(...)omaat-wordt-gebruikt
https://denhaagfm.nl/2020(...)g-met-premier-rutte/quote:Deze week zal het leningenpakket voor KLM worden gepresenteerd, stelt De Telegraaf. “Rutte kan dinsdag nog laatste toezeggingen losweken ten aanzien van garanties voor KLM om zo de rol als pinautomaat af te wenden”, stelt een ingewijde tegen de krant.
Niet de VVR pakken, en er daarna uitgebonjourd worden met een minimale transitievergoeding. Living on the edge.quote:Op woensdag 24 juni 2020 01:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Weinig animo voor vrijwillige vertrekregeling KLM
Slechts 800 vrijwilligers hebben zich aangemeld voor de vrijwillige vertrekregeling van KLM, aldus vakbondsvoorzitter Robert Swankhuizen. Dat is veel te weinig om gedwongen ontslagen te voorkomen. De luchtvaartmaatschappij moet als gevolg van de coronacrisis waarschijnlijk 5400 tot 7000 banen schrappen.
Swankhuizen, de voorzitter van de Nederlandse vakbond voor luchtvaarttechnici (NVLT), bevestigt aan RTL Z dat er tot nu toe 800 aanmeldingen voor de vrijwillige vertrekregeling zijn, op het totale aantal van 30.000 medewerkers.
Volgens hem is de regeling te karig om genoeg mensen over de streep te trekken. De vertrekpremie van KLM kan oplopen tot maximaal anderhalf jaarsalaris.
Te karig
Swankhuizen wees er gisteren in de Telegraaf al op dat de Nederlandse fiscus daarvan de helft opeist. In Frankrijk zou dat slechts 25 procent zijn.
Om het aantal gedwongen ontslagen zo laag mogelijk te houden, is het van belang dat de vrijwillige vertrekregeling zo gunstig mogelijk is. "Hoe meer de mensen daar netto van overhouden, hoe meer er zich voor zullen aanmelden", vult de vakbondsvoorzitter tegenover RTL Z aan. "Dat moeten de Wopke Hoekstra's van deze wereld zich realiseren."
Volgens de vakbondsvoorzitter kunnen de verschillen tussen de Nederlandse en Franse vertrekregelingen kwaad bloed zetten bij de werknemers van KLM. "Die hebben jarenlang veel beter gepresteerd dan hun Franse collega's, terwijl die sowieso al betere arbeidsomstandigheden hadden met een kortere werkweek en een lagere pensioenleeftijd. Nu houden zij ook nog eens meer over aan hun vertrekregeling."
Swankhuizen is teleurgesteld in de gebrekkige informatie over de komende reorganisatie, die de vakbonden van KLM krijgen. "Zo is nog steeds niet bekend hoeveel werknemers KLM moet laten gaan."
Rechtszaak ontslagmethode
De grootste vakbond bij KLM, de Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC), stapt vrijdag naar de rechter om te protesteren tegen de ontslagmethode die de luchtvaartmaatschappij bij de komende sanering wil gebruiken.
Daarbij wil KLM ontslagen spreiden over de leeftijdscategorieën, in plaats van de werknemers met het kortste arbeidsverleden te ontslaan. Volgens een woordvoerster van de VNC willen veel werknemers eerst de rechtszaak afwachten, omdat zij dan beter kunnen beoordelen of de vrijwillige vertrekregeling voor hen geschikt is.
KLM reageerde vanochtend nog niet op een verzoek om toelichting op het animo voor de vrijwillige vertrekregeling en de aanstaande rechtszaak.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-klm-sanering-corona
Wopke realiseert zich helemaal niks en is alleen bezig met zichzelf op de kaart te zetten en zijn geniale aankoop van 750 miljoen met 500 miljoen verlies goed te praten
Graaf jij nog even een put in Tsjechie, of zo.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:23 schreef cempexo het volgende:
Daar waar de overheid zich gaat bemoeien met commerciële organisaties, daar gaat het mis.
Mwoah, je kunt nog 2 jaar in de WW als je genoeg jaren gewerkt hebt.quote:Op woensdag 24 juni 2020 05:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niet de VVR pakken, en er daarna uitgebonjourd worden met een minimale transitievergoeding. Living on the edge.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |