abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 juni 2020 @ 14:15:59 #76
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193600969
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat laatste is interessant, want die had ik niet eerder gelezen. Waarvoor dank! Want dit scheelt ons een hoop centen. Neemt niet weg dat de overige (pakket)reizen wel voor rekening van de belastingbetaler komt als de boel op de fles gaat.
Ja, zeker zo. Er is nu al 150 miljoen ingepompt en als dat nodig blijkt zal dat waarschijnlijk meer worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 19 juni 2020 @ 10:30:25 #77
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193695304
Controle geld struikelblok redding KLM

De voorgenomen steunoperatie van de overheid aan KLM wordt bemoeilijkt doordat Air France zijn invloed op de Nederlandse luchtvaartmaatschappij wil behouden. Dat schrijft het FD op basis van ingewijden. Minister van Financiën Wopke Hoekstra (CDA) eist dat de leningen tot 4 miljard euro enkel ten goede komen aan KLM en wil daarom controle hebben op de besteding. De Fransen willen zo min mogelijk beperkingen en voorwaarden omdat het gaat om een reddingsoperatie, voortgekomen uit de lockdown vanwege het coronavirus.

Een van de opties is het aantal commissarissen bij KLM uit te breiden zodat de Nederlanders in de meerderheid zijn. Dat is voor de Fransen onbespreekbaar. :') Een alternatief is het benoemen van een vertrouwenspersoon ('trustee') die toeziet op de besteding van het overheidsgeld. De vraag is hoeveel macht deze 'waakhond' krijgt. Ook een goedkeuringsrecht voor investeringen boven een bepaald bedrag ligt als mogelijkheid op tafel.

Dat melden bronnen die op de hoogte zijn van de onderhandelingen. Er is de afgelopen weken veel progressie geboekt, onder andere rond de overheidseis om de milieuoverlast rond Schiphol te beperken. Datzelfde geldt voor de gesprekken met de banken en de arbeidsvoorwaarden van piloten. De verwachting in politiek Den Haag is dat er uiterlijk eind volgende week meer duidelijk wordt over het steunpakket. "Het is nu de governance die op tafel ligt. Hoe de staat controle houdt op de besteding van het geld", zegt een ingewijde.

https://voorburgsdagblad.(...)ikelblok-redding-klm

Fransen willen wel ons geld maar geen controle, goh wat een verrassing :')
  vrijdag 19 juni 2020 @ 10:34:25 #78
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193695332
Bijl valt bij KLM in plaats van Air France

De redding van luchtvaartmaatschappij KLM dreigt te verzanden in een moeras van rechtszaken en eisen van de politiek. Ook houdt de Franse regering diepe ingrepen bij Air France tegen, waardoor KLM volledig gestript dreigt te worden.

https://www.telegraaf.nl/(...)laats-van-air-france

Goh die had niemand zien aankomen, behalve Wopke :') natuurlijk :|W
pi_193695376
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bijl valt bij KLM in plaats van Air France

De redding van luchtvaartmaatschappij KLM dreigt te verzanden in een moeras van rechtszaken en eisen van de politiek. Ook houdt de Franse regering diepe ingrepen bij Air France tegen, waardoor KLM volledig gestript dreigt te worden.

https://www.telegraaf.nl/(...)laats-van-air-france

Goh die had niemand zien aankomen, behalve Wopke :') natuurlijk :|W
Dit proces had Wopke Hoekstra vorig jaar juist willen voorkomen. Dat alles nu tegenzit, kun je hem nu niet verwijten.

We moeten ons nu wel gaan afvragen, als KLM toch helemaal uitgekleed wordt, moeten wij dan nu nog staatsgaranties van 2 tot 4 miljard euro gaan geven op leningen aan KLM.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:54:28 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193697940
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:38 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dit proces had Wopke Hoekstra vorig jaar juist willen voorkomen. Dat alles nu tegenzit, kun je hem nu niet verwijten.

We moeten ons nu wel gaan afvragen, als KLM toch helemaal uitgekleed wordt, moeten wij dan nu nog staatsgaranties van 2 tot 4 miljard euro gaan geven op leningen aan KLM.
daarom, misschien is er wel een non EU airline bereid KLM van Air France te kopen, met hun verder gaan is zinloos
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:15:50 #81
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193698148
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

daarom, misschien is er wel een non EU airline bereid KLM van Air France te kopen, met hun verder gaan is zinloos
Misschien kan men KLM bij Airfrance losweken en aan de Luchthanze overdoen. Met de Duitsers is samenwerken een stuk gemakkelijker in ieder geval.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:17:51 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193698166
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Misschien kan men KLM bij Airfrance losweken en aan de Luchthanze overdoen. Met de Duitsers is samenwerken een stuk gemakkelijker.
Ook Frankfurt is erg dichtbij, naar mijn mening is het beter een partner te hebben uit de VS, Midden Oosten, of Verre Oosten die dan Amsterdam als Europese hub gebruikt en niet een EU partner die van Schiphol een streekvliegveld wil maken.
pi_193698229
Daar waar de overheid zich gaat bemoeien met commerciële organisaties, daar gaat het mis. Overheid zijn namelijk ambtenaren...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:40:19 #84
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193698411
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ook Frankfurt is erg dichtbij, naar mijn mening is het beter een partner te hebben uit de VS, Midden Oosten, of Verre Oosten die dan Amsterdam als Europese hub gebruikt en niet een EU partner die van Schiphol een streekvliegveld wil maken.
Lufthanza is niet zo gecentraliseerd als Airfrance, waar de focus puur op Parijs licht. De Duitse maatschappij vliegt ook international vanuit München en Berlijn. Daarom denk ik dat deze combinatie beter past.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193698700
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:17 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ook Frankfurt is erg dichtbij, naar mijn mening is het beter een partner te hebben uit de VS, Midden Oosten, of Verre Oosten die dan Amsterdam als Europese hub gebruikt en niet een EU partner die van Schiphol een streekvliegveld wil maken.
Ja, ik denk ook aan zo'n oplossing. 40% naar China East, en 40% naar Delta
pi_193698727
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Lufthanza is niet zo gecentraliseerd als Airfrance, waar de focus puur op Parijs licht. De Duitse maatschappij vliegt ook international vanuit München en Berlijn. Daarom denk ik dat deze combinatie beter past.
Lufthansa zit in hetzelfde vaarwater als KLM. Die hebben al zoveel verplichtingen jegens andere landen (België, Oostenrijk en Zwitserland), dat KLM ook in die combinatie een ondergeschoven kind zal blijven. Ik meende dat de Oostenrijkse regering steun heeft gegeven aan Lufthansa-dochter Austrian in ruil voor een grotere meer internationale hubfunctie voor Wenen.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 17:48:51 #87
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_193700375
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:09 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Lufthansa zit in hetzelfde vaarwater als KLM. Die hebben al zoveel verplichtingen jegens andere landen (België, Oostenrijk en Zwitserland), dat KLM ook in die combinatie een ondergeschoven kind zal blijven. Ik meende dat de Oostenrijkse regering steun heeft gegeven aan Lufthansa-dochter Austrian in ruil voor een grotere meer internationale hubfunctie voor Wenen.
Het is inderdaad niet perfect, maar alles beter dan met Chinezen of Arabieren in zee te moeten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_193700538
Wat is KLM nog waard. M.a.w. wat kan je kopen voor 2-4 miljard?
pi_193700732
Gesubsidieerd vliegen, grappig wel. En dan willen ze nog dat mensen minder gaan vliegen, top zakenlieden die overheid ^O^
  vrijdag 19 juni 2020 @ 19:45:54 #90
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193702067
’Waterhoofd Air France KLM weer groter’ :D

De Nederlander Pieter Bootsma wordt de nieuwe hoogste commerciële eindbaas bij luchtvaartcombinatie Air France KLM. Het aantal topfuncties wordt daarmee ondanks de coronacrisis weer verder uitgebreid.

https://www.telegraaf.nl/(...)ance-klm-weer-groter

Lekker bezig weer :')
Krijgt deze kanjer toch wel een bonus :?
  vrijdag 19 juni 2020 @ 19:57:29 #91
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193702235
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:02 schreef stalybridge het volgende:
Wat is KLM nog waard. M.a.w. wat kan je kopen voor 2-4 miljard?
Aantal uitstaande aandelen 428.630.000 AirFrance KLM
Koers is 4.56
------------------------------
Hele hut kost dus 1.954.552.000 nog geen twee miljard
14% heb je al dus die gaat er vanaf
1.680.915.000 en je hebt de hele onderneming in bezit
Maar 51% is al voldoende om die Fransen uit te roken en dat kost dus..
51%-14%=37% Dat kost 723.184.000 is minder dan we al uitgegeven hebben en we zuigen die Fransen helemaal leeg net zoals ze bij ons al die jaren gedaan hebben
Maar nee, Wopke gaat 4 miljard lenen aan Fransen die we dus nooit meer terug zien :')
  vrijdag 19 juni 2020 @ 19:58:34 #92
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193702245
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 18:16 schreef Jed1Gam het volgende:
Gesubsidieerd vliegen, grappig wel. En dan willen ze nog dat mensen minder gaan vliegen, top zakenlieden die overheid ^O^
Klopt als een bus, die Debiel Eurlings was ook zo een succes bij de KLM :')
pi_193752739
Yteke de Jong vraagt het zich ook af. "Wordt KLM een blijvende pinautomaat voor Air France?"

https://www.telegraaf.nl/(...)omaat-wordt-gebruikt
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:09:45 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193752756
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:08 schreef Idisrom het volgende:
Yteke de Jong vraagt het zich ook af. "Wordt KLM een blijvende pinautomaat voor Air France?"

https://www.telegraaf.nl/(...)omaat-wordt-gebruikt
Denk dat de governance eigenlijk de belangrijkste voorwaarde moet zijn van eventuele steun, veel meer dan dat geneuzel over nachtvluchten, biobrandstof, of wat Henk de piloot verdient.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drekkoning op 23-06-2020 15:15:53 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 23 juni 2020 @ 16:01:47 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193753621
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:08 schreef Idisrom het volgende:
Yteke de Jong vraagt het zich ook af. "Wordt KLM een blijvende pinautomaat voor Air France?"
https://www.telegraaf.nl/(...)omaat-wordt-gebruikt
Zij snapt het, alleen Wopke :') staat er anders in :')
Die strooit gewoon met geld van anderen om zijn 1e aankoop van 750 miljoen met met nu 500 miljoen koersverlies te redden :')
Wopke schuift de shit van de Fransen gewoon door naar het volk om zijn eigen gezicht te kunnen redden
  woensdag 24 juni 2020 @ 01:30:05 #96
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193762595
Weinig animo voor vrijwillige vertrekregeling KLM :')

Slechts 800 vrijwilligers hebben zich aangemeld voor de vrijwillige vertrekregeling van KLM, aldus vakbondsvoorzitter Robert Swankhuizen. Dat is veel te weinig om gedwongen ontslagen te voorkomen. De luchtvaartmaatschappij moet als gevolg van de coronacrisis waarschijnlijk 5400 tot 7000 banen schrappen.

Swankhuizen, de voorzitter van de Nederlandse vakbond voor luchtvaarttechnici (NVLT), bevestigt aan RTL Z dat er tot nu toe 800 aanmeldingen voor de vrijwillige vertrekregeling zijn, op het totale aantal van 30.000 medewerkers.

Volgens hem is de regeling te karig om genoeg mensen over de streep te trekken. De vertrekpremie van KLM kan oplopen tot maximaal anderhalf jaarsalaris.

Te karig
Swankhuizen wees er gisteren in de Telegraaf al op dat de Nederlandse fiscus daarvan de helft opeist. In Frankrijk zou dat slechts 25 procent zijn.

Om het aantal gedwongen ontslagen zo laag mogelijk te houden, is het van belang dat de vrijwillige vertrekregeling zo gunstig mogelijk is. "Hoe meer de mensen daar netto van overhouden, hoe meer er zich voor zullen aanmelden", vult de vakbondsvoorzitter tegenover RTL Z aan. "Dat moeten de Wopke Hoekstra's van deze wereld zich realiseren." :D

Volgens de vakbondsvoorzitter kunnen de verschillen tussen de Nederlandse en Franse vertrekregelingen kwaad bloed zetten bij de werknemers van KLM. "Die hebben jarenlang veel beter gepresteerd dan hun Franse collega's, terwijl die sowieso al betere arbeidsomstandigheden hadden met een kortere werkweek en een lagere pensioenleeftijd. Nu houden zij ook nog eens meer over aan hun vertrekregeling."

Swankhuizen is teleurgesteld in de gebrekkige informatie over de komende reorganisatie, die de vakbonden van KLM krijgen. "Zo is nog steeds niet bekend hoeveel werknemers KLM moet laten gaan."

Rechtszaak ontslagmethode
De grootste vakbond bij KLM, de Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC), stapt vrijdag naar de rechter om te protesteren tegen de ontslagmethode die de luchtvaartmaatschappij bij de komende sanering wil gebruiken.

Daarbij wil KLM ontslagen spreiden over de leeftijdscategorieën, in plaats van de werknemers met het kortste arbeidsverleden te ontslaan. Volgens een woordvoerster van de VNC willen veel werknemers eerst de rechtszaak afwachten, omdat zij dan beter kunnen beoordelen of de vrijwillige vertrekregeling voor hen geschikt is.

KLM reageerde vanochtend nog niet op een verzoek om toelichting op het animo voor de vrijwillige vertrekregeling en de aanstaande rechtszaak.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-klm-sanering-corona

Wopke :r realiseert zich helemaal niks en is alleen bezig met zichzelf op de kaart te zetten en zijn geniale :') aankoop van 750 miljoen met 500 miljoen verlies goed te praten
  woensdag 24 juni 2020 @ 01:33:19 #97
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193762617
President Macron in DenHaag voor overleg met premier Rutte

Premier Mark Rutte krijgt vandaag hoog bezoek: de Franse president Emmanuel Macron komt op de koffie.



De twee hebben heel wat te bespreken. Macron komt naar Den Haag om Rutte te overtuigen van het Europese noodfonds, waarover Rutte nog altijd dwars ligt – de huidige voorstellen zijn volgens Rutte „nog verre van” acceptabel. Daarover belde hij gisteren ook al met de Duitse bondskanselier Angela Merkel. Maar ook het reddingsplan voor Air France-KLM zal op tafel komen.

quote:
Deze week zal het leningenpakket voor KLM worden gepresenteerd, stelt De Telegraaf. “Rutte kan dinsdag nog laatste toezeggingen losweken ten aanzien van garanties voor KLM om zo de rol als pinautomaat af te wenden”, stelt een ingewijde tegen de krant.
https://denhaagfm.nl/2020(...)g-met-premier-rutte/

Nou nu gaan we de daadkracht van Rutte zien, nadat het Wopke :r al niet gelukt is de faalhaas
Dit gaat ons nog veel meer geld kosten want ego's zijn belangrijker dan het volk
  woensdag 24 juni 2020 @ 05:05:09 #98
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193763160
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juni 2020 01:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Weinig animo voor vrijwillige vertrekregeling KLM :')

Slechts 800 vrijwilligers hebben zich aangemeld voor de vrijwillige vertrekregeling van KLM, aldus vakbondsvoorzitter Robert Swankhuizen. Dat is veel te weinig om gedwongen ontslagen te voorkomen. De luchtvaartmaatschappij moet als gevolg van de coronacrisis waarschijnlijk 5400 tot 7000 banen schrappen.

Swankhuizen, de voorzitter van de Nederlandse vakbond voor luchtvaarttechnici (NVLT), bevestigt aan RTL Z dat er tot nu toe 800 aanmeldingen voor de vrijwillige vertrekregeling zijn, op het totale aantal van 30.000 medewerkers.

Volgens hem is de regeling te karig om genoeg mensen over de streep te trekken. De vertrekpremie van KLM kan oplopen tot maximaal anderhalf jaarsalaris.

Te karig
Swankhuizen wees er gisteren in de Telegraaf al op dat de Nederlandse fiscus daarvan de helft opeist. In Frankrijk zou dat slechts 25 procent zijn.

Om het aantal gedwongen ontslagen zo laag mogelijk te houden, is het van belang dat de vrijwillige vertrekregeling zo gunstig mogelijk is. "Hoe meer de mensen daar netto van overhouden, hoe meer er zich voor zullen aanmelden", vult de vakbondsvoorzitter tegenover RTL Z aan. "Dat moeten de Wopke Hoekstra's van deze wereld zich realiseren." :D

Volgens de vakbondsvoorzitter kunnen de verschillen tussen de Nederlandse en Franse vertrekregelingen kwaad bloed zetten bij de werknemers van KLM. "Die hebben jarenlang veel beter gepresteerd dan hun Franse collega's, terwijl die sowieso al betere arbeidsomstandigheden hadden met een kortere werkweek en een lagere pensioenleeftijd. Nu houden zij ook nog eens meer over aan hun vertrekregeling."

Swankhuizen is teleurgesteld in de gebrekkige informatie over de komende reorganisatie, die de vakbonden van KLM krijgen. "Zo is nog steeds niet bekend hoeveel werknemers KLM moet laten gaan."

Rechtszaak ontslagmethode
De grootste vakbond bij KLM, de Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC), stapt vrijdag naar de rechter om te protesteren tegen de ontslagmethode die de luchtvaartmaatschappij bij de komende sanering wil gebruiken.

Daarbij wil KLM ontslagen spreiden over de leeftijdscategorieën, in plaats van de werknemers met het kortste arbeidsverleden te ontslaan. Volgens een woordvoerster van de VNC willen veel werknemers eerst de rechtszaak afwachten, omdat zij dan beter kunnen beoordelen of de vrijwillige vertrekregeling voor hen geschikt is.

KLM reageerde vanochtend nog niet op een verzoek om toelichting op het animo voor de vrijwillige vertrekregeling en de aanstaande rechtszaak.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-klm-sanering-corona

Wopke :r realiseert zich helemaal niks en is alleen bezig met zichzelf op de kaart te zetten en zijn geniale :') aankoop van 750 miljoen met 500 miljoen verlies goed te praten
Niet de VVR pakken, en er daarna uitgebonjourd worden met een minimale transitievergoeding. Living on the edge.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:35:24 #99
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_193765276
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:23 schreef cempexo het volgende:
Daar waar de overheid zich gaat bemoeien met commerciële organisaties, daar gaat het mis.
Graaf jij nog even een put in Tsjechie, of zo.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_193765309
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 05:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Niet de VVR pakken, en er daarna uitgebonjourd worden met een minimale transitievergoeding. Living on the edge.
Mwoah, je kunt nog 2 jaar in de WW als je genoeg jaren gewerkt hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')