Ja, zeker zo. Er is nu al 150 miljoen ingepompt en als dat nodig blijkt zal dat waarschijnlijk meer worden.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 14:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat laatste is interessant, want die had ik niet eerder gelezen. Waarvoor dank! Want dit scheelt ons een hoop centen. Neemt niet weg dat de overige (pakket)reizen wel voor rekening van de belastingbetaler komt als de boel op de fles gaat.
Dit proces had Wopke Hoekstra vorig jaar juist willen voorkomen. Dat alles nu tegenzit, kun je hem nu niet verwijten.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bijl valt bij KLM in plaats van Air France
De redding van luchtvaartmaatschappij KLM dreigt te verzanden in een moeras van rechtszaken en eisen van de politiek. Ook houdt de Franse regering diepe ingrepen bij Air France tegen, waardoor KLM volledig gestript dreigt te worden.
https://www.telegraaf.nl/(...)laats-van-air-france
Goh die had niemand zien aankomen, behalve Wopke natuurlijk
daarom, misschien is er wel een non EU airline bereid KLM van Air France te kopen, met hun verder gaan is zinloosquote:Op vrijdag 19 juni 2020 10:38 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dit proces had Wopke Hoekstra vorig jaar juist willen voorkomen. Dat alles nu tegenzit, kun je hem nu niet verwijten.
We moeten ons nu wel gaan afvragen, als KLM toch helemaal uitgekleed wordt, moeten wij dan nu nog staatsgaranties van 2 tot 4 miljard euro gaan geven op leningen aan KLM.
Misschien kan men KLM bij Airfrance losweken en aan de Luchthanze overdoen. Met de Duitsers is samenwerken een stuk gemakkelijker in ieder geval.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 13:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom, misschien is er wel een non EU airline bereid KLM van Air France te kopen, met hun verder gaan is zinloos
Ook Frankfurt is erg dichtbij, naar mijn mening is het beter een partner te hebben uit de VS, Midden Oosten, of Verre Oosten die dan Amsterdam als Europese hub gebruikt en niet een EU partner die van Schiphol een streekvliegveld wil maken.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misschien kan men KLM bij Airfrance losweken en aan de Luchthanze overdoen. Met de Duitsers is samenwerken een stuk gemakkelijker.
Lufthanza is niet zo gecentraliseerd als Airfrance, waar de focus puur op Parijs licht. De Duitse maatschappij vliegt ook international vanuit München en Berlijn. Daarom denk ik dat deze combinatie beter past.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook Frankfurt is erg dichtbij, naar mijn mening is het beter een partner te hebben uit de VS, Midden Oosten, of Verre Oosten die dan Amsterdam als Europese hub gebruikt en niet een EU partner die van Schiphol een streekvliegveld wil maken.
Ja, ik denk ook aan zo'n oplossing. 40% naar China East, en 40% naar Deltaquote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook Frankfurt is erg dichtbij, naar mijn mening is het beter een partner te hebben uit de VS, Midden Oosten, of Verre Oosten die dan Amsterdam als Europese hub gebruikt en niet een EU partner die van Schiphol een streekvliegveld wil maken.
Lufthansa zit in hetzelfde vaarwater als KLM. Die hebben al zoveel verplichtingen jegens andere landen (België, Oostenrijk en Zwitserland), dat KLM ook in die combinatie een ondergeschoven kind zal blijven. Ik meende dat de Oostenrijkse regering steun heeft gegeven aan Lufthansa-dochter Austrian in ruil voor een grotere meer internationale hubfunctie voor Wenen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Lufthanza is niet zo gecentraliseerd als Airfrance, waar de focus puur op Parijs licht. De Duitse maatschappij vliegt ook international vanuit München en Berlijn. Daarom denk ik dat deze combinatie beter past.
Het is inderdaad niet perfect, maar alles beter dan met Chinezen of Arabieren in zee te moeten.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 15:09 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Lufthansa zit in hetzelfde vaarwater als KLM. Die hebben al zoveel verplichtingen jegens andere landen (België, Oostenrijk en Zwitserland), dat KLM ook in die combinatie een ondergeschoven kind zal blijven. Ik meende dat de Oostenrijkse regering steun heeft gegeven aan Lufthansa-dochter Austrian in ruil voor een grotere meer internationale hubfunctie voor Wenen.
Aantal uitstaande aandelen 428.630.000 AirFrance KLMquote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:02 schreef stalybridge het volgende:
Wat is KLM nog waard. M.a.w. wat kan je kopen voor 2-4 miljard?
Klopt als een bus, die Debiel Eurlings was ook zo een succes bij de KLMquote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:16 schreef Jed1Gam het volgende:
Gesubsidieerd vliegen, grappig wel. En dan willen ze nog dat mensen minder gaan vliegen, top zakenlieden die overheid
Denk dat de governance eigenlijk de belangrijkste voorwaarde moet zijn van eventuele steun, veel meer dan dat geneuzel over nachtvluchten, biobrandstof, of wat Henk de piloot verdient.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:08 schreef Idisrom het volgende:
Yteke de Jong vraagt het zich ook af. "Wordt KLM een blijvende pinautomaat voor Air France?"
https://www.telegraaf.nl/(...)omaat-wordt-gebruikt
Zij snapt het, alleen Wopke staat er anders inquote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:08 schreef Idisrom het volgende:
Yteke de Jong vraagt het zich ook af. "Wordt KLM een blijvende pinautomaat voor Air France?"
https://www.telegraaf.nl/(...)omaat-wordt-gebruikt
https://denhaagfm.nl/2020(...)g-met-premier-rutte/quote:Deze week zal het leningenpakket voor KLM worden gepresenteerd, stelt De Telegraaf. “Rutte kan dinsdag nog laatste toezeggingen losweken ten aanzien van garanties voor KLM om zo de rol als pinautomaat af te wenden”, stelt een ingewijde tegen de krant.
Niet de VVR pakken, en er daarna uitgebonjourd worden met een minimale transitievergoeding. Living on the edge.quote:Op woensdag 24 juni 2020 01:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Weinig animo voor vrijwillige vertrekregeling KLM
Slechts 800 vrijwilligers hebben zich aangemeld voor de vrijwillige vertrekregeling van KLM, aldus vakbondsvoorzitter Robert Swankhuizen. Dat is veel te weinig om gedwongen ontslagen te voorkomen. De luchtvaartmaatschappij moet als gevolg van de coronacrisis waarschijnlijk 5400 tot 7000 banen schrappen.
Swankhuizen, de voorzitter van de Nederlandse vakbond voor luchtvaarttechnici (NVLT), bevestigt aan RTL Z dat er tot nu toe 800 aanmeldingen voor de vrijwillige vertrekregeling zijn, op het totale aantal van 30.000 medewerkers.
Volgens hem is de regeling te karig om genoeg mensen over de streep te trekken. De vertrekpremie van KLM kan oplopen tot maximaal anderhalf jaarsalaris.
Te karig
Swankhuizen wees er gisteren in de Telegraaf al op dat de Nederlandse fiscus daarvan de helft opeist. In Frankrijk zou dat slechts 25 procent zijn.
Om het aantal gedwongen ontslagen zo laag mogelijk te houden, is het van belang dat de vrijwillige vertrekregeling zo gunstig mogelijk is. "Hoe meer de mensen daar netto van overhouden, hoe meer er zich voor zullen aanmelden", vult de vakbondsvoorzitter tegenover RTL Z aan. "Dat moeten de Wopke Hoekstra's van deze wereld zich realiseren."
Volgens de vakbondsvoorzitter kunnen de verschillen tussen de Nederlandse en Franse vertrekregelingen kwaad bloed zetten bij de werknemers van KLM. "Die hebben jarenlang veel beter gepresteerd dan hun Franse collega's, terwijl die sowieso al betere arbeidsomstandigheden hadden met een kortere werkweek en een lagere pensioenleeftijd. Nu houden zij ook nog eens meer over aan hun vertrekregeling."
Swankhuizen is teleurgesteld in de gebrekkige informatie over de komende reorganisatie, die de vakbonden van KLM krijgen. "Zo is nog steeds niet bekend hoeveel werknemers KLM moet laten gaan."
Rechtszaak ontslagmethode
De grootste vakbond bij KLM, de Vereniging Nederlands Cabinepersoneel (VNC), stapt vrijdag naar de rechter om te protesteren tegen de ontslagmethode die de luchtvaartmaatschappij bij de komende sanering wil gebruiken.
Daarbij wil KLM ontslagen spreiden over de leeftijdscategorieën, in plaats van de werknemers met het kortste arbeidsverleden te ontslaan. Volgens een woordvoerster van de VNC willen veel werknemers eerst de rechtszaak afwachten, omdat zij dan beter kunnen beoordelen of de vrijwillige vertrekregeling voor hen geschikt is.
KLM reageerde vanochtend nog niet op een verzoek om toelichting op het animo voor de vrijwillige vertrekregeling en de aanstaande rechtszaak.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-klm-sanering-corona
Wopke realiseert zich helemaal niks en is alleen bezig met zichzelf op de kaart te zetten en zijn geniale aankoop van 750 miljoen met 500 miljoen verlies goed te praten
Graaf jij nog even een put in Tsjechie, of zo.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 14:23 schreef cempexo het volgende:
Daar waar de overheid zich gaat bemoeien met commerciële organisaties, daar gaat het mis.
Mwoah, je kunt nog 2 jaar in de WW als je genoeg jaren gewerkt hebt.quote:Op woensdag 24 juni 2020 05:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niet de VVR pakken, en er daarna uitgebonjourd worden met een minimale transitievergoeding. Living on the edge.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |