Een president die z'n steun betuigt aan mensen die betogen tegen de maatregelen, en die deze week een studie over hydroxychloroquine een "Trump enemy statement" noemde, en een studie van Columbia University's Mailman School of Public Health "a political hit job"..quote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit virus kun je Trump toch echt niet verwijten. Dat slaat nergens op.
Inhoud van het artikel is wel iets anders dan de titel.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik sloot hem met deze
One dance fitness workshop led to 112 coronavirus cases in South Korea, a report says
https://www.google.nl/amp(...)h-korea-2020-5%3famp
Daar bovenop hebben we ook nog de malafide operaties om bedrijven rijk te laten worden van de crisis door staten te laten bieden voor materiaal i.p.v. de normale gang van zaken waarbij materiaal wordt verdeeld.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Een president die z'n steun betuigt aan mensen die betogen tegen de maatregelen, en die deze week een studie over hydroxychloroquine een "Trump enemy statement" noemde, en een studie van Columbia University's Mailman School of Public Health "a political hit job"..
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.08.20057794v1quote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik refereer graag even naar deze post
[..]
Het is al een tijdje duidelijk dat de link tussen obesitas en ernstige gevolgen danwel overlijden aan dit virus minder groot is dan dat in de beginperiode door de media verspreid werd. Dus laat staan tussen overgewicht (alweer iets heel anders dan obesitas) en overlijden aan dit virus. Sterker nog : Mensen met type 1 diabetes (zelden obees) lijken vaker te overlijden dan mensen met type 2 (dikwijls obees).
Zeker de combinatie met het heftiger treffen van ouderen heeft dan wel de gedachte gecreëerd dat het aan obesitas of zelfs overgewicht lag maar in de realiteit bleek het toch iets meer complex te zijn dan het geratel van jou nu.
Niets aan de hand volgens Arie Boomsma.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik sloot hem met deze
One dance fitness workshop led to 112 coronavirus cases in South Korea, a report says
https://www.google.nl/amp(...)h-korea-2020-5%3famp
Precies wat die zei. Geen hoge intensiteit trainingen, grote ruimtes, social distancing. Was hier allemaal geen sprake van.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:27 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Niets aan de hand volgens Arie Boomsma.
Puur speculatie.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
denken jullie echt dat de mensen deze week positief getest zijn op dit virus, het niet eerder hebben gehad dit jaar? Dan moet je wel heel erg naïef zijn. Dit zegt dat je er niet tegen immuun bent. Misschien als je het oploopt en heel erg ziek ervan wordt, dan misschien wel immuniteit. Maar personen die geen symptomen hebben en/of mild ziek worden, worden niet immuun volgens mij.
Ik hoop dat ik het verkeerd heb.
Wat zouden nog meer exit-strategieën kunnen zijn?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De echte mensen die naïef zijn zijn de mensen die denken dat er een vaccin komt, en dat onze enige exit-strategie is.
(Preventief) geneesmiddel. Ziekte verloopt minder gevaarlijk hierdoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:40 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat zouden nog meer exit-strategieën kunnen zijn?
Ik kan er nog wel 1 opnoemen maar dat zal weer niet gewaardeerd wordenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:40 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, dat is idd wat die zegt.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:35 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Precies wat die zei. Geen hoge intensiteit trainingen, grote ruimtes, social distancing. Was hier allemaal geen sprake van.
Er zal wel iets komen. De vraag is alleen hoe goed het werkt en in welke tijd. Het is een feit dat door de verschillende varianten die er voor zijn we ook nog steeds geen perfect griepvaccin hebben. Daar zijn ze dan al 100 jaar mee bezig. Met Corona is niet eens duidelijk waar het naar toe gaat muteren dus het kan echt alle kanten op gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De echte mensen die naïef zijn zijn de mensen die denken dat er een vaccin komt, en dat onze enige exit-strategie is.
Gewoon even een DM sturen naar @Xi en het komt helemaal goedquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:42 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens ik slik nu vitamine D pillen tegen corona. Denken jullie dat in de kosten ervan kan verhalen op China?
Gewoon naar buiten gaan. Zonlicht is gratis.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:42 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens ik slik nu vitamine D pillen tegen corona. Denken jullie dat in de kosten ervan kan verhalen op China?
Feit is wel dat griep lang niet zo dodelijk (meer) is dus de prioriteit daarvan ligt lager. Iedereen is nu wel massaal met een coronavaccin bezig omdat het ons dagelijks leven enorm belemmert.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Er zal wel iets komen. De vraag is alleen hoe goed het werkt en in welke tijd. Het is een feit dat door de verschillende varianten die er voor zijn we ook nog steeds geen perfect griepvaccin hebben. Daar zijn ze dan al 100 jaar mee bezig. Met Corona is niet eens duidelijk waar het naar toe gaat muteren dus het kan echt alle kanten op gaan.
Maar het past wel bij de menselijke aard van nu. De gedachte dat alles te controleren en maakbaar is. Terwijl dit idee gewoon een illusie is.
Dat klopt. Maar het idee is nu bij sommige mensen dat we met een vaccin het dat automatisch helemaal is verdwenen geloof ik. Terwijl je er ook weinig zinnigs over kan zeggen wat het effect van een vaccin is op de populatie die nu aan Corona is overleden. Gelet op de ervaring met griep is de kans aanwezig dat je ook als we een vaccin zouden hebben hier nog een deel zou komen te overlijden. En het idee is nu geloof ik vaccin = niemand dood.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Feit is wel dat griep lang niet zo dodelijk (meer) is dus de prioriteit daarvan ligt lager. Iedereen is nu wel massaal met een coronavaccin bezig omdat het ons dagelijks leven enorm belemmert.
Idee is vooral vaccin = terug naar leven van voor maart 2020.Dat er alsnog doden gaan vallen is wat mij betreft een gegeven, maar dan is het meer te vergelijken met een griep en zorgt het niet meer voor een overbelasting van de zorg.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:00 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het idee is nu bij sommige mensen dat we met een vaccin het dat automatisch helemaal is verdwenen geloof ik. Terwijl je er ook weinig zinnigs over kan zeggen wat het effect van een vaccin is op de populatie die nu aan Corona is overleden. Gelet op de ervaring met griep is de kans aanwezig dat je ook als we een vaccin zouden hebben hier nog een deel zou komen te overlijden. En het idee is nu geloof ik vaccin = niemand dood.
Naja, nu vinden we het ook erg voor de armere landen maar die kunnen voorlopig al helemaal fluiten naar een vaccin.
Ok bedankt!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:05 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, ik geloof dat vele artsen en farmaceuten heel hard werken aan een vaccin voor het coronavirus. Het kan wel even duren voor dat het misschien een feit is dat we gevaccineerd kunnen worden.
Maar mijn vraag is dan bij de opvatting vaccin=exit strategie, waarom zou een geneesmiddel hier niet ook voor kunnen zorgen? Vrijwel hetzelfde effect want je laat de ziekte milder verlopen bij het gros.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Idee is vooral vaccin = terug naar leven van voor maart 2020.Dat er alsnog doden gaan vallen is wat mij betreft een gegeven, maar dan is het meer te vergelijken met een griep en zorgt het niet meer voor een overbelasting van de zorg.
Dat ben ik met je eens hoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Idee is vooral vaccin = terug naar leven van voor maart 2020.Dat er alsnog doden gaan vallen is wat mij betreft een gegeven, maar dan is het meer te vergelijken met een griep en zorgt het niet meer voor een overbelasting van de zorg.
Juist.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gewoon naar buiten gaan. Zonlicht is gratis.
Ja, dat is wel een open deur.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:05 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, ik geloof dat vele artsen en farmaceuten heel hard werken aan een vaccin voor het coronavirus. Het kan wel even duren voor dat het misschien een feit is dat we gevaccineerd kunnen worden.
Inb4: De cijfers van Wit-Rusland vertrouwen, bananenrepubliekquote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:22 schreef DeOlifantvis het volgende:
Wellicht al eerder opgemerkt maar Wit-Rusland is erg stabiel met de dagelijkse besmettingen
Check de daily new cases
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belarus/
Klopt, dat kan ook. Vraag me wel af wat er eerder beschikbaar is trouwens.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar mijn vraag is dan bij de opvatting vaccin=exit strategie, waarom zou een geneesmiddel hier niet ook voor kunnen zorgen? Vrijwel hetzelfde effect want je laat de ziekte milder verlopen bij het gros.
Steeds meer landen gebruiken hydroxychloroquine icm zink. Hopelijk is dat een doorbraak in de vaccin tunnelvisie want het schijnt vrij goed te werken. Huisarts Rob Elens heeft hier ook successen mee behaald maar wordt gedwarsboomd door Den Haag.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Klopt, dat kan ook. Vraag me wel af wat er eerder beschikbaar is trouwens.
Het schijnt goed te werken?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Steeds meer landen gebruiken hydroxychloroquine icm zink. Hopelijk is dat een doorbraak in de vaccin tunnelvisie want het schijnt vrij goed te werken. Huisarts Rob Elens heeft hier ook successen mee behaald maar wordt gedwarsboomd door Den Haag.
Kanttekening is dat het preventief ingezet dient te worden. In een vroeg stadium.
Die Elens is een kwakzalver, en dat Trump zo geilt op die hydro-dinges ondanks alle tegenwerpingen van de medische wereld spreekt ook niet echt in het voordeel. En ik zal zo de bron even zoeken, maar ze hebben een test gedaan die uitwees dat de gebruikers van hydrochlorotoelie nog slechter afwaren dan degenen uit de controlegroep.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Steeds meer landen gebruiken hydroxychloroquine icm zink. Hopelijk is dat een doorbraak in de vaccin tunnelvisie want het schijnt vrij goed te werken. Huisarts Rob Elens heeft hier ook successen mee behaald maar wordt gedwarsboomd door Den Haag.
Niet waar. Het is een reuma en malaria medicijn. Bij fout gebruik kan het slecht zijn ja. Maar dat is ook met een overdosis asperine zo.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:46 schreef Ven1972 het volgende:
Hydroxychloroquine is een medicijn waarmee je ook gevaarlijke bijwerkingen kunt krijgen van bijvoorbeeld ernstige hartfalen en hieraan kunt overlijden.
Naar aanleiding van eerdere meldingen hierover verder zitten lezen. Het heeft inderdaad een remmende functie op het virus. Maar ook een enorme kanttekening zoals @Arts-assistent hier heel goed uit weet te leggen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kanttekening is dat het preventief ingezet dient te worden. In een vroeg stadium.
Oke dank. Dit was mij niet bekend. Natuurlijk is het onverstandig wanneer mensen dit zelf gaan gebruiken, maar zoals ik in een andere post al aangaf kun je dit over ieder medicijn zeggen. Daarom is het zaak dat een arts dit toedient bij mensen ja.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Naar aanleiding van eerdere meldingen hierover verder zitten lezen. Het heeft inderdaad een remmende functie op het virus. Maar ook een enorme kanttekening zoals @:Arts-assistent hier heel goed uit weet te leggen.
COR / VS heeft een probleem #6
Geneemsmiddel is natuurlijk ook prima, maar "vaccin" wordt gewoon te pas en te onpas gebruikt voor alles volgens mij. Niemand zal nee zeggen tegen een goed werkend geneesmiddel.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar mijn vraag is dan bij de opvatting vaccin=exit strategie, waarom zou een geneesmiddel hier niet ook voor kunnen zorgen? Vrijwel hetzelfde effect want je laat de ziekte milder verlopen bij het gros.
Ik denk juist dat een aanpak van twee kanten heel erg verstandig is. Met een geneesmiddel kun je het scherpe randje van het virus af halen zodat alles weer open kan zonder dat mensen direct gevaar lopen, en in de tussentijd kun je aan een vaccin gaan werken.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geneemsmiddel is natuurlijk ook prima, maar "vaccin" wordt gewoon te pas en te onpas gebruikt voor alles volgens mij. Niemand zal nee zeggen tegen een goed werkend geneesmiddel.
Oh?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Huisarts Rob Elens heeft hier ook successen mee behaald
Zoiets?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:22 schreef DeOlifantvis het volgende:
Wellicht al eerder opgemerkt maar Wit-Rusland is erg stabiel met de dagelijkse besmettingen
Check de daily new cases
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belarus/
Zou jij je klakkeloos in laten enten? Gezien je leeftijd vermoed ik van wel maar soit.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:05 schreef Ven1972 het volgende:
Deze studie dus.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die Elens is een kwakzalver, en dat Trump zo geilt op die hydro-dinges ondanks alle tegenwerpingen van de medische wereld spreekt ook niet echt in het voordeel. En ik zal zo de bron even zoeken, maar ze hebben een test gedaan die uitwees dat de gebruikers van hydrochlorotoelie nog slechter afwaren dan degenen uit de controlegroep.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)twoordelijkheid.htmlquote:Maandag om 12.00 uur gaat de Nederlandse horeca weer open, met beperkingen. Gasten, behalve huishoudens, moeten aan een tafel minimaal anderhalve meter uit elkaar zitten. Ook als je maar met z'n tweeën bent is het niet de bedoeling dat je dicht bij elkaar zit, benadrukt minister Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid tegenover Nieuwsuur.
Dit laatste lijkt strijdig met het protocol van de horecabranche. Daarin staat dat het uitgangspunt is dat ook tweetallen anderhalve meter afstand houden, maar dat pas vanaf drie personen wordt gehandhaafd. "Daarom kunnen ook tweetallen die geen gezamenlijke huishouding vormen binnen anderhalve meter van elkaar zitten", valt te lezen.
Het ministerie erkende eerder al pas vanaf drie personen te gaan handhaven. Grapperhaus: "Anders is het voor handhavers op straat en de horeca ondoenlijk als je voor ieder duo moet zeggen 'waar is je geboortebewijs en je inschrijving en dat soort dingen'."
Maar de afspraak blijft dat personen die geen huishouden vormen overal anderhalve meter afstand houden, zegt de minister. Ook duo's, en ook in restaurants en cafés. "Dat is de afspraak die we met elkaar hebben, dat is de regel.
Thuis blijven als je ziek bent en temperatuur scanners bij drukke cafe’s en evenementen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:40 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Hoe effectief zijn die temperatuurscanners? Ik denk dat je dan veel false positives krijgt en net zo veel mensen die besmet zijn maar geen koorts hebben die gewoon zo door kunnen lopen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Thuis blijven als je ziek bent en temperatuur scanners bij drukke cafe’s en evenementen.
Dit is echt bizar, want eerder is overal gezegd dat groepsvorming vanaf 3 personen is.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:07 schreef hooibaal het volgende:
Over dat afstand houden in café's en tweetallen die geen huishouden zijn: het is meer een soort gedoogconstructie. In het protocol van de horeca staat dat duo's geen afstand hoeven te houden, maar Grapperhaus is nog steeds van mening dat dat wel moet:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)twoordelijkheid.html
Maar afstand houden tot mensen die niet tot jouw eigen huishouden behoren is óók altijd gezegd. Dat is onafhankelijk van het aantal personen. Er werd/wordt niet op gehandhaafd, maar dat betekent niet dat de regel niet bestaat.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit is echt bizar, want eerder is overal gezegd dat groepsvorming vanaf 3 personen is.
Jij denkt toch niet serieus dat je met 50.000 man in de Arena kan gaan zitten terwijl het virus nog rondwaart?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Thuis blijven als je ziek bent en temperatuur scanners bij drukke cafe’s en evenementen.
De rest is collateral.
quote:Conclusions: Receipt of influenza vaccination was not associated with virus interference among our population. Examining virus interference by specific respiratory viruses showed mixed results. Vaccine derived virus interference was significantly associated with coronavirus and human metapneumovirus; however, significant protection with vaccination was associated not only with most influenza viruses, but also parainfluenza, RSV, and non-influenza virus coinfections.
Bron
Fact check zegt vervolgens dat het niet klopt (maar ik geloof niets meer van de MSM);quote:On March 12th, 2020, Anderson Cooper and Dr. Sanjay Gupta held a global town hall on “Corona Facts and Fears.” During the discussion, Anderson said to the viewing audience, “And, again, if you are concerned about coronavirus, and you haven’t gotten a flu shot…you should get a flu shot.”
Setting safety and efficacy of influenza vaccination aside, is Anderson’s claim that the flu shot will help people fight COVID-19 remotely true? The short answer is no.
In fact, the results of many peer-reviewed, published studies prove that Anderson’s recommendation may have been the worst advice he could have given the public.
In searching the literature, the only study we have been able to find assessing flu shots and coronavirus is a 2020 US Pentagon study that found that the flu shot INCREASES the risks from coronavirus by 36%.
Bron
Lang verhaal kort. Heb het idee dat covid zelf niet zo dodelijk is. Pas als de luchtverontreiniging hoog is en mensen een griepprik hebben gehad (of griep/virus hebben), wordt het dodelijk.quote:The post, republished elsewhere, pointed to “peer-reviewed, published studies” to “prove” that advice offered by CNN anchor Anderson Cooper in March for people to get the flu shot “may have been the worst advice he could have given the public.”
That’s wrong.
First of all, experts say there has been no study connecting the flu shot with an increased risk of SARS-CoV-2, the novel coronavirus that causes COVID-19.
Bron
In dat geval kunnen we er ook niet zoveel aan doen met een vaccin. Want dat zou er alleen maar voor zorgen dat je ipv dit SuperVirus wat kwam ipv de griep een ander virus creëert wat nog erger is.quote:Infection with human coronavirus NL63 enhances streptococcal adherence to epithelial cells
bron
Iets van 87% heeft echt koorts bij corona dus die pik je er wel uit. Mensen die geen symptomen hebben, zijn ook minder besmettelijk. Als die toch iemand besmetten is dat pech.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe effectief zijn die temperatuurscanners? Ik denk dat je dan veel false positives krijgt en net zo veel mensen die besmet zijn maar geen koorts hebben die gewoon zo door kunnen lopen.
Het gaat toch niet weg. Dus ja wat dan?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jij denkt toch niet serieus dat je met 50.000 man in de Arena kan gaan zitten terwijl het virus nog rondwaart?
Ik denk ook dat dat één van de oorzaken is dat de aantallen nu zo veel minder zijn, er is minder industrie aan het werk en minder verkeer op de weg.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:15 schreef _I het volgende:
Lang verhaal kort. Heb het idee dat covid zelf niet zo dodelijk is. Pas als de luchtverontreiniging hoog is en mensen een griepprik hebben gehad (of griep/virus hebben), wordt het dodelijk.
Daarnaast ben ik er nog steeds van overtuigd dat het onze bacteriën aantast en dat we daar ziek van worden, ipv dat we sec ziek worden van het virus.
Blijven zorgen dat het zich niet te snel verspreid om te voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen.quote:
Grapperhaus laat constant overal blijken dat het een wereldvreemde idioot is. Of het nou om versleutelde data gaat of nu Dit weer. Ik kan er prima inkomen dat je nu nog niet met groepen moet gaan zitten, maar mensen willen en moeten contact. Daten, afspreken met een goede vriend of familielid en contact. Dat gebeurt nu ook al overal. Hier op dit forum zitten er echter een stel die dat niet door hebben, maar dit proberen tegen te houden en denken dat het lukt. Dan is het in je hoofd echt sesamstraat.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:07 schreef hooibaal het volgende:
Over dat afstand houden in café's en tweetallen die geen huishouden zijn: het is meer een soort gedoogconstructie. In het protocol van de horeca staat dat duo's geen afstand hoeven te houden, maar Grapperhaus is nog steeds van mening dat dat wel moet:
[..]
Wat is dat voor bullshit conclusie. Denk eerder dat mensen die risicogroep zijn voor griep, ook risicogroep zijn covid19. Die mensen hebben vaak al een griepprik gehad.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:15 schreef _I het volgende:
Vaccin lijkt me een heel slecht idee. Corona volgt juist op een griepvaccin.
[..]
[..]
Fact check zegt vervolgens dat het niet klopt (maar ik geloof niets meer van de MSM);
[..]
Lang verhaal kort. Heb het idee dat covid zelf niet zo dodelijk is. Pas als de luchtverontreiniging hoog is en mensen een griepprik hebben gehad (of griep/virus hebben), wordt het dodelijk.
Daarnaast ben ik er nog steeds van overtuigd dat het onze bacteriën aantast en dat we daar ziek van worden, ipv dat we sec ziek worden van het virus.
[..]
In dat geval kunnen we er ook niet zoveel aan doen met een vaccin. Want dat zou er alleen maar voor zorgen dat je ipv dit SuperVirus wat kwam ipv de griep een ander virus creëert wat nog erger is.
Neuh geen gedoogconstructie. Eerder het grijze gebied tussen adviezen/oproepen/morele normen en de strafrechtelijke grenzen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De industrie draait in Nederland nog volgas. Overal rijden vrachtwagens.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat één van de oorzaken is dat de aantallen nu zo veel minder zijn, er is minder industrie aan het werk en minder verkeer op de weg.
En ik weet ook zeker dat we het onszelf wel aandoen met telefoonsignalen en microwavesquote:The effects of microwave radiation on microbial cultures
The published studies showed that microwaves produce significant effects on the growth of microbial cultures, which vary from the killing of microorganisms to enhancement of their growth. The nature and extent of the effect depend on the frequency of microwaves and the total energy absorbed by the microorganisms. Low energy, low frequency microwaves enhance the growth of microorganisms, whereas high energy, high frequency microwaves destroy the microorganisms.
Bron
Jawel, want wel verboden maar geen handhaving.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neuh geen gedoogconstructie. Eerder het grijze gebied tussen adviezen/oproepen/morele normen en de strafrechtelijke grenzen.
Het is niet verboden. Kijk maar in de noodverordening.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:22 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jawel, want wel verboden maar geen handhaving.
Daarom scannen bij binnenkomst.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Blijven zorgen dat het zich niet te snel verspreid om te voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen.
CO2 is nu laag. Als we straks weer gaan vliegen en autorijden, griepprik komt en dan is het november.. BAM. Opleving.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat één van de oorzaken is dat de aantallen nu zo veel minder zijn, er is minder industrie aan het werk en minder verkeer op de weg.
quote:Bacteria were the real killers in 1918 flu pandemic
"We agree completely that bacterial pneumonia played a major role in the mortality of the 1918 pandemic," says Anthony Fauci
Bron
Omdat jij het niet kan volgen, is het geen BS.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat is dat voor bullshit conclusie. Denk eerder dat mensen die risicogroep zijn voor griep, ook risicogroep zijn covid19. Die mensen hebben vaak al een griepprik gehad.
Welke fitte 60 minner heeft er dan een griepprik?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:25 schreef _I het volgende:
[..]
Omdat jij het niet kan volgen, is het geen BS.
Met een griepprik krijg je wel immuniteit voor de griep, maar je lichaam heeft niet de ziekte doorgemaakt. Je microbioom heeft de ziekte niet doorgemaakt. Superbugs..
Je mag met een ieder die je wilt naast elkaar lopen of zitten, zonder 1,5 meter afstand te houden, zolang het om max. twee personen gaat incl. jijzelf.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:22 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jawel, want wel verboden maar geen handhaving.
Heel veel mensen die in de zorg werken nemen een griepprik.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Welke fitte 60 minner heeft er dan een griepprik?
Onhaalbaar.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Blijven zorgen dat het zich niet te snel verspreid om te voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen.
Lees de site van de Rijksoverheid er maar op na:quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:27 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Je mag met een ieder die je wilt naast elkaar lopen of zitten, zonder 1,5 meter afstand te houden, zolang het om twee personen gaat.
De 1,5 meter regel geldt vanaf drie personen, die niet tot hetzelfde huishouden behoren.
Klopt, tenzij je met elkaar hebt afgesproken.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:27 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Je mag met een ieder die je wilt naast elkaar lopen of zitten, zonder 1,5 meter afstand te houden, zolang het om max. twee personen gaat incl. jijzelf.
De 1,5 meter regel geldt vanaf drie personen, die niet tot hetzelfde huishouden behoren.
Ongewenst voor velen. Dat is iets anders.quote:
Ook een grijs gebied. Je mag wel met twee naast elkaar in de auto zitten.Meestal heb je dan afgesprokenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt, tenzij je met elkaar hebt afgesproken.
Maar ook niet realistisch. Open je ogen man.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ongewenst voor velen. Dat is iets anders.
Dat grijze gebied is sowieso het grote issue met deze maatregelen inderdaadquote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:34 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ook een grijs gebied. Je mag wel met twee naast elkaar in de auto zitten.Meestal heb je dan afgesproken
Het gaat gewoon compleet tegen de natuur en levert een hoop schade op. Alleen sommige mensen zijn blijkbaar te simpel om dat in te zien. Dit proberen tegen te houden en net doen alsof het gewoon geen primaire behoefte is. Tsjah.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ongewenst voor velen. Dat is iets anders.
Nee joh, ik spring elke dag bij willekeurige mensen in een auto.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:34 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ook een grijs gebied. Je mag wel met twee naast elkaar in de auto zitten.Meestal heb je dan afgesproken
Voor velen is het een tijdje vol te houden maar 3 maanden is te lang en compleet gestoord. De enige reden dat men het pikt is angst. Maar dat mag je schijnbaar ook weer niet zeggen want dan zet je anderen weg als paniekzaaiers.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Het gaat gewoon compleet tegen de natuur en levert een hoop schade op. Alleen sommige mensen zijn blijkbaar te simpel om dat in te zien. Dit proberen tegen te houden en net doen alsof het gewoon geen primaire behoefte is. Tsjah.
Er zal eens wat van je gevraagd worden ten behoeve van de gemeenschap, hè. Och en jee, wat hebben we het toch zwaar.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Het gaat gewoon compleet tegen de natuur en levert een hoop schade op. Alleen sommige mensen zijn blijkbaar te simpel om dat in te zien. Dit proberen tegen te houden en net doen alsof het gewoon geen primaire behoefte is. Tsjah.
Tsjah. Er zijn hier ook mensen die denken dat werkgelegenheid niet zo boeit voor mensen. Terwijl Maslow dat al in 1943 op dezelfde laag deelde als gezondheid. Dat maakt de discussie complex maar geeft wel aan dat je je voor de gevolgen voor mensen niet blind moet staren op 1 ding.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voor velen is het een tijdje vol te houden maar 3 maanden is te lang en compleet gestoord. De enige reden dat men het pikt is angst. Maar dat mag je schijnbaar ook weer niet zeggen want dan zet je anderen weg als paniekzaaiers.
Er is een reden waarom we mensen als straf van elkaar isoleren. Als we dat uit noodzaak allemaal even moeten, niks mee aan de hand, maar het moet geen jaren gaan duren.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er zal eens wat van je gevraagd worden ten behoeve van de gemeenschap, hè. Och en jee, wat hebben we het toch zwaar.
Het is bizar. De collectieve angst moet z.s.m. weg. Ziekte hoort bij het leven en je kan het niet tegenhouden door binnen te gaan zitten.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voor velen is het een tijdje vol te houden maar 3 maanden is te lang en compleet gestoord. De enige reden dat men het pikt is angst. Maar dat mag je schijnbaar ook weer niet zeggen want dan zet je anderen weg als paniekzaaiers.
Gelukkig lijkt het alsof wij er nog niet zo'n last van hebben;quote:Bees dying of disease eerily similar to coronavirus, British scientists say
Bee populations around the globe have been decimated by a viral disease that creeps into hives via asymptomatic insects and spreads like wildfire, British researchers discovered. Their research even suggests the insects could benefit from social distancing.
NY Post
quote:Goed nieuws voor de bijen: het lijkt goed te gaan met deze insecten. Bij de derde nationale bijentelling is dit weekend een recordaantal bijen geteld.
Metro
Even afstand nemen prima, maar mensen alleen laten sterven is wel onmenselijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Er is een reden waarom we mensen als straf van elkaar isoleren. Als we dat uit noodzaak allemaal even moeten, niks mee aan de hand, maar het moet geen jaren gaan duren.
En je beantwoord je stelling zelf al. Het is door veel mensen niet geaccepteerd zo te leven dus zal het ook niet veel langer doorgang vinden.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er zal eens wat van je gevraagd worden ten behoeve van de gemeenschap, hè. Och en jee, wat hebben we het toch zwaar.
Filmpje niet gezien. Een uur? FvD? Wat moet ik hiermee.quote:
Ik ga niet met jou in discussie aangezien je het filmpje niet gezien hebt. Hij legt het hier goed uit. Ja het is een filmpje van de FvD so what. Hij doet zijn verhaal en wat maakt het uit op welk podium.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:58 schreef Salina het volgende:
[..]
Filmpje niet gezien. Een uur? FvD? Wat moet ik hiermee.
Tenzij jij andere informatie hebt, ga ik er van uit dat dit dezelfde Rob Elens is als de huisarts die beweerde met hydroxychloroquine en zink een aantal patiënten te hebben "geholpen".
Leuk voor hem (15 minutes of fame), en vooral super fijn voor de patiënten natuurlijk.
Maar zo werkt het bedrijven van wetenschap natuurlijk even niet.
Vooropgesteld: een huisarts dient patiënten te helpen en beter te maken. Wetenschap bedrijven is niet in eerste instantie zijn of haar taak. Wetenschap is zoeken naar samenhang/correlatie en (vooral) naar de kip met het gouden ei: de oorzaak-gevolg relatie (causaal verband).
En daar loopt dit gebeuren met onze vriendelijke huisarts dus spaak. Waar is de oorzaak-gevolgrelatie?
Je hebt pakweg 10 patiënten die beter zijn geworden nadat ze hydroxycholoquine en zink hebben toegediend gekregen.
Maar wie zegt dat deze patiënten beter zijn geworden omdat ze hydroxychloroquine en zink toegediend hebben gekregen?
Dat is nog wel een ander paar mouwen.
Is er een controlegroep gebruikt (met exact dezelfde eigenschappen qua achtergrond, leeftijd, leefstijl en onderliggende klachten), naast de groep patiënten die nu zijn behandeld, en waartegen de resultaten zijn afgezet?
Nog afgezien van het feit dat een pakweg 10 personen wel een heel kleine onderzoeksgroep is, natuurlijk.
Er kan net zo goed sprake zijn van andere factoren die een rol hebben gespeeld in het beter worden van deze patiënten.
Want wat weten wij nu van de achtergrond en de onderliggende klachten van de geholpen en genezen patiënten?
Om maar eens een balletje op te gooien nog: is het erg gewaagd als ik zeg dat deze patiënten in eerste instantie al niet super ziek waren?
Als ze dat wel waren, immers, lagen ze wel in het ziekenhuis, of, nog erger, op de IC. Toch?
Goed, even er van uitgaande dat deze patiënten in eerste instantie al niet super ziek waren (c.q. niet ziek genoeg om opgenomen te worden in ziekenhuis of op de IC) en er van uitgaande dat het over- overgrote deel van deze patiënten met mildere klachten ooit weer beter wordt, is het niet zo gek om aan te nemen dat deze patiënten überhaupt wel weer beter zouden zijn geworden - met of zonder toediening van hydroxychloroquine en zink.
Toch? Of zie jij wel een oorzaak-gevolgrelatie hier?
Is in strijd met de AVG om temperatuur te meten van iemand als je geen arts bent.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:08 schreef Fer het volgende:
[..]
De rest is collateral.
Dan niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ga niet met jou in discussie aangezien je het filmpje niet gezien hebt. Hij legt het hier goed uit. Ja het is een filmpje van de FvD so what. Hij doet zijn verhaal en wat maakt het uit op welk podium.
Klopt. Als hij de 10 meest zieke oude patiënten het spul geeft vlak voor het ziekenhuis en de rest niet kan je ook op de conclusie komen dat mensen dood gaan door de behandeling. Hij noemt alleen maar 10, maar als 10 gezonde 30 jarigen het krijgen en 10 75 jarigen niet dan slaat de test inderdaad nergens op.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:58 schreef Salina het volgende:
Je hebt pakweg 10 patiënten die beter zijn geworden nadat ze hydroxycholoquine en zink hebben toegediend gekregen.
Maar wie zegt dat deze patiënten beter zijn geworden omdat ze hydroxychloroquine en zink toegediend hebben gekregen?
Dat is nog wel een ander paar mouwen.
Is er een controlegroep gebruikt (met exact dezelfde eigenschappen qua achtergrond, leeftijd, leefstijl en onderliggende klachten), naast de groep patiënten die nu zijn behandeld, en waartegen de resultaten zijn afgezet?
Nog afgezien van het feit dat een pakweg 10 personen wel een heel kleine onderzoeksgroep is, natuurlijk.
Er kan net zo goed sprake zijn van andere factoren die een rol hebben gespeeld in het beter worden van deze patiënten.
Want wat weten wij nu van de achtergrond en de onderliggende klachten van de geholpen en genezen patiënten?
Sterft het merendeel van de mensheid sowieso niet alleen?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:51 schreef _I het volgende:
[..]
Even afstand nemen prima, maar mensen alleen laten sterven is wel onmenselijk.
Dat we mensen niet op de IC lieten en ook niet bij hun familie lieten gaat wel alle grenzen over. Bijna niemand ging er aan dood en honderduizenden mensen hebben het gehad (volgens het RIVM), wat een aanfluiting dat we zo met mensen om zijn gegaan.
Maar het blijft ons geheimpje. Niet verder vertellen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:04 schreef OProg het volgende:
[..]
Klopt. Als hij de 10 meest zieke oude patiënten het spul geeft vlak voor het ziekenhuis en de rest niet kan je ook op de conclusie komen dat mensen dood gaan door de behandeling. Hij noemt alleen maar 10, maar als 10 gezonde 30 jarigen het krijgen en 10 75 jarigen niet dan slaat de test inderdaad nergens op.
Zoals nu eigenlijk.
Geen idee. Maar laten we binnen de grenzen beginnen met wat humaniteit, doen we daarna de rest van de wereld omarmen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Sterft het merendeel van de mensheid sowieso niet alleen?
Eens , dat was echt heel triest.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:51 schreef _I het volgende:
[..]
Even afstand nemen prima, maar mensen alleen laten sterven is wel onmenselijk.
Dat we mensen niet op de IC lieten en ook niet bij hun familie lieten gaat wel alle grenzen over. Bijna niemand ging er aan dood en honderduizenden mensen hebben het gehad (volgens het RIVM), wat een aanfluiting dat we zo met mensen om zijn gegaan.
Ik denk dat velen het nu zwaar hebben. Zeker financieel. Durf niet eens echt na te denken welke economische schade dit op zal leveren. En waarom? Om iets waar we niet eens van weten wat het precies is en wat we er aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik vind er een bepaald vals sentiment in zitten. Het is geen recht om niet alleen te sterven. Het is goed dat wij ons realiseren dat de kans best groot is dat we alleen zijn als magere Hein ons komt halen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:11 schreef _I het volgende:
[..]
Geen idee. Maar laten we binnen de grenzen beginnen met wat humaniteit, doen we daarna de rest van de wereld omarmen.
Tuurlijk wel. Alleen is dit een nieuw virus waar we nog weinig tot niets vanaf weten. Dus volkomen willekeurig te werk gaat. Dat valt niet te voorkomen. Dat maakt het dus zo akelig. Niemand weet wat ermee aan te vangen. Niemand.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:07 schreef KingRadler het volgende:
Ik stoor me aan we hebben zoveel technologische ontwikkelingen doorgemaakt.
Als het om wetenschap gaat staan we niet op 1 lijn.
Wat hebben we gedaan de afgelopen 20 jaar totaal niks.
Er is een verschil tussen alleen sterven in het moment, of weten dat je licht te verdrinken in je eigen vocht en je familie niet bij je kan komen. Hoewel de mogelijkheid en de wens er wel zou zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik vind er een bepaald vals sentiment in zitten. Het is geen recht om niet alleen te sterven. Het is goed dat wij ons realiseren dat de kans best groot is dat we alleen zijn als magere Hein ons komt halen.
Met je eens verder hoor maar wie bepaald wat de grens is?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:11 schreef _I het volgende:
[..]
Geen idee. Maar laten we binnen de grenzen beginnen met wat humaniteit, doen we daarna de rest van de wereld omarmen.
Dat er meer besmettingen komen hoeft niet te impliceren dat de ziekenhuizen volstromen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:22 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat er van de zomer weer heel veel besmettingen gaan komen door het toerisme.
Het is leuk bedacht dat testen voor in en uitreis maar ik heb gehoord dat die coronatesten in Nederland toch 30% fout kunnen testen.
Ik ben er dan ook totaal niet gerust op.
En hoevel glippen erdoor?
En worden alle toeristen die met de auto over de grens gaan ook getest? Hoe controleren ze dat allemaal?
Hopelijk worden er wel hele goede maatregelen genomen, want als ze alles en iedereen maar weer laten reizen is die hele lockdown gewoon nutteloos geweest.
Liggen er weer ziekenhuizen vol.
Eh, Nederland heeft toch gewoon grenzen?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Met je eens verder hoor maar wie bepaald wat de grens is?
Het ging in dit geval alleen dat er 1 of 2 mensen (tegelijk) bij je kunnen zijn als je komt te overlijden in een verzorgingstehuis.quote:
quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:22 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat er van de zomer weer heel veel besmettingen gaan komen door het toerisme.
Het is leuk bedacht dat testen voor in en uitreis maar ik heb gehoord dat die coronatesten in Nederland toch 30% fout kunnen testen.
Ik ben er dan ook totaal niet gerust op.
En hoevel glippen erdoor?
En worden alle toeristen die met de auto over de grens gaan ook getest? Hoe controleren ze dat allemaal?
Hopelijk worden er wel hele goede maatregelen genomen, want als ze alles en iedereen maar weer laten reizen is die hele lockdown gewoon nutteloos geweest.
Liggen er weer ziekenhuizen vol.
Zolang je geen naam vraagt of de temperatuur niet noteert ergens is het geen zaak voor de avg.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:03 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Is in strijd met de AVG om temperatuur te meten van iemand als je geen arts bent.
quote:Het Spaanse griepvirus zaaide dood en verderf in een wereld die kampte met de gevolgen van een verwoestende oorlog en die het moest doen met medische voorzieningen die zich niet laten vergelijken met de huidige gezondheidszorg. Wetenschappelijke kennis over virussen ontbrak, er waren geen griepvaccins, antibiotica – virusinfecties gingen vaak gepaard met bacteriële infecties – moesten nog worden uitgevonden. Na de oorlog verspreidden soldaten die naar huis teruggingen het virus over landen die weinig of niets tegen de ziekte konden doen.
Volkskrant uit 2020 - katern "Wetenschap"
Reuters heeft er zelfs een "debunking" aan gewijd en liegt ook dat er geen vaccins waren toen;quote:The State of Science, Microbiology, and Vaccines Circa 1918
Many vaccines were developed and used during the 1918–1919 pandemic. The medical literature was full of contradictory claims of their success; there was apparently no consensus on how to judge the reported results of these vaccine trials. The result of the vaccine controversy was both a further waning of confidence in Pfeiffer's bacillus as the agent of influenza and the emergence of an early set of criteria for valid vaccine trials.
...
THE BACTERIOLOGY OF INFLUENZA
During the pandemic of 1889–1890, researchers used the new methods of medical microbiology in unsuccessful efforts to identify the microbial cause of influenza. An apparent breakthrough came in 1892, during a subsequent outbreak, when Richard Pfeiffer announced in a single-page preliminary publication,8 and a year later in a more substantial article, that he had found influenza's cause.9 Pfeiffer reported finding in every case of influenza he examined a rod-shaped organism.
...
INFLUENZA VACCINES
The fate of Pfeiffer's bacillus as the probable cause of influenza is reflected in the use of vaccines in the United States during the pandemic of 1918–1919. By 1918, the successful use of some vaccines, especially those against rabies, typhoid fever, and diphtheria, as well as the use of diphtheria anti-toxin, had raised high expectations for a vaccine against influenza
Bron uit 2010
En toen vond ik dit;quote:False claim: the 1918 influenza pandemic was caused by vaccines
Shared 582 times as of March 31, 2020, a 2018 post ( here ) on a page called “Stop Mandatory Vaccination” claims that “the 1918 Influenza Epidemic was a Vaccine-caused Disease.” This claim is false.
The claim that the influenza pandemic of 1918 “was the after-effect of the massive nation-wide vaccine campaign” is unfounded. A vaccine against the flu did not exist at the time. According to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), having “no vaccine to protect against influenza infection and no antibiotics to treat secondary bacterial infections that can be associated with influenza infections” meant that “control efforts worldwide were limited to non-pharmaceutical interventions, such as isolation, quarantine, good personal hygiene, use of disinfectants, and limitations of public gatherings, which were applied unevenly.”
Reuters
Waar kennen we de Rockefellers van!? Van het Pandemie plan "Lock Step" uit 2010!quote:The Rockefeller Institute, whose investigators were intimately involved in the problem, alone included extraordinary people. By 1912 its head Simon Flexner – his brother wrote the "Flexner report" that revolutionized American medical education – used immune serum to bring the mortality rate for meningococcal meningitis down from over 80% to 18%; by contrast, in the 1990s at Massachusetts General Hospital a study found a 25% mortality rate for bacterial meningitis. Peyton Rous won the Nobel Prize in 1966 for work he did at the institute in 1911; he was that far ahead of the scientific consensus. By 1918 Oswald Avery and others at Rockefeller Institute had already produced both an effective curative serum and a vaccine for the most common pneumococcal pneumonias. At least partly because of the pandemic, Avery would spend the rest of his career studying pneumonia. That work led directly to his discovery of the "transforming principle" – his discovery that DNA carries the genetic code.
Bron uit 2004
SPOILER: een bloemlezing met de adviezen en pijnpuntenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie is het instituut dat geheel niet-wetenschappelijk elke dag vanuit de naam van de wetenschap de aantallen doden en zieken meldt; John Hopkins met z'n dashboard
The School of Hygiene and Public Health at Johns Hopkins was founded in 1916 with funding from the Rockefeller Foundation (RF)
Wat blijkt;Ze zitten ook diep in de UN en hun agenda's;quote:Johns Hopkins, Bristol-Myers must face $1 billion syphilis infections suit
A federal judge in Maryland said The Johns Hopkins University, Bristol-Myers Squibb Co (BMY.N) and the Rockefeller Foundation must face a $1 billion lawsuit over their roles in a 1940s U.S. government experiment that infected hundreds of Guatemalans with syphilis.
Reuters
"The Rockefeller Foundation has provided the seed funding in 2017 for ID2020, an initiative to get every world citizen a unified biometric identity by 2030. Partners are Microsoft, the immunization alliance GAVI and Accenture."
Je kan mij meer vertellen, maar dit hele verhaal klopt toch voor geen meter!? Zeker als je leest dat de uitbraak wrs is begonnen in Fort Riley. En wat gebeurde daar een paar maanden eerder!?
Heb je ook de Rockefellers weer.quote:A REPORT ON ANTIMENINGITIS VACCINATION AND OBSERVATIONS ON AGGLUTININS IN THE BLOOD OF CHRONIC MENINGOCOCCUS CARRIERS.
BY FREDERICKL. GATES,M.D.
First Lieutenant, Medical Corps, US. . Army.
(From the Base Hospital, Fort Riley Kansas, and The Rockefeller Institute.for Medical Research New York.)
PLATES 47 AND 48.
(Received for publicationJ,uly 20, 1918.)
Following an outbreak of epidemic meningitis at Camp Funston, Kansas,in Octoberand November,1917, a series of antimeningitis vaccinations was undertaken on volunteer subjects from the camp.
Bron
Zou zo fijn zijn als de Volkskrant, of andere media, gewoon zouden vertellen wat er echt speelt. Het is overal te vinden.![]()
Wat is jouw punt met deze post want vergeleken met de inhoud van het pamflet lijkt het volkomen irrelevant te zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2020 01:04 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ja, Japan, een eiland. Geweldig hoor, Nederland is onderdeel van de EU. Wat is je punt?
Dit is NIET waar.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:03 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Is in strijd met de AVG om temperatuur te meten van iemand als je geen arts bent.
quote:Op woensdag 27 mei 2020 01:22 schreef _I het volgende:
[..]
[..]
Reuters heeft er zelfs een "debunking" aan gewijd en liegt ook dat er geen vaccins waren toen;
[..]
En toen vond ik dit;
[..]
Waar kennen we de Rockefellers van!? Van het Pandemie plan "Lock Step" uit 2010!Schopje naar BNW...SPOILER: een bloemlezing met de adviezen en pijnpuntenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie is het instituut dat geheel niet-wetenschappelijk elke dag vanuit de naam van de wetenschap de aantallen doden en zieken meldt; John Hopkins met z'n dashboard
The School of Hygiene and Public Health at Johns Hopkins was founded in 1916 with funding from the Rockefeller Foundation (RF)
Wat blijkt;
[..]
Ze zitten ook diep in de UN en hun agenda's;
"The Rockefeller Foundation has provided the seed funding in 2017 for ID2020, an initiative to get every world citizen a unified biometric identity by 2030. Partners are Microsoft, the immunization alliance GAVI and Accenture."
Je kan mij meer vertellen, maar dit hele verhaal klopt toch voor geen meter!? Zeker als je leest dat de uitbraak wrs is begonnen in Fort Riley. En wat gebeurde daar een paar maanden eerder!?
[..]
Heb je ook de Rockefellers weer.
Zou zo fijn zijn als de Volkskrant, of andere media, gewoon zouden vertellen wat er echt speelt. Het is overal te vinden.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Want volgens jou mag het wel?quote:Op woensdag 27 mei 2020 01:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dit is NIET waar.
Hoe kan je over iets zo simpel nu onjuiste informatie verstrekken? Bewust aan het liegen?
Niet relevant of het volgens mij mag. Wat desbetreffende user zegt is gewoon onjuiste informatie en de tussenkomst van een arts is al helemaal niet relevant voor de avg.quote:
Een arts boeit niet. Maar verzamelen of gebruiken is gewoon verwerken in de zin van de AVG.quote:Op woensdag 27 mei 2020 02:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Niet relevant of het volgens mij mag. Wat desbetreffende user zegt is gewoon onjuiste informatie en de tussenkomst van een arts is al helemaal niet relevant voor de avg.
Zolang je de data niet verwerkt in geautomatiseerde systemen of op andere wijze registreert mag je ieder z'n temperatuur meten.
quote:een bewerking of een geheel van bewerkingen met betrekking tot persoonsgegevens of een geheel van persoonsgegevens, al dan niet uitgevoerd via geautomatiseerde procedés, zoals het verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, opslaan, bijwerken of wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiden of op andere wijze ter beschikking stellen, aligneren of combineren, afschermen, wissen of vernietigen van gegevens;
En Engelfriet is het niet helemaal met je eens https://blog.iusmentis.co(...)eraturen-natuurlijk/quote:Op woensdag 27 mei 2020 02:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Niet relevant of het volgens mij mag. Wat desbetreffende user zegt is gewoon onjuiste informatie en de tussenkomst van een arts is al helemaal niet relevant voor de avg.
Zolang je de data niet verwerkt in geautomatiseerde systemen of op andere wijze registreert mag je ieder z'n temperatuur meten.
Kerel, het is gewoon mogelijk.quote:Op woensdag 27 mei 2020 02:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een arts boeit niet. Maar verzamelen of gebruiken is gewoon verwerken in de zin van de AVG.
[..]
Dat is overigens informatie rechtstreeks afkomstig van de Autoriteit Persoonsgegevens en niet vanuit een blogje doorspekt met de mening van één of andere internetjuristquote:Maar wordt uw temperatuur echt alleen afgelezen? En gebeurt daar verder niets mee? Dan is de privacywet, de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), niet van toepassing.
Het kan dan nog steeds een inbreuk op uw privacy zijn. Alleen kan de Autoriteit Persoonsgegevens dan niets voor u doen. Zie verder: Waarom valt temperaturen als toegangscontrole meestal onder de AVG?
Leuke theoretische exercitie. Waarom zou je iets meten als je er verder niets mee doet. Lijkt me nogal zinloos.quote:Op woensdag 27 mei 2020 02:17 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kerel, het is gewoon mogelijk.
Thermische handcamera of een vaste opstelling die temperatuur meet maar niet gekoppeld is aan bijvoorbeeld toegangscontrole en waarvan de scans niet bewaard worden en je mag meten wat je wil.
Alhoewel NL nog steeds belachelijk is qua avg zijn de opties er wel degelijk.
[..]
avg belachelijk noemenquote:Op woensdag 27 mei 2020 02:17 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kerel, het is gewoon mogelijk.
Thermische handcamera of een vaste opstelling die temperatuur meet maar niet gekoppeld is aan bijvoorbeeld toegangscontrole en waarvan de scans niet bewaard worden en je mag meten wat je wil.
Alhoewel NL nog steeds belachelijk is qua avg zijn de opties er wel degelijk.
[..]
Op basis daarvan mag er geweerd worden. Je internetjurist geeft dit nota bene zelf nog aan. (Preventief weren blabla geen verzekering/uwv blabla)quote:Op woensdag 27 mei 2020 02:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Leuke theoretische exercitie. Waarom zou je iets meten als je er verder niets mee doet. Lijkt me nogal zinloos.
Maar weer niet als je dat in het volle zicht doet, iets verder op op de site van de AP. Lijkt me nogal omslachtig. Maar goed. Je hebt gelijk, theoretisch is het mogelijk.quote:Op woensdag 27 mei 2020 02:30 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Op basis daarvan mag er geweerd worden. Je internetjurist geeft dit nota bene zelf nog aan. (Preventief weren blabla geen verzekering/uwv blabla)
Je mag dit zelf trouwens gerust bij de AP en overige autoriteiten navragen, hebben wij ook allemaal gedaan voor we de camera's in NL gingen verkopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
De AVG iets Nederlands vinden is al wonderlijk.quote:
Het is vooral wonderlijk dat jij doet voorkomen dat ik de avg iets Nederlands vind.quote:Op woensdag 27 mei 2020 02:39 schreef nostra het volgende:
[..]
De AVG iets Nederlands vinden is al wonderlijk.
Zo lang je het maar in de vorm van een (vrij specifieke) wet gooit kan er best wel veel onder de AVG inderdaad.quote:Op woensdag 27 mei 2020 03:03 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het is vooral wonderlijk dat jij doet voorkomen dat ik de avg iets Nederlands vind.
De implementatie van de gdpr binnen de Europese lidstaten verschilt nogal, binnen NL en België zijn de verschillen al groot omdat er op tal van vlakken uitzonderingen te maken zijn door ze onder een ander nationaal hoedje (volksgezondheid, justitie, nationale veiligheid etc. ) te plaatsen.
Om het bij het voorbeeld temperatuurmeting te houden, dit is in sommige landen binnen de EU op bepaalde locaties momenteel verplicht onder de noemer van nationale veiligheid en volksgezondheid en dan mag de data worden opgeslagen en al.
Hebben asymtopische gevallen ook verhoging of is het alleen schijnveiligheid wat je op deze manier creert, en dus toch weer flinke besmettingshaarden kan veroorzaken.quote:Op woensdag 27 mei 2020 07:00 schreef Fer het volgende:
Dus om terug te komen bij de vraag. Bij de grote evenementen kunnen ze met temperatuur scanners mensen eruit pikken en deze wat nader te laten bevragen door bijvoorbeeld een arts.
Geen registratie, geen naamgegevens en niemand wordt geweigerd op basis van de scan.
Ah, meneer "MSM vertrouw ik niet" gebruikt nu opeens dit argument?quote:Op woensdag 27 mei 2020 02:13 schreef _I het volgende:
[..]
Het zijn gewoon onderzoeken en nieuwsberichten.
Bij zo'n groot massa evenement hoeven er maar een paar, asymptotisch of niet, besmettingen rond te lopen en binnen de kortste keren ben je weer helemaal terug bij af.quote:Op woensdag 27 mei 2020 07:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hebben asymtopische gevallen ook verhoging of is het alleen schijnveiligheid wat je op deze manier creert, en dus toch weer flinke besmettingshaarden kan veroorzaken.
Schijnveiligheid begint inmiddels wel een vervelend en overrated woord te worden. Asymptomische gevallen verspreiden in de regel minder virusdelen en zijn derhalve een minder groot risico. Buiten dat geldt nog steeds dat hoe eerder een geval ingedamd kan worden des te minder andere personen het risico lopen om besmet te worden, die op hun beurt dus ook geen mensen meer besmetten.quote:Op woensdag 27 mei 2020 07:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hebben asymtopische gevallen ook verhoging of is het alleen schijnveiligheid wat je op deze manier creert, en dus toch weer flinke besmettingshaarden kan veroorzaken.
Hoe jij het wil noemen, moet jij weten.quote:Op woensdag 27 mei 2020 07:23 schreef Montov het volgende:
[..]
Ah, meneer "MSM vertrouw ik niet" gebruikt nu opeens dit argument?
Cherrypicking noemen ze dat.
Mee eens.quote:Op woensdag 27 mei 2020 07:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij zo'n groot massa evenement hoeven er maar een paar, asymptotisch of niet, besmettingen rond te lopen en binnen de kortste keren ben je weer helemaal terug bij af.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:49 schreef _I het volgende:
[..]
Het is bizar. De collectieve angst moet z.s.m. weg. Ziekte hoort bij het leven en je kan het niet tegenhouden door binnen te gaan zitten.
Als wij het niet krijgen, slaat het wel over naar iets anders en hebben we er alsnog last van.
Kwam vandaag tegen dat bijen ook redelijk rap aan het uitsterven zijn van een virus. Wat komt komt en we hebben het aan onszelf te danken. Balans.
[..]
Gelukkig lijkt het alsof wij er nog niet zo'n last van hebben;
[..]
Kans om op die manier besmette mensen doorlaat die daar een hoop anderen besmetten lijkt me veel te groot.quote:Op woensdag 27 mei 2020 07:00 schreef Fer het volgende:
Dus om terug te komen bij de vraag. Bij de grote evenementen kunnen ze met temperatuur scanners mensen eruit pikken en deze wat nader te laten bevragen door bijvoorbeeld een arts.
Geen registratie, geen naamgegevens en niemand wordt geweigerd op basis van de scan.
En jij komt alleen maar met samenzweringstheorieën. Daarom graag die onzin in BNW houden.quote:Op woensdag 27 mei 2020 07:52 schreef _I het volgende:
[..]
Hoe jij het wil noemen, moet jij weten.
Als je niets over de inhoud te zeggen hebt, bespaard je de moeite.
Sterven ze aan Corona ?quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:06 schreef Salina het volgende:
Ik lees een berichtje van _I over bijen die aan het uitsterven zijn. Dat is toch al een tijdje bekend? Al minstens een jaar (als het niet langer is). Dat is wel een soort ecologische ramp.
Totdat blijkt dat een van de twee verkoudheidsklachten heeft en ze onderweg zijn naar de dokter. Dan is het ineens een stuk minder gestoord. Met andere woorden: stop met oordelen over zaken waar je geen verstand van hebt of de details niet van kent.quote:Op woensdag 27 mei 2020 07:58 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
De dood hoort bij het leven, maar er gaan amper gezonde mensen door aan Corona. Sterker nog: er komen amper mensen van <70 op een IC terecht. Er is teveel angst momenteel.
Gister zelfs 2 mensen (ik vermoed een stel) met een mondkapje in de auto. Compleet gestoord
Amen zeg. Vreselijk irritant.quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:17 schreef JFlip het volgende:
[..]
Totdat blijkt dat een van de twee verkoudheidsklachten heeft en ze onderweg zijn naar de dokter. Dan is het ineens een stuk minder gestoord. Met andere woorden: stop met oordelen over zaken waar je geen verstand van hebt of de details niet van kent.
Er is niemand die ontkent dat de dood niet bij het leven hoort of dat alle levens gered moeten wordnen, maar denk even terug aan maart. In 2,5 week tijd was de IC capaciteit in Nederland vol. Er is geen enkele garantie dat dat weer gaat gebeuren, maar er is ook geen enkele garantie dat dat niet nogmaals kan gebeuren. Dat betekent niet dat je door angst moet laten leiden, maar dat je rekenig moet houden met de realiteit.
Australian researchers see virus design manipulationquote:Op woensdag 27 mei 2020 08:12 schreef Montov het volgende:
[..]
En jij komt alleen maar met samenzweringstheorieën. Daarom graag die onzin in BNW houden.
Dat loopt al even ja, maar is nu op plekken extremer aan het worden.quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:06 schreef Salina het volgende:
Ik lees een berichtje van _I over bijen die aan het uitsterven zijn. Dat is toch al een tijdje bekend? Al minstens een jaar (als het niet langer is). Dat is wel een soort ecologische ramp.
Nee, ik reageer even op iemand die iemand anders quootte. Meer niet. Offtopic verder.quote:
The Washington Times is geen goede bron. Krant van de Moonies. Pusht regelmatig samenzweringen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:23 schreef _I het volgende:
[..]
Australian researchers see virus design manipulation
Washington Times
Lees eens iets, ipv op je emoties te reageren.
LEFT-CENTER BIASquote:Op woensdag 27 mei 2020 08:27 schreef speknek het volgende:
[..]
The Washington Times is geen goede bron. Krant van de Moonies. Pusht regelmatig samenzweringen.
Volgens mij is zowat de helft de patiënten < 70 . Degene die er het langst liggen zijn 40ersquote:Op woensdag 27 mei 2020 07:58 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
De dood hoort bij het leven, maar er gaan amper gezonde mensen door aan Corona. Sterker nog: er komen amper mensen van <70 op een IC terecht. Er is teveel angst momenteel.
Je geeft nu zelf die onderbouwingquote:Op woensdag 27 mei 2020 08:32 schreef _I het volgende:
[..]
LEFT-CENTER BIAS
These media sources have a slight to moderate liberal bias. They often publish factual information that utilizes loaded words (wording that attempts to influence an audience by using appeal to emotion or stereotypes) to favor liberal causes. These sources are generally trustworthy for information, but may require further investigation. See all Left-Center sources.
MediaBiasFactCheck
Is dat een mening? Of kan je dat ook onderbouwen?
Daar zijn de onderwerpen van BNW ook op gebaseerd..quote:Op woensdag 27 mei 2020 02:13 schreef _I het volgende:
[..]
Het zijn gewoon onderzoeken en nieuwsberichten.
Dat staat onder elk onderzoek.quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Lees je eigen vetgedrukte tekst en de regel eronder...
No, they dont. Uit de samenvatting:quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:23 schreef _I het volgende:
[..]
Australian researchers see virus design manipulation
Washington Times
Lees eens iets, ipv op je emoties te reageren.
En die "conclusie" moet ook nog maar eens houdbaar blijken.quote:Overall, the data indicates that SARSCoV2 is uniquely adapted to infect humans, raising questions as to whether it arose in nature by a rare chance event or whether its origins lie elsewhere.[
Het is maar waar je je druk om kan makenquote:Op woensdag 27 mei 2020 07:58 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Gister zelfs 2 mensen (ik vermoed een stel) met een mondkapje in de auto. Compleet gestoord
09.12 uur en de plaat begint weer van voor af aan...quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:10 schreef Predator40 het volgende:
even wat nieuwsberichten gelezen maar loopt Nederland nu echt 3 a 4 maanden achter met alle kennis / testen / contact tracing ???
nu weer over de aerosolen en ventilatie, terwijl het eind januari al gewoon bekend was door o.a een uitgebreid onderzoek.
denk je dat ik alles terug ga lezen hahaquote:Op woensdag 27 mei 2020 09:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
09.12 uur en de plaat begint weer van voor af aan...
Dus het was onzinnig van je om de tekst te benadrukken.quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:00 schreef _I het volgende:
[..]
Dat staat onder elk onderzoek.
Heb je ook inhoud?
Dat is de Washington Post, dat is een van de beste kranten ter wereld.quote:Op woensdag 27 mei 2020 08:32 schreef _I het volgende:
[..]
LEFT-CENTER BIAS
These media sources have a slight to moderate liberal bias. They often publish factual information that utilizes loaded words (wording that attempts to influence an audience by using appeal to emotion or stereotypes) to favor liberal causes. These sources are generally trustworthy for information, but may require further investigation. See all Left-Center sources.
MediaBiasFactCheck
Is dat een mening? Of kan je dat ook onderbouwen?
quote:We also rate them Questionable and factually mixed due to poor sourcing, holding editorial positions that are contrary to scientific consensus, and numerous failed fact checks.
The Washington Times was founded by a self-professed messiah, Korean Sun Myung Moon and according to its parent company, during Washington Times 20th anniversary, Moon said: “The Washington Times is responsible to let the American people know about God” and “The Washington Times will become the instrument in spreading the truth about God to the world.”
Je eigen LP. Maar het zou veel verklaren als je gewoon vergeten was dat je het gister ook allemaal al gepost had.quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
denk je dat ik alles terug ga lezen haha
Als een van beide vermoedelijk besmet is en dit hun enige vervoer mogelijkheid is, is het dan dom dat ze beschermingsmiddelen gebruiken?quote:Op woensdag 27 mei 2020 07:58 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Landen lijken het wiel zelf opnieuw uit te willen vinden. Lijkt mij dat het superhandig is om te kijken naar hoe elders de besmettingsverspreiding (niet) reageert op versoepelingen. Natuurlijk is niet alles één op één vergelijkbaar maargoed het virus gedraagt zich echt niet anders over de landsgrenzen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:10 schreef Predator40 het volgende:
even wat nieuwsberichten gelezen maar loopt Nederland nu echt 3 a 4 maanden achter met alle kennis / testen / contact tracing ???
nu weer over de aerosolen en ventilatie, terwijl het eind januari al gewoon bekend was door o.a een uitgebreid onderzoek.
word trouwens nog wel een issue in september als het weer kouder word en iedereen binnen zijn activiteiten doen.
Ga je ons ook nog een keer dat linkje geven van dat befaamde onderzoek uit januari?quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:10 schreef Predator40 het volgende:
word trouwens nog wel een issue in september als het weer kouder word en iedereen binnen zijn activiteiten doen.
Ik zou mezelf dan laten besmettenquote:Op woensdag 27 mei 2020 09:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als een van beide vermoedelijk besmet is en dit hun enige vervoer mogelijkheid is, is het dan dom dat ze beschermingsmiddelen gebruiken?
ik heb je al lang linkjes gegeven....quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:20 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ga je ons ook nog een keer dat linkje geven van dat befaamde onderzoek uit januari?
Van wat er in Zuid-Korea gebeurd is. Niet van het onderzoek van vier maanden geleden.quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:28 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb je al lang linkjes gegeven....
jullie spreken toch alles tegen....en alles is anders in NL dus bekijk het maar ik ga geen moeite meer doen verder.quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Van wat er in Zuid-Korea gebeurd is. Niet van het onderzoek van vier maanden geleden.
Hij vraagt je om een bron. In je posts gister en vandaag weer haal je iedere keer een onderzoek aan, maar desgevraagd kom je niet met een link. Is die er misschien niet?quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jullie spreken toch alles tegen....en alles is anders in NL dus bekijk het maar ik ga geen moeite meer doen verder.
twitter:BrennanSpiegel twitterde op dinsdag 26-05-2020 om 05:16:16This graph is amazing. It shows that measuring #SARSCoV2 levels in municipal sewage almost perfectly predicts forthcoming #COVID19 cases with a full week's notice (R=0.994). It's one of several discoveries in this new study from @Yale: https://t.co/hZVdXebx2D. C-19 is #InThePoop https://t.co/shNzTKYoYP reageer retweet
RIVM monitort dit ook in Nederland.quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]twitter:BrennanSpiegel twitterde op dinsdag 26-05-2020 om 05:16:16This graph is amazing. It shows that measuring #SARSCoV2 levels in municipal sewage almost perfectly predicts forthcoming #COVID19 cases with a full week's notice (R=0.994). It's one of several discoveries in this new study from @:Yale: https://t.co/hZVdXebx2D. C-19 is #InThePoop https://t.co/shNzTKYoYP reageer retweet
Blijkbaar kun je de riool reiniging gebruiken om covid-19 te voorspellenMijn broer werkt soms in de buurt van rioolreiniging en daar neemt met behoorlijk veel voorzorgen sowieso kwa extra inentingen maar nu extra met de corona dreiging.
ik heb allang linkjes gegeven en dat ging over een ander onderwerp maargoed bij deze:quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij vraagt je om een bron. In je posts gister en vandaag weer haal je iedere keer een onderzoek aan, maar desgevraagd kom je niet met een link. Is die er misschien niet?
quote:
Je hebt het steeds over een onderzoek van een paar maanden geleden. Kun je daar misschien een bron van geven? Dus een link naar dat onderzoek en niet naar nieuwsberichten uit april?quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb allang linkjes gegeven en dat ging over een ander onderwerp maargoed bij deze:
https://www.nationalgeogr(...)n-office-floor-plan/
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
kunnen jullie het allemaal weer ontkennen/tegenspreken
Dit is wel serieus interessant - als leek: betekent dit dat ontlasting in een vroeger stadium (wanneer er nog geen symptomatische klachten zijn) een besmetting vast kan stellen?quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]twitter:BrennanSpiegel twitterde op dinsdag 26-05-2020 om 05:16:16This graph is amazing. It shows that measuring #SARSCoV2 levels in municipal sewage almost perfectly predicts forthcoming #COVID19 cases with a full week's notice (R=0.994). It's one of several discoveries in this new study from @:Yale: https://t.co/hZVdXebx2D. C-19 is #InThePoop https://t.co/shNzTKYoYP reageer retweet
Blijkbaar kun je de riool reiniging gebruiken om covid-19 te voorspellenMijn broer werkt soms in de buurt van rioolreiniging en daar neemt met behoorlijk veel voorzorgen sowieso kwa extra inentingen maar nu extra met de corona dreiging.
Dat gebeurt toch ook, bij openstelling basisscholen is gekeken naar Denemarkenquote:Op woensdag 27 mei 2020 09:18 schreef galantis het volgende:
[..]
Landen lijken het wiel zelf opnieuw uit te willen vinden. Lijkt mij dat het superhandig is om te kijken naar hoe elders de besmettingsverspreiding (niet) reageert op versoepelingen. Natuurlijk is niet alles één op één vergelijkbaar maargoed het virus gedraagt zich echt niet anders over de landsgrenzen.
Kan me herinneren dat er paar maanden terug nog zorgen waren dat je misschien besmet kon raken door het ruiken van besmette ontlasting. Heb er daarna gelukkig niets meer over gehoord.quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk (maar heb het artikel nog niet gelezen) dat de testen een beetje achterlopen en dat de gemeten ncov in de ontlasting al wel afkomstig is met mensen met klachten, want je ziet de curve daarna gewoon spiegelen, als je testtijd meerekent kan het best één op één zijn. Maar het is misschien wel een goede methode om bepaalde regio's beter te gaan monitoren ofzo.quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is wel serieus interessant - als leek: betekent dit dat ontlasting in een vroeger stadium (wanneer er nog geen symptomatische klachten zijn) een besmetting vast kan stellen?
Asymptomatische gevallen zijn er amper, meeste zijn pre-symptomatisch. Ieder geval zijn ze een stuk minder besmettelijk dan mensen die zich ziek voelen en/of klachten vertonen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 07:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in Amerika zit, maar de meeste mensen gaan niet zodra ze kuchen een test laten doen. Terwijl je het virus al wel hebt vanaf het eerste kuchje, en waarschijnlijk al daarvoor.quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk (maar heb het artikel nog niet gelezen) dat de testen een beetje achterlopen en dat de gemeten ncov in de ontlasting al wel afkomstig is met mensen met klachten, want je ziet de curve daarna gewoon spiegelen, als je testtijd meerekent kan het best één op één zijn. Maar het is misschien wel een goede methode om bepaalde regio's beter te gaan monitoren ofzo.
wellicht kan dit een hele gevoellige methode zijn. Maar blijkbaar niet nieuw, ik weet niet hoe het RIVM monitort.quote:This study uniquely utilized primary sewage sludge instead of raw wastewater for virus RNA
measurements. Sewage sludge is comprised of solids that are removed during primary
sedimentation steps and typically gravity thickened. As a result, primary sludge has a greater
solids content (2 to 5%) than raw wastewater (0.01 to 0.05%). Due to the elevated solids content
and the high case load observed during the outbreak (~1,200 per 100,000 population), the
concentrations of SARS-CoV-2 RNA reported here ranged from two to three orders of
magnitude greater than raw wastewater SARS-CoV-2 values previously reported8, 10, 13
Je haalt nu een heleboel dingen door elkaar: corona is een groep virussen, ncov2 is daar één variant van en de ziekte die ncov2 veroorzaakt heet Covid-19quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:58 schreef viagraap het volgende:
Was cov-2 niet gewoon een neusverkoudheid? Oftewel: mensen zijn verkouden in de winter. Later kregen mensen corona. Puur toeval. Geen relatie, slechts vrij logische correlatie.
Ik weet dat corona eigenlijk een verzamelnaam is, gebruikte het hier ipv covid-19. In de grafiek staat sars-cov-2, niet ncov2. Daardoor was ik in de veronderstelling dat zwarte lijn gewoon een sars-variant was die neusverkoudheid geeft. Maar ik volg jouw uitleg ook, zit zelf niet bepaald diep in de materie. Was meer socratisch aan het redeneren (poging tot).quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je haalt nu een heleboel dingen door elkaar: corona is een groep virussen, ncov2 is daar één variant van en de ziekte die ncov2 veroorzaakt heet Covid-19
Mensen die ncov2 hebben hebben per definitie "corona" als je daarmee een besmetting met een corona virus bedoelt.
Er zijn trouwens ook wel andere corona virussen die gewoon verkoudheid veroorzaken zoals bijvoorbeeld OC43
sars-cov-2 en ncov2 zijn twee namen voor hetzelfde virus... (ze maken nogal een potje van de naamgeving)quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:05 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik weet dat corona eigenlijk een verzamelnaam is, gebruikte het hier ipv covid-19. In de grafiek staat sars-cov-2, niet ncov2. Daardoor was ik in de veronderstelling dat zwarte lijn gewoon een sars-variant was die neusverkoudheid geeft. Maar ik volg jouw uitleg ook, zit zelf niet bepaald diep in de materie. Was meer socratisch aan het redeneren (poging tot).
Ruiken van?quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat er paar maanden terug nog zorgen waren dat je misschien besmet kon raken door het ruiken van besmette ontlasting. Heb er daarna gelukkig niets meer over gehoord.
Maar goed, dit staat daar los van. Deze ontdekking betekent dat je wellicht asymptomatische besmettingen eerder kunt ontdekken of bevestigen (?)
Achso. Als ze nou gewoon beide lijntjes dezelfde virusnaam hadden gegeven danquote:Op woensdag 27 mei 2020 10:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
sars-cov-2 en ncov2 zijn twee namen voor hetzelfde virus... (ze maken nogal een potje van de naamgeving)
Nee het ene lijntje zijn virus deeltjes in het riool, het ander lijntje is mensen met de covid-19 ziekte. Twee compleet verschillende dingen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:10 schreef viagraap het volgende:
[..]
Achso. Als ze nou gewoon beide lijntjes dezelfde virusnaam hadden gegeven dan
Of zijn corona-19 virusdeeltjes in rioolwater anders van samenstelling dan in je bloed?
Ook weer niet zo compleet verschillend want hetzelfde virus. Verwarrende materie zo.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee het ene lijntje zijn virus deeltjes in het riool, het ander lijntje is mensen met de covid-19 ziekte. Twee compleet verschillende dingen.
Ik volg alles niet meer zo super intensief als voorheen de laatste weken/maanden. Is hier data van? Je zegt dat er amper asymptomatische gevallen zijn. Ben wel benieuwd naar data/bronnen. Dit is best nieuw voor mij. De tijd dat ik elk artikel of wetenschappelijke publicatie gretig las is al lang voorbij.quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Asymptomatische gevallen zijn er amper, meeste zijn pre-symptomatisch. .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Om het iets specifieker te zeggen het ene is hoeveelheid virus in riool bagger het ander het aantal nieuwe mensen met symptomen en een virus besmeting.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:18 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ook weer niet zo compleet verschillend want hetzelfde virus. Verwarrende materie zo.
Aah nu zie ik het. Had ik gewoon kunnen zien, dan was hooguit slechts de naamverwarring blijven bestaan. Had m'n koffie nog niet op.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Om het iets specifieker te zeggen het ene is hoeveelheid virus in riool bagger het ander het aantal nieuwe mensen met symptomen en een virus besmeting.
Ik vind nogal verschil zitten tussen aantal mensen, en hoeveelheid virus. (ze hebben zelfs een andere y-as nodig)
Lijkt me niet zo vreemd. Uiteindelijk gaat het om de voorspellende waarde. Welke schaal ze gebruiken is dan niet relevant.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind nogal verschil zitten tussen aantal mensen, en hoeveelheid virus. (ze hebben zelfs een andere y-as nodig)
Volledig logisch inderdaad.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo vreemd. Uiteindelijk gaat het om de voorspellende waarde. Welke schaal ze gebruiken is dan niet relevant.
In Nederland meten ze de besmettingsgraad onder andere ook via rioolwater. Gaaf concept.quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Is ook niet altijd handig.quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou mezelf dan laten besmetten
Maximaal 3 op visite.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:31 schreef Simmertje het volgende:
Wat zijn nou precies de regels met het thuis afspreken met mensen en wanneer gaan ze dit aanpassen? Ben vrijdag jarig en ga met 7 vrienden thuis een beetje bieren. Weet nou niet of ik mij schuldig moet voelen of niet.
Erop vertrouwen maar dat ik geen NSB buren heb.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maximaal 3 op visite.
Maar ze grijpen pas in bij overlast, als het goed is.
quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik volg alles niet meer zo super intensief als voorheen de laatste weken/maanden. Is hier data van? Je zegt dat er amper asymptomatische gevallen zijn. Ben wel benieuwd naar data/bronnen. Dit is best nieuw voor mij. De tijd dat ik elk artikel of wetenschappelijke publicatie gretig las is al lang voorbij.Nee, was ook alweer een maandje terug dat ik het las.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het kwam erop neer dat met contactonderzoek veel mensen zijn getest en die besmet bleken, maar op moment van testen dus nog niet ziek waren. Die waren als asymptomatisch gekwalificeerd, terwijl ze bijna allemaal enkele dagen later alsnog ziek werden.
Daarnaast toen de eerste gevallen in Italië opgenomen worden in het ziekenhuis, werden ook hun contacten nagelopen. Veel mensen waren besmet door kennissen met milde klachten. Deze mensen bleken toen niet goed ondervraagd te zijn en gekwalificeerd als asymptomatisch..
OK, dank. Ik snap dat mensen van wie je in eerste instantie denkt dat die wellicht asymptomatisch zijn, later alsnog ziek worden (symptomatisch). Toch heb ik geen helder beeld van de aantallen/percentages van degenen die daadwerkelijk asymptomatisch zijn en blijven.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, was ook alweer een maandje terug dat ik het las.
Maar het kwam erop neer dat met contactonderzoek veel mensen zijn getest en die besmet bleken, maar op moment van testen dus nog niet ziek waren. Die waren als asymptomatisch gekwalificeerd, terwijl ze bijna allemaal enkele dagen later alsnog ziek werden.
Daarnaast toen de eerste gevallen in Italië opgenomen worden in het ziekenhuis, werden ook hun contacten nagelopen. Veel mensen waren besmet door kennissen met milde klachten. Deze mensen bleken toen niet goed ondervraagd te zijn en gekwalificeerd als asymptomatisch.
Heel vreemd..quote:Op woensdag 27 mei 2020 09:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je hebt het steeds over een onderzoek van een paar maanden geleden. Kun je daar misschien een bron van geven? Dus een link naar dat onderzoek en niet naar nieuwsberichten uit april?
Na 1 juli verandert dit wel weer toch?quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maximaal 3 op visite.
Maar ze grijpen pas in bij overlast, als het goed is.
Gordijnen dichtquote:Op woensdag 27 mei 2020 10:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Erop vertrouwen maar dat ik geen NSB buren heb.
1 juni.quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:18 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Na 1 juli verandert dit wel weer toch?
Maar idd, begreep max 3.
En anders geen overlast, want ze gaan niet zomaar in huizen gluren![]()
Zo ja, dan moet TS even een weekje verplaatsen
1 juno iddquote:Op woensdag 27 mei 2020 11:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
1 juni.
Weet niet wat dan het maximum is.
Je mag dan met max 30 samenkomen, maar of dat ook voor een feestje thuis geldt...
In ieder geval goed ventileren, en niet met een ventilator, zou Ab zeggen...
Blijkbaar hebben ze de muziek er ook bij gezet (kan me niet herinneren die eerder gezien te hebben)quote:Binnen
Bij bezoek thuis moet u 1,5 meter afstand houden.
In huis en in de tuin.
In openbare gebouwen mogen 30 mensen met elkaar afspreken.
Denk aan een vergadering.
Mensen die daar werken tellen niet mee.
U moet 1,5 meter afstand houden.
Sportscholen blijven nog dicht.
Samen muziek maken zoals in een zangkoor of met blaasinstrumenten is misschien nog gevaarlijk.
Hier is nog onderzoek naar.
En de buren moeten er maar op vertrouwen dat jij geen overlast veroorzaakt met je bezoekquote:Op woensdag 27 mei 2020 10:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Erop vertrouwen maar dat ik geen NSB buren heb.
Het gaat om veel meer dan dat kapje.quote:Op woensdag 27 mei 2020 10:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Is ook niet altijd handig.
Hoe kun je bijvoorbeeld mantelzorg verlenen als je zelf ziek wordt?
Veel mensen houden de illusie dat het gewoon een licht griepje is als je zelf jong en vitaal bent, maar ik ken verschillende jongeren van beneden de 30 die toch 2 weken serieus ziek zijn geweest dat ze niets meer konden en nu nog steeds niet volledig aan het werk kunnen.
Als dat is te voorkomen door eventjes voor lul in de auto zitten met een mondkapje naast een besmet iemand, dan zou ik daarvoor kiezen.
De betere vergelijking is: ik ken jonge mensen die zijn overleden in het verkeer, dus dan maar een gordel om?quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het gaat om veel meer dan dat kapje.
Ik jen jonge mensen die zijn overleden in het verkeer, dus dan maar niet meer naar buiten gaan? Het gaat om kansverdeling en 2 weken niet seksen met mijn vrouw is geen optie voor haar en mij.
Wel naar buiten gaan, maar dan met autogordels om, in auto met kreukelzone, airbags, kooiconstructie, etc.quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het gaat om veel meer dan dat kapje.
Ik jen jonge mensen die zijn overleden in het verkeer, dus dan maar niet meer naar buiten gaan? Het gaat om kansverdeling en 2 weken niet seksen met mijn vrouw is geen optie voor haar en mij.
Die vergelijking gaat op als de situatie zo zou zijn dat we alles gewoon mochten met een beschermmiddel zoals bijvoorbeeld een mondkapje.quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:35 schreef speknek het volgende:
[..]
De betere vergelijking is: ik ken jonge mensen die zijn overleden in het verkeer, dus dan maar een gordel om?
Het antwoord is ja.
Beetje bieren, beetje 30 seconds, lekker burgerlijk en weinig spannends.quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En de buren moeten er maar op vertrouwen dat jij geen overlast veroorzaakt met je bezoek
Ja dit.quote:
Wat me bijstaat uit verschillende artikelen en gevallen van over de wereld is dat minstens 20% asymptomatisch is. Maar dat is dan wel asymptomatisch als in "de besmette persoon heeft zelf niks bijzonders gemerkt".quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:10 schreef Salina het volgende:
Even snel Googlen wordt je niet wijzer van. De eerste link die je tegenkomt met zoektermen ( asymptomatisch besmetting corona" komt uit op
https://www.zorgwijzer.nl(...)n-wel-corona-kan-dat
https://www.cebm.net/covi(...)on-are-asymptomatic/
In diverse studies die asymptomatische gevallen bekijken, blijkt dat corona zonder symptomen in 5 tot 80 procent van de gevallen voorkomt.
OK, het is me al duidelijker nu. Tussen 5 en 80% dus.
Je mag best met mondkapje in de auto rijden, toch?quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat op als de situatie zo zou zijn dat we alles gewoon mochten met een beschermmiddel zoals bijvoorbeeld een mondkapje.
Nu zijn veel dingen gewoon helemaal verboden die prima mogelijk zijn zonder grote kans op meer besmettingen.
Wat is dadelijk nog helemaal verboden in jou optiek, en waarom denk jij dat er geen grote kans op besmettingshaarden dan zal zijn als deze verboden opgeheven zullen worden?quote:Op woensdag 27 mei 2020 11:38 schreef Drekkoning het volgende:
Nu zijn veel dingen gewoon helemaal verboden die prima mogelijk zijn zonder grote kans op meer besmettingen.
Het is dus toch maar een griepje?!quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:34 schreef Coco. het volgende:
'Sterfecijfer COVID-19 veel lager dan WHO meldt'
@onlogischquote:Op woensdag 27 mei 2020 13:35 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het is dus toch maar een griepje?!
Beerput komt vanzelf open dus.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:34 schreef Coco. het volgende:
Dan is de volgende vraag: waarom dramatiseren en overdrijven 'ze' zo?quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:34 schreef Coco. het volgende:
totaal sterfecijfer van slechts 0,26 procent.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:34 schreef Coco. het volgende:
Zal wel met geld te maken hebben.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan is de volgende vraag: waarom dramatiseren en overdrijven 'ze' zo?
Paniek, angst voor het onbekende en denken er grip op te kunnen krijgen wat onmogelijk is.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Om hun fouten niet te hoeven toegeven.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
Jezus, dus die berichten van overvolle IC's en de zorg die het zo zwaar had waren dus helemaal niet waar?quote:
Was COMPLETE onzin zelfs. Er was geen enkele druk op de zorgsystemen en alles liep gewoon door zoals altijd.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:53 schreef kasper het volgende:
[..]
Jezus, dus die berichten van overvolle IC's en de zorg die het zo zwaar had waren dus helemaal niet waar?
Klopt, stijfkoppen gedrag om hun eigen hagje te redden. Fouten toegeven is natuurlijk dodelijk voor je CV. Al helemaal als het jouw schuld is dat ondernemers zware schade hebben geleden voor iets dat te verwaarlozen is en massahysterie ten top is. Als je dan ook nog eens de minister-president bent en de VVD vertegenwoordigd (ondernemerspartij), dan is de optelsom snel gemaakt. In de doofpot ermee en lekker zo aan blijven kloten, het volk slaapt toch.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:50 schreef Za het volgende:
[..]
Om hun fouten niet te hoeven toegeven.
De gekte is compleet.
An sich kan men volgende maand weer op vakantie gaan, maar pas over 3 maanden naar een sportschool, idioot.
Wellicht worden vandaag andere besluiten genomen.
Wie is "ze" overdrijven en dramatiseren hier?quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De hele wereld in een enorme crisis? Terwijl dat niet nodig was? Wat zou het nut van zo'n verzinsel/overdrijving dan zijn?quote:
Dat waren gewoon cgi beelden net zoals bij 9/11 en de vliegtuigen in het wtc.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Was COMPLETE onzin zelfs. Er was geen enkele druk op de zorgsystemen en alles liep gewoon door zoals altijd.
Ingehuurde acteurs!!!!!1!!quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat waren gewoon cgi beelden net zoals bij 9/11 en de vliegtuigen in het wtc.
Degenen die elke dag de cijfers bekend maakten en de hele wereldbevolking bang maakte. Ik begrijp er niets van. Lijkt mij dat zoiets gewoon niet kan. Er over liegen bedoel ik.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wie is "ze" overdrijven en dramatiseren hier?
Wat was er gebeurt met ziekenhuizen als we niets gedaan zouden hebben?
Die eerste zin ja. Er is overal zo hard ingegrepen; grote delen van de wereld economie heeft flinke klappen gekregen. Werkloosheid is volgens mij nog nooit lager geweest op veel plekken; etc. Ze kunnen het naar zichzelf niet maken om nu toe te geven dat er wellicht iets te hard is ingegrepen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:50 schreef Za het volgende:
[..]
Om hun fouten niet te hoeven toegeven.
De gekte is compleet.
An sich kan men volgende maand weer op vakantie gaan, maar pas over 3 maanden naar een sportschool, idioot.
Wellicht worden vandaag andere besluiten genomen.
Nou nou wat een virus.quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief geteste personen
45.768* (+190)
Ziekenhuisopnames
11.697 (+7)
Overleden personen
5.871** (+15)
quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief geteste personen
45.768* (+190)
Ziekenhuisopnames
11.697 (+7)
Overleden personen
5.871** (+15)
Nou nee, want het blijven helden. Iedereen die in de zorg werkt.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:00 schreef kasper het volgende:
[..]
Helemaal voor niets staan klappen voor de helden in de zorg!
Amen ja. Had niet graag in hun schoenen gestaan.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nee, want het blijven helden. Iedereen die in de zorg werkt.
Om dit soort reacties moet ik zo hard lachen. Waarom nou weer een 'beerput'? Het is toch logisch dat men bij een nieuwe situatie schattingen maakt en achteraf (achteraf!) fout kan zitten? Zoals politici al hebben geroepen: we werken met misschien de helft van de kennis.quote:
Bovendien was het beleid helemaal niet fout. De IC-capaciteit moest halsoverkop meer dan verdubbeld worden en dan nog zijn er patiënten naar Duitsland verplaatst. Dat het uiteindelijk allemaal net goed is gegaan, is vooral te danken aan de enorme inzet van de medewerkers in de zorg. We zijn als land door het oog van de naald gekropen en nu doen mensen alsof er niks aan de hand was. Bizar. Als er al iets fout was aan de maatregelen, is dat het te laat en niet scherp genoeg op gang kwam.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:12 schreef Randier het volgende:
[..]
Om dit soort reacties moet ik zo hard lachen. Waarom nou weer een 'beerput'? Het is toch logisch dat men bij een nieuwe situatie schattingen maakt en achteraf (achteraf!) fout kan zitten? Zoals politici al hebben geroepen: we werken met misschien de helft van de kennis.
Dit.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:12 schreef Randier het volgende:
[..]
Om dit soort reacties moet ik zo hard lachen. Waarom nou weer een 'beerput'? Het is toch logisch dat men bij een nieuwe situatie schattingen maakt en achteraf (achteraf!) fout kan zitten? Zoals politici al hebben geroepen: we werken met misschien de helft van de kennis.
Punt is niet dat er fouten zijn gemaakt. Vrijwel elk land heeft terecht hard ingegrepen, want we wisten nog maar weinig van het virus en ziekenhuizen hadden het nogal zwaar. Punt is meer dat er nu al wel meer info is en dat ze wel stug blijven vasthouden. Als er al versoepelingen plaatsvinden dan gaat dat erg traag. Daarmee richten ze onnodige economische en maatschappelijke schade aan.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:12 schreef Randier het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het zo traag gaat? Juist vanwege datgene dat je zelf typt in je tweede zin. Er is nog altijd heel weinig kennis over dit virus!quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Punt is niet dat er fouten zijn gemaakt. Vrijwel elk land heeft terecht hard ingegrepen, want we wisten nog maar weinig van het virus en ziekenhuizen hadden het nogal zwaar. Punt is meer dat er nu al wel meer info is en dat ze wel stug blijven vasthouden. Als er al versoepelingen plaatsvinden dan gaat dat erg traag. Daarmee richten ze onnodige economische en maatschappelijke schade aan.
"Als er al versoepelingen plaatsvinden"quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Punt is meer dat er nu al wel meer info is en dat ze wel stug blijven vasthouden. Als er al versoepelingen plaatsvinden dan gaat dat erg traag. Daarmee richten ze onnodige economische en maatschappelijke schade aan.
quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Punt is niet dat er fouten zijn gemaakt. Vrijwel elk land heeft terecht hard ingegrepen, want we wisten nog maar weinig van het virus en ziekenhuizen hadden het nogal zwaar. Punt is meer dat er nu al wel meer info is en dat ze wel stug blijven vasthouden. Als er al versoepelingen plaatsvinden dan gaat dat erg traag. Daarmee richten ze onnodige economische en maatschappelijke schade aan.
Grote evenementen zou ik inderdaad niet meer doen tot dat er een vaccin is. Mensen thuis laten werken waar mogelijk, maar verder zou alles gewoon open kunnen met wat kleine aanvullende maatregelen als meer hand sanitizer op veel plekken, etc. Ondertussen ook vrij bekend dat de kans op besmetting buiten nogal nihil is. Bovendien lijkt het me vrij verstandig om niet meer te bezuinigen op de zorg en om de IC capaciteit voor de komende twee jaar (of totdat er een vaccin is) structureel te verhogen. Kost een hoop geld, maar nog steeds heel wat minder dan deze economische ellende.
Sowieso blijf je natuurlijk met de incubatietijd zitten. Je kunt niet versoepelen en een week later verder versoepelen, je moet eerst monitoren wat de effecten zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het zo traag gaat? Juist vanwege datgene dat je zelf typt in je tweede zin. Er is nog altijd heel weinig kennis over dit virus!
Je denkt zeker ook dat zure regen een hoax was die vanzelf overging?quote:
Dat ook - dit heeft gewoon tijd nodig. We zijn pas enkele weken verder na de eerste versoepelingen (heropenen scholen), laten we het aub stapsgewijs uitbreiden (wat dan ook beter te monitoren is) in plaats van te snel allemaal waardoor je dit niet meer kunt monitoren mocht het wel mis gaan.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso blijf je natuurlijk met de incubatietijd zitten. Je kunt niet versoepelen en een week later verder versoepelen, je moet eerst monitoren wat de effecten zijn.
Eens ja.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]![]()
Prima gehandeld in de maanden maart en april, maar ik vind dat er nu enigszins toch wel een discussie moet worden gestart om bepaalde dingen eerder op te starten. Daarnaast goed blijven testen en strenge controles op vliegvelden met name uit landen buiten Europa. Het liefst daarin gewoon een algemeen EU beleid zodat je niet een "nieuw Italië" creëert.
Nounou, niet overdrijven he.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn in menig land jaloers op hoe vrijblijvend het hier allemaal is en wordt.
Dat zeg ik helemaal niet. De cijfers zijn nu zo laag dat we gewoon weer los kunnen. Waar wachten we op. Maar nee wij gaan onnodig rekken.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:39 schreef -0- het volgende:
[..]
Je denkt zeker ook dat zure regen een hoax was die vanzelf overging?
Maatregelen hebben gevolgen, in dit geval dus dat de cijfers nu vele malen beter zijn.
Ditquote:Op woensdag 27 mei 2020 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grote evenementen zou ik inderdaad niet meer doen tot dat er een vaccin is. Mensen thuis laten werken waar mogelijk, maar verder zou alles gewoon open kunnen met wat kleine aanvullende maatregelen als meer hand sanitizer op veel plekken, etc. Ondertussen ook vrij bekend dat de kans op besmetting buiten nogal nihil is. Bovendien lijkt het me vrij verstandig om niet meer te bezuinigen op de zorg en om de IC capaciteit voor de komende twee jaar (of totdat er een vaccin is) structureel te verhogen. Kost een hoop geld, maar nog steeds heel wat minder dan deze economische ellende.
M.I. had NL wel al iets rapper kunnen/mogen gaan aangezien de tendens in ieder land min of meer gelijk is en er geen reden is om aan te nemen dat het in NL volledig anders zal verlopen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het zo traag gaat? Juist vanwege datgene dat je zelf typt in je tweede zin. Er is nog altijd heel weinig kennis over dit virus!
"menig"quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
In het Verenigd Koninkrijk mag je niet eens op bezoek bij iemand gaan.
Tja geen idee - ik kan me zo maar voorstellen dat de overheid zich liever niet laat verleiden door het ongecontroleerd opengooien van van alles en nog wat. Of omdat ze onvoldoende kennis paraat hebben of omdat ze Nederland als zeer dichtbevolkt land toch minder willen vergelijken met andere Europese landen dan we allemaal denken. Er zal vast een reden zijn want het zal heus niet zijn om de economie nog verder te laten bloeden dan het al doet.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:41 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
M.I. had NL wel al iets rapper kunnen/mogen gaan aangezien de tendens in ieder land min of meer gelijk is en er geen reden is om aan te nemen dat het in NL volledig anders zal verlopen.
In Zuid-Europa had je een formulier nodig om überhaupt de straat op te gaan. Alle bedrijven waren gesloten in Italië en Spanje. In België zijn de grenzen compleet gesloten. Op Zweden na zijn of waren de regels in heel West-Europa strenger dan in Nederland, hoor.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:43 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
"menig"
En dan pak je inderdaad één van de weinige landen eruit die nog dwarser zijn geweest dan Nederland en dus langer op de blaren hebben mogen zitten.
Dat ongecontroleerd opengooien van alles zoals die user het noemde lijkt me inderdaad ook weer het andere uiterstequote:Op woensdag 27 mei 2020 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja geen idee - ik kan me zo maar voorstellen dat de overheid zich liever niet laat verleiden door het ongecontroleerd opengooien van van alles en nog wat. Of omdat ze onvoldoende kennis paraat hebben of omdat ze Nederland als zeer dichtbevolkt land toch minder willen vergelijken met andere Europese landen dan we allemaal denken. Er zal vast een reden zijn want het zal heus niet zijn om de economie nog verder te laten bloeden dan het al doet.
Ik snap ook niet waar dat ongeduld vandaan komt. De regering heeft juist heel duidelijk een plan gepresenteerd waarin staat hoe de versoepelingen er de komende maanden uitzien. Iedereen weet dus precies waar ze aan toe zijn. Mensen wilden perspectief en kregen dat ook. Dan is de kous toch af zou je denken? Alsof het logisch is om een planning te communiceren en er vervolgens direct van af te wijken.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja geen idee - ik kan me zo maar voorstellen dat de overheid zich liever niet laat verleiden door het ongecontroleerd opengooien van van alles en nog wat. Of omdat ze onvoldoende kennis paraat hebben of omdat ze Nederland als zeer dichtbevolkt land toch minder willen vergelijken met andere Europese landen dan we allemaal denken. Er zal vast een reden zijn want het zal heus niet zijn om de economie nog verder te laten bloeden dan het al doet.
Daarom heb ik "waren" ook weggelaten en het gehouden op "is en wordt"quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
In Zuid-Europa had je een formulier nodig om überhaupt de straat op te gaan. Alle bedrijven waren gesloten in Italië en Spanje. In België zijn de grenzen compleet gesloten. Op Zweden na zijn of waren de regels in heel West-Europa strenger dan in Nederland, hoor.
Sterker nog, user @AlwaysHappy heeft - m.i. terecht - meerdere keren aangegeven dat de overheid met een duidelijker plan moest komen. Nu ligt dat er en wordt er per periode bekeken wat per datum door kan gaan. Het is echt geen onwil vanuit de overheid om dit niet eerder te doen. Als het eerder kan op basis van kennis en inzichten zullen ze dat zeker doen, maar dan moeten wel alle lichten op groen staan. Dit plan is er nu, het is een beetje raar dat - vanwege de positieve cijfers - nu veel mensen maar beginnen te claimen dat het niet snel genoeg gaat allemaal.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waar dat ongeduld vandaan komt. De regering heeft juist heel duidelijk een plan gepresenteerd waarin staat hoe de versoepelingen er de komende maanden uitzien. Iedereen weet dus precies waar ze aan toe zijn. Mensen wilden perspectief en kregen dat ook. Dan is de kous toch af zou je denken? Alsof het logisch is om een planning te communiceren en er vervolgens direct van af te wijken.
Lijkt er wel op. Bijna geen land te vinden in Europa waar je meer mag dan hier, maar het is allemaal weer niet goed genoeg en we hebben het allemaal zo vreselijk zwaar, want we kunnen niet naar Pinkpop, niet naar Ajax en niet naar Basicfit.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:00 schreef Messina het volgende:
Zijn sommigen nu echt zo zuur omdat ze pas weer op 1 september naar de hoeren/sauna/sportschool kunnen?
Dit dus. En dan vooral ook het laatste. Wel verafschuwde ik de toon van de boodschap. Maatregelen waren begrijpelijk maar veel te laat en te weinig voorbereidingen getroffen. Al snap ik dat eerste dat ook wel want het was in februari lastig om begrip te krijgen van het volk. Afbouwen maatregelen gaat in NL te langzaam als je het vergelijkt met andere landen en ook veel te laat die stip aan de horizon gegeven terwijl toen de lijn omlaag al lang was ingezet. Achteraf is mooi wonen natuurlijk.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien was het beleid helemaal niet fout. De IC-capaciteit moest halsoverkop meer dan verdubbeld worden en dan nog zijn er patiënten naar Duitsland verplaatst. Dat het uiteindelijk allemaal net goed is gegaan, is vooral te danken aan de enorme inzet van de medewerkers in de zorg. We zijn als land door het oog van de naald gekropen en nu doen mensen alsof er niks aan de hand was. Bizar. Als er al iets fout was aan de maatregelen, is dat het te laat en niet scherp genoeg op gang kwam.
1 op de 5 werknemers wordt op dit moment door de overheid betaalt. 1 op de 10 huishoudens geeft aan door inkomensverlies niet meer rond te kunnen komen. Bergen banen staan op de tocht. Dan snap ik wel dat als de cijfers goed zijn en langzaam ook berichten door komen dat het misschien allemaal meevalt zeker in de lente en zomer. Dat de vraag om sneller versoepelen van de regels er is. Bekijk het ook is van de andere kant dan alleen maar van ik kan thuis werken en heb nergens last van.quote:Op woensdag 27 mei 2020 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waar dat ongeduld vandaan komt. De regering heeft juist heel duidelijk een plan gepresenteerd waarin staat hoe de versoepelingen er de komende maanden uitzien. Iedereen weet dus precies waar ze aan toe zijn. Mensen wilden perspectief en kregen dat ook. Dan is de kous toch af zou je denken? Alsof het logisch is om een planning te communiceren en er vervolgens direct van af te wijken.
Ik weet niet hoe de verhoudingen zullen liggen, maar dit komt natuurlijk niet alleen door het Nederlandse beleid. Heel veel werkgevers en werknemers zijn (tijdelijk) zonder werk komen te zitten omdat de wereldwijde economie op slot kwam te zitten. Voor sommige sectoren duurt dat nog voort, voor sommige heeft dat 'slechts 1 à 2 maanden geduurd en sommige zijn er juist alleen maar rijker van geworden. Het Nederlandse beleid qua versoepelingen is hierin niet altijd zaligmakend is wat ik wil zeggen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
1 op de 5 werknemers wordt op dit moment door de overheid betaalt. 1 op de 10 huishoudens geeft aan door inkomensverlies niet meer rond te kunnen komen.
Ja, graag zo snel mogelijk. Redden wat er te redden valt.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
1 op de 5 werknemers wordt op dit moment door de overheid betaalt. 1 op de 10 huishoudens geeft aan door inkomensverlies niet meer rond te kunnen komen. Bergen banen staan op de tocht. Dan snap ik wel dat als de cijfers goed zijn en langzaam ook berichten door komen dat het misschien allemaal meevalt zeker in de lente en zomer. Dat de vraag om sneller versoepelen van de regels er is. Bekijk het ook is van de andere kant dan alleen maar van ik kan thuis werken en heb nergens last van.
Zo panisch als je over enge berichten over het virus bent, zo luchtig doe je over de gevolgen van de maatregelen en de invloed daarvan op de sociaal-economische aspecten.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Lijkt er wel op. Bijna geen land te vinden in Europa waar je meer mag dan hier, maar het is allemaal weer niet goed genoeg en we hebben het allemaal zo vreselijk zwaar, want we kunnen niet naar Pinkpop, niet naar Ajax en niet naar Basicfit.
Jij snapt nog steeds niet dat al dat gedoe over de economie weinig zin heeft zo lang het virus niet onder controle is. Kan ik ook niks aan doen verder.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zo panisch als je over enge berichten over het virus bent, zo luchtig doe je over de gevolgen van de maatregelen en de invloed daarvan op de sociaal-economische aspecten.
Inderdaad. De economie is vooral geraakt door het feit dat er een pandemie heerst. De getroffen maatregelen zijn natuurlijk vervelend voor sommige specifieke sectoren, maar kijk bijvoorbeeld naar de autoindustrie: de omzet is ongekend gedaald, ondanks dat alle dealers, garages, leasebedrijven etc. gewoon open zijn gebleven.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de verhoudingen zullen liggen, maar dit komt natuurlijk niet alleen door het Nederlandse beleid. Heel veel werkgevers en werknemers zijn (tijdelijk) zonder werk komen te zitten omdat de wereldwijde economie op slot kwam te zitten. Voor sommige sectoren duurt dat nog voort, voor sommige heeft dat 'slechts 1 à 2 maanden geduurd en sommige zijn er juist alleen maar rijker van geworden. Het Nederlandse beleid qua versoepelingen is hierin niet altijd zaligmakend is wat ik wil zeggen.
Dan moet je toch eens naar de RIVM cijfers/grafieken kijken, zien er al aardig uit alsof het onder controle is.quote:Op woensdag 27 mei 2020 15:57 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jij snapt nog steeds niet dat al dat gedoe over de economie weinig zin heeft zo lang het virus niet onder controle is. Kan ik ook niks aan doen verder.
Selectief solidairquote:Op woensdag 27 mei 2020 15:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zo panisch als je over enge berichten over het virus bent, zo luchtig doe je over de gevolgen van de maatregelen en de invloed daarvan op de sociaal-economische aspecten.
Dat is nog niet de enige hoor, er zijn veel meer gehandicaptenzorginstellingen die clienten met corona hebben.quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alle stricte maatregelen ten spijt komt het virus nog steeds op kwetsbare plekken, nu weer in Ermelo
https://www.destentor.nl/(...)-in-ermelo~a9c6f57e/
Ja dat ja, wat wil je nog meer als je de huidige cijfers ziet? Naar 0 zullen ze niet gaan de komende maanden, wat ook niet het doel is zoals je al zei. Besmettingen gaan ongetwijfeld stijgen als er meer getest gaat worden in juni. Zolang de ziekenhuis/IC opnames binnen de perken blijven zijn we goed bezig.quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Selectief solidair
Al maanden zo.
“Zo lang het virus niet onder controle is..”
Euh, naast dat het wel degelijk onder controle is, is het nooit een doel geweest om op 0 besmettingen te komen dus dat blijven verzetten tegen versoepelen is zo retarded.
Eens.quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja dat ja, wat wil je nog meer als je de huidige cijfers ziet? Naar 0 zullen ze niet gaan de komende maanden, wat ook niet het doel is zoals je al zei. Besmettingen gaan ongetwijfeld stijgen als er meer getest gaat worden in juni. Zolang de ziekenhuis/IC opnames binnen de perken blijven zijn we goed bezig.
Het lijkt onder controle inderdaad, als je alleen naar de grafiekjes of de cijfers kijkt. Maar als je kijkt wat we op medisch vlak in handen hebben om het virus te beteugelen (niks dus), dan weet je dat we het niet onder controle hebben. Alleen in een hoekje geduwd door de geldende maatregelen. Maak je die ongedaan, komt het virus weer terug. Dat kan ook als het niet te hard gaat, maar dat is alleen te bewerkstelligen door rustig aan te doen met de versoepelingen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dan moet je toch eens naar de RIVM cijfers/grafieken kijken, zien er al aardig uit alsof het onder controle is.
Daarom worden de maatregelen ook stap voor stap opgeheven, he.quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja dat ja, wat wil je nog meer als je de huidige cijfers ziet? Naar 0 zullen ze niet gaan de komende maanden, wat ook niet het doel is zoals je al zei. Besmettingen gaan ongetwijfeld stijgen als er meer getest gaat worden in juni. Zolang de ziekenhuis/IC opnames binnen de perken blijven zijn we goed bezig.
Ja dat snap ik, ging mij om die luchtige toon alsof het enige waar we mee zitten is dat we niet naar Ajax en Pinkpop kunnen.quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom worden de maatregelen ook stap voor stap opgeheven, he.
https://www.rijnmond.nl/n(...)us-onder-controle-isquote:Op woensdag 27 mei 2020 16:18 schreef hooibaal het volgende:
Het lijkt onder controle inderdaad, als je alleen naar de grafiekjes of de cijfers kijkt. Maar als je kijkt wat we op medisch vlak in handen hebben om het virus te beteugelen (niks dus), dan weet je dat we het niet onder controle hebben
Nuchtere Rotterdammersquote:Op woensdag 27 mei 2020 16:37 schreef OProg het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)us-onder-controle-is
Balen dat één van de verantwoordelijke personen dit zegt, is het niet?
Dit soort berichtgevingen passen hier natuurlijk niet. Veel te positief. Maar een restaurant wat voor besmettingen veroorzaakt levert topic pagina na pagina op. Als Gommers dit zegt is dit fantastisch nieuws. Maar dit kon je natuurlijk ook al wekenlang aflezen aan de positieve cijfers qua besmettingen en doden en opnames en de dalingen op de IC. Ook dit dringt nog niet echt door bij de mensen. We kunnen best meer risico nemen nu.quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:37 schreef OProg het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)us-onder-controle-is
Balen dat één van de verantwoordelijke personen dit zegt, is het niet?
Dat is het dus WEL!quote:Op woensdag 27 mei 2020 16:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het lijkt onder controle inderdaad, als je alleen naar de grafiekjes of de cijfers kijkt. Maar als je kijkt wat we op medisch vlak in handen hebben om het virus te beteugelen (niks dus), dan weet je dat we het niet onder controle hebben. Alleen in een hoekje geduwd door de geldende maatregelen. Maak je die ongedaan, komt het virus weer terug. Dat kan ook als het niet te hard gaat, maar dat is alleen te bewerkstelligen door rustig aan te doen met de versoepelingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |