abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193326336

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
pi_193326354
Ik sloot hem met deze
One dance fitness workshop led to 112 coronavirus cases in South Korea, a report says
https://www.google.nl/amp(...)h-korea-2020-5%3famp
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:08:20 #3
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_193326361
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit virus kun je Trump toch echt niet verwijten. Dat slaat nergens op.
Een president die z'n steun betuigt aan mensen die betogen tegen de maatregelen, en die deze week een studie over hydroxychloroquine een "Trump enemy statement" noemde, en een studie van Columbia University's Mailman School of Public Health "a political hit job"..
are we infinite or am I alone
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:09:07 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193326379
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik sloot hem met deze
One dance fitness workshop led to 112 coronavirus cases in South Korea, a report says
Inhoud van het artikel is wel iets anders dan de titel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:11:27 #5
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193326435
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een president die z'n steun betuigt aan mensen die betogen tegen de maatregelen, en die deze week een studie over hydroxychloroquine een "Trump enemy statement" noemde, en een studie van Columbia University's Mailman School of Public Health "a political hit job"..
Daar bovenop hebben we ook nog de malafide operaties om bedrijven rijk te laten worden van de crisis door staten te laten bieden voor materiaal i.p.v. de normale gang van zaken waarbij materiaal wordt verdeeld.
pi_193326746
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:53 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ik refereer graag even naar deze post
[..]

Het is al een tijdje duidelijk dat de link tussen obesitas en ernstige gevolgen danwel overlijden aan dit virus minder groot is dan dat in de beginperiode door de media verspreid werd. Dus laat staan tussen overgewicht (alweer iets heel anders dan obesitas) en overlijden aan dit virus. Sterker nog : Mensen met type 1 diabetes (zelden obees) lijken vaker te overlijden dan mensen met type 2 (dikwijls obees).

Zeker de combinatie met het heftiger treffen van ouderen heeft dan wel de gedachte gecreëerd dat het aan obesitas of zelfs overgewicht lag maar in de realiteit bleek het toch iets meer complex te zijn dan het geratel van jou nu.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.08.20057794v1
Artikel wat hetgeen wat je nu zegt onderbouwt?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193326832
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik sloot hem met deze
Niets aan de hand volgens Arie Boomsma.
pi_193326980
denken jullie echt dat de mensen die deze week positief getest zijn op dit virus, het niet eerder hebben gehad dit jaar? Dan moet je wel heel erg naïef zijn. Dit zegt dat je er niet tegen immuun bent. Misschien als je het oploopt en heel erg ziek ervan wordt, dan misschien wel immuniteit. Maar personen die geen symptomen hebben en/of mild ziek worden, worden niet immuun volgens mij.
Ik hoop dat ik het verkeerd heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door W.H.I.S.T.L.E op 26-05-2020 20:40:37 ]
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193327001
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:27 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Niets aan de hand volgens Arie Boomsma.
Precies wat die zei. Geen hoge intensiteit trainingen, grote ruimtes, social distancing. Was hier allemaal geen sprake van.
pi_193327064
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
denken jullie echt dat de mensen deze week positief getest zijn op dit virus, het niet eerder hebben gehad dit jaar? Dan moet je wel heel erg naïef zijn. Dit zegt dat je er niet tegen immuun bent. Misschien als je het oploopt en heel erg ziek ervan wordt, dan misschien wel immuniteit. Maar personen die geen symptomen hebben en/of mild ziek worden, worden niet immuun volgens mij.
Ik hoop dat ik het verkeerd heb.
Puur speculatie.

De echte mensen die naïef zijn zijn de mensen die denken dat er een vaccin komt, en dat onze enige exit-strategie is.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:40:55 #11
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193327114
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De echte mensen die naïef zijn zijn de mensen die denken dat er een vaccin komt, en dat onze enige exit-strategie is.
Wat zouden nog meer exit-strategieën kunnen zijn?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:42:08 #12
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193327141
Jongens ik slik nu vitamine D pillen tegen corona. Denken jullie dat in de kosten ervan kan verhalen op China?
pi_193327207
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:40 schreef Poem_ het volgende:

[..]

(Preventief) geneesmiddel. Ziekte verloopt minder gevaarlijk hierdoor.

Thuistests. Iedereen kan onbeperkt testen door dit gewoon in de supermarkt te kopen. Bij positief testen blijf je thuis en besmet je niemand. Niet onhaalbaar want kennelijk wordt het produceren van een onzeker vaccin die voor miljarden mensen gemaakt moet worden wel haalbaar gevonden :')
pi_193327226
quote:

[..]

Ik kan er nog wel 1 opnoemen maar dat zal weer niet gewaardeerd worden _O-
pi_193327290
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:35 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Precies wat die zei. Geen hoge intensiteit trainingen, grote ruimtes, social distancing. Was hier allemaal geen sprake van.
Ja, dat is idd wat die zegt.
Een onderzoek over een fitness studio zonder maatregelen in een kleine ruimte. 4 uur lang.
Nou, breaking! :D
Yoga studio niks aan de hand zegt het onderzoek en ook die zijn gesloten tot september.
Go hard or go home
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:52:34 #16
14505 OProg
A Life in Music
pi_193327343
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Er zal wel iets komen. De vraag is alleen hoe goed het werkt en in welke tijd. Het is een feit dat door de verschillende varianten die er voor zijn we ook nog steeds geen perfect griepvaccin hebben. Daar zijn ze dan al 100 jaar mee bezig. Met Corona is niet eens duidelijk waar het naar toe gaat muteren dus het kan echt alle kanten op gaan.

Maar het past wel bij de menselijke aard van nu. De gedachte dat alles te controleren en maakbaar is. Terwijl dit idee gewoon een illusie is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:53:00 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193327350
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:42 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens ik slik nu vitamine D pillen tegen corona. Denken jullie dat in de kosten ervan kan verhalen op China?
Gewoon even een DM sturen naar @Xi en het komt helemaal goed
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193327381
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:42 schreef Daarnaast het volgende:
Gewoon naar buiten gaan. Zonlicht is gratis.
pi_193327422
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:52 schreef OProg het volgende:

[..]

Er zal wel iets komen. De vraag is alleen hoe goed het werkt en in welke tijd. Het is een feit dat door de verschillende varianten die er voor zijn we ook nog steeds geen perfect griepvaccin hebben. Daar zijn ze dan al 100 jaar mee bezig. Met Corona is niet eens duidelijk waar het naar toe gaat muteren dus het kan echt alle kanten op gaan.

Maar het past wel bij de menselijke aard van nu. De gedachte dat alles te controleren en maakbaar is. Terwijl dit idee gewoon een illusie is.
Feit is wel dat griep lang niet zo dodelijk (meer) is dus de prioriteit daarvan ligt lager. Iedereen is nu wel massaal met een coronavaccin bezig omdat het ons dagelijks leven enorm belemmert.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:00:18 #20
14505 OProg
A Life in Music
pi_193327529
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Feit is wel dat griep lang niet zo dodelijk (meer) is dus de prioriteit daarvan ligt lager. Iedereen is nu wel massaal met een coronavaccin bezig omdat het ons dagelijks leven enorm belemmert.
Dat klopt. Maar het idee is nu bij sommige mensen dat we met een vaccin het dat automatisch helemaal is verdwenen geloof ik. Terwijl je er ook weinig zinnigs over kan zeggen wat het effect van een vaccin is op de populatie die nu aan Corona is overleden. Gelet op de ervaring met griep is de kans aanwezig dat je ook als we een vaccin zouden hebben hier nog een deel zou komen te overlijden. En het idee is nu geloof ik vaccin = niemand dood.

Naja, nu vinden we het ook erg voor de armere landen maar die kunnen voorlopig al helemaal fluiten naar een vaccin.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 mei 2020 @ 21:03:09 #21
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193327594
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:00 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar het idee is nu bij sommige mensen dat we met een vaccin het dat automatisch helemaal is verdwenen geloof ik. Terwijl je er ook weinig zinnigs over kan zeggen wat het effect van een vaccin is op de populatie die nu aan Corona is overleden. Gelet op de ervaring met griep is de kans aanwezig dat je ook als we een vaccin zouden hebben hier nog een deel zou komen te overlijden. En het idee is nu geloof ik vaccin = niemand dood.

Naja, nu vinden we het ook erg voor de armere landen maar die kunnen voorlopig al helemaal fluiten naar een vaccin.
Idee is vooral vaccin = terug naar leven van voor maart 2020.Dat er alsnog doden gaan vallen is wat mij betreft een gegeven, maar dan is het meer te vergelijken met een griep en zorgt het niet meer voor een overbelasting van de zorg.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:05:16 #22
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193327642
Mensen, ik geloof dat vele artsen en farmaceuten heel hard werken aan een vaccin voor het coronavirus. Het kan wel even duren voor dat het misschien een feit is dat we gevaccineerd kunnen worden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193327656
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:05 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, ik geloof dat vele artsen en farmaceuten heel hard werken aan een vaccin voor het coronavirus. Het kan wel even duren voor dat het misschien een feit is dat we gevaccineerd kunnen worden.
Ok bedankt! *O*
pi_193327683
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Idee is vooral vaccin = terug naar leven van voor maart 2020.Dat er alsnog doden gaan vallen is wat mij betreft een gegeven, maar dan is het meer te vergelijken met een griep en zorgt het niet meer voor een overbelasting van de zorg.
Maar mijn vraag is dan bij de opvatting vaccin=exit strategie, waarom zou een geneesmiddel hier niet ook voor kunnen zorgen? Vrijwel hetzelfde effect want je laat de ziekte milder verlopen bij het gros.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:09:40 #25
14505 OProg
A Life in Music
pi_193327743
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens hoor. ;) Maar er zijn echt mensen die nu nog denken dat het een wondermiddel is. Die moeten nog wel even uit die illusie komen. De vraag blijft ook hoe goed het zal werken en hoe de mutaties van het virus lopen.

Iets anders, ik las hier ook onlangs dat ze denken dat een mildere Corona variant die eerder verkoudheid opleverde nu kan zorgen voor een veel mildere reactie op Covid-19. Dat deed mij een beetje aan de oorsprong voor het vaccin tegen de pokken via de koeienvariant denken. Ik heb trouwens geen idee hoe en of je een mildere variant kan ‘kweken’ ofzo, maar is daar nog iets van meer informatie uit gekomen? :?
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 21:16:54 #26
249559 crew  Lavenderr
pi_193327898
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gewoon naar buiten gaan. Zonlicht is gratis.
Juist.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 21:18:43 #27
249559 crew  Lavenderr
pi_193327933
quote:
Ja, dat is wel een open deur.
pi_193327951
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een open deur.
Maar nu weten we het gelukkig wel zeker :)
pi_193328018
Wellicht al eerder opgemerkt maar Wit-Rusland is erg stabiel met de dagelijkse besmettingen

Check de daily new cases

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belarus/
pi_193328076
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:22 schreef DeOlifantvis het volgende:
Wellicht al eerder opgemerkt maar Wit-Rusland is erg stabiel met de dagelijkse besmettingen

Check de daily new cases

Inb4: De cijfers van Wit-Rusland vertrouwen, bananenrepubliek :')

Maar klopt. Die doen het goed.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:27:31 #31
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193328126
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maar mijn vraag is dan bij de opvatting vaccin=exit strategie, waarom zou een geneesmiddel hier niet ook voor kunnen zorgen? Vrijwel hetzelfde effect want je laat de ziekte milder verlopen bij het gros.
Klopt, dat kan ook. Vraag me wel af wat er eerder beschikbaar is trouwens.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193328324
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Klopt, dat kan ook. Vraag me wel af wat er eerder beschikbaar is trouwens.
Steeds meer landen gebruiken hydroxychloroquine icm zink. Hopelijk is dat een doorbraak in de vaccin tunnelvisie want het schijnt vrij goed te werken. Huisarts Rob Elens heeft hier ook successen mee behaald maar wordt gedwarsboomd door Den Haag.

Kanttekening is dat het preventief ingezet dient te worden. In een vroeg stadium.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:39:39 #33
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193328384
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Steeds meer landen gebruiken hydroxychloroquine icm zink. Hopelijk is dat een doorbraak in de vaccin tunnelvisie want het schijnt vrij goed te werken. Huisarts Rob Elens heeft hier ook successen mee behaald maar wordt gedwarsboomd door Den Haag.

Kanttekening is dat het preventief ingezet dient te worden. In een vroeg stadium.
Het schijnt goed te werken? :D
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:39:54 #34
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193328387
quote:

[..]

Die Elens is een kwakzalver, en dat Trump zo geilt op die hydro-dinges ondanks alle tegenwerpingen van de medische wereld spreekt ook niet echt in het voordeel. En ik zal zo de bron even zoeken, maar ze hebben een test gedaan die uitwees dat de gebruikers van hydrochlorotoelie nog slechter afwaren dan degenen uit de controlegroep.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:46:04 #35
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193328504
Hydroxychloroquine is een medicijn waarmee je ook gevaarlijke bijwerkingen kunt krijgen van bijvoorbeeld ernstige hartfalen en hieraan kunt overlijden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193328589
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:46 schreef Ven1972 het volgende:
Hydroxychloroquine is een medicijn waarmee je ook gevaarlijke bijwerkingen kunt krijgen van bijvoorbeeld ernstige hartfalen en hieraan kunt overlijden.
Niet waar. Het is een reuma en malaria medicijn. Bij fout gebruik kan het slecht zijn ja. Maar dat is ook met een overdosis asperine zo.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:52:50 #37
14505 OProg
A Life in Music
pi_193328669
quote:

[..]

Naar aanleiding van eerdere meldingen hierover verder zitten lezen. Het heeft inderdaad een remmende functie op het virus. Maar ook een enorme kanttekening zoals @Arts-assistent hier heel goed uit weet te leggen.

COR / VS heeft een probleem #6
pi_193328778
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:52 schreef OProg het volgende:

[..]

Naar aanleiding van eerdere meldingen hierover verder zitten lezen. Het heeft inderdaad een remmende functie op het virus. Maar ook een enorme kanttekening zoals @:Arts-assistent hier heel goed uit weet te leggen.

COR / VS heeft een probleem #6
Oke dank. Dit was mij niet bekend. Natuurlijk is het onverstandig wanneer mensen dit zelf gaan gebruiken, maar zoals ik in een andere post al aangaf kun je dit over ieder medicijn zeggen. Daarom is het zaak dat een arts dit toedient bij mensen ja.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 mei 2020 @ 21:58:31 #39
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193328793
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Geneemsmiddel is natuurlijk ook prima, maar "vaccin" wordt gewoon te pas en te onpas gebruikt voor alles volgens mij. Niemand zal nee zeggen tegen een goed werkend geneesmiddel.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:59:53 #40
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_193328824
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Geneemsmiddel is natuurlijk ook prima, maar "vaccin" wordt gewoon te pas en te onpas gebruikt voor alles volgens mij. Niemand zal nee zeggen tegen een goed werkend geneesmiddel.
Ik denk juist dat een aanpak van twee kanten heel erg verstandig is. Met een geneesmiddel kun je het scherpe randje van het virus af halen zodat alles weer open kan zonder dat mensen direct gevaar lopen, en in de tussentijd kun je aan een vaccin gaan werken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_193328833
quote:
Huisarts Rob Elens heeft hier ook successen mee behaald
Oh?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193328871
pi_193328895
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:22 schreef DeOlifantvis het volgende:

Check de daily new cases

Zoiets?

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193328940
quote:
Zou jij je klakkeloos in laten enten? Gezien je leeftijd vermoed ik van wel maar soit.
pi_193328955
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:39 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Die Elens is een kwakzalver, en dat Trump zo geilt op die hydro-dinges ondanks alle tegenwerpingen van de medische wereld spreekt ook niet echt in het voordeel. En ik zal zo de bron even zoeken, maar ze hebben een test gedaan die uitwees dat de gebruikers van hydrochlorotoelie nog slechter afwaren dan degenen uit de controlegroep.
Deze studie dus.

https://www.washingtonpos(...)e-coronavirus-study/

For those given hydroxychloroquine, there was a 34 percent increase in risk of mortality and a 137 percent increased risk of a serious heart arrhythmias. For those receiving hydroxychloroquine and an antibiotic — the cocktail endorsed by Trump — there was a 45 percent increased risk of death and a 411 percent increased risk of serious heart arrhythmias.

Those given chloroquine had a 37 percent increased risk of death and a 256 percent increased risk of serious heart arrhythmias. For those taking chloroquine and an antibiotic, there was a 37 percent increased risk of death and a 301 percent increased risk of serious heart arrhythmias.

Vooropgesteld: er valt nog wel wat aan te merken op het onderzoek (vooral observationeel) en er is niet gewerkt met twee exact gelijke groepen (groepen met exact dezelfde achtergronden, leeftijd, onderliggende klachten; wat je normaal wel zou hebben bij wetenschappelijk onderzoek), maar beter dan dit wordt het nu even niet waarschijnlijk.
De kans dat je op zo'n grote schaal een onderzoek kunt verrichten met exact gelijke groepen (test/control group en de groep zonder toepassing van de medicijnen) is in deze situatie (grillig verloop virus, je weet nooit wat er op welk moment aan patiënten in de ziekenhuizen en op de IC's beland) zowat schier onmogelijk.

Van mij mogen mensen aan de hydroxycloroquine en zink. Maar mij klinkt het niet positief.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:07:10 #46
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193328960
Over dat afstand houden in café's en tweetallen die geen huishouden zijn: het is meer een soort gedoogconstructie. In het protocol van de horeca staat dat duo's geen afstand hoeven te houden, maar Grapperhaus is nog steeds van mening dat dat wel moet:

quote:
Maandag om 12.00 uur gaat de Nederlandse horeca weer open, met beperkingen. Gasten, behalve huishoudens, moeten aan een tafel minimaal anderhalve meter uit elkaar zitten. Ook als je maar met z'n tweeën bent is het niet de bedoeling dat je dicht bij elkaar zit, benadrukt minister Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid tegenover Nieuwsuur.

Dit laatste lijkt strijdig met het protocol van de horecabranche. Daarin staat dat het uitgangspunt is dat ook tweetallen anderhalve meter afstand houden, maar dat pas vanaf drie personen wordt gehandhaafd. "Daarom kunnen ook tweetallen die geen gezamenlijke huishouding vormen binnen anderhalve meter van elkaar zitten", valt te lezen.

Het ministerie erkende eerder al pas vanaf drie personen te gaan handhaven. Grapperhaus: "Anders is het voor handhavers op straat en de horeca ondoenlijk als je voor ieder duo moet zeggen 'waar is je geboortebewijs en je inschrijving en dat soort dingen'."

Maar de afspraak blijft dat personen die geen huishouden vormen overal anderhalve meter afstand houden, zegt de minister. Ook duo's, en ook in restaurants en cafés. "Dat is de afspraak die we met elkaar hebben, dat is de regel.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)twoordelijkheid.html
pi_193328968
quote:

[..]

Thuis blijven als je ziek bent en temperatuur scanners bij drukke cafe’s en evenementen.

De rest is collateral.
.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:10:59 #48
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_193328998
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Thuis blijven als je ziek bent en temperatuur scanners bij drukke cafe’s en evenementen.
Hoe effectief zijn die temperatuurscanners? Ik denk dat je dan veel false positives krijgt en net zo veel mensen die besmet zijn maar geen koorts hebben die gewoon zo door kunnen lopen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_193329016
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:07 schreef hooibaal het volgende:
Over dat afstand houden in café's en tweetallen die geen huishouden zijn: het is meer een soort gedoogconstructie. In het protocol van de horeca staat dat duo's geen afstand hoeven te houden, maar Grapperhaus is nog steeds van mening dat dat wel moet:
[..]

Dit is echt bizar, want eerder is overal gezegd dat groepsvorming vanaf 3 personen is.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:14:43 #50
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193329042
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit is echt bizar, want eerder is overal gezegd dat groepsvorming vanaf 3 personen is.
Maar afstand houden tot mensen die niet tot jouw eigen huishouden behoren is óók altijd gezegd. Dat is onafhankelijk van het aantal personen. Er werd/wordt niet op gehandhaafd, maar dat betekent niet dat de regel niet bestaat.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:15:19 #51
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193329050
quote:

[..]

De rest is collateral.
Jij denkt toch niet serieus dat je met 50.000 man in de Arena kan gaan zitten terwijl het virus nog rondwaart?
pi_193329061
Vaccin lijkt me een heel slecht idee. Corona volgt juist op een griepvaccin.

quote:
Conclusions: Receipt of influenza vaccination was not associated with virus interference among our population. Examining virus interference by specific respiratory viruses showed mixed results. Vaccine derived virus interference was significantly associated with coronavirus and human metapneumovirus; however, significant protection with vaccination was associated not only with most influenza viruses, but also parainfluenza, RSV, and non-influenza virus coinfections.

Bron
quote:
On March 12th, 2020, Anderson Cooper and Dr. Sanjay Gupta held a global town hall on “Corona Facts and Fears.” During the discussion, Anderson said to the viewing audience, “And, again, if you are concerned about coronavirus, and you haven’t gotten a flu shot…you should get a flu shot.”

Setting safety and efficacy of influenza vaccination aside, is Anderson’s claim that the flu shot will help people fight COVID-19 remotely true? The short answer is no.

In fact, the results of many peer-reviewed, published studies prove that Anderson’s recommendation may have been the worst advice he could have given the public.

In searching the literature, the only study we have been able to find assessing flu shots and coronavirus is a 2020 US Pentagon study that found that the flu shot INCREASES the risks from coronavirus by 36%.

Bron
Fact check zegt vervolgens dat het niet klopt (maar ik geloof niets meer van de MSM);

quote:
The post, republished elsewhere, pointed to “peer-reviewed, published studies” to “prove” that advice offered by CNN anchor Anderson Cooper in March for people to get the flu shot “may have been the worst advice he could have given the public.”

That’s wrong.

First of all, experts say there has been no study connecting the flu shot with an increased risk of SARS-CoV-2, the novel coronavirus that causes COVID-19.

Bron
Lang verhaal kort. Heb het idee dat covid zelf niet zo dodelijk is. Pas als de luchtverontreiniging hoog is en mensen een griepprik hebben gehad (of griep/virus hebben), wordt het dodelijk.
Daarnaast ben ik er nog steeds van overtuigd dat het onze bacteriën aantast en dat we daar ziek van worden, ipv dat we sec ziek worden van het virus.

quote:
Infection with human coronavirus NL63 enhances streptococcal adherence to epithelial cells
bron
In dat geval kunnen we er ook niet zoveel aan doen met een vaccin. Want dat zou er alleen maar voor zorgen dat je ipv dit SuperVirus wat kwam ipv de griep een ander virus creëert wat nog erger is.
pi_193329086
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:10 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Hoe effectief zijn die temperatuurscanners? Ik denk dat je dan veel false positives krijgt en net zo veel mensen die besmet zijn maar geen koorts hebben die gewoon zo door kunnen lopen.
Iets van 87% heeft echt koorts bij corona dus die pik je er wel uit. Mensen die geen symptomen hebben, zijn ook minder besmettelijk. Als die toch iemand besmetten is dat pech.

Mensen die iets anders hebben, zoals griep wil je liever ook niet binnen.
.
pi_193329095
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:15 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Jij denkt toch niet serieus dat je met 50.000 man in de Arena kan gaan zitten terwijl het virus nog rondwaart?
Het gaat toch niet weg. Dus ja wat dan?
.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:18:56 #55
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_193329106
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:15 schreef _I het volgende:
Lang verhaal kort. Heb het idee dat covid zelf niet zo dodelijk is. Pas als de luchtverontreiniging hoog is en mensen een griepprik hebben gehad (of griep/virus hebben), wordt het dodelijk.
Daarnaast ben ik er nog steeds van overtuigd dat het onze bacteriën aantast en dat we daar ziek van worden, ipv dat we sec ziek worden van het virus.
Ik denk ook dat dat één van de oorzaken is dat de aantallen nu zo veel minder zijn, er is minder industrie aan het werk en minder verkeer op de weg.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:19:29 #56
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193329114
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:18 schreef Fer het volgende:

[..]

Het gaat toch niet weg. Dus ja wat dan?
Blijven zorgen dat het zich niet te snel verspreid om te voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:20:19 #57
14505 OProg
A Life in Music
pi_193329126
quote:
[..]

Grapperhaus laat constant overal blijken dat het een wereldvreemde idioot is. Of het nou om versleutelde data gaat of nu Dit weer. Ik kan er prima inkomen dat je nu nog niet met groepen moet gaan zitten, maar mensen willen en moeten contact. Daten, afspreken met een goede vriend of familielid en contact. Dat gebeurt nu ook al overal. Hier op dit forum zitten er echter een stel die dat niet door hebben, maar dit proberen tegen te houden en denken dat het lukt. Dan is het in je hoofd echt sesamstraat.
pi_193329132
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:15 schreef _I het volgende:
Vaccin lijkt me een heel slecht idee. Corona volgt juist op een griepvaccin.
[..]

[..]

Fact check zegt vervolgens dat het niet klopt (maar ik geloof niets meer van de MSM);
[..]

[..]

In dat geval kunnen we er ook niet zoveel aan doen met een vaccin. Want dat zou er alleen maar voor zorgen dat je ipv dit SuperVirus wat kwam ipv de griep een ander virus creëert wat nog erger is.
Wat is dat voor bullshit conclusie. Denk eerder dat mensen die risicogroep zijn voor griep, ook risicogroep zijn covid19. Die mensen hebben vaak al een griepprik gehad.
.
pi_193329136
quote:
[..]

Neuh geen gedoogconstructie. Eerder het grijze gebied tussen adviezen/oproepen/morele normen en de strafrechtelijke grenzen.
zie email 27 oktober
pi_193329164
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik denk ook dat dat één van de oorzaken is dat de aantallen nu zo veel minder zijn, er is minder industrie aan het werk en minder verkeer op de weg.
De industrie draait in Nederland nog volgas. Overal rijden vrachtwagens.
.
pi_193329173
quote:
The effects of microwave radiation on microbial cultures

The published studies showed that microwaves produce significant effects on the growth of microbial cultures, which vary from the killing of microorganisms to enhancement of their growth. The nature and extent of the effect depend on the frequency of microwaves and the total energy absorbed by the microorganisms. Low energy, low frequency microwaves enhance the growth of microorganisms, whereas high energy, high frequency microwaves destroy the microorganisms.

Bron
En ik weet ook zeker dat we het onszelf wel aandoen met telefoonsignalen en microwaves

Elke verhoging in frequentie cultiveert de ene soort en vernietigd de andere. Disbalans. Dus ziekte.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:22:47 #62
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193329174
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Neuh geen gedoogconstructie. Eerder het grijze gebied tussen adviezen/oproepen/morele normen en de strafrechtelijke grenzen.
Jawel, want wel verboden maar geen handhaving.
pi_193329184
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:22 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het is niet verboden. Kijk maar in de noodverordening.
zie email 27 oktober
pi_193329185
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Blijven zorgen dat het zich niet te snel verspreid om te voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen.
Daarom scannen bij binnenkomst.
.
pi_193329202
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

CO2 is nu laag. Als we straks weer gaan vliegen en autorijden, griepprik komt en dan is het november.. BAM. Opleving.

En geloof me. Iedereen bij het RIVM weet dit al jaren. Net als Fauci. Stukken geschreven over dat bacteriën de reden waren voor de mortaliteit in 1918 en niet het virus.

quote:
Bacteria were the real killers in 1918 flu pandemic

"We agree completely that bacterial pneumonia played a major role in the mortality of the 1918 pandemic," says Anthony Fauci

Bron
pi_193329222
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat is dat voor bullshit conclusie. Denk eerder dat mensen die risicogroep zijn voor griep, ook risicogroep zijn covid19. Die mensen hebben vaak al een griepprik gehad.
Omdat jij het niet kan volgen, is het geen BS.

Met een griepprik krijg je wel immuniteit voor de griep, maar je lichaam heeft niet de ziekte doorgemaakt. Je microbioom heeft de ziekte niet doorgemaakt. Superbugs..
pi_193329248
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:25 schreef _I het volgende:

[..]

Omdat jij het niet kan volgen, is het geen BS.

Met een griepprik krijg je wel immuniteit voor de griep, maar je lichaam heeft niet de ziekte doorgemaakt. Je microbioom heeft de ziekte niet doorgemaakt. Superbugs..
Welke fitte 60 minner heeft er dan een griepprik?
.
pi_193329254
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:22 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je mag met een ieder die je wilt naast elkaar lopen of zitten, zonder 1,5 meter afstand te houden, zolang het om max. twee personen gaat incl. jijzelf.

De 1,5 meter regel geldt vanaf drie personen, die niet tot hetzelfde huishouden behoren.
Leipe shit ouwe
pi_193329269
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:26 schreef Fer het volgende:

[..]

Welke fitte 60 minner heeft er dan een griepprik?
Heel veel mensen die in de zorg werken nemen een griepprik.

Kuddeimmuniteit. (Heb je hem weer.)
pi_193329284
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Onhaalbaar.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:30:03 #71
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193329306
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:27 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Je mag met een ieder die je wilt naast elkaar lopen of zitten, zonder 1,5 meter afstand te houden, zolang het om twee personen gaat.

De 1,5 meter regel geldt vanaf drie personen, die niet tot hetzelfde huishouden behoren.
Lees de site van de Rijksoverheid er maar op na:

https://www.rijksoverheid(...)leven/afstand-houden

Er wordt niet op gehandhaafd, maar ook bij twee personen niet uit een huishouden moet je gewoon afstand houden. En als je dat niet voor de juristenpraat in een of andere noodverordening doet, dan doe je dat in het kader van de virusbestrijding.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:30:06 #72
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193329307
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:27 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Je mag met een ieder die je wilt naast elkaar lopen of zitten, zonder 1,5 meter afstand te houden, zolang het om max. twee personen gaat incl. jijzelf.

Klopt, tenzij je met elkaar hebt afgesproken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:30:26 #73
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193329312
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Onhaalbaar.
Ongewenst voor velen. Dat is iets anders.
pi_193329384
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Klopt, tenzij je met elkaar hebt afgesproken.
Ook een grijs gebied. Je mag wel met twee naast elkaar in de auto zitten.Meestal heb je dan afgesproken ;)
Leipe shit ouwe
pi_193329448
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar ook niet realistisch. Open je ogen man.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:39:03 #76
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193329481
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:34 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Ook een grijs gebied. Je mag wel met twee naast elkaar in de auto zitten.Meestal heb je dan afgesproken ;)
Dat grijze gebied is sowieso het grote issue met deze maatregelen inderdaad :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:39:06 #77
14505 OProg
A Life in Music
pi_193329483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het gaat gewoon compleet tegen de natuur en levert een hoop schade op. Alleen sommige mensen zijn blijkbaar te simpel om dat in te zien. Dit proberen tegen te houden en net doen alsof het gewoon geen primaire behoefte is. Tsjah.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:39:37 #78
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_193329493
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:34 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Nee joh, ik spring elke dag bij willekeurige mensen in een auto.
pi_193329527
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:39 schreef OProg het volgende:

[..]

Het gaat gewoon compleet tegen de natuur en levert een hoop schade op. Alleen sommige mensen zijn blijkbaar te simpel om dat in te zien. Dit proberen tegen te houden en net doen alsof het gewoon geen primaire behoefte is. Tsjah.
Voor velen is het een tijdje vol te houden maar 3 maanden is te lang en compleet gestoord. De enige reden dat men het pikt is angst. Maar dat mag je schijnbaar ook weer niet zeggen want dan zet je anderen weg als paniekzaaiers.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:46:04 #80
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193329603
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:39 schreef OProg het volgende:

[..]

Er zal eens wat van je gevraagd worden ten behoeve van de gemeenschap, hè. Och en jee, wat hebben we het toch zwaar.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:47:08 #81
14505 OProg
A Life in Music
pi_193329621
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Voor velen is het een tijdje vol te houden maar 3 maanden is te lang en compleet gestoord. De enige reden dat men het pikt is angst. Maar dat mag je schijnbaar ook weer niet zeggen want dan zet je anderen weg als paniekzaaiers.
Tsjah. Er zijn hier ook mensen die denken dat werkgelegenheid niet zo boeit voor mensen. Terwijl Maslow dat al in 1943 op dezelfde laag deelde als gezondheid. Dat maakt de discussie complex maar geeft wel aan dat je je voor de gevolgen voor mensen niet blind moet staren op 1 ding.

Hoogtepunt was een argentijnse viroloog die sex af ging raden wegens het virus. Dan zit je op de onderste laag van de piramide op de laag van voedsel.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 22:47:50 #82
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_193329636
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:46 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Er zal eens wat van je gevraagd worden ten behoeve van de gemeenschap, hè. Och en jee, wat hebben we het toch zwaar.
Er is een reden waarom we mensen als straf van elkaar isoleren. Als we dat uit noodzaak allemaal even moeten, niks mee aan de hand, maar het moet geen jaren gaan duren.
pi_193329672
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het is bizar. De collectieve angst moet z.s.m. weg. Ziekte hoort bij het leven en je kan het niet tegenhouden door binnen te gaan zitten.

Als wij het niet krijgen, slaat het wel over naar iets anders en hebben we er alsnog last van.

Kwam vandaag tegen dat bijen ook redelijk rap aan het uitsterven zijn van een virus. Wat komt komt en we hebben het aan onszelf te danken. Balans.

quote:
Bees dying of disease eerily similar to coronavirus, British scientists say

Bee populations around the globe have been decimated by a viral disease that creeps into hives via asymptomatic insects and spreads like wildfire, British researchers discovered. Their research even suggests the insects could benefit from social distancing.

NY Post
Gelukkig lijkt het alsof wij er nog niet zo'n last van hebben;

quote:
Goed nieuws voor de bijen: het lijkt goed te gaan met deze insecten. Bij de derde nationale bijentelling is dit weekend een recordaantal bijen geteld.

Metro
pi_193329710
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:47 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Er is een reden waarom we mensen als straf van elkaar isoleren. Als we dat uit noodzaak allemaal even moeten, niks mee aan de hand, maar het moet geen jaren gaan duren.
Even afstand nemen prima, maar mensen alleen laten sterven is wel onmenselijk.

Dat we mensen niet op de IC lieten en ook niet bij hun familie lieten gaat wel alle grenzen over. Bijna niemand ging er aan dood en honderduizenden mensen hebben het gehad (volgens het RIVM), wat een aanfluiting dat we zo met mensen om zijn gegaan.
pi_193329811
quote:

[..]

En je beantwoord je stelling zelf al. Het is door veel mensen niet geaccepteerd zo te leven dus zal het ook niet veel langer doorgang vinden. :) En de aankomende verkiezingen zullen hier dankbaar gebruik van gaan maken als het dan al niet van tafel is.
pi_193329889
quote:
Filmpje niet gezien. Een uur? FvD? Wat moet ik hiermee.

Tenzij jij andere informatie hebt, ga ik er van uit dat dit dezelfde Rob Elens is als de huisarts die beweerde met hydroxychloroquine en zink een aantal patiënten te hebben "geholpen".

Leuk voor hem (15 minutes of fame), en vooral super fijn voor de patiënten natuurlijk.

Maar zo werkt het bedrijven van wetenschap natuurlijk even niet.

Vooropgesteld: een huisarts dient patiënten te helpen en beter te maken. Wetenschap bedrijven is niet in eerste instantie zijn of haar taak. Wetenschap is zoeken naar samenhang/correlatie en (vooral) naar de kip met het gouden ei: de oorzaak-gevolg relatie (causaal verband).

En daar loopt dit gebeuren met onze vriendelijke huisarts dus spaak. Waar is de oorzaak-gevolgrelatie?
Je hebt pakweg 10 patiënten die beter zijn geworden nadat ze hydroxycholoquine en zink hebben toegediend gekregen.

Maar wie zegt dat deze patiënten beter zijn geworden omdat ze hydroxychloroquine en zink toegediend hebben gekregen?
Dat is nog wel een ander paar mouwen.

Is er een controlegroep gebruikt (met exact dezelfde eigenschappen qua achtergrond, leeftijd, leefstijl en onderliggende klachten), naast de groep patiënten die nu zijn behandeld, en waartegen de resultaten zijn afgezet?
Nog afgezien van het feit dat een pakweg 10 personen wel een heel kleine onderzoeksgroep is, natuurlijk.

Er kan net zo goed sprake zijn van andere factoren die een rol hebben gespeeld in het beter worden van deze patiënten.
Want wat weten wij nu van de achtergrond en de onderliggende klachten van de geholpen en genezen patiënten?

Om maar eens een balletje op te gooien nog: is het erg gewaagd als ik zeg dat deze patiënten in eerste instantie al niet super ziek waren?
Als ze dat wel waren, immers, lagen ze wel in het ziekenhuis, of, nog erger, op de IC. Toch?

Goed, even er van uitgaande dat deze patiënten in eerste instantie al niet super ziek waren (c.q. niet ziek genoeg om opgenomen te worden in ziekenhuis of op de IC) en er van uitgaande dat het over- overgrote deel van deze patiënten met mildere klachten ooit weer beter wordt, is het niet zo gek om aan te nemen dat deze patiënten überhaupt wel weer beter zouden zijn geworden - met of zonder toediening van hydroxychloroquine en zink.

Toch? Of zie jij wel een oorzaak-gevolgrelatie hier?
pi_193329956
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:58 schreef Salina het volgende:

[..]

Filmpje niet gezien. Een uur? FvD? Wat moet ik hiermee.

Tenzij jij andere informatie hebt, ga ik er van uit dat dit dezelfde Rob Elens is als de huisarts die beweerde met hydroxychloroquine en zink een aantal patiënten te hebben "geholpen".

Leuk voor hem (15 minutes of fame), en vooral super fijn voor de patiënten natuurlijk.

Maar zo werkt het bedrijven van wetenschap natuurlijk even niet.

Vooropgesteld: een huisarts dient patiënten te helpen en beter te maken. Wetenschap bedrijven is niet in eerste instantie zijn of haar taak. Wetenschap is zoeken naar samenhang/correlatie en (vooral) naar de kip met het gouden ei: de oorzaak-gevolg relatie (causaal verband).

En daar loopt dit gebeuren met onze vriendelijke huisarts dus spaak. Waar is de oorzaak-gevolgrelatie?
Je hebt pakweg 10 patiënten die beter zijn geworden nadat ze hydroxycholoquine en zink hebben toegediend gekregen.

Maar wie zegt dat deze patiënten beter zijn geworden omdat ze hydroxychloroquine en zink toegediend hebben gekregen?

Is er een controlegroep gebruikt (met exact dezelfde eigenschappen qua achtergrond, leeftijd, leefstijl en onderliggende klachten), naast de groep patiënten die nu zijn behandeld, en waartegen de resultaten zijn afgezet?
Nog afgezien van het feit dat een pakweg 10 personen wel een heel kleine onderzoeksgroep is, natuurlijk.

Er kan net zo goed sprake zijn van andere factoren die een rol hebben gespeeld in het beter worden van deze patiënten.
Want wat weten wij nu van de achtergrond en de onderliggende klachten van de geholpen en genezen patiënten?

Om maar eens een balletje op te gooien nog: is het erg gewaagd als ik zeg dat deze patiënten in eerste instantie al niet super ziek waren?
Als ze dat wel waren, immers, lagen ze wel in het ziekenhuis, of, nog erger, op de IC. Toch?

Goed, even er van uitgaande dat deze patiënten in eerste instantie al niet super ziek waren (c.q. niet ziek genoeg om opgenomen te worden in ziekenhuis of op de IC) en er van uitgaande dat het over- overgrote deel van deze patiënten met mildere klachten ooit weer beter wordt, is het niet zo gek om aan te nemen dat deze patiënten überhaupt wel weer beter zouden zijn geworden - met of zonder toediening van hydroxychloroquine en zink.

Toch? Of zie jij wel een oorzaak-gevolgrelatie hier?
Ik ga niet met jou in discussie aangezien je het filmpje niet gezien hebt. Hij legt het hier goed uit. Ja het is een filmpje van de FvD so what. Hij doet zijn verhaal en wat maakt het uit op welk podium.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 23:03:03 #88
446930 crew  ESF1Gamer
pi_193329983
quote:

[..]

De rest is collateral.
Is in strijd met de AVG om temperatuur te meten van iemand als je geen arts bent.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_193329988
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik ga niet met jou in discussie aangezien je het filmpje niet gezien hebt. Hij legt het hier goed uit. Ja het is een filmpje van de FvD so what. Hij doet zijn verhaal en wat maakt het uit op welk podium.
Dan niet.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:04:23 #90
14505 OProg
A Life in Music
pi_193330014
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:58 schreef Salina het volgende:

Klopt. Als hij de 10 meest zieke oude patiënten het spul geeft vlak voor het ziekenhuis en de rest niet kan je ook op de conclusie komen dat mensen dood gaan door de behandeling. Hij noemt alleen maar 10, maar als 10 gezonde 30 jarigen het krijgen en 10 75 jarigen niet dan slaat de test inderdaad nergens op.

Zoals nu eigenlijk. :{
pi_193330052
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:51 schreef _I het volgende:

[..]

Dat we mensen niet op de IC lieten en ook niet bij hun familie lieten gaat wel alle grenzen over. Bijna niemand ging er aan dood en honderduizenden mensen hebben het gehad (volgens het RIVM), wat een aanfluiting dat we zo met mensen om zijn gegaan.
Sterft het merendeel van de mensheid sowieso niet alleen?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:07:24 #92
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_193330069
Ik stoor me aan we hebben zoveel technologische ontwikkelingen doorgemaakt.

Als het om wetenschap gaat staan we niet op 1 lijn.

Wat hebben we gedaan de afgelopen 20 jaar totaal niks.
pi_193330095
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:04 schreef OProg het volgende:

[..]

Klopt. Als hij de 10 meest zieke oude patiënten het spul geeft vlak voor het ziekenhuis en de rest niet kan je ook op de conclusie komen dat mensen dood gaan door de behandeling. Hij noemt alleen maar 10, maar als 10 gezonde 30 jarigen het krijgen en 10 75 jarigen niet dan slaat de test inderdaad nergens op.

Zoals nu eigenlijk. :{
Maar het blijft ons geheimpje. Niet verder vertellen.

We willen uiteraard geen paniek veroorzaken, mensen geen hoop ontnemen en niet tegen zere scheentjes schoppen.
pi_193330160
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:06 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Sterft het merendeel van de mensheid sowieso niet alleen?
Geen idee. Maar laten we binnen de grenzen beginnen met wat humaniteit, doen we daarna de rest van de wereld omarmen.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 23:13:30 #95
249559 crew  Lavenderr
pi_193330213
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:51 schreef _I het volgende:

[..]

Eens , dat was echt heel triest.
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 23:16:18 #96
249559 crew  Lavenderr
pi_193330284
quote:

[..]

Ik denk dat velen het nu zwaar hebben. Zeker financieel. Durf niet eens echt na te denken welke economische schade dit op zal leveren. En waarom? Om iets waar we niet eens van weten wat het precies is en wat we er aan kunnen doen.
pi_193330294
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:11 schreef _I het volgende:

[..]

Geen idee. Maar laten we binnen de grenzen beginnen met wat humaniteit, doen we daarna de rest van de wereld omarmen.
Ik vind er een bepaald vals sentiment in zitten. Het is geen recht om niet alleen te sterven. Het is goed dat wij ons realiseren dat de kans best groot is dat we alleen zijn als magere Hein ons komt halen.
pi_193330372
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Eens , dat was echt heel triest.
Joah, wat een angst en verdriet moet dat hebben gecreëerd.

Bij deze toch even aan ze gedacht. O+
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:21:42 #99
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_193330375
https://www.nu.nl/coronav(...)ing-tot-29-juni.html
Impliceert dat Duitsland er op termijn wel van af is.
In Nederland horen wij daar niks over.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator dinsdag 26 mei 2020 @ 23:21:44 #100
249559 crew  Lavenderr
pi_193330377
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:07 schreef KingRadler het volgende:
Ik stoor me aan we hebben zoveel technologische ontwikkelingen doorgemaakt.

Als het om wetenschap gaat staan we niet op 1 lijn.

Wat hebben we gedaan de afgelopen 20 jaar totaal niks.
Tuurlijk wel. Alleen is dit een nieuw virus waar we nog weinig tot niets vanaf weten. Dus volkomen willekeurig te werk gaat. Dat valt niet te voorkomen. Dat maakt het dus zo akelig. Niemand weet wat ermee aan te vangen. Niemand.
pi_193330390
Ik denk dat er van de zomer weer heel veel besmettingen gaan komen door het toerisme.
Het is leuk bedacht dat testen voor in en uitreis maar ik heb gehoord dat die coronatesten in Nederland toch 30% fout kunnen testen.
Ik ben er dan ook totaal niet gerust op.
En hoevel glippen erdoor?
En worden alle toeristen die met de auto over de grens gaan ook getest? Hoe controleren ze dat allemaal?
Hopelijk worden er wel hele goede maatregelen genomen, want als ze alles en iedereen maar weer laten reizen is die hele lockdown gewoon nutteloos geweest.
Liggen er weer ziekenhuizen vol.
pi_193330397
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:16 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik vind er een bepaald vals sentiment in zitten. Het is geen recht om niet alleen te sterven. Het is goed dat wij ons realiseren dat de kans best groot is dat we alleen zijn als magere Hein ons komt halen.
Er is een verschil tussen alleen sterven in het moment, of weten dat je licht te verdrinken in je eigen vocht en je familie niet bij je kan komen. Hoewel de mogelijkheid en de wens er wel zou zijn.

Je moet niet een keuze die gemaakt kan worden verwarren met overmacht.

Het is een keuze om een vals sentiment te ervaren.
pi_193330417
quote:
12s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:11 schreef _I het volgende:

[..]

Met je eens verder hoor maar wie bepaald wat de grens is?
pi_193330435
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:22 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat er van de zomer weer heel veel besmettingen gaan komen door het toerisme.
Het is leuk bedacht dat testen voor in en uitreis maar ik heb gehoord dat die coronatesten in Nederland toch 30% fout kunnen testen.
En worden alle toeristen die met de auto over de grens gaan ook getest? Hoe controleren ze dat allemaal?
Hopelijk worden er wel hele goede maatregelen genomen, want als ze alles en iedereen maar weer laten reizen is die hele lockdown gewoon nutteloos geweest.
Dat er meer besmettingen komen hoeft niet te impliceren dat de ziekenhuizen volstromen.

Het ziektebeeld kan ook wijzigen met de seizoenen. Virus kan ook in een ruststaat blijven tot een beter moment.

Zou voor de zomer geen angsten hebben, dan eerder voor begin herfst.
pi_193330438
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Met je eens verder hoor maar wie bepaald wat de grens is?
Eh, Nederland heeft toch gewoon grenzen?
pi_193330473
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:26 schreef _I het volgende:

[..]

Eh, Nederland heeft toch gewoon grenzen?
Van humaniteit.
pi_193330515
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Van humaniteit.
Het ging in dit geval alleen dat er 1 of 2 mensen (tegelijk) bij je kunnen zijn als je komt te overlijden in een verzorgingstehuis.

Eenzaamheid, depressies enzo ook belangrijk, maar idd. Heel ander gesprek met veel meer haken en ogen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 00:08:25 #108
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193331077
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:22 schreef quirina het volgende:
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193331110
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:03 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Is in strijd met de AVG om temperatuur te meten van iemand als je geen arts bent.
Zolang je geen naam vraagt of de temperatuur niet noteert ergens is het geen zaak voor de avg.
.
pi_193331699

Japan.
  woensdag 27 mei 2020 @ 01:04:05 #111
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193331741
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2020 00:59 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]

Japan.
Ja, Japan, een eiland. Geweldig hoor, Nederland is onderdeel van de EU. Wat is je punt?
pi_193331843
quote:
Het Spaanse griepvirus zaaide dood en verderf in een wereld die kampte met de gevolgen van een verwoestende oorlog en die het moest doen met medische voorzieningen die zich niet laten vergelijken met de huidige gezondheidszorg. Wetenschappelijke kennis over virussen ontbrak, er waren geen griepvaccins, antibiotica – virusinfecties gingen vaak gepaard met bacteriële infecties – moesten nog worden uitgevonden. Na de oorlog verspreidden soldaten die naar huis teruggingen het virus over landen die weinig of niets tegen de ziekte konden doen.

Volkskrant uit 2020 - katern "Wetenschap"
quote:
The State of Science, Microbiology, and Vaccines Circa 1918

Many vaccines were developed and used during the 1918–1919 pandemic. The medical literature was full of contradictory claims of their success; there was apparently no consensus on how to judge the reported results of these vaccine trials. The result of the vaccine controversy was both a further waning of confidence in Pfeiffer's bacillus as the agent of influenza and the emergence of an early set of criteria for valid vaccine trials.

...

THE BACTERIOLOGY OF INFLUENZA
During the pandemic of 1889–1890, researchers used the new methods of medical microbiology in unsuccessful efforts to identify the microbial cause of influenza. An apparent breakthrough came in 1892, during a subsequent outbreak, when Richard Pfeiffer announced in a single-page preliminary publication,8 and a year later in a more substantial article, that he had found influenza's cause.9 Pfeiffer reported finding in every case of influenza he examined a rod-shaped organism.

...

INFLUENZA VACCINES
The fate of Pfeiffer's bacillus as the probable cause of influenza is reflected in the use of vaccines in the United States during the pandemic of 1918–1919. By 1918, the successful use of some vaccines, especially those against rabies, typhoid fever, and diphtheria, as well as the use of diphtheria anti-toxin, had raised high expectations for a vaccine against influenza

Bron uit 2010
Reuters heeft er zelfs een "debunking" aan gewijd en liegt ook dat er geen vaccins waren toen;

quote:
False claim: the 1918 influenza pandemic was caused by vaccines

Shared 582 times as of March 31, 2020, a 2018 post ( here ) on a page called “Stop Mandatory Vaccination” claims that “the 1918 Influenza Epidemic was a Vaccine-caused Disease.” This claim is false.

The claim that the influenza pandemic of 1918 “was the after-effect of the massive nation-wide vaccine campaign” is unfounded. A vaccine against the flu did not exist at the time. According to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), having “no vaccine to protect against influenza infection and no antibiotics to treat secondary bacterial infections that can be associated with influenza infections” meant that “control efforts worldwide were limited to non-pharmaceutical interventions, such as isolation, quarantine, good personal hygiene, use of disinfectants, and limitations of public gatherings, which were applied unevenly.”

Reuters
En toen vond ik dit;

quote:
The Rockefeller Institute, whose investigators were intimately involved in the problem, alone included extraordinary people. By 1912 its head Simon Flexner – his brother wrote the "Flexner report" that revolutionized American medical education – used immune serum to bring the mortality rate for meningococcal meningitis down from over 80% to 18%; by contrast, in the 1990s at Massachusetts General Hospital a study found a 25% mortality rate for bacterial meningitis. Peyton Rous won the Nobel Prize in 1966 for work he did at the institute in 1911; he was that far ahead of the scientific consensus. By 1918 Oswald Avery and others at Rockefeller Institute had already produced both an effective curative serum and a vaccine for the most common pneumococcal pneumonias. At least partly because of the pandemic, Avery would spend the rest of his career studying pneumonia. That work led directly to his discovery of the "transforming principle" – his discovery that DNA carries the genetic code.

Bron uit 2004
Waar kennen we de Rockefellers van!? Van het Pandemie plan "Lock Step" uit 2010!

SPOILER: een bloemlezing met de adviezen en pijnpunten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie is het instituut dat geheel niet-wetenschappelijk elke dag vanuit de naam van de wetenschap de aantallen doden en zieken meldt; John Hopkins met z'n dashboard

The School of Hygiene and Public Health at Johns Hopkins was founded in 1916 with funding from the Rockefeller Foundation (RF)

Wat blijkt;

quote:
Johns Hopkins, Bristol-Myers must face $1 billion syphilis infections suit

A federal judge in Maryland said The Johns Hopkins University, Bristol-Myers Squibb Co (BMY.N) and the Rockefeller Foundation must face a $1 billion lawsuit over their roles in a 1940s U.S. government experiment that infected hundreds of Guatemalans with syphilis.

Reuters
Ze zitten ook diep in de UN en hun agenda's;

"The Rockefeller Foundation has provided the seed funding in 2017 for ID2020, an initiative to get every world citizen a unified biometric identity by 2030. Partners are Microsoft, the immunization alliance GAVI and Accenture."

Je kan mij meer vertellen, maar dit hele verhaal klopt toch voor geen meter!? Zeker als je leest dat de uitbraak wrs is begonnen in Fort Riley. En wat gebeurde daar een paar maanden eerder!?

quote:
A REPORT ON ANTIMENINGITIS VACCINATION AND OBSERVATIONS ON AGGLUTININS IN THE BLOOD OF CHRONIC MENINGOCOCCUS CARRIERS.

BY FREDERICKL. GATES,M.D.
First Lieutenant, Medical Corps, US. . Army.
(From the Base Hospital, Fort Riley Kansas, and The Rockefeller Institute.for Medical Research New York.)
PLATES 47 AND 48.
(Received for publicationJ,uly 20, 1918.)

Following an outbreak of epidemic meningitis at Camp Funston, Kansas,in Octoberand November,1917, a series of antimeningitis vaccinations was undertaken on volunteer subjects from the camp.

Bron
Heb je ook de Rockefellers weer.

Zou zo fijn zijn als de Volkskrant, of andere media, gewoon zouden vertellen wat er echt speelt. Het is overal te vinden. 8)7
  woensdag 27 mei 2020 @ 01:42:19 #113
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193331938
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 01:04 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ja, Japan, een eiland. Geweldig hoor, Nederland is onderdeel van de EU. Wat is je punt?
Wat is jouw punt met deze post want vergeleken met de inhoud van het pamflet lijkt het volkomen irrelevant te zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 27 mei 2020 @ 01:46:15 #114
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193331964
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 23:03 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Dit is NIET waar.

Hoe kan je over iets zo simpel nu onjuiste informatie verstrekken? Bewust aan het liegen?
pi_193331982
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 01:22 schreef _I het volgende:

[..]

[..]

Reuters heeft er zelfs een "debunking" aan gewijd en liegt ook dat er geen vaccins waren toen;
[..]

En toen vond ik dit;
[..]

Waar kennen we de Rockefellers van!? Van het Pandemie plan "Lock Step" uit 2010!

SPOILER: een bloemlezing met de adviezen en pijnpunten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie is het instituut dat geheel niet-wetenschappelijk elke dag vanuit de naam van de wetenschap de aantallen doden en zieken meldt; John Hopkins met z'n dashboard

The School of Hygiene and Public Health at Johns Hopkins was founded in 1916 with funding from the Rockefeller Foundation (RF)

Wat blijkt;
[..]

Ze zitten ook diep in de UN en hun agenda's;

"The Rockefeller Foundation has provided the seed funding in 2017 for ID2020, an initiative to get every world citizen a unified biometric identity by 2030. Partners are Microsoft, the immunization alliance GAVI and Accenture."

Je kan mij meer vertellen, maar dit hele verhaal klopt toch voor geen meter!? Zeker als je leest dat de uitbraak wrs is begonnen in Fort Riley. En wat gebeurde daar een paar maanden eerder!?
[..]

Heb je ook de Rockefellers weer.

Zou zo fijn zijn als de Volkskrant, of andere media, gewoon zouden vertellen wat er echt speelt. Het is overal te vinden. 8)7
Schopje naar BNW...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_193332015
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 01:46 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Dit is NIET waar.

Hoe kan je over iets zo simpel nu onjuiste informatie verstrekken? Bewust aan het liegen?
Want volgens jou mag het wel?
  woensdag 27 mei 2020 @ 02:00:54 #117
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193332048
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 01:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Want volgens jou mag het wel?
Niet relevant of het volgens mij mag. Wat desbetreffende user zegt is gewoon onjuiste informatie en de tussenkomst van een arts is al helemaal niet relevant voor de avg.

Zolang je de data niet verwerkt in geautomatiseerde systemen of op andere wijze registreert mag je ieder z'n temperatuur meten.
pi_193332071
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 02:00 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Niet relevant of het volgens mij mag. Wat desbetreffende user zegt is gewoon onjuiste informatie en de tussenkomst van een arts is al helemaal niet relevant voor de avg.

Zolang je de data niet verwerkt in geautomatiseerde systemen of op andere wijze registreert mag je ieder z'n temperatuur meten.
Een arts boeit niet. Maar verzamelen of gebruiken is gewoon verwerken in de zin van de AVG.
quote:
een bewerking of een geheel van bewerkingen met betrekking tot persoonsgegevens of een geheel van persoonsgegevens, al dan niet uitgevoerd via geautomatiseerde procedés, zoals het verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, opslaan, bijwerken of wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiden of op andere wijze ter beschikking stellen, aligneren of combineren, afschermen, wissen of vernietigen van gegevens;
zie email 27 oktober
pi_193332107
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 01:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Schopje naar BNW...
Het zijn gewoon onderzoeken en nieuwsberichten.
pi_193332113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 02:00 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

En Engelfriet is het niet helemaal met je eens https://blog.iusmentis.co(...)eraturen-natuurlijk/
zie email 27 oktober
  woensdag 27 mei 2020 @ 02:17:29 #121
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193332120
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 02:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een arts boeit niet. Maar verzamelen of gebruiken is gewoon verwerken in de zin van de AVG.
[..]

Kerel, het is gewoon mogelijk.

Thermische handcamera of een vaste opstelling die temperatuur meet maar niet gekoppeld is aan bijvoorbeeld toegangscontrole en waarvan de scans niet bewaard worden en je mag meten wat je wil.

Alhoewel NL nog steeds belachelijk is qua avg zijn de opties er wel degelijk.

quote:
Maar wordt uw temperatuur echt alleen afgelezen? En gebeurt daar verder niets mee? Dan is de privacywet, de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), niet van toepassing.

Het kan dan nog steeds een inbreuk op uw privacy zijn. Alleen kan de Autoriteit Persoonsgegevens dan niets voor u doen. Zie verder: Waarom valt temperaturen als toegangscontrole meestal onder de AVG?
Dat is overigens informatie rechtstreeks afkomstig van de Autoriteit Persoonsgegevens en niet vanuit een blogje doorspekt met de mening van één of andere internetjurist :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Dven op 27-05-2020 02:26:16 ]
pi_193332155
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 02:17 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Thermische handcamera of een vaste opstelling die temperatuur meet maar niet gekoppeld is aan bijvoorbeeld toegangscontrole en waarvan de scans niet bewaard worden en je mag meten wat je wil.

[..]

Leuke theoretische exercitie. Waarom zou je iets meten als je er verder niets mee doet. Lijkt me nogal zinloos.
zie email 27 oktober
pi_193332158
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 02:17 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

[..]

avg belachelijk noemen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 27-05-2020 02:36:21 ]
  woensdag 27 mei 2020 @ 02:30:02 #124
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193332183
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 02:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Leuke theoretische exercitie. Waarom zou je iets meten als je er verder niets mee doet. Lijkt me nogal zinloos.
Op basis daarvan mag er geweerd worden. Je internetjurist geeft dit nota bene zelf nog aan. (Preventief weren blabla geen verzekering/uwv blabla)

Je mag dit zelf trouwens gerust bij de AP en overige autoriteiten navragen, hebben wij ook allemaal gedaan voor we de camera's in NL gingen verkopen :)
pi_193332194
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 02:30 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Op basis daarvan mag er geweerd worden. Je internetjurist geeft dit nota bene zelf nog aan. (Preventief weren blabla geen verzekering/uwv blabla)

Je mag dit zelf trouwens gerust bij de AP en overige autoriteiten navragen, hebben wij ook allemaal gedaan voor we de camera's in NL gingen verkopen :)
Maar weer niet als je dat in het volle zicht doet, iets verder op op de site van de AP. Lijkt me nogal omslachtig. Maar goed. Je hebt gelijk, theoretisch is het mogelijk.

SPOILER
zie email 27 oktober
pi_193332213
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2020 02:25 schreef aTypisch het volgende:

[..]

avg belachelijk noemen :')

De AVG iets Nederlands vinden is al wonderlijk.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  woensdag 27 mei 2020 @ 03:03:54 #127
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193332248
quote:
12s.gif Op woensdag 27 mei 2020 02:39 schreef nostra het volgende:

[..]

De AVG iets Nederlands vinden is al wonderlijk.
Het is vooral wonderlijk dat jij doet voorkomen dat ik de avg iets Nederlands vind. :{

De implementatie van de gdpr binnen de Europese lidstaten verschilt nogal, binnen NL en België zijn de verschillen al groot omdat er op tal van vlakken uitzonderingen te maken zijn door ze onder een ander nationaal hoedje (volksgezondheid, justitie, nationale veiligheid etc. ) te plaatsen.

Om het bij het voorbeeld temperatuurmeting te houden, dit is in sommige landen binnen de EU op bepaalde locaties momenteel verplicht onder de noemer van nationale veiligheid en volksgezondheid en dan mag de data worden opgeslagen en al.
pi_193332253
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 03:03 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Het is vooral wonderlijk dat jij doet voorkomen dat ik de avg iets Nederlands vind. :{

De implementatie van de gdpr binnen de Europese lidstaten verschilt nogal, binnen NL en België zijn de verschillen al groot omdat er op tal van vlakken uitzonderingen te maken zijn door ze onder een ander nationaal hoedje (volksgezondheid, justitie, nationale veiligheid etc. ) te plaatsen.

Om het bij het voorbeeld temperatuurmeting te houden, dit is in sommige landen binnen de EU op bepaalde locaties momenteel verplicht onder de noemer van nationale veiligheid en volksgezondheid en dan mag de data worden opgeslagen en al.
Zo lang je het maar in de vorm van een (vrij specifieke) wet gooit kan er best wel veel onder de AVG inderdaad.
zie email 27 oktober
pi_193332689
Dus om terug te komen bij de vraag. Bij de grote evenementen kunnen ze met temperatuur scanners mensen eruit pikken en deze wat nader te laten bevragen door bijvoorbeeld een arts.

Geen registratie, geen naamgegevens en niemand wordt geweigerd op basis van de scan.
.
pi_193332727
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 07:00 schreef Fer het volgende:
Dus om terug te komen bij de vraag. Bij de grote evenementen kunnen ze met temperatuur scanners mensen eruit pikken en deze wat nader te laten bevragen door bijvoorbeeld een arts.

Geen registratie, geen naamgegevens en niemand wordt geweigerd op basis van de scan.
Hebben asymtopische gevallen ook verhoging of is het alleen schijnveiligheid wat je op deze manier creert, en dus toch weer flinke besmettingshaarden kan veroorzaken.
  woensdag 27 mei 2020 @ 07:23:17 #131
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193332742
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 02:13 schreef _I het volgende:

[..]

Ah, meneer "MSM vertrouw ik niet" gebruikt nu opeens dit argument?

Cherrypicking noemen ze dat.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 27 mei 2020 @ 07:25:14 #132
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_193332750
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 07:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hebben asymtopische gevallen ook verhoging of is het alleen schijnveiligheid wat je op deze manier creert, en dus toch weer flinke besmettingshaarden kan veroorzaken.
Bij zo'n groot massa evenement hoeven er maar een paar, asymptotisch of niet, besmettingen rond te lopen en binnen de kortste keren ben je weer helemaal terug bij af.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 27 mei 2020 @ 07:32:01 #133
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193332771
quote:

[..]

Schijnveiligheid begint inmiddels wel een vervelend en overrated woord te worden. Asymptomische gevallen verspreiden in de regel minder virusdelen en zijn derhalve een minder groot risico. Buiten dat geldt nog steeds dat hoe eerder een geval ingedamd kan worden des te minder andere personen het risico lopen om besmet te worden, die op hun beurt dus ook geen mensen meer besmetten.
pi_193332849
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 07:23 schreef Montov het volgende:

[..]

Ah, meneer "MSM vertrouw ik niet" gebruikt nu opeens dit argument?

Cherrypicking noemen ze dat.
Hoe jij het wil noemen, moet jij weten.

Als je niets over de inhoud te zeggen hebt, bespaard je de moeite.
pi_193332874
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 07:25 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Bij zo'n groot massa evenement hoeven er maar een paar, asymptotisch of niet, besmettingen rond te lopen en binnen de kortste keren ben je weer helemaal terug bij af.
Mee eens.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193332898
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 22:49 schreef _I het volgende:

[..]

Het is bizar. De collectieve angst moet z.s.m. weg. Ziekte hoort bij het leven en je kan het niet tegenhouden door binnen te gaan zitten.

Als wij het niet krijgen, slaat het wel over naar iets anders en hebben we er alsnog last van.

Kwam vandaag tegen dat bijen ook redelijk rap aan het uitsterven zijn van een virus. Wat komt komt en we hebben het aan onszelf te danken. Balans.
[..]

Gelukkig lijkt het alsof wij er nog niet zo'n last van hebben;
[..]

Helemaal mee eens.
De dood hoort bij het leven, maar er gaan amper gezonde mensen door aan Corona. Sterker nog: er komen amper mensen van <70 op een IC terecht. Er is teveel angst momenteel.

Gister zelfs 2 mensen (ik vermoed een stel) met een mondkapje in de auto. Compleet gestoord
Love is in the air!
  woensdag 27 mei 2020 @ 08:02:23 #137
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193332913
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 07:00 schreef Fer het volgende:

Kans om op die manier besmette mensen doorlaat die daar een hoop anderen besmetten lijkt me veel te groot.

We zijn sowieso nog niet echt toe aan het nadenken over evenementen lijkt me. We hebben voorlopig de scholen nog niet eens normaal draaien.
pi_193332933
Ik lees een berichtje van _I over bijen die aan het uitsterven zijn. Dat is toch al een tijdje bekend? Al minstens een jaar (als het niet langer is). Dat is wel een soort ecologische ramp.
  woensdag 27 mei 2020 @ 08:12:21 #139
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193332970
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2020 07:52 schreef _I het volgende:

[..]

Hoe jij het wil noemen, moet jij weten.

Als je niets over de inhoud te zeggen hebt, bespaard je de moeite.
En jij komt alleen maar met samenzweringstheorieën. Daarom graag die onzin in BNW houden.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 27 mei 2020 @ 08:14:55 #140
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193332985
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:06 schreef Salina het volgende:
Ik lees een berichtje van _I over bijen die aan het uitsterven zijn. Dat is toch al een tijdje bekend? Al minstens een jaar (als het niet langer is). Dat is wel een soort ecologische ramp.
Sterven ze aan Corona ?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_193333009
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 07:58 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
De dood hoort bij het leven, maar er gaan amper gezonde mensen door aan Corona. Sterker nog: er komen amper mensen van <70 op een IC terecht. Er is teveel angst momenteel.

Gister zelfs 2 mensen (ik vermoed een stel) met een mondkapje in de auto. Compleet gestoord
Totdat blijkt dat een van de twee verkoudheidsklachten heeft en ze onderweg zijn naar de dokter. Dan is het ineens een stuk minder gestoord. Met andere woorden: stop met oordelen over zaken waar je geen verstand van hebt of de details niet van kent.

Er is niemand die ontkent dat de dood niet bij het leven hoort of dat alle levens gered moeten wordnen, maar denk even terug aan maart. In 2,5 week tijd was de IC capaciteit in Nederland vol. Er is geen enkele garantie dat dat weer gaat gebeuren, maar er is ook geen enkele garantie dat dat niet nogmaals kan gebeuren. Dat betekent niet dat je door angst moet laten leiden, maar dat je rekenig moet houden met de realiteit.
pi_193333026
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:17 schreef JFlip het volgende:

[..]

Totdat blijkt dat een van de twee verkoudheidsklachten heeft en ze onderweg zijn naar de dokter. Dan is het ineens een stuk minder gestoord. Met andere woorden: stop met oordelen over zaken waar je geen verstand van hebt of de details niet van kent.

Er is niemand die ontkent dat de dood niet bij het leven hoort of dat alle levens gered moeten wordnen, maar denk even terug aan maart. In 2,5 week tijd was de IC capaciteit in Nederland vol. Er is geen enkele garantie dat dat weer gaat gebeuren, maar er is ook geen enkele garantie dat dat niet nogmaals kan gebeuren. Dat betekent niet dat je door angst moet laten leiden, maar dat je rekenig moet houden met de realiteit.
Amen zeg. Vreselijk irritant.
pi_193333059
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:12 schreef Montov het volgende:

[..]

En jij komt alleen maar met samenzweringstheorieën. Daarom graag die onzin in BNW houden.
Australian researchers see virus design manipulation

Washington Times

Lees eens iets, ipv op je emoties te reageren.
pi_193333065
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:06 schreef Salina het volgende:
Dat loopt al even ja, maar is nu op plekken extremer aan het worden.

Vind daar wel wat van.
pi_193333073
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Sterven ze aan Corona ?
Nee, ik reageer even op iemand die iemand anders quootte. Meer niet. Offtopic verder.
  woensdag 27 mei 2020 @ 08:27:25 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_193333093
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:23 schreef _I het volgende:

[..]

Washington Times

The Washington Times is geen goede bron. Krant van de Moonies. Pusht regelmatig samenzweringen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193333142
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:27 schreef speknek het volgende:

[..]

The Washington Times is geen goede bron. Krant van de Moonies. Pusht regelmatig samenzweringen.
LEFT-CENTER BIAS

These media sources have a slight to moderate liberal bias. They often publish factual information that utilizes loaded words (wording that attempts to influence an audience by using appeal to emotion or stereotypes) to favor liberal causes. These sources are generally trustworthy for information, but may require further investigation. See all Left-Center sources.

MediaBiasFactCheck

Is dat een mening? Of kan je dat ook onderbouwen?
pi_193333258
quote:

[..]

Helemaal mee eens.
Volgens mij is zowat de helft de patiënten < 70 . Degene die er het langst liggen zijn 40ers
pi_193333358
quote:
5s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:32 schreef _I het volgende:

[..]

LEFT-CENTER BIAS

These media sources have a slight to moderate liberal bias. They often publish factual information that utilizes loaded words (wording that attempts to influence an audience by using appeal to emotion or stereotypes) to favor liberal causes. These sources are generally trustworthy for information, but may require further investigation. See all Left-Center sources.

MediaBiasFactCheck

Je geeft nu zelf die onderbouwing ;)
pi_193333367
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je geeft nu zelf die onderbouwing ;)
Facts, with emotion.

Blijven feiten.
pi_193333375
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 02:13 schreef _I het volgende:

[..]

Daar zijn de onderwerpen van BNW ook op gebaseerd..
BNW is de zoektocht naar wat er achter de façade allemaal gaande is. Daar past jouw zoektocht perfect bij.
pi_193333388
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:58 schreef _I het volgende:

[..]

Facts, with emotion.

Blijven feiten.
Lees je eigen vetgedrukte tekst en de regel eronder...
pi_193333397
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Lees je eigen vetgedrukte tekst en de regel eronder...
Dat staat onder elk onderzoek.

Heb je ook inhoud?
pi_193333420
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:23 schreef _I het volgende:

[..]

Washington Times

No, they dont. Uit de samenvatting:

quote:
Overall, the data indicates that SARSCoV2 is uniquely adapted to infect humans, raising questions as to whether it arose in nature by a rare chance event or whether its origins lie elsewhere.[
En die "conclusie" moet ook nog maar eens houdbaar blijken.

Bron: https://arxiv.org/abs/2005.06199

Vind je het niet vreemd dat een link naar het pre-press artikel in het artikel van the Washington Times ontbreekt? Vind je dat de samenvatting van WT strookt met hetgeen er in het artikel staat?

Moraal van het verhaal: Lees niet over het artikel in een krant, maar lees het wetenschappelijke artikel en probeer de discussie over het betreffende artikel in de wetenschappelijke wereld te volgen.
pi_193333473
even wat nieuwsberichten gelezen maar loopt Nederland nu echt 3 a 4 maanden achter met alle kennis / testen / contact tracing ???
nu weer over de aerosolen en ventilatie, terwijl het eind januari al gewoon bekend was door o.a een uitgebreid onderzoek.

word trouwens nog wel een issue in september als het weer kouder word en iedereen binnen zijn activiteiten doen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193333486
quote:

[..]

Helemaal mee eens.

Het is maar waar je je druk om kan maken :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193333495
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:10 schreef Predator40 het volgende:
even wat nieuwsberichten gelezen maar loopt Nederland nu echt 3 a 4 maanden achter met alle kennis / testen / contact tracing ???
nu weer over de aerosolen en ventilatie, terwijl het eind januari al gewoon bekend was door o.a een uitgebreid onderzoek.
09.12 uur en de plaat begint weer van voor af aan...
In Southern Sun
pi_193333503
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:12 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

09.12 uur en de plaat begint weer van voor af aan...
denk je dat ik alles terug ga lezen haha
pi_193333505
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:00 schreef _I het volgende:

[..]

Dat staat onder elk onderzoek.

Heb je ook inhoud?
Dus het was onzinnig van je om de tekst te benadrukken.

Anyway, De krant geeft aan dat het een voorlopig wetenschappelijk artikel is, dat nog onder peer review is.
We zijn twee maanden verder. Is het definitieve artikel al gepubliceerd en is de peer review al afgerond?
  woensdag 27 mei 2020 @ 09:14:39 #160
8369 speknek
Another day another slay
pi_193333511
quote:
5s.gif Op woensdag 27 mei 2020 08:32 schreef _I het volgende:

[..]

LEFT-CENTER BIAS

MediaBiasFactCheck

Dat is de Washington Post, dat is een van de beste kranten ter wereld.
Jij linkte de Washington Times, een rechtse tabloid.

quote:
We also rate them Questionable and factually mixed due to poor sourcing, holding editorial positions that are contrary to scientific consensus, and numerous failed fact checks.

The Washington Times was founded by a self-professed messiah, Korean Sun Myung Moon and according to its parent company, during Washington Times 20th anniversary, Moon said: “The Washington Times is responsible to let the American people know about God” and “The Washington Times will become the instrument in spreading the truth about God to the world.”
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193333512
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

denk je dat ik alles terug ga lezen haha
Je eigen LP. Maar het zou veel verklaren als je gewoon vergeten was dat je het gister ook allemaal al gepost had.
In Southern Sun
pi_193333540
quote:

[..]

Helemaal mee eens.

Als een van beide vermoedelijk besmet is en dit hun enige vervoer mogelijkheid is, is het dan dom dat ze beschermingsmiddelen gebruiken?
pi_193333551
quote:

word trouwens nog wel een issue in september als het weer kouder word en iedereen binnen zijn activiteiten doen.
Landen lijken het wiel zelf opnieuw uit te willen vinden. Lijkt mij dat het superhandig is om te kijken naar hoe elders de besmettingsverspreiding (niet) reageert op versoepelingen. Natuurlijk is niet alles één op één vergelijkbaar maargoed het virus gedraagt zich echt niet anders over de landsgrenzen.
I'll give you something to do
pi_193333571
quote:

Ga je ons ook nog een keer dat linkje geven van dat befaamde onderzoek uit januari?
pi_193333572
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:17 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als een van beide vermoedelijk besmet is en dit hun enige vervoer mogelijkheid is, is het dan dom dat ze beschermingsmiddelen gebruiken?
Ik zou mezelf dan laten besmetten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193333667
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:20 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ga je ons ook nog een keer dat linkje geven van dat befaamde onderzoek uit januari?
ik heb je al lang linkjes gegeven....
pi_193333692
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik heb je al lang linkjes gegeven....
Van wat er in Zuid-Korea gebeurd is. Niet van het onderzoek van vier maanden geleden.
In Southern Sun
pi_193333736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Van wat er in Zuid-Korea gebeurd is. Niet van het onderzoek van vier maanden geleden.
jullie spreken toch alles tegen....en alles is anders in NL dus bekijk het maar ik ga geen moeite meer doen verder. :W
pi_193333752
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

jullie spreken toch alles tegen....en alles is anders in NL dus bekijk het maar ik ga geen moeite meer doen verder. :W
Hij vraagt je om een bron. In je posts gister en vandaag weer haal je iedere keer een onderzoek aan, maar desgevraagd kom je niet met een link. Is die er misschien niet?
In Southern Sun
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 09:37:47 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193333756
BrennanSpiegel twitterde op dinsdag 26-05-2020 om 05:16:16 This graph is amazing. It shows that measuring #SARSCoV2 levels in municipal sewage almost perfectly predicts forthcoming #COVID19 cases with a full week's notice (R=0.994). It's one of several discoveries in this new study from @Yale: https://t.co/hZVdXebx2D. C-19 is #InThePoop https://t.co/shNzTKYoYP reageer retweet

Blijkbaar kun je de riool reiniging gebruiken om covid-19 te voorspellen :) Mijn broer werkt soms in de buurt van rioolreiniging en daar neemt met behoorlijk veel voorzorgen sowieso kwa extra inentingen maar nu extra met de corona dreiging.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193333778
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:37 schreef Bosbeetle het volgende:
BrennanSpiegel twitterde op dinsdag 26-05-2020 om 05:16:16 This graph is amazing. It shows that measuring #SARSCoV2 levels in municipal sewage almost perfectly predicts forthcoming #COVID19 cases with a full week's notice (R=0.994). It's one of several discoveries in this new study from @:Yale: https://t.co/hZVdXebx2D. C-19 is #InThePoop https://t.co/shNzTKYoYP reageer retweet
[ afbeelding ]

Blijkbaar kun je de riool reiniging gebruiken om covid-19 te voorspellen :) Mijn broer werkt soms in de buurt van rioolreiniging en daar neemt met behoorlijk veel voorzorgen sowieso kwa extra inentingen maar nu extra met de corona dreiging.
RIVM monitort dit ook in Nederland.
pi_193333790
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hij vraagt je om een bron. In je posts gister en vandaag weer haal je iedere keer een onderzoek aan, maar desgevraagd kom je niet met een link. Is die er misschien niet?
ik heb allang linkjes gegeven en dat ging over een ander onderwerp maargoed bij deze:

https://www.nationalgeogr(...)n-office-floor-plan/

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

kunnen jullie het allemaal weer ontkennen/tegenspreken _O-
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 09:41:31 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193333792
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:40 schreef magrec het volgende:

[..]

RIVM monitort dit ook in Nederland.
^O^
pi_193333830
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:41 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik heb allang linkjes gegeven en dat ging over een ander onderwerp maargoed bij deze:

https://www.nationalgeogr(...)n-office-floor-plan/

https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US

kunnen jullie het allemaal weer ontkennen/tegenspreken _O-
Je hebt het steeds over een onderzoek van een paar maanden geleden. Kun je daar misschien een bron van geven? Dus een link naar dat onderzoek en niet naar nieuwsberichten uit april?
In Southern Sun
pi_193333887
quote:
BrennanSpiegel twitterde op dinsdag 26-05-2020 om 05:16:16 This graph is amazing. It shows that measuring #SARSCoV2 levels in municipal sewage almost perfectly predicts forthcoming #COVID19 cases with a full week's notice (R=0.994). It's one of several discoveries in this new study from @:Yale: https://t.co/hZVdXebx2D. C-19 is #InThePoop https://t.co/shNzTKYoYP reageer retweet
[ afbeelding ]

Dit is wel serieus interessant - als leek: betekent dit dat ontlasting in een vroeger stadium (wanneer er nog geen symptomatische klachten zijn) een besmetting vast kan stellen?
pi_193333892
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:18 schreef galantis het volgende:

[..]

Landen lijken het wiel zelf opnieuw uit te willen vinden. Lijkt mij dat het superhandig is om te kijken naar hoe elders de besmettingsverspreiding (niet) reageert op versoepelingen. Natuurlijk is niet alles één op één vergelijkbaar maargoed het virus gedraagt zich echt niet anders over de landsgrenzen.
Dat gebeurt toch ook, bij openstelling basisscholen is gekeken naar Denemarken
Maar onze maatregelen zijn anders, winkels nooit verplicht gesloten, kinderen geen afstand, we dragen geen mondkapjes etc
pi_193333904
quote:
[ afbeelding ]

Kan me herinneren dat er paar maanden terug nog zorgen waren dat je misschien besmet kon raken door het ruiken van besmette ontlasting. Heb er daarna gelukkig niets meer over gehoord.

Maar goed, dit staat daar los van. Deze ontdekking betekent dat je wellicht asymptomatische besmettingen eerder kunt ontdekken of bevestigen (?)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 09:54:59 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193333920
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit is wel serieus interessant - als leek: betekent dit dat ontlasting in een vroeger stadium (wanneer er nog geen symptomatische klachten zijn) een besmetting vast kan stellen?
Ik denk (maar heb het artikel nog niet gelezen) dat de testen een beetje achterlopen en dat de gemeten ncov in de ontlasting al wel afkomstig is met mensen met klachten, want je ziet de curve daarna gewoon spiegelen, als je testtijd meerekent kan het best één op één zijn. Maar het is misschien wel een goede methode om bepaalde regio's beter te gaan monitoren ofzo.
pi_193333938
quote:

[..]

Asymptomatische gevallen zijn er amper, meeste zijn pre-symptomatisch. Ieder geval zijn ze een stuk minder besmettelijk dan mensen die zich ziek voelen en/of klachten vertonen.

Je kan het nooit 100% uitbannen, maar met het weren van zieke mensen en het feit dat er nog maar enkele zieke per dag bijkomen zou dat een risico zijn, wat je over enkele maanden wel zou moeten kunnen nemen.
.
pi_193333944
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk (maar heb het artikel nog niet gelezen) dat de testen een beetje achterlopen en dat de gemeten ncov in de ontlasting al wel afkomstig is met mensen met klachten, want je ziet de curve daarna gewoon spiegelen, als je testtijd meerekent kan het best één op één zijn. Maar het is misschien wel een goede methode om bepaalde regio's beter te gaan monitoren ofzo.
Ik weet niet hoe het in Amerika zit, maar de meeste mensen gaan niet zodra ze kuchen een test laten doen. Terwijl je het virus al wel hebt vanaf het eerste kuchje, en waarschijnlijk al daarvoor.
pi_193333953
Was cov-2 niet gewoon een neusverkoudheid? Oftewel: mensen zijn verkouden in de winter. Later kregen mensen corona. Puur toeval. Geen relatie, slechts vrij logische correlatie.
What Would Goku Do
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 10:00:12 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193333975
Het is een kort artikel en heb het even gelezen en het gaat vooral om een nieuwe methode die hogere waarden creeert dan in vloeibaar riool water

quote:
This study uniquely utilized primary sewage sludge instead of raw wastewater for virus RNA
measurements. Sewage sludge is comprised of solids that are removed during primary
sedimentation steps and typically gravity thickened. As a result, primary sludge has a greater
solids content (2 to 5%) than raw wastewater (0.01 to 0.05%). Due to the elevated solids content
and the high case load observed during the outbreak (~1,200 per 100,000 population), the
concentrations of SARS-CoV-2 RNA reported here ranged from two to three orders of
magnitude greater than raw wastewater SARS-CoV-2 values previously reported8, 10, 13
wellicht kan dit een hele gevoellige methode zijn. Maar blijkbaar niet nieuw, ik weet niet hoe het RIVM monitort.

disclaimer: dit is een nog niet gereviewed paper.
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 10:01:12 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193333984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:58 schreef viagraap het volgende:
Was cov-2 niet gewoon een neusverkoudheid? Oftewel: mensen zijn verkouden in de winter. Later kregen mensen corona. Puur toeval. Geen relatie, slechts vrij logische correlatie.
Je haalt nu een heleboel dingen door elkaar: corona is een groep virussen, ncov2 is daar één variant van en de ziekte die ncov2 veroorzaakt heet Covid-19

Mensen die ncov2 hebben hebben per definitie "corona" als je daarmee een besmetting met een corona virus bedoelt.

Er zijn trouwens ook wel andere corona virussen die gewoon verkoudheid veroorzaken zoals bijvoorbeeld OC43
pi_193334014
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je haalt nu een heleboel dingen door elkaar: corona is een groep virussen, ncov2 is daar één variant van en de ziekte die ncov2 veroorzaakt heet Covid-19

Mensen die ncov2 hebben hebben per definitie "corona" als je daarmee een besmetting met een corona virus bedoelt.

Er zijn trouwens ook wel andere corona virussen die gewoon verkoudheid veroorzaken zoals bijvoorbeeld OC43
Ik weet dat corona eigenlijk een verzamelnaam is, gebruikte het hier ipv covid-19. In de grafiek staat sars-cov-2, niet ncov2. Daardoor was ik in de veronderstelling dat zwarte lijn gewoon een sars-variant was die neusverkoudheid geeft. Maar ik volg jouw uitleg ook, zit zelf niet bepaald diep in de materie. Was meer socratisch aan het redeneren (poging tot).
What Would Goku Do
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 10:08:54 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193334059
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:05 schreef viagraap het volgende:

[..]

Ik weet dat corona eigenlijk een verzamelnaam is, gebruikte het hier ipv covid-19. In de grafiek staat sars-cov-2, niet ncov2. Daardoor was ik in de veronderstelling dat zwarte lijn gewoon een sars-variant was die neusverkoudheid geeft. Maar ik volg jouw uitleg ook, zit zelf niet bepaald diep in de materie. Was meer socratisch aan het redeneren (poging tot).
sars-cov-2 en ncov2 zijn twee namen voor hetzelfde virus... (ze maken nogal een potje van de naamgeving)
pi_193334073
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Kan me herinneren dat er paar maanden terug nog zorgen waren dat je misschien besmet kon raken door het ruiken van besmette ontlasting. Heb er daarna gelukkig niets meer over gehoord.

Maar goed, dit staat daar los van. Deze ontdekking betekent dat je wellicht asymptomatische besmettingen eerder kunt ontdekken of bevestigen (?)
Ruiken van?
(EDIT): Vanwege de aerosolen dan?

Is al wel bekend gemaakt dat feces (ontlasting) het virus kan verspreiden als ik me niet vergis. Dateert al vanaf januari/februari (onderzoek uit Singapore).

[ Bericht 1% gewijzigd door Salina op 27-05-2020 10:16:43 ]
pi_193334080
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

sars-cov-2 en ncov2 zijn twee namen voor hetzelfde virus... (ze maken nogal een potje van de naamgeving)
Achso. Als ze nou gewoon beide lijntjes dezelfde virusnaam hadden gegeven dan :')
Of zijn corona-19 virusdeeltjes in rioolwater anders van samenstelling dan in je bloed?
What Would Goku Do
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 10:12:24 #188
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193334096
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:10 schreef viagraap het volgende:

[..]

Achso. Als ze nou gewoon beide lijntjes dezelfde virusnaam hadden gegeven dan :')
Of zijn corona-19 virusdeeltjes in rioolwater anders van samenstelling dan in je bloed?
Nee het ene lijntje zijn virus deeltjes in het riool, het ander lijntje is mensen met de covid-19 ziekte. Twee compleet verschillende dingen.
pi_193334165
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee het ene lijntje zijn virus deeltjes in het riool, het ander lijntje is mensen met de covid-19 ziekte. Twee compleet verschillende dingen.
Ook weer niet zo compleet verschillend want hetzelfde virus. Verwarrende materie zo.
What Would Goku Do
pi_193334183
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:56 schreef Fer het volgende:

[..]

Asymptomatische gevallen zijn er amper, meeste zijn pre-symptomatisch. .
Ik volg alles niet meer zo super intensief als voorheen de laatste weken/maanden. Is hier data van? Je zegt dat er amper asymptomatische gevallen zijn. Ben wel benieuwd naar data/bronnen. Dit is best nieuw voor mij. De tijd dat ik elk artikel of wetenschappelijke publicatie gretig las is al lang voorbij.
SPOILER
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 10:20:58 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193334191
quote:
8s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:18 schreef viagraap het volgende:

[..]

Ook weer niet zo compleet verschillend want hetzelfde virus. Verwarrende materie zo.
Om het iets specifieker te zeggen het ene is hoeveelheid virus in riool bagger het ander het aantal nieuwe mensen met symptomen en een virus besmeting.

Ik vind nogal verschil zitten tussen aantal mensen, en hoeveelheid virus. (ze hebben zelfs een andere y-as nodig :P )
pi_193334202
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Om het iets specifieker te zeggen het ene is hoeveelheid virus in riool bagger het ander het aantal nieuwe mensen met symptomen en een virus besmeting.

Ik vind nogal verschil zitten tussen aantal mensen, en hoeveelheid virus. (ze hebben zelfs een andere y-as nodig :P )
Aah nu zie ik het. Had ik gewoon kunnen zien, dan was hooguit slechts de naamverwarring blijven bestaan. Had m'n koffie nog niet op.
What Would Goku Do
pi_193334212
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo vreemd. Uiteindelijk gaat het om de voorspellende waarde. Welke schaal ze gebruiken is dan niet relevant.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 10:24:19 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193334222
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo vreemd. Uiteindelijk gaat het om de voorspellende waarde. Welke schaal ze gebruiken is dan niet relevant.
Volledig logisch inderdaad.
pi_193334246
Overigens doet het RIVM ook aan rioolwateronderzoek: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/onderzoek/rioolwater

Zou echt top zijn als het zo'n hoge voorspellende waarde zou hebben. Dan zou je eerder een opwaartse trend kunnen waarnemen dan o.b.v. de daadwerkelijk bevestigde gevallen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:30:21 #196
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193334279
quote:
[ afbeelding ]

In Nederland meten ze de besmettingsgraad onder andere ook via rioolwater. Gaaf concept.

Edit: dit was al opgemerkt. Blijft cool.
pi_193334289
Wat zijn nou precies de regels met het thuis afspreken met mensen en wanneer gaan ze dit aanpassen? Ben vrijdag jarig en ga met 7 vrienden thuis een beetje bieren. Weet nou niet of ik mij schuldig moet voelen of niet. :')
pi_193334380
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zou mezelf dan laten besmetten
Is ook niet altijd handig.
Hoe kun je bijvoorbeeld mantelzorg verlenen als je zelf ziek wordt?
Veel mensen houden de illusie dat het gewoon een licht griepje is als je zelf jong en vitaal bent, maar ik ken verschillende jongeren van beneden de 30 die toch 2 weken serieus ziek zijn geweest dat ze niets meer konden en nu nog steeds niet volledig aan het werk kunnen.
Als dat is te voorkomen door eventjes voor lul in de auto zitten met een mondkapje naast een besmet iemand, dan zou ik daarvoor kiezen.
pi_193334398
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:31 schreef Simmertje het volgende:
Wat zijn nou precies de regels met het thuis afspreken met mensen en wanneer gaan ze dit aanpassen? Ben vrijdag jarig en ga met 7 vrienden thuis een beetje bieren. Weet nou niet of ik mij schuldig moet voelen of niet. :')
Maximaal 3 op visite.
Maar ze grijpen pas in bij overlast, als het goed is.
pi_193334470
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maximaal 3 op visite.
Erop vertrouwen maar dat ik geen NSB buren heb.
pi_193334534
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:20 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik volg alles niet meer zo super intensief als voorheen de laatste weken/maanden. Is hier data van? Je zegt dat er amper asymptomatische gevallen zijn. Ben wel benieuwd naar data/bronnen. Dit is best nieuw voor mij. De tijd dat ik elk artikel of wetenschappelijke publicatie gretig las is al lang voorbij.
SPOILER
Nee, was ook alweer een maandje terug dat ik het las.

Maar het kwam erop neer dat met contactonderzoek veel mensen zijn getest en die besmet bleken, maar op moment van testen dus nog niet ziek waren. Die waren als asymptomatisch gekwalificeerd, terwijl ze bijna allemaal enkele dagen later alsnog ziek werden.

Daarnaast toen de eerste gevallen in Italië opgenomen worden in het ziekenhuis, werden ook hun contacten nagelopen. Veel mensen waren besmet door kennissen met milde klachten. Deze mensen bleken toen niet goed ondervraagd te zijn en gekwalificeerd als asymptomatisch.
.
pi_193334679
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:56 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee, was ook alweer een maandje terug dat ik het las.

Maar het kwam erop neer dat met contactonderzoek veel mensen zijn getest en die besmet bleken, maar op moment van testen dus nog niet ziek waren. Die waren als asymptomatisch gekwalificeerd, terwijl ze bijna allemaal enkele dagen later alsnog ziek werden.

Daarnaast toen de eerste gevallen in Italië opgenomen worden in het ziekenhuis, werden ook hun contacten nagelopen. Veel mensen waren besmet door kennissen met milde klachten. Deze mensen bleken toen niet goed ondervraagd te zijn en gekwalificeerd als asymptomatisch.
OK, dank. Ik snap dat mensen van wie je in eerste instantie denkt dat die wellicht asymptomatisch zijn, later alsnog ziek worden (symptomatisch). Toch heb ik geen helder beeld van de aantallen/percentages van degenen die daadwerkelijk asymptomatisch zijn en blijven.

Of is dat nu juist het probleem, dat je dat nooit kunt achterhalen, aangezien asymptomatisch geen symptomen vertoond, niet getest wordt en dus nooit in beeld verschijnt?
Ja, bij contactonderzoek wordt er wel getest, maar dus niet zomaar random (zonder besmetting in de omgeving).

Even snel Googlen wordt je niet wijzer van. De eerste link die je tegenkomt met zoektermen ( asymptomatisch besmetting corona" komt uit op
https://www.zorgwijzer.nl(...)n-wel-corona-kan-dat
https://www.cebm.net/covi(...)on-are-asymptomatic/

In diverse studies die asymptomatische gevallen bekijken, blijkt dat corona zonder symptomen in 5 tot 80 procent van de gevallen voorkomt.

OK, het is me al duidelijker nu. Tussen 5 en 80% dus. :@
pi_193334689
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je hebt het steeds over een onderzoek van een paar maanden geleden. Kun je daar misschien een bron van geven? Dus een link naar dat onderzoek en niet naar nieuwsberichten uit april?
Heel vreemd..
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:18:00 #204
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193334749
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maximaal 3 op visite.
Na 1 juli verandert dit wel weer toch?
Maar idd, begreep max 3.
En anders geen overlast, want ze gaan niet zomaar in huizen gluren :D

Zo ja, dan moet TS even een weekje verplaatsen :+
pi_193334784
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:48 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Gordijnen dicht ;)
pi_193334809
quote:
6s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Na 1 juli verandert dit wel weer toch?
Maar idd, begreep max 3.
En anders geen overlast, want ze gaan niet zomaar in huizen gluren :D

Zo ja, dan moet TS even een weekje verplaatsen :+
1 juni.
Weet niet wat dan het maximum is.
Je mag dan met max 30 samenkomen, maar of dat ook voor een feestje thuis geldt...
In ieder geval goed ventileren, en niet met een ventilator, zou Ab zeggen...
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:24:40 #207
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193334840
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:22 schreef Wantie het volgende:

[..]

1 juni.
Weet niet wat dan het maximum is.
Je mag dan met max 30 samenkomen, maar of dat ook voor een feestje thuis geldt...
In ieder geval goed ventileren, en niet met een ventilator, zou Ab zeggen...
1 juno idd :D

quote:
Binnen

Bij bezoek thuis moet u 1,5 meter afstand houden.
In huis en in de tuin.
In openbare gebouwen mogen 30 mensen met elkaar afspreken.
Denk aan een vergadering.
Mensen die daar werken tellen niet mee.
U moet 1,5 meter afstand houden.
Sportscholen blijven nog dicht.
Samen muziek maken zoals in een zangkoor of met blaasinstrumenten is misschien nog gevaarlijk.
Hier is nog onderzoek naar.
Blijkbaar hebben ze de muziek er ook bij gezet (kan me niet herinneren die eerder gezien te hebben)

Maar wel dubbelop 1,5 meter.

Al zeggen ze bij buiten "binnen een huishouden, mag binnen 1,5 meter.. maar 'bij binnen'.. staat dat dan weer niet :+
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:25:42 #208
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193334861
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:48 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En de buren moeten er maar op vertrouwen dat jij geen overlast veroorzaakt met je bezoek ;)
pi_193334948
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:40 schreef Wantie het volgende:

[..]

Is ook niet altijd handig.
Hoe kun je bijvoorbeeld mantelzorg verlenen als je zelf ziek wordt?
Veel mensen houden de illusie dat het gewoon een licht griepje is als je zelf jong en vitaal bent, maar ik ken verschillende jongeren van beneden de 30 die toch 2 weken serieus ziek zijn geweest dat ze niets meer konden en nu nog steeds niet volledig aan het werk kunnen.
Als dat is te voorkomen door eventjes voor lul in de auto zitten met een mondkapje naast een besmet iemand, dan zou ik daarvoor kiezen.
Het gaat om veel meer dan dat kapje.
Ik jen jonge mensen die zijn overleden in het verkeer, dus dan maar niet meer naar buiten gaan? Het gaat om kansverdeling en 2 weken niet seksen met mijn vrouw is geen optie voor haar en mij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:35:19 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_193334985
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik jen jonge mensen die zijn overleden in het verkeer, dus dan maar niet meer naar buiten gaan? Het gaat om kansverdeling en 2 weken niet seksen met mijn vrouw is geen optie voor haar en mij.
De betere vergelijking is: ik ken jonge mensen die zijn overleden in het verkeer, dus dan maar een gordel om?

Het antwoord is ja.
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:37:31 #211
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193335011
Belgen rapporteren 30 doden en 137 positieve tests.
pi_193335012
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wel naar buiten gaan, maar dan met autogordels om, in auto met kreukelzone, airbags, kooiconstructie, etc.
We nemen al veel voorzorgsmaatregelen in ons leven om onheil af te wenden als dat in alle redelijkheid te doen is. En sommige van die maatregelen geven in het begin weerstand bij mensen. Autogordels bijvoorbeeld zijn jarenlang hardnekkig genegeerd door automobilisten die dat een beperking in hun bewegingsvrijheid vonden.
Een mondkapje op is in Azië al jarenlang een algemeen begrip en in sommige landen kijken ze je zelfs aan alsof je een misdaad begaat als je er geen op hebt terwijl je verkouden bent.
Als 2 personen samen in een personenauto zitten, wat in de 1,5m regel al een lastige situatie is, dan kan ik me wel voorstellen dat ze dan voor deze oplossing kiezen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 11:38:54 #213
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193335028
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:35 schreef speknek het volgende:

[..]

De betere vergelijking is: ik ken jonge mensen die zijn overleden in het verkeer, dus dan maar een gordel om?

Het antwoord is ja.
Die vergelijking gaat op als de situatie zo zou zijn dat we alles gewoon mochten met een beschermmiddel zoals bijvoorbeeld een mondkapje.

Nu zijn veel dingen gewoon helemaal verboden die prima mogelijk zijn zonder grote kans op meer besmettingen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_193335081
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En de buren moeten er maar op vertrouwen dat jij geen overlast veroorzaakt met je bezoek ;)
Beetje bieren, beetje 30 seconds, lekker burgerlijk en weinig spannends.
pi_193335912
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:10 schreef Salina het volgende:

[..]

(EDIT): Vanwege de aerosolen dan?
Ja dit.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_193335990
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:10 schreef Salina het volgende:

Even snel Googlen wordt je niet wijzer van. De eerste link die je tegenkomt met zoektermen ( asymptomatisch besmetting corona" komt uit op
https://www.zorgwijzer.nl(...)n-wel-corona-kan-dat
https://www.cebm.net/covi(...)on-are-asymptomatic/

In diverse studies die asymptomatische gevallen bekijken, blijkt dat corona zonder symptomen in 5 tot 80 procent van de gevallen voorkomt.

OK, het is me al duidelijker nu. Tussen 5 en 80% dus. :@
Wat me bijstaat uit verschillende artikelen en gevallen van over de wereld is dat minstens 20% asymptomatisch is. Maar dat is dan wel asymptomatisch als in "de besmette persoon heeft zelf niks bijzonders gemerkt".

Dat is natuurlijk een wat rekbaar begrip. Iedereen kucht, niest, snottert en heeft wel eens een kriebel of een klein pijntje in de keel.

Als ik vijf minuten op de fiets zit bij temperaturen onder de 10 graden dan loopt mijn neus, als ik een kop hete soep eet ook. Staat er een windje en heb ik geen kraag op staan, dan heb ik bij 15 graden al snel een klein beetje keelpijn en ik word bij koude nachten ook sneller wakker met een verstopte neus. Dat wil niet zeggen dat ik dan 'ziek' ben, alleen dat blijkbaar mijn slijmvliezen snel geïrriteerd raken. Het zijn voor mij zulke normale verschijnselen dat ik er volkomen aan gewend ben en er ook totaal niet bij stil sta.

Maar stel dat ik nu besmet blijk met corona en ik heb deze verschijnselen maar meer niet, dan zal een wetenschapper al snel zeggen:"Je had toch symptomen.". Terwijl dat voor mij totáál niet te onderscheiden is van de normale situatie.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_193336077
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat op als de situatie zo zou zijn dat we alles gewoon mochten met een beschermmiddel zoals bijvoorbeeld een mondkapje.

Nu zijn veel dingen gewoon helemaal verboden die prima mogelijk zijn zonder grote kans op meer besmettingen.
Je mag best met mondkapje in de auto rijden, toch?

Verder ben ik wel met je eens dat niet elke maatregel of beperking bijdraagt in het beteugelen van het virus.
Maar maatwerk is erg ingewikkeld en we weten ook niet alle details over hoe het virus zich verspreidt.
Dus dan zit je al snel in de huidige situatie, waarbij er rigoureus maatregelen wordt genomen en vervolgens steeds wat afbouwt.
pi_193336162
Uitgebreid interview met Hendrik Streeck:

Er zijn momenteel twee wetenschappers waar de hele Republiek naar kijkt tijdens de Corona- pandemie: Christian Drosten uit Berlijn en Hendrik Streeck uit Bonn. Deze laatste heeft ook een internationale reputatie opgebouwd, met name door het onderzoek ter plaatse in Heinsberg in Noordrijn-Westfalen. In Duitsland kreeg hij echter ook kritiek. Hij sprak met de GA over hoe dit zijn openbare gedrag heeft veranderd, wat hij in Bonn in de toekomst wil onderzoeken en waarom de momenteel bezette intensive care-bedden momenteel de meest betrouwbare parameter zijn.

Meneer Streeck, hoe belangrijk is de Heinsberg-studie voor u?

Hendrik Streeck: Ik zag Heinsberg als een kans. Ik ben de viroloog die de meeste patiënten met COVID-19 heeft gezien. Zo heb ik geleerd het virus beter te beoordelen. Ik leerde het respect voor het virus en het ernstige beloop, maar zag ook de andere, de onschadelijke kant van de ziekte. Bijvoorbeeld onze beschrijving van de milde gevallen en hun verloop. Het kenmerkende verlies van geur en smaak van de ziekte van COVID-19 is zo'n kristallijne kennis, die je nergens anders zult krijgen als je de patiënt niet hebt gezien.

De RKI doet onderzoek in Kupferzell - wat je al in Heinsberg hebt gedaan.

Streeck: Precies, het Robert Koch Instituut doet nu hetzelfde onderzoek als in Heinsberg. Ik denk dat dat juist en goed is. Alleen in dergelijke hotspots kan de ziekte correct worden beoordeeld. Dit wordt ook gedaan in Neustadt am Rennsteig, ook in Greiz, in Rosenheim, in Tirschenreuth. Maar nu er een stap terug is van lockdown, moet je nieuwere infecties verwachten. Dat zal dus moeilijker te analyseren zijn.

Wat is nu interessant voor jou?

Streeck : We werken momenteel veel hier in het laboratorium en proberen de immuunreacties op het virus beter te begrijpen, d.w.z. welke immuunreacties effectief zijn tegen het virus en welke niet. Waarom geeft het lichaam immuunreacties die geen effect lijken te hebben? Het lichaam verspilt zelden energie aan iets nutteloos. Dus we denken dat we hier iets niet begrepen hebben. Dus over het algemeen zijn we bezorgd over de vraag hoe en of mensen worden beschermd na een SARS-CoV-2-infectie.

Wat kunt u in de nabije toekomst van de rit in Bonn verwachten?

Streeck: Hopelijk meer grote studies (lacht). Maar het is moeilijk om erover te praten als de financiering nog niet op is. We werken momenteel aan het verkrijgen van financiering voor een ander onderzoek om de immuniteit beter te beoordelen.

Zou dat Heinsberg 2.0 zijn of ga je liever naar Bonn's Südstadt?

Streeck: We overwegen zelfs om hier in Bonn meer te testen. De medewerking van de bewoners is altijd vereist.

Wat maakt Bonn voor jou zo interessant?

Streeck: We zijn erin geslaagd het virus in Bonn te bedwingen. Dankzij de gezondheidsafdeling, de universiteitskliniek en de medewerking van de burgers en andere instellingen is Bonn een gebied met een lage prevalentie gebleven. Dat maakt het ook spannend, bijvoorbeeld in vergelijking met Heinsberg, waar sprake is van een hogere prevalentie. We herinneren ons dat toen de eerste indexcase hier was, 234 mensen werden getest, d.w.z. de kinderen en leraren die contact hadden. Ik denk dat het heel effectief was hoe de stad Bonn het deed. Het is voor ons dan ook spannend om te begrijpen of, naast de gemelde gevallen, de zogenaamde donkere figuur ook laag is in het lage prevalentie-gebied.

Hoe wil je dat onderzoeken, het was weken geleden.

Streeck:Er zou een representatief monster worden genomen en mensen zouden worden uitgenodigd om deel te nemen aan het onderzoek. Dan zou men antilichamen in het bloed detecteren - en dat is het eerste probleem, aangezien de antilichamen 'slechts' een specificiteit van 99 procent hebben. Dat klinkt hoog, maar het betekent alleen dat één op de honderd fout-positief is. In een gebied met een hoge prevalentie als Heinsberg is het niet zo belangrijk of iemand het fout heeft of niet, omdat we toch zoveel positieve punten hebben. Maar als we er honderd hebben getest in Bonn en we hebben één positief punt, dan kunnen we helemaal niet zeggen of het goed of fout is. Dat is het lastige van statistieken. We zouden dan een aantal andere tests doen om te bewijzen dat het een "echt" positieve zaak was. Maar misschien is het aantal niet-gemelde gevallen ook veel hoger.

Kun je dat op dit moment niet zeggen?

Streeck: Nee. Tot dusver hebben we relatief weinig infecties gevonden. Maar we weten niet of we sommige over het hoofd hebben gezien. Met een krassende keel ga je meestal niet direct naar de dokter en als je toch allergieën hebt, denk je er momenteel over na.

Kun je dat op dit moment niet zeggen?

Streeck: Nee. Tot dusver hebben we relatief weinig infecties gevonden. Maar we weten niet of we sommige over het hoofd hebben gezien. Met een krassende keel ga je meestal niet direct naar de dokter en als je toch allergieën hebt, denk je er momenteel over na.

Zijn de nieuwe infecties hier in de regio zo laag dat u ze niet meer kunt krijgen?

Streeck: Je moet voorzichtig zijn met dergelijke uitspraken. Het gaat altijd om kansen. Zelfs als iets niet waarschijnlijk is, kan er toch een onwaarschijnlijke gebeurtenis plaatsvinden. En zelfs als iets onwaarschijnlijk is, komen dergelijke gevallen vaker voor dan u denkt. Als we momenteel ongeveer 39 actieve gevallen hebben en we aannemen dat er misschien een donkere figuur is die vijf keer zo hoog is - maar wees voorzichtig: we weten het niet - we bevinden ons in een bereik dat een infectie vrij onwaarschijnlijk is.

Dat klinkt heel theoretisch.

Streeck: Dat is het.

Is het allemaal duidelijk?

Streeck: Nee. Je kunt geen waarschuwing geven of niet helemaal duidelijk zijn, omdat je nooit kunt zeggen hoe iemand in contact kan komen. In een ongelukkig geval kan een zogenaamde superspreader vijf andere mensen tegelijk infecteren. De kans is echter klein. Of het valt onopgemerkt op dat velen plotseling besmet raken, zoals in het postdistributiecentrum in Hückelhoven of in het slachthuis in Coesfeld. Dat kun je nooit voorspellen. Dergelijke hotspots zullen er altijd zijn en dit kan ook hier gebeuren.

Kunnen we hieruit afleiden dat we al deze lockdown-maatregelen niet meer nodig hebben?

Streeck: Dergelijke beslissingen moeten op een heel ander niveau worden genomen. Er zijn zoveel vragen over puur, sociaal, sociaal, psychologisch, hygiënisch, economisch. Een klein aspect is de virologische beoordeling. Omdat het grootste deel van het virus eigenlijk wordt gezegd. We leren er steeds meer over. Maar de beslissing om weer normaal te worden is er een die nu volledig is verwijderd van virologie.

Toch luistert iedereen naar de virologen. Het is geen toeval dat er nu veel vraag naar is. Daarom is hun mening belangrijk.

Streeck: Ik heb een mening en een beoordeling ervan. Het probleem is dat mijn mening niet mag bijdragen aan de beslissing, omdat ik niet veronderstel dat ik een beslissing neem die moet worden genomen door degenen die zijn gekozen om dergelijke beslissingen te nemen en alle standpunten te kunnen afwegen.

Maar u kunt uw persoonlijke mening onderscheiden van uw virologische mening.

Streeck: Dit wordt niet altijd goed begrepen, dus ik zorg ervoor dat ik geen persoonlijke mening over dit onderwerp geef. Ik werd daar voorzichtig.

Is je gedrag veranderd?

Streeck: Mijn gedrag is al veranderd. Ik denk dat je als viroloog niet kunt vertrouwen op opinie en onderbuikgevoel, maar eerder op wat je weet en de data die verzameld en geanalyseerd zijn.

Is dat een conclusie uit de kritiek die je kreeg uit de Heinsberg-studie?

Streeck: De studie houdt perfect stand bij experts en krijgt wereldwijd veel aandacht. Dat feit telt. Als een redacteur dan een rekenfout vindt in een factuur, die we nooit hebben opgesteld, maar in de media werd geïnterpreteerd, is het bijna Kafkaesque. Interessant is ook dat het meer gaat om hoe de studie is gepresenteerd dan om de studie zelf. Het is alsof je de smaak van een ijsje op de verpakking beoordeelt. Overigens werd het onderzoek in het buitenland, in de Verenigde Staten en in Europese landen goed ontvangen en wordt het al gebruikt in meta-analyses. Dat zou anders zijn als het een slechte studie was.

Dan was er de kritiek dat je op zoek was naar consultants. Waarom deed je dat?

Streeck: We lieten het bureau meekijken over het werk in Heinsberg en dit werk begeleiden op sociale media. We hebben veel media-aanvragen, maar ook een groot aantal geïnteresseerde burgers. We wilden laten zien hoe zo'n werk kan worden gedaan. De media-interesse was groot, elk televisiestation wilde mee. Ik zie niets verkeerds in het feit dat we het bureau toestemming hebben gegeven om live onderzoek te laten zien. Ik heb de politieke mix die van toepassing is niet gezien.

We hebben veel testcapaciteiten die niet worden gebruikt. Is dat ook in Bonn het geval?

Streeck: Samen met Human Genetics en Life & Brain GmbH zijn we dit begonnen in Bonn. We kunnen probleemloos 1000 tests per dag doen. Waarschijnlijk nog veel meer. Op dit moment wordt er relatief weinig getest, dat zie je na verloop van tijd dat de cijfers dalen. De stad test nu systematisch in voorzieningen voor ouderen, maar we kunnen nog meer. Het is interessant dat we maar heel weinig COVID-19-gevallen bevestigen. Er zijn ook dagen dat we er geen hebben.

Is dat goed of slecht?

Streeck: Het hangt ervan af wat je wilt bereiken.

Wat wil je bereiken?

Streeck: als u wilt proberen het virus volledig in te perken of te verdrijven, moet u veel agressiever testen en een infectieketen voorkomen. De vraag is echter of het virus endemisch wordt, dat wil zeggen dat we thuis zullen zijn, en of we in de herfst- en wintermaanden altijd dergelijke infecties zullen zien. Vervolgens is het de vraag of men geen gedeeltelijke immuniteit wil bereiken, zeker niet in de warmere maanden, wanneer er minder virussen worden overgedragen en een infectie met een asymptomatisch karakter waarschijnlijker is.

Dus zouden we er in de zomer meer ontspannen mee om moeten gaan en strenger bij griep?

Streeck: we hebben momenteel geen bepaald doel. Onder de 1 blijven in de R-waarde? Een hypothetische waarde die in hoge mate afhangt van hoeveel er wordt getest. Als we meer testen, vinden we meer infecties en stijgt de R-waarde. Als het doel is om te voldoen aan de R-waarde en de infecties tot nu toe te voorkomen, dan zouden we agressiever moeten testen. Als het ons doel niet is om de ziekenhuiscapaciteit te overbelasten, overweeg dan om alleen die met symptomen te testen. Maar dat is allebei hypothetisch.

Hoe betekenisvol is de R-waarde?

Streeck: slechts in beperkte mate omdat het afhangt van de testaanbiedingen en het gebruik.

Is er iets waar u beter op kunt vertrouwen?

Streeck:De beste parameter zijn de intensive care-bedden, want daar gaat het om. We kunnen het virus niet verdrijven, daarvoor is het te laat. Het kan natuurlijk gebeuren, niemand kan dat voorspellen, maar tot nu toe is er geen indicatie. Bij dit virus moet je gaan nadenken over hoe we ermee kunnen leven en ook strategieën in die zin ontwerpen. Maatschappelijk gezien is de beste en eerlijkste strategie om te kijken naar wat onze intensieve capaciteiten zijn, omdat we willen dat iedereen profiteert van de best mogelijke zorg. Het moeilijke is dat SARS-CoV-2 tien tot 14 dagen duurt voordat de patiënt symptomen ontwikkelt. Hierdoor zien we niet direct wanneer we onze limiet zullen bereiken. We moeten dus een metriek ontwikkelen die nog niet bestaat,

Hoe beoordeelt u de nieuwe infectielimiet 50 op 100.000 mensen? Is dit een goed hulpmiddel?

Streeck: het is een maatstaf waarmee je kunt rondhangen. Niemand heeft de magische formule voor de beste manier. Of het nu 25, 35 of 50 is, het hangt ook sterk af van regionale verschillen. Vooral in regio's als deze, waar we grote universitaire ziekenhuizen naast elkaar hebben, zoals Keulen, Düsseldorf, Bonn en Aken, kunnen we mogelijk zelfs meer infecties tolereren omdat we de mogelijkheid hebben om de patiënten op te nemen. Maar in andere regio's kan het heel anders zijn. Een compromis vinden is een goede manier. Het laat het aan de afzonderlijke landen, provincies en gemeenten over om het beter te controleren.

Ben jij Team Laschet of Team Söder?

Streeck: Ik ben een wetenschapsteam.

Is het gevaarlijk als veel mensen bij elkaar komen, bijvoorbeeld tijdens demonstraties?

Streeck: Ik denk dat we sociaal een goede oplossing hebben gevonden en ook een kompas dat we mensen aan de hand geven over hoe ze tot op zekere hoogte weer normaal kunnen worden. Allereerst is dat een goede zaak. Als samenleving en als burger zou je moeten proberen om samen deze kant op te gaan. Of je dat nu te veel of te weinig vindt, is de verkeerde discussie. We hebben een eerste pad genomen en nu kun je zien hoe het verder gaat. Misschien laat deze manier zien dat het de juiste is en kun je wat meer durven. Maar het virus heeft zijn tijd nodig. We zullen zien wat er vandaag over tien dagen gebeurt. We moeten deze tijd gewoon nemen.

Hoe groot is de kans dat er een tweede golf komt die veel erger kan zijn dan wat we tot nu toe hebben meegemaakt?

Streeck:Dat kun je ook niet voorspellen. Het is altijd gemakkelijk om te waarschuwen voor de storm, ook al regent het pas aan het einde. Een waarschuwing die te gewelddadig is, wordt altijd vergeven. Dat weten we van de weersvoorspelling. Het is moeilijker om een ​​gedifferentieerd en realistisch beeld te geven en deze koordwandeling proberen we te illustreren. Ik denk dat veel meer kans niet een tweede golf is. In plaats daarvan zullen we af en toe hotspot-uitbraken zien, zoals we nu waarnemen. Misschien 100 mensen die tegelijk besmet waren en het niet opmerkten. Dat wordt dan afgeremd door lokale gezondheidsafdelingen. Een golf betekent dat het je een beetje overspoelt. Ik denk niet dat we zo'n fenomeen zullen zien. Overigens ga ik er ook vanuit dat we in de zomer minder uitzendingen zullen zien.

Waarom?

Streeck: Tot voor kort zagen we in Australië dat slechts 20 procent van de uitzendingen in het binnenland werd gekocht en 80 procent in het buitenland. Dat verandert. Zuid-Amerika wordt ook een hoog epidemisch gebied. Het feit dat we in Melbourne of Sydney weinig uitzendingen van persoon tot persoon zien, laat zien dat infecties beter kunnen worden voorkomen. Niet omdat ze zo'n goede contactopsporing hebben, maar omdat het weer ook een rol speelt. Andere coronavirussen gedragen zich in de zomer op dezelfde manier.

Dus als het kouder wordt, moeten we dan waakzamer zijn?

Streeck: Ik denk dat we in de herfst weer meer infecties zullen zien.

https://www.general-anzei(...)-herbst_aid-51299271
pi_193336215
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 11:38 schreef Drekkoning het volgende:

Wat is dadelijk nog helemaal verboden in jou optiek, en waarom denk jij dat er geen grote kans op besmettingshaarden dan zal zijn als deze verboden opgeheven zullen worden?
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 13:34:38 #221
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_193336459
What can change the nature of a man?
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:35:24 #222
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_193336470
quote:
Het is dus toch maar een griepje?!
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 13:35:57 #223
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_193336478
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:35 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Het is dus toch maar een griepje?!
@onlogisch
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:37:41 #224
279824 Mansjester
City>United
pi_193336507
@Kyran Wat is jouw visie over de ontwikkelingen de afgelopen weken?
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:38:48 #225
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193336520
Word inmiddels wel moe van al die paranoïde mensen die dan tóch de straat op gaan.
Loop net een klein winkeltje binnen, beetje tempo erin, meteen zo'n oud wief tetteren: "ho ho, afstand houden". Was nog 3 meter van d'r af :?
En dan na een paar minuten braaf wachten nog een keer beginnen "je lacht het weg heh, je zit het weg te lachen" _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door matthijst op 27-05-2020 13:52:46 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193336579
quote:
Beerput komt vanzelf open dus.
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 13:45:28 #227
249559 crew  Lavenderr
pi_193336628
quote:
Dan is de volgende vraag: waarom dramatiseren en overdrijven 'ze' zo?
pi_193336631
quote:
totaal sterfecijfer van slechts 0,26 procent.

Een nummer dat nog lager uit kan pakken, als blijkt dat onderzoekers van de Stanford University gelijk krijgen met hun berekening dat vijftig procent van de patiënten asymptomatisch zijn. Dan 0, 13 procent.

Kans op auto-ongeluk is groter

De CDC schat dat het sterftecijfer van COVID-19 voor symptomatische patiënten onder de vijftig 1 op 5000 is. De kans om te sterven bij een auto-ongeluk is in de Verenigde Staten groter. Voor kinderen is de kans helemaal klein, te vergelijken met het geraakt worden door de bliksem.

In Canada lijkt de kans om te sterven aan COVID-19 voor inwoners onder de 65 jaar 0,0006 procent (zes op de miljoen inwoners).
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 13:46:31 #229
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_193336641
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zal wel met geld te maken hebben.
pi_193336653
quote:

[..]

Paniek, angst voor het onbekende en denken er grip op te kunnen krijgen wat onmogelijk is.
pi_193336707
quote:

Om hun fouten niet te hoeven toegeven.

De gekte is compleet.

An sich kan men volgende maand weer op vakantie gaan, maar pas over 3 maanden naar een sportschool, idioot.

Wellicht worden vandaag andere besluiten genomen.
  woensdag 27 mei 2020 @ 13:53:20 #232
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_193336750
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Jezus, dus die berichten van overvolle IC's en de zorg die het zo zwaar had waren dus helemaal niet waar?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_193336762
quote:
11s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:53 schreef kasper het volgende:

[..]

Jezus, dus die berichten van overvolle IC's en de zorg die het zo zwaar had waren dus helemaal niet waar?
Was COMPLETE onzin zelfs. Er was geen enkele druk op de zorgsystemen en alles liep gewoon door zoals altijd.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_193336763
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:50 schreef Za het volgende:

[..]

De gekte is compleet.

An sich kan men volgende maand weer op vakantie gaan, maar pas over 3 maanden naar een sportschool, idioot.

Klopt, stijfkoppen gedrag om hun eigen hagje te redden. Fouten toegeven is natuurlijk dodelijk voor je CV. Al helemaal als het jouw schuld is dat ondernemers zware schade hebben geleden voor iets dat te verwaarlozen is en massahysterie ten top is. Als je dan ook nog eens de minister-president bent en de VVD vertegenwoordigd (ondernemerspartij), dan is de optelsom snel gemaakt. In de doofpot ermee en lekker zo aan blijven kloten, het volk slaapt toch.
pi_193336772
quote:

[..]

Wie is "ze" overdrijven en dramatiseren hier?

Wat was er gebeurt met ziekenhuizen als we niets gedaan zouden hebben?
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 13:55:08 #236
249559 crew  Lavenderr
pi_193336776
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:46 schreef Coco. het volgende:

[..]

Zal wel met geld te maken hebben.
De hele wereld in een enorme crisis? Terwijl dat niet nodig was? Wat zou het nut van zo'n verzinsel/overdrijving dan zijn?
pi_193336797
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Was COMPLETE onzin zelfs. Er was geen enkele druk op de zorgsystemen en alles liep gewoon door zoals altijd.
Dat waren gewoon cgi beelden net zoals bij 9/11 en de vliegtuigen in het wtc. :D
pi_193336811
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat waren gewoon cgi beelden net zoals bij 9/11 en de vliegtuigen in het wtc. :D
Ingehuurde acteurs!!!!!1!!
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 13:57:09 #239
249559 crew  Lavenderr
pi_193336815
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wie is "ze" overdrijven en dramatiseren hier?

Wat was er gebeurt met ziekenhuizen als we niets gedaan zouden hebben?
Degenen die elke dag de cijfers bekend maakten en de hele wereldbevolking bang maakte. Ik begrijp er niets van. Lijkt mij dat zoiets gewoon niet kan. Er over liegen bedoel ik.
pi_193336824
Positief geteste personen

45.768* (+190)

Ziekenhuisopnames

11.697 (+7)

Overleden personen

5.871** (+15)
pi_193336834
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:50 schreef Za het volgende:

[..]

De gekte is compleet.

Die eerste zin ja. Er is overal zo hard ingegrepen; grote delen van de wereld economie heeft flinke klappen gekregen. Werkloosheid is volgens mij nog nooit lager geweest op veel plekken; etc. Ze kunnen het naar zichzelf niet maken om nu toe te geven dat er wellicht iets te hard is ingegrepen.

Aan de andere kant: ik snap wel dat ze (WHO, maar ook de landen zelf) in eerste instantie hard ingrepen, want er was nog maar weinig info en het was dan ook alleen maar verstandig om goed in te grijpen.

Máár toegeven dat ze in eerste instantie dingen gedeeltelijk fout hebben ingeschat gaan ze niet doen. Gaat ook nooit gebeuren. Zou ook niet persé hoeven zolang ze de maatregelen wat sneller zouden opheffen wereldwijd. En dan bedoel ik niet ''gooi alles maar open'' voor de lui die ''gooi dingen wat sneller open'' lezen als een ''gooi alles maar open''.
pi_193336836
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:

45.768* (+190)

Ziekenhuisopnames

11.697 (+7)

Overleden personen

5.871** (+15)
Nou nou wat een virus. :')
pi_193336848
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:

45.768* (+190)

Ziekenhuisopnames

11.697 (+7)

Overleden personen

5.871** (+15)
^O^
  woensdag 27 mei 2020 @ 14:00:43 #244
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_193336863
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

Ingehuurde acteurs!!!!!1!!
Helemaal voor niets staan klappen voor de helden in de zorg! :(
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 14:01:58 #245
249559 crew  Lavenderr
pi_193336880
quote:
13s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:00 schreef kasper het volgende:

[..]

Helemaal voor niets staan klappen voor de helden in de zorg! :(
Nou nee, want het blijven helden. Iedereen die in de zorg werkt.
pi_193336894
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 14:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou nee, want het blijven helden. Iedereen die in de zorg werkt.
Amen ja. Had niet graag in hun schoenen gestaan.
  woensdag 27 mei 2020 @ 14:04:07 #247
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193336911
Toch weer 20 positieve tests uit Dordrecht vandaag
pi_193337015
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2020 13:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Om dit soort reacties moet ik zo hard lachen. Waarom nou weer een 'beerput'? Het is toch logisch dat men bij een nieuwe situatie schattingen maakt en achteraf (achteraf!) fout kan zitten? Zoals politici al hebben geroepen: we werken met misschien de helft van de kennis.
  woensdag 27 mei 2020 @ 14:18:54 #249
12221 Tijn