abonnement Unibet Coolblue
pi_193326336


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Vermijd drukte!


Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
pi_193326354
Ik sloot hem met deze
One dance fitness workshop led to 112 coronavirus cases in South Korea, a report says
https://www.google.nl/amp(...)h-korea-2020-5%3famp
pi_193326361
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit virus kun je Trump toch echt niet verwijten. Dat slaat nergens op.
Een president die z'n steun betuigt aan mensen die betogen tegen de maatregelen, en die deze week een studie over hydroxychloroquine een "Trump enemy statement" noemde, en een studie van Columbia University's Mailman School of Public Health "a political hit job"..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:09:07 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193326379
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik sloot hem met deze
One dance fitness workshop led to 112 coronavirus cases in South Korea, a report says
https://www.google.nl/amp(...)h-korea-2020-5%3famp
Inhoud van het artikel is wel iets anders dan de titel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:11:27 #5
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193326435
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een president die z'n steun betuigt aan mensen die betogen tegen de maatregelen, en die deze week een studie over hydroxychloroquine een "Trump enemy statement" noemde, en een studie van Columbia University's Mailman School of Public Health "a political hit job"..
Daar bovenop hebben we ook nog de malafide operaties om bedrijven rijk te laten worden van de crisis door staten te laten bieden voor materiaal i.p.v. de normale gang van zaken waarbij materiaal wordt verdeeld.
pi_193326746
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 19:53 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ik refereer graag even naar deze post
[..]

Het is al een tijdje duidelijk dat de link tussen obesitas en ernstige gevolgen danwel overlijden aan dit virus minder groot is dan dat in de beginperiode door de media verspreid werd. Dus laat staan tussen overgewicht (alweer iets heel anders dan obesitas) en overlijden aan dit virus. Sterker nog : Mensen met type 1 diabetes (zelden obees) lijken vaker te overlijden dan mensen met type 2 (dikwijls obees).

Zeker de combinatie met het heftiger treffen van ouderen heeft dan wel de gedachte gecreëerd dat het aan obesitas of zelfs overgewicht lag maar in de realiteit bleek het toch iets meer complex te zijn dan het geratel van jou nu.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.08.20057794v1
Artikel wat hetgeen wat je nu zegt onderbouwt?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193326832
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik sloot hem met deze
One dance fitness workshop led to 112 coronavirus cases in South Korea, a report says
https://www.google.nl/amp(...)h-korea-2020-5%3famp
Niets aan de hand volgens Arie Boomsma.
pi_193326980
denken jullie echt dat de mensen die deze week positief getest zijn op dit virus, het niet eerder hebben gehad dit jaar? Dan moet je wel heel erg naïef zijn. Dit zegt dat je er niet tegen immuun bent. Misschien als je het oploopt en heel erg ziek ervan wordt, dan misschien wel immuniteit. Maar personen die geen symptomen hebben en/of mild ziek worden, worden niet immuun volgens mij.
Ik hoop dat ik het verkeerd heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door W.H.I.S.T.L.E op 26-05-2020 20:40:37 ]
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193327001
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:27 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Niets aan de hand volgens Arie Boomsma.
Precies wat die zei. Geen hoge intensiteit trainingen, grote ruimtes, social distancing. Was hier allemaal geen sprake van.
pi_193327064
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
denken jullie echt dat de mensen deze week positief getest zijn op dit virus, het niet eerder hebben gehad dit jaar? Dan moet je wel heel erg naïef zijn. Dit zegt dat je er niet tegen immuun bent. Misschien als je het oploopt en heel erg ziek ervan wordt, dan misschien wel immuniteit. Maar personen die geen symptomen hebben en/of mild ziek worden, worden niet immuun volgens mij.
Ik hoop dat ik het verkeerd heb.
Puur speculatie.

De echte mensen die naïef zijn zijn de mensen die denken dat er een vaccin komt, en dat onze enige exit-strategie is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:40:55 #11
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193327114
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De echte mensen die naïef zijn zijn de mensen die denken dat er een vaccin komt, en dat onze enige exit-strategie is.
Wat zouden nog meer exit-strategieën kunnen zijn?
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:42:08 #12
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193327141
Jongens ik slik nu vitamine D pillen tegen corona. Denken jullie dat in de kosten ervan kan verhalen op China?
pi_193327207
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:40 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat zouden nog meer exit-strategieën kunnen zijn?
(Preventief) geneesmiddel. Ziekte verloopt minder gevaarlijk hierdoor.

Thuistests. Iedereen kan onbeperkt testen door dit gewoon in de supermarkt te kopen. Bij positief testen blijf je thuis en besmet je niemand. Niet onhaalbaar want kennelijk wordt het produceren van een onzeker vaccin die voor miljarden mensen gemaakt moet worden wel haalbaar gevonden :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193327226
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:40 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat zouden nog meer exit-strategieën kunnen zijn?
Ik kan er nog wel 1 opnoemen maar dat zal weer niet gewaardeerd worden _O-
pi_193327290
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:35 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Precies wat die zei. Geen hoge intensiteit trainingen, grote ruimtes, social distancing. Was hier allemaal geen sprake van.
Ja, dat is idd wat die zegt.
Een onderzoek over een fitness studio zonder maatregelen in een kleine ruimte. 4 uur lang.
Nou, breaking! :D
Yoga studio niks aan de hand zegt het onderzoek en ook die zijn gesloten tot september.
Go hard or go home
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:52:34 #16
14505 OProg
A Life in Music
pi_193327343
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

De echte mensen die naïef zijn zijn de mensen die denken dat er een vaccin komt, en dat onze enige exit-strategie is.
Er zal wel iets komen. De vraag is alleen hoe goed het werkt en in welke tijd. Het is een feit dat door de verschillende varianten die er voor zijn we ook nog steeds geen perfect griepvaccin hebben. Daar zijn ze dan al 100 jaar mee bezig. Met Corona is niet eens duidelijk waar het naar toe gaat muteren dus het kan echt alle kanten op gaan.

Maar het past wel bij de menselijke aard van nu. De gedachte dat alles te controleren en maakbaar is. Terwijl dit idee gewoon een illusie is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 26 mei 2020 @ 20:53:00 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193327350
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:42 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens ik slik nu vitamine D pillen tegen corona. Denken jullie dat in de kosten ervan kan verhalen op China?
Gewoon even een DM sturen naar @Xi en het komt helemaal goed
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193327381
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:42 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens ik slik nu vitamine D pillen tegen corona. Denken jullie dat in de kosten ervan kan verhalen op China?
Gewoon naar buiten gaan. Zonlicht is gratis.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193327422
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:52 schreef OProg het volgende:

[..]

Er zal wel iets komen. De vraag is alleen hoe goed het werkt en in welke tijd. Het is een feit dat door de verschillende varianten die er voor zijn we ook nog steeds geen perfect griepvaccin hebben. Daar zijn ze dan al 100 jaar mee bezig. Met Corona is niet eens duidelijk waar het naar toe gaat muteren dus het kan echt alle kanten op gaan.

Maar het past wel bij de menselijke aard van nu. De gedachte dat alles te controleren en maakbaar is. Terwijl dit idee gewoon een illusie is.
Feit is wel dat griep lang niet zo dodelijk (meer) is dus de prioriteit daarvan ligt lager. Iedereen is nu wel massaal met een coronavaccin bezig omdat het ons dagelijks leven enorm belemmert.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:00:18 #20
14505 OProg
A Life in Music
pi_193327529
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 20:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Feit is wel dat griep lang niet zo dodelijk (meer) is dus de prioriteit daarvan ligt lager. Iedereen is nu wel massaal met een coronavaccin bezig omdat het ons dagelijks leven enorm belemmert.
Dat klopt. Maar het idee is nu bij sommige mensen dat we met een vaccin het dat automatisch helemaal is verdwenen geloof ik. Terwijl je er ook weinig zinnigs over kan zeggen wat het effect van een vaccin is op de populatie die nu aan Corona is overleden. Gelet op de ervaring met griep is de kans aanwezig dat je ook als we een vaccin zouden hebben hier nog een deel zou komen te overlijden. En het idee is nu geloof ik vaccin = niemand dood.

Naja, nu vinden we het ook erg voor de armere landen maar die kunnen voorlopig al helemaal fluiten naar een vaccin.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 mei 2020 @ 21:03:09 #21
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193327594
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:00 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar het idee is nu bij sommige mensen dat we met een vaccin het dat automatisch helemaal is verdwenen geloof ik. Terwijl je er ook weinig zinnigs over kan zeggen wat het effect van een vaccin is op de populatie die nu aan Corona is overleden. Gelet op de ervaring met griep is de kans aanwezig dat je ook als we een vaccin zouden hebben hier nog een deel zou komen te overlijden. En het idee is nu geloof ik vaccin = niemand dood.

Naja, nu vinden we het ook erg voor de armere landen maar die kunnen voorlopig al helemaal fluiten naar een vaccin.
Idee is vooral vaccin = terug naar leven van voor maart 2020.Dat er alsnog doden gaan vallen is wat mij betreft een gegeven, maar dan is het meer te vergelijken met een griep en zorgt het niet meer voor een overbelasting van de zorg.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:05:16 #22
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193327642
Mensen, ik geloof dat vele artsen en farmaceuten heel hard werken aan een vaccin voor het coronavirus. Het kan wel even duren voor dat het misschien een feit is dat we gevaccineerd kunnen worden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193327656
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:05 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, ik geloof dat vele artsen en farmaceuten heel hard werken aan een vaccin voor het coronavirus. Het kan wel even duren voor dat het misschien een feit is dat we gevaccineerd kunnen worden.
Ok bedankt! *O*
pi_193327683
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Idee is vooral vaccin = terug naar leven van voor maart 2020.Dat er alsnog doden gaan vallen is wat mij betreft een gegeven, maar dan is het meer te vergelijken met een griep en zorgt het niet meer voor een overbelasting van de zorg.
Maar mijn vraag is dan bij de opvatting vaccin=exit strategie, waarom zou een geneesmiddel hier niet ook voor kunnen zorgen? Vrijwel hetzelfde effect want je laat de ziekte milder verlopen bij het gros.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 26 mei 2020 @ 21:09:40 #25
14505 OProg
A Life in Music
pi_193327743
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 21:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Idee is vooral vaccin = terug naar leven van voor maart 2020.Dat er alsnog doden gaan vallen is wat mij betreft een gegeven, maar dan is het meer te vergelijken met een griep en zorgt het niet meer voor een overbelasting van de zorg.
Dat ben ik met je eens hoor. ;) Maar er zijn echt mensen die nu nog denken dat het een wondermiddel is. Die moeten nog wel even uit die illusie komen. De vraag blijft ook hoe goed het zal werken en hoe de mutaties van het virus lopen.

Iets anders, ik las hier ook onlangs dat ze denken dat een mildere Corona variant die eerder verkoudheid opleverde nu kan zorgen voor een veel mildere reactie op Covid-19. Dat deed mij een beetje aan de oorsprong voor het vaccin tegen de pokken via de koeienvariant denken. Ik heb trouwens geen idee hoe en of je een mildere variant kan ‘kweken’ ofzo, maar is daar nog iets van meer informatie uit gekomen? :?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')