Een president die z'n steun betuigt aan mensen die betogen tegen de maatregelen, en die deze week een studie over hydroxychloroquine een "Trump enemy statement" noemde, en een studie van Columbia University's Mailman School of Public Health "a political hit job"..quote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit virus kun je Trump toch echt niet verwijten. Dat slaat nergens op.
Inhoud van het artikel is wel iets anders dan de titel.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik sloot hem met deze
One dance fitness workshop led to 112 coronavirus cases in South Korea, a report says
https://www.google.nl/amp(...)h-korea-2020-5%3famp
Daar bovenop hebben we ook nog de malafide operaties om bedrijven rijk te laten worden van de crisis door staten te laten bieden voor materiaal i.p.v. de normale gang van zaken waarbij materiaal wordt verdeeld.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Een president die z'n steun betuigt aan mensen die betogen tegen de maatregelen, en die deze week een studie over hydroxychloroquine een "Trump enemy statement" noemde, en een studie van Columbia University's Mailman School of Public Health "a political hit job"..
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.08.20057794v1quote:Op dinsdag 26 mei 2020 19:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik refereer graag even naar deze post
[..]
Het is al een tijdje duidelijk dat de link tussen obesitas en ernstige gevolgen danwel overlijden aan dit virus minder groot is dan dat in de beginperiode door de media verspreid werd. Dus laat staan tussen overgewicht (alweer iets heel anders dan obesitas) en overlijden aan dit virus. Sterker nog : Mensen met type 1 diabetes (zelden obees) lijken vaker te overlijden dan mensen met type 2 (dikwijls obees).
Zeker de combinatie met het heftiger treffen van ouderen heeft dan wel de gedachte gecreëerd dat het aan obesitas of zelfs overgewicht lag maar in de realiteit bleek het toch iets meer complex te zijn dan het geratel van jou nu.
Niets aan de hand volgens Arie Boomsma.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik sloot hem met deze
One dance fitness workshop led to 112 coronavirus cases in South Korea, a report says
https://www.google.nl/amp(...)h-korea-2020-5%3famp
Precies wat die zei. Geen hoge intensiteit trainingen, grote ruimtes, social distancing. Was hier allemaal geen sprake van.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:27 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Niets aan de hand volgens Arie Boomsma.
Puur speculatie.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
denken jullie echt dat de mensen deze week positief getest zijn op dit virus, het niet eerder hebben gehad dit jaar? Dan moet je wel heel erg naïef zijn. Dit zegt dat je er niet tegen immuun bent. Misschien als je het oploopt en heel erg ziek ervan wordt, dan misschien wel immuniteit. Maar personen die geen symptomen hebben en/of mild ziek worden, worden niet immuun volgens mij.
Ik hoop dat ik het verkeerd heb.
Wat zouden nog meer exit-strategieën kunnen zijn?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De echte mensen die naïef zijn zijn de mensen die denken dat er een vaccin komt, en dat onze enige exit-strategie is.
(Preventief) geneesmiddel. Ziekte verloopt minder gevaarlijk hierdoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:40 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat zouden nog meer exit-strategieën kunnen zijn?
Ik kan er nog wel 1 opnoemen maar dat zal weer niet gewaardeerd wordenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:40 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, dat is idd wat die zegt.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:35 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Precies wat die zei. Geen hoge intensiteit trainingen, grote ruimtes, social distancing. Was hier allemaal geen sprake van.
Er zal wel iets komen. De vraag is alleen hoe goed het werkt en in welke tijd. Het is een feit dat door de verschillende varianten die er voor zijn we ook nog steeds geen perfect griepvaccin hebben. Daar zijn ze dan al 100 jaar mee bezig. Met Corona is niet eens duidelijk waar het naar toe gaat muteren dus het kan echt alle kanten op gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De echte mensen die naïef zijn zijn de mensen die denken dat er een vaccin komt, en dat onze enige exit-strategie is.
Gewoon even een DM sturen naar @Xi en het komt helemaal goedquote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:42 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens ik slik nu vitamine D pillen tegen corona. Denken jullie dat in de kosten ervan kan verhalen op China?
Gewoon naar buiten gaan. Zonlicht is gratis.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:42 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens ik slik nu vitamine D pillen tegen corona. Denken jullie dat in de kosten ervan kan verhalen op China?
Feit is wel dat griep lang niet zo dodelijk (meer) is dus de prioriteit daarvan ligt lager. Iedereen is nu wel massaal met een coronavaccin bezig omdat het ons dagelijks leven enorm belemmert.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Er zal wel iets komen. De vraag is alleen hoe goed het werkt en in welke tijd. Het is een feit dat door de verschillende varianten die er voor zijn we ook nog steeds geen perfect griepvaccin hebben. Daar zijn ze dan al 100 jaar mee bezig. Met Corona is niet eens duidelijk waar het naar toe gaat muteren dus het kan echt alle kanten op gaan.
Maar het past wel bij de menselijke aard van nu. De gedachte dat alles te controleren en maakbaar is. Terwijl dit idee gewoon een illusie is.
Dat klopt. Maar het idee is nu bij sommige mensen dat we met een vaccin het dat automatisch helemaal is verdwenen geloof ik. Terwijl je er ook weinig zinnigs over kan zeggen wat het effect van een vaccin is op de populatie die nu aan Corona is overleden. Gelet op de ervaring met griep is de kans aanwezig dat je ook als we een vaccin zouden hebben hier nog een deel zou komen te overlijden. En het idee is nu geloof ik vaccin = niemand dood.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Feit is wel dat griep lang niet zo dodelijk (meer) is dus de prioriteit daarvan ligt lager. Iedereen is nu wel massaal met een coronavaccin bezig omdat het ons dagelijks leven enorm belemmert.
Idee is vooral vaccin = terug naar leven van voor maart 2020.Dat er alsnog doden gaan vallen is wat mij betreft een gegeven, maar dan is het meer te vergelijken met een griep en zorgt het niet meer voor een overbelasting van de zorg.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:00 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het idee is nu bij sommige mensen dat we met een vaccin het dat automatisch helemaal is verdwenen geloof ik. Terwijl je er ook weinig zinnigs over kan zeggen wat het effect van een vaccin is op de populatie die nu aan Corona is overleden. Gelet op de ervaring met griep is de kans aanwezig dat je ook als we een vaccin zouden hebben hier nog een deel zou komen te overlijden. En het idee is nu geloof ik vaccin = niemand dood.
Naja, nu vinden we het ook erg voor de armere landen maar die kunnen voorlopig al helemaal fluiten naar een vaccin.
Ok bedankt!quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:05 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, ik geloof dat vele artsen en farmaceuten heel hard werken aan een vaccin voor het coronavirus. Het kan wel even duren voor dat het misschien een feit is dat we gevaccineerd kunnen worden.
Maar mijn vraag is dan bij de opvatting vaccin=exit strategie, waarom zou een geneesmiddel hier niet ook voor kunnen zorgen? Vrijwel hetzelfde effect want je laat de ziekte milder verlopen bij het gros.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Idee is vooral vaccin = terug naar leven van voor maart 2020.Dat er alsnog doden gaan vallen is wat mij betreft een gegeven, maar dan is het meer te vergelijken met een griep en zorgt het niet meer voor een overbelasting van de zorg.
Dat ben ik met je eens hoor.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Idee is vooral vaccin = terug naar leven van voor maart 2020.Dat er alsnog doden gaan vallen is wat mij betreft een gegeven, maar dan is het meer te vergelijken met een griep en zorgt het niet meer voor een overbelasting van de zorg.
Juist.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gewoon naar buiten gaan. Zonlicht is gratis.
Ja, dat is wel een open deur.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:05 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, ik geloof dat vele artsen en farmaceuten heel hard werken aan een vaccin voor het coronavirus. Het kan wel even duren voor dat het misschien een feit is dat we gevaccineerd kunnen worden.
Inb4: De cijfers van Wit-Rusland vertrouwen, bananenrepubliekquote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:22 schreef DeOlifantvis het volgende:
Wellicht al eerder opgemerkt maar Wit-Rusland is erg stabiel met de dagelijkse besmettingen
Check de daily new cases
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belarus/
Klopt, dat kan ook. Vraag me wel af wat er eerder beschikbaar is trouwens.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar mijn vraag is dan bij de opvatting vaccin=exit strategie, waarom zou een geneesmiddel hier niet ook voor kunnen zorgen? Vrijwel hetzelfde effect want je laat de ziekte milder verlopen bij het gros.
Steeds meer landen gebruiken hydroxychloroquine icm zink. Hopelijk is dat een doorbraak in de vaccin tunnelvisie want het schijnt vrij goed te werken. Huisarts Rob Elens heeft hier ook successen mee behaald maar wordt gedwarsboomd door Den Haag.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Klopt, dat kan ook. Vraag me wel af wat er eerder beschikbaar is trouwens.
Het schijnt goed te werken?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Steeds meer landen gebruiken hydroxychloroquine icm zink. Hopelijk is dat een doorbraak in de vaccin tunnelvisie want het schijnt vrij goed te werken. Huisarts Rob Elens heeft hier ook successen mee behaald maar wordt gedwarsboomd door Den Haag.
Kanttekening is dat het preventief ingezet dient te worden. In een vroeg stadium.
Die Elens is een kwakzalver, en dat Trump zo geilt op die hydro-dinges ondanks alle tegenwerpingen van de medische wereld spreekt ook niet echt in het voordeel. En ik zal zo de bron even zoeken, maar ze hebben een test gedaan die uitwees dat de gebruikers van hydrochlorotoelie nog slechter afwaren dan degenen uit de controlegroep.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Steeds meer landen gebruiken hydroxychloroquine icm zink. Hopelijk is dat een doorbraak in de vaccin tunnelvisie want het schijnt vrij goed te werken. Huisarts Rob Elens heeft hier ook successen mee behaald maar wordt gedwarsboomd door Den Haag.
Niet waar. Het is een reuma en malaria medicijn. Bij fout gebruik kan het slecht zijn ja. Maar dat is ook met een overdosis asperine zo.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:46 schreef Ven1972 het volgende:
Hydroxychloroquine is een medicijn waarmee je ook gevaarlijke bijwerkingen kunt krijgen van bijvoorbeeld ernstige hartfalen en hieraan kunt overlijden.
Naar aanleiding van eerdere meldingen hierover verder zitten lezen. Het heeft inderdaad een remmende functie op het virus. Maar ook een enorme kanttekening zoals @Arts-assistent hier heel goed uit weet te leggen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kanttekening is dat het preventief ingezet dient te worden. In een vroeg stadium.
Oke dank. Dit was mij niet bekend. Natuurlijk is het onverstandig wanneer mensen dit zelf gaan gebruiken, maar zoals ik in een andere post al aangaf kun je dit over ieder medicijn zeggen. Daarom is het zaak dat een arts dit toedient bij mensen ja.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Naar aanleiding van eerdere meldingen hierover verder zitten lezen. Het heeft inderdaad een remmende functie op het virus. Maar ook een enorme kanttekening zoals @:Arts-assistent hier heel goed uit weet te leggen.
COR / VS heeft een probleem #6
Geneemsmiddel is natuurlijk ook prima, maar "vaccin" wordt gewoon te pas en te onpas gebruikt voor alles volgens mij. Niemand zal nee zeggen tegen een goed werkend geneesmiddel.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar mijn vraag is dan bij de opvatting vaccin=exit strategie, waarom zou een geneesmiddel hier niet ook voor kunnen zorgen? Vrijwel hetzelfde effect want je laat de ziekte milder verlopen bij het gros.
Ik denk juist dat een aanpak van twee kanten heel erg verstandig is. Met een geneesmiddel kun je het scherpe randje van het virus af halen zodat alles weer open kan zonder dat mensen direct gevaar lopen, en in de tussentijd kun je aan een vaccin gaan werken.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geneemsmiddel is natuurlijk ook prima, maar "vaccin" wordt gewoon te pas en te onpas gebruikt voor alles volgens mij. Niemand zal nee zeggen tegen een goed werkend geneesmiddel.
Oh?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Huisarts Rob Elens heeft hier ook successen mee behaald
Zoiets?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:22 schreef DeOlifantvis het volgende:
Wellicht al eerder opgemerkt maar Wit-Rusland is erg stabiel met de dagelijkse besmettingen
Check de daily new cases
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/belarus/
Zou jij je klakkeloos in laten enten? Gezien je leeftijd vermoed ik van wel maar soit.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:05 schreef Ven1972 het volgende:
Deze studie dus.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 21:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die Elens is een kwakzalver, en dat Trump zo geilt op die hydro-dinges ondanks alle tegenwerpingen van de medische wereld spreekt ook niet echt in het voordeel. En ik zal zo de bron even zoeken, maar ze hebben een test gedaan die uitwees dat de gebruikers van hydrochlorotoelie nog slechter afwaren dan degenen uit de controlegroep.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)twoordelijkheid.htmlquote:Maandag om 12.00 uur gaat de Nederlandse horeca weer open, met beperkingen. Gasten, behalve huishoudens, moeten aan een tafel minimaal anderhalve meter uit elkaar zitten. Ook als je maar met z'n tweeën bent is het niet de bedoeling dat je dicht bij elkaar zit, benadrukt minister Ferd Grapperhaus van Justitie en Veiligheid tegenover Nieuwsuur.
Dit laatste lijkt strijdig met het protocol van de horecabranche. Daarin staat dat het uitgangspunt is dat ook tweetallen anderhalve meter afstand houden, maar dat pas vanaf drie personen wordt gehandhaafd. "Daarom kunnen ook tweetallen die geen gezamenlijke huishouding vormen binnen anderhalve meter van elkaar zitten", valt te lezen.
Het ministerie erkende eerder al pas vanaf drie personen te gaan handhaven. Grapperhaus: "Anders is het voor handhavers op straat en de horeca ondoenlijk als je voor ieder duo moet zeggen 'waar is je geboortebewijs en je inschrijving en dat soort dingen'."
Maar de afspraak blijft dat personen die geen huishouden vormen overal anderhalve meter afstand houden, zegt de minister. Ook duo's, en ook in restaurants en cafés. "Dat is de afspraak die we met elkaar hebben, dat is de regel.
Thuis blijven als je ziek bent en temperatuur scanners bij drukke cafe’s en evenementen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 20:40 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Hoe effectief zijn die temperatuurscanners? Ik denk dat je dan veel false positives krijgt en net zo veel mensen die besmet zijn maar geen koorts hebben die gewoon zo door kunnen lopen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Thuis blijven als je ziek bent en temperatuur scanners bij drukke cafe’s en evenementen.
Dit is echt bizar, want eerder is overal gezegd dat groepsvorming vanaf 3 personen is.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:07 schreef hooibaal het volgende:
Over dat afstand houden in café's en tweetallen die geen huishouden zijn: het is meer een soort gedoogconstructie. In het protocol van de horeca staat dat duo's geen afstand hoeven te houden, maar Grapperhaus is nog steeds van mening dat dat wel moet:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)twoordelijkheid.html
Maar afstand houden tot mensen die niet tot jouw eigen huishouden behoren is óók altijd gezegd. Dat is onafhankelijk van het aantal personen. Er werd/wordt niet op gehandhaafd, maar dat betekent niet dat de regel niet bestaat.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit is echt bizar, want eerder is overal gezegd dat groepsvorming vanaf 3 personen is.
Jij denkt toch niet serieus dat je met 50.000 man in de Arena kan gaan zitten terwijl het virus nog rondwaart?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Thuis blijven als je ziek bent en temperatuur scanners bij drukke cafe’s en evenementen.
De rest is collateral.
quote:Conclusions: Receipt of influenza vaccination was not associated with virus interference among our population. Examining virus interference by specific respiratory viruses showed mixed results. Vaccine derived virus interference was significantly associated with coronavirus and human metapneumovirus; however, significant protection with vaccination was associated not only with most influenza viruses, but also parainfluenza, RSV, and non-influenza virus coinfections.
Bron
Fact check zegt vervolgens dat het niet klopt (maar ik geloof niets meer van de MSM);quote:On March 12th, 2020, Anderson Cooper and Dr. Sanjay Gupta held a global town hall on “Corona Facts and Fears.” During the discussion, Anderson said to the viewing audience, “And, again, if you are concerned about coronavirus, and you haven’t gotten a flu shot…you should get a flu shot.”
Setting safety and efficacy of influenza vaccination aside, is Anderson’s claim that the flu shot will help people fight COVID-19 remotely true? The short answer is no.
In fact, the results of many peer-reviewed, published studies prove that Anderson’s recommendation may have been the worst advice he could have given the public.
In searching the literature, the only study we have been able to find assessing flu shots and coronavirus is a 2020 US Pentagon study that found that the flu shot INCREASES the risks from coronavirus by 36%.
Bron
Lang verhaal kort. Heb het idee dat covid zelf niet zo dodelijk is. Pas als de luchtverontreiniging hoog is en mensen een griepprik hebben gehad (of griep/virus hebben), wordt het dodelijk.quote:The post, republished elsewhere, pointed to “peer-reviewed, published studies” to “prove” that advice offered by CNN anchor Anderson Cooper in March for people to get the flu shot “may have been the worst advice he could have given the public.”
That’s wrong.
First of all, experts say there has been no study connecting the flu shot with an increased risk of SARS-CoV-2, the novel coronavirus that causes COVID-19.
Bron
In dat geval kunnen we er ook niet zoveel aan doen met een vaccin. Want dat zou er alleen maar voor zorgen dat je ipv dit SuperVirus wat kwam ipv de griep een ander virus creëert wat nog erger is.quote:Infection with human coronavirus NL63 enhances streptococcal adherence to epithelial cells
bron
Iets van 87% heeft echt koorts bij corona dus die pik je er wel uit. Mensen die geen symptomen hebben, zijn ook minder besmettelijk. Als die toch iemand besmetten is dat pech.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe effectief zijn die temperatuurscanners? Ik denk dat je dan veel false positives krijgt en net zo veel mensen die besmet zijn maar geen koorts hebben die gewoon zo door kunnen lopen.
Het gaat toch niet weg. Dus ja wat dan?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:15 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jij denkt toch niet serieus dat je met 50.000 man in de Arena kan gaan zitten terwijl het virus nog rondwaart?
Ik denk ook dat dat één van de oorzaken is dat de aantallen nu zo veel minder zijn, er is minder industrie aan het werk en minder verkeer op de weg.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:15 schreef _I het volgende:
Lang verhaal kort. Heb het idee dat covid zelf niet zo dodelijk is. Pas als de luchtverontreiniging hoog is en mensen een griepprik hebben gehad (of griep/virus hebben), wordt het dodelijk.
Daarnaast ben ik er nog steeds van overtuigd dat het onze bacteriën aantast en dat we daar ziek van worden, ipv dat we sec ziek worden van het virus.
Blijven zorgen dat het zich niet te snel verspreid om te voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen.quote:
Grapperhaus laat constant overal blijken dat het een wereldvreemde idioot is. Of het nou om versleutelde data gaat of nu Dit weer. Ik kan er prima inkomen dat je nu nog niet met groepen moet gaan zitten, maar mensen willen en moeten contact. Daten, afspreken met een goede vriend of familielid en contact. Dat gebeurt nu ook al overal. Hier op dit forum zitten er echter een stel die dat niet door hebben, maar dit proberen tegen te houden en denken dat het lukt. Dan is het in je hoofd echt sesamstraat.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:07 schreef hooibaal het volgende:
Over dat afstand houden in café's en tweetallen die geen huishouden zijn: het is meer een soort gedoogconstructie. In het protocol van de horeca staat dat duo's geen afstand hoeven te houden, maar Grapperhaus is nog steeds van mening dat dat wel moet:
[..]
Wat is dat voor bullshit conclusie. Denk eerder dat mensen die risicogroep zijn voor griep, ook risicogroep zijn covid19. Die mensen hebben vaak al een griepprik gehad.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:15 schreef _I het volgende:
Vaccin lijkt me een heel slecht idee. Corona volgt juist op een griepvaccin.
[..]
[..]
Fact check zegt vervolgens dat het niet klopt (maar ik geloof niets meer van de MSM);
[..]
Lang verhaal kort. Heb het idee dat covid zelf niet zo dodelijk is. Pas als de luchtverontreiniging hoog is en mensen een griepprik hebben gehad (of griep/virus hebben), wordt het dodelijk.
Daarnaast ben ik er nog steeds van overtuigd dat het onze bacteriën aantast en dat we daar ziek van worden, ipv dat we sec ziek worden van het virus.
[..]
In dat geval kunnen we er ook niet zoveel aan doen met een vaccin. Want dat zou er alleen maar voor zorgen dat je ipv dit SuperVirus wat kwam ipv de griep een ander virus creëert wat nog erger is.
Neuh geen gedoogconstructie. Eerder het grijze gebied tussen adviezen/oproepen/morele normen en de strafrechtelijke grenzen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De industrie draait in Nederland nog volgas. Overal rijden vrachtwagens.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat één van de oorzaken is dat de aantallen nu zo veel minder zijn, er is minder industrie aan het werk en minder verkeer op de weg.
En ik weet ook zeker dat we het onszelf wel aandoen met telefoonsignalen en microwavesquote:The effects of microwave radiation on microbial cultures
The published studies showed that microwaves produce significant effects on the growth of microbial cultures, which vary from the killing of microorganisms to enhancement of their growth. The nature and extent of the effect depend on the frequency of microwaves and the total energy absorbed by the microorganisms. Low energy, low frequency microwaves enhance the growth of microorganisms, whereas high energy, high frequency microwaves destroy the microorganisms.
Bron
Jawel, want wel verboden maar geen handhaving.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neuh geen gedoogconstructie. Eerder het grijze gebied tussen adviezen/oproepen/morele normen en de strafrechtelijke grenzen.
Het is niet verboden. Kijk maar in de noodverordening.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:22 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jawel, want wel verboden maar geen handhaving.
Daarom scannen bij binnenkomst.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Blijven zorgen dat het zich niet te snel verspreid om te voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen.
CO2 is nu laag. Als we straks weer gaan vliegen en autorijden, griepprik komt en dan is het november.. BAM. Opleving.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat één van de oorzaken is dat de aantallen nu zo veel minder zijn, er is minder industrie aan het werk en minder verkeer op de weg.
quote:Bacteria were the real killers in 1918 flu pandemic
"We agree completely that bacterial pneumonia played a major role in the mortality of the 1918 pandemic," says Anthony Fauci
Bron
Omdat jij het niet kan volgen, is het geen BS.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:20 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat is dat voor bullshit conclusie. Denk eerder dat mensen die risicogroep zijn voor griep, ook risicogroep zijn covid19. Die mensen hebben vaak al een griepprik gehad.
Welke fitte 60 minner heeft er dan een griepprik?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:25 schreef _I het volgende:
[..]
Omdat jij het niet kan volgen, is het geen BS.
Met een griepprik krijg je wel immuniteit voor de griep, maar je lichaam heeft niet de ziekte doorgemaakt. Je microbioom heeft de ziekte niet doorgemaakt. Superbugs..
Je mag met een ieder die je wilt naast elkaar lopen of zitten, zonder 1,5 meter afstand te houden, zolang het om max. twee personen gaat incl. jijzelf.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:22 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jawel, want wel verboden maar geen handhaving.
Heel veel mensen die in de zorg werken nemen een griepprik.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Welke fitte 60 minner heeft er dan een griepprik?
Onhaalbaar.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Blijven zorgen dat het zich niet te snel verspreid om te voorkomen dat de ziekenhuizen overstromen.
Lees de site van de Rijksoverheid er maar op na:quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:27 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Je mag met een ieder die je wilt naast elkaar lopen of zitten, zonder 1,5 meter afstand te houden, zolang het om twee personen gaat.
De 1,5 meter regel geldt vanaf drie personen, die niet tot hetzelfde huishouden behoren.
Klopt, tenzij je met elkaar hebt afgesproken.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:27 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Je mag met een ieder die je wilt naast elkaar lopen of zitten, zonder 1,5 meter afstand te houden, zolang het om max. twee personen gaat incl. jijzelf.
De 1,5 meter regel geldt vanaf drie personen, die niet tot hetzelfde huishouden behoren.
Ongewenst voor velen. Dat is iets anders.quote:
Ook een grijs gebied. Je mag wel met twee naast elkaar in de auto zitten.Meestal heb je dan afgesprokenquote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt, tenzij je met elkaar hebt afgesproken.
Maar ook niet realistisch. Open je ogen man.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ongewenst voor velen. Dat is iets anders.
Dat grijze gebied is sowieso het grote issue met deze maatregelen inderdaadquote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:34 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ook een grijs gebied. Je mag wel met twee naast elkaar in de auto zitten.Meestal heb je dan afgesproken
Het gaat gewoon compleet tegen de natuur en levert een hoop schade op. Alleen sommige mensen zijn blijkbaar te simpel om dat in te zien. Dit proberen tegen te houden en net doen alsof het gewoon geen primaire behoefte is. Tsjah.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ongewenst voor velen. Dat is iets anders.
Nee joh, ik spring elke dag bij willekeurige mensen in een auto.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:34 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ook een grijs gebied. Je mag wel met twee naast elkaar in de auto zitten.Meestal heb je dan afgesproken
Voor velen is het een tijdje vol te houden maar 3 maanden is te lang en compleet gestoord. De enige reden dat men het pikt is angst. Maar dat mag je schijnbaar ook weer niet zeggen want dan zet je anderen weg als paniekzaaiers.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Het gaat gewoon compleet tegen de natuur en levert een hoop schade op. Alleen sommige mensen zijn blijkbaar te simpel om dat in te zien. Dit proberen tegen te houden en net doen alsof het gewoon geen primaire behoefte is. Tsjah.
Er zal eens wat van je gevraagd worden ten behoeve van de gemeenschap, hè. Och en jee, wat hebben we het toch zwaar.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Het gaat gewoon compleet tegen de natuur en levert een hoop schade op. Alleen sommige mensen zijn blijkbaar te simpel om dat in te zien. Dit proberen tegen te houden en net doen alsof het gewoon geen primaire behoefte is. Tsjah.
Tsjah. Er zijn hier ook mensen die denken dat werkgelegenheid niet zo boeit voor mensen. Terwijl Maslow dat al in 1943 op dezelfde laag deelde als gezondheid. Dat maakt de discussie complex maar geeft wel aan dat je je voor de gevolgen voor mensen niet blind moet staren op 1 ding.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voor velen is het een tijdje vol te houden maar 3 maanden is te lang en compleet gestoord. De enige reden dat men het pikt is angst. Maar dat mag je schijnbaar ook weer niet zeggen want dan zet je anderen weg als paniekzaaiers.
Er is een reden waarom we mensen als straf van elkaar isoleren. Als we dat uit noodzaak allemaal even moeten, niks mee aan de hand, maar het moet geen jaren gaan duren.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er zal eens wat van je gevraagd worden ten behoeve van de gemeenschap, hè. Och en jee, wat hebben we het toch zwaar.
Het is bizar. De collectieve angst moet z.s.m. weg. Ziekte hoort bij het leven en je kan het niet tegenhouden door binnen te gaan zitten.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voor velen is het een tijdje vol te houden maar 3 maanden is te lang en compleet gestoord. De enige reden dat men het pikt is angst. Maar dat mag je schijnbaar ook weer niet zeggen want dan zet je anderen weg als paniekzaaiers.
Gelukkig lijkt het alsof wij er nog niet zo'n last van hebben;quote:Bees dying of disease eerily similar to coronavirus, British scientists say
Bee populations around the globe have been decimated by a viral disease that creeps into hives via asymptomatic insects and spreads like wildfire, British researchers discovered. Their research even suggests the insects could benefit from social distancing.
NY Post
quote:Goed nieuws voor de bijen: het lijkt goed te gaan met deze insecten. Bij de derde nationale bijentelling is dit weekend een recordaantal bijen geteld.
Metro
Even afstand nemen prima, maar mensen alleen laten sterven is wel onmenselijk.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Er is een reden waarom we mensen als straf van elkaar isoleren. Als we dat uit noodzaak allemaal even moeten, niks mee aan de hand, maar het moet geen jaren gaan duren.
En je beantwoord je stelling zelf al. Het is door veel mensen niet geaccepteerd zo te leven dus zal het ook niet veel langer doorgang vinden.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er zal eens wat van je gevraagd worden ten behoeve van de gemeenschap, hè. Och en jee, wat hebben we het toch zwaar.
Filmpje niet gezien. Een uur? FvD? Wat moet ik hiermee.quote:
Ik ga niet met jou in discussie aangezien je het filmpje niet gezien hebt. Hij legt het hier goed uit. Ja het is een filmpje van de FvD so what. Hij doet zijn verhaal en wat maakt het uit op welk podium.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:58 schreef Salina het volgende:
[..]
Filmpje niet gezien. Een uur? FvD? Wat moet ik hiermee.
Tenzij jij andere informatie hebt, ga ik er van uit dat dit dezelfde Rob Elens is als de huisarts die beweerde met hydroxychloroquine en zink een aantal patiënten te hebben "geholpen".
Leuk voor hem (15 minutes of fame), en vooral super fijn voor de patiënten natuurlijk.
Maar zo werkt het bedrijven van wetenschap natuurlijk even niet.
Vooropgesteld: een huisarts dient patiënten te helpen en beter te maken. Wetenschap bedrijven is niet in eerste instantie zijn of haar taak. Wetenschap is zoeken naar samenhang/correlatie en (vooral) naar de kip met het gouden ei: de oorzaak-gevolg relatie (causaal verband).
En daar loopt dit gebeuren met onze vriendelijke huisarts dus spaak. Waar is de oorzaak-gevolgrelatie?
Je hebt pakweg 10 patiënten die beter zijn geworden nadat ze hydroxycholoquine en zink hebben toegediend gekregen.
Maar wie zegt dat deze patiënten beter zijn geworden omdat ze hydroxychloroquine en zink toegediend hebben gekregen?
Dat is nog wel een ander paar mouwen.
Is er een controlegroep gebruikt (met exact dezelfde eigenschappen qua achtergrond, leeftijd, leefstijl en onderliggende klachten), naast de groep patiënten die nu zijn behandeld, en waartegen de resultaten zijn afgezet?
Nog afgezien van het feit dat een pakweg 10 personen wel een heel kleine onderzoeksgroep is, natuurlijk.
Er kan net zo goed sprake zijn van andere factoren die een rol hebben gespeeld in het beter worden van deze patiënten.
Want wat weten wij nu van de achtergrond en de onderliggende klachten van de geholpen en genezen patiënten?
Om maar eens een balletje op te gooien nog: is het erg gewaagd als ik zeg dat deze patiënten in eerste instantie al niet super ziek waren?
Als ze dat wel waren, immers, lagen ze wel in het ziekenhuis, of, nog erger, op de IC. Toch?
Goed, even er van uitgaande dat deze patiënten in eerste instantie al niet super ziek waren (c.q. niet ziek genoeg om opgenomen te worden in ziekenhuis of op de IC) en er van uitgaande dat het over- overgrote deel van deze patiënten met mildere klachten ooit weer beter wordt, is het niet zo gek om aan te nemen dat deze patiënten überhaupt wel weer beter zouden zijn geworden - met of zonder toediening van hydroxychloroquine en zink.
Toch? Of zie jij wel een oorzaak-gevolgrelatie hier?
Is in strijd met de AVG om temperatuur te meten van iemand als je geen arts bent.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:08 schreef Fer het volgende:
[..]
De rest is collateral.
Dan niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ga niet met jou in discussie aangezien je het filmpje niet gezien hebt. Hij legt het hier goed uit. Ja het is een filmpje van de FvD so what. Hij doet zijn verhaal en wat maakt het uit op welk podium.
Klopt. Als hij de 10 meest zieke oude patiënten het spul geeft vlak voor het ziekenhuis en de rest niet kan je ook op de conclusie komen dat mensen dood gaan door de behandeling. Hij noemt alleen maar 10, maar als 10 gezonde 30 jarigen het krijgen en 10 75 jarigen niet dan slaat de test inderdaad nergens op.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:58 schreef Salina het volgende:
Je hebt pakweg 10 patiënten die beter zijn geworden nadat ze hydroxycholoquine en zink hebben toegediend gekregen.
Maar wie zegt dat deze patiënten beter zijn geworden omdat ze hydroxychloroquine en zink toegediend hebben gekregen?
Dat is nog wel een ander paar mouwen.
Is er een controlegroep gebruikt (met exact dezelfde eigenschappen qua achtergrond, leeftijd, leefstijl en onderliggende klachten), naast de groep patiënten die nu zijn behandeld, en waartegen de resultaten zijn afgezet?
Nog afgezien van het feit dat een pakweg 10 personen wel een heel kleine onderzoeksgroep is, natuurlijk.
Er kan net zo goed sprake zijn van andere factoren die een rol hebben gespeeld in het beter worden van deze patiënten.
Want wat weten wij nu van de achtergrond en de onderliggende klachten van de geholpen en genezen patiënten?
Sterft het merendeel van de mensheid sowieso niet alleen?quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:51 schreef _I het volgende:
[..]
Even afstand nemen prima, maar mensen alleen laten sterven is wel onmenselijk.
Dat we mensen niet op de IC lieten en ook niet bij hun familie lieten gaat wel alle grenzen over. Bijna niemand ging er aan dood en honderduizenden mensen hebben het gehad (volgens het RIVM), wat een aanfluiting dat we zo met mensen om zijn gegaan.
Maar het blijft ons geheimpje. Niet verder vertellen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:04 schreef OProg het volgende:
[..]
Klopt. Als hij de 10 meest zieke oude patiënten het spul geeft vlak voor het ziekenhuis en de rest niet kan je ook op de conclusie komen dat mensen dood gaan door de behandeling. Hij noemt alleen maar 10, maar als 10 gezonde 30 jarigen het krijgen en 10 75 jarigen niet dan slaat de test inderdaad nergens op.
Zoals nu eigenlijk.
Geen idee. Maar laten we binnen de grenzen beginnen met wat humaniteit, doen we daarna de rest van de wereld omarmen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Sterft het merendeel van de mensheid sowieso niet alleen?
Eens , dat was echt heel triest.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:51 schreef _I het volgende:
[..]
Even afstand nemen prima, maar mensen alleen laten sterven is wel onmenselijk.
Dat we mensen niet op de IC lieten en ook niet bij hun familie lieten gaat wel alle grenzen over. Bijna niemand ging er aan dood en honderduizenden mensen hebben het gehad (volgens het RIVM), wat een aanfluiting dat we zo met mensen om zijn gegaan.
Ik denk dat velen het nu zwaar hebben. Zeker financieel. Durf niet eens echt na te denken welke economische schade dit op zal leveren. En waarom? Om iets waar we niet eens van weten wat het precies is en wat we er aan kunnen doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 22:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik vind er een bepaald vals sentiment in zitten. Het is geen recht om niet alleen te sterven. Het is goed dat wij ons realiseren dat de kans best groot is dat we alleen zijn als magere Hein ons komt halen.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:11 schreef _I het volgende:
[..]
Geen idee. Maar laten we binnen de grenzen beginnen met wat humaniteit, doen we daarna de rest van de wereld omarmen.
Tuurlijk wel. Alleen is dit een nieuw virus waar we nog weinig tot niets vanaf weten. Dus volkomen willekeurig te werk gaat. Dat valt niet te voorkomen. Dat maakt het dus zo akelig. Niemand weet wat ermee aan te vangen. Niemand.quote:Op dinsdag 26 mei 2020 23:07 schreef KingRadler het volgende:
Ik stoor me aan we hebben zoveel technologische ontwikkelingen doorgemaakt.
Als het om wetenschap gaat staan we niet op 1 lijn.
Wat hebben we gedaan de afgelopen 20 jaar totaal niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |