abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 mei 2020 @ 11:12:00 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193301620


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Vermijd drukte!


Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 11:16:19 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193301676
De traplift industrie lijkt ook in een behoorlijk cirses te zijn las ik.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 25 mei 2020 @ 11:18:13 #3
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193301695
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:16 schreef Bosbeetle het volgende:
De traplift industrie lijkt ook in een behoorlijk cirses te zijn las ik.
Hoop potentiële klanten overleden?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193301712
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 09:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Werkgever is sinds vrijdag van 'we gaan weer 50% op kantoor werken' naar 'we gaan over 2 weken 100% bezetting hebben' gegaan omdat 'we anders naar de regels van het kabinet kijken'.

Echt :'). Ongelofelijk.
Welke sector? Ben wel benieuwd. Kantoorwerk? Aangezien jullie 100% thuis werkten?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193301723
Vandaag weer naar kantoor gegaan. Stapje voor stapje weer terug naar het normale leven.

Zie overigens dat 1.5 meter afstand ook vaak niet aangehouden wordt. Met name jonge mensen vinden het wel best :)
Love is in the air!
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 11:20:15 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193301728
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:18 schreef matthijst het volgende:

[..]

Hoop potentiële klanten overleden?
Geen idee maar ik zag ergens een nogal spammerig krantenartikel. Volgensmij heeft de traplift lobby een erg goed PR systeem :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 25 mei 2020 @ 11:22:33 #7
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_193301764
Waarom is de OP niet up-to-date?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_193301782
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:19 schreef Salina het volgende:

[..]

Welke sector? Ben wel benieuwd. Kantoorwerk? Aangezien jullie 100% thuis werkten?
Reclame. Kantoorwerk ja, 100% thuiswerken vanaf het moment dat dat advies er lag, en volgens de berichten 0% omzet verlies tot dusver, dus ik snap er momenteel niet zoveel van waar dit ineens vandaan komt.
pi_193301818
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Reclame. Kantoorwerk ja, 100% thuiswerken vanaf het moment dat dat advies er lag, en volgens de berichten 0% omzet verlies tot dusver, dus ik snap er momenteel niet zoveel van waar dit ineens vandaan komt.
Totdat in het bedrijf corona uitbreekt en je de landelijke pers haalt. Snap niet dat een bedrijf dat risico wil lopen terwijl je met het thuiswerken geen omzet verlies hebt.
pi_193301877
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Reclame. Kantoorwerk ja, 100% thuiswerken vanaf het moment dat dat advies er lag, en volgens de berichten 0% omzet verlies tot dusver, dus ik snap er momenteel niet zoveel van waar dit ineens vandaan komt.
Zou je zoiets niet ergens aanhangig kunnen (of moeten) maken?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193301883
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:27 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Totdat in het bedrijf corona uitbreekt en je de landelijke pers haalt. Snap niet dat een bedrijf dat risico wil lopen terwijl je met het thuiswerken geen omzet verlies hebt.
Al vanaf de crisis is een groot deel van de kantoormensen fysiek aanwezig gebleven en ook in de afgelopen maanden heb je daar nauwelijks buitensporige nieuwsberichten over gezien.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 11:33:25 #12
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193301904
Eigenlijk vind ik het wel weer zonde om de maatregelen te versoepelen, er liepen allemaal dingen eigenlijk erg goed, sparen lukt eindelijk eens, afvallen gaat een stuk makkerlijker, ik maak meer tijd voor (schrijf)taken die al lang liggen, ik maak veel minder vervoerskosten, ik woon eindelijk weer eens met mijn vriendin samen... Echt heel veel zaken die ik strak weer zie verdwijen voor de zon, :W dag geld, hallo kilo's, dag schrijfflow :W
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193301908
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:23 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Reclame. Kantoorwerk ja, 100% thuiswerken vanaf het moment dat dat advies er lag, en volgens de berichten 0% omzet verlies tot dusver, dus ik snap er momenteel niet zoveel van waar dit ineens vandaan komt.
Krankzinnig toch?

Ik snap ergens dat bedrijven kantoren (de commerciële sector althans) wel weer langzaam aan wil opstarten richting kantoor-aanwezigheid (mijn ervaring ook is dat in de commerciële sector er nog veel meer sprake is van management-bemoeienis, in de gaten houden van personeel, PI's, en dergelijke dan - waar ik werk - de non-profit/overheidssector) maar als je geen verlies hebt geleden en je bent even productief geweest...waarom dan 100% kantoorbezetting?
Bizar. Nog afgezien van de risico's natuurlijk (medisch/gezondheid).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193301929
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Echt heel veel zaken die ik strak weer zie verdwijen voor de zon, :W dag geld, hallo kilo's, dag schrijfflow :W
Allemaal zaken die je in eigen hand hebt en niet door corona beïnvloed zouden moeten worden. Dat heet discipline.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 11:35:42 #15
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193301943
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Allemaal zaken die je in eigen hand hebt en niet door corona beïnvloed zouden moeten worden. Dat heet discipline.
Je gedragen als een kluizenaar wordt in andere tijden minder geaccepteerd helaas.

Maar je hebt wel gelijk, rantoesneren is een stuk eenvoudiger zonder externe prikkels, en met een afkeer van de supermarkt. Maar zou zonder corona ook moeten kunnen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 25 mei 2020 @ 11:36:10 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193301951
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:33 schreef Salina het volgende:

[..]

Krankzinnig toch?

Ik snap ergens dat bedrijven kantoren (de commerciële sector althans) wel weer langzaam aan wil opstarten richting kantoor-aanwezigheid (mijn ervaring ook is dat in de commerciële sector er nog veel meer sprake is van management-bemoeienis, in de gaten houden van personeel, PI's, en dergelijke dan - waar ik werk - de non-profit/overheidssector) maar als je geen verlies hebt geleden en je bent even productief geweest...waarom dan 100% kantoorbezetting?
Bizar. Nog afgezien van de risico's natuurlijk (medisch/gezondheid).
zal toch nog wel meevallen, tenminste vooralsnog weinig over overvolle treinen of wegen
pi_193301981
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je gedragen als een kluizenaar wordt in andere tijden minder geaccepteerd helaas.
Kluizenaarschap heeft m.i. niet zo veel te maken met persoonlijke keuzes wat betreft uitgaves, (vaker blijven) sporten of hobbies die je uit blijft voeren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193302002
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

zal toch nog wel meevallen, tenminste vooralsnog weinig over overvolle treinen of wegen
Zodra voortgezet / hoger onderwijs weer open gaat zal dat snel toenemen. Inmiddels werkt zo'n 2/3 van al het kantoorpersoneel weer op locatie werd vorige week bekend. Files en drukte nemen weer langzaam toe dus dat is een goede graadmeter.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193302024
Nog een medewerker van fokkerij door nerts besmet met coronavirus

Opnieuw is een medewerker van een nertsenbedrijf door een nerts besmet met het coronavirus, zo schrijft minister Carola Schouten (Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit) maandag aan de Tweede Kamer. Het is voor zover bekend het tweede geval.


https://www.nu.nl/coronav(...)met-coronavirus.html
pi_193302034
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:27 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Totdat in het bedrijf corona uitbreekt en je de landelijke pers haalt. Snap niet dat een bedrijf dat risico wil lopen terwijl je met het thuiswerken geen omzet verlies hebt.
Ik begrijp er dus ook helemaal niets van _O-

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zou je zoiets niet ergens aanhangig kunnen (of moeten) maken?
Vast, maar eerst maar even intern klagen natuurlijk.

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:33 schreef Salina het volgende:

[..]

Krankzinnig toch?

Ik snap ergens dat bedrijven kantoren (de commerciële sector althans) wel weer langzaam aan wil opstarten richting kantoor-aanwezigheid (mijn ervaring ook is dat in de commerciële sector er nog veel meer sprake is van management-bemoeienis, in de gaten houden van personeel, PI's, en dergelijke dan - waar ik werk - de non-profit/overheidssector) maar als je geen verlies hebt geleden en je bent even productief geweest...waarom dan 100% kantoorbezetting?
Bizar. Nog afgezien van de risico's natuurlijk (medisch/gezondheid).
Ja, wat mij betreft vrij krankzinnig. Ik werkte de afgelopen weken alweer 1 of 2 dagen op kantoor en dat vond ik zelf wel prettig, en ik snap ook wel dat een bedrijf zijn werknemers weer wil zien ipv die lange afstand relaties van het moment, maar zodra een bedrijf zijn eigen interpretatie gaat geven aan de richtlijnen van het kabinet schiet ik in een soort van kramp :'). Dat stoort me vooral.
pi_193302047
Gaat weer lekker.
1 juli naar bijeenkomsten tot 100 man gaat op deze manier natuurlijk niet gebeuren.
blablablabla
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 11:42:04 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193302049
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kluizenaarschap heeft m.i. niet zo veel te maken met persoonlijke keuzes wat betreft uitgaves, (vaker blijven) sporten of hobbies die je uit blijft voeren.
Er zijn heel wat uitgaven waar je niet persee voor kiest, zoals reiskosten en datzelfde reizen zit ook sporten in de weg, als ik normaal werk dan wandel in 2,5 uur per dag naar het werk allemaal tijd die je niet kunt besteden aan sporten. Maar ook heel veel beinvloeding komt door externe prikkels inderdaad. Het is gewoon in corona tijd erg eenvoudig om alleen maar geld aan een klein beetje boodschappen uit te geven en verder gewoon niets te doen.

Aan de ene kant is dat discipline aan de andere kant wil ik als er geen corona is misschien wel teveel dingen doen, en dingen kosten helaas geld.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 25 mei 2020 @ 11:42:24 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193302056
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zodra voortgezet / hoger onderwijs weer open gaat zal dat snel toenemen. Inmiddels werkt zo'n 2/3 van al het kantoorpersoneel weer op locatie werd vorige week bekend. Files en drukte nemen weer langzaam toe dus dat is een goede graadmeter.
2/3 zou kunnen maar waarschijnlijk niet fulltime
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 11:45:24 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193302110
En minder eten is een stuk makkelijker als mensen geen nootjes voor je neus zetten etc.

In corona tijden lukt het me prima om me aan de twee maaltijden per dag en verder niets te houden :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193302114
Opgenomen met corona, maar overleden na val uit bed: ‘We dachten dat oma veilig was in het ziekenhuis’

BERGEN OP ZOOM - Met een paar dagen aansterken in het ziekenhuis zou oma (82) er weer bovenop komen. Dat was althans de verwachting van een arts toen de vrouw uit Bergen op Zoom op woensdag 15 april met symptomen van corona werd opgenomen in het Bravis ziekenhuis. Vier dagen later overleed ze. Niet door corona, maar door een val uit het ziekenhuisbed.

https://www.bndestem.nl/b(...)ziekenhuis~a0a85b4a/

Wordt deze vrouw nu wél of niet meegerekend?
Toch tamelijk bizar ergens.
pi_193302129
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:41 schreef Scrummie2.1 het volgende:
zodra een bedrijf zijn eigen interpretatie gaat geven aan de richtlijnen van het kabinet schiet ik in een soort van kramp . Dat stoort me vooral.
Terecht.

Het advies is nog immer "werk zo veel mogelijk thuis".

Kennelijk kunnen jullie dat prima met jullie bedrijf. Waarom zo een manager dan roept "we kijken nu anders tegen het advies van het kabinet aan" is mij een raadsel. En het slaat ook nergens op.

Bij ons overigens idem dito hoor; daar is al het kantoorpersoneel ook alweer een week volle bezetting aanwezig, want "het risico in Nederland is heel klein" 8)7 :')

Zelf heb ik gewoon doorgewerkt ivm geen mogelijkheid tot thuiswerken. Die anderhalve meter wordt redelijk goed nageleefd bij ons en indien er werkzaamheden zijn waarbij de anderhalve meter niet gewaarborgd kan worden dan moeten we mondkapjes dragen. Dat gaat eigenlijk prima.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:49:03 #27
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193302179
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:42 schreef Elan het volgende:
Gaat weer lekker.
1 juli naar bijeenkomsten tot 100 man gaat op deze manier natuurlijk niet gebeuren.
Het was sowieso al een vrij ambitieus plan.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193302238
quote:
De Roermondse basisschool De Brink houdt maandag de deuren gesloten.

Dat heeft het schoolbestuur zondag laten weten aan de ouders van de leerlingen.

Uit voorzorg dicht
Reden is een coronabesmetting bij een van de medewerkers van de school, die vrijdag aan het licht was gekomen. De medewerker zou 'heel milde klachten' hebben en blijft de komende twee weken thuis. De GGD heeft onderzoek ingesteld of andere medewerkers van de school het virus ook bij zich dragen, maar omdat die uitslagen zondagavond nog niet bekend waren, heeft de school besloten uit voorzorg maandag de deuren gesloten te houden.

Lees ook: Coronabesmetting op Roermondse basisschool: nog geen sluiting

Overleg
"Voor ons een zware en moeilijke beslissing, maar we moeten kiezen voor zekerheid en de risico’s zo minimaal mogelijk houden", laat het schoolbestuur weten in een brief aan de ouders. Maandag zal in overleg met de GGD worden gekeken welke maatregelen verder nodig zijn. Dan zullen ook andere medewerkers van de school de gelegenheid krijgen zicht te laten testen. Eventuele nieuwe besluiten zullen maandagavond aan de ouders per brief kenbaar gemaakt worden.

Lees ook: Les op afstand na coronabesmettingen school Eygelshoven

De Veldhof
Basisschool de Brink is de tweede school in korte tijd waar een coronageval gemeld werd. Eerder deze week waren er al vier besmettingen op basisschool De Veldhof in Eygelshoven. Daar heeft de GGD besloten de school dicht te houden en over te gaan op digitaal onderwijs.
https://www.1limburg.nl/s(...)ng?context=section-1

Deze al gepost?

Gaat lekker inderdaad. :')
pi_193302243
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:49 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het was sowieso al een vrij ambitieus plan.
Eerder onzinnig.
Die berichten nu vanuit Duitsland :X hoe bedoel je besmettelijk in een afgesloten ruimte.

Beter draaien ze 1 juni ook terug.
blablablabla
pi_193302257
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Eigenlijk vind ik het wel weer zonde om de maatregelen te versoepelen, er liepen allemaal dingen eigenlijk erg goed, sparen lukt eindelijk eens, afvallen gaat een stuk makkerlijker, ik maak meer tijd voor (schrijf)taken die al lang liggen, ik maak veel minder vervoerskosten, ik woon eindelijk weer eens met mijn vriendin samen... Echt heel veel zaken die ik strak weer zie verdwijen voor de zon, :W dag geld, hallo kilo's, dag schrijfflow :W
En dat zonder sportschool! :D

Wat een heerlijk positieve post! O+
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_193302281
quote:
ANWB presenteert 'coronalabel' voor campings
De ANWB heeft maandag een 'coronalabel' voor campings gepresenteerd. De toeristenbond heeft dertienhonderd Nederlandse campings gevraagd of ze voldoen aan de veiligheidsrichtlijnen van het RIVM en de verordeningen van de veiligheidsregio's. Campings die daarop bevestigend antwoordden, hebben een label gekregen.
Hoeft maar te replyen voor een label 😜
  maandag 25 mei 2020 @ 11:54:46 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193302302
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:54 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Hoeft maar te replyen voor een label 😜
Dat soort onzincampagnes :')
pi_193302303
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:54 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Hoeft maar te replyen voor een label 😜
Echt he. 8)7

Doe dan niks. :')

Over schijnveiligheid gesproken...
pi_193302325
Goed, er zijn wel inspecteurs die langsgaan, maar de kans dat je gepakt wordt is natuurlijk 0
  maandag 25 mei 2020 @ 11:57:12 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_193302357
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Eigenlijk vind ik het wel weer zonde om de maatregelen te versoepelen, er liepen allemaal dingen eigenlijk erg goed, sparen lukt eindelijk eens, afvallen gaat een stuk makkerlijker, ik maak meer tijd voor (schrijf)taken die al lang liggen, ik maak veel minder vervoerskosten, ik woon eindelijk weer eens met mijn vriendin samen... Echt heel veel zaken die ik strak weer zie verdwijen voor de zon, :W dag geld, hallo kilo's, dag schrijfflow :W
Herkenbaar. Afgezien van de kilo’s dan, die kwamen er bij mij bij. Al zijn die er nu ook al weer bijna af door dagelijks sporten, waarvoor ik weer minder tijd heb als ik weer moet reizen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:58:17 #36
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193302379
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:52 schreef Smack10 het volgende:

[..]

https://www.1limburg.nl/s(...)ng?context=section-1

Deze al gepost?

Gaat lekker inderdaad. :')
Nu wachten op berichten uit andere provincies en dan mogen we weer in lockdown dankzij een volgende blunder van het RIVM.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_193302406
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Terecht.

Het advies is nog immer "werk zo veel mogelijk thuis".


Nee het advies is vermijd drukte. Zoals het OV. Kan je met de auto of fiets komen dan ga je toch niet tegen het beleid in?
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 12:00:14 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193302418
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:58 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Nu wachten op berichten uit andere provincies en dan mogen we weer in lockdown dankzij een volgende blunder van het RIVM.
Dit is toch ook de reden dat er getest wordt bij schoolpersoneel, lijkt me geen blunder maar ingecalculeerd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 25 mei 2020 @ 12:00:39 #39
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193302425
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Opgenomen met corona, maar overleden na val uit bed: ‘We dachten dat oma veilig was in het ziekenhuis’

BERGEN OP ZOOM - Met een paar dagen aansterken in het ziekenhuis zou oma (82) er weer bovenop komen. Dat was althans de verwachting van een arts toen de vrouw uit Bergen op Zoom op woensdag 15 april met symptomen van corona werd opgenomen in het Bravis ziekenhuis. Vier dagen later overleed ze. Niet door corona, maar door een val uit het ziekenhuisbed.

https://www.bndestem.nl/b(...)ziekenhuis~a0a85b4a/

Wordt deze vrouw nu wél of niet meegerekend?
niet
pi_193302452
https://www.trouw.nl/reli(...)-frankfurt~be84bb15/

quote:
Hoe het virus zich zo snel in de Russisch-Duitse baptistenkerk kon verspreiden is nog niet bekend. “Wij hebben ons aan alle regels gehouden”, zei Wladimir Pritzkau, de voorzitter van het kerkgenootschap, tegen de krant Der Tagesspiegel. Een woordvoerder van de Duitse GGD heeft dat bevestigd.

Dit gaat echt weer helemaal niet goed.
blablablabla
pi_193302472
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:
er liepen allemaal dingen eigenlijk erg goed, sparen lukt eindelijk eens, afvallen gaat een stuk makkelijker, ik maak meer tijd voor (schrijf)taken die al lang liggen, ik maak veel minder vervoerskosten, ik woon eindelijk weer eens met mijn vriendin samen... Echt heel veel zaken die ik strak weer zie verdwijen voor de zon, :W dag geld, hallo kilo's, dag schrijfflow :W
Ik zie dat iemand (Jor_Dii) me al voor is geweest.

Maar als ik even heel simpel tussen de regels doorlees, heb je in het Corona-vrije tijdperk eigenlijk gewoon een ouderwetsche schop onder je kont nodig. :P

Neemt niet weg dat je wel goed bezig bent nu trouwens. ^O^
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 25 mei 2020 @ 12:03:18 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193302482
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit is toch ook de reden dat er getest wordt bij schoolpersoneel, lijkt me geen blunder maar ingecalculeerd.
Ja, lijkt mij ook. Daar hadden ze juist die extra tests voor bedacht.
pi_193302483
pi_193302489
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:02 schreef Elan het volgende:
https://www.trouw.nl/reli(...)-frankfurt~be84bb15/

Dit gaat echt helemaal niet goed.
Je weet natuurlijk nooit hoe het echt gegaan is, ze zeggen dan wel ja, alle regels gehouden etc. Maar voor het zelfde geld hebben ze met z'n allen wijn uit dezelfde beker liggen drinken....
  maandag 25 mei 2020 @ 12:04:19 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193302505
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:59 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Nee het advies is vermijd drukte. Zoals het OV. Kan je met de auto of fiets komen dan ga je toch niet tegen het beleid in?
Nee.

quote:
Het advies aan werkgevers is om werknemers zo veel mogelijk thuis te laten werken.


https://www.rijksoverheid(...)/werken-in-nederland
pi_193302521
Wat hij zegt :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 12:05:08 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193302522
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:02 schreef Salina het volgende:

[..]

Maar als ik even heel simpel tussen de regels doorlees, heb je in het Corona-vrije tijdperk eigenlijk gewoon een ouderwetsche schop onder je kont nodig. :P

:Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193302526
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:03 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
:N :') :N
pi_193302556
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:03 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Je weet natuurlijk nooit hoe het echt gegaan is, ze zeggen dan wel ja, alle regels gehouden etc. Maar voor het zelfde geld hebben ze met z'n allen wijn uit dezelfde beker liggen drinken....
Volgens de Duitse GGD is daar geen sprake van en zijn regels nageleefd.
blablablabla
  maandag 25 mei 2020 @ 12:06:57 #50
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193302563
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Eerder onzinnig.
Die berichten nu vanuit Duitsland :X hoe bedoel je besmettelijk in een afgesloten ruimte.

Beter draaien ze 1 juni ook terug.
Ooit moeten we weer wat opstarten; je kan niet wachten op een vaccin wat er misschien nooit gaat komen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 25 mei 2020 @ 12:07:09 #51
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193302566
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:03 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie vinding.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193302588
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:03 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch om te janken
I'll give you something to do
pi_193302596
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:09 schreef galantis het volgende:

Dit is toch om te janken
pi_193302605
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ooit moeten we weer wat opstarten; je kan niet wachten op een vaccin wat er misschien nooit gaat komen.
Van wie moet dat?
Misschien is dit wel gewoon de realiteit voor het komende anderhalf jaar, tot er gevaccineerd kan worden.

Corona is echt krankzinnig besmettelijk in het een afgesloten ruimte.
blablablabla
  maandag 25 mei 2020 @ 12:09:58 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193302607
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:09 schreef Za het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
dit is toch al oud?
  maandag 25 mei 2020 @ 12:10:44 #56
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_193302622
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:09 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit is toch om te janken
Want?
pi_193302626
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:02 schreef Elan het volgende:
https://www.trouw.nl/reli(...)-frankfurt~be84bb15/
[..]

Dit gaat echt weer helemaal niet goed.
"wij hebben ons aan de regels gehouden dus we snappen het echt niet"

helaas is die 1.5m binnen (!) gewoon schijnveiligheid en daar komen nu steeds vaker voorbeelden van....Het word steeds duidelijker dat de aerosolen toch erg lang binnen blijven zweven en hoe langer je je daarin begeeft hoe groter de kans op besmetting.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193302632
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:09 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit is toch om te janken
Nee dit is het nieuwe normaal
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193302640
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:09 schreef Za het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wij hebben hier in de buurt een groot restaurant met een grote tuin die dit concept al een paar jaar voert maar dan in een soort blokhut. Gezellig met een paar man om een vuurkorf een drankje doen of een hapje eten zonder je te hoeven storen aan anderen.
  maandag 25 mei 2020 @ 12:12:19 #60
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_193302653
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Misschien is dit wel gewoon de realiteit voor het komende anderhalf jaar, tot er gevaccineerd kan worden.
En dan zijn er veel mensen die zich niet laten vaccineren (ieder z'n eigen keuze, daar niet van) en vervolgens in het weekend naar een stampvolle kroeg gaan en vervolgens de hele week op kantoor zitten

3x raden wat er dan gebeurt
pi_193302660
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Wij hebben hier in de buurt een groot restaurant met een grote tuin die dit concept al een paar jaar voert maar dan in een soort blokhut. Gezellig met een paar man om een vuurkorf een drankje doen of een hapje eten zonder je te hoeven storen aan anderen.
heerlijk toch !
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193302664
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:Y
quote:
Neemt niet weg dat je wel goed bezig bent nu trouwens. ^O^
En deze hè, had ik later toegevoegd, weet niet of je het gelezen hebt.

Overigens wel herkenbaar hoor, mijn achterwerk is al helemaal blauw van alle schoppen onder de kont de afgelopen jaren.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193302672
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:09 schreef Tarado het volgende:

dit is toch al oud?
Vanaf 1 juni in gebruik.
pi_193302679
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

"wij hebben ons aan de regels gehouden dus we snappen het echt niet"

helaas is die 1.5m binnen (!) gewoon schijnveiligheid en daar komen nu steeds vaker voorbeelden van....Het word steeds duidelijker dat de aerosolen toch erg lang binnen blijven zweven en hoe langer je je daarin begeeft hoe groter de kans op besmetting.
Ja ze moeten die heropeningen van Juni en Juli misschien nog maar eens overwegen als je ziet hoe het nu in Duitsland gaat.

Dit is al met al redelijk leefbaar, een volledige lockdown is dat niet.
blablablabla
  maandag 25 mei 2020 @ 12:14:34 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193302695
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:13 schreef Za het volgende:

[..]

Vanaf 1 juni in gebruik.
ik dacht van een maand geleden, de foto dan. Leuke oplossing maar eten in zo'n kasje met 30 graden lijkt me toch wat minder
pi_193302700
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:10 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Want?
Ik vind het overdreven gedoe. En als één van de twee corona heeft dan ben je elkaar keihard aan het besmetten in zo'n bedompte kas. Zonder dat glas zit je ook al op 1,5m van het volgende tafeltje trouwens.
I'll give you something to do
pi_193302704
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja ze moeten die heropeningen van Juni en Juli misschien nog maar eens overwegen als je ziet hoe het nu in Duitsland gaat.

Dit is al met al redelijk leefbaar, een volledige lockdown is dat niet.
Of kies een middenweg - enkel terrassen geopend (of zaken in de buitenlucht) en alles wat zich binnen afspeelt voorlopig nog even op de lange baan schuiven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193302717
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:12 schreef Heeinz het volgende:

[..]

En dan zijn er veel mensen die zich niet laten vaccineren (ieder z'n eigen keuze, daar niet van) en vervolgens in het weekend naar een stampvolle kroeg gaan en vervolgens de hele week op kantoor zitten

3x raden wat er dan gebeurt
Vaccinatie paspoort tonen aan de deur. Anders geen toegang.
blablablabla
pi_193302728
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:11 schreef Vliegbaard het volgende:

Wij hebben hier in de buurt een groot restaurant met een grote tuin die dit concept al een paar jaar voert maar dan in een soort blokhut. Gezellig met een paar man om een vuurkorf een drankje doen of een hapje eten zonder je te hoeven storen aan anderen.
"De transparante muren maken het echter mogelijk om de andere gasten te zien, weer deel te nemen aan het sociale leven , weer veilig contact te maken".

:D
pi_193302731
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Of kies een middenweg - enkel terrassen geopend (of zaken in de buitenlucht) en alles wat zich binnen afspeelt voorlopig nog even op de lange baan schuiven.
eens....gewoon alles buiten toestaan en binnen voorlopig maar even niet.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193302734
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]

heerlijk toch !
Ja, niks mis mee als concept voor een restaurant.
pi_193302736
quote:
6s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee dit is het nieuwe normaal
Ze mogen opbokken met dat normaal
I'll give you something to do
pi_193302752
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Of kies een middenweg - enkel terrassen geopend (of zaken in de buitenlucht) en alles wat zich binnen afspeelt voorlopig nog even op de lange baan schuiven.
Ja eens .
Buiten lijkt het allemaal wel goed te gaan, het is al weken druk overal. Binnen lijkt toch een ander verhaal.
blablablabla
pi_193302764
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:16 schreef Za het volgende:

[..]

"De transparante muren maken het echter mogelijk om de andere gasten te zien, weer deel te nemen aan het sociale leven , weer veilig contact te maken".

:D
Ondanks dat het van glas is, blijft het toch een soort coconnetje.
  maandag 25 mei 2020 @ 12:19:59 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193302785
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik dacht van een maand geleden, de foto dan. Leuke oplossing maar eten in zo'n kasje met 30 graden lijkt me toch wat minder
En Amsterdam dus natuurlijk wel flink aftikken voor deze poppenkast.

Nee dank je, ik steek thuis de bbq wel aan :)
  maandag 25 mei 2020 @ 12:20:20 #76
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193302790
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:16 schreef galantis het volgende:

[..]

Ze mogen opbokken met dat normaal
5 tafeltjes van 2, dat gaat vanzelf ophouden
pi_193302800
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja eens .
Buiten lijkt het allemaal wel goed te gaan, het is al weken druk overal. Binnen lijkt toch een ander verhaal.
Als je de verhalen zo leest uit het buitenland (nu Duitsland, eerder Zuid Korea) blijkt wel dat het virus binnenshuis (zelfs met afstand houden etc.) veel besmettelijker is. Dat belooft nog wat voor het aankomende najaar dan :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193302806
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ooit moeten we weer wat opstarten; je kan niet wachten op een vaccin wat er misschien nooit gaat komen.
Precies, en het staat users als hooibaal en elan natuurlijk vrij er niet aan mee te doen maar gewoon lekker thuis te blijven.
pi_193302810
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

5 tafeltjes van 2, dat gaat vanzelf ophouden
Zal in de zomer ook wel lekker zijn in zo'n kas.
pi_193302820
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als je de verhalen zo leest uit het buitenland (nu Duitsland, eerder Zuid Korea) blijkt wel dat het virus binnenshuis (zelfs met afstand houden etc.) veel besmettelijker is. Dat belooft nog wat voor het aankomende najaar dan :{
dan gaat het weer helemaal los aangezien dan bijna alles weer mag .....en het weer kouder word dus ALLES binnen is.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193302839
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dan gaat het weer helemaal los aangezien dan bijna alles weer mag .....
Derhalve houd ik m'n hart vast voor 1 Juli. 100 man die 2-3 uur gezamenlijk in een bioscoopzaal, restaurant of theater zitten. Lekker hoesten en proesten, lekker broeien.. :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193302868
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als je de verhalen zo leest uit het buitenland (nu Duitsland, eerder Zuid Korea) blijkt wel dat het virus binnenshuis (zelfs met afstand houden etc.) veel besmettelijker is. Dat belooft nog wat voor het aankomende najaar dan :{
Zeker.En dan kan het snel gaan.

Het eerste officiële geval van corona was 27 februari, 3 weken later zaten we in lockdown en weer 3 weken later zaten de IC's vrijwel op hun maximale capaciteit.

De boel zal dus onherroepelijk weer op slot moeten.
blablablabla
  maandag 25 mei 2020 @ 12:24:53 #83
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193302870
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Derhalve houd ik m'n hart vast voor 1 Juli. 100 man die 2-3 uur gezamenlijk in een bioscoopzaal, restaurant of theater zitten. Lekker hoesten en proesten, lekker broeien.. :N
Zeker hou ik ook me hart vast. Maar we zijn nog lang niet.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193302876
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Derhalve houd ik m'n hart vast voor 1 Juli. 100 man die 2-3 uur gezamenlijk in een bioscoopzaal, restaurant of theater zitten. Lekker hoesten en proesten, lekker broeien.. :N
ze doen maar.....we gaan het zien maar dat er een 2de golf gaat komen is een feit.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 25 mei 2020 @ 12:25:11 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193302877
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:21 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Zal in de zomer ook wel lekker zijn in zo'n kas.
Misschien kunnen ze ook kaartjes verkopen aan voorbijgangers van zo'n terras, die mogen dan 10 minuten aapjes kijken.
  maandag 25 mei 2020 @ 12:25:12 #86
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_193302878
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:15 schreef Elan het volgende:

[..]

Vaccinatie paspoort tonen aan de deur. Anders geen toegang.
Ik denk niet dat dat afdwingbaar is, en je kan erop wachten dat de hel dan losbarst bij antivaccers

Overigens zat ik nog te denken aan verplichte vaccinaties die je hebt in Midden/Zuid-Amerika in sommige gevallen, anders kom je het land niet in. Het zou me niet verbazen als heel veel landen zo'n verplicht vaccin gaan invoeren voor corona
  maandag 25 mei 2020 @ 12:25:17 #87
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193302882
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Van wie moet dat?
Misschien is dit wel gewoon de realiteit voor het komende anderhalf jaar, tot er gevaccineerd kan worden.

Corona is echt krankzinnig besmettelijk in het een afgesloten ruimte.
Het punt is dat er meer is dan Corona. De discussie is zo vaak gevoerd hier. Het is niet eens zeker dat een vaccin komt; laat staan binnen 1-2 jaar. Dat is allemaal onzeker.

Media focust zich nu enorm op de extreme uitzonderingen. Alarmerend, maar er zal altijd wel een uitzondering zijn totdat er een vaccin is (als die al ooit komt dus). Je kan ervoor kiezen om daar op te focussen en helemaal in de angst te schieten, of je legt je focus op de plekken waar het wel goed gaat. Je legt je focus op acceptatie; dat er nou eenmaal uitzonderingen gaan zijn. Ze zeggen wel dat ze zich aan de regels hebben gehouden, maar dat weet je nooit helemaal zeker.

Die doden zijn verschrikkelijk, maar hoe langer dit duurt hoe meer mensen de werkloosheid in gaan; hoe slechter onze economie word, etc. Die levens doen er ook toe.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193302894
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Precies, en het staat users als hooibaal en elan natuurlijk vrij er niet aan mee te doen maar gewoon lekker thuis te blijven.
Ik ga inderdaad niet naar een kroeg of bioscoop moment is nog niet daar imo.
blablablabla
  maandag 25 mei 2020 @ 12:26:21 #89
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193302898
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Zeker.En dan kan het snel gaan.

Het eerste officiële geval van corona was 27 februari, 3 weken later zaten we in lockdown en weer 3 weken later zaten de IC's vrijwel op hun maximale capaciteit.

De boel zal dus onherroepelijk weer op slot moeten.
Als het ten gevolge van de nieuwe versoepelingen ergens half juli weer de lucht in schiet dan liggen eind augustus de IC's weer overvol. Misschien kunnen ze het zorgpersoneel vast vragen om hun vakanties daarop aan te passen :')
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193302905
dat gaat trouwens ook wat worden met de feestdagen,indoor kerstmarkten, drukte, feesten, volle restaurants, grote families uren bij elkaar.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193302923
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:26 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als het ten gevolge van de nieuwe versoepelingen ergens half juli weer de lucht in schiet dan liggen eind augustus de IC's weer overvol. Misschien kunnen ze het zorgpersoneel vast vragen om hun vakanties daarop aan te passen :')
Misschien gaat het vanaf 1 juni al mis, zullen we ze vragen om begin juni op vakantie te gaan? Dan kunnen ze vanaf ongeveer half juni naar de overvolle IC ^O^
pi_193302930
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:27 schreef Predator40 het volgende:
dat gaat trouwens ook wat worden met de feestdagen,indoor kerstmarkten, drukte, feesten, volle restaurants, grote families uren bij elkaar.
Grote evenementen en dan met name indoor zullen denk ik veel verder dan 1 september opgeschort gaan worden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193302939
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als je de verhalen zo leest uit het buitenland (nu Duitsland, eerder Zuid Korea) blijkt wel dat het virus binnenshuis (zelfs met afstand houden etc.) veel besmettelijker is. Dat belooft nog wat voor het aankomende najaar dan :{
Protip: nu alvast investeren in goede winterkleding. :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193302941
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze doen maar.....we gaan het zien maar dat er een 2de golf gaat komen is een feit.
Op zich hoeft een 2de golf geen groot probleem te zien toch? Zolang er dit keer wel een beeld is hoe het gaat verlopen en ze daarop voorbereid zijn en de ziekenhuizen niet volledig overspoeld worden. Voorkomen van een 2e golf lukt vast niet.
pi_193302948
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Misschien gaat het vanaf 1 juni al mis, zullen we ze vragen om begin juni op vakantie te gaan? Dan kunnen ze vanaf ongeveer half juni naar de overvolle IC ^O^
Niet bepaald iets om laconiek of lacherig over te doen.. het is een reëele kwestie dat het personeel weer op hun tenen moet gaan lopen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 25 mei 2020 @ 12:30:12 #96
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193302961
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het punt is dat er meer is dan Corona. De discussie is zo vaak gevoerd hier. Het is niet eens zeker dat een vaccin komt; laat staan binnen 1-2 jaar. Dat is allemaal onzeker.

Media focust zich nu enorm op de extreme uitzonderingen. Alarmerend, maar er zal altijd wel een uitzondering zijn totdat er een vaccin is (als die al ooit komt dus). Je kan ervoor kiezen om daar op te focussen en helemaal in de angst te schieten, of je legt je focus op de plekken waar het wel goed gaat. Je legt je focus op acceptatie; dat er nou eenmaal uitzonderingen gaan zijn. Ze zeggen wel dat ze zich aan de regels hebben gehouden, maar dat weet je nooit helemaal zeker.

Die doden zijn verschrikkelijk, maar hoe langer dit duurt hoe meer mensen de werkloosheid in gaan; hoe slechter onze economie word, etc. Die levens doen er ook toe.
Het gaat niet zo zeer om de doden, maar ook om de mensen die je kan redden (met of zonder corona) als je zorgstelsel niet implodeert. Met te veel besmettingen stromen de ziekenhuizen over en kunnen we niks meer.

En dan heb je niks meer aan je acceptatie.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193302965
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:24 schreef Elan het volgende:
De boel zal dus onherroepelijk weer op slot moeten.
Dat is niet onherroepelijk. De kans bestaat ook dat het virus muteert naar een mildere variant waardoor niets meer dan een stevige verkoudheid overblijft.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 25 mei 2020 @ 12:30:47 #98
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193302970
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Misschien gaat het vanaf 1 juni al mis, zullen we ze vragen om begin juni op vakantie te gaan? Dan kunnen ze vanaf ongeveer half juni naar de overvolle IC ^O^
Ja, of misschien moeten wij zorgen dat zij weer normaal hun werk kunnen doen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193302982
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niet bepaald iets om laconiek of lacherig over te doen.. het is een reëele kwestie dat het personeel weer op hun tenen moet gaan lopen.
Je hebt gelijk, geen vakantie voor ze, dan kunnen ze vanaf 1 juni paraat staan.
pi_193302997
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja, of misschien moeten wij zorgen dat zij weer normaal hun werk kunnen doen.
En dat is precies wat we doen door gefaseerd zaken open te doen en bij te sturen waar nodig.
pi_193303000
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik ga inderdaad niet naar een kroeg of bioscoop moment is nog niet daar imo.
Ik ook niet. Toevallig dat mijn vriendin voor 2 juni gereserveerd had ergens in een restaurantje, maar dat heb ik afgezegd. Leuk dat het weer mag en kan, maar ik wil eerst zien hoe dat uit pakt voordat ik zelf dat soort dingen weer ga doen. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193303012
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ja, of misschien moeten wij zorgen dat zij weer normaal hun werk kunnen doen.
Het leven is niet eerlijk. De een moet overuren draaien in de zorg en pauzes overslaan en de ander is straks blij als hij/zij ubernaupt nog een baan heeft.
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 12:33:55 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193303016
https://www.parool.nl/ned(...)Z6oIZH6CUo%3Famp%3D1

Jezus je zult maar zon baan hebben als je moeder overlijdt.

;(

Ik zou wel wat anders aan mijn kop hebben dan.... extra nare tijd voor hem.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193303031
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het punt is dat er meer is dan Corona. De discussie is zo vaak gevoerd hier. Het is niet eens zeker dat een vaccin komt; laat staan binnen 1-2 jaar. Dat is allemaal onzeker.

Media focust zich nu enorm op de extreme uitzonderingen. Alarmerend, maar er zal altijd wel een uitzondering zijn totdat er een vaccin is (als die al ooit komt dus). Je kan ervoor kiezen om daar op te focussen en helemaal in de angst te schieten, of je legt je focus op de plekken waar het wel goed gaat. Je legt je focus op acceptatie; dat er nou eenmaal uitzonderingen gaan zijn. Ze zeggen wel dat ze zich aan de regels hebben gehouden, maar dat weet je nooit helemaal zeker.

Die doden zijn verschrikkelijk, maar hoe langer dit duurt hoe meer mensen de werkloosheid in gaan; hoe slechter onze economie word, etc. Die levens doen er ook toe.
Voor bepaalde sectoren is het absoluut funest maar voor een groot deel draait de economie gewoon door.
Je zult als samenleving solidair moeten zijn aan de groep die hun baan verliest maar meer kun je er niet aan doen op dit moment.

Dat vaccin komt er echt wel op termijn, voor SARS bestaat tenslotte ook een (prototype) vaccin. Laat dat maar aan de knappe koppen over.
Tot die tijd zal het behelpen blijven en zijn we volledig bovergedragen aan de genade van het virus qua wat wel en niet kan.

Een lesje nederigheid voor ons o zo superieure ras.
blablablabla
  maandag 25 mei 2020 @ 12:35:20 #105
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193303032
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ook niet. Toevallig dat mijn vriendin voor 2 juni gereserveerd had ergens in een restaurantje, maar dat heb ik afgezegd. Leuk dat het weer mag en kan, maar ik wil eerst zien hoe dat uit pakt voordat ik zelf dat soort dingen weer ga doen. :)
Same here. Ik ben benieuwd hoe het zich in de loop van juli ontwikkelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 25-05-2020 12:43:25 ]
pi_193303070
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ook niet. Toevallig dat mijn vriendin voor 2 juni gereserveerd had ergens in een restaurantje, maar dat heb ik afgezegd. Leuk dat het weer mag en kan, maar ik wil eerst zien hoe dat uit pakt voordat ik zelf dat soort dingen weer ga doen. :)
Mijn pa is risicogroep en ik eet inmiddels weer 2 keer per week gezellig thuis.

Dat valt niet te rijmen met nu naar een kroeg of bioscoop gaan.
blablablabla
pi_193303073
Straks briefing RIVM aan kamer over besmetting dier>mens live te volgen.

https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/troelstrazaal

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2020 12:38:55 ]
pi_193303099
quote:
3s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is niet onherroepelijk. De kans bestaat ook dat het virus muteert naar een mildere variant waardoor niets meer dan een stevige verkoudheid overblijft.
Zo'n mutatie duurt toch jaren? Toen de Spaanse Griep in Australië kwam was dat geloof ik het geval, maar dat was 3 jaar na de initiële uitbraak.
blablablabla
pi_193303122
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:39 schreef Elan het volgende:
Zo'n mutatie duurt toch jaren?
Geen idee. Dat lijkt me geen vaststaand gegeven dat zoiets jaren duurt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193303134
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:25 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat afdwingbaar is, en je kan erop wachten dat de hel dan losbarst bij antivaccers

Overigens zat ik nog te denken aan verplichte vaccinaties die je hebt in Midden/Zuid-Amerika in sommige gevallen, anders kom je het land niet in. Het zou me niet verbazen als heel veel landen zo'n verplicht vaccin gaan invoeren voor corona
Natuurlijk is dat afdwingbaar.
Scholen mogen tenslotte ook leerlingen weigeren die niet gevaccineerd zijn.

Weet niet of het een vaccinatie paspoort gaat worden of een chip of wat dan ook maar zoiets gaat er echt wel komen op termijn.
blablablabla
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 12:43:50 #111
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193303160
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Zo'n mutatie duurt toch jaren? Toen de Spaanse Griep in Australië kwam was dat geloof ik het geval, maar dat was 3 jaar na de initiële uitbraak.
Hoeft niet hoor, één mutatie die succesvoller infecteert en je wordt zo een grote groep. Er zijn ook al verschillende varianten nCoV2 in omloop.

Zie bijvoorbeeld: https://nextstrain.org/ncov/global?c=gt-S_614&m=div (alleen geen idee of die mutatie ook andere symptomen geeft of anders infecteert)

Bij dit virus gaat het wel iets minder snel omdat hij proofreading heeft, maar aan de andere kant recombineert hij ook dus er kan zo van het één op ander moment een recombinatie plaatsvinden in mens, nerts of varken en we zitten weer met een heel ander "beestje" opgezadelt.

https://www.nature.com/articles/d41586-020-01315-7
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193303178
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:32 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ook niet. Toevallig dat mijn vriendin voor 2 juni gereserveerd had ergens in een restaurantje, maar dat heb ik afgezegd. Leuk dat het weer mag en kan, maar ik wil eerst zien hoe dat uit pakt voordat ik zelf dat soort dingen weer ga doen. :)
wij precies hetzelfde.....een terrasje of ergens wandelen prima, maar wij gaan niks meer indoor doen ( met anderen ).

sportschool ook opgezegd daar ga ik wel wat anders voor verzinnen ( bootcampen buiten oid )
boodschappen bestellen we online, en als ik echt wat nodig heb dan heb ik altijd nog een mondkapje liggen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193303211
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor, één mutatie die succesvoller infecteert en je wordt zo een grote groep. Er zijn ook al verschillende varianten nCoV2 in omloop.

Zie bijvoorbeeld: https://nextstrain.org/ncov/global?c=gt-S_614&m=div (alleen geen idee of die mutatie ook andere symptomen geeft of anders infecteert)

Bij dit virus gaat het wel iets minder snel omdat hij proofreading heeft, maar aan de andere kant recombineert hij ook dus er kan zo van het één op ander moment een recombinatie plaatsvinden in mens, nerts of varken en we zitten weer met een heel ander "beestje" opgezadelt.

https://www.nature.com/articles/d41586-020-01315-7
Interessante materie.
blablablabla
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 12:50:47 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193303249
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Interessante materie.
Even wat verduidelijking "proofreading" is een eigenschap van het enzym dat het virus vermeerderd (dat door de gastheer gemaakt wordt na infectie met het virus) en dit enzym maakt dus weinig fouten, andere virussen hebben dit niet en muteren daardoor veel sneller.

Recombinatie is als je door twee verschillende virussen geinfecteert bent dat er dan nieuwe virussen gemaakt worden met een stuk van het ene en een ander stuk van het andere genetisch materiaal. (net als mensen een combi zijn tussen pa en ma kwa genetisch materiaal) Hierdoor kan er dus zeer snel een compleet andersoortig virus ontstaan, men denkt dat hierdoor de corona virussen ook zo snel tussen diersoorten kunnen springen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193303287
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Even wat verduidelijking "proofreading" is een eigenschap van het enzym dat het virus vermeerderd (dat door de gastheer gemaakt wordt na infectie met het virus) en dit enzym maakt dus weinig fouten, andere virussen hebben dit niet en muteren daardoor veel sneller.

Recombinatie is als je door twee verschillende virussen geinfecteert bent dat er dan nieuwe virussen gemaakt worden met een stuk van het ene en een ander stuk van het andere genetisch materiaal. (net als mensen een combi zijn tussen pa en ma kwa genetisch materiaal) Hierdoor kan er dus zeer snel een compleet andersoortig virus ontstaan, men denkt dat hierdoor de corona virussen ook zo snel tussen diersoorten kunnen springen.
Ik lees het ja.

quote:
Coronaviruses are also one of the few RNA viruses with a genomic proofreading mechanism — which keeps the virus from accumulating mutations that could weaken it.
Dat belooft weinig goeds wat betreft een verzwakte variant.
blablablabla
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 12:54:05 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193303296
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik lees het ja.
[..]

Dat belooft weinig goeds wat betreft een verzwakte variant.
Dat effect wordt volledig teniet gedaan door die recombinatie. Daardoor kan het virus veel grotere genetische stappen in één keer maken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193303367
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat effect wordt volledig teniet gedaan door die recombinatie. Daardoor kan het virus veel grotere genetische stappen in één keer maken.
Dus in theorie kan dat heel goed uitpakken of juist nadelig?
En kunnen er ook verschillende varianten de ronde gaan doen, en waarschijnlijk is dat al zo.
blablablabla
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 13:03:03 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193303411
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Dus in theorie kan dat heel goed uitpakken of juist nadelig?
En kunnen er ook verschillende varianten de ronde gaan doen, en waarschijnlijk is dat al zo.
Ja hoor er zijn al verschillende varianten, of mutaties maar of je die een nieuwe strain kunt noemen is nog de vraag.

https://nextstrain.org/ncov/global?c=country&m=div

als je die diversity grafiek ziet zie je welke amminozuren gemuteert zijn en de hoogte van de bars is of die mutaties veel voorkomen of niet. (je kunt er ook op klikken om een overzichtje te krijgen)

Het corona virus is trouwens genetisch gezien enorm ( 30000 nucleotiden t.o.v. 1700 voor influenza) en ook kwa daadwerkelijke grootte ~120nm vrij groot.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193303468
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Zeker.En dan kan het snel gaan.

Het eerste officiële geval van corona was 27 februari, 3 weken later zaten we in lockdown en weer 3 weken later zaten de IC's vrijwel op hun maximale capaciteit.

De boel zal dus onherroepelijk weer op slot moeten.
Daarbij vergeet je voor het gemak dat duizenden bedrijven in die periode wel gewoon doordraaiden. Op locatie. Ook in fabriekshallen. Zonder (iig in de media breed uitgemeten) uitbraken.
pi_193303562
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:08 schreef alpeko het volgende:

[..]

Daarbij vergeet je voor het gemak dat duizenden bedrijven in die periode wel gewoon doordraaiden. Op locatie. Ook in fabriekshallen. Zonder (iig in de media breed uitgemeten) uitbraken.
Ik werkte tijdens de uitbraak in een relatief kleine controlekamer met 3/4 man waarin afstandhouden gewoon niet te doen is. Mijn collega's heeft flink carnaval gevierd en mijn baas heeft 2 weken na carnaval verschijnselen van corona gehad en een week thuis gebleven. UIteindelijk over de ploegen niemand langer dan een week ziek geweest.
pi_193303567
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:08 schreef alpeko het volgende:

[..]

Daarbij vergeet je voor het gemak dat duizenden bedrijven in die periode wel gewoon doordraaiden. Op locatie. Ook in fabriekshallen. Zonder (iig in de media breed uitgemeten) uitbraken.
Er werd er toen amper getest. Dus hoeveel mensen met milde klachten het gehad hebben (maar wel hun (groot)ouders besmet hebben) blijft voor eeuwig een raadsel.
blablablabla
pi_193303573
Zijn er de laatste 2 weken nog nieuwe resultaten van Sanquin gemeld?
pi_193303579
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja hoor er zijn al verschillende varianten, of mutaties maar of je die een nieuwe strain kunt noemen is nog de vraag.

https://nextstrain.org/ncov/global?c=country&m=div

als je die diversity grafiek ziet zie je welke amminozuren gemuteert zijn en de hoogte van de bars is of die mutaties veel voorkomen of niet. (je kunt er ook op klikken om een overzichtje te krijgen)

Het corona virus is trouwens genetisch gezien enorm ( 30000 nucleotiden t.o.v. 1700 voor influenza) en ook kwa daadwerkelijke grootte ~120nm vrij groot.
Dat plaatje is wel gaaf zeg. Ze kunnen precies zien welke variant welke route heeft afgelegd.
blablablabla
pi_193303589
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Er werd er toen amper getest. Dus hoeveel mensen met milde klachten het gehad hebben (maar wel hun (groot)ouders besmet hebben) blijft voor eeuwig een raadsel.
Ik ben steeds nieuwsgieriger wanneer het hier nou echt al was.
pi_193303617
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik ben steeds nieuwsgieriger wanneer het hier nou echt al was.
januari op zeker al.

in frankrijk hebben ze overledenen getest die door "longontsteking" zijn overleden en bleek dat ze iemand hadden gevonden met covid19 eind dec.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193303626
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:16 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik werkte tijdens de uitbraak in een relatief kleine controlekamer met 3/4 man waarin afstandhouden gewoon niet te doen is. Mijn collega's heeft flink carnaval gevierd en mijn baas heeft 2 weken na carnaval verschijnselen van corona gehad en een week thuis gebleven. UIteindelijk over de ploegen niemand langer dan een week ziek geweest.
We weten we toch ook allang dat het voor jonge gezonde mensen zelden gevaarlijk is?

Probleem ontstaat pas als die groep gezonde jonge mensen massaal onbewust de risicogroepen besmetten.

En dat gevaar ligt nog steeds op de loer.
blablablabla
  maandag 25 mei 2020 @ 13:23:42 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193303648
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:21 schreef Elan het volgende:

[..]

We weten we toch ook allang dat het voor jonge gezonde mensen zelden gevaarlijk is?

Probleem ontstaat pas als die groep gezonde jonge mensen massaal onbewust de risicogroepen besmetten.

En dat gevaar ligt nog steeds op de loer.
massaal onbewust nog wel, hoe dan?
pi_193303664
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:21 schreef Elan het volgende:

[..]

We weten we toch ook allang dat het voor jonge gezonde mensen zelden gevaarlijk is?

Probleem ontstaat pas als die groep gezonde jonge mensen massaal onbewust de risicogroepen besmetten.

En dat gevaar ligt nog steeds op de loer.
Definieer jong dan eens. mijn chef is 55. het gros van mijn collega's is 50+ en een aantal met overgewicht.
pi_193303679
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ik ben steeds nieuwsgieriger wanneer het hier nou echt al was.
Gok niet heel veel eerder dan de eerst vastgestelde besmetting eigenlijk.

Met de informatie die toen al lang en breed beschikbaar was uit China en Italië was een verdachte met heftige klachten vrij snel te identificeren.
blablablabla
pi_193303699
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Gok niet heel veel eerder dan de eerst vastgestelde besmetting eigenlijk.

Met de informatie die toen al lang en breed beschikbaar was uit China en Italië was een verdachte met heftige klachten vrij snel te identificeren.
Toch gaan er wel geruchten dat het mogelijk al in december/januari rond ging in delen van Nederland. Veel mensen die toen (heftig) ziek zijn geweest en achteraf wellicht al COVID hebben gehad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193303709
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:23 schreef Tarado het volgende:

massaal onbewust nog wel, hoe dan?
Ik denk dat Elan de asymptomatische verspreiders bedoeld. Mensen die zelf geen klachten hebben, maar wel geinfecteerd zijn en het ook over kunnen brengen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193303723
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

massaal onbewust nog wel, hoe dan?
Jouw koters die met hele milde klachten, of zelfs een asymptomatisch ziekteverloop bij jou thuis het kerstdiner nuttigen, bijvoorbeeld.

Of die kerel die 5 stoelen verderop zat in de kerk.
blablablabla
pi_193303724
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Gok niet heel veel eerder dan de eerst vastgestelde besmetting eigenlijk.

Met de informatie die toen al lang en breed beschikbaar was uit China en Italië was een verdachte met heftige klachten vrij snel te identificeren.
De vrouw die het ziekenhuis in Gorinchem deed sluiten en daarna het EUMC had al sinds ca half februari die klachten al. Was niet in risicogebied geweest. Pak daar ca 2 weken incubatietijd bij. Dan was ze eind januari mogelijk al besmet.
  maandag 25 mei 2020 @ 13:30:57 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193303738
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:29 schreef Elan het volgende:

[..]

Jouw koters die met hele milde klachten, of zelfs een asymptomatisch ziekteverloop bij jou thuis het kerstdiner nuttigen, bijvoorbeeld.

Of die kerel die 5 stoelen verderop zat in de kerk.
dat is toch niet massaal
pi_193303742
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat Elan de asymptomatische verspreiders bedoeld. Mensen die zelf geen klachten hebben, maar wel geinfecteerd zijn en het ook over kunnen brengen.
Lopen nu ook heel veel mensen buiten te niezen, maar die hebben echt alleen hooikoorts.

Daar zijn ze van overtuigd (denken ze)
blablablabla
pi_193303751
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:29 schreef alpeko het volgende:

[..]

De vrouw die het ziekenhuis in Gorinchem deed sluiten en daarna het EUMC had al sinds ca half februari die klachten al. Was niet in risicogebied geweest.
Ken het verhaal niet, linkje?
blablablabla
pi_193303759
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:31 schreef Elan het volgende:

Lopen nu ook heel veel mensen buiten te niezen, maar die hebben echt alleen hooikoorts.

Daar zijn ze van overtuigd (denken ze)
Oh, maar dat is waarschijnlijk ook gewoon zo :Y

Maar...als je een asymptomatisch geïnfecteerd persoon bent dan is niezen (door die hooikoorts) natuurlijk een ideaal vehicle om de virusdeeltjes wild om je heen te strooien. En dan is 1,5 m niet echt afdoende.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193303762
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:26 schreef Elan het volgende:

[..]

Gok niet heel veel eerder dan de eerst vastgestelde besmetting eigenlijk.

Met de informatie die toen al lang en breed beschikbaar was uit China en Italië was een verdachte met heftige klachten vrij snel te identificeren.
echt veel eerder dan de eerste vastgesteld NL besmetting .....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193303770
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is toch niet massaal
Niet in absolute aantallen massaal, maar als dergelijke situaties zich op veel verschillende plaatsen voor gaan doen heb je toch alsnog een massale verspreiding?
blablablabla
pi_193303773
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Ken het verhaal niet, linkje?
https://www.bd.nl/waalwij(...)ps://www.google.com/

quote:
,,Ik had al weken last van fysieke klachten'', zegt Lea op de website van zorgorganisatie Rivas waar het Beatrixziekenhuis onder valt. ,,Benauwdheid, kortademigheid. Een bezoek aan de huisarts en bloedonderzoek leverden niet direct helderheid op.'' Omdat de klachten toenamen, belandt ze op de spoedeisende hulp van het Beatrixziekenhuis, met onder meer een dubbele longontsteking. Op de IC wordt ze in slaap gebracht om te kunnen worden beademd.
Werd op 21 feb opgenomen. Had al "weken" klachten. Reken maar dat het hier al in dec/jan was. Aangezien zij zelf al niet viel te linken aan de risicogebieden. Dus ook weer besmet door iemand met mogelijk geen klachten. Kapitale blunder trouwens om haar niet te testen. Dat heeft mogelijk een maand gekost.
  maandag 25 mei 2020 @ 13:34:48 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193303778
quote:
6s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:11 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee dit is het nieuwe normaal
Dat bestaat niet. Het is een tijdelijke aanpassing.

Niet normaal maken wat niet normaal is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 13:35:05 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193303783
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat plaatje is wel gaaf zeg. Ze kunnen precies zien welke variant welke route heeft afgelegd.
Loopt al een tijd een topic over: COR / Nextstrain
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193303814
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Definieer jong dan eens. mijn chef is 55. het gros van mijn collega's is 50+ en een aantal met overgewicht.
Dat is nog altijd zeer jong als het gaat om het risico op een IC-opname.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
blablablabla
pi_193303847
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:34 schreef alpeko het volgende:

[..]

https://www.bd.nl/waalwij(...)ps://www.google.com/
[..]

Werd op 21 feb opgenomen. Had al "weken" klachten. Reken maar dat het hier al in dec/jan was. Aangezien zij zelf al niet viel te linken aan de risicogebieden. Dus ook weer besmet door iemand met mogelijk geen klachten. Kapitale blunder trouwens om haar niet te testen.
Tja, dat dus.
Zou in theorie kunnen, al krijgen mensen evengoed soms dubbele longontstekingen. Valt dus niks zinnigs over te zeggen.
blablablabla
  maandag 25 mei 2020 @ 13:42:04 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193303870
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Niet in absolute aantallen massaal, maar als dergelijke situaties zich op veel verschillende plaatsen voor gaan doen heb je toch alsnog een massale verspreiding?
dan had je toch allang een 2e golf(je) gehad?
pi_193303889
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Lopen nu ook heel veel mensen buiten te niezen, maar die hebben echt alleen hooikoorts.

Daar zijn ze van overtuigd (denken ze)
Niesen is niet bepaald een gangbaar corona-symptoom he. Hooikoortspatiënten die corona hebben kunnen het wel sneller verspreiden.
pi_193303897
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

dan had je toch allang een 2e golf(je) gehad?
Waarom het blijft nu allemaal in kleine kring. Straks 30 en daarna 100 mensen samen in een kroeg of bios is weer een ander verhaal.
blablablabla
pi_193303924
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom het blijft nu allemaal in kleine kring. Straks 30 en daarna 100 mensen samen in een kroeg of bios is weer een ander verhaal.
Ja of niet. Zoals gezegd zijn er al genoeg bedrijven die open zijn gebleven. Hoeveel horeca in Duitsland waren open en dan zonder besmetting? Je focust enkel op de uitzonderingen.
pi_193303925
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Toch gaan er wel geruchten dat het mogelijk al in december/januari rond ging in delen van Nederland. Veel mensen die toen (heftig) ziek zijn geweest en achteraf wellicht al COVID hebben gehad.
Tja dat is natuurlijk een theorie met hoge face falidity. Maar mensen hebben nu eenmaal vaak in die periode griep, wat erg lijkt op COVID-19. (Ik heb toevallig zelf griep gehad in de kerstvakantie en Corona opgelopen op wintersport in maart :D)
pi_193303929
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom het blijft nu allemaal in kleine kring. Straks 30 en daarna 100 mensen samen in een kroeg of bios is weer een ander verhaal.
Inderdaad en met name het kleiner worden van de afstand tussen mensen zal z'n invloed gaan hebben.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193303931
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Niesen is niet bepaald een gangbaar corona-symptoom he. Hooikoortspatiënten die corona hebben kunnen het wel sneller verspreiden.
Blijf thuis bij verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, verhoging tot 38 graden of koorts.

Bron:. https://www.rijksoverheid(...)jks-leven/gezondheid
blablablabla
  maandag 25 mei 2020 @ 13:47:03 #152
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193303932
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom het blijft nu allemaal in kleine kring. Straks 30 en daarna 100 mensen samen in een kroeg of bios is weer een ander verhaal.
er zijn inmiddels toch aardig wat massa weekenden geweest waar we helemaal niets van merken
pi_193303943
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom het blijft nu allemaal in kleine kring. Straks 30 en daarna 100 mensen samen in een kroeg of bios is weer een ander verhaal.
Vooral de kroeg lijkt mij een grote risicofactor. Ben benieuwd welk percentage van de gevallen direct te linken valt aan Carnaval en wintersport, schat in dat dat enorm is.
pi_193303945
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:46 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja of niet. Zoals gezegd zijn er al genoeg bedrijven die open zijn gebleven.
Ook daarin merk je nu dat je dus bedrijven hebt waar men kort op elkaar staat (zoals in de vleessector) en 24/7 samenleeft (Polen etc.) of bedrijven die kantoortuin hebben met ieder een eigen bureau of flexplek waar door de dag heen stukken meer afstand wordt bewaard en meer tijd/mogelijkheden zijn op het naleven van hygiënemaatregelen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193303954
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

er zijn inmiddels toch aardig wat massa weekenden geweest waar we helemaal niets van merken
Die drukte speelde zich als het goed is alleen buiten af. Wezenlijk verschil.
blablablabla
pi_193303959
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

er zijn inmiddels toch aardig wat massa weekenden geweest waar we helemaal niets van merken
Vrijwel allemaal in de buitenlucht door het mooie weer bevorderd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193303966
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ook daarin merk je nu dat je dus bedrijven hebt waar men kort op elkaar staat (zoals in de vleessector) en 24/7 samenleeft (Polen etc.) of bedrijven die kantoortuin hebben met ieder een eigen bureau of flexplek waar door de dag heen stukken meer afstand wordt bewaard en meer tijd/mogelijkheden zijn op het naleven van hygiënemaatregelen.
Die Polen werken ook op DC's als bij Bol.com bijv. Of in een koekjesfabriek in Harderwijk. Daar wonen ze ook op vakantieparken bij elkaar. Of via klus uitzendbureaus waarbij ze met 6-8 in een busje zitten.
pi_193303971
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

er zijn inmiddels toch aardig wat massa weekenden geweest waar we helemaal niets van merken
Massa weekenden in de buitenlucht vooral of korte bezoekjes aan winkels. Langdurig met elkaar ergens binnen zitten hebben we nog niet echt kunnen testen.
pi_193303975
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Blijf thuis bij verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, verhoging tot 38 graden of koorts.

Bron:. https://www.rijksoverheid(...)jks-leven/gezondheid
Tja, rijksoverheid... Zoals gezegd is het nog enigszins begrijpelijk omdat je het wel sneller verspreidt wanneer je niest. Maar als symptoom wordt het niet eens genoemd bij de minder voorkomende symptomen:

https://www.who.int/emerg(...)ses#:~:text=symptoms
  maandag 25 mei 2020 @ 13:52:32 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193303988
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Die drukte speelde zich als het goed is alleen buiten af. Wezenlijk verschil.
dat is waar, even afwachten hoe dat in het najaar gaat
pi_193303993
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ook daarin merk je nu dat je dus bedrijven hebt waar men kort op elkaar staat (zoals in de vleessector) en 24/7 samenleeft (Polen etc.) of bedrijven die kantoortuin hebben met ieder een eigen bureau of flexplek waar door de dag heen stukken meer afstand wordt bewaard en meer tijd/mogelijkheden zijn op het naleven van hygiënemaatregelen.
Andermaal dus vanwege gehannes met dieren. Maar daar hoor je Thierry niet over!
pi_193303996
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is waar, even afwachten hoe dat in het najaar gaat
Zo lang hoeven we waarschijnlijk niet eens te wachten om daar de resultaten van te zien.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 25 mei 2020 @ 13:56:44 #163
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193304027
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Blijf thuis bij verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, verhoging tot 38 graden of koorts.

Bron:. https://www.rijksoverheid(...)jks-leven/gezondheid
heb je ook als je hooikoorts hebt.
pi_193304040
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vooral de kroeg lijkt mij een grote risicofactor. Ben benieuwd welk percentage van de gevallen direct te linken valt aan Carnaval en wintersport, schat in dat dat enorm is.
Kerken ook, zou me niks verbazen als na verzorgingshuizen daar de meeste doden direct aan te linken zijn en niet die zogenaamde superevenementen.

Je zag op een gegeven moment ook enorme pieken ontstaan in die typische kerkdorpen. Epe met een handjevol inwoners ineens in de top 3 van Nederland :D
blablablabla
pi_193304056
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb je ook als je hooikoorts hebt.
Maar daar helpt antihistamine tegen, en dat helpt niet tegen corona ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 25 mei 2020 @ 13:58:59 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193304066
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zo lang hoeven we waarschijnlijk niet eens te wachten om daar de resultaten van te zien.
zijn er indoor events gepland dan?
pi_193304069
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:57 schreef Elan het volgende:

[..]

Kerken ook, zou me niks verbazen als na verzorgingshuizen daar de meeste doden direct aan te linken zijn en niet die zogenaamde superevenementen.

Je zag op een gegeven moment ook enorme pieken ontstaan in die typische kerkdorpen. Epe met een handjevol inwoners ineens in de top 3 van Nederland :D
Kerken zijn tot voor kort toch dicht gebleven ten tijde van de piek?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193304070
Ministerie over duo's aan één terrastafel: 'Het is een gedoogconstructie'

De horeca moet de RIVM-richtlijnen blijven eerbiedigen als per 1 juni de coronamaatregelen worden versoepeld. Wel hebben horecazaken enige speelruimte gekregen en mogen twee mensen die niet tot hetzelfde huishouden behoren samen aan een tafel zitten. Het ministerie van Veiligheid en Justitie spreekt van een gedoogconstructie.

"Als twee mensen op straat lopen en de 1,5 meter afstand vergeten, zullen zij ook niet meteen worden beboet. Het wordt een andere zaak als het een groep wordt van drie personen of meer. Dat geldt ook in de horeca", legt een woordvoerder van het ministerie van Veiligheid en Justitie uit.
pi_193304086
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is waar, even afwachten hoe dat in het najaar gaat
We zitten op zich met 1 juni redelijk veilig, als het in Duitsland (11 mei) de komende week volledig escaleert zal Rutte het een en ander wel terugdraaien.
blablablabla
pi_193304089
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:58 schreef Tarado het volgende:

[..]

zijn er indoor events gepland dan?
Ja, vanaf 1 juli met 100 man in 1 ruimte zie ik als een event. Het is niet zo dat het virus zich pas vanaf 500 of 1000 mensen gaat verspreiden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 25 mei 2020 @ 14:01:52 #171
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_193304105
8 - 8. Over een week is alles voorbij _O_
  maandag 25 mei 2020 @ 14:02:42 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193304112
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja, vanaf 1 juli met 100 man in 1 ruimte zie ik als een event. Het is niet zo dat het virus zich pas vanaf 500 of 1000 mensen gaat verspreiden.
maar dat is toch nog steeds met 1,5M?
  maandag 25 mei 2020 @ 14:03:36 #173
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193304121
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:59 schreef Za het volgende:
De horeca moet de RIVM-richtlijnen blijven eerbiedigen als per 1 juni de coronamaatregelen worden versoepeld. Wel hebben horecazaken enige speelruimte gekregen en mogen twee mensen die niet tot hetzelfde huishouden behoren samen aan een tafel zitten. Het ministerie van Veiligheid en Justitie spreekt van een gedoogconstructie.
Het is natuurlijk ook haast niet te controleren, zeker niet voor de horeca.
Bij bv jongeren weet je niet of ze van dezelfde familie zijn, in hetzelfde studentenhuis zitten, een relatie hebben of gewoon twee vrienden zijn.
pi_193304139
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kerken zijn tot voor kort toch dicht gebleven ten tijde van de piek?
Sommigen zijn wat langer dan 12 maart doorgegaan dacht ik of in beperkte vorm.

Maar zoals je terecht zegt kun je met 50 of 100 man in een ongunstig geval ook grote problemen creëren.

Al is het wel goed dat ze reserveren verplicht stellen.
blablablabla
  User die overal opduikt 2022 maandag 25 mei 2020 @ 14:05:09 #175
186611 Haags
pi_193304144
Wat is het nut nog om de dagelijkse doden te melden d.m.v. pushmelding als het al weken zo laag is....
Zonder wrijving geen glans
pi_193304151
quote:
6s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook haast niet te controleren, zeker niet voor de horeca.
Bij bv jongeren weet je niet of ze van dezelfde familie zijn, in hetzelfde studentenhuis zitten, een relatie hebben of gewoon twee vrienden zijn.
Studentenhuis is geen huishouden, hoe debiel het ook klinkt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193304161
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat is het nut nog om de dagelijkse doden te melden d.m.v. pushmelding als het al weken zo laag is....
Wat was het nut om de dagelijkse doden te melden in een pushbericht toen het wekenlang iedere dag hoog was?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193304173
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat is het nut nog om de dagelijkse doden te melden d.m.v. pushmelding als het al weken zo laag is....
Het is helemaal niet laag
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193304175
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja, vanaf 1 juli met 100 man in 1 ruimte zie ik als een event. Het is niet zo dat het virus zich pas vanaf 500 of 1000 mensen gaat verspreiden.
Het is niet zo dat er dan ineens 100 man in de kroeg met één nooduitgang mag he.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 25 mei 2020 @ 14:07:22 #180
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193304177
quote:
6s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook haast niet te controleren, zeker niet voor de horeca.
Bij bv jongeren weet je niet of ze van dezelfde familie zijn, in hetzelfde studentenhuis zitten, een relatie hebben of gewoon twee vrienden zijn.
bij ouderen wel dan?
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 14:07:35 #181
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193304181
quote:
19 kinderen in Nederland met nieuwe ernstige ziekte, mogelijk door corona

Negentien kinderen hebben de afgelopen weken een nieuwe ernstige kinderziekte opgelopen die vermoedelijk op een of andere manier samenhangt met covid-19. Tien van de kinderen zijn positief getest op antistoffen tegen SARS-CoV-2, het virus dat covid-19 veroorzaakt. Dat blijkt uit een enquête die de Nederlandse Verenging voor Kindergeneeskunde (NVK) heeft gehouden.

De NVK vroeg de Nederlandse kinderartsen twee weken geleden om alle gevallen van de nieuwe aandoening die zij tegenkomen te melden. De nieuwe ziekte lijkt een combinatie van twee bekende ziekten: de zeldzame ziekte van Kawasaki, die bijna uitsluitend kinderen onder 5 jaar treft, en het toxischeshocksyndroom (TSS).

"Slechts vier van de negentien patiënten waren jonger dan vijf jaar", vertelt NVK-voorzitter Károly Illy, zelf kinderarts in het ziekenhuis Rivierenland in Tiel. "Bij tien van de negentien patiënten zijn antistoffen tegen het coronavirus vastgesteld."

Bij negen dus niet, maar dat betekent niet dat vaststaat dat zij geen infectie hebben doorgemaakt. De testen zijn te onbetrouwbaar om daar met zekerheid uitspraken over te doen. Hoe het nu met de kinderen gaat, is niet bekend.
Nieuwe ziekte

De ziekte van Kawasaki leidt tot het opzwellen van de bloedvaten in het hart. Het is een goed behandelbare aandoening. Patiëntjes hebben doorgaans gezwollen klieren, droge en gebarsten lippen en (heftige) huiduitslag. De vingers en tenen van Kawasaki-patiënten en hun handpalmen en voetzolen zijn vaak opvallend rood.

Het toxischeshocksyndroom - ook wel bekend als de tamponziekte omdat sterk absorberende tampons er een rol bij kunnen spelen - wordt veroorzaakt door bacteriën die gifstoffen afscheiden in het lichaam. TSS gaat gepaard met hoge koorts, heftige huiduitslag, griepachtige verschijnselen. Doordat het kan leiden tot multi-orgaanfalen - nierfalen, leverfalen, maar ook zuurstofgebrek door het niet goed werken van de longen - is het toxischeshocksyndroom een levensbedreigende aandoening.

De bacteriën die TSS veroorzaken zijn Staphylococcus aureus en groep-A streptokokken. Veel mensen dragen S. aureus met zich mee, vooral in hun neus of op hun huid. Dat kan meestal geen kwaad, behalve als de bacterie in wondjes of wonden terechtkomt. S. aureus en MRSA, de multiresistente variant daarvan, zijn berucht om de postoperatieve wondinfecties die ze in ziekenhuizen vaak veroorzaken.

Ook groep-A streptokokken veroorzaken meestal mild verlopende infecties, maar kunnen als ze in de bloedbaan of in onderliggend weefsel terechtkomen ernstige gevolgen hebben. Streptokokken kunnen kraamvrouwenkoorts veroorzaken, een vorm van sepsis die net bevallen vrouwen treft.
Overreactie immuunsysteem

Hoogleraar Pediatrische intensive care aan het Amsterdam UMC Job van Woensel zei eerder tegen Medisch Contact dat het onbekende ziektebeeld bij kinderen eerder veroorzaakt wordt door een overreactie van het afweersysteem dan door het virus zelf. Die overreactie wordt bij veel covid-patiënten gezien en wordt veroorzaakt door wat wel een "cytokinestorm" is gaan heten.

Cytokinen zijn eiwitten die het afweerreactie van het immuunsysteem reguleren. Er zijn twee soorten cytokinen: ontstekingsbevorderende en ontstekingsremmende. Een subtiel samenspel van beide zorgt ervoor dat het afweersysteem een infectie de baas wordt. Maar een overmatige productie van ontstekingsbevorderende cytokinen kan juist een veel ernstiger beloop van de infectie veroorzaken.

Bij veel covid-19-patiënten is gezien dat het immuunsysteem als het ware in de overdrive gaat en tot heel ernstige klachten leidt. Dat gebeurt vaak nadat covid-19 in eerste instantie enigszins onder controle lijkt te komen. Die cytokine-storm kan net als de nieuwe ernstige kinderziekte orgaanfalen veroorzaken.
Veel landen

De eerste berichten over de nieuwe kinderziekte die mogelijk samenhangt met covid-19 doken een maand geleden op in het Verenigd Koninkrijk, Daar publiceerden de kinderintensivisten een waarschuwing om alert te zijn op het nieuwe ziektebeeld. Ierland en België, Zwitserland, Italië, Spanje, Frankrijk en de VS volgden.

In New York alleen al zijn er volgens gouverneur Cuomo 102 patiënten. Drie kinderen zijn overleden. Veertien andere Amerikaanse staten melden volgens The New York Times ook gevallen.

In Frankrijk was het totaal aantal gevallen vorige week opgelopen tot 135. Een patiëntje is overleden. Bij hem is vastgesteld dat hij geen covid-19 heeft gehad, maar bloedonderzoek zou wel hebben aangetoond dat hij in contact is geweest met het virus.
NOS.nl
pi_193304183
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is helemaal niet laag
iEdeRe DoDe iS eR eÉn tEvEeL
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  User die overal opduikt 2022 maandag 25 mei 2020 @ 14:08:07 #183
186611 Haags
pi_193304186
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is helemaal niet laag
8 doden, ik gok dat er meer overleden zijn aan iets anders dan aan corona.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 25 mei 2020 @ 14:08:08 #184
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193304187
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is niet zo dat er dan ineens 100 man in de kroeg mag met één nooduitgang he.
daarom daar heb je toch een aardige locatie voor nodig
pi_193304202
Aantal nieuwe besmettingen wordt al zo'n 10 dagen kunstmatig op 200 gehouden.

Ik geloof er niet meer in, in ELK land waar een neerwaartse trend is neergezet duikt het gigantisch snel omlaag, nergens blijft het steken op 200 elke dag weer.

Mogelijk willen ze dit volhouden tot 1 juni, wanneer de GGD er 2400 per dag verwacht, opdat men niet te laconiek wordt.

Deze cijfers zijn kul. IMO
pi_193304207
Aantal nieuwe besmettingen wel duidelijk hoger dan een week geleden. Gok de slachthuizen?
  maandag 25 mei 2020 @ 14:10:38 #187
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193304215
Prima cijfers weer. Nog steeds geen reden tot paniek.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 14:10:53 #188
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193304218
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:09 schreef Za het volgende:
Aantal nieuwe besmettingen wordt al zo'n 10 dagen kunstmatig op 200 gehouden.

Ik geloof er niet meer in, in ELK land waar een neerwaartse trend is neergezet duikt het gigantisch snel omlaag, nergens blijft het steken op 200 elke dag weer.

Mogelijk willen ze dit volhouden tot 1 juni, wanneer de GGD er 2400 per dag verwacht, opdat men niet te laconiek wordt.

Deze cijfers zijn kul. IMO
Ik gok dat ze steeds breder testen en daarom nog best veel positieve tests vinden?
pi_193304233
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar dat is toch nog steeds met 1,5M?
Klopt, maar die 1.5m geeft geen garantie op aersolen die zich gaan verspreiden in een drukke kroeg, restaurant of theaterzaal. Zeker de combinatie drukte en tijd van verblijf zal z'n effect gaan hebben.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193304242
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:10 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik gok dat ze steeds breder testen en daarom nog best veel positieve tests vinden?
Meneer kan er niet tegen als zijn theorie dat het virus uitdooft helemaal niet klopt. Dan is het eerder een complot van de overheid om de cijfers kunstmatig hoog te houden.

Don't feed the trolls.
  maandag 25 mei 2020 @ 14:15:10 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193304277
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt, maar die 1.5m geeft geen garantie op aersolen die zich gaan verspreiden in een drukke kroeg, restaurant of theaterzaal. Zeker de combinatie drukte en tijd van verblijf zal z'n effect gaan hebben.
druk en 1,5m gaan toch niet samen?
pi_193304293
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:12 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Meneer kan er niet tegen als zijn theorie dat het virus uitdooft helemaal niet klopt. Dan is het eerder een complot van de overheid om de cijfers kunstmatig hoog te houden.

Don't feed the trolls.
Meer testen is anders ook een prima verklaring. Dan zou de uitdooftheorie nog steeds kunnen kloppen alleen was het beginpunt van het uitdoven hoger en duurt het langer voor je richting 0 gaat.

Daarmee wil ik niet zeggen dat deze theorie een feit is overigens.
pi_193304299
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

druk en 1,5m gaan toch niet samen?
Jawel, horeca ondernemers gaan het zo inrichten dat ze zo veel mogelijk mensen (op gepaste afstand) toe kunnen laten. Voor de grotere horeca zaken zal het dus wel degelijk 'druk' worden binnen. Nooit zo druk als voor de corona crisis natuurlijk, maar 100 man zal zeker lukken voor sommige zaken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193304315
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jawel, horeca ondernemers gaan het zo inrichten dat ze zo veel mogelijk mensen (op gepaste afstand) toe kunnen laten. Voor de grotere horeca zaken zal het dus wel degelijk 'druk' worden binnen. Nooit zo druk als voor de corona crisis natuurlijk, maar 100 man zal zeker lukken voor sommige zaken.
Het kan nooit druk worden met de anderhalve meter regel, hoe je de tent ook inricht.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193304340
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:16 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Meer testen is anders ook een prima verklaring. Dan zou de uitdooftheorie nog steeds kunnen kloppen alleen was het beginpunt van het uitdoven hoger en duurt het langer voor je richting 0 gaat.

Daarmee wil ik niet zeggen dat deze theorie een feit is overigens.
Zou best kunnen, maar kom dan niet met argumenten dat de overheid het kunstmatig hoog houdt. Dan kan ik hem aanraden om lekker te "discussiëren" op facebook tussen alle andere tokkie alu hoedjes.
pi_193304366
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:20 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Zou best kunnen, maar kom dan niet met argumenten dat de overheid het kunstmatig hoog houdt. Dan kan ik hem aanraden om lekker te "discussiëren" op facebook tussen alle andere tokkie alu hoedjes.
Kunstmatig hoog denk ik ook niet nee... complotten ben ik ook niet zo van.
pi_193304369
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:07 schreef Momo het volgende:

[..]

NOS.nl
Scholen dicht nu.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193304386
quote:
9s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Scholen dicht nu.
Het is niet anders.
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 mei 2020 @ 14:25:39 #199
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193304402
Mooie cijfers, genoeg ruimte voor de aangekondigde versoepelingen nu. Ben benieuwd waar wij in juli staan.
  maandag 25 mei 2020 @ 14:26:13 #200
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_193304413
quote:
9s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Scholen dicht nu.
Uit het bericht blijkt totaal niet dat er een causaal verband is tussen de ziekte en COVID19. Misschien komt het wel doordat die kinderen veel minder contacten hebben met leeftijdsgenootjes.
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 mei 2020 @ 14:29:03 #201
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193304448
Ik vind 10 van de 19 kindjes nou niet dusdanig hoog om het meteen aan COVID-19 toe te schrijven.

Kans is zeker aanwezig en het zou toevallig zijn dat het net op dit moment opduikt, maar denk dat men moet oppassen om het blind aan COVID-19 toe te schrijven.
pi_193304503
Ben wel benieuwd naar die briefing om 15:00.
Zou het dier op mens risico hier een gaan rol spelen met die besmettingsgevallen in slachthuizen, of toch puur de omstandigheden waarin men werkt en leeft?
blablablabla
  maandag 25 mei 2020 @ 14:33:34 #203
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193304508
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:29 schreef Kyran het volgende:
Ik vind 10 van de 19 kindjes nou niet dusdanig hoog om het meteen aan COVID-19 toe te schrijven.

Kans is zeker aanwezig en het zou toevallig zijn dat het net op dit moment opduikt, maar denk dat men moet oppassen om het blind aan COVID-19 toe te schrijven.
Probleem is dat dit soort berichtgeving vaak snel een eigen leven gaat leiden en dan is het voor velen opeens 'waarheid', Wat jij zegt, niet zomaar klakkeloos alles aannemen.
  maandag 25 mei 2020 @ 14:34:22 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193304516
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:12 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Meneer kan er niet tegen als zijn theorie dat het virus uitdooft helemaal niet klopt. Dan is het eerder een complot van de overheid om de cijfers kunstmatig hoog te houden.

Don't feed the trolls.
Volgens meneer zijn voorspellingen zouden er op 12 mei nog geen tiental besmettingen per dag zijn. Uiteraard net ala 90% van z'n andere hooggeschoolde voorspellingen niet eens in de buurt gekomen van de realiteit. Dat gelul valt natuurlijk heel makkelijk te doorprikken, ondanks dat hij dan nog heel erg z'n best doet met mekkeren over school en kennis van het begrip 'exponentiële daling' (want slimme knaap als dat hij is moest exponentiële stijging toch wel opgevolgd worden door een dito daling :D :D ).

Dit is gewoon weer een volgende blamage in zijn coronacarrière.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 25 mei 2020 @ 14:34:38 #205
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_193304520
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:33 schreef Elan het volgende:
Ben wel benieuwd naar die briefing om 15:00.
Zou het dier op mens risico hier een gaan rol spelen met die besmettingsgevallen in slachthuizen, of toch puur de omstandigheden waarin men werkt en leeft?
Lijkt me niet. Is er al een koe of varken of kip positief getest?
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 14:35:10 #206
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193304532
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:34 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Is er al een koe of varken of kip positief getest?
Konijnen en katten wel dacht ik bijvoorbeeld.
  maandag 25 mei 2020 @ 14:35:54 #207
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_193304540
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:35 schreef Momo het volgende:

[..]

Konijnen en katten wel dacht ik bijvoorbeeld.
Nertsen ook, maar die gaan niet massaal naar slachthuizen.
  maandag 25 mei 2020 @ 14:37:16 #208
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193304555
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:33 schreef Elan het volgende:
Ben wel benieuwd naar die briefing om 15:00.
Zou het dier op mens risico hier een gaan rol spelen met die besmettingsgevallen in slachthuizen, of toch puur de omstandigheden waarin men werkt en leeft?
Je zou zeggen het tweede aangezien de ziektegevallen onder bijvoorbeeld veehouders niet veel afeijken van het gemiddelde?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 25 mei 2020 @ 14:37:44 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193304565
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:33 schreef Elan het volgende:
Ben wel benieuwd naar die briefing om 15:00.
Zou het dier op mens risico hier een gaan rol spelen met die besmettingsgevallen in slachthuizen, of toch puur de omstandigheden waarin men werkt en leeft?
lijkt me dat laatste
  maandag 25 mei 2020 @ 14:40:18 #210
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193304600
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:35 schreef Momo het volgende:

[..]

Konijnen en katten wel dacht ik bijvoorbeeld.
En nertsen. Tijgers. Leeuwen.

Vee volgens mij vooralsnog geen berichten over, laat staan dat ze als vector voor overdracht dienen. Het originele sarsvirus deed bijvoorbeeld ook 'niets' bij kippen en varkens.

Laatstgenoemden maakten na geïnduceerde ('natuurlijke' voor zover bekend nooit voorgevallen) besmetting wel antilichamen aan.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193304616
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
  User die overal opduikt 2022 maandag 25 mei 2020 @ 14:42:20 #212
186611 Haags
  maandag 25 mei 2020 @ 14:42:34 #213
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
  maandag 25 mei 2020 @ 14:43:20 #214
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193304645
Hoe groot is de kans dat wij toch een besmet vlees eten?
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 25 mei 2020 @ 14:47:15 #216
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193304698
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:29 schreef Kyran het volgende:
Ik vind 10 van de 19 kindjes nou niet dusdanig hoog om het meteen aan COVID-19 toe te schrijven.

Kans is zeker aanwezig en het zou toevallig zijn dat het net op dit moment opduikt, maar denk dat men moet oppassen om het blind aan COVID-19 toe te schrijven.
10 van 19 met antilichamen, dat wil niet zeggen dat er geen contact met virus is geweest. Valsnegatief of simpelweg te weinig contact om antilichamen aan te kunnen maken.

Maar inderdaad, allicht dat er nu ook opeens een volledig nieuwe kinderziekte ontstaan is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 mei 2020 @ 14:47:41 #217
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193304704
quote:
Wat wil je nou hiermee zeggen? Dat de getallen niet kloppen? Dat er geen ruimte is voor versoepeling? Wat voor punt wil je maken? Ben serieus benieuwd.

Als je mij een beetje hebt gevolgd hier weet je dat ik veel kritiek heb op o.a. het RIVM (en bijbehorende beleid), maar dat wil niet zeggen dat sommige dingen best goed zijn gegaan. Er is nu gewoon wel weer ruimte om te versoepelen. Zolang dat gecontroleerd gebeurt is er niks aan de hand (voor nu).
  maandag 25 mei 2020 @ 14:48:51 #218
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193304719
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

8 doden, ik gok dat er meer overleden zijn aan iets anders dan aan corona.
Er overlijden elke dag zo'n 380 mensen in Nederland, ook zonder corona.
pi_193304726
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:34 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Is er al een koe of varken of kip positief getest?
Mogelijk Q-koorts werd genoemd, maar hiervoor is vooralsnog geen bewijs.
blablablabla
  maandag 25 mei 2020 @ 14:50:02 #220
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193304737
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:25 schreef Kyran het volgende:
Mooie cijfers, genoeg ruimte voor de aangekondigde versoepelingen nu. Ben benieuwd waar wij in juli staan.
Met deze cijfers snap ik best dat horeca dit pinksterweekend open wil zijn.
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 mei 2020 @ 14:50:12 #221
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193304739
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:47 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

10 van 19 met antilichamen, dat wil niet zeggen dat er geen contact met virus is geweest. Valsnegatief of simpelweg te weinig contact om antilichamen aan te kunnen maken.

Maar inderdaad, allicht dat er nu ook opeens een volledig nieuwe kinderziekte ontstaan is.
Snap ik. Weten ook nog te weinig van COVID-19 af wat betreft antilichamen etc. Het kan prima met elkaar te maken hebben, maar voorzichtig zijn met conclusies trekken is in dit geval wel erg belangrijk. Zoals @WheeledWarrior ook al aangaf gaan dit soort dingen belachelijk snel een eigen leven leiden en voor je het weet is er weer paniek door ontwetendheid (want het heeft op Facebook gestaan etc).
pi_193304754
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:01 schreef butz0rs het volgende:
8 - 8. Over een week is alles voorbij _O_
uh nee....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 mei 2020 @ 14:51:20 #223
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193304755
quote:
19s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:50 schreef Gunner het volgende:

[..]

Met deze cijfers snap ik best dat horeca dit pinksterweekend open wil zijn.
Snap ik ook wel, maar toch is het belangrijk om juist nu echt een vooraf bepaald route te volgen en niet iedere dag maar iets te roepen / te doen.
  maandag 25 mei 2020 @ 14:53:10 #224
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193304776
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:50 schreef Kyran het volgende:

[..]

Snap ik. Weten ook nog te weinig van COVID-19 af wat betreft antilichamen etc. Het kan prima met elkaar te maken hebben, maar voorzichtig zijn met conclusies trekken is in dit geval wel erg belangrijk. Zoals @:WheeledWarrior ook al aangaf gaan dit soort dingen belachelijk snel een eigen leven leiden en voor je het weet is er weer paniek door ontwetendheid (want het heeft op Facebook gestaan etc).
Tsja, keuze om zelf informatie op een juiste manier te interpreteren natuurlijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193304779
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Snap ik ook wel, maar toch is het belangrijk om juist nu echt een vooraf bepaald route te volgen en niet iedere dag maar iets te roepen / te doen.
alles wilt open...ook de sportscholen....tja
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193304785
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:37 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Je zou zeggen het tweede aangezien de ziektegevallen onder bijvoorbeeld veehouders niet veel afeijken van het gemiddelde?
Is dat onderzocht dan? Ze lopen kennelijk wel een verhoogd risico:

https://www.q-support.nu/(...)-risicos-van-corona/
blablablabla
  maandag 25 mei 2020 @ 14:55:22 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193304809
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

alles wilt open...ook de sportscholen....tja
daar horen we deze week toch iets over?
pi_193304819
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

daar horen we deze week toch iets over?
Ga jij naar de sportschool als hij weer open gaat?
blablablabla
pi_193304830
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

daar horen we deze week toch iets over?
niet echt best nieuws afgelopen week met diverse onderzoeken en de nieuwe besmettingen binnen, ik ben benieuwd of ze het meenemen en de sportscholen toch nog dicht laten.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193304834
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

daar horen we deze week toch iets over?
Geloof woensdag en verwacht persoonlijk dat deze wellicht een maand eerder open mogen (1 augustus dus).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193304837
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Ga jij naar de sportschool als hij weer open gaat?
hell no.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 25 mei 2020 @ 14:57:17 #232
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193304838
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:07 schreef Momo het volgende:

[..]

NOS.nl
Vreselijk nieuws, maar 19 kinderen in de afgelopen weken. Hoeveel kinderen rond die leeftijd (4-10 jaar ofzo) zijn er in Nederland? 1.9 miljoen? Dat zijn 0,001% van de kinderen. En hopelijk is de kans op sterfte ook nog eens vrij laag, stel 10%. Dan heb je het over 0,0001%. Tja. :{

Als ik soms zie hoe hard auto’s bij ons in de wijk rijden dan is de kans op een auto-ongeluk een stuk groter. -O-
pi_193304845
Alles direct weer open, zou m.i. toch wel zonde zijn van het werk van afgelopen 10 weken. We weten pas na een aantal weken, hoe erg de opgelopen schaden, je loopt altijd een aantal weken achter de feiten aan.

Maar als epidemiologen zeggen dat het kan. Dan geloof ik daar in.

Als de GGD maar voldoende capaciteit heeft, om nieuwe besmettingen direct te traceren en te isoleren.
  maandag 25 mei 2020 @ 14:58:18 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193304852
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Ga jij naar de sportschool als hij weer open gaat?
zeker
pi_193304863
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:57 schreef opgebaarde het volgende:
Alles direct weer open, zou m.i. toch wel zonde zijn van het werk van afgelopen 10 weken. We weten pas na een aantal weken, hoe erg de opgelopen schade is.

Maar als epidemiologen zeggen dat het kan. Dan geloof ik daar in.
ja ....de kans was ook nihil dat het in nederland zou komen volgens dezelfde virologen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193304870
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:57 schreef opgebaarde het volgende:
Alles direct weer open, zou m.i. toch wel zonde zijn van het werk van afgelopen 10 weken. We weten pas na een aantal weken, hoe erg de opgelopen schaden, je loopt altijd een aantal weken achter de feiten aan.

Maar als epidemiologen zeggen dat het kan. Dan geloof ik daar in.

Als de GGD maar voldoende capaciteit heeft, om nieuwe besmettingen direct te traceren en te isoleren.
Wie heeft het nou weer over alles direct weer open :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193304872
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Xandernieuws :') slechter en sensationeler kan je het niet krijgen.
zo dan?

https://www.dailymail.co.(...)erally-murdered.html
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 25 mei 2020 @ 15:00:23 #238
335263 freaky40
pi_193304877
NOS is gestopt met de dagelijks RIVM push berichten. Weken te laat wat mij betreft.
Allemaal cabaretteketet!
  maandag 25 mei 2020 @ 15:01:05 #239
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193304884
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Als ik soms zie hoe hard auto’s bij ons in de wijk rijden dan is de kans op een auto-ongeluk een stuk groter. -O-
Zoals altijd: auto-ongelukken zijn niet besmettelijk. Daar hoef je dus geen drastische maatregelen te nemen, want dat loopt nooit exponentieel uit de hand.
  maandag 25 mei 2020 @ 15:01:45 #240
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193304890
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:00 schreef freaky40 het volgende:
NOS is gestopt met de dagelijks RIVM push berichten. Weken te laat wat mij betreft.
Ik heb die dingen echt jaren geleden al uitgezet. Zoveel onzin altijd. Als ik echte headlines wil zien, kijk ik op Teletekst B-)
pi_193304895
quote:
10s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:01 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik heb die dingen echt jaren geleden al uitgezet. Zoveel onzin altijd. Als ik echte headlines wil zien, kijk ik op Teletekst B-)
_O_.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 mei 2020 @ 15:03:10 #242
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193304903
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:53 schreef Predator40 het volgende:

[..]

alles wilt open...ook de sportscholen....tja
Tsja, ik wil ook wel op vakantie en weer naar concerten/festivals .... maar tsja.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 25 mei 2020 @ 15:03:15 #243
335263 freaky40
pi_193304906
Vind de pushmeldingen altijd wel handig, maar niet met die onzin van het RIVM elke dag.
Allemaal cabaretteketet!
pi_193304918
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja ....de kans was ook nihil dat het in nederland zou komen volgens dezelfde virologen
Ja fouten worden gemaakt.

Lijkt mij niet nodig om alle virulogen van Nederland tot het eind der tijden af te blijven rekenen op een foute verwachting van een paar collega's. Bij een op dat moment totaal onbekende ziekte.

Toch?
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 15:04:34 #245
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193304961
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:47 schreef Kyran het volgende:
Wat wil je nou hiermee zeggen? Dat de getallen niet kloppen? Dat er geen ruimte is voor versoepeling? Wat voor punt wil je maken? Ben serieus benieuwd.
Geen idee eigenlijk ik zag die berichten en die filmpjes (er zijn er nog veel meer) en toen dacht ik
hmmmm.... Ik weet niet of de getallen kloppen, jij wel?
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
  maandag 25 mei 2020 @ 15:12:19 #247
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_193304976
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:01 schreef butz0rs het volgende:
8 - 8. Over een week is alles voorbij _O_
Hmm 🤔
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  maandag 25 mei 2020 @ 15:12:30 #248
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193304980
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja ....de kans was ook nihil dat het in nederland zou komen volgens dezelfde virologen
Dat is nooit gezegd.
  maandag 25 mei 2020 @ 15:13:34 #249
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193304991
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Is dat onderzocht dan? Ze lopen kennelijk wel een verhoogd risico:

https://www.q-support.nu/(...)-risicos-van-corona/
Mensen met door q-koorts veroorzaakte longproblemen hebben een verhoogd risico op een zwaarder verloop van covid-19 aangezien ze longpatiënt zijn. Daar zit het verhoogde risico in, niet zo zeer om het veehouder zijn of niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193304998
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is nooit gezegd.
10000% zeker wel !!!!
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 25 mei 2020 @ 15:15:09 #251
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193305015
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:14 schreef Predator40 het volgende:

[..]

10000% zeker wel !!!!
Nee is gewoon niet waar.
  maandag 25 mei 2020 @ 15:15:47 #252
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193305029
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Ga jij naar de sportschool als hij weer open gaat?
Ben van de week tweemaal geweest.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 25 mei 2020 @ 15:16:27 #253
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193305038
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is nooit gezegd.
quote:
Het virus verspreidt zich snel. Niet alleen in China, want er zijn ook besmettingen vastgesteld in andere landen. Het risico dat de ziekte in Nederland opduikt, is volgens het RIVM "vrij nihil", omdat vanuit Nederland geen directe vluchten naar Wuhan, de stad met het grootste aantal besmettingen, gaan.
https://www.nu.nl/algemee(...)het-coronavirus.html
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_193305043
quote:
Dus is het nooit gezegd :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 15:17:11 #255
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193305049
Bij die briefing: ook dode nertsen die positief testte op covid-19.
pi_193305069
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:59 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja ....de kans was ook nihil dat het in nederland zou komen volgens dezelfde virologen
:D alsof je bordje zou kunnen zetten bij de grens? En dan komt het virus niet Nederland binnen? :D

Misschien kan dat virus niet lezen, zie weet :+
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 15:20:12 #257
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193305083
Wow honderden coronatesten voor nertsen gedaan :+
pi_193305084
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dus is het nooit gezegd :).
Zou ook idioot zijn als ze dat wél hadden gezegd :')
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 15:20:58 #259
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193305096
Ook de kat testte positief op zelfde bedrijf
pi_193305097
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:20 schreef Ansachteraf het volgende:

[..]

Zou ook idioot zijn als ze dat wél hadden gezegd :')
Ze hebben het gezegd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 25 mei 2020 @ 15:22:20 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193305117
quote:
Als we de vragen nou eens erbij pakken, met de antwoorden van Van Dissel, dan staat daar iets heel anders.
Deze vraag komt het dichtst bij de uitspraak zoals in het nu.nl-kopje:



Hier staat helemaal niet dat de kans dat het virus naar Nederland komt nihil is. De vraag zoals die beantwoordt wordt, is hoe groot de kans is dat je - op het moment van stellen - in Nederland besmet raakt met het virus. Die kans was op dat moment vrij klein, onder andere omdat het virus niet rechtstreeks naar Nederland kon komen, want er waren geen directe vluchten. Directe vluchten die er bijvoorbeeld wel waren tussen Lombardije en Wuhan (toeval, hmm?).

Er staat op geen enkele manier dat de kans nihil is dat het virus ooit naar Nederland zou komen. Er staat enkel dat je je op dat moment nog geen zorgen hoefde te maken in Nederland dat je besmet zou worden met corona.
pi_193305119
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ze hebben het gezegd.
Dat geloof ik ook.
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
  maandag 25 mei 2020 @ 15:22:55 #263
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193305124
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ze hebben het gezegd.
Nee niet dus.
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 15:23:02 #264
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193305125
10% sterfte onder de nertsen met covid-19 bij 1 bedrijf
pi_193305134
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee niet dus.
Dan zijn ze achterlijk.
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
  maandag 25 mei 2020 @ 15:25:14 #266
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193305155
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is nooit gezegd.
Dat is WEL gezegd
pi_193305156
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193305167
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:25 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat is WEL gezegd
Is nooit gezegd man
pi_193305180
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:13 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Mensen met door q-koorts veroorzaakte longproblemen hebben een verhoogd risico op een zwaarder verloop van covid-19 aangezien ze longpatiënt zijn. Daar zit het verhoogde risico in, niet zo zeer om het veehouder zijn of niet.
En hoeveel mensen die niet direct bij intensieve veehouderij betrokken zijn zouden Q-koorts gehad hebben?
blablablabla
pi_193305208
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:23 schreef Momo het volgende:
10% sterfte onder de nertsen met covid-19 bij 1 bedrijf
Ah, the wet market van Nederland. Uiteindelijk is de sterfte 100%
Nou ja, als uw nerts, tijger of kat verkoudsheidsklachten vertoont mag die niet naar kantoor, terras of kapper.
Go hard or go home
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 15:28:34 #271
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193305214
Mogelijk overdracht tussen nertsenbedrijven die naast elkaar liggen door de katten op beide boerderijen. Evil cats complot :+
  maandag 25 mei 2020 @ 15:30:16 #272
47102 Elvi
miemkwien
pi_193305245
Dode pups -O- wat -O-
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 15:34:20 #273
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193305307
Hamster kan ook corona krijgen
  maandag 25 mei 2020 @ 15:34:53 #274
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193305312
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:34 schreef Momo het volgende:
Hamster kan ook corona krijgen
#prayforhamsters
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 15:35:05 #275
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193305314
Honden kans heel klein, varkens, kippen en eenden kunnen niet besmet raken.
  maandag 25 mei 2020 @ 15:35:39 #276
47102 Elvi
miemkwien
pi_193305323
Wat praat deze man moeilijk zeg. Ik kan mn aandacht er niet bij houden
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 15:36:11 #277
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193305335
Ze gaan onderzoek doen naar corona bij varkensbedrijven om uit te sluiten.
  maandag 25 mei 2020 @ 15:39:29 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193305387
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:36 schreef Momo het volgende:
Ze gaan onderzoek doen naar corona bij varkensbedrijven om uit te sluiten.
hadden ze toch al gedaan, tenminste ik zag vorige week een specialist op tv vertellen dat ze varkens hebben ingespoten met het virus en die er niet gevoelig voor bleken
  maandag 25 mei 2020 @ 15:40:43 #279
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193305413
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:28 schreef Momo het volgende:
Mogelijk overdracht tussen nertsenbedrijven die naast elkaar liggen door de katten op beide boerderijen. Evil cats complot :+
Waarom worden die nertsenfokkerijen nu niet meteen geruimd?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_193305421
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:12 schreef Simmertje het volgende:
Meneer kan er niet tegen als zijn theorie dat het virus uitdooft helemaal niet klopt. Dan is het eerder een complot van de overheid om de cijfers kunstmatig hoog te houden.

Don't feed the trolls.
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:20 schreef Simmertje het volgende:
Zou best kunnen, maar kom dan niet met argumenten dat de overheid het kunstmatig hoog houdt. Dan kan ik hem aanraden om lekker te "discussiëren" op facebook tussen alle andere tokkie alu hoedjes.
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:34 schreef Pumpalov het volgende:
Volgens meneer zijn voorspellingen zouden er op 12 mei nog geen tiental besmettingen per dag zijn.

Dit is gewoon weer een volgende blamage in zijn coronacarrière.
Ik heb, evenals een andere user, meneer Meneer (ik zie dat jullie meneer een bijnaam hebben gegeven) gistermiddag - in een overigens grotendeels verwijderde discussie - meerdere keren duidelijk gemaakt dat meneer Meneer bepaalde berichtgeving niet uit zijn verband dient te trekken om er een eigen interpretatie van te maken die vervolgens als absolute waarheid/feit wordt gepresenteerd. Zeer storend vind ik dat.

Overigens staat er ook al maanden dit in de OP:

quote:
Geen opruiende berichten
Misschien persoonlijk, maar je kunt je natuurlijk afvragen of datgene wat meneer Meneer continue doet (bewust anders interpreteren van berichtgeving om er een eigen agenda mee te vullen) niet valt onder het kopje "opruiende berichten".
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 15:44:18 #281
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193305476
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

hadden ze toch al gedaan, tenminste ik zag vorige week een specialist op tv vertellen dat ze varkens hebben ingespoten met het virus en die er niet gevoelig voor bleken
Denk dat dit nieuw onderzoek is omdat ze het nog gaan doen volgens de presentatie.
pi_193305482
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:35 schreef Momo het volgende:
varkens ( ) kunnen niet besmet raken.
Dat kan toch niet...volgens een aantal personen in de pakweg 10 verschillende vegetarisme/vleesverwerkings/slachthuis-topics moet er wel sprake zijn van dier op mens besmetting.

Gek.

Wel goed dat ze het nog verder onderzoeken om uit te sluiten trouwens.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193305499
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:44 schreef Salina het volgende:

[..]

Dat kan toch niet...volgens een aantal personen in de pakweg 10 verschillende vegetarisme/vleesverwerkings/slachthuis-topics moet er wel sprake zijn van dier op mens besmetting.

Gek.

Wel goed dat ze het nog verder onderzoeken om uit te sluiten trouwens.
Heb het idee dat de dieren daar niks tot weinig mee te maken hebben. Puur de arbeidsomstandigheden en verder manier van samenleven tussen personeel (wonen en woon-werk verkeer).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 15:47:09 #284
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193305525
Nextstrain methode ook gebruikt om dier op mens besmetting aan te tonen.
  maandag 25 mei 2020 @ 15:47:13 #285
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193305526
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:25 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Is nooit gezegd man
Oh nee?



pi_193305539
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193305608
Zie hier de cijfers in andere weergave

https://www.mupload.nl/img/qxzfwot8l.jpg

- grootste griep besmettingen tussen 40-60
- grootste groep overledenen is 80 jaar en ouder

Kans is echt absurd laag van besmettingen. Laat staan overledenen.

Corona kan besmettelijk zijn maar niet DODELIJK.
Love is in the air!
pi_193305611
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:47 schreef Markesh het volgende:

[..]

Oh nee?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
_O- lekker!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 15:52:39 #289
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193305618
Geen indicatie dat virusdeeltjes buiten luchtfiltering van bedrijf komt. Ze gaan ook mest testen.
pi_193305644
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:52 schreef Landgeld het volgende:

Corona kan besmettelijk zijn maar niet DODELIJK.
Vertel dat de +/- 10.000 doden en hun nabestaanden in Nederland :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193305671
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vertel dat de +/- 10.000 doden en hun nabestaanden in Nederland :)
Euhm.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193305677
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vertel dat de +/- 10.000 doden en hun nabestaanden in Nederland :)
Again, don't feed the troll. Hij hoort bij het clubje "alleen mijn mening telt en al het andere ontken ik", gewoon geen aandacht meer aan besteden.
pi_193305691
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:28 schreef Noek het volgende:

[..]

Ah, the wet market van Nederland. Uiteindelijk is de sterfte 100%
Nou ja, als uw nerts, tijger of kat verkoudsheidsklachten vertoont mag die niet naar kantoor, terras of kapper.
En de schapen mogen niet geschoren worden als hij klachten vertoont. ;(
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_193305698
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:47 schreef Markesh het volgende:

[..]

Oh nee?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Onzin is nooit gezegd joh
pi_193305701
Bizar ook


'Vaccinatie is het enige dat helpt'.
Love is in the air!
pi_193305714
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vertel dat de +/- 10.000 doden en hun nabestaanden in Nederland :)
Ach man. Dood hoort bij het leven dude. Je blaast de hele economie op. Rampzalig.
Love is in the air!
pi_193305725
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vertel dat de +/- 10.000 doden en hun nabestaanden in Nederland :)
Kijk dit eens

Love is in the air!
pi_193305733
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat is het nut nog om de dagelijkse doden te melden d.m.v. pushmelding als het al weken zo laag is....
Over wat voor pushmelding heb je het? Is dat iets waar je je voor moest aanmelden? :?
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 16:00:41 #300
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193305742
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:59 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ach man. Dood hoort bij het leven dude. Je blaast de hele economie op. Rampzalig.
quote:
Ah, een stel economen waar dingen als ziektes en milieuproblemen niet in hun plaatje past.
pi_193305760
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:58 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Onzin is nooit gezegd joh
keiharde bewijzen maar het is nooit gezegd......hahaha
ik heb je trouwens hier niet gezien in februari ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')