abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_193237340
Boa's starten met protest: vanaf donderdag minstens drie dagen geen boetes https://www.nu.nl/rotterd(...)gen-geen-boetes.html

Trieste situatie, maar zegt wel iets over het draagvlak van de maatregelen:
- Burgers zijn het dermate niet mee eens dat ze over gaan op geweld
- Dat geweld is inmiddels zo overweldigend dat boa's niet meer willen handhaven
- De gemeente wil geen middelen geven om te handhaven.

Kunnen we hier uit concluderen dat er geen steun is voor maatregelen vanuit de burgers, handhavers en bestuurders?
So we just called him Fred too
  Spellchecker donderdag 21 mei 2020 @ 10:01:40 #2
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_193237378
Zal een lekker zootje worden denk ik.
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:05:46 #3
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193237438
Boa’s gewoon wapenstok en pepperspray geven. Hell wat mij betreft een MP5.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_193237454
Dit volk hoort ook geen wapens te krijgen. Daar zijn ze veel te instabiel voor. Training of niet maakt net uit, ze zijn er gewoon ongeschikt voor.

-Verschillende interpretaties van regels, vaak strenger en anders toepassen dan bedoeld
-Weinig blijk van inlevingsvermogen bij handhaving
-Vaak direct in standje autoritair bij gesprekken
-Vaak instabiele persoonlijkheden omdat ze ongeschikt waren gebleken voor echt politiewerk

Iedereen heeft eerder last van ze dan ze een voordeel hebben en zelfs brancheorganisaties als cbl hebben problemen met ze.

No way dat dit volk pepperspray, wapenstokken of tasers mag krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193237546
quote:
4s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:59 schreef Fred2 het volgende:
Boa's starten met protest: vanaf donderdag minstens drie dagen geen boetes https://www.nu.nl/rotterd(...)gen-geen-boetes.html

Kunnen we hier uit concluderen dat er geen steun is voor maatregelen vanuit de burgers, handhavers en bestuurders?
Is dat niet soort werkweigering?

Elke niet opgelegde boete door deze boa's betalen

Ik snap de maatregelen bij buiten sporig gedrag binnen corona een boete, alleen strafblad is te erg

En heb al genoeg verhalen gelezen dat ze echt met met twee maten meten kinderen in speeltuin boete 100man in Arnhem niets
pi_193237621
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:05 schreef Kamover het volgende:
Ja goed plan!

pi_193237680
Goed idee, alleen de reden is wat discutabel.

Als ze het er nou niet mee eens waren met constant boetes uitdelen voor onzin.

Nee ze willen wapens. :')
pi_193237865
Waarom zou je sowieso BOA willen zijn?
Je verdiend weinig en kan jezelf nauwelijks beschermen tegen tokkievolk dat wil gaan vechten om de coronaboete die jij ze gegeven hebt. En sinds ze de opleiding tot agent korter hebben gemaakt stelt dat ook niet veel meer voor, maar verdien je als agent wel veel beter en ben je wel goed bewapend.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:40:18 #9
487467 TTSS
Suum Cuique
pi_193237887
quote:
:')!!!
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:41:25 #10
487467 TTSS
Suum Cuique
pi_193237903
quote:
13s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:17 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja goed plan!

_O- _O- _O-
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:42:45 #11
361915 T-zooi
faith from space
pi_193237919
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waarom zou je sowieso BOA willen zijn?
Je verdiend weinig en kan jezelf nauwelijks beschermen tegen tokkievolk dat wil gaan vechten om de coronaboete die jij ze gegeven hebt. En sinds ze de opleiding tot agent korter hebben gemaakt stelt dat ook niet veel meer voor, maar verdien je als agent wel veel beter en ben je wel goed bewapend.
Omdat een boa net zo veel zo niet meer betaald krijgt dan een agent, regelmatiger werkt en nooit snachts, alleen hoeft te handhaven, geen opsporingstaken en heel wat minder administratie. Alleen je bent wel een mikpunt voor asocialen waartegen je niet bewapend bent.
pi_193237985
quote:

[..]

Ja goed plan!

:D
pi_193238031
Tegen een wat groter groepje overtreders schiet zo'n BOA toch ook met pepperspray of een wapenstok niet zoveel op? Enkel tegen individuen biedt dergelijke bewapening (waar ik overigens geen voorstander van ben, de BOA wordt zo steeds meer een soort agent-light maar dan zonder de vereisten) mogelijk soelaas.
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:54:08 #14
479089 wollah
De rijkste FOK!ker
pi_193238045
Gewoon handhavers afschaffen en meer politie op straat. Probleem opgelost
#BLACKLIVESMATTER
pi_193238206
Verdedigingsmiddelen. :')

Goede zaak dat de coronacrisis tot nu toe niet misbruikt wordt om de bewapening van deze melkertbaners door drukken. Houden zo!
pi_193238240
Geweld tegen boa's zal doorgaans wel terecht zijn
pi_193238343
De politie heeft de wapens in het beginsel niet ter zelfverdediging. Maar voor het handhaven van de strafrechtelijke rechtsorde. Dat er mee verdedigd wordt is zeker net zo belangrijk, de insteek in deze zaak is vanuit de boa gewoon verkeerd.

Als de politie lastige mensen heeft vragen ze er ook extra collega's bij. Aanvoelen wanneer het nodig is en veilig naar huis gaan. De rest is bijzaak.
pi_193238440
Ach het is koeltoer.
pi_193238526
Ik snap niet dat de burger niet kan snappen dat BOA's en politie er zijn om mensen tegen zichzelf te bechermen.
pi_193238694
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 11:41 schreef hoechst het volgende:
Ik snap niet dat de burger niet kan snappen dat BOA's en politie er zijn om mensen tegen zichzelf te bechermen.
Onzin, die zijn er om de kas te spekken.
Boa's en politie zijn pas schijnveiligheid.
  donderdag 21 mei 2020 @ 13:51:07 #21
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193240126
Boa’s gewoon de rol geven van guardia civil. Type eerst meppen en dan pas praten. In Nederland hebben we een autoriteitsprobleem
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_193253515
Waarom een wapenstok en pepperspray voor BOA's helemaal niet zo'n gek idee is:
https://www.dumpert.nl/filmpjes/item/7916177_50f6ce8b
pi_193253679
Het punt is bij Boa’s dat ze selectief zijn.
En dat is een heel groot punt van ergenis bij velen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 mei 2020 @ 10:44:40 #24
426493 crew  PippenScottie
pi_193253998
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
Dat geldt natuurlijk ook voor de politie.
pi_193254147
quote:
Het grootse punt lijkt mij dat gemiddelde Nederlander niet gecorrigeerd wenst te worden ook al is het voor hun eigen welzijn.
pi_193254182
quote:
Klopt, een groepje oudjes die samen staat te keuvelen zullen ze niet lastig vallen. Enkel zeggen; Mevrouw kunt u een klein beetje uit elkaar staan.

Een groepje jongeren van getinte huidskleur kan gelijk een harde sneer en een dreiging om op de bon te gaan verwachten.
pi_193254272
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:58 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Het grootse punt lijkt mij dat gemiddelde Nederlander niet gecorrigeerd wenst te worden ook al is het voor hun eigen welzijn.
Niemand wil op basis van inconsequente / onduidelijke regels gecorrigeerd worden. Zelfs een hond wordt uiteindelijk vals als je dat maar lang genoeg doet.

En dat de regels onduidelijk zijn is een feit. Want je mag niet met meedere mensen bijelkaar zitten, tenzij je bij hetzelfde huishouden hoort. Maar als een daarvan dan een beetje snottert mag het weer niet. En je mag wel met meerdere mensen op anderhalve meter een praatje maken, mits je elkaar toevallig tegenkwam. Je mag dus niet afspreken, ook al zit er anderhalve meter tussen. Maar dat mag dan weer wel als het om een religieuze bijeenkomst gaat. Dan zijn er ook nog eens bepaalde regionale verschillen qua regelgeving. En de regels veranderen ook nog eens elke paar weken. Tel daar dan de subjectieve interpretatie van de gemiddelde niet al te snuggere boa bij op, en je hebt een onbegrijpelijk samenraapseltje van vaak tegenstrijdige regels, volkomen logisch dat mensen daar gek van worden.
pi_193254426
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:08 schreef Farenji het volgende:

[..]

Niemand wil op basis van inconsequente / onduidelijke regels gecorrigeerd worden. Zelfs een hond wordt uiteindelijk vals als je dat maar lang genoeg doet.

En dat de regels onduidelijk zijn is een feit. Want je mag niet met meedere mensen bijelkaar zitten, tenzij je bij hetzelfde huishouden hoort. Maar als een daarvan dan een beetje snottert mag het weer niet. En je mag wel met meerdere mensen op anderhalve meter een praatje maken, mits je elkaar toevallig tegenkwam. Je mag dus niet afspreken, ook al zit er anderhalve meter tussen. Maar dat mag dan weer wel als het om een religieuze bijeenkomst gaat. Dan zijn er ook nog eens bepaalde regionale verschillen qua regelgeving. En de regels veranderen ook nog eens elke paar weken. Tel daar dan de subjectieve interpretatie van de gemiddelde niet al te snuggere boa bij op, en je hebt een onbegrijpelijk samenraapseltje van vaak tegenstrijdige regels, volkomen logisch dat mensen daar gek van worden.
Die man of vrouw die je bekeurd maakt die regels niet die moet ze enkel handhaven. Ben je het niet eens met de regels moet je kamerlid worden maar ga je niet een persoon die je bekeurd uitschelden, bespuwen of aftuigen.
pi_193254822
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:18 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Die man of vrouw die je bekeurd maakt die regels niet die moet ze enkel handhaven. Ben je het niet eens met de regels moet je kamerlid worden maar ga je niet een persoon die je bekeurd uitschelden, bespuwen of aftuigen.
Dus dan word je beboet om onbegrijpelijke en inconsequente regels die elkaar tegenspreken, en het enige wat je daartegen kan doen is "kamerlid worden"? _O-

Wat kun je als kamerlid daar dan tegen doen?
pi_193254909
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dus dan word je beboet om onbegrijpelijke en inconsequente regels die elkaar tegenspreken, en het enige wat je daartegen kan doen is "kamerlid worden"? _O-

Wat kun je als kamerlid daar dan tegen doen?
Dus een handhaver aanvallen lost meer op in jouw optiek? Een kamerlid kan wetsvoorstel indienen of een voorstel om een wet aan te laten passen. Lijkt me constructiever dan iemand die ook maar zijn werk doet een paar rammen verkopen.
pi_193255018
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:49 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Dus een handhaver aanvallen lost meer op in jouw optiek? Een kamerlid kan wetsvoorstel indienen of een voorstel om een wet aan te laten passen. Lijkt me constructiever dan iemand die ook maar zijn werk doet een paar rammen verkopen.
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het begrijpelijk is dat je wrijving en frustratie krijgt in dit soort gevallen. Dat kun je natuurlijk niet weglullen met onzin als "word maar kamerlid".
pi_193255106
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het begrijpelijk is dat je wrijving en frustratie krijgt in dit soort gevallen. Dat kun je natuurlijk niet weglullen met onzin als "word maar kamerlid".
Ik blijf van mening dat je in eerste instantie zelf fout bent en dat kun jij niet weglullen met termen als begrijpelijke wrijving en frustratie. Ben je het niet eens met een bekeuring ga je in beroep. Dat is je goed recht maar schelden,obscene gebaren maken,spugen of mishandelen niet. Daar wil ik geen en ga ik nooit begrip voor opbrengen.
pi_193255122
quote:

[..]

Ja goed plan!

_O-
  Forum Admin vrijdag 22 mei 2020 @ 12:13:28 #34
58789 crew  Snakey
-||||--------||||-
pi_193255214
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Tegen een wat groter groepje overtreders schiet zo'n BOA toch ook met pepperspray of een wapenstok niet zoveel op? Enkel tegen individuen biedt dergelijke bewapening (waar ik overigens geen voorstander van ben, de BOA wordt zo steeds meer een soort agent-light maar dan zonder de vereisten) mogelijk soelaas.
Dat inderdaad. En als je niet getraind bent met wapenstok en of pepperspray is een BOA binnen no time beiden kwijt en heeft hij/zij een paar flinke bulten en tranende oogjes.
  Forum Admin vrijdag 22 mei 2020 @ 12:16:24 #35
58789 crew  Snakey
-||||--------||||-
pi_193255253
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:18 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Als die regels duidelijk en eenduidig worden toegepast zou het probleem met BOA's een stuk minder zijn imo. Maar dat gebeurt dus niet, en daar ligt een groot deel van het probleem met BOA's.
pi_193255282
quote:

[..]

Nog steeds geen reden om geweld te gebruiken. :{w
ROBODEMONS..................|:(
pi_193255354
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:16 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als die regels duidelijk en eenduidig worden toegepast zou het probleem met BOA's een stuk minder zijn imo. Maar dat gebeurt dus niet, en daar ligt een groot deel van het probleem met BOA's.
Eens maar dat regels niet duidelijk zijn of niet eenduidig worden toegepast kun je effectiever bestrijden in een rechtzaal en niet met je vuisten toch?
pi_193255355
quote:

nee, er is nooit steun als je een boete krijgt. BOA's moeten meer juridische maatregelen kunnen treffen zoals het hebben en gebruiken van wapens en ze moeten geoord worden als er een noodoproep is.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 12:26:16 #39
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_193255376
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:54 schreef wollah het volgende:
Gewoon handhavers afschaffen en meer politie op straat. Probleem opgelost
Het probleem oplossen!! Hoe durf je!!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 12:29:26 #40
451005 Grems
Clown World
pi_193255419
Hulde voor eenieder die zich verzet tegen de handhaving van 1984 maatregelen.
pi_193255444
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:16 schreef Snakey het volgende:

[..]

Eens.
pi_193255495
Wat een land is dit ook he, manmanman. Mensen stellen zich dieptriest aan. Hou je TIJDELIJK even in man, uit solidariteit en voor de gezondheid voor je medemens. Wat een kinderlijk land vol clowns, de aap komt flink uit de mouw in deze periode.

In Spanje, waar het een stuk erger is, begrijpt iedereen het helemaal. Ja voor hen is het ook lastig, lastiger zelfs natuurlijk, maar ze snappen het en houden zich eraan. En dat heb ik niet enkel van het internet, maar ook bronnen die ik ken daar.

En dan NL; egocentrisme en veel te weinig meegemaakt. Verwendheid en te weinig dankbaarheid voor het leven an sich. En die eeuwige grote bek en alles beter weten, lekker tegendraads zijn. Manmanman, wat een peuterspeelzaal hier.

[ Bericht 45% gewijzigd door Willewa op 22-05-2020 12:39:48 ]
  Forum Admin vrijdag 22 mei 2020 @ 12:39:03 #43
58789 crew  Snakey
-||||--------||||-
pi_193255582
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:24 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Eens maar dat regels niet duidelijk zijn of niet eenduidig worden toegepast kun je effectiever bestrijden in een rechtzaal en niet met je vuisten toch?
Eens, maar de regels in eerste plaats duideljk en eenduidig toepassen is deel van hun werk. Op een of andere manier zit hun perssoonlijkheid in de weg om dit daadwerkelijk te doen. Als het redelijk en/of logisch is in een situatie om hiervan af te wijken zouden niet zoveel mensen een probleem met BOA's hebben, maar vaak is er geen redelijkheid waardoor er onnodig wrijving ontstaat.
pi_193255630
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:18 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Nog steeds geen reden om geweld te gebruiken. :{w
Nee, dat is inderdaad geen goede reden, maar het is ook niet onverwacht dat het wel gebeurt. Zo zitten mensen nou eenmaal in elkaar. Er bestaat natuurlijk ook niet voor niets het juridische verweer "crime passionel", een criminele daad waarvan men betoogt dat die niet zozeer uit kwaadwillendheid is gedaan maar vooral door hevig oplopende emoties. En dat is wat hier ook wel een beetje aan de orde is natuurlijk. Dit zijn bizarre tijden met ongekende maatregelen, en met hoog oplopende emoties en frustraties als gevolg.
pi_193255645
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Eens, maar de regels in eerste plaats duideljk en eenduidig toepassen is deel van hun werk. Op een of andere manier zit hun perssoonlijkheid in de weg om dit daadwerkelijk te doen. Als het redelijk en/of logisch is in een situatie om hiervan af te wijken zouden niet zoveel mensen een probleem met BOA's hebben, maar vaak is er geen redelijkheid waardoor er onnodig wrijving ontstaat.
Denk eerder dat het probleem is dat iedere regio regels anders interpreteert en ook niet altijd even strikt is. Er zitten wel eikels bij maar die vind je overal. Denk dat jij ook onder je collega's en leidinggevenden niet alleen maar toffe peren hebt.
pi_193255671
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:33 schreef Willewa het volgende:
In Spanje, waar het een stuk erger is, begrijpt iedereen het helemaal. Ja voor hen is het ook lastig, lastiger zelfs natuurlijk, maar ze snappen het en houden zich eraan. En dat heb ik niet enkel van het internet, maar ook bronnen die ik ken daar.
In Spanje zijn de regels dan ook vele malen simpeler en eenduidiger. Iedereen kan die begrijpen. Dit in tegenstelling tot hier in Nederland waar zelfs de handhavers (en soms zelfs de beleidsmakers) de regels nauwelijks nog goed kunnen uitleggen.
pi_193255729
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:45 schreef Farenji het volgende:

[..]

In Spanje zijn de regels dan ook vele malen simpeler en eenduidiger. Iedereen kan die begrijpen. Dit in tegenstelling tot hier in Nederland waar zelfs de handhavers (en soms zelfs de beleidsmakers) de regels nauwelijks nog goed kunnen uitleggen.
Spanjaarden zijn ook eerder bereidt om zich aan de gestelde regels te houden. In Nederland is het vaak ja maar of waarom?
  Forum Admin vrijdag 22 mei 2020 @ 12:54:44 #48
58789 crew  Snakey
-||||--------||||-
pi_193255800
quote:

Dat is deels waar. (Ik woon in Spanje) We hebben hier drie verschillende politie, locale, nationale en de Guardia Civil. Deze drie diensten zijn streng, maar rechtvaardig. Ze schrijven geen boete uit als je je gedrag redelijk kan verklaren, en je geen regels hebt gebroken uiteraard, waardoor je over het algemeen accepteert als ze wel een boete uitschrijven.

Een ander punt is dat je het hier niet in je hoofd haalt om ze fysiek aan te vallen. Ze zijn over het algemeen goed getraind en je kan een goed pak slaag verwachten mocht je ze aanvallen.
pi_193255831
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:49 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Spanjaarden zijn ook eerder bereidt om zich aan de gestelde regels te houden. In Nederland is het vaak ja maar of waarom.
Dat klopt, dat is natuurlijk ook mede de reden dat het beleid nu zo is. Wij zijn van het polderen, van het maken van compromissen, "we komen er samen wel uit", en van het selectief gedogen van zaken omdat handhaving of eenduidig beleid te ingewikkeld is. Dat leidt heel vaak tot bizarre situaties, met als schoolvoorbeeld het gedoogbeleid wat betreft coffeeshops en softdrugs. Dat is net als waar het hier over hebben ook beleid dat eigenlijk niet helemaal uit te leggen is.

En als je dat beleid dan wel probeert te handhaven met harde hand, ja dat gaat botsen.
pi_193255911
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat klopt, dat is natuurlijk ook mede de reden dat het beleid nu zo is. Wij zijn van het polderen, van het maken van compromissen, "we komen er samen wel uit", en van het selectief gedogen van zaken omdat handhaving of eenduidig beleid te ingewikkeld is. Dat leidt heel vaak tot bizarre situaties, met als schoolvoorbeeld het gedoogbeleid wat betreft coffeeshops en softdrugs. Dat is net als waar het hier over hebben ook beleid dat eigenlijk niet helemaal uit te leggen is.

En als je dat beleid dan wel probeert te handhaven met harde hand, ja dat gaat botsen.
Dat je niet blij bent met een prent snap ik maar men moet in dit landje toch ook wel meer kunnen accepteren hoor. Men is hier wel erg snel in zijn wiek geschoten.
  Forum Admin vrijdag 22 mei 2020 @ 13:01:15 #51
58789 crew  Snakey
-||||--------||||-
pi_193255912
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:45 schreef Farenji het volgende:

[..]

De regels zijn hier inderdaad duidelijker, maar worden ook niet altijd 100% goed toegepast door de politie. Hoewel dat niet veel voorkomt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:49 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Spanjaarden zijn ook eerder bereidt om zich aan de gestelde regels te houden. In Nederland is het vaak ja maar of waarom?
Dat is voor een spanjaard bijna niet eens een vraag. Er worden hier heel veel regels gebroken, maar als het om omgangsvormen gaat houdt iedereen zich hier aan, en houden elkaar zelfs aan de regels. Het is hier redelijk normaal om iemand aan te spreken op zijn/haar gedrag op straat bijvoorbeeld als iemand zich misdraagt.
pi_193255984
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:01 schreef Snakey het volgende:

[..]

De regels zijn hier inderdaad duidelijker, maar worden ook niet altijd 100% goed toegepast door de politie. Hoewel dat niet veel voorkomt.
[..]

Dat is voor een spanjaard bijna niet eens een vraag. Er worden hier heel veel regels gebroken, maar als het om omgangsvormen gaat houdt iedereen zich hier aan, en houden elkaar zelfs aan de regels. Het is hier redelijk normaal om iemand aan te spreken op zijn/haar gedrag op straat bijvoorbeeld als iemand zich misdraagt.
Dat is mogelijk nog een overblijfsel uit het Francotijdperk of niet?
  vrijdag 22 mei 2020 @ 13:07:10 #53
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193255988
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:54 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is deels waar. (Ik woon in Spanje) We hebben hier drie verschillende politie, locale, nationale en de Guardia Civil. Deze drie diensten zijn streng, maar rechtvaardig. Ze schrijven geen boete uit als je je gedrag redelijk kan verklaren, en je geen regels hebt gebroken uiteraard, waardoor je over het algemeen accepteert als ze wel een boete uitschrijven.

Een ander punt is dat je het hier niet in je hoofd haalt om ze fysiek aan te vallen. Ze zijn over het algemeen goed getraind en je kan een goed pak slaag verwachten mocht je ze aanvallen.
Zo hoort het ook. Het wordt hier steeds gekker met politie en boa's aanvallen. Hoe haalt dat tokkievolk het in hun kop om geen enkel respect te tonen voor hen die hun werk doen en Nederland veilig proberen te houden.
Er moeten veel grotere straffen komen hier.
  Forum Admin vrijdag 22 mei 2020 @ 13:16:30 #54
58789 crew  Snakey
-||||--------||||-
pi_193256142
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:06 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Dat is mogelijk nog een overblijfsel uit het Francotijdperk of niet?
Dat is wat ik denk inderdaad. Niet dat 'we' hier heilig zijn ofzo. Er gebeurt genoeg wat het daglicht niet verdraagt.

Ik las net dat huiselijk geweld met 460%(!) is gestegen tov van dezelfde periode afgelopen jaar. Criminaliteit schiet als een gek omhoog op het moment nu veel mensen hun baan en inkomen kwijt zijn, en agressie in het algemeen is een stuk hoger.

Maar goed, dat is nog meer off topic als ik al was.
  Forum Admin vrijdag 22 mei 2020 @ 13:20:04 #55
58789 crew  Snakey
-||||--------||||-
pi_193256195
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:07 schreef Markesh het volgende:

[..]

Zo hoort het ook. Het wordt hier steeds gekker met politie en boa's aanvallen. Hoe haalt dat tokkievolk het in hun kop om geen enkel respect te tonen voor hen die hun werk doen en Nederland veilig proberen te houden.
Er moeten veel grotere straffen komen hier.
Politie moet gewoon meer mogelijkheden hebben om geweld de kop in te drukken. Maar als je dat doet sta je als agent in Nederland in no time voor de rechter.

Hier een voorbeeld wat er gebeurt als je in Spanje rare dingen doet.

https://twitter.com/matth(...)816406822912?lang=ja
pi_193256259
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:16 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is wat ik denk inderdaad. Niet dat 'we' hier heilig zijn ofzo. Er gebeurt genoeg wat het daglicht niet verdraagt.

Ik las net dat huiselijk geweld met 460%(!) is gestegen tov van dezelfde periode afgelopen jaar. Criminaliteit schiet als een gek omhoog op het moment nu veel mensen hun baan en inkomen kwijt zijn, en agressie in het algemeen is een stuk hoger.

Maar goed, dat is nog meer off topic als ik al was.
Overal is wel wat inderdaad. Ik ben opgegroeid in een wijk in Chicago die als veilig bekend staat omdat veel lagere leden van de Chicago outfit er wonen. Wij konden in het donker nog buitenspelen omdat er zulke gasten er woonde. Maar dat asogedrag en altijd maar weerwoord hebben tegen autoriteit is wel typisch Nederlands.
pi_193256321
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Politie moet gewoon meer mogelijkheden hebben om geweld de kop in te drukken. Maar als je dat doet sta je als agent in Nederland in no time voor de rechter.

Er was een paar jaar geleden in Nederland toch zo'n agent die zo'n straatterroristje aan zijn motor had geboeid en hem er naast liet lopen terwijl hij naar het bureau reed? Die kreeg heel Nederland over zich heen. Ik vond het wel ludiek.
pi_193257627
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Klopt, een groepje oudjes die samen staat te keuvelen zullen ze niet lastig vallen. Enkel zeggen; Mevrouw kunt u een klein beetje uit elkaar staan.

Een groepje jongeren van getinte huidskleur kan gelijk een harde sneer en een dreiging om op de bon te gaan verwachten.
Dat laatste ben ik het niet mee eens.
Nederlandse jongeren met een blanke huidskleur worden juist harder aangepakt omdat ze tegen die anderen niet durven.
Zelf gezien.
Getinte jeugd zit dicht bijelkaar in het winkelcentrum lopen ze voorbij. Groepje van 4 blanke jongeren die notabene afstand tot elkaar houden krijgen een boete en een aantekening.
Is het dan gek dat mensen kwaad worden?
pi_193257659
Kijk ik zeg niet dat je dan maar meteen een BOA inelkaar moet gaan slaan zeker niet. Ben anti geweld.
Maar ik snap ook de onvrede van burgers die dit zien gebeuren.
pi_193258191
Mooi zo. Ze handhaafden toch al enorm selectief op de autochtone bevolking
Op donderdag 5 april 2018 18:50 schreef Le_Professeur het volgende:
Haha CK rare imbeciel
pi_193258882
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:53 schreef Mortaxx het volgende:
Mooi zo. Ze handhaafden toch al enorm selectief op de autochtone bevolking
Wat bedoel je?
  vrijdag 22 mei 2020 @ 16:56:11 #62
489693 Markesh
Antispecisist
pi_193259229
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:20 schreef Snakey het volgende:

[..]

Haha Geweldige actie :)
Klopt hier in Nederland mogen ze ook weinig. Dat moet echt veranderen
pi_193259368
quote:
Lijkt me niet echt een goed plan. Volgens mij gaan er dan doden vallen.
Wat mij wel een goed plan lijkt is gewoon het leger in zetten. Gewoon militairen op straat. Dat doen ze bij terreurdreiging in andere landen. Kijk maar naar België. Dan maken ze zichzelf tenminste ook nog eens een keer nuttig.
pi_193259841
quote:
Maat vol bij boa’s: ‘We gaan niet wachten op de eerste dode’
De maat is vol bij de buitengewoon opsporingsambtenaren na het geweldsincident in IJmuiden. De vakbonden zijn woedend. Ze overwegen om het werk landelijk neer te leggen of in meer steden geen bonnen meer uit te schrijven, zoals nu in Rotterdam gebeurt, als de boa’s niet snel een wapenstok en pepperspray krijgen om zichzelf te verdedigen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)erste-dode~a1670c10/
pi_193259900
quote:

[..]

Gewoon de boete aanvechten is effectiever dan een BOA in elkaar rammen.
Als je in discussie gaat met een gekkie rent hij weg. Als je een gekkie inhoudelijk van repliek dient, rent hij weg. Waar gekkies niet tegen kunnen, is dat hun hit and run niet meer werkt, omdat ze achtervolgd worden.
pi_193266263
quote:
Van Vollenhoven: Geef boa’s volledige uitrusting mét vuurwapen

Voormalig voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid Pieter van Vollenhoven vindt dat buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s) een volledige uitrusting moeten krijgen met de bevoegdheid om wapens te dragen. Hij zei dit in het radioprogramma Dit is de Dag.

5.jpg

,,Ik snap de oproep voor wapenstok en pepperspray, maar je kunt ook nog een stap verder gaan’’, aldus Van Vollenhoven in het radioprogramma. ,,Ze stuiten op verzet en dan kunnen ze eigenlijk weinig doen.’ Van Vollenhoven vindt het beter om ze een vuurwapen te geven. ,,Ik denk dat we ze op den duur volledig moeten uitrusten.’’

Van Vollenhoven ziet dat de boa’s steeds meer opereren als gemeentepolitie. ,,Het probleem is dat de politie de wijken totaal heeft verlaten, de boa kent de wijken vaak beter dan de politieman. We moeten naar het hele concept van politie en boa's opnieuw kijken.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)-vuurwapen~a417a58b/
pi_193266336
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die is helemaal gek. Afgewezen als politieagent en dan een vuurwapen
Haha CK rare imbeciel
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:54:05 #68
111675 squatt3r
Wees ambitieus, upgrade naar #
pi_193267135
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:01 schreef maily het volgende:
Zal een lekker zootje worden denk ik.
Lekkere interpunctie in deze zin.
Wees ambitieus, upgrade naar #ANONIEM
pi_193267569
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 00:01 schreef TigerXtrm het volgende:
Zullen we anders gewoon alle BOA's ontslaan en het vrijgekomen budget volledig in echte politie steken? En als we dan toch bezig zijn, politie meer bevoegdheid geven om zo'n kut joch in z'n knie te schieten.
De regering heeft onlangs al de opleiding voor agenten met een derde ingekort om genoeg mensen op te leiden tot agent. Om problemen te voorkomen worden er daarnaast al steeds meer BOA's ingezet. BOA's ontslaan zal voor chaos en een machtsvacuüm zorgen.
NWS / Politieopleiding een jaar korter vanwege tekort aan agenten
pi_193267832
Dit probleem is net als zoveel andere problemen een uitvloeisel van hetzelfde jarenlange rampbeleid: steeds grotere bezuinigingen op de publieke sector. De zorg die dermate overbelast en onderbemand is zodat we helemaal kapot gaan als er een nieuw virusje opsteekt; de brandweer die pas kan komen als je huis al is afgebrand; docenten die kapot gaan aan de werkdruk en overvolle klassen; de uitgeklede ggz waardoor de straat nu volgelopen is met overlastgevende psychiatrisch patienten; en nu de door de bezuinigingen ingezette goedkope surrogaat-petten die totaal niet opgewassen zijn tegen hun taak en door gefrustreerde tokkies het ziekenhuis ingeslagen worden.

Blijf vooral allemaal vvd stemmen, mensen.
pi_193269405
quote:

Nee, want voor de crisis was geweld tegen boa's al een probleem en bijv de mishandeling bij IJmuiden ging niet om de handhaving van Corona maatregelen.
pi_193269427
quote:

[..]

Onzin, afgelopen week was er nog een geval waarbij 2 ouderen met hun 2 kinderen van in de 30 een gebakje aten op 1,5m afstand 1600 euro mochten aftikken omdat ze een samenscholing waren...

Verder zag ik een blanke restauranthouder van middelbare leeftijd die voor 4400 euro werd aangeslagen omdat hij op zijn eigen terras voor de zaak een biertje dronk na het klussen...
pi_193269823
BOA's onderdeel van de politie maken is een optie om het wat gestroomlijnder te maken. Aspirant BOA's en aspirant agenten volgen dezelfde basisopleiding maar wie nog niet goed genoeg is voor agent gaat naar de BOAspecialisatie.Wie als BOA goed presteert mag na extra scholing surveillant bij de politie worden. Dit levert ook de mogelijkheid om agenten die niet goed functioneren te degraderen tot BOA. BOA's doen simpele taken als fout parkeren, vuil verkeerd aanbieden,hondepoep en de wijkagenten ondersteunen. Eventueel kunnen ze ook publiek op afstand houden bij calamiteiten maar de rest is dan gewoon politiewerk.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 08:01:50 #74
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193270246
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:17 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Die is helemaal gek. Afgewezen als politieagent en dan een vuurwapen
Ze hebben toch ook politietaken? Gaan we ook soldaten de oorlog insturen zonder wapens?
pi_193270253
Geweld heeft altijd succes, kijk maar naar de buurthuizen, pannaveldjes en subsidies.
pi_193270266
Tokkiegedrag :')

Dat die boa's maar snel pepperspray mogen gebruiken ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_193272099
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 08:01 schreef Kamover het volgende:

[..]

Ze hebben toch ook politietaken? Gaan we ook soldaten de oorlog insturen zonder wapens?
Die moeten ze helemaal niet hebben. Ze moeten zich bezig houden met verkeerd aangeboden grof vuil en parkeren

Boa's die mensen willen arresteren en woningen binnen vallen vanwege de corona maatregelen. Belachelijk
Haha CK rare imbeciel
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:42:36 #78
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193272941
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:18 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Die moeten ze helemaal niet hebben. Ze moeten zich bezig houden met verkeerd aangeboden grof vuil en parkeren

Boa's die mensen willen arresteren en woningen binnen vallen vanwege de corona maatregelen. Belachelijk
Ik denk dat het probleem meer ligt bij het autoriteitsprobleem dat de meeste mensen hebben in Nederland.

‘Die schrijf je niet de wetten voor...’
  zaterdag 23 mei 2020 @ 12:44:37 #79
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193272967
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 00:33 schreef Farenji het volgende:
Dit probleem is net als zoveel andere problemen een uitvloeisel van hetzelfde jarenlange rampbeleid: steeds grotere bezuinigingen op de publieke sector. De zorg die dermate overbelast en onderbemand is zodat we helemaal kapot gaan als er een nieuw virusje opsteekt; de brandweer die pas kan komen als je huis al is afgebrand; docenten die kapot gaan aan de werkdruk en overvolle klassen; de uitgeklede ggz waardoor de straat nu volgelopen is met overlastgevende psychiatrisch patienten; en nu de door de bezuinigingen ingezette goedkope surrogaat-petten die totaal niet opgewassen zijn tegen hun taak en door gefrustreerde tokkies het ziekenhuis ingeslagen worden.

Blijf vooral allemaal vvd stemmen, mensen.
De rot zit inderdaad veel dieper, en nog blijft men massaal VVD stemmen...
pi_193273002
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:42 schreef Kamover het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem meer ligt bij het autoriteitsprobleem dat de meeste mensen hebben in Nederland.

‘Die schrijf je niet de wetten voor...’
Klopt, maar ik begreep laatst uit een discussie tussen beleidsmakers dat de bewapening van de politie niet bedoeld is ter bescherming van de politie, maar ter ondersteuning van de politietaken.
Voor het uitschrijven van een parkeerbon is een wapenstok natuurlijk niet nodig.
Dus dan zou de regelgeving voor de geweldsmonopolie van de politie moeten worden herzien en dat de Boa's bijvoorbeeld wapens ter verdediging van zichzelf mogen dragen...
pi_193281685
Bewust Ongeschoolde Ambtenaar...
pi_193286643
quote:

Ja.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193286648
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 22:49 schreef mthecatlover het volgende:
:D :') _O- :D
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193286867
Stadsmariniers voor ieder dorp!
Of gewoon zoals Singapore uit Nepal Ghurkas importeren?
pi_193286944
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 13:51 schreef Kamover het volgende:
Boa’s gewoon de rol geven van guardia civil. Type eerst meppen en dan pas praten. In Nederland hebben we een autoriteitsprobleem
jij wil dat we in een dictatuur gaan leven? want daar loopt t dan op uit.
  zondag 24 mei 2020 @ 11:49:26 #86
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193287134
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 12:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De rot zit inderdaad veel dieper, en nog blijft men massaal VVD stemmen...
Lang geen absolute meerderheid. En de partijen op de politieke flanken (links en rechts) zijn dermate eenkennig in hun standpunten dat er nooit een meerderheidscoalitie meer te vormen is.
En dus blijft het centrum regeren als het zo door gaat met de versplintering van de 2e kamer.
pi_193289811
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 11:41 schreef hoechst het volgende:
Politie Ja, BOA's Nee.
  zondag 24 mei 2020 @ 15:59:58 #88
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_193290121
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:49 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Dus een handhaver aanvallen lost meer op in jouw optiek? Een kamerlid kan wetsvoorstel indienen of een voorstel om een wet aan te laten passen.
Ja, we zien ook hoe makkelijk daar overheen gewalst kan worden met een 'noodverordening' als het doel de middelen maar genoeg heiligt. }:|
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_193290167
quote:
Wat een land is dit ook he, manmanman. Mensen stellen zich dieptriest aan. Hou je TIJDELIJK even in man, uit solidariteit en voor de gezondheid voor je medemens. Wat een kinderlijk land vol clowns, de aap komt flink uit de mouw in deze periode.

En dan NL; egocentrisme en veel te weinig meegemaakt. Verwendheid en te weinig dankbaarheid voor het leven an sich. En die eeuwige grote bek en alles beter weten, lekker tegendraads zijn. Manmanman, wat een peuterspeelzaal hier.
Ja laten we 17 miljoen mensen de vrijheid beperken in de buitenlucht waar je het virus amper kan krijgen voor die 15 dooien per dag die we nu hebben ^O^
pi_193290180
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 03:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Onzin, afgelopen week was er nog een geval waarbij 2 ouderen met hun 2 kinderen van in de 30 een gebakje aten op 1,5m afstand 1600 euro mochten aftikken omdat ze een samenscholing waren...

Verder zag ik een blanke restauranthouder van middelbare leeftijd die voor 4400 euro werd aangeslagen omdat hij op zijn eigen terras voor de zaak een biertje dronk na het klussen...
Dit idd. En 50 mocros bij een johan cruijff veldje niet beboeten.
  zondag 24 mei 2020 @ 16:06:11 #91
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193290194
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:03 schreef SOG het volgende:

[..]

Ja laten we 17 miljoen mensen de vrijheid beperken in de buitenlucht waar je het virus amper kan krijgen voor die 15 dooien per dag die we nu hebben ^O^
Zucht..., het is om honderden doden per dag in de toekomst te voorkomen.
  zondag 24 mei 2020 @ 16:20:57 #92
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_193290347
quote:
99s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:06 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een non-argument want je weet nooit hoeveel mensen er in de toekomst dood gaan.

Als je nul doden in de toekomst wil hebben dan is corona de minste van je zorgen, dan moet je iedereen opsluiten in een gewatteerde telefooncel.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  zondag 24 mei 2020 @ 16:42:23 #93
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_193290597
quote:

[..]

..................................................................... blabla
?? En als mevrouw dan wat verder uit elkaar staat? "Neemt" hij haar dan?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek !!
Count your blessings.
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_193290631
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Maar geef eens wat voorbeelden van onduidelijke regels.
pi_193290647
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:17 schreef quirina het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik het niet mee eens.
Nederlandse jongeren met een blanke huidskleur worden juist harder aangepakt omdat ze tegen die anderen niet durven.
Zelf gezien.
Getinte jeugd zit dicht bijelkaar in het winkelcentrum lopen ze voorbij. Groepje van 4 blanke jongeren die notabene afstand tot elkaar houden krijgen een boete en een aantekening.
Is het dan gek dat mensen kwaad worden?
Dit is gewoon onderbuik gepraat.
  zondag 24 mei 2020 @ 16:53:41 #96
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_193290726
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:47 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Vaak heeft de onderbuik gelijk !!
Men moet leren meer en beter naar zijn eigen lichaam te luisteren!
Het microbioom (poep) zijn onze tweede hersenen.

:Y :Y :Y
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek !!
Count your blessings.
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_193290810
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 22:49 schreef mthecatlover het volgende:
Niete alle, sommige zijn zelfs hoog opgeleid.
pi_193291718
quote:
99s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:06 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het virus kan je bijna niet krijgen buiten. Er is geloof ik 1 geval bekend van iemand die het buiten opgelopen heeft.
pi_193291731
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:47 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Sure. Want al die mensen in de media die boetes kregen waren getint en de 50 man bij het johan cruijff veldje en de 100 man ramptoeristen bij een ongeval in tilburg waren blank.
pi_193291746
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:45 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Maar geef eens wat voorbeelden van onduidelijke regels.
Uuuh die agent in tilburg laatst op insta die stoer met zn wapenstok loopt te dreigen en waarschuwt de regels niet te overtreden terwijl die de regels incorrect op noemt...
  zondag 24 mei 2020 @ 18:19:48 #101
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193291760
Wat is dit nou voor bizarre gang van zaken...zijn er werkelijk zoveel BOA's in elkaar gemept dat het een protest verdient? Dan zouden de IC's daar toch mee vol moeten liggen als het zo'n gigantisch probleem was...

Echt raar dit.
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
  zondag 24 mei 2020 @ 19:03:19 #102
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193292426
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:15 schreef SOG het volgende:

[..]

Het virus kan je bijna niet krijgen buiten. Er is geloof ik 1 geval bekend van iemand die het buiten opgelopen heeft.
Omdat de meeste mensen tot voor kort wel afstand hielden, zo goed en zo kwaad als dat kon.
Dat kan nog steeds. Door drukte te vermijden.

Je kunt niet uit het feit dat de afgelopen 20 jaar het aantal verkeersdoden is gehalveerd concluderen dat we de autogordels, de airbags en de valhelmen wel weer kunnen afschaffen.

Bovendien groeit een virus exponentieel, dus tegen de tijd dat je het merkt is de situatie al weer buiten controle.
pi_193292486
quote:
11s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:19 schreef Tyr80 het volgende:
Wat is dit nou voor bizarre gang van zaken...zijn er werkelijk zoveel BOA's in elkaar gemept dat het een protest verdient? Dan zouden de IC's daar toch mee vol moeten liggen als het zo'n gigantisch probleem was...

Echt raar dit.
Want het telt pas als in elkaar gemept als je op het IC belandt?
  zondag 24 mei 2020 @ 19:08:29 #104
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193292501
quote:

Goede post

Wat is er zo erg aan een paar maanden thuis zitten terwijl je loon gewoon wordt doorbetaald?

Is toch juist fijn om ff een paar tandjes terug te schakelen. Over een half jaar klaagt men weer dat de werkdruk zo hoog is en zit men thuis met een burn out. Een typische Westerse "ziekte".

Niet waarderen om tijd met je familie door te kunnen brengen :D
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 24 mei 2020 @ 19:10:23 #105
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193292527
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 16:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een non-argument want je weet nooit hoeveel mensen er in de toekomst dood gaan.

Als je nul doden in de toekomst wil hebben dan is corona de minste van je zorgen, dan moet je iedereen opsluiten in een gewatteerde telefooncel.
Niemand heeft het over nul doden. Het aantal besmettingen moet zo laag zijn dat de bron te traceren is. Tot er een vaccin of goed werkend geneesmiddel is.
Die grens is een kwestie van aftasten, stapje voor stapje.
pi_193292572
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:08 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Goede post

Wat is er zo erg aan een paar maanden thuis zitten terwijl je loon gewoon wordt doorbetaald?

Is toch juist fijn om ff een paar tandjes terug te schakelen. Over een half jaar klaagt men weer dat de werkdruk zo hoog is en zit men thuis met een burn out. Een typische Westerse "ziekte".

Niet iedereen heeft dat geluk natuurlijk.
  zondag 24 mei 2020 @ 19:13:43 #107
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_193292575
quote:
99s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Nee, die grens moet je niet proberen te verschuiven zodat ie steeds meer bij 'machtsmisbruik' kan komen te liggen.

Wanneer als overheid je middelen op zijn omdat je tegen beperkingen aan loopt, dan moet je gewoon je verlies nemen en roeien met de riemen die je hebt, niet proberen om jezelf nog meer macht toe te eigenen door bijvoorbeeld BOA's te willen bewapenen en ze als budget-politieagenten te gaan gebruiken.
pi_193292606
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:13 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Nee, die grens moet je niet proberen te verschuiven zodat ie steeds meer bij 'machtsmisbruik' kan komen te liggen.

Wanneer als overheid je middelen op zijn omdat je tegen beperkingen aan loopt, dan moet je gewoon je verlies nemen en roeien met de riemen die je hebt, niet proberen om jezelf nog meer macht toe te eigenen door bijvoorbeeld BOA's te willen bewapenen en ze als budget-politieagenten te gaan gebruiken.
Boa's die mishandeld worden was al voor Corona een probleem.
  zondag 24 mei 2020 @ 19:17:06 #109
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193292627
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Want het telt pas als in elkaar gemept als je op het IC belandt?
Ja dat was de kern van mijn post inderdaad.
- Japanman Sakyusan -
pi_193292889
quote:
15s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:17 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Ja dat was de kern van mijn post inderdaad.
Dus als je hele gebit er uit ligt, een gekneusde oogkas en wat gebroken ribben hebt, dan heb je eigenlijk geen recht van spreken.
Raar dat die Boa's daar een probleem mee hebben....
pi_193292978
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Boa zijn een pleisteroplossing voor te weinig blauw op straat.
Ze horen er überhaupt niet te zijn.

Het zijn politierejects met een machtsilussie en een quotum.

De politie is al huilen met de pet op maar de josti versies ervan corona maatregelen laten handhaven is vragen om moeilijkheden.
pi_193293174
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dit en als je ziet zoals er hier over hen wordt gesproken :N

Respect lijkt mij gewoon een basishouding.
pi_193293652
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Boa zijn een pleisteroplossing voor te weinig blauw op straat.
Ze horen er überhaupt niet te zijn.

Het zijn politierejects met een machtsilussie en een quotum.

De politie is al huilen met de pet op maar de josti versies ervan corona maatregelen laten handhaven is vragen om moeilijkheden.
Gewoon de Spaanse methode: gelijk hoeken met de wapenstok bij tegenspraak...
Dan leren ze wel respect voor het gezag.
pi_193294909
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:46 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dit en als je ziet zoals er hier over hen wordt gesproken :N

Respect lijkt mij gewoon een basishouding.
Dan zie je duidelijk dat het gebrek aan wapens niet hun probleem is.

Je kunt je afvragen waarom BOA's zulke negatieve associaties oproepen en hoe je dat op kan lossen ipv (of in ieder geval voor) ze wapens te geven. Want daarmee escaleer je de situatie alleen maar.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 mei 2020 @ 21:29:17 #115
408813 crew  trein2000
pi_193295003
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Juist niet. Dan kweek je angst voor het gezag, leuk op korte termijn. Maar dat moet je echt niet willen hoor.

Juist die gelijkwaardigheid maakt Nederland zo'n gaaf land.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 24 mei 2020 @ 21:36:30 #116
187702 RTR
Olbie
pi_193295156
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Juist niet. Dan kweek je angst voor het gezag, leuk op korte termijn. Maar dat moet je echt niet willen hoor.

Juist die gelijkwaardigheid maakt Nederland zo'n gaaf land.
Welke gelijkwaardigheid? Waarom word ik als blanke man gediscrimineerd door allerlei quota?
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193295225
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:23 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen waarom BOA's zulke negatieve associaties oproepen en hoe je dat op kan lossen ipv (of in ieder geval voor) ze wapens te geven. Want daarmee escaleer je de situatie alleen maar.
Nee, ik zie niet waarom er op boa's wordt neergekeken. Alleen omdat zij geen wo onderwijs hebben genoten? Zo sneu is dat. :r
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 mei 2020 @ 21:39:38 #118
408813 crew  trein2000
pi_193295232
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:36 schreef RTR het volgende:

[..]

Welke gelijkwaardigheid? Waarom word ik als blanke man gediscrimineerd door allerlei quota?
De gelijkwaardigheid tussen burger en overheid.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 mei 2020 @ 21:40:27 #119
408813 crew  trein2000
pi_193295254
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:39 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nee, ik zie niet waarom er op boa's wordt neergekeken. Alleen omdat zij geen wo onderwijs hebben genoten? Zo sneu is dat. :r
Omdat de gemiddelde BOA maar een oplossing kent voor de situatie en dat is bekeuren. En omdat ze van deëscalatie nog nooit gehoord hebben.
  zondag 24 mei 2020 @ 21:40:55 #120
187702 RTR
Olbie
pi_193295268
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:39 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik zie ze vaak lopen en vaak zijn of heel dik of dik in de 50. Ja dat dwingt ook geen respect af en als je een sprintje trekt kunnen ze je nooit bijhouden.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  zondag 24 mei 2020 @ 21:41:16 #121
187702 RTR
Olbie
pi_193295274
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De gelijkwaardigheid tussen burger en overheid.
(y)
pi_193295329
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat de gemiddelde BOA maar een oplossing kent voor de situatie en dat is bekeuren. En omdat ze van deëscalatie nog nooit gehoord hebben.
Hoe vaak ben jij met ze in aanraking gekomen?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 mei 2020 @ 21:44:13 #123
408813 crew  trein2000
pi_193295360
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:43 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Hoe vaak ben jij met ze in aanraking gekomen?
Hoe is dat precies relevant?
pi_193295557
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe is dat precies relevant?
Of je zelf die ervaring hebt of dat je je mening hebt gevormd door de media.

Mijn ervaring is dat als je gewoon beleeft bent zij ook beleeft zijn. Ik herken het beeld niet. Het bij voorbaat disrespect naar boa en politie is schadelijk. Als maatschappij zouden wij daar aan kunnen werken. Als de boa's het vuile werk mogen opknappen, schiet het niet op als de rest van de samenleving hen niet steunt. Erger nog belachelijk maakt omdat zij wellicht een wat lager IQ hebben. Ik erger mij daar kapot aan.
pi_193295658
BOA,s maken het er soms zelf ook naar, een politieagent gaat vaak de-escalerent te werk terwijl BOA,s juist de boel bewust aan opstoken zijn, het is ook de manier hoe ze praten dat mensen meteen kwaad worden.

Maar eigenlijk wat ik nu alleen maar zie aan filmpjes op internet zijn kinderen wat BOA,s te lijf gaan, die kinderen hebben blijkbaar een probleem in de opvoeding gehad.
pi_193295747
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 21:23 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Denk dat het al veel scheelt als ze beter zijn ingelezen in de regelgeving.
pi_193295775
Geweld is niet goed te praten.

Maar Boa's zijn ook kinderachtig en zuur om te handhaven op 1.5 meter of net een persoon teveel in de zaak. Ga iets nuttigs doen met je leven. Zeker in de buitenlucht. Totale onzin :)
Love is in the air!
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 mei 2020 @ 22:19:05 #128
408813 crew  trein2000
pi_193295999
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:01 schreef mrevil1337 het volgende:
BOA,s maken het er soms zelf ook naar, een politieagent gaat vaak de-escalerent te werk terwijl BOA,s juist de boel bewust aan opstoken zijn, het is ook de manier hoe ze praten dat mensen meteen kwaad worden.
Dit heb ik zelf ook al meermaals ervaren. Ik zie daar echt een groot verschil in.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 mei 2020 @ 22:20:01 #129
408813 crew  trein2000
pi_193296015
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Denk dat het al veel scheelt als ze beter zijn ingelezen in de regelgeving.
Dat valt wel mee denk ik. De regels die BOA's moeten handhaven zijn vrij duidelijk. Het gaat juist meer om bejegeningswijze en het fingerspitzengefühl.
pi_193296141
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat valt wel mee denk ik. De regels die BOA's moeten handhaven zijn vrij duidelijk. Het gaat juist meer om bejegeningswijze en het fingerspitzengefühl.
lijken wel mods in COR
hoi
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 mei 2020 @ 22:27:19 #131
408813 crew  trein2000
pi_193296170
quote:
6s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:25 schreef aTypisch het volgende:

[..]

lijken wel mods in COR
Kutvolk is dat ja. Vooral die Trein2000. Maar dat is hier niet het onderwerp ;)
pi_193296240
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:08 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Goede post

_O- ja, vertel dat maar tegen iedereen die zijn eigen zaak niet eens meer mag openen en failliet moet verklaren

wel lekker thuis met de familie
hoi
pi_193296289
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 20:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

je hebt heel veel landen op de wereld waar ze dit beleid toepassen, misschien een optie voor je?
hoi
pi_193296678
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kweetnie,
Bijvoorbeeld handhaving die werklui een boete geeft van 400 euro elk en de restaranteigenaar voor 4000 euro omdat het restaurant illegaal geopend zou zijn (ze dronken in de pauze op gepaste afstand van elkaar een consumptie op het terras)...

Handhaving die een groep BNW rijders sommeert te staken dat ze achter elkaar aanrijden, omdat dat een samenscholing zou zijn...

Handhaving die een groep jongeren beboet wegens samenscholing terwijl ze allemaal in hun eigen afgesloten auto zitten...
pi_193296725
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]

je hebt heel veel landen op de wereld waar ze dit beleid toepassen, misschien een optie voor je?
Nee hoor, ik heb van nature respect voor gezag...
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 mei 2020 @ 23:03:06 #136
408813 crew  trein2000
pi_193296883
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Kweetnie,
Bijvoorbeeld handhaving die werklui een boete geeft van 400 euro elk en de restaranteigenaar voor 4000 euro omdat het restaurant illegaal geopend zou zijn (ze dronken in de pauze op gepaste afstand van elkaar een consumptie op het terras)...
[quote]Ja dat beweert de restauranteigenaar, kan zo'n BOA natuurlijk nooit vaststellen. Die ziet gewoon mensen op een terras zitten. Laat het OM het maar verder uitzoeken.
Handhaving die een groep BNW rijders sommeert te staken dat ze achter elkaar aanrijden, omdat dat een samenscholing zou zijn...

Handhaving die een groep jongeren beboet wegens samenscholing terwijl ze allemaal in hun eigen afgesloten auto zitten...
[/quote]
Dat zijn toch ook samenkomsten naar de letter van de wet? Maar dat bedoel ik dus met fingerspitzengefühl
pi_193297132
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb van nature respect voor gezag...
Gefeliciteerd
hoi
pi_193297288
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2020 23:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
Dank je :)
pi_193297524
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 23:21 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus omdat jij van nature onder de indruk bent van gezag moeten we hier BOA's steviger bewapenen? Waarom?
hoi
pi_193297896
quote:
99s.gif Op zondag 24 mei 2020 19:10 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Niemand heeft het over nul doden. Het aantal besmettingen moet zo laag zijn dat de bron te traceren is. Tot er een vaccin of goed werkend geneesmiddel is.
Ik heb het over dat besmetting in de buitenlucht maar 1 enkele x is geconstateerd en dat het onzin is om met het vingertje te wijzen naar mensen die naar het strand gaan of wandelen etc etc omdat dat geen invloed heeft op het aantal besmettingen. Jouw laatste post gaat niet in op die stelling..
pi_193297910
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 22:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Kweetnie,

https://www.bd.nl/tilburg(...)or-woorden~aa2556c5/

Gewoon trieste mensen
pi_193298075
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2020 23:37 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Dus omdat jij van nature onder de indruk bent van gezag moeten we hier BOA's steviger bewapenen? Waarom?
Nee, de indruk werd gewekt dat Boa's zich maar moeten terugtrekken omdat er lieden zijn die kennelijk geen respect hebben voor gezag.
Dan zie ik liever dat dat gezag op een andere manier wordt afgedwongen.
pi_193299688
Deze oude NSBr wil verder opschuiven naar de politiestaat door vuurwapens uit te delen aan de Boa's.

https://www.ad.nl/binnenl(...)://www.linkedin.com/

Freddy T.houdt het nog bij stokken en sprays, de Spaanse variant.

We hebben niet meer de capaciteit om zelfs de kleinste problematiek in consensus op te lossen.

Geweld-Geweld-Geweld
  maandag 25 mei 2020 @ 08:20:53 #144
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193299741
Agenten in Londen werken toch zelfs zonder vuurwapen, en moeten iemand oproepen als ze er 1 nodig hebben?
- Japanman Sakyusan -
pi_193299935
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:14 schreef Jed1Gam het volgende:
Deze oude NSBr wil verder opschuiven naar de politiestaat door vuurwapens uit te delen aan de Boa's.

We hebben niet meer de capaciteit om zelfs de kleinste problematiek in consensus op te lossen.

Geweld-Geweld-Geweld
Het begint al bij de opvoeding, kinderen hebben vaak al niet meegekregen wat respect is.
  maandag 25 mei 2020 @ 09:16:49 #146
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_193300274
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het begint al bij de opvoeding, kinderen hebben vaak al niet meegekregen wat respect is.
Omdat kinderen slaan tegenwoordig verboden is?
pi_193300646
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:14 schreef Jed1Gam het volgende:

Geweld-Geweld-Geweld
Als BOA's vuurwapens gaan dragen, ga ik het ook doen. :{w
  maandag 25 mei 2020 @ 10:17:07 #148
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193300922
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 23:21 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is niet echt prijzenswaardig oid.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 25 mei 2020 @ 10:22:22 #149
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193300959
De meeste BOA's die ik zie en tegenkom zijn vaak het type mensen die als je ze een beetje autoriteit geeft, ze er compleet in doorslaan.

Laatst een gevalletje waarbij er vier jongens op 1,5 meter afstand met elkaar stonden te praten. Er was niks afgesproken, 2 groepjes van 2 waren elkaar toevallig tegen gekomen en waren een praatje aan het maken op gepaste afstand.

Als er een agent voorbij was gekomen, die had gewoon even een waarschuwing gegeven en dan was men door gelopen.

Maar een BOA denkt dan, ik mag schrijven dus dan ga ik schrijven ook! Zonder waarschuwing want (zo zei hij): "De tijd van waarschuwen is voorbij."

Met alle respect, maar dan ben je gewoon een lul en heb je het niet begrepen. Dit is het essentiële verschil tussen 'de letter' en 'de geest' van de Wet. Wat dat betreft zijn het net veredelde boekhouders.

En die mensen wil je wapens gaan geven, oftewel nog meer onverdiende autoriteit?

Sure, let's do that. :|W

Agenten leren om te de-escaleren. BOA's hebben daar om de een of andere reden gigantisch moeite mee.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193301356
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat is niet echt prijzenswaardig oid.
Respect hebben is dat niet?

Bijzonder..
  maandag 25 mei 2020 @ 10:58:15 #151
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193301445
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Respect hebben is dat niet?

Bijzonder..
Respect moet je normaliter verdienen. Automatisch respect hebben voor autoriteit zonder daar kritisch naar te durven kijken leidt vaak tot hele nare toestanden.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:12:16 #152
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193301621
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 00:07 schreef SOG het volgende:

[..]

Ik heb het over dat besmetting in de buitenlucht maar 1 enkele x is geconstateerd en dat het onzin is om met het vingertje te wijzen naar mensen die naar het strand gaan of wandelen etc etc omdat dat geen invloed heeft op het aantal besmettingen. Jouw laatste post gaat niet in op die stelling..
Ik ga niet in op onbewezen aannames.
Bovendien nieuws van vandaag: 41 personen overleden door bezoek voelbalwedstrijd in Liverpool. Terwijl ik in dit forum heel veel mensen zie roepen dat een stadion geen risico is .
Vandaar dat ik het eens ben met de overheid om stap voor stap te openen.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:20:25 #153
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193301733
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:22 schreef DustPuppy het volgende:
De meeste BOA's die ik zie en tegenkom zijn vaak het type mensen die als je ze een beetje autoriteit geeft, ze er compleet in doorslaan.

Laatst een gevalletje waarbij er vier jongens op 1,5 meter afstand met elkaar stonden te praten. Er was niks afgesproken, 2 groepjes van 2 waren elkaar toevallig tegen gekomen en waren een praatje aan het maken op gepaste afstand.

Als er een agent voorbij was gekomen, die had gewoon even een waarschuwing gegeven en dan was men door gelopen.

Maar een BOA denkt dan, ik mag schrijven dus dan ga ik schrijven ook! Zonder waarschuwing want (zo zei hij): "De tijd van waarschuwen is voorbij."

Met alle respect, maar dan ben je gewoon een lul en heb je het niet begrepen. Dit is het essentiële verschil tussen 'de letter' en 'de geest' van de Wet. Wat dat betreft zijn het net veredelde boekhouders.

En die mensen wil je wapens gaan geven, oftewel nog meer onverdiende autoriteit?

Sure, let's do that. :|W

Agenten leren om te de-escaleren. BOA's hebben daar om de een of andere reden gigantisch moeite mee.
Het zijn dan ook gewoon hele vervelende mensen die geen autoriteit horen te krijgen. Ze zijn daar simpelweg niet voor geschikt. Ook als ze een training in de-escalatie zouden krijgen, is het als nog heel erg moeilijk. Ze kunnen namelijk niet nadenken in 'de geest'.

Inlevingsvermogen, eigen inzicht en toepasbaarheid hebben ze allemaal geen kaas van gegeten. Procedures, instructies en geschrift. Daar varen ze op.

Dat combineren met wapens? Succes.
1947-2016
pi_193301741
Wapens geven aan BOA's, nee, ik zie echt niet hoe dat verkeerd uit zou kunnen pakken.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:23:48 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193301780
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 08:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Is dat het echt?
Of is het 't gedrag van handhavers die zelfs bij de rustigste personen kwaad bloed kan zetten?
1947-2016
pi_193301875
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Respect moet je normaliter verdienen. Automatisch respect hebben voor autoriteit zonder daar kritisch naar te durven kijken leidt vaak tot hele nare toestanden.
Kritisch kijken naar een beslissing van een boa kan door er tegen in beroep te gaan.
De boa uitschelden of in elkaar meppen lijkt me daarvoor niet het te prefereren middel.

Verder betekent respect niet dat je niet meer kritisch mag zijn.
pi_193301897
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is dat het echt?
Of is het 't gedrag van handhavers die zelfs bij de rustigste personen kwaad bloed kan zetten?
Het is nooit zwart-wit hé.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:33:52 #158
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193301911
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:07 schreef Red_85 het volgende:
Dit volk hoort ook geen wapens te krijgen. Daar zijn ze veel te instabiel voor. Training of niet maakt net uit, ze zijn er gewoon ongeschikt voor.
Ik zie niet veel verschil in de opleiding tussen een BOA en de politie. Meer dat ze vaak in de zelfde situaties komen waar de een geen wapens heeft en de ander ze wellicht zelfs te weinig mag gebruiken tegen de hufters die ze tegen komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:37:09 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193301963
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:33 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zie niet veel verschil in de opleiding tussen een BOA en de politie. Meer dat ze vaak in de zelfde situaties komen waar de een geen wapens heeft en de ander ze wellicht zelfs te weinig mag gebruiken tegen de hufters die ze tegen komen.
Er is wel degelijk een verschil. Veel boa's zijn boa geworden omdat blijkbaar de politieopleiding te moeilijk was.
Maar nu moeten ze wel dezelfde bevoegdheden krijgen als agenten?
1947-2016
  maandag 25 mei 2020 @ 11:37:43 #160
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_193301972
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Kritisch kijken naar een beslissing van een boa kan door er tegen in beroep te gaan.
... waarbij de BOA tijdens een rechtszaak puur op zijn woord geloofd wordt, want hij is een opsporingsambtenaar. Dus als die BOA zegt dat die 3 meter afstand die jij hield eigenlijk 30 centimeter was, dan heb je geen poot om op te staan.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:38:07 #161
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193301978
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

De boa uitschelden of in elkaar meppen lijkt me daarvoor niet het te prefereren middel.

Verder betekent respect niet dat je niet meer kritisch mag zijn.
In beroep moeten gaan voor iedere keer dat je buiten de lijntjes kleurt, is ook vermoeiend.
1947-2016
  maandag 25 mei 2020 @ 11:48:35 #162
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193302165
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een verschil. Veel boa's zijn boa geworden omdat blijkbaar de politieopleiding te moeilijk was.
Maar nu moeten ze wel dezelfde bevoegdheden krijgen als agenten?
Als een BOA tegen dezelfde gevaren aanloopt wat meer wapens. En een BOA kan nooit de bevoegdheden van de politie krijgen want de ze handhaven bijvoorbeeld de APV. Een BOA heeft namelijk geen algemene opsporings bevoegdheden zoals bijvoorbeeld de politie. Maar dat wist je al natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193302320
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:48 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als een BOA tegen dezelfde gevaren aanloopt wat meer wapens. En een BOA kan nooit de bevoegdheden van de politie krijgen want de ze handhaven bijvoorbeeld de APV. Een BOA heeft namelijk geen algemene opsporings bevoegdheden zoals bijvoorbeeld de politie. Maar dat wist je al natuurlijk.
De politie heeft geen wapens, omdat zij tegen gevaar op lopen. De uiteenlopende bevoegdheden zijn precies waarom BOA's geen wapens horen te dragen.
pi_193302385
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:37 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

... waarbij de BOA tijdens een rechtszaak puur op zijn woord geloofd wordt, want hij is een opsporingsambtenaar. Dus als die BOA zegt dat die 3 meter afstand die jij hield eigenlijk 30 centimeter was, dan heb je geen poot om op te staan.
Ja, als het woord tegen woord is, is het logisch dat de opsporingsambtenaar aan het langste eind trekt. Anders kun je elke boete succesvol aanvechten...
pi_193302397
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In beroep moeten gaan voor iedere keer dat je buiten de lijntjes kleurt, is ook vermoeiend.
Heb je zo vaak te maken met boa's dan?
  maandag 25 mei 2020 @ 12:01:33 #166
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193302448
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:55 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

De politie heeft geen wapens, omdat zij tegen gevaar op lopen. De uiteenlopende bevoegdheden zijn precies waarom BOA's geen wapens horen te dragen.
Dan moet je ze ook als gemeente niet gebruiken om de personeelstekorten bij de politie op te lossen.

En waarom heeft de politie wapens anders omdat ze tegen gevaren aanlopen? Anders hadden ze die niet nodig denk ik dan maar. :D
  maandag 25 mei 2020 @ 12:08:41 #167
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_193302584
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, als het woord tegen woord is, is het logisch dat de opsporingsambtenaar aan het langste eind trekt. Anders kun je elke boete succesvol aanvechten...
... of beter gesteld, anders kan elke boete verworpen worden wegens gebrek aan voldoende bewijs.

Als je nu een BOA treft die zijn dag niet heeft en gewoon alles bij elkaar liegt, dan kun je niets.
pi_193302638
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:08 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

... of beter gesteld, anders kan elke boete verworpen worden wegens gebrek aan voldoende bewijs.

Als je nu een BOA treft die zijn dag niet heeft en gewoon alles bij elkaar liegt, dan kun je niets.
Of zorgen dat je aanvullend bewijs hebt. Dat zal niet altijd lukken, maar in sommige gevallen wel.
pi_193302650
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is dat het echt?
Zeker en dan ga je in beroep of teken je bezwaar aan.
pi_193302688
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt het is makkelijker om je te gedragen.
pi_193302761
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:12 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik ga niet in op onbewezen aannames.
Bovendien nieuws van vandaag: 41 personen overleden door bezoek voelbalwedstrijd in Liverpool. Terwijl ik in dit forum heel veel mensen zie roepen dat een stadion geen risico is .
Vandaar dat ik het eens ben met de overheid om stap voor stap te openen.
50k+ mensen die aan het zingen zijn in een stadion is niet vergelijkbaar met chillen op een strand. En sws is het al lang bekend dat de cl wedstrijd van atalanta een superspread event was.
pi_193302988
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan moet je ze ook als gemeente niet gebruiken om de personeelstekorten bij de politie op te lossen.
Dat moet inderdaad niet. Maar ik zie niet helemaal waarom je een foute gang van zaken zou willen oplossen met een nog foutere gang van zaken.

quote:
En waarom heeft de politie wapens anders omdat ze tegen gevaren aanlopen? Anders hadden ze die niet nodig denk ik dan maar. :D
De politie heeft wapens om dwang mee uit te oefenen. Dus om mensen te dwingen zich aan de wet te houden, of ze in te kunnen rekenen als ze dat niet doen.

Idealiter gebruiken ze hun wapens enkel in het uiterste geval, maar de wapens zijn niet ter verdediging. Ze zijn ter aanval. Zo mogen ze (in bepaalde omstandigheden) iemand ook neerschieten die wegrent. Daar is niks verdedigends aan. Het is een uitoefening van de geweldsmonopolie die de staat heeft.
  maandag 25 mei 2020 @ 12:42:19 #173
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193303133
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:32 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dat moet inderdaad niet. Maar ik zie niet helemaal waarom je een foute gang van zaken zou willen oplossen met een nog foutere gang van zaken.
[..]

De politie heeft wapens om dwang mee uit te oefenen. Dus om mensen te dwingen zich aan de wet te houden, of ze in te kunnen rekenen als ze dat niet doen.

Idealiter gebruiken ze hun wapens enkel in het uiterste geval, maar de wapens zijn niet ter verdediging. Ze zijn ter aanval. Zo mogen ze (in bepaalde omstandigheden) iemand ook neerschieten die wegrent. Daar is niks verdedigends aan. Het is een uitoefening van de geweldsmonopolie die de staat heeft.
Ik zie zelf trouwens geen oplossing op de korte termijn. Ook omdat mensen zelf er geen zin in hebben om zich aan regels te houden. En een grote bek geven en hufter gedrag ook van nette mensen normaal is geworden. En ook de achterliggende hulpdiensten los van een BOA en of de politie overbelast zijn. Het hoort er gewoon bij. Wellicht ook onderdeel van een nieuw normaal?

En heb dan met name toch veel respect voor de politie dat ze het wapengeweld zeer beperkt houden. Ik kom op me werk wel eens gedrag tegen waarbij ik denk ik zou die lui er met liefde de knie schijven uitschieten. Maar ben daarom ook geen politieman.

Overigens zijn wapens wel degelijk te gebruiken voor verdediging. Anders hadden we nu Duits en of Russisch gesproken. Maar dat is denk ik een andere discussie.
  maandag 25 mei 2020 @ 12:45:24 #174
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_193303185
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:18 schreef SOG het volgende:

[..]

50k+ mensen die aan het zingen zijn in een stadion is niet vergelijkbaar met chillen op een strand. En sws is het al lang bekend dat de cl wedstrijd van atalanta een superspread event was.
Maar ook dat laatste wordt ontkent. Want dat zou aan het kroeggebeuren voor en na de wedstrijd liggen.
En zo heeft iedereeen zijn eigen theorieën, aannames of halve waarheden.
Maar als je eind-verantwoordelijk bent kun je daar niet op varen.
Dus ik respecteer het advies om drukte te vermijden.
pi_193303416
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:42 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zie zelf trouwens geen oplossing op de korte termijn. Ook omdat mensen zelf er geen zin in hebben om zich aan regels te houden. En een grote bek geven en hufter gedrag ook van nette mensen normaal is geworden. En ook de achterliggende hulpdiensten los van een BOA en of de politie overbelast zijn. Het hoort er gewoon bij. Wellicht ook onderdeel van een nieuw normaal?

En heb dan met name toch veel respect voor de politie dat ze het wapengeweld zeer beperkt houden. Ik kom op me werk wel eens gedrag tegen waarbij ik denk ik zou die lui er met liefde de knie schijven uitschieten. Maar ben daarom ook geen politieman.
Tja, persoonlijk zie ik meer heil in het uitfaseren van de stadswachten. De kritiek dat ze situaties juist escaleren hoor je te veel terugkomen en ik denk niet dat dat enkel een gebrek aan respect voor autoriteit is.

quote:
Overigens zijn wapens wel degelijk te gebruiken voor verdediging. Anders hadden we nu Duits en of Russisch gesproken. Maar dat is denk ik een andere discussie.
Natuurlijk zijn ze dat. Daarom gebruikt de politie ze dus ook voor verdediging, maar dat is niet waarom ze ze hebben. En als ik die BOA's zo hoor, dan snappen ze dus niet eens waarom agenten eigenlijk wapens hebben, maar ze wel ook willen om zich stoer te voelen.

Die BOA's moeten gewoon geen cowboytje spelen. Als een situatie gevaarlijk wordt, dan onttrek je je eruit en/of schakel je de politie in. Ze zijn zelf absoluut niet bevoegd om de veroorzaker van het gevaar uit te schakelen.

Anders kunnen we die andere hulpdiensten ook wel gaan bewapenen.
pi_193303514
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:03 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ze zijn zelf absoluut niet bevoegd om de veroorzaker van het gevaar uit te schakelen.

En (deels) ook niet in staat, vermoed ik.

https://indebuurt.nl/amer(...)n-van-vroeger~53193/

quote:
Als Jonathan jong is, wil hij niets liever dan politieman worden. Maar als hij een opleiding moet gaan kiezen, blijkt de sporttest van de politieacademie net iets te hoog gegrepen. “Ze hebben me toen aangeraden om de opleiding Handhaving, Toezicht en Veiligheid te volgen op het MBO in Amersfoort.”
Wat gaat een BOA zonder afdoende conditie/training uithalen met een wapenstok? Ze ontlenen er vast wat meer zelfvertrouwen of gevoel van veiligheid uit, maar of het ze in de praktijk echt minder kwetsbaar maakt? Ik betwijfel het. Sterker nog, als ze er te snel naar grijpen kan het juist zaken escaleren.
  maandag 25 mei 2020 @ 13:13:52 #177
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193303542
Punt is natuurlijk wel dat je je kan afvragen waarom je dan nog BOA's hebt, en niet gewoon meer agenten, als ze toch steeds meer op agenten lijken...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193303576
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

En (deels) ook niet in staat, vermoed ik.

https://indebuurt.nl/amer(...)n-van-vroeger~53193/
[..]

Wat gaat een BOA zonder afdoende conditie/training uithalen met een wapenstok? Ze ontlenen er vast wat meer zelfvertrouwen of gevoel van veiligheid uit, maar of het ze in de praktijk echt minder kwetsbaar maakt? Ik betwijfel het. Sterker nog, als ze er te snel naar grijpen kan het juist zaken escaleren.
Dat wekt inderdaad niet veel vertrouwen.
pi_193303612
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Punt is natuurlijk wel dat je je kan afvragen waarom je dan nog BOA's hebt, en niet gewoon meer agenten, als ze toch steeds meer op agenten lijken...
Verschil in benodigde kwalificaties en verschil in niveau. Oftewel een grotere arbeidspool en lagere salarissen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 25 mei 2020 @ 13:37:31 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193303817
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt het is makkelijker om je te gedragen.
Is dat de afweging die je moet maken? Je gewoon aan de regels houden die worden opgelegd?

Denk het niet. Dit is altijd zo'n enorm laffe dooddoener.
1947-2016
  maandag 25 mei 2020 @ 13:38:59 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193303837
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Omdat de overheid tinnef wil hebben omdat een agent te veel kost. Dan splits je agenten taken en handhavingstaken en voor het laatste simpele werk, neem je simpele zielen aan.
Daarom.
1947-2016
  maandag 25 mei 2020 @ 13:42:20 #182
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_193303875
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omdat de overheid tinnef wil hebben omdat een agent te veel kost. Dan splits je agenten taken en handhavingstaken en voor het laatste simpele werk, neem je simpele zielen aan.
Daarom.
Maar dan moeten die 'simpele zielen' wel capabel zijn natuurlijk. Als iemand de sporttest faalt en daarom maar BOA wordt, en dan wel een wapen in zijn handen gedrukt krijgt, dan krijg je straks dezelfde situatie als de dikke, triggerhappy sherriffs met een machtscomplex die je in de VS hebt.
  maandag 25 mei 2020 @ 13:43:07 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193303886
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:42 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Maar dan moeten die 'simpele zielen' wel capabel zijn natuurlijk. Als iemand de sporttest faalt en daarom maar BOA wordt, en dan wel een wapen in zijn handen gedrukt krijgt, dan krijg je straks dezelfde situatie als de dikke, triggerhappy sherriffs met een machtscomplex die je in de VS hebt.
Geen woord aan toe te voegen.
1947-2016
  maandag 25 mei 2020 @ 13:51:55 #184
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193303982
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarom.
Wat hierboven gezegd wordt vind ik dan wel van toepassing. Als men zo denkt moet je ze geen wapens geven. Hou het dan maar bij simpele taken zoals een oud omaatje helpen oversteken oid. Laat de politie dan maar hangjongeren aanspreken of mensen op corona regels attenderen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_193303999
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is dat de afweging die je moet maken? Je gewoon aan de regels houden die worden opgelegd?

Ja inderdaad. Het hoeft niet maar dan zijn de consequenties er ook.
  maandag 25 mei 2020 @ 13:54:51 #186
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_193304009
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Prima. Dan ben ik voor het standrechtelijk executeren van overtreders. Op welke regel dan ook. Hadden ze zich maar aan de regels moeten houden. Tuig. :{
pi_193304134
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Prima. Dan ben ik voor het standrechtelijk executeren van overtreders. Op welke regel dan ook. Hadden ze zich maar aan de regels moeten houden. Tuig. :{
Zegt het ene tuig tegen de andere.
  maandag 25 mei 2020 @ 14:26:32 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193304416
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

1. Iedereen doet iedere dag wel wat tegen de regels.
2. Zonder nadenken alles moeten volgen wat de almachtige overheid je opdraagt, is dat goed?

Geen van 2'en past bij NL en NL'ers. Bij geen enkel vrij westers land. We zijn geen ddr.
1947-2016
  maandag 25 mei 2020 @ 14:28:01 #189
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193304432
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

1. Iedereen doet iedere dag wel wat tegen de regels.
2. Zonder nadenken alles moeten volgen wat de almachtige overheid je opdraagt, is dat goed?

Geen van 2'en past bij NL en NL'ers. Bij geen enkel vrij westers land. We zijn geen ddr.
Stasi ingelicht, dit soort vrijdenken moeten we niet willen. :N
- Japanman Sakyusan -
pi_193309533
quote:
Boa doet aangifte tegen SP-bestuurslid na vermeende mishandeling
https://www.at5.nl/artike(...)rmeende-mishandeling
  dinsdag 26 mei 2020 @ 17:11:28 #191
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_193323296
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Is dit van de Speld?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193323329
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2020 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is dit van de Speld?
Dat had zomaar het geval kunnen zijn. :P
Aan de ene kant wil de SP BOA's bewapenen en aan de andere kant moeten ze BOA's beschermen tegen agressieve partijgenoten.
pi_193329427
Bewust Onbewapende Ambtenaar...
  dinsdag 26 mei 2020 @ 23:13:56 #194
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_193330220
quote:

[..]

Inderdaad. Daarom handhavers gewoon degelijk bewapenen. Met een stevige wapenstok en een pistool voor de heftigere situaties. Deze mensen moeten ons beschermen tegen gevaarlijke situaties als dicht op elkaar buiten zijn. Dus waarom niet bewapenen? Ik wil graag niet sterven aan corona/5G!

Ik liep enkele weken terug over straat tijdens mijn dagelijkse wandeling en een jogger kwam erg dichtbij. Gelukkig niet ziek geworden. Maar geen handhaver in de buurt om de jogger aan te spreken. Toch jammer.

[ Bericht 3% gewijzigd door borbit op 26-05-2020 23:18:59 ]
  woensdag 27 mei 2020 @ 22:13:03 #195
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193344704
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:38 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

jij wil dat we in een dictatuur gaan leven? want daar loopt t dan op uit.
Dat is weer het andere uiterste maar er lopen nu teveel hufters in Nederland
  woensdag 27 mei 2020 @ 22:19:04 #196
363374 Regilio_
De neug rakken
pi_193344903
quote:

[..]

Ja goed plan!

:') _O- _O- _O-
  woensdag 27 mei 2020 @ 22:25:32 #197
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193345113
Daar heb je heel veel Bokito's voor nodig.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193490869
quote:
Meer boa's mogen worden uitgerust met wapenstok
Meer boa's mogen binnenkort worden uitgerust met een korte wapenstok om zich te kunnen verdedigen. Dat is het resultaat van overleg tussen De Nederlandse Boa Bond en de minister. De vakbond voerde al langere tijd actie voor een betere uitrusting, vooral na de geweldsincidenten van afgelopen tijd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)jgen-korte-wapenstok
5.jpg
  vrijdag 5 juni 2020 @ 19:18:49 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193492845
Zoals hierboven een aap geef je ook geen ak47.

Dit gaat zoveel gezeur opleveren.
1947-2016
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')