abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193237340
Boa's starten met protest: vanaf donderdag minstens drie dagen geen boetes https://www.nu.nl/rotterd(...)gen-geen-boetes.html

Trieste situatie, maar zegt wel iets over het draagvlak van de maatregelen:
- Burgers zijn het dermate niet mee eens dat ze over gaan op geweld
- Dat geweld is inmiddels zo overweldigend dat boa's niet meer willen handhaven
- De gemeente wil geen middelen geven om te handhaven.

Kunnen we hier uit concluderen dat er geen steun is voor maatregelen vanuit de burgers, handhavers en bestuurders?
So we just called him Fred too
  Spellchecker donderdag 21 mei 2020 @ 10:01:40 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:05:46 #3
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193237438
Boa’s gewoon wapenstok en pepperspray geven. Hell wat mij betreft een MP5.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_193237454
Dit volk hoort ook geen wapens te krijgen. Daar zijn ze veel te instabiel voor. Training of niet maakt net uit, ze zijn er gewoon ongeschikt voor.

-Verschillende interpretaties van regels, vaak strenger en anders toepassen dan bedoeld
-Weinig blijk van inlevingsvermogen bij handhaving
-Vaak direct in standje autoritair bij gesprekken
-Vaak instabiele persoonlijkheden omdat ze ongeschikt waren gebleken voor echt politiewerk

Iedereen heeft eerder last van ze dan ze een voordeel hebben en zelfs brancheorganisaties als cbl hebben problemen met ze.

No way dat dit volk pepperspray, wapenstokken of tasers mag krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193237546
quote:
4s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:59 schreef Fred2 het volgende:
Boa's starten met protest: vanaf donderdag minstens drie dagen geen boetes https://www.nu.nl/rotterd(...)gen-geen-boetes.html

Trieste situatie, maar zegt wel iets over het draagvlak van de maatregelen:
- Burgers zijn het dermate niet mee eens dat ze over gaan op geweld
- Dat geweld is inmiddels zo overweldigend dat boa's niet meer willen handhaven
- De gemeente wil geen middelen geven om te handhaven.

Kunnen we hier uit concluderen dat er geen steun is voor maatregelen vanuit de burgers, handhavers en bestuurders?
Is dat niet soort werkweigering?

Elke niet opgelegde boete door deze boa's betalen

Ik snap de maatregelen bij buiten sporig gedrag binnen corona een boete, alleen strafblad is te erg

En heb al genoeg verhalen gelezen dat ze echt met met twee maten meten kinderen in speeltuin boete 100man in Arnhem niets
pi_193237621
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:05 schreef Kamover het volgende:
Boa’s gewoon wapenstok en pepperspray geven. Hell wat mij betreft een MP5.
Ja goed plan!

pi_193237680
Goed idee, alleen de reden is wat discutabel.

Als ze het er nou niet mee eens waren met constant boetes uitdelen voor onzin.

Nee ze willen wapens. :')
pi_193237865
Waarom zou je sowieso BOA willen zijn?
Je verdiend weinig en kan jezelf nauwelijks beschermen tegen tokkievolk dat wil gaan vechten om de coronaboete die jij ze gegeven hebt. En sinds ze de opleiding tot agent korter hebben gemaakt stelt dat ook niet veel meer voor, maar verdien je als agent wel veel beter en ben je wel goed bewapend.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193237887
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:05 schreef Kamover het volgende:
Boa’s gewoon wapenstok en pepperspray geven. Hell wat mij betreft een MP5.
:')!!!
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_193237903
quote:
13s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:17 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja goed plan!

_O- _O- _O-
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:42:45 #11
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_193237919
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waarom zou je sowieso BOA willen zijn?
Je verdiend weinig en kan jezelf nauwelijks beschermen tegen tokkievolk dat wil gaan vechten om de coronaboete die jij ze gegeven hebt. En sinds ze de opleiding tot agent korter hebben gemaakt stelt dat ook niet veel meer voor, maar verdien je als agent wel veel beter en ben je wel goed bewapend.
Omdat een boa net zo veel zo niet meer betaald krijgt dan een agent, regelmatiger werkt en nooit snachts, alleen hoeft te handhaven, geen opsporingstaken en heel wat minder administratie. Alleen je bent wel een mikpunt voor asocialen waartegen je niet bewapend bent.
pi_193237985
quote:
13s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:17 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja goed plan!

:D
pi_193238031
Tegen een wat groter groepje overtreders schiet zo'n BOA toch ook met pepperspray of een wapenstok niet zoveel op? Enkel tegen individuen biedt dergelijke bewapening (waar ik overigens geen voorstander van ben, de BOA wordt zo steeds meer een soort agent-light maar dan zonder de vereisten) mogelijk soelaas.
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:54:08 #14
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193238045
Gewoon handhavers afschaffen en meer politie op straat. Probleem opgelost
#KICKOUTZP
  donderdag 21 mei 2020 @ 11:11:33 #15
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_193238206
Verdedigingsmiddelen. :')

Goede zaak dat de coronacrisis tot nu toe niet misbruikt wordt om de bewapening van deze melkertbaners door drukken. Houden zo!
pi_193238240
Geweld tegen boa's zal doorgaans wel terecht zijn
pi_193238343
De politie heeft de wapens in het beginsel niet ter zelfverdediging. Maar voor het handhaven van de strafrechtelijke rechtsorde. Dat er mee verdedigd wordt is zeker net zo belangrijk, de insteek in deze zaak is vanuit de boa gewoon verkeerd.

Als de politie lastige mensen heeft vragen ze er ook extra collega's bij. Aanvoelen wanneer het nodig is en veilig naar huis gaan. De rest is bijzaak.
pi_193238440
Ach het is koeltoer.
pi_193238526
Ik snap niet dat de burger niet kan snappen dat BOA's en politie er zijn om mensen tegen zichzelf te bechermen.
pi_193238694
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 11:41 schreef hoechst het volgende:
Ik snap niet dat de burger niet kan snappen dat BOA's en politie er zijn om mensen tegen zichzelf te bechermen.
Onzin, die zijn er om de kas te spekken.
Boa's en politie zijn pas schijnveiligheid.
  donderdag 21 mei 2020 @ 13:51:07 #21
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193240126
Boa’s gewoon de rol geven van guardia civil. Type eerst meppen en dan pas praten. In Nederland hebben we een autoriteitsprobleem
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_193253515
Waarom een wapenstok en pepperspray voor BOA's helemaal niet zo'n gek idee is:
https://www.dumpert.nl/filmpjes/item/7916177_50f6ce8b
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193253679
Het punt is bij Boa’s dat ze selectief zijn.
En dat is een heel groot punt van ergenis bij velen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 mei 2020 @ 10:44:40 #24
426493 crew  PippenScottie
pi_193253998
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
Het punt is bij Boa’s dat ze selectief zijn.
En dat is een heel groot punt van ergenis bij velen.
Dat geldt natuurlijk ook voor de politie.
pi_193254147
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
Het punt is bij Boa’s dat ze selectief zijn.
En dat is een heel groot punt van ergenis bij velen.
Het grootse punt lijkt mij dat gemiddelde Nederlander niet gecorrigeerd wenst te worden ook al is het voor hun eigen welzijn.
pi_193254182
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
Het punt is bij Boa’s dat ze selectief zijn.
En dat is een heel groot punt van ergenis bij velen.
Klopt, een groepje oudjes die samen staat te keuvelen zullen ze niet lastig vallen. Enkel zeggen; Mevrouw kunt u een klein beetje uit elkaar staan.

Een groepje jongeren van getinte huidskleur kan gelijk een harde sneer en een dreiging om op de bon te gaan verwachten.
pi_193254272
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 10:58 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Het grootse punt lijkt mij dat gemiddelde Nederlander niet gecorrigeerd wenst te worden ook al is het voor hun eigen welzijn.
Niemand wil op basis van inconsequente / onduidelijke regels gecorrigeerd worden. Zelfs een hond wordt uiteindelijk vals als je dat maar lang genoeg doet.

En dat de regels onduidelijk zijn is een feit. Want je mag niet met meedere mensen bijelkaar zitten, tenzij je bij hetzelfde huishouden hoort. Maar als een daarvan dan een beetje snottert mag het weer niet. En je mag wel met meerdere mensen op anderhalve meter een praatje maken, mits je elkaar toevallig tegenkwam. Je mag dus niet afspreken, ook al zit er anderhalve meter tussen. Maar dat mag dan weer wel als het om een religieuze bijeenkomst gaat. Dan zijn er ook nog eens bepaalde regionale verschillen qua regelgeving. En de regels veranderen ook nog eens elke paar weken. Tel daar dan de subjectieve interpretatie van de gemiddelde niet al te snuggere boa bij op, en je hebt een onbegrijpelijk samenraapseltje van vaak tegenstrijdige regels, volkomen logisch dat mensen daar gek van worden.
pi_193254426
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:08 schreef Farenji het volgende:

[..]

Niemand wil op basis van inconsequente / onduidelijke regels gecorrigeerd worden. Zelfs een hond wordt uiteindelijk vals als je dat maar lang genoeg doet.

En dat de regels onduidelijk zijn is een feit. Want je mag niet met meedere mensen bijelkaar zitten, tenzij je bij hetzelfde huishouden hoort. Maar als een daarvan dan een beetje snottert mag het weer niet. En je mag wel met meerdere mensen op anderhalve meter een praatje maken, mits je elkaar toevallig tegenkwam. Je mag dus niet afspreken, ook al zit er anderhalve meter tussen. Maar dat mag dan weer wel als het om een religieuze bijeenkomst gaat. Dan zijn er ook nog eens bepaalde regionale verschillen qua regelgeving. En de regels veranderen ook nog eens elke paar weken. Tel daar dan de subjectieve interpretatie van de gemiddelde niet al te snuggere boa bij op, en je hebt een onbegrijpelijk samenraapseltje van vaak tegenstrijdige regels, volkomen logisch dat mensen daar gek van worden.
Die man of vrouw die je bekeurd maakt die regels niet die moet ze enkel handhaven. Ben je het niet eens met de regels moet je kamerlid worden maar ga je niet een persoon die je bekeurd uitschelden, bespuwen of aftuigen.
pi_193254822
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:18 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Die man of vrouw die je bekeurd maakt die regels niet die moet ze enkel handhaven. Ben je het niet eens met de regels moet je kamerlid worden maar ga je niet een persoon die je bekeurd uitschelden, bespuwen of aftuigen.
Dus dan word je beboet om onbegrijpelijke en inconsequente regels die elkaar tegenspreken, en het enige wat je daartegen kan doen is "kamerlid worden"? _O-

Wat kun je als kamerlid daar dan tegen doen?
pi_193254909
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dus dan word je beboet om onbegrijpelijke en inconsequente regels die elkaar tegenspreken, en het enige wat je daartegen kan doen is "kamerlid worden"? _O-

Wat kun je als kamerlid daar dan tegen doen?
Dus een handhaver aanvallen lost meer op in jouw optiek? Een kamerlid kan wetsvoorstel indienen of een voorstel om een wet aan te laten passen. Lijkt me constructiever dan iemand die ook maar zijn werk doet een paar rammen verkopen.
pi_193255018
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:49 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Dus een handhaver aanvallen lost meer op in jouw optiek? Een kamerlid kan wetsvoorstel indienen of een voorstel om een wet aan te laten passen. Lijkt me constructiever dan iemand die ook maar zijn werk doet een paar rammen verkopen.
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het begrijpelijk is dat je wrijving en frustratie krijgt in dit soort gevallen. Dat kun je natuurlijk niet weglullen met onzin als "word maar kamerlid".
pi_193255106
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het begrijpelijk is dat je wrijving en frustratie krijgt in dit soort gevallen. Dat kun je natuurlijk niet weglullen met onzin als "word maar kamerlid".
Ik blijf van mening dat je in eerste instantie zelf fout bent en dat kun jij niet weglullen met termen als begrijpelijke wrijving en frustratie. Ben je het niet eens met een bekeuring ga je in beroep. Dat is je goed recht maar schelden,obscene gebaren maken,spugen of mishandelen niet. Daar wil ik geen en ga ik nooit begrip voor opbrengen.
pi_193255122
quote:
13s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:17 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja goed plan!

_O-
  vrijdag 22 mei 2020 @ 12:13:28 #34
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_193255214
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Tegen een wat groter groepje overtreders schiet zo'n BOA toch ook met pepperspray of een wapenstok niet zoveel op? Enkel tegen individuen biedt dergelijke bewapening (waar ik overigens geen voorstander van ben, de BOA wordt zo steeds meer een soort agent-light maar dan zonder de vereisten) mogelijk soelaas.
Dat inderdaad. En als je niet getraind bent met wapenstok en of pepperspray is een BOA binnen no time beiden kwijt en heeft hij/zij een paar flinke bulten en tranende oogjes.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 12:16:24 #35
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_193255253
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:18 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Die man of vrouw die je bekeurd maakt die regels niet die moet ze enkel handhaven. Ben je het niet eens met de regels moet je kamerlid worden maar ga je niet een persoon die je bekeurd uitschelden, bespuwen of aftuigen.
Als die regels duidelijk en eenduidig worden toegepast zou het probleem met BOA's een stuk minder zijn imo. Maar dat gebeurt dus niet, en daar ligt een groot deel van het probleem met BOA's.
pi_193255282
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:08 schreef Farenji het volgende:

[..]

Niemand wil op basis van inconsequente / onduidelijke regels gecorrigeerd worden. Zelfs een hond wordt uiteindelijk vals als je dat maar lang genoeg doet.

En dat de regels onduidelijk zijn is een feit. Want je mag niet met meedere mensen bijelkaar zitten, tenzij je bij hetzelfde huishouden hoort. Maar als een daarvan dan een beetje snottert mag het weer niet. En je mag wel met meerdere mensen op anderhalve meter een praatje maken, mits je elkaar toevallig tegenkwam. Je mag dus niet afspreken, ook al zit er anderhalve meter tussen. Maar dat mag dan weer wel als het om een religieuze bijeenkomst gaat. Dan zijn er ook nog eens bepaalde regionale verschillen qua regelgeving. En de regels veranderen ook nog eens elke paar weken. Tel daar dan de subjectieve interpretatie van de gemiddelde niet al te snuggere boa bij op, en je hebt een onbegrijpelijk samenraapseltje van vaak tegenstrijdige regels, volkomen logisch dat mensen daar gek van worden.
Nog steeds geen reden om geweld te gebruiken. :{w
ROBODEMONS..................|:(
pi_193255354
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:16 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als die regels duidelijk en eenduidig worden toegepast zou het probleem met BOA's een stuk minder zijn imo. Maar dat gebeurt dus niet, en daar ligt een groot deel van het probleem met BOA's.
Eens maar dat regels niet duidelijk zijn of niet eenduidig worden toegepast kun je effectiever bestrijden in een rechtzaal en niet met je vuisten toch?
pi_193255355
quote:
4s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:59 schreef Fred2 het volgende:
Boa's starten met protest: vanaf donderdag minstens drie dagen geen boetes https://www.nu.nl/rotterd(...)gen-geen-boetes.html

Trieste situatie, maar zegt wel iets over het draagvlak van de maatregelen:
- Burgers zijn het dermate niet mee eens dat ze over gaan op geweld
- Dat geweld is inmiddels zo overweldigend dat boa's niet meer willen handhaven
- De gemeente wil geen middelen geven om te handhaven.

Kunnen we hier uit concluderen dat er geen steun is voor maatregelen vanuit de burgers, handhavers en bestuurders?
nee, er is nooit steun als je een boete krijgt. BOA's moeten meer juridische maatregelen kunnen treffen zoals het hebben en gebruiken van wapens en ze moeten geoord worden als er een noodoproep is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193255376
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:54 schreef wollah het volgende:
Gewoon handhavers afschaffen en meer politie op straat. Probleem opgelost
Het probleem oplossen!! Hoe durf je!!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 12:29:26 #40
451005 Grems
Clown World
pi_193255419
Hulde voor eenieder die zich verzet tegen de handhaving van 1984 maatregelen.
pi_193255444
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:16 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als die regels duidelijk en eenduidig worden toegepast zou het probleem met BOA's een stuk minder zijn imo. Maar dat gebeurt dus niet, en daar ligt een groot deel van het probleem met BOA's.
Eens.
pi_193255495
Wat een land is dit ook he, manmanman. Mensen stellen zich dieptriest aan. Hou je TIJDELIJK even in man, uit solidariteit en voor de gezondheid voor je medemens. Wat een kinderlijk land vol clowns, de aap komt flink uit de mouw in deze periode.

In Spanje, waar het een stuk erger is, begrijpt iedereen het helemaal. Ja voor hen is het ook lastig, lastiger zelfs natuurlijk, maar ze snappen het en houden zich eraan. En dat heb ik niet enkel van het internet, maar ook bronnen die ik ken daar.

En dan NL; egocentrisme en veel te weinig meegemaakt. Verwendheid en te weinig dankbaarheid voor het leven an sich. En die eeuwige grote bek en alles beter weten, lekker tegendraads zijn. Manmanman, wat een peuterspeelzaal hier.

[ Bericht 45% gewijzigd door Willewa op 22-05-2020 12:39:48 ]
Leh-kùr
  vrijdag 22 mei 2020 @ 12:39:03 #43
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_193255582
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:24 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Eens maar dat regels niet duidelijk zijn of niet eenduidig worden toegepast kun je effectiever bestrijden in een rechtzaal en niet met je vuisten toch?
Eens, maar de regels in eerste plaats duideljk en eenduidig toepassen is deel van hun werk. Op een of andere manier zit hun perssoonlijkheid in de weg om dit daadwerkelijk te doen. Als het redelijk en/of logisch is in een situatie om hiervan af te wijken zouden niet zoveel mensen een probleem met BOA's hebben, maar vaak is er geen redelijkheid waardoor er onnodig wrijving ontstaat.
pi_193255630
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:18 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Nog steeds geen reden om geweld te gebruiken. :{w
Nee, dat is inderdaad geen goede reden, maar het is ook niet onverwacht dat het wel gebeurt. Zo zitten mensen nou eenmaal in elkaar. Er bestaat natuurlijk ook niet voor niets het juridische verweer "crime passionel", een criminele daad waarvan men betoogt dat die niet zozeer uit kwaadwillendheid is gedaan maar vooral door hevig oplopende emoties. En dat is wat hier ook wel een beetje aan de orde is natuurlijk. Dit zijn bizarre tijden met ongekende maatregelen, en met hoog oplopende emoties en frustraties als gevolg.
pi_193255645
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:39 schreef Snakey het volgende:

[..]

Eens, maar de regels in eerste plaats duideljk en eenduidig toepassen is deel van hun werk. Op een of andere manier zit hun perssoonlijkheid in de weg om dit daadwerkelijk te doen. Als het redelijk en/of logisch is in een situatie om hiervan af te wijken zouden niet zoveel mensen een probleem met BOA's hebben, maar vaak is er geen redelijkheid waardoor er onnodig wrijving ontstaat.
Denk eerder dat het probleem is dat iedere regio regels anders interpreteert en ook niet altijd even strikt is. Er zitten wel eikels bij maar die vind je overal. Denk dat jij ook onder je collega's en leidinggevenden niet alleen maar toffe peren hebt.
pi_193255671
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:33 schreef Willewa het volgende:
In Spanje, waar het een stuk erger is, begrijpt iedereen het helemaal. Ja voor hen is het ook lastig, lastiger zelfs natuurlijk, maar ze snappen het en houden zich eraan. En dat heb ik niet enkel van het internet, maar ook bronnen die ik ken daar.
In Spanje zijn de regels dan ook vele malen simpeler en eenduidiger. Iedereen kan die begrijpen. Dit in tegenstelling tot hier in Nederland waar zelfs de handhavers (en soms zelfs de beleidsmakers) de regels nauwelijks nog goed kunnen uitleggen.
pi_193255729
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:45 schreef Farenji het volgende:

[..]

In Spanje zijn de regels dan ook vele malen simpeler en eenduidiger. Iedereen kan die begrijpen. Dit in tegenstelling tot hier in Nederland waar zelfs de handhavers (en soms zelfs de beleidsmakers) de regels nauwelijks nog goed kunnen uitleggen.
Spanjaarden zijn ook eerder bereidt om zich aan de gestelde regels te houden. In Nederland is het vaak ja maar of waarom?
  vrijdag 22 mei 2020 @ 12:54:44 #48
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_193255800
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:33 schreef Willewa het volgende:

In Spanje, waar het een stuk erger is, begrijpt iedereen het helemaal. Ja voor hen is het ook lastig, lastiger zelfs natuurlijk, maar ze snappen het en houden zich eraan. En dat heb ik niet enkel van het internet, maar ook bronnen die ik ken daar.

Dat is deels waar. (Ik woon in Spanje) We hebben hier drie verschillende politie, locale, nationale en de Guardia Civil. Deze drie diensten zijn streng, maar rechtvaardig. Ze schrijven geen boete uit als je je gedrag redelijk kan verklaren, en je geen regels hebt gebroken uiteraard, waardoor je over het algemeen accepteert als ze wel een boete uitschrijven.

Een ander punt is dat je het hier niet in je hoofd haalt om ze fysiek aan te vallen. Ze zijn over het algemeen goed getraind en je kan een goed pak slaag verwachten mocht je ze aanvallen.
pi_193255831
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:49 schreef OneChicago het volgende:

[..]

Spanjaarden zijn ook eerder bereidt om zich aan de gestelde regels te houden. In Nederland is het vaak ja maar of waarom.
Dat klopt, dat is natuurlijk ook mede de reden dat het beleid nu zo is. Wij zijn van het polderen, van het maken van compromissen, "we komen er samen wel uit", en van het selectief gedogen van zaken omdat handhaving of eenduidig beleid te ingewikkeld is. Dat leidt heel vaak tot bizarre situaties, met als schoolvoorbeeld het gedoogbeleid wat betreft coffeeshops en softdrugs. Dat is net als waar het hier over hebben ook beleid dat eigenlijk niet helemaal uit te leggen is.

En als je dat beleid dan wel probeert te handhaven met harde hand, ja dat gaat botsen.
pi_193255911
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat klopt, dat is natuurlijk ook mede de reden dat het beleid nu zo is. Wij zijn van het polderen, van het maken van compromissen, "we komen er samen wel uit", en van het selectief gedogen van zaken omdat handhaving of eenduidig beleid te ingewikkeld is. Dat leidt heel vaak tot bizarre situaties, met als schoolvoorbeeld het gedoogbeleid wat betreft coffeeshops en softdrugs. Dat is net als waar het hier over hebben ook beleid dat eigenlijk niet helemaal uit te leggen is.

En als je dat beleid dan wel probeert te handhaven met harde hand, ja dat gaat botsen.
Dat je niet blij bent met een prent snap ik maar men moet in dit landje toch ook wel meer kunnen accepteren hoor. Men is hier wel erg snel in zijn wiek geschoten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')