Is dat niet soort werkweigering?quote:Op donderdag 21 mei 2020 09:59 schreef Fred2 het volgende:
Boa's starten met protest: vanaf donderdag minstens drie dagen geen boetes https://www.nu.nl/rotterd(...)gen-geen-boetes.html
Trieste situatie, maar zegt wel iets over het draagvlak van de maatregelen:
- Burgers zijn het dermate niet mee eens dat ze over gaan op geweld
- Dat geweld is inmiddels zo overweldigend dat boa's niet meer willen handhaven
- De gemeente wil geen middelen geven om te handhaven.
Kunnen we hier uit concluderen dat er geen steun is voor maatregelen vanuit de burgers, handhavers en bestuurders?
Ja goed plan!quote:Op donderdag 21 mei 2020 10:05 schreef Kamover het volgende:
Boa’s gewoon wapenstok en pepperspray geven. Hell wat mij betreft een MP5.
quote:Op donderdag 21 mei 2020 10:05 schreef Kamover het volgende:
Boa’s gewoon wapenstok en pepperspray geven. Hell wat mij betreft een MP5.
Omdat een boa net zo veel zo niet meer betaald krijgt dan een agent, regelmatiger werkt en nooit snachts, alleen hoeft te handhaven, geen opsporingstaken en heel wat minder administratie. Alleen je bent wel een mikpunt voor asocialen waartegen je niet bewapend bent.quote:Op donderdag 21 mei 2020 10:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waarom zou je sowieso BOA willen zijn?
Je verdiend weinig en kan jezelf nauwelijks beschermen tegen tokkievolk dat wil gaan vechten om de coronaboete die jij ze gegeven hebt. En sinds ze de opleiding tot agent korter hebben gemaakt stelt dat ook niet veel meer voor, maar verdien je als agent wel veel beter en ben je wel goed bewapend.
Onzin, die zijn er om de kas te spekken.quote:Op donderdag 21 mei 2020 11:41 schreef hoechst het volgende:
Ik snap niet dat de burger niet kan snappen dat BOA's en politie er zijn om mensen tegen zichzelf te bechermen.
Dat geldt natuurlijk ook voor de politie.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
Het punt is bij Boa’s dat ze selectief zijn.
En dat is een heel groot punt van ergenis bij velen.
Het grootse punt lijkt mij dat gemiddelde Nederlander niet gecorrigeerd wenst te worden ook al is het voor hun eigen welzijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
Klopt, een groepje oudjes die samen staat te keuvelen zullen ze niet lastig vallen. Enkel zeggen; Mevrouw kunt u een klein beetje uit elkaar staan.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:16 schreef quirina het volgende:
Niemand wil op basis van inconsequente / onduidelijke regels gecorrigeerd worden. Zelfs een hond wordt uiteindelijk vals als je dat maar lang genoeg doet.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:58 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Het grootse punt lijkt mij dat gemiddelde Nederlander niet gecorrigeerd wenst te worden ook al is het voor hun eigen welzijn.
Die man of vrouw die je bekeurd maakt die regels niet die moet ze enkel handhaven. Ben je het niet eens met de regels moet je kamerlid worden maar ga je niet een persoon die je bekeurd uitschelden, bespuwen of aftuigen.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 11:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
Niemand wil op basis van inconsequente / onduidelijke regels gecorrigeerd worden. Zelfs een hond wordt uiteindelijk vals als je dat maar lang genoeg doet.
En dat de regels onduidelijk zijn is een feit. Want je mag niet met meedere mensen bijelkaar zitten, tenzij je bij hetzelfde huishouden hoort. Maar als een daarvan dan een beetje snottert mag het weer niet. En je mag wel met meerdere mensen op anderhalve meter een praatje maken, mits je elkaar toevallig tegenkwam. Je mag dus niet afspreken, ook al zit er anderhalve meter tussen. Maar dat mag dan weer wel als het om een religieuze bijeenkomst gaat. Dan zijn er ook nog eens bepaalde regionale verschillen qua regelgeving. En de regels veranderen ook nog eens elke paar weken. Tel daar dan de subjectieve interpretatie van de gemiddelde niet al te snuggere boa bij op, en je hebt een onbegrijpelijk samenraapseltje van vaak tegenstrijdige regels, volkomen logisch dat mensen daar gek van worden.
Dus dan word je beboet om onbegrijpelijke en inconsequente regels die elkaar tegenspreken, en het enige wat je daartegen kan doen is "kamerlid worden"?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 11:18 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Die man of vrouw die je bekeurd maakt die regels niet die moet ze enkel handhaven. Ben je het niet eens met de regels moet je kamerlid worden maar ga je niet een persoon die je bekeurd uitschelden, bespuwen of aftuigen.
Dus een handhaver aanvallen lost meer op in jouw optiek? Een kamerlid kan wetsvoorstel indienen of een voorstel om een wet aan te laten passen. Lijkt me constructiever dan iemand die ook maar zijn werk doet een paar rammen verkopen.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 11:42 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dus dan word je beboet om onbegrijpelijke en inconsequente regels die elkaar tegenspreken, en het enige wat je daartegen kan doen is "kamerlid worden"?
Wat kun je als kamerlid daar dan tegen doen?
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het begrijpelijk is dat je wrijving en frustratie krijgt in dit soort gevallen. Dat kun je natuurlijk niet weglullen met onzin als "word maar kamerlid".quote:Op vrijdag 22 mei 2020 11:49 schreef OneChicago het volgende:
[..]
Dus een handhaver aanvallen lost meer op in jouw optiek? Een kamerlid kan wetsvoorstel indienen of een voorstel om een wet aan te laten passen. Lijkt me constructiever dan iemand die ook maar zijn werk doet een paar rammen verkopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |