abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 mei 2020 @ 14:53:29 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193257335
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:35 schreef Isdatzo het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom je mij citeert, ik gebruik toch nergens het totaal aantal doden of doden per inwonertal om landen met elkaar te vergelijken of als argument om te zeggen dat het ergens slecht gaat?

Dat soort vergelijkingen heb je ook helemaal niet nodig om duidelijk te maken dat het beleid in de VS dramatisch slecht is.
Ik citeerde in de eerste instantie LV en vervolgens reageren jullie (jij en Basp) dus vandaar.
Je had ook op LV kunnen reageren met datzelfde riedeltje wat je tegen mij afstak maar dat blijft achterwege.

En het beleid is overal beroerd.
pi_193257387
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:07 schreef Scarface88 het volgende:
Is toch ook zo. China wist er al weken van maar heeft het bewust uit de hand laten lopen. Klokkenluiders werden de mond gesnoerd of "verdwenen" op mysterieze wijze. China heeft bloed aan zijn handen absoluut.
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:09 schreef quirina het volgende:
China is ook verantwoordelijk.
quote:
7s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:11 schreef Metalfrost het volgende:
Het virus is in China verspreid.
Daarna de rest van de aardbol ( :X ) besmet.
In mijn optiek heeft China tekortgeschoten aan waarschuwingen en indamming ter voorkomen van verspreiding van het virus.

Ik vind dat Trump gelijk heeft.
Maar dan ook alleen deze uitspraak.
Dit allemaal
  vrijdag 22 mei 2020 @ 15:08:42 #203
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193257517
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik citeerde in de eerste instantie LV en vervolgens reageren jullie (jij en Basp) dus vandaar.
Je had ook op LV kunnen reageren met datzelfde riedeltje wat je tegen mij afstak maar dat blijft achterwege.
Nee, dat had ik niet. De essentie van LV's post is dat dit een rookgordijn van Trump is om de aandacht af te leiden van de situatie in eigen land, en daar valt geen speld tussen te krijgen.

Vervolgens komen er mensen uitleggen dat het in de VS allemaal prima gaat omdat het doden per inwonertal momenteel lager ligt dan ergens anders, dit dat zus zo, en daar reageerde ik op.

quote:
En het beleid is overal beroerd.
Mwah, er zijn landen die het aardig voor elkaar hebben. En daarnaast is er onderscheid te maken in beroerd en belachelijk beroerd.
Huilen dan.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 15:31:07 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193257829
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:08 schreef Isdatzo het volgende:

Nee, dat had ik niet. De essentie van LV's post is dat dit een rookgordijn van Trump is om de aandacht af te leiden van de situatie in eigen land, en daar valt geen speld tussen te krijgen.
Dat is de essentie van de post van LV helemaal niet en als hij dat wel bedoelde had hij het anders moeten verwoorden:

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Trump doet dat alleen om af te leiden van die 80.000 Amerikaanse doden door zijn afgrijselijk slechte beleid in deze crisis.
Hij zegt hier letterlijk dat er 80.000 doden zijn gevallen door het "afgrijselijk slechte beleid" van Trump... Dat mag je allemaal vinden maar elke land wat het procentueel gezien net zo slecht danwel slechter doet voert ook een "afgrijselijk slecht beleid" dan. Maar dan moet er in 1 keer wel rekening gehouden worden met allerlei demografische omstandigheden. Het is allemaal maar weer net hoe het uitkomt.

Maar goed, deze discussie is hier al veel vaker gevoerd en we gaan het toch niet eens worden. Ik heb verder ook bar weinig met Trump behalve dat hij de NATO leden tot actie dwingt en ze keihard op hun verantwoordelijkheden wijst maar dit soort eenzijdige "zoveel doden Trump zijn schuld hurdur!" heb ik al helemaal niks mee.
pi_193257909
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom je mij citeert, ik gebruik toch nergens het totaal aantal doden of doden per inwonertal om landen met elkaar te vergelijken of als argument om te zeggen dat het ergens slecht gaat?

Dat soort vergelijkingen heb je ook helemaal niet nodig om duidelijk te maken dat het beleid in de VS dramatisch slecht is.
En toch doet Nederland het slechter. Feit. Hoe afgrijselijk slecht doet Rutte dan wel niet eens?

En verder leven wij in Nederland. Vingertje wijzen naar een ander land is dus de aandacht afleiden van het wanbeleid in eigen land.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 16:02:55 #206
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193258362
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is de essentie van de post van LV helemaal niet en als hij dat wel bedoelde had hij het anders moeten verwoorden:
[..]

Hij zegt hier letterlijk dat er 80.000 doden zijn gevallen door het "afgrijselijk slechte beleid" van Trump... Dat mag je allemaal vinden maar elke land wat het procentueel gezien net zo slecht danwel slechter doet voert ook een "afgrijselijk slecht beleid" dan. Maar dan moet er in 1 keer wel rekening gehouden worden met allerlei demografische omstandigheden. Het is allemaal maar weer net hoe het uitkomt.

Maar goed, deze discussie is hier al veel vaker gevoerd en we gaan het toch niet eens worden. Ik heb verder ook bar weinig met Trump behalve dat hij de NATO leden tot actie dwingt en ze keihard op hun verantwoordelijkheden wijst maar dit soort eenzijdige "zoveel doden Trump zijn schuld hurdur!" heb ik al helemaal niks mee.
Mijn punt is: als je zo nodig vergelijkingen wil maken dan moet dat wel op een eerlijke manier doen. LV maakt geen vergelijking. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat de manier waarop de federale overheid in de VS omgaat met deze crisis lachwekkend maar eigenlijk dieptreurig is,
Huilen dan.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 16:04:51 #207
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193258402
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:36 schreef Homey het volgende:

[..]

En toch doet Nederland het slechter. Feit.
Leg eens uit?
quote:
Hoe afgrijselijk slecht doet Rutte dan wel niet eens?

En verder leven wij in Nederland. Vingertje wijzen naar een ander land is dus de aandacht afleiden van het wanbeleid in eigen land.
Er is veel (deels terechte) kritiek op het RIVM en de Nederlandse aanpak te benoemen, maar hebben we het in dit topic niet over Trump die iets vindt China?
Huilen dan.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 16:07:12 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_193258453
Meestal als je een civiele zaak voor schadevergoeding wil winnen, zorg je dat je een consistent argument maakt.

Dan zeg je niet eerst dat het een hoax is, de andere partij het uitstekend doet, je het onder controle hebt, dat je het goed doet als het bij een cijfer blijft waar je ver overheen gaat (en dus bevestigt dat je het niet goed doet) en dat je hoge aantal slachtoffers een badge of honor is.

Op zo'n moment kan een rechter toch moeilijk anders concluderen dat Trump de Chinezen moet betalen voor hun gunst.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193260003
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 16:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Leg eens uit?
[..]

Er is veel (deels terechte) kritiek op het RIVM en de Nederlandse aanpak te benoemen, maar hebben we het in dit topic niet over Trump die iets vindt China?
Nederland staat in de top10 van slechtste presterende landen ter wereld. Zo is het aantal doden per 1000 inwoners heel hoog hier. Feit.

Verder is dit topic de aandacht afleiden van het afgrijselijke beleid van Rutte. Waarom is die man nog aan de macht met zoveel doden en zieken Nederland?
pi_193260046
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:52 schreef Homey het volgende:

[..]

Nederland staat in de top10 van slechtste presterende landen ter wereld. Zo is het aantal doden per 1000 inwoners heel hoog hier. Feit.

Verder is dit topic de aandacht afleiden van het afgrijselijke beleid van Rutte. Waarom is die man nog aan de macht met zoveel doden en zieken Nederland?
Het hap snap beleid van hem ook. Wij als middelbaar onderwijs worden daar helemaal gek van. Je kan totaal geen beleid voeren. Nu moet ineens alles weer naar school.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 18:13:31 #211
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193260282
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:52 schreef Homey het volgende:

[..]

Lees jij niet dat ik schreef dat het aardig onnozel is om "prestatie" te bepalen aan de hand van alleen een vergelijking van het aantal doden per inwonertal?

En dan kom je precies met zo'n vergelijking aanzetten. Koekoek.

quote:
Je valt in herhaling :z . Dit is het topic over Trump die iets van China vindt, en niet Rutte die iets van China vindt.
Huilen dan.
pi_193275954
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Lees jij niet dat ik schreef dat het aardig onnozel is om "prestatie" te bepalen aan de hand van alleen een vergelijking van het aantal doden per inwonertal?

En dan kom je precies met zo'n vergelijking aanzetten. Koekoek.
[..]

Je valt in herhaling :z . Dit is het topic over Trump die iets van China vindt, en niet Rutte die iets van China vindt.
De media schreeuwt continu het aantal doden in Amerika. Veel mensen op internet doen daar aan mee. Als het onnozel is de prestaties te meten aan het aantal doden, waarom gebeurt dat dan?
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:30:41 #213
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_193276904
quote:
Trump doet dat alleen om af te leiden van die 80.000 Amerikaanse doden door zijn afgrijselijk slechte beleid in deze crisis.
Trump moest niet zo nodig vleermuizen eten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193278006
quote:
klopt, dit is een standaard reactie van dictators of mensen die erop willen lijken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 24 mei 2020 @ 12:57:08 #215
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193287951
Bijzonder dat iedereen op Trump loopt te zeiken over de aanpak van het Chinavirus. Waarom hebben ze het niet over de aanpak van de gouverneurs? Zij hebben de werkelijke macht. Komt dat omdat dan ineens blijkt dat het de bolwerken van de Democraten zijn die bedroevend slecht presteren? Gouverneur Cuomo van New York die besmette bejaarden van ziekenhuizen naar verzorgingstehuizen laat transporteren met alle gevolgen van dien? Dat de situatie eerder lijken te verergeren dan te verbeteren? Dat in staten zonder lockdowns de situatie niet beroerder is dan staten met lockdowns?

Nee, dan maar Trump de schuld geven in plaats van je linkse idolen. Triest hoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 25-05-2020 13:23:42 (de rest hoeft niet) ]
  zondag 24 mei 2020 @ 13:07:41 #216
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_193288076
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:57 schreef Ensiferum het volgende:
Bijzonder dat iedereen op Trump loopt te zeiken over de aanpak van het Chinavirus. Waarom hebben ze het niet over de aanpak van de gouverneurs? Zij hebben de werkelijke macht. Komt dat omdat dan ineens blijkt dat het de bolwerken van de Democraten zijn die bedroevend slecht presteren? Gouverneur Cuomo van New York die besmette bejaarden van ziekenhuizen naar verzorgingstehuizen laat transporteren met alle gevolgen van dien? Dat de lockdowns de situatie eerder lijken te verergeren dan te verbeteren? Dat in staten zonder lockdowns de situatie niet beroerder is dan staten met lockdowns?

Nee, dan maar Trump de schuld geven in plaats van je linkse idolen. Triest hoor.
Andrew Cuomo is no hero. He's to blame for New York's coronavirus catastrophe

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 25-05-2020 13:23:16 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 29 mei 2020 @ 19:47:12 #217
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_193373554
Het gaat natuurlijk niet om corona. Corona, natte poesjes, Tibetaanse hoogvlakte. Jammer dat ze niet gewoon in het open zeggen wat ze vrezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Jellereppe op 29-05-2020 21:40:55 ]
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:51:32 #218
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_193450648
Ze hebben de wereld geen gunst gedaan maar bewuste wereldwijde massamoord, daar geloof ik niet in.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:58:16 #219
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193450742
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 11:51 schreef VeX- het volgende:
Ze hebben de wereld geen gunst gedaan maar bewuste wereldwijde massamoord, daar geloof ik niet in.
Mogelijk zijn er toch fouten gemaakt in Wuhan?

https://www.nrc.nl/nieuws(...)f-toch-niet-a4000475

https://www.gezondheidenw(...)-uit-een-chinees-lab

En China zeker in het begin van de uitbraak heeft als eerste maatregel vooral geprobeerd de boel onder de tafel te vegen. En dat doen ze wat de oorzaak aangaat nog steeds.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')