Ik citeerde in de eerste instantie LV en vervolgens reageren jullie (jij en Basp) dus vandaar.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 14:35 schreef Isdatzo het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom je mij citeert, ik gebruik toch nergens het totaal aantal doden of doden per inwonertal om landen met elkaar te vergelijken of als argument om te zeggen dat het ergens slecht gaat?
Dat soort vergelijkingen heb je ook helemaal niet nodig om duidelijk te maken dat het beleid in de VS dramatisch slecht is.
quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:07 schreef Scarface88 het volgende:
Is toch ook zo. China wist er al weken van maar heeft het bewust uit de hand laten lopen. Klokkenluiders werden de mond gesnoerd of "verdwenen" op mysterieze wijze. China heeft bloed aan zijn handen absoluut.
quote:
Dit allemaalquote:Op woensdag 20 mei 2020 18:11 schreef Metalfrost het volgende:
Het virus is in China verspreid.
Daarna de rest van de aardbol () besmet.
In mijn optiek heeft China tekortgeschoten aan waarschuwingen en indamming ter voorkomen van verspreiding van het virus.
Ik vind dat Trump gelijk heeft.
Maar dan ook alleen deze uitspraak.
Nee, dat had ik niet. De essentie van LV's post is dat dit een rookgordijn van Trump is om de aandacht af te leiden van de situatie in eigen land, en daar valt geen speld tussen te krijgen.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 14:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik citeerde in de eerste instantie LV en vervolgens reageren jullie (jij en Basp) dus vandaar.
Je had ook op LV kunnen reageren met datzelfde riedeltje wat je tegen mij afstak maar dat blijft achterwege.
Mwah, er zijn landen die het aardig voor elkaar hebben. En daarnaast is er onderscheid te maken in beroerd en belachelijk beroerd.quote:En het beleid is overal beroerd.
Dat is de essentie van de post van LV helemaal niet en als hij dat wel bedoelde had hij het anders moeten verwoorden:quote:Op vrijdag 22 mei 2020 15:08 schreef Isdatzo het volgende:
Nee, dat had ik niet. De essentie van LV's post is dat dit een rookgordijn van Trump is om de aandacht af te leiden van de situatie in eigen land, en daar valt geen speld tussen te krijgen.
Hij zegt hier letterlijk dat er 80.000 doden zijn gevallen door het "afgrijselijk slechte beleid" van Trump... Dat mag je allemaal vinden maar elke land wat het procentueel gezien net zo slecht danwel slechter doet voert ook een "afgrijselijk slecht beleid" dan. Maar dan moet er in 1 keer wel rekening gehouden worden met allerlei demografische omstandigheden. Het is allemaal maar weer net hoe het uitkomt.quote:Op woensdag 20 mei 2020 17:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Trump doet dat alleen om af te leiden van die 80.000 Amerikaanse doden door zijn afgrijselijk slechte beleid in deze crisis.
En toch doet Nederland het slechter. Feit. Hoe afgrijselijk slecht doet Rutte dan wel niet eens?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 14:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom je mij citeert, ik gebruik toch nergens het totaal aantal doden of doden per inwonertal om landen met elkaar te vergelijken of als argument om te zeggen dat het ergens slecht gaat?
Dat soort vergelijkingen heb je ook helemaal niet nodig om duidelijk te maken dat het beleid in de VS dramatisch slecht is.
Mijn punt is: als je zo nodig vergelijkingen wil maken dan moet dat wel op een eerlijke manier doen. LV maakt geen vergelijking. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat de manier waarop de federale overheid in de VS omgaat met deze crisis lachwekkend maar eigenlijk dieptreurig is,quote:Op vrijdag 22 mei 2020 15:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is de essentie van de post van LV helemaal niet en als hij dat wel bedoelde had hij het anders moeten verwoorden:
[..]
Hij zegt hier letterlijk dat er 80.000 doden zijn gevallen door het "afgrijselijk slechte beleid" van Trump... Dat mag je allemaal vinden maar elke land wat het procentueel gezien net zo slecht danwel slechter doet voert ook een "afgrijselijk slecht beleid" dan. Maar dan moet er in 1 keer wel rekening gehouden worden met allerlei demografische omstandigheden. Het is allemaal maar weer net hoe het uitkomt.
Maar goed, deze discussie is hier al veel vaker gevoerd en we gaan het toch niet eens worden. Ik heb verder ook bar weinig met Trump behalve dat hij de NATO leden tot actie dwingt en ze keihard op hun verantwoordelijkheden wijst maar dit soort eenzijdige "zoveel doden Trump zijn schuld hurdur!" heb ik al helemaal niks mee.
Leg eens uit?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 15:36 schreef Homey het volgende:
[..]
En toch doet Nederland het slechter. Feit.
Er is veel (deels terechte) kritiek op het RIVM en de Nederlandse aanpak te benoemen, maar hebben we het in dit topic niet over Trump die iets vindt China?quote:Hoe afgrijselijk slecht doet Rutte dan wel niet eens?
En verder leven wij in Nederland. Vingertje wijzen naar een ander land is dus de aandacht afleiden van het wanbeleid in eigen land.
Nederland staat in de top10 van slechtste presterende landen ter wereld. Zo is het aantal doden per 1000 inwoners heel hoog hier. Feit.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 16:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Leg eens uit?
[..]
Er is veel (deels terechte) kritiek op het RIVM en de Nederlandse aanpak te benoemen, maar hebben we het in dit topic niet over Trump die iets vindt China?
Het hap snap beleid van hem ook. Wij als middelbaar onderwijs worden daar helemaal gek van. Je kan totaal geen beleid voeren. Nu moet ineens alles weer naar school.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 17:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Nederland staat in de top10 van slechtste presterende landen ter wereld. Zo is het aantal doden per 1000 inwoners heel hoog hier. Feit.
Verder is dit topic de aandacht afleiden van het afgrijselijke beleid van Rutte. Waarom is die man nog aan de macht met zoveel doden en zieken Nederland?
Lees jij niet dat ik schreef dat het aardig onnozel is om "prestatie" te bepalen aan de hand van alleen een vergelijking van het aantal doden per inwonertal?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 17:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Nederland staat in de top10 van slechtste presterende landen ter wereld. Zo is het aantal doden per 1000 inwoners heel hoog hier. Feit.
Je valt in herhalingquote:Verder is dit topic de aandacht afleiden van het afgrijselijke beleid van Rutte. Waarom is die man nog aan de macht met zoveel doden en zieken Nederland?
De media schreeuwt continu het aantal doden in Amerika. Veel mensen op internet doen daar aan mee. Als het onnozel is de prestaties te meten aan het aantal doden, waarom gebeurt dat dan?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 18:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Lees jij niet dat ik schreef dat het aardig onnozel is om "prestatie" te bepalen aan de hand van alleen een vergelijking van het aantal doden per inwonertal?
En dan kom je precies met zo'n vergelijking aanzetten. Koekoek.
[..]
Je valt in herhaling. Dit is het topic over Trump die iets van China vindt, en niet Rutte die iets van China vindt.
Trump moest niet zo nodig vleermuizen eten.quote:Op woensdag 20 mei 2020 17:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Trump doet dat alleen om af te leiden van die 80.000 Amerikaanse doden door zijn afgrijselijk slechte beleid in deze crisis.
klopt, dit is een standaard reactie van dictators of mensen die erop willen lijken.quote:Op woensdag 20 mei 2020 17:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Andrew Cuomo is no hero. He's to blame for New York's coronavirus catastrophequote:Op zondag 24 mei 2020 12:57 schreef Ensiferum het volgende:
Bijzonder dat iedereen op Trump loopt te zeiken over de aanpak van het Chinavirus. Waarom hebben ze het niet over de aanpak van de gouverneurs? Zij hebben de werkelijke macht. Komt dat omdat dan ineens blijkt dat het de bolwerken van de Democraten zijn die bedroevend slecht presteren? Gouverneur Cuomo van New York die besmette bejaarden van ziekenhuizen naar verzorgingstehuizen laat transporteren met alle gevolgen van dien? Dat de lockdowns de situatie eerder lijken te verergeren dan te verbeteren? Dat in staten zonder lockdowns de situatie niet beroerder is dan staten met lockdowns?
Nee, dan maar Trump de schuld geven in plaats van je linkse idolen. Triest hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Jellereppe op 29-05-2020 21:40:55 ]
Mogelijk zijn er toch fouten gemaakt in Wuhan?quote:Op woensdag 3 juni 2020 11:51 schreef VeX- het volgende:
Ze hebben de wereld geen gunst gedaan maar bewuste wereldwijde massamoord, daar geloof ik niet in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |