quote:Op dinsdag 19 mei 2020 22:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
De ruisjeskittens zijn al anderhalf uur los aan het gaan. De trap is ingelopen, de gaten in de kartonnen doos nog beter op maat gemaakt en nu hoor ik getrappel van voetjes en af en toe springveert er een hoofd omhoog aan de andere kant van de salontafel
Heerlijk die vaste gewoontes cq pavlov van dierenquote:Op dinsdag 19 mei 2020 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Piep is ernstig van slag. Ze ligt principieel alleen bij ons als we onder een dekentje liggen. En die tijd is over. Nu zit ze naast ons afwisselend afkeurend en teleurgesteld te kijken.
Ach, arme Piepquote:Op dinsdag 19 mei 2020 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Piep is ernstig van slag. Ze ligt principieel alleen bij ons als we onder een dekentje liggen. En die tijd is over. Nu zit ze naast ons afwisselend afkeurend en teleurgesteld te kijken.
Het is echt elk voorjaar hetzelfde. Ze ligt nu op de flap van mijn vest. Niet met erg veel overtuiging maar ze moet toch wat.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 22:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Heerlijk die vaste gewoontes cq pavlov van dieren
Ach...quote:Op dinsdag 19 mei 2020 22:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is echt elk voorjaar hetzelfde. Ze ligt nu op de flap van mijn vest. Niet met erg veel overtuiging maar ze moet toch wat.
Cas op datequote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:12 schreef Candaasje het volgende:
Volgende week gaan we kijken voor een date, voor Cas![]()
(In fokking Friesland. Maar goed, goede opvang, redelijk wat dames om mee te kunnen speeddaten. En deze dames zijn al gesteriliseerd ook. Nu hopen dat Cas ook met een klik heeft natuurlijk)
En verder kan ik geen groepsopdracht meer zien. En hoor ik net dat een van mijn übertoffe studievriendinnen gaat stoppen met de studie.
Een beetje dezelfde worsteling als ik ook toch wel regelmatig heb; ze is net zoals ik 30 jaar, heeft ook een vriend, ook een huis...wil ook reizen.... zeg maar een leven náást de studie. En niet elk weekend/vakantie de komende járen in de studieboeken zitten. Ze heeft daarnaast een kinderwens. (Die heb ik dan weer niet).quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Cas op date![]()
En jammer van de studievriendin. Waarom stopt ze?
Zuur+base, kom je neutraal uit.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 22:09 schreef Tele6 het volgende:
@:sigme is baksoda en azijn niet veel harder voor je haar nog dan shampoo? Omdat het zo basisch is en daarna zuur? Verdun je het sterk?
A ja, veel overeenkomsten. Ik vind het knap hoe je het doet, zeker met het vooruitzicht nog jaren aan de studie te zitten. Maar je weet waar je het voor doet natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Een beetje dezelfde worsteling als ik ook toch wel regelmatig heb; ze is net zoals ik 30 jaar, heeft ook een vriend, ook een huis...wil ook reizen.... zeg maar een leven náást de studie. En niet elk weekend/vakantie de komende járen in de studieboeken zitten. Ze heeft daarnaast een kinderwens. (Die heb ik dan weer niet).
Aan het niveau ligt het niet: ze heeft al biomedische wetenschappen gestudeerd en een doctoraat in de geneeskunde (medicatie ontwikkeling voor longtransplantaties), en ze haalt ook elk vak waar ze zich nu voor inschrijft. (Ze heeft wat vrijstellingen en werkte ernaast op een hogeschool, dus ze had al een wat ander studieprogramma dan ik. ). Maar ze werkt er ook wel echt keihard voor, en dat breekt haar ook wel op.
We houden wel contact hebben we afgesproken.We zijn beide idioot van konijnen , en in de zomer gaat ze verhuizen dus dan ga ik eens kijken of ik toch langs kan gaan.
Jup, ik wil het nog steeds héél graag en ik mis de colleges nu oprecht, maar laat ik het zo zeggen; de enige ruzies die we hier thuis hebben, gaan wel over die studie. Dat is wel eens pittig. Het beperkt natuurlijk wel enorm.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 23:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
A ja, veel overeenkomsten. Ik vind het knap hoe je het doet, zeker met het vooruitzicht nog jaren aan de studie te zitten. Maar je weet waar je het voor doet natuurlijk.
Leuk als jullie nog contact blijven houden
Baksoda doe ik zoiets als twee theelepels in een klein flesje warm water; azijn doe ik nog 4 delen water bij. Dit is niet speciaal 'zacht' voor mijn haar ofzo, maar van shampoo wordt het raar (en van niet-wassen, wat ik best lang geprobeerd heb, te vies). Ik kan niet goed tegen zeep, ik ga er van stinken.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 22:09 schreef Tele6 het volgende:
@:sigme is baksoda en azijn niet veel harder voor je haar nog dan shampoo? Omdat het zo basisch is en daarna zuur? Verdun je het sterk?
Azijn in haar doet me denken aan toen we hoofdluis hadden als kind. Eindeloos kammen, met azijn zodat het beter doorkambaar was en zodat de neten hopelijk loslieten. We hadden altijd appelazijn
Ik heb zeepvrije vegan superhippie shampoo![]()
Ruikt naar rozemarijn en munt
De eerste maanden ontplofte mijn haar erdoor, maar nu is het wel weer normaal. Was wel even wennen in ieder geval.
Toch al wel een jaar of 2, 3 nietquote:Op woensdag 20 mei 2020 06:02 schreef Barreltje het volgende:
morguh!
Voor de statistieken, ik was mn haar om de dag. Dat vind ik al weinig. Ik ben echt verbaasd dat mensen het 2 weken niet hoeveel te doen.![]()
quote:Op woensdag 20 mei 2020 08:11 schreef Kreator het volgende:
Mensen die niet elke dag hun haar wassen..
Heb je dan ook van die dikke korsten op je huid enzo?
Zeg eens, heeft een kat of konijn dat?quote:Op woensdag 20 mei 2020 08:11 schreef Kreator het volgende:
Ik ga zo naar de supermarkt in de hoop dat er inspiratie komt voor wat ik wil eten vanavond. Heb er een hard hoofd in.quote:Op woensdag 20 mei 2020 08:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
*box*
Gefeliciteerd Sarabi! Ik vind het een meer dan prima reden voor taart hoor.
quote:Op woensdag 20 mei 2020 08:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
*box*
Gefeliciteerd Sarabi! Ik vind het een meer dan prima reden voor taart hoor.
Is dat abnormaal dan?quote:Op woensdag 20 mei 2020 08:11 schreef Kreator het volgende:
Voor velen wel ja. Maar het is om bekend dat we veel te 'schoon' leven. We helpen heel de natuurlijke werking van onze huid naar de knoppen.quote:
Wat een ellende, die airco. Ik heb hier nog wel wat staan wat je kunt ophalen, maar da's niet echt de bedoeling, je wilt dat ding hebben of geld terug natuurlijk.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Net even gemopperd op de leverancier van mijn vermiste airco.
Vorige week een verklaring van niet ontvangen doorgestuurd, medewerker had me beloofd dat ze de mail in de gaten zou houden en hem dezelfde dag zou doorsturen. Is gisteren (volgens de meneer die ik vandaag aan de telefoon had dan...) doorgestuurd.
Nu maakt hij een persoonlijke notitie en belt me vrijdag terug met een update. Zal mij benieuwen....
Ik wil gewoon mijn geld terug en verder airco shoppen
Tevens briefje aan mijn kapotte bel gehangen voor de bezorger die een nieuwe komt bezorgen
Wellicht met droog haar. De vergelijking met dieren is natuurlijk raar. Hebben wij een vacht? Likken we onszelf schoon?quote:Op woensdag 20 mei 2020 08:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zeg eens, heeft een kat of konijn dat?
Zeep en shampoo gooien echt heel de balans door elkaar van een gezonde huid. Betekent niet dat je tussendoor niet meer water doucht hè, betekent enkel dat je je huid en haar niet van een natuurlijke beschermlaag (nee dat is geen laag vies slijm ofzo) stript continu. Juist door veel te wassen stimuleer je talgproductie.
Ik was mijn haar echt niet meer elke dag. Deed dat ooit wel; nooit zo snel vettig haar gehad als in die tijd.
Ik was niet serieus hequote:Op woensdag 20 mei 2020 09:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Voor velen wel ja. Maar het is om bekend dat we veel te 'schoon' leven. We helpen heel de natuurlijke werking van onze huid naar de knoppen.
En het is nog eens slecht voor het milieu ook
Heeft een ijsbeer een voorhuid? Ik leer elke dag bijquote:Op woensdag 20 mei 2020 09:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wellicht met droog haar. De vergelijking met dieren is natuurlijk raar. Hebben wij een vacht? Likken we onszelf schoon?
Je huid wordt gewoon vies. Dat moet je schoonmaken. Water maakt niet genoeg schoon. Daar moet sulfaat in.
Je haar niet wassen is gewoon een merkwaardige kronkel om vies door het leven te gaan.
"Trekt een ijsbeer zijn voorhuid naar achteren om vervolgens zijn piemel met water te wassen? Nee. Dus is het normaal om je piemel niet te wassen."
Lekker fris.
Het is een ergernis. Door de leverancier wordt me telkens verzekerd dat het goed gaat komen (geld terug) maar er moeten eerst stappen doorlopen worden. Inmiddels zijn ze zo vertraagd dat ik het idee heb dat het wellicht ein-de-lijk wel mogelijk is om mij eerst mijn geld terug te geven voordat het met de vervoerder uitgevochten is.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat een ellende, die airco. Ik heb hier nog wel wat staan wat je kunt ophalen, maar da's niet echt de bedoeling, je wilt dat ding hebben of geld terug natuurlijk.
quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:19 schreef Kreator het volgende:
"als ik mijn haar maanden lang niet was wordt het alleen de eerste paar dagen vetter. Daarna herstelt het en is het gewoon goed"
Nee. Daarna raak je gewend aan de stank en de smerigheid en blijft het gewoon permanent goor.
Dat is een slecht argument van mensen die zich bijna nooit wassen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En het is nog eens slecht voor het milieu ook
quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heeft een ijsbeer een voorhuid? Ik leer elke dag bij
Oh dit las ik gisteren en vergat te reageren. Electrisch mes gehad,onding was het kwam nauwelijks door brood inderdaad. Over vlees maar niet gesproken. Weet niet meer welk merk, had 'm gekregen van mensen die er niets mee deden (en die zijn nogal van duur=goed). Ik heb 'm ook weggegeven.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:24 schreef Uhmmpie het volgende:
@:Lonaa oh ik zit een beetje met dat het diepvries is.. en met het komende warme weer wil ik niet steeds een hele worst ontdooien maar liefst porties
en met een normaal mes is dat echt niet heel handig.. ik vroeg me af hoe andere mensen dat deden.
zat te kijken naar een electrisch mes.. maar 9 van de 10 reviews zegt: nou hij komt al niet door een versgebakken brood
dan zie ik diepvries vlees nog niet goedkomen
Wel een kleintje, want koud.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heeft een ijsbeer een voorhuid? Ik leer elke dag bij
Nu ja. Misschien zijn mensen op een meet redelijk beleefd en zeggen ze bij een eerste ontmoeting niet meteen dat je niet fris ruikt.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:29 schreef Uhmmpie het volgende:
neemt niet weg dat ik mijzelf.. zelden was met zeep.
en mijn haren al een tijd niet vaker dan eens per week.. en dan met "plasticvrije" shampoo.
en ik mocht gewoon nog naast mensen zitten op de meet
Je wast je lichaam ook niet met zeep?quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:29 schreef Uhmmpie het volgende:
neemt niet weg dat ik mijzelf.. zelden was met zeep.
en mijn haren al een tijd niet vaker dan eens per week.. en dan met "plasticvrije" shampoo.
Die vergelijking is helemaal niet raar. Een vacht is gewoon opgebouwd uit haren, die ingebed zitten in de huid, met een haarzakje en talgklieren bij de wortels. Dat geldt voor een vacht, maar ook voor hoofdhaar en bijvoorbeeld de manen van een paard. (Die laatsten zijn misschien een handigere vergelijking dan)quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wellicht met droog haar. De vergelijking met dieren is natuurlijk raar. Hebben wij een vacht? Likken we onszelf schoon?
Onzin, dat hoeft echt niet elke dag met zeep.quote:Je huid wordt gewoon vies. Dat moet je schoonmaken. Water maakt niet genoeg schoon. Daar moet sulfaat in.
Ik durf te stellen dat ik echt niet vies ben. Kom nou, hoepel op man. Of rook je me op de meet?quote:Je haar niet wassen is gewoon een merkwaardige kronkel om vies door het leven te gaan.
Ik neem aan dat jij je piemel wast met water, en niet met zeep? Elke arts gaat je namelijk vertellen dat met zeep de genitalen wassen voor veel mensen echt killing is.quote:"Trekt een ijsbeer zijn voorhuid naar achteren om vervolgens zijn piemel met water te wassen? Nee. Dus is het normaal om je piemel niet te wassen."
niet altijd neequote:Op woensdag 20 mei 2020 09:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je wast je lichaam ook niet met zeep?
Omdat een ander ding doen misschien schadelijker is, moet je het ander ook maar blijven doen...dat soort drogredenaties?quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is een slecht argument van mensen die zich bijna nooit wassen.
Hoe doe je de afwas dan? Denk dat er wel andere gewoonten zijn die schadelijker zijn. Gebruik van cloud diensten, Netflix, Spotify en YT.
Ik zeg toch met water. Waarom haal je hier ineens zeep bij?quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Die vergelijking is helemaal niet raar. Een vacht is gewoon opgebouwd uit haren, die ingebed zitten in de huid, met een haarzakje en talgklieren bij de wortels. Dat geldt voor een vacht, maar ook voor hoofdhaar en bijvoorbeeld de manen van een paard. (Die laatsten zijn misschien een handigere vergelijking dan)
Een kat wast zichzelf met zijn tong ja, maar dat gaat niet gepaard met enorme speekselproductie, dus je kunt het nog het best vergelijken van kammen/borstelen van haren. Wat je ook gewoon moet doen, wil je dat het beetje talg dat je hoofdhuid aanmaakt ter onderhoud van je haren, verspreid wordt. Ik was en masseer mijn hoofdhuid bijna dagelijks wel met water, om de huid ertussen schoon te maken, maar hoe minder vaak je dat doet en stimuleert, hoe minder talg je gaat produceren en hoe minder vies het wordt. (Ik heb het niet over zweten; als ik heb gesport of flink heb gewandeld dan was ik het grondiger natuurlijk).
De meeste honden likken zichzelf verder helemaal niet schoon, of maar deels, en toch hoeven die niet dagelijks in bad. (Wordt ook echt met klem afgeraden, 9 van de 10 huidklachten bij de trimster in de praktijk kon ze herleiden naar of te vaak wassen, of de shampoo niet genoeg uitspoelen. Daar krijg je wel huidirritatie en korsten van). Tenzij je er een hebt die in de modder of dode eenden rolt ofzo, dan wordt het een ander verhaal.
[..]
Onzin, dat hoeft echt niet elke dag met zeep.
[..]
Ik durf te stellen dat ik echt niet vies ben. Kom nou, hoepel op man. Of rook je me op de meet?
Ik was mijzelf wel degelijk, maar niet elke dag met zeep, en zeker niet elke dag met shampoo mijn haren. Mijn haren hebben er nog nooit zo goed uit gezien als sinds ik ben gestopt met overmatig wassen; ooit had ik slap, stijl haar met pluis. Nu heeft het slag en volume (en pluis)
[..]
Ik neem aan dat jij je piemel wast met water, en niet met zeep? Elke arts gaat je namelijk vertellen dat met zeep de genitalen wassen voor veel mensen echt killing is.
Met water is natuurlijk prima; en de meeste dieren wassen hun genitalen dan wel best grondig. (Zie de kat die zijn ballen uitvoerig likt...). Paarden doen dat niet, en ja, die hebben nog wel eens ontstoken voorhuiden. (Die hebben ook 2 voorhuiden, echt enorme flappen, voor wie dit wilde weten)
Tot het pubers zijn wel jaquote:Op woensdag 20 mei 2020 09:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik douche vooral om wakker te worden. Was mijn haar trouwens regelmatig, simpelweg omdat ik niet over die vettige stap heenkom, en er geen doorzettingsvermogen voor heb.
Mijn kinderen gaan maximaal 1x per week onder de douche/in bad, en stinken echt niet. Vaak wassen we hun haren dan ook niet, en dat is ook echt niet nodig. Natuurlijk als ze vies zijn gaan ze in bad, maar bij gebrek aan tuin en speeltuinen op het moment worden ze neit echt vies, helaas.
Ik dacht dat je dat bedoelde met haren wassen. Of dacht je dat ik 3 maanden lang mijn haar ook niet met water waste? Ik trek geen badmuts over mijn hoofd onder de douche hoorquote:Op woensdag 20 mei 2020 09:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zeg toch met water. Waarom haal je hier ineens zeep bij?.
Verder vind ik je vergelijking met dieren hier gewoon niet van toepassing.
hou ik ook van.. maar heb haar tot op mn kont.. dus elke dag wassen is gewoon een langdurig verhaalquote:Op woensdag 20 mei 2020 09:42 schreef Myraela het volgende:
Ik geloof wel dat het goed is om je haar niet elke dag te wassen, maar ik krijg mezelf niet zo ver, want ik hou van het gevoel en de geur van net gewassen haar.Maar m'n lichaam niet wassen kan ik me echt niet voorstellen. Douchen zonder lekker ruikende producten voelt wat doelloos.
Haren wel met shampoo natuurlijk, we zijn tenslotte geen wilde beesten.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik dacht dat je dat bedoelde met haren wassen. Of dacht je dat ik 3 maanden lang mijn haar ook niet met water waste? Ik trek geen badmuts over mijn hoofd onder de douche hoor![]()
En dat laatste snap ik dus niet. Er zijn meer dan genoeg overeenkomsten. Maar goed, let's agree to disagree dan maar.
zodra ze stinken gaan ze onder de douche. En als ze pubers zijn dan hoop ik dat ze zelfsturend zijn wat dit betreft.. Maar goed, wellicht is dat wat naief gedacht...quote:
Oh. nou nee, haren dus niet elke dag met shampoo, echt nergens voor nodig.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Haren wel met shampoo natuurlijk, we zijn tenslotte geen wilde beesten.
Ik doelde op je piemelzinnetje. Waar ineens zeep een discussie werd waar ik dat niet zei.
Er zijn meer dan genoeg verschillen ook.
Nee het milieu betrekken bij iets dat je zelf onzin vindquote:Op woensdag 20 mei 2020 09:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Omdat een ander ding doen misschien schadelijker is, moet je het ander ook maar blijven doen...dat soort drogredenaties?
Ja laten we het over spareribs hebbenquote:Op woensdag 20 mei 2020 09:59 schreef PdeHoog het volgende:
GoedemorgenGoeie gesprekken om zo binnen te vallen
Waardeloos is dat he, dat je dan vrij bent en je hele systeem *AKTIE* roept...quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:01 schreef Tally het volgende:
Ik heb nu 5 dagen vrij en loop nu al met mijn ziel onder de arm. Hoezo veel gewerkt![]()
Ik kocht met dat "doel" lokaal een nieuwe wasmachine met WiFiquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:01 schreef Tally het volgende:
Ik heb een bingokaart gekocht om de lokale ondernemers te steunen.
Magquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja laten we het over spareribs hebben
Met wifi? Dat moet ik ook hebbenquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:08 schreef fietsie het volgende:
Ik kocht met dat "doel" lokaal een nieuwe wasmachine met WiFi![]()
Precies, dat.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Met wifi? Dat moet ik ook hebbenAlleen al voor het gemak dat ik straks beneden zit en dan kan zien of hij klaar is
Ja echt waardeloos. Ik moet de kamer van de jongste doen maar met mezelf afgesproken dat ik dat doe als ik zo werkeloos benquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Waardeloos is dat he, dat je dan vrij bent en je hele systeem *AKTIE* roept...
[..]
Ik kocht met dat "doel" lokaal een nieuwe wasmachine met WiFi![]()
Euh, laat hier de 'soms' maar weg...quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:13 schreef derLudolf het volgende:
Als kind een keer per week douchenDat was soms echt vaker nodig. Soms werd ik eerst afgespoeld met de tuinslang voordat ik naar binnen mocht
Que?quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:13 schreef Tally het volgende:
[..]
En dat wifi heb ik ook maar gebruik ik niet
Ik woonde aan de Lek. Weet je hoe mooi rietvelden zijn om in te spelen? En hoeveel grijze plakkerige klei er in rietvelden in de grond zit?quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:15 schreef derLudolf het volgende:
Bijvoorbeeld als je een gat van ruim een meter diep had gespit waar 30 water in stond
Mijne bleek alleen gebruik te maken van android.quote:
Ah hier van alle smaken wat in huis; ik ga het wel zien wat ie het best doet.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:16 schreef Tally het volgende:
[..]
Mijne bleek alleen gebruik te maken van android.![]()
De app die gemaakt is voor de wasmachine dus. Voor ios is er wel een app maar doet meer dan de helft het niet. Waaronder dus die tijdsregistratie.
Riet, dat is toch ook dat spul dat je aan het eind van de winter weg moet brandenquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik woonde aan de Lek. Weet je hoe mooi rietvelden zijn om in te spelen? En hoeveel grijze plakkerige klei er in rietvelden in de grond zit?
Hier alleen Applequote:Op woensdag 20 mei 2020 10:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ah hier van alle smaken wat in huis; ik ga het wel zien wat ie het best doet.
Een muis schijnt behoorlijk smerig te zijnquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:19 schreef Myraela het volgende:
Ik werd niet vies tijdens mijn jeugd. Habbo Hotel was best hygiënisch.
Je miste dequote:Op woensdag 20 mei 2020 10:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee het milieu betrekken bij iets dat je zelf onzin vind
Die komen zometeenquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja laten we het over spareribs hebben
Als ik biotoop tussen mijn toetsen van het keyboard ga bestuderen, denk ik dat ik ook wel ga rillen jaquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een muis schijnt behoorlijk smerig te zijn
Ik had dikbevleesde shortribs van de Hanos.quote:
Hier komt de slager zo bezorgen (samen met brisket). En dan morgen of overmorgen cherry coke spareribsquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik had dikbevleesde shortribs van de Hanos.
Waren goed.
Eigen kruidenrubje erop na 8 uur gebrined te zijn. Niets over te mopperen
quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hier komt de slager zo bezorgen (samen met brisket). En dan morgen of overmorgen cherry coke spareribs
Er is vast wel een recept met gerookte tofu te vinden ergens toch?quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:44 schreef Myraela het volgende:
Mijn vriend heeft gerookte tofu gekocht in plaats van normale. Wat moet ik daar nou weer mee?
Wij bakken het nog wel eens op en gooien het op een wrap. Soort kipfilet zeg maar....maar dan andersquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:44 schreef Myraela het volgende:
Mijn vriend heeft gerookte tofu gekocht in plaats van normale. Wat moet ik daar nou weer mee?
Dat is veel makkelijker en lekkerder dan gewone tofuquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:44 schreef Myraela het volgende:
Zou het dan toch ook gewoon lekker zijn in de geplande Vietnamese lenterolletjes? Misschien maar gewoon proberen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:49 schreef Candaasje het volgende:
Wij bakken het nog wel eens op en gooien het op een wrap. Soort kipfilet zeg maar....maar dan anders
Kun je proberen ja... ik zou er geen te grote stukken van snijden, dan heb je wel weer gelijk een hap spons , maar een paar dunne reepjes/plakjes.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zou het dan toch ook gewoon lekker zijn in de geplande Vietnamese lenterolletjes? Misschien maar gewoon proberen.
Lijkt mij wel, daar zou je anders ook prima iets als gerookte kip in kunnen doen toch?quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zou het dan toch ook gewoon lekker zijn in de geplande Vietnamese lenterolletjes? Misschien maar gewoon proberen.
Zou ik niet zo snel doen eigenlijk, eerder dingen die licht van smaak zijn. Garnalen, biefstuk, ei, dat soort dingen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lijkt mij wel, daar zou je anders ook prima iets als gerookte kip in kunnen doen toch?
Oh, dat is wel even anders dan ja. Een (goede) bekende van je?quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:05 schreef borisz het volgende:
Voor alles een eerste keer. Straks live een uitvaartdienst via de stream volgen....
Ik ook. Tot ongenoegen van mijn ouders. Maar ja, ik was al met mijn 12de bezig met programmeren e.d. Volgens mij hebben ze op een gegeven moment het maar geaccepteerd.quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:31 schreef derLudolf het volgende:
Maar altijd Habbo hotel... Ik zat heus wel eens achter de pc, maar als ik daar elke middag achter wou zitten werd er wel subtiel voorgesteld om iets anders te gaan doen![]()
Speelde bij een vriendje soms wel eens Sims. Meestal lieten we vrij snel na het bouwen en inrichten de boel afbranden. Bouwen was toch het leukst.
Niet voor mij, wel voor mijn collega's.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh, dat is wel even anders dan ja. Een (goede) bekende van je?
Ah, herkenbaar. Althans, bij de eerste praktijk waar ik ging werken werd ik samen met iedereen opgeroepen, moest ik de weg nog vinden naar een andere locatie dan waar ik zou gaan werken. Bleek de eigenaar/dierenarts overleden te zijn. Ik had hem een keer aan de telefoon gesproken, vrolijke man, nooit gezien. Maar hij had wel een stempel op de praktijk gedrukt, dus collega's (waarvan ik de helft ook nog niet kende) waren wel van slag.quote:Op woensdag 20 mei 2020 11:25 schreef borisz het volgende:
[..]
Niet voor mij, wel voor mijn collega's.
Een oud-directeur is, veel te vroeg, overleden. Ik heb hem net niet meegemaakt. Hij was net weg toen ik hier ging werken. Maar mijn collega's die hier op kantoor zijn willen gezamenlijk kijken, dus ik kijk ook mee.
Ik heb hem 2x gezien. 1x voor een gesprek begin van het jaar en de tweede keer snel daarna toen een collega met pensioen ging. Iets wat hij net niet heeft gehaald....
Ik heb hem ook wel eens aan de lijn gehad toen hij uit zijn nieuwe functie ons moest inlichten. Voor mij was het gewoon iemand, maar toen ik hem doorverbond gingen diverse hoofden omhoogquote:Op woensdag 20 mei 2020 11:29 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, herkenbaar. Althans, bij de eerste praktijk waar ik ging werken werd ik samen met iedereen opgeroepen, moest ik de weg nog vinden naar een andere locatie dan waar ik zou gaan werken. Bleek de eigenaar/dierenarts overleden te zijn. Ik had hem een keer aan de telefoon gesproken, vrolijke man, nooit gezien. Maar hij had wel een stempel op de praktijk gedrukt, dus collega's (waarvan ik de helft ook nog niet kende) waren wel van slag.
Maar sterkte, in elk geval ook voor je collega's![]()
quote:Op woensdag 20 mei 2020 06:02 schreef Barreltje het volgende:
Voor de statistieken, ik was mn haar om de dag. Dat vind ik al weinig. Ik ben echt verbaasd dat mensen het 2 weken niet hoeveel te doen.tevens maak ik iedere dag mn haar nat onder de douche, anders word ik niet wakker.. ofzo.
En ik leer hier nog eens wat.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:40 schreef Candaasje het volgende:
Paarden doen dat niet, en ja, die hebben nog wel eens ontstoken voorhuiden. (Die hebben ook 2 voorhuiden, echt enorme flappen, voor wie dit wilde weten)
Altijd goed je algemene kennis bij te spijkeren toch?quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:11 schreef golfer het volgende:
[..]![]()
[..]
En ik leer hier nog eens wat.![]()
En mijn vakantiegeld is gestort.
quote:Op woensdag 20 mei 2020 12:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Altijd goed je algemene kennis bij te spijkeren toch?
Programmeren is dan ook nog wel weer iets anders als een spelletjequote:Op woensdag 20 mei 2020 11:24 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik ook. Tot ongenoegen van mijn ouders. Maar ja, ik was al met mijn 12de bezig met programmeren e.d. Volgens mij hebben ze op een gegeven moment het maar geaccepteerd.
Het is toch goed gekomen.
Hier ook...plus belasting terugquote:En mijn vakantiegeld is gestort.
Moet je je rekening aanpassen hequote:Op woensdag 20 mei 2020 12:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hier ook...plus belasting terug![]()
Kijk ik op de specs: ‘mijn’ geld wordt gestort op de e/o rekening en mn.AnneX op ‘zijn’ naam.
Potverdrie...het is 2020.
Ben nog steeds aan het wachten totdat ze het goedkeurenquote:
2 weken geleden had ik ja gezegd, maar van @minilot 2 zakjes gekregen en gisteren mocht ik ook een pakje van 3 zakjes van de AH ontvangenquote:Op woensdag 20 mei 2020 13:27 schreef AnneX het volgende:
Wil er iemand gist? dr. Oetker.
Er is genoeg!
Bij de AH grijp ik er wel steeds naast, maar goed is nu opgelostquote:Op woensdag 20 mei 2020 13:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
2 weken geleden had ik ja gezegd, maar van @:Minilot 2 zakjes gekregen en gisteren mocht ik ook een pakje van 3 zakjes van de AH ontvangen
Het meel komt van de bakker in 500 gram zakken.quote:Op woensdag 20 mei 2020 13:33 schreef Tele6 het volgende:
Bij ons heeft de Turk altijd genoeg gist op voorraad. En enorme zakken bloem en meel.![]()
Goed meel ook, het brood wordt er veel lekkerder van dan van het volkorenmeel van de Jumbo
Ik had er net vier tegelijk. Twee via teams, één via Skype en één via de telefoon.quote:
Jup; Webex met collega ziekenhuizen, tussendoor Zoom-sessies om in mee te luisteren hoe collega's inhoudelijke trajecten bespreken, straks zelf een praatje houden zodra dat agendapunt opduikt.quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik had er net vier tegelijk. Twee via teams, één via Skype en één via de telefoon.
Dst is echt kut geregeld als je thuiswerkt. Je kunt in teams al bijna niet zien of iemand aan hrt bellen is en dan ook nog die andere mogelijkheden. Word er gek van soms.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe volg je 4 gesprekken tegelijkertijd? Dat is toch niet te doen....quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:06 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik had er net vier tegelijk. Twee via teams, één via Skype en één via de telefoon.
Dst is echt kut geregeld als je thuiswerkt. Je kunt in teams al bijna niet zien of iemand aan hrt bellen is en dan ook nog die andere mogelijkheden. Word er gek van soms.
quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:19 schreef AnneX het volgende:
Wat een gedoe met die conf.calls.
Het klinkt horrible. Vier tegelijk ...hoe kan dat nou?
Ondertussen: het terras is geopend, de kussentjes zijn eindelijk tevoorschijn gekomen uit de schuur. ( na 4 x grondig en niet grondig genoeg zoeken) .
Misschien wel buiten eten.
Ziet er goed uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja klopt maar toen het heel ernstig was, had je heen fysioquote:Op maandag 18 mei 2020 18:33 schreef Blues het volgende: [..] Dat zou ik ook hebben. In de weken dat ik gescheiden en al de kinderen niet had deed ik heeeeeell makkelijk met eten
Fijn dat het huis zo bevalt en balen dat die duizeligheid zo'n lange nasleep heeft zeg! Ik lees wel iets over een therapie bij huisarts.nl bij BPPD.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 20 mei 2020 15:49 schreef AnneX het volgende:
Met de bakken vol kruiden, dan ook maar gaan koken, Uniek![]()
Komt er meer groen in de tegel oase? tegel eruit - plant erin?
Oh ik dacht dat je ging zeggen dat ze een darmspoeling deed tijdens een zoommeetquote:Op woensdag 20 mei 2020 16:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn collega doet aan flexibel werken. Dus ik weet nooit wanneer ze werkt, maar mag haar altijd bellen.
Houd ik niet zo van, maar dat is vooral omdat ikzelf er een hekel aan heb om op mijn vrije dag onnodig gestoord te worden.
Ze is ook een beetje... macrobiotisch rechtsdraaiend, zeg maar.
En een van haar activiteiten is.... vasten en darmspoelingen. Ik heb nooit het nut gezien van je lijf voeding ontzeggen en je darmwand te irriteren door alle goede bacteriën ook mee weg te spoelen. En als ik haar dan net hoor vertellen dat ze tijdens de spoeling vanmorgen misselijk was en nu zwak op haar benen is...![]()
![]()
Dan had ze 't waterpeil nog niet hoog genoeg opgevoerd.... zo lang je het water niet je keel in voelt stromen is het nog te weinig....quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn collega doet aan flexibel werken. Dus ik weet nooit wanneer ze werkt, maar mag haar altijd bellen.
Houd ik niet zo van, maar dat is vooral omdat ikzelf er een hekel aan heb om op mijn vrije dag onnodig gestoord te worden.
Ze is ook een beetje... macrobiotisch rechtsdraaiend, zeg maar.
En een van haar activiteiten is.... vasten en darmspoelingen. Ik heb nooit het nut gezien van je lijf voeding ontzeggen en je darmwand te irriteren door alle goede bacteriën ook mee weg te spoelen. En als ik haar dan net hoor vertellen dat ze tijdens de spoeling vanmorgen misselijk was en nu zwak op haar benen is...![]()
![]()
"hoi. momentje, ik word nog een keer gebeld in Teams."quote:Op woensdag 20 mei 2020 15:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hoe volg je 4 gesprekken tegelijkertijd? Dat is toch niet te doen....
Oow ik doe 1 op de speakers, 1 op de koptelefoon, 1 op de telefoon en als een 4e moet trek ik de laptop erbij open....quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
"hoi. momentje, ik word nog een keer gebeld in Teams."
"Hoi, ik ben al aan het bellen in teams. Ik bel je terug. Korte vraag? Ja, nee sorry. Ik kan mezelf niet opsplitsen."
"haha, ik zit al met 2 mensen op teams, dus probeer je het via Skype? Geen tijd. Je bent de derde in de wachtrij."
"Hoi GSM beller. Nee. Fuck off. Bel maar via teams. je bent nummer 4 in de wachtrij."
Zo.
Ik weet weer waarom ik baliewerk zo kut vond, en diep respect heb voor mensen die dat dus wel kunnen.quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
"hoi. momentje, ik word nog een keer gebeld in Teams."
"Hoi, ik ben al aan het bellen in teams. Ik bel je terug. Korte vraag? Ja, nee sorry. Ik kan mezelf niet opsplitsen."
"haha, ik zit al met 2 mensen op teams, dus probeer je het via Skype? Geen tijd. Je bent de derde in de wachtrij."
"Hoi GSM beller. Nee. Fuck off. Bel maar via teams. je bent nummer 4 in de wachtrij."
Zo.
Al die patiëntengegevens door elkaar...quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oow ik doe 1 op de speakers, 1 op de koptelefoon, 1 op de telefoon en als een 4e moet trek ik de laptop erbij open....
Alles op mute, en dan DJ-en
Neuh, zitten hoogstens commerciële gegevens in aanschaf context in die callsquote:Op woensdag 20 mei 2020 16:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Al die patiëntengegevens door elkaar...
quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geen call struggles dus ik ga iets anders vertellen omdat ik ook iets wil zeggen. Ik heb de frituurpan een grondige schoonmaakbeurt gegeven. Dat was de laatste paar keer halfslachtig gebeurd, met alleen even een doekje over het apparaat en het vet vervangen. Het was weer eens tijd. Die zelfgemaakte kroketten lonken en ergens in het komende lange weekend hebben we ongetwijfeld geen zin om te koken.
Ik volg een cursus over alles Google. Het gedrocht van gisteren was 5 uur over Google Ads. Vandaag een uurtje over Images. Ik heb nog 7 cursussen te gaan. Ik leer nu hoe ik kan zien wat Google op dit moment belangrijk vindt aan plaatjes die je op je site kunt zetten en dat is een enorm simpel trucje maar ik wist het niet.quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Wat voor cursus is dat precies? Over deeplearning ofzo? Of heel wat anders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |