Wel een kleintje, want koud.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heeft een ijsbeer een voorhuid? Ik leer elke dag bij
Nu ja. Misschien zijn mensen op een meet redelijk beleefd en zeggen ze bij een eerste ontmoeting niet meteen dat je niet fris ruikt.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:29 schreef Uhmmpie het volgende:
neemt niet weg dat ik mijzelf.. zelden was met zeep.
en mijn haren al een tijd niet vaker dan eens per week.. en dan met "plasticvrije" shampoo.
en ik mocht gewoon nog naast mensen zitten op de meet
Je wast je lichaam ook niet met zeep?quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:29 schreef Uhmmpie het volgende:
neemt niet weg dat ik mijzelf.. zelden was met zeep.
en mijn haren al een tijd niet vaker dan eens per week.. en dan met "plasticvrije" shampoo.
Die vergelijking is helemaal niet raar. Een vacht is gewoon opgebouwd uit haren, die ingebed zitten in de huid, met een haarzakje en talgklieren bij de wortels. Dat geldt voor een vacht, maar ook voor hoofdhaar en bijvoorbeeld de manen van een paard. (Die laatsten zijn misschien een handigere vergelijking dan)quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wellicht met droog haar. De vergelijking met dieren is natuurlijk raar. Hebben wij een vacht? Likken we onszelf schoon?
Onzin, dat hoeft echt niet elke dag met zeep.quote:Je huid wordt gewoon vies. Dat moet je schoonmaken. Water maakt niet genoeg schoon. Daar moet sulfaat in.
Ik durf te stellen dat ik echt niet vies ben. Kom nou, hoepel op man. Of rook je me op de meet?quote:Je haar niet wassen is gewoon een merkwaardige kronkel om vies door het leven te gaan.
Ik neem aan dat jij je piemel wast met water, en niet met zeep? Elke arts gaat je namelijk vertellen dat met zeep de genitalen wassen voor veel mensen echt killing is.quote:"Trekt een ijsbeer zijn voorhuid naar achteren om vervolgens zijn piemel met water te wassen? Nee. Dus is het normaal om je piemel niet te wassen."
niet altijd neequote:Op woensdag 20 mei 2020 09:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je wast je lichaam ook niet met zeep?
Omdat een ander ding doen misschien schadelijker is, moet je het ander ook maar blijven doen...dat soort drogredenaties?quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is een slecht argument van mensen die zich bijna nooit wassen.
Hoe doe je de afwas dan? Denk dat er wel andere gewoonten zijn die schadelijker zijn. Gebruik van cloud diensten, Netflix, Spotify en YT.
Ik zeg toch met water. Waarom haal je hier ineens zeep bij?quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Die vergelijking is helemaal niet raar. Een vacht is gewoon opgebouwd uit haren, die ingebed zitten in de huid, met een haarzakje en talgklieren bij de wortels. Dat geldt voor een vacht, maar ook voor hoofdhaar en bijvoorbeeld de manen van een paard. (Die laatsten zijn misschien een handigere vergelijking dan)
Een kat wast zichzelf met zijn tong ja, maar dat gaat niet gepaard met enorme speekselproductie, dus je kunt het nog het best vergelijken van kammen/borstelen van haren. Wat je ook gewoon moet doen, wil je dat het beetje talg dat je hoofdhuid aanmaakt ter onderhoud van je haren, verspreid wordt. Ik was en masseer mijn hoofdhuid bijna dagelijks wel met water, om de huid ertussen schoon te maken, maar hoe minder vaak je dat doet en stimuleert, hoe minder talg je gaat produceren en hoe minder vies het wordt. (Ik heb het niet over zweten; als ik heb gesport of flink heb gewandeld dan was ik het grondiger natuurlijk).
De meeste honden likken zichzelf verder helemaal niet schoon, of maar deels, en toch hoeven die niet dagelijks in bad. (Wordt ook echt met klem afgeraden, 9 van de 10 huidklachten bij de trimster in de praktijk kon ze herleiden naar of te vaak wassen, of de shampoo niet genoeg uitspoelen. Daar krijg je wel huidirritatie en korsten van). Tenzij je er een hebt die in de modder of dode eenden rolt ofzo, dan wordt het een ander verhaal.
[..]
Onzin, dat hoeft echt niet elke dag met zeep.
[..]
Ik durf te stellen dat ik echt niet vies ben. Kom nou, hoepel op man. Of rook je me op de meet?
Ik was mijzelf wel degelijk, maar niet elke dag met zeep, en zeker niet elke dag met shampoo mijn haren. Mijn haren hebben er nog nooit zo goed uit gezien als sinds ik ben gestopt met overmatig wassen; ooit had ik slap, stijl haar met pluis. Nu heeft het slag en volume (en pluis)
[..]
Ik neem aan dat jij je piemel wast met water, en niet met zeep? Elke arts gaat je namelijk vertellen dat met zeep de genitalen wassen voor veel mensen echt killing is.
Met water is natuurlijk prima; en de meeste dieren wassen hun genitalen dan wel best grondig. (Zie de kat die zijn ballen uitvoerig likt...). Paarden doen dat niet, en ja, die hebben nog wel eens ontstoken voorhuiden. (Die hebben ook 2 voorhuiden, echt enorme flappen, voor wie dit wilde weten)
Tot het pubers zijn wel jaquote:Op woensdag 20 mei 2020 09:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik douche vooral om wakker te worden. Was mijn haar trouwens regelmatig, simpelweg omdat ik niet over die vettige stap heenkom, en er geen doorzettingsvermogen voor heb.
Mijn kinderen gaan maximaal 1x per week onder de douche/in bad, en stinken echt niet. Vaak wassen we hun haren dan ook niet, en dat is ook echt niet nodig. Natuurlijk als ze vies zijn gaan ze in bad, maar bij gebrek aan tuin en speeltuinen op het moment worden ze neit echt vies, helaas.
Ik dacht dat je dat bedoelde met haren wassen. Of dacht je dat ik 3 maanden lang mijn haar ook niet met water waste? Ik trek geen badmuts over mijn hoofd onder de douche hoorquote:Op woensdag 20 mei 2020 09:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik zeg toch met water. Waarom haal je hier ineens zeep bij?.
Verder vind ik je vergelijking met dieren hier gewoon niet van toepassing.
hou ik ook van.. maar heb haar tot op mn kont.. dus elke dag wassen is gewoon een langdurig verhaalquote:Op woensdag 20 mei 2020 09:42 schreef Myraela het volgende:
Ik geloof wel dat het goed is om je haar niet elke dag te wassen, maar ik krijg mezelf niet zo ver, want ik hou van het gevoel en de geur van net gewassen haar.Maar m'n lichaam niet wassen kan ik me echt niet voorstellen. Douchen zonder lekker ruikende producten voelt wat doelloos.
Haren wel met shampoo natuurlijk, we zijn tenslotte geen wilde beesten.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik dacht dat je dat bedoelde met haren wassen. Of dacht je dat ik 3 maanden lang mijn haar ook niet met water waste? Ik trek geen badmuts over mijn hoofd onder de douche hoor![]()
En dat laatste snap ik dus niet. Er zijn meer dan genoeg overeenkomsten. Maar goed, let's agree to disagree dan maar.
zodra ze stinken gaan ze onder de douche. En als ze pubers zijn dan hoop ik dat ze zelfsturend zijn wat dit betreft.. Maar goed, wellicht is dat wat naief gedacht...quote:
Oh. nou nee, haren dus niet elke dag met shampoo, echt nergens voor nodig.quote:Op woensdag 20 mei 2020 09:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Haren wel met shampoo natuurlijk, we zijn tenslotte geen wilde beesten.
Ik doelde op je piemelzinnetje. Waar ineens zeep een discussie werd waar ik dat niet zei.
Er zijn meer dan genoeg verschillen ook.
Nee het milieu betrekken bij iets dat je zelf onzin vindquote:Op woensdag 20 mei 2020 09:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Omdat een ander ding doen misschien schadelijker is, moet je het ander ook maar blijven doen...dat soort drogredenaties?
Ja laten we het over spareribs hebbenquote:Op woensdag 20 mei 2020 09:59 schreef PdeHoog het volgende:
GoedemorgenGoeie gesprekken om zo binnen te vallen
Waardeloos is dat he, dat je dan vrij bent en je hele systeem *AKTIE* roept...quote:Op woensdag 20 mei 2020 10:01 schreef Tally het volgende:
Ik heb nu 5 dagen vrij en loop nu al met mijn ziel onder de arm. Hoezo veel gewerkt![]()
Ik kocht met dat "doel" lokaal een nieuwe wasmachine met WiFiquote:Op woensdag 20 mei 2020 10:01 schreef Tally het volgende:
Ik heb een bingokaart gekocht om de lokale ondernemers te steunen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |