abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 mei 2020 @ 09:17:48 #151
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193188911
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:13 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat is een lastige, als IC 75% in gebruik is dan bepaalde zaken weer tijdelijk niet toestaan? Die bepaalde zaken moeten nog wel verduidelijkt worden, als blijkt dat de opening van de scholen niet voor toenames heeft gezorgd ga je natuurlijk niet de scholen sluiten, je zult iets van een idee moeten hebben door welke versoepeling de meeste besmettingen ontstaan.

Als het sein op rood staat en we gaan terug naar alle maatregelen zoals in maart gaan de mensen het niet pikken.
Het probleem met zo veel dingen heropenen in korte tijd is alleen wel dat het bijzonder lastig is om te bepalen welke categorie nu voor welke besmettingen zorgt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193188928
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus zeg dan eens hoe jij erover denkt. Ik hoef geen analyse over zijn opmerking. Kan ik prima zelf :)
Geen idee ik zou iets denken als de ICs tot een 70/75%. Daarbij wel rekening houdend met de hoogte van de stijging. Als het dagen achter elkaar met 100+ wordt gevuld dan moet je weer maatregelen treffen.

Wat @Wirelessmouse dus zegt idd
  maandag 18 mei 2020 @ 09:21:10 #153
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193188944
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:19 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Geen idee ik zou iets denken als de ICs tot een 70/75%. Daarbij wel rekening houdend met de hoogte van de stijging. Als het dagen achter elkaar met 100+ wordt gevuld dan moet je weer maatregelen treffen.

Wat @:wirelessmouse dus zegt idd
Als je wacht tot het met 100+ wordt gevuld per dag ben je al veel te laat... Effect van volgende maatregelen merk je pas 2 a 3 weken later...
pi_193188952
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 07:56 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Laat me raden, hier zijn precies 0 boetes uitgedeeld.
Want je wilt mensen boetes uitdelen omdat ze van dat beetje vrijheid dat er is nog profiteren?
pi_193188957
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:21 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Als je wacht tot het met 100+ wordt gevuld per dag ben je al veel te laat... Effect van volgende maatregelen merk je pas 2 a 3 weken later...
Je kan hier het aantal ziekenhuisopnames voor gebruiken. IC-cijfers volgen deze ongeveer 10 dagen later, zo is gebleken.
pi_193188976
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:23 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Je kan hier het aantal ziekenhuisopnames voor gebruiken. IC-cijfers volgen deze ongeveer 10 dagen later, zo is gebleken.
Dat schijnt dus niet zo te zijn meende ik te hebben gehoord. Mensen schijnen vrij snel na ziekenhuisopname richting de IC te gaan.
pi_193188977
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:23 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Want je wilt mensen boetes uitdelen omdat ze van dat beetje vrijheid dat er is nog profiteren?
Als die mensen zich gewoon aan de regels zouden houden...

Ik wacht op een befehl ist befehl reactie terug :6
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 18 mei 2020 @ 09:25:54 #158
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_193188981
Befehl ist befehl.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  maandag 18 mei 2020 @ 09:26:09 #159
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_193188984
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:23 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat zo is maar dat verandert mijn punt ook niet echt.

Enkel dat je dan piek in IC-opnames later krijgt maar dan ben je ook alsnog te laat.
pi_193188992
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:17 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het probleem met zo veel dingen heropenen in korte tijd is alleen wel dat het bijzonder lastig is om te bepalen welke categorie nu voor welke besmettingen zorgt.
Ik denk dat we het effect van scholen/contactberoepen wel kunnen zien voor de versoepeling van 1 juni voor effecten kan zorgen. En bijvoorbeeld half juni wat de maatregelen van 1 juni met zich mee hebben gebracht.

Ik ben niet zo van het voorzichtige maar toch zou ik het onverstandig vinden om andere zaken te versoepelen voor 15 juni, dus niet bijvoorbeeld 1 juni ook sportscholen open.
pi_193189003
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:26 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat zo is maar dat verandert mijn punt ook niet echt.

Enkel dat je dan piek in IC-opnames later krijgt maar dan ben je ook alsnog te laat.
Volgens mij resulteert 10% van de ziekenhuisopnames in een IC-opname. Je kunt dus bepalen of je onder de IC-capaciteit blijft.
pi_193189007
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Dat kan ook niet, en hoe verdrietig ook als persoonlijk leed kun je daar niet een hele samenleving voor op slot doen.

Nu met de uitgestelde zorg die nog moet worden opgestart, is er denk ik wel minder ruimte om het lang aan te kijken? Want anders lopen die wachtlijsten ook weer op en vallen daar slachtoffers.

Ik snap best dat mensen het zat zijn. En ik snap ook dat mensen verschillende manieren hebben om ernaar te kijken. En dat is ook logisch. Toch vind ik sommigen erg star en vraag me af of zij überhaupt oog hebben voor de andere kant, de voorzichtige kant. Het klinkt allemaal zo hard.
Het lijkt mij zwaar vermoeiend om de hele dag vanuit empathie te moeten leven en alle ellende van andere te moeten meenemen in je beslissingen.

Denk dat het leven ook gewoon zo hard is. Als je iets niet ziet of niet op een andere manier mee geconfronteerd wordt, bestaat het feitelijk niet.

Kan me al ergeren als ik 5 minuten moet wachten op een begrafenisstoet die ik niet wil doorkruizen, laat staan als die maanden zou duren. Zo is het leven.
pi_193189027
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:21 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

De overheid heeft een paar maanden hun kas kunnen spekken.
Gek.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 18 mei 2020 @ 09:31:01 #164
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193189028
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:28 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Volgens mij resulteert 10% van de ziekenhuisopnames in een IC-opname. Je kunt dus bepalen of je onder de IC-capaciteit blijft.
maar is het sowieso toch te laat als je weer een opgaande trend hebt, beter om het eerder op te sporen, testen en isoleren
pi_193189043
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:27 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van het voorzichtige maar toch zou ik het onverstandig vinden om andere zaken te versoepelen voor 15 juni, dus niet bijvoorbeeld 1 juni ook sportscholen open.
Eindelijk een keer oneens met je. Je bent zeker een kloon van hooibaal. :')
pi_193189083
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:32 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Eindelijk een keer oneens met je. Je bent zeker een kloon van hooibaal. :')
Nou ja, laat ik het zo zeggen, nu we de kant van dat dashboard op gaan vind ik het niet meer zo verstandig, anders hadden ze wel open gemogen. Ik zie de totale paniek in de ogen van mensen als de metertjes uit gaan slaan en ze alles weer dicht willen hebben. Om dat te voorkomen hebben we denk ik enig inzicht nodig in waar die besmettingen dan vandaan komen. Dus dan zou ik zeggen, sportscholen op 15 juni.
  maandag 18 mei 2020 @ 09:36:58 #167
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193189084
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:27 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik vind dan ook dat we de supermarkten moeten sluiten en alleen nog boodschappen gaan bezorgen.

1.5 meter aanhouden in de supermarkt is onmogelijk en er wordt van alles aangeraakt door mensen welke 1 minuut later weer door andere mensen wordt aangeraakt etc etc.

Miljoenen mensen die de afgelopen 8 a 10 weken naar de supermarkt zijn geweest.

Die piek zal nog wel komen dan!!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193189086
Het volgen van de IC capaciteit is niet de juiste methodiek. Daarmee creëer je een blinde vlek en een tijdsvertraging.

Huisartsen zijn je eerste lijn, die zien trends sneller dan ziekenhuizen. Ze zijn ook specifieker dan een ziekenhuis. In een gezin kunnen 3 mensen ziek zijn, zonder dat er iemand naar het ziekenhuis hoeft. Wel zouden deze mensen ergens gemeld moeten worden (GGD, of huisarts), dat zou leidend moeten zijn.

Hiermee ondervang je ook de groep mensen die het ziekenhuis nooit zullen halen. Ouderen vanuit keuze, mensen die geen last hebben van ademhalingsklachten, kinderen etc

Trends volgen en voorspellen, niet afwachten en reactief zijn. Reserveer een gedeelte van de testcapaciteit om preventief te kunnen handelen, a.d.v de status van het land. Het heeft geen zin om 30 mensen stil te hebben zitten bij de GGD in Friesland, als er in Brabant een nijpend probleem is.

Structureer repetitieve handelingen die voor het hele land gelden, en handel niet in silo's v.w.b. contactonderzoek en testen.
pi_193189102
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:36 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik vind dan ook dat we de supermarkten moeten sluiten en alleen nog boodschappen gaan bezorgen.

1.5 meter aanhouden in de supermarkt is onmogelijk en er wordt van alles aangeraakt door mensen welke 1 minuut later weer door andere mensen wordt aangeraakt etc etc.

Miljoenen mensen die de afgelopen 8 a 10 weken naar de supermarkt zijn geweest.

Die piek zal nog wel komen dan!!
Of afhalen. Maar eens. Fysieke winkels zouden niet meer te hoeven bestaan. Bestel vooruit en kom op een afgesproken tijdslot de boel halen.

Dat zijn initiatieven!
  maandag 18 mei 2020 @ 09:40:10 #170
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_193189117
Hey _I. Ook nog hier :7?
pi_193189152
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:40 schreef Zeroku het volgende:
Hey _I. Ook nog hier :7?
Tja, vind het een interessant gebeuren.

Het raakt alles waar mijn hoofd van gaat dansen.
  maandag 18 mei 2020 @ 09:45:32 #172
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_193189168
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:44 schreef _I het volgende:

[..]

Tja, vind het een interessant gebeuren.

Het raakt alles waar mijn hoofd van gaat dansen.
Lijkt al lang geleden dat er hier 10 topics per dag doorheen gingen..zo zie je maar, onkruid vergaat niet :D
pi_193189170
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:08 schreef heywoodu het volgende:
Even los van wat je wel of niet nodig of overdreven of wat dan ook vindt, wat zouden jullie verwachten wat betreft het buiten-de-EU-inreisverbod na 15 juni? Weer een maand verlenging, of mogelijk minder lang nu er langzaam binnen Europa weer grenzen geopend worden?
Zie COR / Zomervakantie #4 Vluchten kan niet meer en mijn post van vanmorgen 9:05.

Landen zijn wel bezig om individueel afspraken te maken met andere landen wat betreft buitenlands toerisme en de voorwaarden daarvoor (hint: geen quarantaine, zowel niet bij aankomst als thuiskomst, aangezien dat toerisme niet bevorderd).

Ik verwacht daarom wel een soort van opkrabbelend (buitenlands) toerisme ontstaan binnen Europa/de EU (er worden ook afspraken gemaakt met bv Zwitserland en Noorwegen, vandaar Europa slash EU). ;)

Maar het zal voor het grote deel best wel een verwarrende brij aan wildgroei-regels zijn, denk ik. Onduidelijk is wat nu precies kan en mag en wat niet.

Oh, en ik zou reisjes naar Brazilië en de VS nog even niet doen. Tenzij je daar echt bv een vriendin hebt wonen, uiteraard. ;)
En zelfs dan...

Frankrijk en Spanje mikken echt voor bijna 100% op binnenlands toerisme. Eigen volk eerst, zeg maar. De rest komt later. Al sputteren de Spaanse eilanden wel tegen, die willen graag ook weer buitenlanders ontvangen, daar zijn ze nu flink voor aan het lobbyen bij de Spaanse regering.

Italië mikt wel meer op buitenlanders al.

Kroatië en Griekenland zijn nog wat verder (in de curve) dan Italië, zij mikken nog meer op buitenlanders. Die landen doen het ook relatief goed natuurlijk, beter dan Spanje, France en Italia.

Al staan Kroatië en Griekenland wellicht niet meteen op iedereen te wachten wellicht. Vraag is in hoeverre ze open staan voor mensen waar de curve nog niet echt gezakt is (Engeland bv), en zo ja, onder welke voorwaarden exact (vliegverkeer, testen bij aankomst of vertrek, metingen op koorts, quarantaine bij aankomst of bij thuiskomst, etc. etc.).
Even helemaal los staand van wat er te doen is op de vakantiebestemmingen, trouwens. Of de hotels alweer volop open zijn, de café's en restaurants, de attracties, en dergelijke.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193189174
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:08 schreef heywoodu het volgende:
Even los van wat je wel of niet nodig of overdreven of wat dan ook vindt, wat zouden jullie verwachten wat betreft het buiten-de-EU-inreisverbod na 15 juni? Weer een maand verlenging, of mogelijk minder lang nu er langzaam binnen Europa weer grenzen geopend worden?
Ik denk dat toerisme binnen de EU wel mogelijk gaat zijn deze zomer (alleen niet elk land), maar dat reizen naar andere werelddelen nog steeds niet aangeraden zal worden. Gok dus ook dat er nog steeds een verbod zal zijn voor mensen buiten de EU/UK.
  maandag 18 mei 2020 @ 09:48:12 #175
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193189189
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:38 schreef _I het volgende:

[..]

Of afhalen. Maar eens. Fysieke winkels zouden niet meer te hoeven bestaan. Bestel vooruit en kom op een afgesproken tijdslot de boel halen.

Dat zijn initiatieven!
Dat is niet mijn punt. Miljoenen mensen zijn in de afgelopen 8 a 10 weken naar een supermarkt geweest en hebben van alles aangeraakt + anderhalve meter in een supermarkt is niet te doen.

Waar is die piek dan?

En waarom mag dat wel maar op anderhalve meter in een sportschool (waar het wél te handhaven valt) sporten mag niet.

Ik mag wel met 200 man in een AH lopen, maar ik mag niet schijten op de camping.

Ik snap het allemaal niet meer :)
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')