abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193188567
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, dat zijn mensen precies wel.
Nah. Individueel kunnen mensen minder slim zijn dan een ander, als groep worden onbewuste keuzes gemaakt die los staan van "achterlijkheid". Men doet simpelweg.
pi_193188595
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:33 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Heb je ook een link of gaan we gewoon met random bedragen gooien? :')
Men heeft nu al 20 miljard uitgegeven, maar dat gaat natuurlijk nog oplopen:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)acrisis-staatsschuld
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 18 mei 2020 @ 08:40:30 #128
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_193188599
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Men heeft nu al 20 miljard uitgegeven, maar dat gaat natuurlijk nog oplopen:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)acrisis-staatsschuld
Is het nou 20 of 80.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_193188614
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:40 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Is het nou 20 of 80.
20 is nu al uitgegeven, maar dat word natuurlijk veel meer, of reken je als een kind in de snoepwinkel wat kijkt of hij zijn gulden al heeft uitgegeven?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193188621
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

20 is nu al uitgegeven, maar dat word natuurlijk veel meer, of reken je als een kind in de snoepwinkel wat kijkt of hij zijn gulden al heeft uitgegeven?
Nouja hij heeft wel gelijk. Die 80 komt natuurlijk gewoon uit je dikke duim. :')
  maandag 18 mei 2020 @ 08:46:11 #131
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193188638
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:06 schreef raptorix het volgende:
Ik voorspel dat binnen 2 weken mensen massaal de regels aan hun laars gaan lappen, dat bedrijven dit ook gaan doen, en dat de regering het allemaal wel prima vind en zegt: We kunnen moeilijk optreden als iedereen de regels overtreed. Als vervolgens blijkt dat er geen toename is in gevallen gaan we versnelt over tot de orde van de dag. Read my lips :)
Het zou consequent zijn in ieder geval. net zoals die tractoren die met de boerenprotesten de snelweg op gingen. één trekker geef je een boete. 100 niet.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_193188698
Zijn er inmiddels Amerikaanse cijfers van recente bleekmiddeldoden?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2020 08:55:26 ]
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 08:57:14 #133
5428 crew  miss_sly
pi_193188718
Voor de mensen die vinden dat alles wel los kan: even geheel hypothetisch uiteraard: wanneer zouden jullie vinden dat de teugels weer terecht worden aangetrokken? Wanneer het aantal besmettingen een week lang met 1.000 per dag omhoog gaat? De ziekenhuisopnames met 100? Het aantal overlijdens met 150? Is daarvoor de leeftijdscurve van belang? Of gewoon helemaal nooit, laat maar gaan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193188722
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 00:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, maar inwoners van andere landen mochten nog minder, dus dan hebben wij niks te klagen. :+
Das waar ook niks aan de hand dus
  maandag 18 mei 2020 @ 08:59:27 #135
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193188728
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:57 schreef miss_sly het volgende:
Voor de mensen die vinden dat alles wel los kan: even geheel hypothetisch uiteraard: wanneer zouden jullie vinden dat de teugels weer terecht worden aangetrokken? Wanneer het aantal besmettingen een week lang met 1.000 per dag omhoog gaat? De ziekenhuisopnames met 100? Het aantal overlijdens met 150? Is daarvoor de leeftijdscurve van belang? Of gewoon helemaal nooit, laat maar gaan?
Misschien zo iets:
Als twee van de drie (besmettingen, opnames, doden) gedurende drie dagen achter elkaar stijgt, een stap terug doen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 18 mei 2020 @ 09:02:40 #136
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193188750
Utrecht snakt naar terrassen: ‘Afgelopen maanden heb ik alleen mijn huisgenoot gezien’
https://www.volkskrant.nl/a-b1ac69af

Ben benieuwd of er alsnog voor wordt gekozen met Pinksteren de boel al open te gooien.

Heb al een plekje weten te sjeffen bij mijn favoriete tent 8-) Wel afgesproken dat we met zijn viertjes een minimum afname doen.

Rollend naar huis _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193188771
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:59 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Misschien zo iets:
Als twee van de drie (besmettingen, opnames, doden) gedurende drie dagen achter elkaar stijgt, een stap terug doen.
3 dagen? :')
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 09:05:57 #138
5428 crew  miss_sly
pi_193188778
En ik wil deze er nog even ingooien:

https://nos.nl/artikel/23(...)-wekenlang-ziek.html

Duizenden patiënten die met een al dan niet bevestigde covid-19-infectie thuiszitten, blijven weken ziek. Hun klachten worden vaak als "mild" betiteld, maar zijn dat in veel gevallen niet. Sommige mensen zijn al zeker twee maanden ziek.

Dit is een onderbelicht probleem. Al die mensen die ziek thuis zijn, kunnen ook niet werken, bijvoorbeeld. Afhankelijk van hoe ernstig de klachten zijn (alles valt onder 'mild' omdat ze niet ziek genoeg zijn om opgenomen te worden, maar zo mild lijken ze niet te zijn) is ook de vraag of ze volledig zullen genezen of er chronische klachten blijven.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 09:06:27 #139
5428 crew  miss_sly
pi_193188783
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:05 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Geef dan eens antwoord.

Dat hooibaal er zo over denkt, is toch duidelijk?
pi_193188802
quote:
Daar zijn geen absolute aantallen aan te hangen, het is een samenspel.

Afhankelijk van de beschikbaarheid van bedden in de regio, de ernst van de klachten, de mogelijkheid tot testen, de snelheid van de meldingsplicht bij besmettingen, maand van het jaar, opleving andere griepachtige klachten bij huisartsen in die regio, aard van de besmettingen (1 locatie of wijde distributie), ...

Elke individuele dode is een tragisch geval, maar niet elke dode is een reden om collectief het gedrag (al dan niet tijdelijk) te wijzigen.
pi_193188807
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Geef dan eens antwoord.

Dat hooibaal er zo over denkt, is toch duidelijk?
Het slaat toch nergens op. Cijfers zijn niet eens actueel. En 3 dagen is helemaal niks. Laat staan dat die er geen variabelen bij zet. Dus de ene dag 3 en daarna 4 en daarna 5 doden is een reden om de versoepelingen terug te draaien? :')
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 18 mei 2020 @ 09:08:57 #142
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193188810
Even los van wat je wel of niet nodig of overdreven of wat dan ook vindt, wat zouden jullie verwachten wat betreft het buiten-de-EU-inreisverbod na 15 juni? Weer een maand verlenging, of mogelijk minder lang nu er langzaam binnen Europa weer grenzen geopend worden?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 18 mei 2020 @ 09:11:44 #143
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193188838
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:08 schreef heywoodu het volgende:
Even los van wat je wel of niet nodig of overdreven of wat dan ook vindt, wat zouden jullie verwachten wat betreft het buiten-de-EU-inreisverbod na 15 juni? Weer een maand verlenging, of mogelijk minder lang nu er langzaam binnen Europa weer grenzen geopend worden?
Vermoed dat dat minstens versoepeld wordt. Wellicht kan er nog wat toerisme worden meegepakt deze zomer.
Landen als Italië gaan dat voor binnen EU ook weer toelaten.

Economie is al enorm veel schade toegebracht, dus dat zou welkom zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 09:12:53 #144
5428 crew  miss_sly
pi_193188851
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:08 schreef _I het volgende:

[..]

Daar zijn geen absolute aantallen aan te hangen, het is een samenspel.

Afhankelijk van de beschikbaarheid van bedden in de regio, de ernst van de klachten, de mogelijkheid tot testen, de snelheid van de meldingsplicht bij besmettingen, maand van het jaar, opleving andere griepachtige klachten bij huisartsen in die regio, aard van de besmettingen (1 locatie of wijde distributie), ...

Elke individuele dode is een tragisch geval, maar niet elke dode is een reden om collectief het gedrag (al dan niet tijdelijk) te wijzigen.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Dat kan ook niet, en hoe verdrietig ook als persoonlijk leed kun je daar niet een hele samenleving voor op slot doen.

Nu met de uitgestelde zorg die nog moet worden opgestart, is er denk ik wel minder ruimte om het lang aan te kijken? Want anders lopen die wachtlijsten ook weer op en vallen daar slachtoffers.

Ik snap best dat mensen het zat zijn. En ik snap ook dat mensen verschillende manieren hebben om ernaar te kijken. En dat is ook logisch. Toch vind ik sommigen erg star en vraag me af of zij überhaupt oog hebben voor de andere kant, de voorzichtige kant. Het klinkt allemaal zo hard.
pi_193188854
quote:
Dat is een lastige, als IC 75% in gebruik is dan bepaalde zaken weer tijdelijk niet toestaan? Die bepaalde zaken moeten nog wel verduidelijkt worden, als blijkt dat de opening van de scholen niet voor toenames heeft gezorgd ga je natuurlijk niet de scholen sluiten, je zult iets van een idee moeten hebben door welke versoepeling de meeste besmettingen ontstaan.

Als het sein op rood staat en we gaan terug naar alle maatregelen zoals in maart gaan de mensen het niet pikken.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 09:13:38 #146
5428 crew  miss_sly
pi_193188857
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:08 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Het slaat toch nergens op. Cijfers zijn niet eens actueel. En 3 dagen is helemaal niks. Laat staan dat die er geen variabelen bij zet. Dus de ene dag 3 en daarna 4 en daarna 5 doden is een reden om de versoepelingen terug te draaien? :')
Dus zeg dan eens hoe jij erover denkt. Ik hoef geen analyse over zijn opmerking. Kan ik prima zelf :)
pi_193188867
quote:
Dat laatste inderdaad :) De Dood hoort bij het leven. (Serieus - geen trol)
Laten we accepteren dat Covid mensen doet overlijden. Is dat erg? Ik denk het niet.
Love is in the air!
  maandag 18 mei 2020 @ 09:15:22 #148
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193188882
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:08 schreef heywoodu het volgende:
Dat zal per land bekeken worden verwacht ik, Zuid-Korea/Hongkong wel en Brazilië/Amerika niet.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 18 mei 2020 @ 09:16:58 #149
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193188895
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:05 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Als er een trendbreuk lijkt te ontstaan dan moet je die zo snel mogelijk keren, lijkt me. Of dat optimum bij 2, 3 of 5 dagen ligt weet ik ook niet precies, maar als je twee weken zou wachten dan heb je daarna weer véél langer nodig om de geest terug in de fles te krijgen. Dan moet alles juist weer langer dicht, en dat wil jij vast ook niet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 09:17:32 #150
5428 crew  miss_sly
pi_193188908
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 09:14 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Dat laatste inderdaad :) De Dood hoort bij het leven. (Serieus - geen trol)
Laten we accepteren dat Covid mensen doet overlijden. Is dat erg? Ik denk het niet.
Nee, dat is niet erg. De dood hoort bij het leven inderdaad. Maar het gaat dan ook niet alleen om de doden door Covid, natuurlijk. Dat ging het al nooit. Het gaat om veel meer dan dat: aiC capaciteit, ziekenhuisopname, zoveel zieken dat de maatschappij ook niet meer door kan draaien, mensen die het overleven en nog lang moeten revalideren als ze überhaupt nog helemaal zullen genezen, de ziektekosten die daarmee gepaard gaan, etc. En ook de psychische nood waarin mensen komen te verkeren. Net als mensen nu in psychische nood verkeren door de lockdown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')