abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Redactie Frontpage donderdag 4 juni 2020 @ 14:31:08 #201
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193470470
bazbo cd0164: Adrian Belew - Mr. Music Head

EZqsEpTXgAADDhq?format=jpg&name=small

In 1986 dacht Belew: Mijn eerste twee platen verkochten slecht. Ik mag nu een derde album opnemen. Als het toch niet uitmaakt wat ik opneem - niemand koopt het - dan kan ik net zo goed een freakplaat maken. Desire Caught By The Tail is misschien wel het beste album in zijn oeuvre, maar ik heb het helaas niet op cd. Jammer, mensen. We moeten daarom verder met het eerstvolgende album, dat in 1989 verschijnt en ik koop op 4 januari 1997. Op Mr. Music Head maakt Belew goed in het gehoor liggende liedjes met een kop en een staart. The Beatles zijn nooit ver weg, al hangt er wel degelijk een typisch Belewsausje overheen. Oh Daddy was de single en de clip (met dochter Audie in de hoofdrol). 1967 is het buitenbeentje: een meerdelig werkstuk op akoestische gitaar. Amusante plaat, dit.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:38:37 #202
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193470556
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 14:17 schreef Gehenna het volgende:
GCD042 Jethro Tull - Aqualung
[..]

Jethro Tull _O_
FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:40:48 #203
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193470584
DDCD74: Foo Fighters - There Is Nothing Left to Lose

Zat ook nog in plastic. Begint al lekker met Stacked Actors.

Foo_Fighters_-_There_Is_Nothing_Left_to_Lose.jpg
FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder
  donderdag 4 juni 2020 @ 15:23:51 #204
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193471215
GCD043 Mouse on Mars - Iaora Tahiti

R-180944-1583105675-9478.jpeg.jpg

IDM duo uit Duitsland. Waar ik nog steeds vaak genoeg stukken lees of hoor over Aphex Twin, Autechre, Squarepusher, etc. zijn Mouse on Mars een beetje in de vergetelheid geraakt lijkt het (net als -Ziq, BT, en een Black Dog/Plaid). Maar niettemin een van de tofste albums uit het genre wat mij betreft. Heel unieke eigen sound, op elke plaat weer. Maar deze in het bijzonder was erg catchy ook :)

nee, jij dan!
pi_193471669
Mooie platen weer mensen!
QOTSA, Nick Drake, Godspeed, ammel mooi :)

Thx voor de info over Adrian Belew Bazbo, goeie zanger die 'gewoon' van de straat geplukt is door Zappa! Nooit geweten
pi_193473237
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:23 schreef Gehenna het volgende:
GCD043 Mouse on Mars - Iaora Tahiti

[ afbeelding ]

IDM duo uit Duitsland. Waar ik nog steeds vaak genoeg stukken lees of hoor over Aphex Twin, Autechre, Squarepusher, etc. zijn Mouse on Mars een beetje in de vergetelheid geraakt lijkt het (net als -Ziq, BT, en een Black Dog/Plaid). Maar niettemin een van de tofste albums uit het genre wat mij betreft. Heel unieke eigen sound, op elke plaat weer. Maar deze in het bijzonder was erg catchy ook :)

Das een fijnr plaat ja :Y
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 4 juni 2020 @ 17:34:02 #207
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193473244
DDCD75: Foo Fighters - One by One

Grohl vond dit album zelf niet zo geweldig geloof ik. Maar als het begint met All My Life kan het niet slecht zijn. En All My Life zal ik nog wel een paar (of meer) keer voorbij horen komen tijdens deze luisterreeks. ;)

En als tweede nummer Low _O_ Met de geweldig vage videoclip met Jack Black.

Foo_Fighters_-_One_by_One.jpg
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 18:00:28 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193473678
CDBB57

Down-Down_II_A_Bustle_in_Your_Hedgerow.jpg

Het tweede album van down, een project van de zanger van pantera met leden van crowbar. Een soort zware southern metal stoner plaat wat misschien nog wel een beetje meer groovend is dan pantera. Erg toffe plaat maar de zanger en project leider Phil Anselmo blijkt een steeds grotere lul, southern style dus allemaal white power dingen steeds meer conferate flags enzo. Net zoals het einde van pantera met allemaal modder gegooi heeft down inmiddels voor mij ook een beetje afgedaan dankzij de persoon anselmo. Maar de muziek staat als een huis....

Inmiddels is de band down "persona non grata" op de meeste festivals, eigenlijk zonde voor een prima band, heb ze op roadburn gezien en dat was een prima optreden.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 19:08:58 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193475020
BBCD58

R-433026-1219496824.jpeg.jpg

Worst kaas scenario van deus is de volgende cd, deze heb ik ooit van een FOK!ker gekocht in V&A hier staat natuurlijk het prachtige suds & soda op, een gegarandeerde meezinger op 90s feestjes (toen we nog met meer dan 30 in een kroeg mochten ;( ). De rest van de plaat ken ik minder goed maar deus staat altijd garant voor mooie nummers, toppers uit belgi _O_

Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 20:09:59 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193476604
BBCD59/BBCD60

4bc268eebd5262c749746437abf9f886.953x953x1.jpg

Blijkbaar heb ik deze cd twee keer, ik denk dat hij eenmaal bij een pakketje van een FOK!ker zat en dat ik de andere cds graag wilde en die persoon alleen alles wilde verkopen. Dit is namelijk n van de vroegere cds die ik heb gekocht toen de plaat ongeveer uitkwam. Ik vond novocane for the soul een tof nummer en ook de clip met de wortel vond ik geweldig. Deze plaat is behoorlijk depressief wat niet zo gek is als je het leven van mark everett kent, zijn ouders overleden zijn zus heeft zelfmoord gepleegd, later heeft zijn buurman elliot smith (ook zanger) ook nog zelfmoord gepleegd. De man heeft geen mooi leven gehad, maar wel prachtige muziek gemaakt. En heeft al zijn droefheid op plaat gezet maar toch zit er altijd een rare vrolijke toon in zijn muziek, iemand met zo'n donker leven kan liedjes maken als I like birds (die op de volgende plaat staat) zo zoet maar ook melancholisch dat het extra donker is. Op deze plaat staan nummers met titels als going to your funeral part I en II maar ooke concer for the cure en the medication is wearing off... donkere onderwerpen.

Ik deel heer de geweldige clip met de wortel:

O+
  donderdag 4 juni 2020 @ 20:18:32 #211
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193476825
DDCD76: Foo fighters - In Your Honour

En dan ben ik alweer bij het vijfde album van Foo Fighters. Een dubbel-cd met een akoestisch en een elektrisch deel.

Foo_fighters_in_your_honor.jpg
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 20:19:29 #212
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193476841
Wat trouwens eels wel het beste typeerd is de tekst "life is funny but not haha funny" ... ;(
  Redactie Frontpage donderdag 4 juni 2020 @ 21:23:09 #213
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193478152
Die eerste twee Eelsplaten vind ik geweldig. Daarna niet meer gevolgd. Maar hun Royal Albert Hall concert vind ik weer toffie.

'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 21:30:22 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193478272
BBCD61

R-7662621-1446693072-1295.jpeg.jpg

Na twee vrij duistere platen was E wel klaar met het donkere en heeft toen gepoogd een hele vrolijke plaat te maken. De grap is het zijn hele vrolijke liedjes en de teksten zijn ook vrolijk maar op een of andere manier kan deze man geen helemaal vrolijke liedjes maken. Zelfs in het hiervoor genoemde I like birds, is geen onvertogen woord, de melodie is vrolijk maar je hoort gewoon aan zijn stem dat het niet vrolijk "is". Wel een erg fijn plaatje dit, hierna is heeft hij nog veel platen gemaakt, ik heb er nog maar 1 meer. Maar eigenlijk is al zijn werk erg tof!

Heb hem trouwens ook ooit live gezien in tivoli dat was een geweldige show waarin hij zich voordeed als oud mannetje met een stok, er zat een soort bizarre voorfilm bij met klei mannetjes, en na de tijd kwamen er veeeeeel toegiften na toegift 4 ofzo ben ik toen weggegaan, bleek dat ik er nog 2 gemist heb :P Wel een erg leuk concert maar ik dacht na toegift 4 dat hij echt niet meer terug ging komen :D

O+
  Redactie Frontpage donderdag 4 juni 2020 @ 21:56:21 #215
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193478874
Hahaha, dat Royal Albert Hall concert bestaat ook voor een derde uit toegiften. _O_

donderdag 4 juni 2020 @ 22:20:42 #216
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193479489
Toch stom, heb ik ineens een nummer in mijn hoofd van drie albums geleden.

Tijd voor het akoestische deel van het album dat ik eerder noemde. Waarop ook Virginia Moon met Norah Jones.

donderdag 4 juni 2020 @ 23:37:37 #217
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193481015
DDCD77: Foo Fighters - Skin and Bones

Akoestisch live-album. Deze zat ook nog in plastic verpakt. Ik heb ook de dvd trouwens. Best de moeite waard.

220px-FFSkinBones.jpg
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 08:06:25 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193483689
BBCD62

homepage_large.8fde09e7.jpg

Blinking lights and revelations is een dubbelaar van eels even degelijk als al zijn andere werk. Ik zou eigenlijk meer cds van eels moeten hebben maar dat heb ik dus niet. Ook het solo werk van E iserg goed Eels heeft gewoon wel een speciaal plekje bij mij, dus daarom genieten van deze dubbelaar.

Redactie Frontpage vrijdag 5 juni 2020 @ 08:27:08 #219
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193483883
bazbo cd0165: Adrian Belew - Young Lions

EZuP8pJXQAE8Oyx?format=jpg&name=small

Plaat uit 1990. Beetje vreemd allegaartje van songs en ook een heel korte. Ik trok 'm op 23 mei 1991 uit een uitverkoopbak ergens. In het titelnummer scheurt Belew een leeuw uit zijn gitaar en krijgt hij hulp van Slagerij van Kampen. Not Alone Anymore is een wat overbodige cover van The Travelling Willbury's en de versie van het King Crimsonnummer Heartbeat voegt ook weinig toe. Toch staan er aardige dingen op. Het titelnummer en Men In Helicopters, bijvoorbeeld. Of het springerige Looking For A UFO. Maar het meest in het oor springend zijn Gunman en Pretty Pink Rose; daarop horen we de stem van ene David Bowie.

vrijdag 5 juni 2020 @ 08:45:06 #220
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193484065
quote:
10s.gif Op donderdag 4 juni 2020 20:09 schreef Bosbeetle het volgende:
BBCD59/BBCD60

[ afbeelding ]

Blijkbaar heb ik deze cd twee keer, ik denk dat hij eenmaal bij een pakketje van een FOK!ker zat en dat ik de andere cds graag wilde en die persoon alleen alles wilde verkopen. Dit is namelijk n van de vroegere cds die ik heb gekocht toen de plaat ongeveer uitkwam. Ik vond novocane for the soul een tof nummer en ook de clip met de wortel vond ik geweldig. Deze plaat is behoorlijk depressief wat niet zo gek is als je het leven van mark everett kent, zijn ouders overleden zijn zus heeft zelfmoord gepleegd, later heeft zijn buurman elliot smith (ook zanger) ook nog zelfmoord gepleegd. De man heeft geen mooi leven gehad, maar wel prachtige muziek gemaakt. En heeft al zijn droefheid op plaat gezet maar toch zit er altijd een rare vrolijke toon in zijn muziek, iemand met zo'n donker leven kan liedjes maken als I like birds (die op de volgende plaat staat) zo zoet maar ook melancholisch dat het extra donker is. Op deze plaat staan nummers met titels als going to your funeral part I en II maar ooke concer for the cure en the medication is wearing off... donkere onderwerpen.

Ik deel heer de geweldige clip met de wortel:

O+
Eels _O_ Dat is echt een mooie plaat, maar wel een zware zeg pff
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juni 2020 @ 09:00:16 #221
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193484237
bazbo cd0166: Adrian Belew - Inner Revolution

EZukw5DXkAI1Mrw?format=jpg&name=small

Tussen het touren met Bowie door brengt Belew maar weer eens een soloplaat uit. Deze is uit 1992 en sinds 26 maart van dat jaar staat hij bij mij in de kast. Ik haal hem er regelmatig uit. Want ik vind het een plezante plaat. Binnen veertig minuten komen twaalf puntige rocksongs voorbij, waarop Belew alle instrumenten bespeelt, met natuurlijk een hoofdrol voor die scheurgitaar. Alleen in Big Blue Sun krijgt hij begeleiding van een strijkje. Pakkend, Beatles-esque, prettig, pittig, prachtig.

vrijdag 5 juni 2020 @ 09:06:15 #222
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193484305
GCD044 Opeth - Blackwater Park

R-719108-1325244898.jpeg.jpg

Hoe death metal ook heel mooi kan zijn, liet Opeth ons zien. Met hun combinatie van flinke metal en fijne progressieve elementen. Gouden combi wat mij betreft, luister het nog steeds geregeld :Y

Deze ooit gekocht op mijn eerste Lowlands in 2006, waar ze ook speelden. Nooit gedacht dat er zo'n droogkloot achter die zo serieus ogende muziek schuilt :P

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juni 2020 @ 09:19:23 #223
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193484441
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:06 schreef Gehenna het volgende:

[ afbeelding ]

Hoe death metal ook heel mooi kan zijn, liet Opeth ons zien. Met hun combinatie van flinke metal en fijne progressieve elementen. Gouden combi wat mij betreft, luister het nog steeds geregeld :Y

Deze ooit gekocht op mijn eerste Lowlands in 2006, waar ze ook speelden. Nooit gedacht dat er zo'n droogkloot achter die zo serieus ogende muziek schuilt :P

[...]
De hoezen zijn prachtig, ja.
En de band klinkt gaaf. Al vind ik de muziek na hun omschakeling (2011) nog sterker. Houd niet heel erg van dat brute gedoe en gegrowl. De combi van Deliverance en Damnation vind ik dan wel weer fijn.

Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 09:26:26 #224
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193484528
BBCD63

highball-with-the-devil-53b02baa6efbb.jpg

Claypool met zijn holy mackerel project en de plaat highball with the devil :) Een project tussen de primus platen in uit 1996 met vele medespelers waaronder de oer primus leden Mark - mirv- Haggard op gitaar en Jay Lane op drums, mannen die in primus zaten voordat primus platen uitbracht en nu dus op the holy mackerel wel vereeuwigd zijn.Verder zijn gasten henry rollins en adam gates en charlie hunter. Verder zijn alle klassieke les claypool ingredienten aanwezig natuurlijk, dus rare basloopjes, vissen en apen :D

Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 09:28:45 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193484555
quote:
Nooit gedacht dat er zo'n droogkloot achter die zo serieus ogende muziek schuilt
_O_ Akerfeld _O_ herrinner me dat hij op sziget een hele tent de grote zweedse artiesten yngwie malmstein, roxette en abba aan het scanderen had :D "You musn't forget we also worship satan" met een brede glimlach daarna :D
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juni 2020 @ 10:09:28 #226
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193485098
bazbo cd0167: Adrian Belew - The Acoustic Adrian Belew

EZu1NywXYAE1QyB?format=jpg&name=small

Ach, welja. In 1993 brengt Belew deze EP uit, waarop in een half uur tijd akoestische versies van bekend materiaal voorbij komen. Aanvankelijk was ik verbaasd, maar toen ik het minialbum op 5 augustus 1995 voor het eerst hoorde, bleek de elektriciteitsloze aanpak verrassend goed te werken. Belew pakt stukken van zijn soloplaten, maar speelt ook een Beatles-, Orbison- en Crimsonnummer. Hoogst vermakelijk, veelal lieflijk en bij vlagen kippenvel. Het tussendoortje bleek erg succesvol, want een paar jaar later brengt Belew een vol album met unpluggedstuff uit. Daarover later meer (natuurlijk).

Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 10:30:39 #227
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193485412
BBCD64

220px-ElectricApricotOST.jpg

Tijd voor een hele bijzondere band :D dit is electric apricot, eigenlijk heten ze electric knectarine maar iedereen zei kenectarine dus hebben ze er maar apricot van gemaakt En achteraf bleek dat in hun logo de hele tijd ook al een abrikoos stond ipv een nectarine... :P Zoals je uit dit verhaal al hoort is het geen hele serieuze band :P het is een de band rond de mockumentary "quest for festeroo" waarin deze band met onder andere Les Claypool op drums onder de naam Lapdog een gig gaan doen in festeroo. Maar geheel volgens spinal tap tradities gaat er van alles mis, ze eindigen in de knoop met de interne psychologie van de band en huren een psycholoog in die vervolgens zelf bij band wil.. (ala some kind of monster) ook zitten er leuke interviews met fans in de mockumenatry waarin ze uitleggen dat je bij een electric apricot show altijd twee bandana's nodig hebt 1 voor op je hoofd en 1 voor om je horloge zodat je de tijd verliest in de apricot-zone.

Het is een grote parodie op jam bands en de jam band scene, De cd opent met hey are you going to burning man met teksten als "hey are you going to burningman, Ive got a recipe for vegan spam" etc. :P De film is uitgebracht door national lampoon en een leuke mockumentary.

Trouwens zijn het vijf originele nummers de andere 7 zijn nummers van : henry thomas, bob weir (die in de film ook nog even voorbij komt geloof ik), gov't mule, Jerry garcia & david grisman, stiff dead cat, micheal franti & spearhead, Larry lalonde. Ze hebben 1 keer echt opgetreden en dat zit ook in de film.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 05-06-2020 10:59:17 ]
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:44:10 #228
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193485652
quote:

[ afbeelding ]

Meesterwerk.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 10:59:11 #229
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193485871
GCD045 The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble

R-676422-1154205047.jpeg.jpg

Dat is een tijdje terug dat ik deze luisterde, toffe band uit NL. Maken hele sfeervolle muziek, wederom klinkt het als een soundtrack van een film (die niet gemaakt is :P ). Het licht muzikaal een beetje tussen Bohren & Der Club of Gure en Dj Shadow.

Ooit eens live gezien in Utrecht. Ze openden toen voor 3 hyperactieve breakcore DJ-sets. Het was toen erg duidelijk waar het publiek voor gekomen was, nog nooit zo veel gepraat door een concert meegemaakt :N (pas toen we helemaal vooraan gingen staan was het tenminste te volgen). Uiteindelijk wel een erg vette show, ook de sets erna :D

nee, jij dan!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:08:03 #230
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193486004
GCD046 The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble - Here Be Dragons

R-1967207-1255593161.jpeg.jpg

En de vervolgplaat. Ooit eens gekregen van Bosbeetle of TCM (weet het niet meer zeker :@ ), die zat in z'n vinylversie. Wederom een fijne plaat, die ik ook al tijden niet meer geluisterd had. Deze heeft ook fijne vocalen, waardoor het me wat meer aan dingen als Portishead doet denken (en dat is nooit verkeerd O+ )

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juni 2020 @ 11:09:52 #231
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193486041
bazbo cd0168: Adrian Belew - Here

EZvKTooWsAM32Ze?format=jpg&name=small

Ondertussen zijn we in 1994 beland. Op het album Here staan weer twaalf heerlijke poprockstukken. Ook dit keer speelt Belew (in zijn huiskamerstudio) alle instrumenten in: gitaren, bas, drums, toetsen, alles om maar de jarenzestigstijl te benaderen, aangevuld met zijn zo kenmerkende giertaarsologeluid. Enkele van de liederen staan in akoestische versie op het vorige album. Vanaf 20 december 1996 heb ik deze plaat en ik draai 'm regelmatig.

vrijdag 5 juni 2020 @ 11:48:29 #232
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193486709
DDCD78: Foo Fighters - Echoes, Silence, Patience & Grace

Dit was het laatste album wat Foo Fighters uit had gebracht toen ik ze een beetje leerde kennen. Zij het al een paar jaar na het uitkomen. Denk dat The Pretender zo'n beetje het eerste nummer was dat ik van ze hoorde (en zelf wel eens opzette), met clip uiteraard. Vanaf schooljaar 2009/2010 was dat ergens, toen draaiden ze Foo Fighters ook wel regelmatig op 3FM. Ik luisterde ook wel graag naar Eric Corton in 3voor12 Radio op 3FM.

En dan te bedenken dat mijn ouders Foo Fighters al in 1995 op Pukkelpop hadden gezien.

Foos-ESPG.jpg
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 11:49:02 #233
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193486714
BBCD65

R-263598-1235224210.jpeg.jpg

En dan zijn we aangekomen bij de cd die al jaren lang in mijn icoon prijkt in geanimeerde versie. Dit is end. met heerlijke vrolijk breakcore, veel jaren 50/60 deuntjes verpakt in breakcore van de bovenste plak. Heel aanstekelijk vrolijk en chaotisch precies zoals ik mijn breakcore fijn vind.

Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 11:50:01 #234
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193486739
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:08 schreef Gehenna het volgende:
GCD046 The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble - Here Be Dragons

[ afbeelding ]

En de vervolgplaat. Ooit eens gekregen van Bosbeetle of TCM (weet het niet meer zeker :@ ), die zat in z'n vinylversie. Wederom een fijne plaat, die ik ook al tijden niet meer geluisterd had. Deze heeft ook fijne vocalen, waardoor het me wat meer aan dingen als Portishead doet denken (en dat is nooit verkeerd O+ )

De vinyl versie van here be dragons is trouwens belachelijk duur geworden :D Op discogs kwa verkopen songs for the deaf voorbij die jarenlang bovenaan prijkte kwa prijs in mijn collectie. Nu is dat dus here be dragons :D (geen idee waarom eigenlijk :D ) Denk niet dat Jason er zelf iets aan heeft.
  vrijdag 5 juni 2020 @ 11:56:17 #235
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193486884
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 11:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

De vinyl versie van here be dragons is trouwens belachelijk duur geworden :D Op discogs kwa verkopen songs for the deaf voorbij die jarenlang bovenaan prijkte kwa prijs in mijn collectie. Nu is dat dus here be dragons :D (geen idee waarom eigenlijk :D ) Denk niet dat Jason er zelf iets aan heeft.
Oh meen je. Kan me herinneren dat ik die destijds een paar keer bijna gekocht had, omdat ie zo goedkoop ergens lag, en dat me dan bedacht omdat ik 'm al op cd had en dat dus toch niet zo nodig vond :')
nee, jij dan!
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 12:43:29 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193487764
BBCD66

R-1240915-1296493133.jpeg.jpg

Earth met als enige vaste lid dylan carlson, heeft in de jaren 90 eigenhandig drone metal uitgevonden om toen van af 1996 ongeveer van de kaart te verdwijen. Omstreeks 2005 kwamen ze opeens terug met onder andere de cd HEX: or the printing of the infernal machine. Daarop lieten ze een geheel ander geluid horen, drone is het nogsteeds maar weg is de feedback en de distortion en wat er voor terug kwam is een heel helder geluid. Het is nogsteeds traag maar sprankelt. Deze sprankeling hebben ze wat mij betreft weten te perfectioneren op deze plaat the bees made honey in the lion skull, op het eerste gehoor eenvoudige muziek maar het is zo rijk. Ik denk zelf ook niet te min door het spel van bill frisell die op drie van de zeven nummers meespeelt en bij goede luistersessie hoor je hoe vol dit album zit met kleine details die zo goed zijn verweven in de nummers dat nummers nogsteeds eenvoudig lijken. Earth is hierna met dit geluid door blijven gaan en hebben nog mooie albums gemaakt ook met bijvoorbeeld cello e.d. maar wat mijn betreft is dit voor deze periode earth het absolute hoogtepunt. Een plaat die iedereen een keer gehoord moet hebben vind ik.

En nogsteeds geldt "maximum volume yields maximum results"

vrijdag 5 juni 2020 @ 14:55:01 #237
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193489619
GCD047 Kraftwerk - Radio-Activity

R-252195-1388773299-7052.jpeg.jpg

Kraftwerk, een van de grootste helden uit de muziek, in hun meest minimalistische periode. Met Autobahn (de vorige) hadden ze hun sound en image gevonden, maar dit was de eerste waarbij het thema klopte van begin tot eind :Y

Hier zitten best nog wel wat tracks op die ik zou omschrijven als 'aankloten binnen het thema' :P Maar ik hou daar wel van, als je op zoek bent naar de catchy liedjes kom je op de latere platen meer aan je trekken.

Trouwens: die geigenteller intro O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Gehenna op 05-06-2020 15:01:05 ]
nee, jij dan!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:03:05 #238
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193489716
DDCD79: Foo Fighters - Wasting Light

Album stelde niet teleur, in tegendeel zelfs. Hun optreden op Pinkpop dat jaar was de eerste keer dat ik ze zag, het was geweldig. "Look at that fucking rainbow!"

Collega's van de Albert Heijn luisterden er ook naar, en als er dan weer een nieuw nummer uit was lekker luisteren tijdens het naar huis fietsen.

R-3653347-1430750987-2444.jpeg.jpg
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:44:25 #239
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193490152
GCD048 Krux - II

R-1845687-1469474473-7094.jpeg.jpg

Doom metal supergroepje. Met leden uit Candlemass, Opeth, Entombed, Nifelheim en later Avatarium. Erg fijn plaatje, dikke productie ook :Y Lang niet meer gehoord

nee, jij dan!
  Moderator vrijdag 5 juni 2020 @ 16:27:49 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193490667
BBCD67

everlast_whiteyfordsings.jpg?itok=ao2n3hyX

Op een gegeven moment bracht de zanger van house of pain een cd uit ionder de naam everlast hij had bescheiden hitjes met ends wat ik een leuk nummer vond heb toen de cd gekocht wat best wel degelijke hip-hop is. Wel is het typische eind jaren 90 (deze cd is 99) hip-hop dus vrij veel gerap over geld en ook sketches op cd van die ingesproken voicemails enzo.. opzich best wel cringworthy. De leukste liedjes vind ik de nummers met acoustische gitaar gecombineerd met de rap of gewoon zang wat dat betreft zijn de twee hitjes ends en what its like eigen leukst, dat is wel een unieke sound. Hierna volgt er nog 1 van everlast wel grappig dat ik hier nu niet zo heel veel meer mee heb.

Redactie Frontpage vrijdag 5 juni 2020 @ 16:52:06 #241
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193490906
bazbo cd0169: Adrian Belew - The Experimental Guitar Series Volume 1: The Guitar As Orchestra

EZwYC8cXQAEo1ug?format=jpg&name=900x900

'10 modern classical pieces presented as an orchestra in concert composed and performed entirely on electric guitar by adrian belew', staat er op het hoesje. Een gitaar is echter nergens te horen op dit album uit 1995. Belew is aan het experimenteren geslagen en heeft zijn gitaar op een gitaarsynthesizermodule aangesloten. In het boekje vertelt hij dat de muziek het beste te beluisteren is terwijl je autorijdt, leest of eet. Verwacht dus geen kampvuurliedjes. Nee, hier krijgen we orkeststukjes, pianosolowerken en abstracte avant-gardistische composities. Zelfs het begin- en slotapplaus op de plaat komt uit de gitaar. Een jaar later is King Crimson weer actief en zetten Fripp en Belew de gitaarsynthesizer en dan vooral het bizarre pianogepingel op de gitaar in menig improvisatiestuk in. Deze maffe maar intrigerende plaat kocht ik op 7 maart 1996 en smaakt naar meer.

vrijdag 5 juni 2020 @ 18:38:54 #242
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193492214
DDCD80: Foo Fighters - Medium Rare

De LP hiervan was een RSD uitgave in 2011 en bestaat uit allemaal covers. Die elpee heb ik ook (nog gesealed) in de kast staan, maar die staan vanaf 100 (sealed) op discogs. Dus die blijft mooi in de kast staan :P. De cd kwam ik een keer tegen bij Coffee & Vinyl in Antwerpenen was oorspronkelijk een optionele extra bij het blad Humo. In verband met rechten en dat soort gezeik staat de cover van Darling Nikki (origineel van Prince) niet op de cd (staat wel op de lp trouwens). Ik ga de Darling Nikki cover later nog wel horen want die staat ook als b-kant op een ouder singletje die ik heb.

rVdy32c.gif

R-2830554-1303075427.jpeg.jpg
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:17:29 #243
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193493894
DDCD81: Foo Fighters - Five Songs and a Cover

De titel zegt het al, een ep. Het zijn trouwens stuk voor stuk lekkere nummers die erop staan.

R-778882-1158027935.jpeg.jpgR-778882-1393879079-4571.jpeg.jpg
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:38:23 #244
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193494172
DDCD82: Foo Fighters - Best of You (single)

Met twee nummers die ook op de vorige stonden.

R-1754158-1304865897.jpeg.jpg
R-1754158-1304865960.jpeg.jpg
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:50:13 #245
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193494330
DDCD83: Foo Fighters - Low (promo single)

Hier ben ik snel klaar mee, n nummer. :7

R-1895703-1569575583-2009.jpeg.jpg
  vrijdag 5 juni 2020 @ 20:55:17 #246
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193494410
DDCD84: Foo Fighters - Low (single)

Lekker nummer wel, nog maar een keertje, dit keer met een b-kant erbij.

R-1760147-1551193483-3609.jpeg.jpg
  vrijdag 5 juni 2020 @ 21:06:39 #247
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193494552
DDCD85: Foo Fighters - My Hero (promo)

Er heeft iemand een Zweedse stempel aan de binnenkant van de hoes gedrukt over dat het alleen een promo is en niet voor verkoop waarschijnlijk.

R-2064907-1261998404.jpeg.jpg
  vrijdag 5 juni 2020 @ 21:08:27 #248
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193494575
DDCD86: Foo Fighters - My Hero (single)

Ook deze nog maar een keer.

R-1736115-1240175722.jpeg.jpg
  vrijdag 5 juni 2020 @ 21:26:27 #249
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193494789
DDCD87: Foo Fighters - Have It All (single)

Single uit Australi. Hier staat Darling Nikki dus wel op als b-kant. :9 Have It All is ook heerlijk.

R-1736618-1304853471.jpeg.jpg
  vrijdag 5 juni 2020 @ 21:37:37 #250
222754 Dagoduck
CORONA 'N' GROHL
pi_193494926
DDCD88: Foo Fighters - Big Me (single)

En door.

R-777925-1551145507-5675.jpeg.jpgR-777925-1551145615-5322.png.jpg
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')