Jethro Tullquote:
Das een fijnr plaat jaquote:Op donderdag 4 juni 2020 15:23 schreef Gehenna het volgende:
GCD043 Mouse on Mars - Iaora Tahiti
[ afbeelding ]
IDM duo uit Duitsland. Waar ik nog steeds vaak genoeg stukken lees of hoor over Aphex Twin, Autechre, Squarepusher, etc. zijn Mouse on Mars een beetje in de vergetelheid geraakt lijkt het (net als µ-Ziq, BT, en een Black Dog/Plaid). Maar niettemin een van de tofste albums uit het genre wat mij betreft. Heel unieke eigen sound, op elke plaat weer. Maar deze in het bijzonder was erg catchy ook
Eelsquote:Op donderdag 4 juni 2020 20:09 schreef Bosbeetle het volgende:
BBCD59/BBCD60
[ afbeelding ]
Blijkbaar heb ik deze cd twee keer, ik denk dat hij eenmaal bij een pakketje van een FOK!ker zat en dat ik de andere cds graag wilde en die persoon alleen alles wilde verkopen. Dit is namelijk één van de vroegere cds die ik heb gekocht toen de plaat ongeveer uitkwam. Ik vond novocane for the soul een tof nummer en ook de clip met de wortel vond ik geweldig. Deze plaat is behoorlijk depressief wat niet zo gek is als je het leven van mark everett kent, zijn ouders overleden zijn zus heeft zelfmoord gepleegd, later heeft zijn buurman elliot smith (ook zanger) ook nog zelfmoord gepleegd. De man heeft geen mooi leven gehad, maar wel prachtige muziek gemaakt. En heeft al zijn droefheid op plaat gezet maar toch zit er altijd een rare vrolijke toon in zijn muziek, iemand met zo'n donker leven kan liedjes maken als I like birds (die op de volgende plaat staat) zo zoet maar ook melancholisch dat het extra donker is. Op deze plaat staan nummers met titels als going to your funeral part I en II maar ooke concer for the cure en the medication is wearing off... donkere onderwerpen.
Ik deel heer de geweldige clip met de wortel:
De hoezen zijn prachtig, ja.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:06 schreef Gehenna het volgende:
GCD044 Opeth - Blackwater Park
[ afbeelding ]
Hoe death metal ook heel mooi kan zijn, liet Opeth ons zien. Met hun combinatie van flinke metal en fijne progressieve elementen. Gouden combi wat mij betreft, luister het nog steeds geregeld
Deze ooit gekocht op mijn eerste Lowlands in 2006, waar ze ook speelden. Nooit gedacht dat er zo'n droogkloot achter die zo serieus ogende muziek schuilt
[...]
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:06 schreef Gehenna het volgende:
Nooit gedacht dat er zo'n droogkloot achter die zo serieus ogende muziek schuilt
Meesterwerk.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 09:06 schreef Gehenna het volgende:
GCD044 Opeth - Blackwater Park
[ afbeelding ]
Hoe death metal ook heel mooi kan zijn, liet Opeth ons zien. Met hun combinatie van flinke metal en fijne progressieve elementen. Gouden combi wat mij betreft, luister het nog steeds geregeld
Deze ooit gekocht op mijn eerste Lowlands in 2006, waar ze ook speelden. Nooit gedacht dat er zo'n droogkloot achter die zo serieus ogende muziek schuilt
De vinyl versie van here be dragons is trouwens belachelijk duur gewordenquote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:08 schreef Gehenna het volgende:
GCD046 The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble - Here Be Dragons
[ afbeelding ]
En de vervolgplaat. Ooit eens gekregen van Bosbeetle of TCM (weet het niet meer zeker), die zat in z'n vinylversie. Wederom een fijne plaat, die ik ook al tijden niet meer geluisterd had. Deze heeft ook fijne vocalen, waardoor het me wat meer aan dingen als Portishead doet denken (en dat is nooit verkeerd
)
Oh meen je. Kan me herinneren dat ik die destijds een paar keer bijna gekocht had, omdat ie zo goedkoop ergens lag, en dat me dan bedacht omdat ik 'm al op cd had en dat dus toch niet zo nodig vondquote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De vinyl versie van here be dragons is trouwens belachelijk duur gewordenOp discogs kwa verkopen songs for the deaf voorbij die jarenlang bovenaan prijkte kwa prijs in mijn collectie. Nu is dat dus here be dragons
(geen idee waarom eigenlijk
) Denk niet dat Jason er zelf iets aan heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |