bazbo cd2819: Steve Winwood - Greatest Hits Live![G3DBIL2WwAAvjEZ?format=jpg&name=small]()
Steve Winwood toert sinds de jaren tachtig regelmatig en dan brengt hij niet alleen zijn solowerk ten gehore, maar put hij ook graag uit zijn rijke verleden. Ook in de jaren 10 is hij veelvuldig op het podium te zien, zij het vooral in de Verenigde Staten. In 2017 verschijnt dit dubbelalbum
Greatest Hits Live. Genoemde bandleden gitarist Jose Neto, drummer Richard Bailey, percussionist Edson da Silva en fluitist/saxofonist/toetsenist Paul Booth. Totaal onduidelijk is wanneer en waar het allemaal is opgenomen, waarschijnlijk dus in de jaren 10, maar een viertal stukken blijken ook te horen en te zien op de dvd The Last Great Traffic Jam, opgenomen tijdens Woodstock 1994 (!). Ondank de wazige (afwezigheid van) informatie is het gebodene op dit livealbum van grandioze kwaliteit. Winwood laat het beste van het beste horen, zo komt werk van The Spencer Davis Group, Traffic, Blind Faith en natuurlijk zijn solospul voorbij. Zelf is hij de ware meester op Hammond en is hij uitzonderlijk goed bij stem. Wat mij betreft zijn de hoogtepunten
I'm A Man, een zeer fraaie
Rainmaker en
Had To Cry Today, maar ook
Pearly Queen en
Medicated Goo mogen er zijn en ach, eigenlijk is alles retegaaf. Ik koop deze
Greatest Hits Live bij het verschijnen op 4 september 2017. Dit is het laatste album dat we tot nu toe van de man hebben gekregen. Vandaag de dag tourt hij nog altijd en als er iemand is die ik ooit nog eens in levenden lijve wil meemaken, dan is het Steve Winwood.
Bekijk deze YouTube-videoBekijk deze YouTube-videoBekijk deze YouTube-video
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op
www.bazbo.net