abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 juni 2020 @ 20:40:23 #151
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193424456
DDCD61&62: Kaiser Chiefs - Employment & Yours Truly, Angry Mob

Ook grijsgedraaid in de auto. ^O^ Twee albums in één kartonnetje.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator maandag 1 juni 2020 @ 21:47:00 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193426009
BBCD51



Zo ik ben weer bij mijn cd collectie in de buurt, En het is tijd voor de vijfde cd van de dreamers. De eerste is the gift en die staat bij mij ergens anders en er ik ook nog een book of masada gespeeld door the dreamers. Volgensmij heb ik beide maar staan die ergens anders in de kast. Dit is dus het vijfde album en het laatste dat ze hebben uitgebracht. Hierna zat nog een verzamel album dat ik op vinyl had. Het hoesje ziet er hier een beetje raar uit maar hij is parelmoer gecoat en ziet er best wel weelderig uit in het echt.Er zit ook weer een dik boekje bij met schattige tekeningen. De muziek gaat door waar the dreamers goed in is, uiterst verfijnde top exotica.

De cd heet trouwens pellucidar Adreamers fantabula.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 1 juni 2020 @ 22:30:41 #153
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193427117
DDCD63: The Verve - Urban Hymns

The Verve was de eerste band die ik op een (groot) festival heb gezien (rekenen we Jay-Z even niet mij die ik wel heb gehoord van achterop het veld, enige wat ik me daarvan kan herinneren was 'boem boem boem', de vage beat dus). Werchter 2008. Kan me herinneren dat ik Bittersweet Symphony herkende, ik had de videoclip daarvan op TMF gezien. We kwamen eigenlijk alleen voor Neil Young, dus het was mooi meegenomen.

Als we helemaal bovenin mijn excelbestand kijken zien we dat het sowieso één van de eerste bands was die ik live zag. Heb bij dat festivalletje in Haarlem nog wel meer gezien trouwens, maar weet niet zeker wat.





[ Bericht 4% gewijzigd door Dagoduck op 02-06-2020 13:17:27 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juni 2020 @ 07:44:06 #154
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193430870
bazbo cd0154: Bee Gees - Bee Gees 1974-1979 - Main Course



Tweede plaatje in de 5cdbox. Main Course (1975) was voor de gebroeders een terugkeer naar het grote succes. Jive Talkin' was een voorbode van een nieuwe dansrage (die we later gemakshalve 'disco' noemden), maar de plaat kenmerkt zich door puike rhythm 'n blues en country-achtige invloeden. Nights On Broadway, Wind Of Change en vooral Edge Of The Universe zijn bijzonder sterke songs. Her en der zijn de eerste falsetstemmen te horen, maar het blijft nog bescheiden. Ik kocht de plaat in 1979 op vinyl en nu met dit boxje krasvrij op cd. Mooie plaat, dit.





:Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bazbo op 02-06-2020 09:57:58 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juni 2020 @ 10:46:32 #155
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193432991
bazbo cd0155: Bee Gees - Bee Gees 1974-1979 - Children Of The World



Derde plaatje in de 5cd box. Children Of The World consolideerde niet alleen het grote succes en het discogeluid, maar zette ook de falsetstemmen voort. Dat begint al met opener You Should Be Dancing. Gelukkig is er veel afwisseling met 'normaal' stemgebruik, waardoor het vocale klankpalet interessant blijft. De kwaliteit van de composities is wederom erg hoog en we krijgen ballads, funk, disco, boogie en prettige pop voor onze kiezen. Het zit allemaal weer razend knap in elkaar. Mijn favoriete stukken zijn Can't Keep A Good Man Down en Boogie Child. Ik kreeg de vinylplaat van Sinterklaas in 1979, dat u het even weet.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juni 2020 @ 11:24:40 #156
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193433543
bazbo cd0156: Bee Gees - Bee Gees 1974-1979 - Spirits Having Flown



Vierde plaatje in de 5cd box. Spirits Having Flown is de allereerste elpee die ik ooit zelf kocht, op 29 mei 1979, welteverstaan. Met dank aan aardige vrienden en familieleden die mij geld gaven voor mijn veertiende verjaardag, twaalf dagen daarvoor. Gewapend met achttien gulden ging ik naar het filiaal van de ELPEE hier in ons zo majestueuze Apeldoorn. Toen ik thuis kwam, draaide ik de plaat een keer of vier in de woonkamer en toen werd mijn moeder de overdosis aan hoge piepstemmetjes een beetje zat. Ik vroeg of ik de platenspeler mee naar mijn slaapkamer mocht nemen om de plaat nog een keer te horen. Het mocht. Mijn ouders hebben nooit meer een plaat kunnen draaien in de woonkamer. Ik had Too Much Heaven al gehoord tijdens het Unicef-gala van een jaar ervoor en naar aanleiding daarvan het singletje gekocht. Op de plaat stonden een hele rits hits: Tragedy, Love You Inside And Out, Spirits (Having Flown) en nog een paar. Nu ik het album weer eens terug hoor, moet ik eerlijk bekennen dat ik die hoge krijsstemmen na een nummer of wat ook wel genoeg vind. De composities zijn echt vakwerk, de instrumentatie en arrangementen zijn heel goed, maar door de vocale uitwerking is het niet iets dat ik nu nog veel zal draaien.




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juni 2020 @ 12:16:48 #157
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193434273
bazbo cd0157: Bee Gees - Bee Gees 1974-1979 - The Miami Years



Vijfde plaatje in de 5cd box. Dit is geen originele uitgave, maar een speciaal voor de boxset in elkaar gezette verzamelaar. Het schijfje opent met de stukken voor Saturday Night Fever. Het zijn de stukken die we allemaal kennen: Staying Alive, How Deep Is Your Love, Night Fever, More Than A Woman en andere. Ook vinden we b-kantjes en wat andere songs die de band opnam gedurende de tijd dat ze in en rond Miami woonden en hun muziek maakten, en die niet op de vier albums uit het doosje staan. It Doesn't Matter Much To Me is de b-kant van de Mr. Natural-single en Warm Ride is een outtake van Saturday Night Fever. Voor mij heeft Rest Your Love On Me bijzondere waarde. Het was de b-kant van de single Too Much Heaven, een van de twee allereerste plaatjes die ik ooit kocht (de andere was Paradise By The Dashboard Light). In die tijd was er een meisje op wie ik heel erg verliefd was en we draaiden de twee plaatjes op haar slaapkamer terwijl we, zittend op haar bed, verlegen naar elkaar staarden. Ze wilde ze graag nog een paar keer beluisteren en ik zei dat ze ze wel mocht houden. Ik had de Bee Gees elpee waarop Too Much Heaven stond en de plaat van Meat Loaf was ik toch van plan om te gaan kopen. Meat Loaf heb ik nooit gekocht en het b-kantje van de Bee Gees single had ik nooit meer teruggehoord. Nu dus weer wel. Het meisje ging naar een andere school, trouwde toen ze achttien was, kreeg vier kinderen en ik ga hier niet een van mijn vele jeugdtrauma's van me af zitten schrijven.






:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:14:23 #158
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193435206
quote:
6s.gif Op maandag 1 juni 2020 22:30 schreef Dagoduck het volgende:
DDCD63: The Verve - Urban Hymns

The Verve was de eerste band die ik op een (groot) festival heb gezien (rekenen we Jay-Z even niet mij die ik wel heb gehoord van achterop het veld, enige wat ik me daarvan kan herinneren was 'boem boem boem', de vage beat dus). Werchter 2008. Kan me herinneren dat ik Bittersweet Symphony herkende, ik had de videoclip daarvan op TMF gezien. We kwamen eigenlijk alleen voor Neil Young, dus het was mooi meegenomen.

Als we helemaal bovenin mijn excelbestand kijken zien we dat het sowieso één van de eerste bands was die ik live zag. Heb bij dat festivalletje in Haarlem nog wel meer gezien trouwens, maar weet niet zeker wat.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nice, dat was de eerste cd die ik zelf kocht. Toen ik in groep 6 of 7 zat :Y
nee, jij dan!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:18:02 #159
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193435263
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:14 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Nice, dat was de eerste cd die ik zelf kocht. Toen ik in groep 6 of 7 zat :Y
Had per ongeluk mijn eerste afbeelding verwijderd op imgur *facepalm*. Maar hij staat er weer :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 2 juni 2020 @ 13:39:50 #160
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193435575
GCD032 Faust - Faust



In '69 werd producer Uwe Nettelbeck door het label Polydor gevraagd om met een groep muzikanten een album uit te brengen die de nieuw ontstane rock-scene in Duitsland naar de mainstream te brengen, zodat het label kon concurreren met acts als The Rolling Stones en The Kinks.

Uwe en z'n kornuiten sloten zich een paar maand op in een huis en pulkten bij het label zo'n 200.000 mark financiën vrij, zodat ze met de nieuwste technieken muziek konden maken en opnemen.

Het album dat eruit kwam.. is bijna 50 jaar na dato nog steeds een van de vreemdste ooit gemaakt. Gewoon 0-hitpotentie :')

Wellicht werden er destijds nog aardig wat verkocht omdat het in een hele toffe verpakking zat: Een doorzichtige plaat, in een doorzichtige stofhoes met lyrics, in een doorzichtige buitenhoes, met enkel 'Faust' en een röntgen foto van een hand er op. (Waar helaas niets van over blijft bij deze cd-variant). DJ John Peel kocht 'm destijds wel om die reden, en was positief verrast dat hun wazige/unieke kijk op rock juist super interresant was.

Je moet er van houden - zoals zovele krautrockplaten - maar als je net als ik de uniekheid in de muziek waardeert, is dit gewoon een goudmijn _O_ O+

nee, jij dan!
pi_193435821
Faust is tof. Concert van ze waar ik naar toe zou in April is verplaatst naar later dit jaar...
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:04:09 #162
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193435928
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 13:57 schreef bartrid het volgende:
Faust is tof. Concert van ze waar ik naar toe zou in April is verplaatst naar later dit jaar...
Nice! Ik wil ze ook altijd nog eens zien.

Waren er trouwens tegenwoordig niet 2 bands die zich voordoen als 'Faust' die ook beide albums onder die naam uitbrengen, met de oude bandleden verdeeld over beide? :D
nee, jij dan!
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:19:10 #163
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193436185
DDCD64: Skunk Anansie - Wonderlustre

Ze waren in 2010 de ochtendshow van Giel Beelen, blijkbaar met Michiel:
Giels twitterde op vrijdag 17-09-2010 om 08:40:02 Ik ben weer een dagje op cursus, maar Michieel neemt het weer over en Skunk Anansie is in de studio! Toch gewoon luisteren dus! reageer retweet
Ben die dag meteen naar de Free Record Shop gefietst om het album te kopen. Drie jaar later zag ik ze op Pukkelpop, topconcert. Ze stonden daar nadat in 2011 die storm overtrok.

Edit: Ik heb de deluxe versie van deze cd trouwens, met dvd.



[ Bericht 2% gewijzigd door Dagoduck op 02-06-2020 14:29:20 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 2 juni 2020 @ 14:20:30 #164
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193436208
GCD033 Faust - So Far



De tweede plaat van Faust was al een stuk conventioneler dan het debuut, relatief gesproken dan :P De nummers hebben meer een 'pop'-gevoel, en wat meer gangbare lengte. Het titel nummer is zelfs funky te noemen :D

Wederom met tof artwork, hoewel, de buitenhoes vrij saai is, was er binnen voor elke track een tof artwork gemaakt. (Wederom niet aanwezig op mijn suffe cd-versie).

Na IV, mijn favo-faust O+

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juni 2020 @ 14:37:54 #165
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193436495
Faust. _O_

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  dinsdag 2 juni 2020 @ 15:06:19 #166
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193436895
GCD034 Faust - Faust IV

quote:
17s.gif Op vrijdag 28 december 2018 20:04 schreef Gehenna het volgende:
G194: Faust - Faust IV



Hier begon de krautrock-reis voor mij, en nog steeds is 't mijn favoriet. Vanaf de eerste knal in het openingsnummer 'krautrock', met z'n fantastische drone sounds was ik al verkocht, Maar ook een mooie ballad zoals Jennifer, of de Ska van The Sad Skinhead ben ik door de jaren enorm gaan waarderen O+

Waar Faust op vorige en latere albums nogal veel aan het aankloten was (met fantastische resultaten soms :D ), voelt dit album aan als de perfecte balans tussen dat speelse aankloten en daadwerkelijk briljant zijn.

Faust IV is echt ongekende klasse _O_ O+
nee, jij dan!
pi_193437201
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:19 schreef Dagoduck het volgende:
DDCD64: Skunk Anansie - Wonderlustre

Ze waren in 2010 de ochtendshow van Giel Beelen, blijkbaar met Michiel:
Giels twitterde op vrijdag 17-09-2010 om 08:40:02 Ik ben weer een dagje op cursus, maar Michieel neemt het weer over en Skunk Anansie is in de studio! Toch gewoon luisteren dus! reageer retweet
Ben die dag meteen naar de Free Record Shop gefietst om het album te kopen. Drie jaar later zag ik ze op Pukkelpop, topconcert. Ze stonden daar nadat in 2011 die storm overtrok.

Edit: Ik heb de deluxe versie van deze cd trouwens, met dvd.

[ afbeelding ]
Ooit eens door een ex-vriendin meegenomen naar Skunk Anansie in Ahoy meen ik. Muzikaal niet echt mijn ding, maar man wat een geweldige podium persoonlijkheid is die zangeres. Geweldig.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_193437841
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2020 14:04 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Nice! Ik wil ze ook altijd nog eens zien.

Waren er trouwens tegenwoordig niet 2 bands die zich voordoen als 'Faust' die ook beide albums onder die naam uitbrengen, met de oude bandleden verdeeld over beide? :D
ja dat heb ik ook ergens gelezen ja. Dit was geloof ik de originele line up van Faust IV als ik me niet vergis.

Songkick _O-

quote:
Last concert near you:

Almost 47 years ago (Oxford)
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 2 juni 2020 @ 16:19:27 #169
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193437883
GCD035 Garmarna ‎– Guds Spelemän



Garmarna maakt Zweedse folk muziek, en ging dit later in hun cariere wat verder uitwerken met allerlei nieuwe invloeden, zoals electronica en trip-hop, ook erg fijn :Y

Maar dit is nog compleet in traditionele folk-stijl, traditionele instrumenten, opgepoetste traditionele muziek met teksten uit oude literatuur/liederen. Een jaar geleden ontdekt en dat werd direct een redelijke obsessie. Een paar maand lang elke dag deze plaat een aantal keer gedraaid, cursus zweeds gedaan om de teksten te snappen (en om een zweeds (kinder)boek te kunnen lezen), en m'n eentje rondgereisd in Zweden afgelopen zomer.

En nog steeds heb ik zin in meer als ik weer luister :9 _O_

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage dinsdag 2 juni 2020 @ 17:33:53 #170
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193439065
Garmarna. Gaaf. 👍🏻

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator dinsdag 2 juni 2020 @ 19:42:35 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193441518
BBCD52



The dubliners maken muziek over drank en vrouwen en drank en vreemdgaan en drank en geloof en drank en drank. Dus van whiskey in the jar naar a pub without beer naar seven drunken nights :D Toch een beetje de blauwdruk van ierse folk muziek :)

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 2 juni 2020 @ 20:44:31 #172
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193442783
DDCD65: Alice in Chains - MTV Unplugged

Tja, wat moet ik hier nog over vertellen...

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:09:36 #173
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193444393
DDCD66: Them Crooked Vultures - Them Crooked Vultures

Ik ben net te laat de rockmuziek ingedoken, had ze graag live gezien. Tijd voor een tweede album.

Dit album heb ik ook op vinyl dus hij is hier al voorbij gekomen.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 3 juni 2020 @ 09:55:09 #174
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193449371
DDCD67: Queens of the Stone Age - Rated R

Ik zag ze in 2013 in Tivoli Oudegracht. Mocht je alleen heen als je al een ticket voor Ziggo Dome had. Dit concert was zo geweldig. Eerst een paar uur doorweekt voor de deur staan wachten in de regen. Stond wel mooi eerste rij.

Ja, dit nummer staat niet op dit album. Maar filmpje is van erg goede kwaliteit.


|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 3 juni 2020 @ 11:10:29 #175
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193450128
GCD036 Genesis - Selling England by the Pound



Mijn introductie met de oude Genesis. Mijn ouders hadden best veel muziek van Genesis onder leiding van Phil Collins, uit hun pop jaren. En ik vond dat destijds vrij 'meh'. Ik hoorde ook dat Peter Gabriel ooit bij hen zong, maar met zijn solo hits had ik ook weinig.

Geen idee waarom ik dan toch deze ooit kocht, ik denk dat ie heel goedkoop was :P Maar thuis geluisterd bleek het vrij epische muziek te zijn. Althans, er zijn maar heel weinig nummer uit de 70's die zo grootst klinken het openinsnummer Dancing with the Moonlit Knight. De rest van het album is wat meer ingetogen, wat destijds als een tegenvaller voelde. Inmiddels is de rest ook wel gegroeid, misschien vind ik Firth of Fifth nog wel mooier inmiddels. Het bleek uiteindelijk toch één van de hoogtepunten uit de prog-rock te zijn. :Y

nee, jij dan!
  woensdag 3 juni 2020 @ 12:09:06 #176
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193450917
DDCD68: Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf

_O_

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 13:03:44 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193451815
BBCD53



Zoals Gehenna hier al eerder aangaf de veel te vroeg overleden folk zanger maar voornamelijk ook geweldige gitarist Nick Drake. Dit was de eerste plaat die ik van hem kende later zijn daar alle albums op LP bij gekomen in de mooie fruit tree box. Maar hier begon het voor mij, vooral ook de weelderige cello's het spot on gitaarspel maakt dit voor mij een juweeltje

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 3 juni 2020 @ 13:33:16 #178
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193452292
GCD037 Godspeed You Black Emperor! ‎– F♯ A♯ ∞




The car's on fire and there's no driver at the wheel
And the sewers are all muddied with a thousand lonely suicides
And a dark wind blows
The government is corrupt
And we're on so many drugs
With the radio on and the curtains drawn

We're trapped in the belly of this horrible machine
And the machine is bleeding to death

The sun has fallen down
And the billboards are all leering
And the flags are all dead at the top of their poles..


Hoppa! en de toon is gezet. Zo begint het debuut van Godspeed (toen nog met de uitroepteken aan het eind). En dan worden we ondergedompeld in de zware post-apocalyptische ellende, maar altijd klinkt er een sprankje hoop in de vorm van een meeslepend viooltje, een heldere gitaarpartij. En dat werkt vrij extatisch en meeslepend, en uiteindelijk catharsisch.

Als een soundtrack waarvan de film nooit gemaakt is gaat deze plaat voorbij en slokt hij je op.

..We woke up one morning and fell a little further down
For sure it's the valley of death

I open up my wallet
And it's full of blood


nee, jij dan!
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2020 @ 13:40:04 #179
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193452375
bazbo cd0158: Bee Gees - ESP



Waren de eerdere platen van de Bee Gees nog leuk jeugdsentiment, in 1987 verschijnt er een album dat we kochten op 30 september 1989 en dat al zeker dertig jaar niet uit de platenkast is geweest. Niet dat het slecht is. De liederen zijn zoals gebruikelijk van uitmuntende songsmederijkwaliteit, maar het typische eindjarentachtiggeluid doet pijn aan de oren: mechanische drums, plastic keyboards en blikken totaalsound. Ik draai hem nu en zet hem weer dertig jaar in de kast, oké?




:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2020 @ 13:52:42 #180
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193452540
bazbo 0159: Bee Gees - One Night Only (Bonus Disc Edition)



Nee, dan deze. Registratie van een concert, opgenomen op 14 november 1997 en uitgebracht in 1998. Ik heb de 'bonus disc edition' met op dat bonusplaatje nog zes korte stukken. Het concert is een feest van herkenning: werkelijk alle hits van de gebroedertjes komen voorbij, veelal in ultrakorte medleyvorm (da's dan weer jammer). De band speelt prima, het publiek is uitzinnig en alleen het stembereik van Barry schiet af en toe te kort en het gastoptreden van Celine Dion had wat mij betreft achterwege mogen blijven. Voor de rest heerlijk jeugdsentiment en De Vrouw en ik zingen luidkeels door de kamer mee. Van het concert is ook een dvd verschenen en het concert is meerdere malen op televisie uitgezonden. Leuk om te zien dat Olivia Newton-John in de zaal zit en keihard meebrult met Grease, dat Barry voor de film schreef. Het is mijn laatste Bee Geesplaat op cd en ik weet niet wanneer ik m kocht, want ik heb verzuimd een sticker met aankoopdatum in het doosje te plakken, maar ik vermoed ergens rond 2005. Maurice overleed op 12 januari 2003 en Robin op 20 mei 2012. Barry probeert een solocarrière en mag op 25 juni 2017 op het Glastonbury festival schitteren. Tegenwoordig zet hij zich in voor meerdere goede doelen (verslavings- en diabeteszorg), samen met zijn zoon Stephen (een enorme overgetatoeëerde baardige boom van een vent).





:Y

[ Bericht 2% gewijzigd door bazbo op 04-06-2020 07:55:59 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:08:39 #181
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193453759
GCD038 Godspeed You Black Emperor! ‎– Slow Riot For New Zero Kanada E.P.



Wat was ik blij verrast toen ik dit cd'tje tegenkwam in een bak in Emmen, de vorige had ik namelijk tijdens een vakantie gevonden in een megawinkel ergens in Italië (als verjaardagscadeautje voor mezelf). Zou het dan toch lukken om alles van GYBE op cd te krijgen? Uiteindelijk die zoektocht maar gestaakt toen ik over ging op vinyl. (waar het wel lukte, nadat ik ze live zag in Engeland bij hun comeback shows op ATP O+ ).

Blijft een waanzinnige band, zowel live als in de studio ongeëvenaard O+

nee, jij dan!
  woensdag 3 juni 2020 @ 15:34:14 #182
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193454060
GCD039 Death - Leprosy



Door met raggen! Top Death metal, door de mannen die het genre de naam gegeven hebben. Hoewel deze nog steeds wel relatief technisch klinkt, is het voor een Death-release nog redelijk recht-toe-recht-aan. En das ook best prima :Y

nee, jij dan!
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:41:21 #183
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193454872
DDCD69: Queens of the Stone Age - Era Vulgaris

Ik heb de versie in een Super Jewel Box®, en alsof dat nog niet duur genoeg klinkt, er zit een poster in _O_ Toch jammer dat sinds die mooie cd-verpakking bedacht is de cd-verkopen tot een dieptepunt zijn gedaald.

De cd zelf blijft lekker. Ik geloof dat de meeste mensen het minder waarderen dan hun andere albums, maar er staat genoeg lekkers op.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator woensdag 3 juni 2020 @ 16:41:26 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193454874
BBCD54



Die eerste dubbelaar in mijn kast wederom is er hier door gehenna al genoeg over Miles verteld en het is logisch dat van iemand met zo'n output de essentials gewoon twee schijfjes beslaan. Volgensmij hebben ze de nummers redelijk chronologisch geordend dus we gaan door de tijd het Milesversum in hier :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 3 juni 2020 @ 16:48:41 #185
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193454955
GCD040 Death - Human



Bam! nog eentje van Death, een stuk progressiever dan diegene hierboven. En een van de betere Death metal platen die ik ken. Super strak, old skool vibe, lekker crunchy, kan niet mis gaan :Y
Een band die te vroeg ter ziele ging door het tragische lot van frontman, en enige vaste lid: Chuck Schuldiner.

nee, jij dan!
  woensdag 3 juni 2020 @ 17:34:58 #186
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193455661
DDCD70: Foo Fighters - Greatest Hits

En dan nu de laatste band, maar dat is ook nog wel een stapeltje. Om te beginnen de eerste cd die ik van ze kocht. De Greatest Hits, uitvoering met dvd.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage woensdag 3 juni 2020 @ 21:10:47 #187
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193460085
bazbo cd0160: Frido ter Beek - Ahuila Maguilé



Op een zondagavond in mei 2003 luister ik naar het programma Supplement van Co de Kloet op radio 6. Dat doe ik in die tijd wel vaker op zondagavond. Zo ongeveer iedere week. Op die zondagavond in mei 2003 heeft Co een Nederlandsche muzikant in het programma. Frido ter Beek is saxofonist bij het Koh-I-Noor Saxophone Quartet en hij heeft zojuist een soloplaat uitgebracht, die hij mag promoten. Wat ik dan hoor, bevalt me zo goed, dat ik de plaat rechtstreeks bij Frido bestel. Ik ontvang hem op 4 juni 2003. Op Ahuila Maguilé maakt Ter Beek een soort atmosferische wereldjazz. Zelf bespeelt hij het leeuwendeel van de instrumenten: naast saxofonen ook de fluiten, toetsen en percussie. Hier en daar is een gast op bas of op klarinet. Stemmig plaatje. Mooi ook. Tijden niet gehoord. Ik vraag me af of Ter Beek vandaag de dag nog iets doet en ontdek dat hij veel werkt met Stef Bos, momenteel in Brazilië woont en nog altijd muziek uitbrengt.




:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 03-06-2020 21:46:38 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  woensdag 3 juni 2020 @ 21:40:37 #188
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193460635
Was lekker aan het gamen, vergat een volgende cd op te zetten :'(

DDCD71: Sound City - Real to Reel

^O^

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 3 juni 2020 @ 23:11:13 #189
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193462320
DDCD72: Foo Fighters - Foo Fighters

Laten we dan maar even chronologisch beginnen. Drie van de komende zeven cd's zaten nog in het plastic, inclusief deze. Maar sinds zojuist dus niet meer.

Altijd al een heerlijk album gevonden.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage donderdag 4 juni 2020 @ 07:52:09 #190
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193465316
bazbo cd0161: Die Beistelltische - Die Beistelltische



Zappa a capella. Het lijkt minder absurd dan het is. Ik zag Die Beistelltische op 28 juli 2002 op het podium van het festival Zappanale. Zes Duitsche jongemannen met fenomenale stemmen en ik was helemaal overdonderd, vooral toen ze eindigden met het bizarre en complexe Billy The Mountain. Dat stuk staat helaas niet op deze nog geen negentien minuten durende EP. Wel korte stukken als Shall We Take Ourselves Seriously?, Sharleena en In France. Hij komt de laatste vijftien jaren nauwelijks de kast uit, maar nu ik hem zo weer eens hoor, vind ik hem hoogst vermakelijk. Op YouTube niks van dit minialbum, maar wel beelden van het festival en van een concert in 2016, om een idee te krijgen.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 4 juni 2020 @ 08:19:52 #191
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193465459
bazbo cd0162: Die Beistelltische - Kill Ugly Radio



Een jaar later, op 26 juli 2003, staat het gezelschap nogmaals te zingen op het grote Zappafestival. Het sextet is gekrompen tot een kwintet, maar dat maakt voor het totaalgeluid en de diepe indruk die de groep maakt niet uit. Na afloop van het concert koop ik de plaat die ze net uit hebben en dat is deze. Het klinkt allemaal nóg beter dan de voorganger. De arrangementen van het werk van Frank Zappa zijn werkelijk fenomenaal. Trouble Every Day, Suicide Chump, Fine Girl, Dumb All Over, noem maar op, het zijn allemaal klappers. Grote nadeel van een plaat als deze is dat het na een half uur wat eentonig lijkt te worden, maar wat mij betreft is dat hier niet het geval. En als dan aan het eind een liveversie van het lange muzikale verhaal Billy The Mountain komt, compleet met malle stemmetjes, alle reclamefratsen en tekenfilmeffecten, maar dan met de gesproken tekst in het Duitsch (en de zang in het Engels), dan is het feest compleet. Na 2003 heeft de groep uit Göttingen niets meer op cd uitgebracht en hun website is uit de lucht, maar gezien de opnames op YouTube bestond de groep nog in 2016. Jammer dat er ook van deze plaat niets op YouTube voor jullie te vinden is, dus je moet het doen met live-opnames uit het publiek van dat concert uit 2016 en een vreemd knipsel. .




:Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bazbo op 04-06-2020 08:39:02 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage donderdag 4 juni 2020 @ 09:21:52 #192
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_193465972
bazbo cd0163: Adrian Belew - Lone Rhino / Twang Bar King



Eerste twee soloplaten van Adrian Belew op een cd, uitgegeven in 2004 en ik kocht dat op 22 december 2004. Die twee soloplaten had ik al heel lang op vinyl. Voor wie hem niet kent: Adrian Belew is een Amerikaanse gitarist/zanger. Frank Zappa plukt hem in 1977 van de straat, waar hij liederen van The Beatles en Roy Orbison staat te zingen, en neemt hem mee op tournee. Hij is te horen op de legendarische plaat Sheik Yerbouti en te zien in de Baby Snakes concertfilm..Aan het eind van de lange tour steelt ene meneer David Bowie hem uit de Zappaband. Belew tourt diverse malen met Bowie en mag daar dan de complexe en abstracte gitaarpartijen van Robert Fripp spelen. Hij maakt platen met Talking Heads en tourt met die band, tot hij in 1981 onderdeel wordt van King Crimson en hij mag samenwerken met Fripp. In 1982 brengt Belew zijn eerste soloplaat uit. Lone Rhino bevat prettige popsongs, waarin de gitaar natuurlijk een hoofdrol krijgt. Mocht Belew bij King Crimson in het nummer Elephant Talk al een olifant op zijn gitaar imiteren, hier horen we een heuse neushoorn uit de jengelstengel komen. Een jaar later verschijnt Twang Bar King, waarop de gitaarfratsen verder gaan. Het springt alle kanten op, van nerveuze rock in vreemde maatsoorten tot gevoelige ballads, van een rauwe versie van The Beatless' I'm Down tot aan The Rail Song en een atmosferisch stuk Ballet For A Blue Whale waarin hij respectievelijk een stoomtrein en walvisgeluiden uit zijn gitaar tovert. Gaaf werk.








:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  donderdag 4 juni 2020 @ 10:48:33 #193
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193467068
GCD040 Hawkwind - Hall Of The Mountain Grill



Hawkwind in hun topjaren, toen ze niets verkeerd konden doen. En nog met Lemmy *O*
Heerlijke space-rock, van de goden van het genre

nee, jij dan!
  donderdag 4 juni 2020 @ 11:31:16 #194
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_193467765
DDCD73: Foo Fighters - The Colour and the Shape

Monkey Wrench, Everlong, My Hero... ^O^

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 12:11:18 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193468453
BBCD55



De eerste maar zeker niet de laatste cd met André Manuel erop. Dit is een van zijn latere projecten catchy deuntjes met adri karsenberg op drum en verder doen henk-jan hoekjen, jan jaap elzenga, andre de vreede, theun supheert en bert kuiper mee.De onderwerpen zijn vooral vrolijk en zomers en als ondertoon "ut komp weer good" en dat komt het ook! Prachtige gabber opening ook van het album : zoals je in de yt link hoort:


Heb trouwens de mannen ooit live gezien in het bos in ommen met drie man en een paardekop publiek maar toch een feestje *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:21:42 #196
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193468641
GCD041 Interpol - Turn on the Bright Lights



Even een moderne klassieker, fijne melancholische indie rock uit 2002 alweer. Helemaal grijs gedraaid deze plaat, deze raakt allerlei snaren die andere bands uit het genre ongeroerd laten.

Helaas waren ze een beetje een one-album-wonder wat mij betreft, alles wat daarna kwam is best OK, maar nergens zo te gek als hier. Ook live, ik heb dit album eens integraal gespeeld gehoord (in Groningen een paar jaar terug) wat echt magisch was, daarna kwam een toegift met enkele bekende nummers van de latere albums, maar die deden me gewoon niets..

Maar goed dat geeft ook niet zoveel, deze band heeft 1 album kunnen afleveren die bij mij een speciaal plekje heeft, dat is meer dan de meeste bands lukt :Y

nee, jij dan!
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 12:57:15 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193469154
Ohja ik dacht al dat dit nummer er wel op stond maar het is het bonus nummer:


:D _O_

Hun songfestival inzending (voor duitsland!) is helaas nooit geaccepteerd, maar die staat ook niet op de plaat:

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 13:06:45 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193469297
BBCD56



Geen idee meer hoe ik aan deze kom? Er staat met iets bij dat hij wel eens bij de cd en bandje van semi0n gezeten kan hebben, misschien weet @bartrid daar iets van maar verder heb ik eigenlijk geen idee, het lijkt me dat het een cdtje is die bij een andere aankoop zat. Het is blijkbaar nederlandse industrial/noise uit 1996

quote:
All tracks [except 1] were originally released on tape by Midas Tapes between 1987 & 1991.
Re-released on CD in a limited and hand-numbered edition of 550 copies
En het is dus nog genummerd ook ik heb cdtje 425/500 :P :@ en heb hem dus eerlijk gezegd nog nooit geluisterd, dat ga ik nu doen :D

Er staat zowaar nog wat van youtube :)

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 4 juni 2020 @ 13:19:15 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193469456
Na wat googlen etc krijg ik steeds meer links met tilburg en incubate, dus het kan ook nog wel eens zijn dat ik deze gekregen heb tijdens het optimus prime noise fest in tilburg.... ofzo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 4 juni 2020 @ 14:17:39 #200
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_193470277
GCD042 Jethro Tull - Aqualung

quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2019 09:25 schreef Gehenna het volgende:
G475 Jethro Tull - Aqualung



De bedoeling was om eerst door Miles Davis te gaan, maar die collectie begint met de melacholische romantiek van Cookin', en dat trek ik nu echt even niet (iets met een beetje liefdesverdriet ;( ).

Daarom eerst maar even een paar platen die ik in de tussentijd heb gekocht, maar nog niet in deze reeks voorbij kwamen. Te beginnen met deze klassieker. Beste dosis donderende progrock/folk, met een dwarsfluit. Hoewel het wel zo voelt, benadrukt de band altijd dat het geen conceptplaat is. (Die waren zo klaar met de 'conceptplaat' betichting van Aqualung, dat ze hierna maar een echte conceptplaat gingen maken onder het mom van "nou hier is er wel een, als jullie zo fucking graag willen, en nu willen we er niets meer over horen").

De nummers op Kant B deden bij de release nog flink wat stof opwaaien. Omdat ze daar behoorlijk tegen georganiseerde religie schoppen ( ^O^ ), dat was vrij ongekend voor die tijd. Met platen op de brandstapel als gevolgd (ach, als ze ze eerst maar gekocht hebben, zoals John Lennon ooit zei).

Maar ook de nummers staan 48 jaar na dato, nog steeds als een huis _O_ Een van mijn favorieten uit de 70's.

nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')