quote:
Dankzij een mol op het Mediapark is GeenStijl in het bezit gekomen van screenshots en documenten waaruit blijkt dat publieke nieuwsdienst NOS haar medewerkers actief aanspoort om in reportages en nieuwsberichten te profileren op geslacht en etniciteit, en daarvoor op basis van drie wekelijkse nominaties iedere maand een "Divibokaal" uitreikt. Daarnaast heeft de NOS-redactie (400 medewerkers) toegang tot een zogenaamde "Divibase", een telefoonklapper waarin mensen zijn geregistreerd op geslacht en etniciteit, waardoor redacteuren bepaalde selectiecriteria kunnen toepassen om reacties en wederhoor specifiek bij Nederlanders met een migratie-achtergrond of van een bepaald geslacht te kunnen halen. Zie screenshot hierboven (opklik voor leesbaar). Afkomst en etniciteit worden in de database vermomd als "Diversiteit", waardoor personen in de klapper ineens een "Marokkaanse diversiteit" of een "Libanese diversiteit" krijgen.
Het feit dat deze "Divibase" gekoppeld is aan een maandelijks uitgereikte "Divibokaal" voor de meest 'diverse' productie, versterkt de suggestie dat de genationaliseerde nieuwsvoorziener etnische profilering en selectie op geslacht sterk aanmoedigt
twitter:fidanekiz twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 13:58:06Heb jij weleens last van racisme, Fidan?’ werd me onlangs nog gevraagd in een interview. 👇🏽 Ben er misselijk van. https://t.co/Bt6XuIqvDe reageer retweet
twitter:insooradstake twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 14:02:52@BartNijman @NOS schande. Wordt gewoon stereotypering op me losgelaten. En Marcel heeft me ook nog eens geblocked! https://t.co/bfKMkpfKDE reageer retweet
Omdat?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:48 schreef RTR het volgende:
Dit was toch al bekend weer een reden om FvD te stemmen
Met etnisch profileren heb ik geen probleem, met dit wel.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:44 schreef probeer het volgende:
Smerige praktijk, dat etnisch profileren. Zo ook in dit geval.
Al zullen veel FoK!-ers daar, gezien andere topics, niet zoveel moeite mee hebben?
Precies je kan vinden van profileren wat je wilt maar dit gaat echt een stap verder.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Met etnisch profileren heb ik geen probleem, met dit wel.
Profileren gaat over groepen, en als bepaalde zaken binnen bepaalde groepen vaker voorkomen heb ik geen moeite mee als daar op wordt gezocht.
Ik heb hier moeite mee omdat dit individuen zijn die worden gereduceerd tot hun afkomst. Ze willen geen econoom in de uitzending, maar een Surinamer. Ze willen geen auteur interviewen, maar een Marokkaan.
Ja dit zou zo een sketch kunnen zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
En die bokaal ook
"Gefeliciteerd Lisa, je hebt in één uitzending maar liefst 3 negers, 2 homo's en een gehandicapte weten te krijgen!'
Uit je eigen bron:quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Profileren gaat over groepen, en als bepaalde zaken binnen bepaalde groepen vaker voorkomen heb ik geen moeite mee als daar op wordt gezocht.
Ik heb hier moeite mee omdat dit individuen zijn die worden gereduceerd tot hun afkomst. Ze willen geen econoom in de uitzending, maar een Surinamer. Ze willen geen auteur interviewen, maar een Marokkaan.
twitter:EIsitman twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 14:50:34Voor iedereen die ooit in zo'n divi-repo'tje heeft mogen figureren: begrijpelijk en terecht als jullie je een beetje smerig en gebruikt voelen. Maar troost je met de gedachte dat Nik, Charlotte en Romy er een tijdje een mooie beker voor op hun schoorsteenmantel hebben gehad. reageer retweet
Ik verheug me al op het volgende mediadebat.twitter:Martinbosma_pvv twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 13:04:04Puur, onversneden RACISME.
Als je blanken uitsluit, krijg je een prijs bij de NOS. Of negatief bericht over Zwarte Piet. En ze doen aan etnisch profileren.
Huidskleur als journalistiek criterium.... https://t.co/SXNyzFIR0p reageer retweet
Ik vind dit soort dingen zelfs ronduit beledigend tegenover de geinterviewden. Ben je een serieuze deskundige, en dan wordt je bij de NOS gearchiveerd op basis van je kleurtje...quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het profileren op basis van etniciteit is prima, maar ze gaan te ver bij het vastleggen in een database? Of hoe moet ik dat zien? Wat is die extra stap (tov 'normaal' etnisch profileren) waardoor het te ver gaat?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:52 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Precies je kan vinden van profileren wat je wilt maar dit gaat echt een stap verder.
Nee, het een is beleid aanpassen a.d.h.v. statistiek, dit is handelen jegens een individu omwille van een kleurtje. Dat is echt nog een stap verder.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Het profileren op basis van etniciteit is prima, maar ze gaan te ver bij het vastleggen in een database? Of hoe moet ik dat zien? Wat is die extra stap (tov 'normaal' etnisch profileren) waardoor het te ver gaat?
(vergeet alsjeblieft niet, ook ik vind dit walgelijk van de NOS en imo reden om mensen linea recta de laan uit te schoppen.)
Er wordt niemand aangehouden omdat hij Marokkaan is.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Het profileren op basis van etniciteit is prima, maar ze gaan te ver bij het vastleggen in een database? Of hoe moet ik dat zien? Wat is die extra stap (tov 'normaal' etnisch profileren) waardoor het te ver gaat?
(vergeet alsjeblieft niet, ook ik vind dit walgelijk van de NOS en imo reden om mensen linea recta de laan uit te schoppen.)
Maar of ze nou een auto aanhouden omdat er een Marokkaan achter het stuur zit, of dat ze die Marokkaan nou uitnodigen voor Nieuwsuur omdat hij een Marokkaan is. In beide gevallen selecteren ze hem omdat hij Marokkaan is. Negatieve en positieve discriminatie zijn beide nog steeds discriminatie, dat idee. (En in dit geval zelfs racisme, want het gaat om etniciteit.)
Maar op eenzelfde fiets zal de NOS dan iets lafs beargumenteren als 'de experts die ze uitnodigen zijn voornamelijk blank, dus geen eerlijke afspiegeling zijn van de samenleving, dat komt niet overeen met een van de doelstellingen om een zo groot mogelijk aantal mensen aan te spreken waardoor diversiteit ook voor de NOS noodzakelijk is, dus op basis van dat statistische gegeven dat de NOS niet genoeg mensen van allochtone afkomst voor de camera zet, voeren ze het beleid om ook te selecteren op etniciteit.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee, het een is beleid aanpassen a.d.h.v. statistiek, dit is handelen jegens een individu omwille van een kleurtje. Dat is echt nog een stap verder.
P.s. ik ben al geen voorstander van het eerste.
Nou ja, alle nieuwsredacties hebben een contactenlijst met namen, functies, telefoonnummers en mailadressen van personen die voor hen relevant zijn. Maar het is inderdaad ietwat bizar om daar de etniciteit bij te vermelden.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik snap het an sich wel. Even een cru voorbeeld: een heleboel mensen zien het verschil niet tussen een Koreaan een Vietnamees. Gooi daar een Cambodjaan tussen en mensen weten het echt niet meer.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, alle nieuwsredacties hebben een contactenlijst met namen, functies, telefoonnummers en mailadressen van personen die voor hen relevant zijn. Maar het is inderdaad ietwat bizar om daar de etniciteit bij te vermelden.
Ergens snap ik wel dat de NOS wat meer diversiteit probeert aan te brengen in het deskundigenkliekje dat steevast de revue passeert in het nieuwsuitzendingen. Maar dit lijkt mij niet de manier. Vind het een vreemde manier van doen.
Die moet je ook steeksproefgewijs controleren anders wordt die groep op een gegeven moment ingezet om de controles te omzeilen. Maar ik begrijp je punt verder.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
en niet een autochtoon omaatje van 83.
Was ook meer een vraag om er achter te komen waarom dit nou wel problematisch is (wat het imo ook zeker is) en bv etnisch profileren door de politie niet (wat het imo ook is).quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou ja, alle nieuwsredacties hebben een contactenlijst met namen, functies, telefoonnummers en mailadressen van personen die voor hen relevant zijn. Maar het is inderdaad ietwat bizar om daar de etniciteit bij te vermelden.
Ergens snap ik wel dat de NOS wat meer diversiteit probeert aan te brengen in het deskundigenkliekje dat steevast de revue passeert in het nieuwsuitzendingen. Maar dit lijkt mij niet de manier. Vind het een vreemde manier van doen.
Daarom vind ik het ook vreemd. Onze contactenlijst spitst zich bijvoorbeeld enkel toe tot functies, wat natuurlijk niet meer dan normaal is.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Was ook meer een vraag om er achter te komen waarom dit nou wel problematisch is (wat het imo ook zeker is) en bv etnisch profileren door de politie niet (wat het imo ook is).
Met een database van contacten heb ik ook niet zoveel moeite, mits enige vrij losse garanties (gebaseerd op geldende normen) mbt privacy. Dat noem ik gewoon een contactenlijst, en die hebben we tegenwoordig allemaal wel.
Daar etniciteit in vermelden is echter gewoon ronduit racistisch. Ik bedoel .. kan je je voorstellen dat iemand die jij kent dat bij de contactenlijst in zijn telefoon doet? Fuck man, dan zou ik echt serieus overwegen om veiligheidsdiensten / ggz te informeren oid.
Dat lijkt me volkomen normaal, zo zou het moeten. Je nodigt iemand immers uit om inhoudelijk over iets te spreken.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook vreemd. Onze contactenlijst spitst zich bijvoorbeeld enkel toe tot functies, wat natuurlijk niet meer dan normaal is.
Gezien de screenshots op GS lijkt het er sterk op dat een stel IT-ers de opdracht heeft gekregen om een selectiecriterium genaamd 'diversiteit' in de database in te bouwen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook vreemd. Onze contactenlijst spitst zich bijvoorbeeld enkel toe tot functies, wat natuurlijk niet meer dan normaal is.
Ik ben niet blank, en ik ben heel erg boos. Het is een regelrechte belediging om niet uitgenodigd te worden vanwege je kennis maar vanwege je afkomst.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:24 schreef bleiblei het volgende:
Ik zie het probleem niet. In ieder geval niet van de etniciteiten in die database. Dat is toch precies wat ze al jaren willen? Bijv. Dat Oscar geneuzel waarbij er geklaagd werd dat er alleen maar blanken prijzen kregen. Blijkbaar is het nodig om te profileren om mensen met andere afkomst op het podium te krijgen.
Vanuit de blanke boze mensch gezien snap ik de irritatie. Maar goed, dit is de wereld anno 2020 waar iedereen gelijk moet zijn. Ook al is het niet zo en zal het ook nooit zo worden.
Mee eens.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:17 schreef probeer het volgende:
[..]
......
Daar etniciteit in vermelden is echter gewoon ronduit racistisch. Ik bedoel .. kan je je voorstellen dat iemand die jij kent dat bij de contactenlijst in zijn telefoon doet? Fuck man, dan zou ik echt serieus overwegen om veiligheidsdiensten / ggz te informeren oid, en sowieso vanaf dat moment niets meer met die persoon te maken hebben.
Dat laatste schijnbaar. Het is gewoon zuiver racisme.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben niet blank, en ik ben heel erg boos. Het is een regelrechte belediging om niet uitgenodigd te worden vanwege je kennis maar vanwege je afkomst.
In bepaalde, voornamelijk blanke geprivelegeerde, deugbubbels schijnt men te denken dat je allochtonen met dit soort profileren een dienst bewijst, het tegendeel is waar. Als donker gekleurde ondervind je alleen maar hinder van. Want het zijn dit soort goedbedoelde initiatieven waardoor je telkens moet bewijzen inhoudelijke kennis te bezitten en niet die baan hebt gekregen om het diversiteitsquotum te halen.
Wat moeten we nu met de deskundigen van de laatste maanden bij de nos? Waren die echt zo deskundig? Of zaten ze er omdat ze nog te weinig negers in de uitzending zaten?
Maar wie zijn "ze" dan?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:24 schreef bleiblei het volgende:
Dat is toch precies wat ze al jaren willen? Bijv. Dat Oscar geneuzel waarbij er geklaagd werd dat er alleen maar blanken prijzen kregen.
Grappig hoe hij het vooral weer vanuit het Calimero-perspectief bekijkt en er tevens huidskleur bijhaalt.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:56 schreef Selqae het volgende:
Ik verheug me al op het volgende mediadebat.twitter:Martinbosma_pvv twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 13:04:04Puur, onversneden RACISME.
Als je blanken uitsluit, krijg je een prijs bij de NOS. Of negatief bericht over Zwarte Piet. En ze doen aan etnisch profileren.
Huidskleur als journalistiek criterium.... https://t.co/SXNyzFIR0p reageer retweet
Uh wat.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Grappig hoe hij het vooral weer vanuit het Calimero-perspectief bekijkt en er tevens huidskleur bijhaalt.
Marcelquote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:02 schreef Dutchguy het volgende:
Een 'divibokaal'.![]()
Hebben we De Speld nog nodig eigenlijk?
Het gaat hier niet om huidskleur maar om afkomst en geslacht.quote:
Positieve discriminatie bestaat niet dus ergens heeft die gewoon een punt, ze nodigen een expert niet uit omdat die wit is...quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om huidskleur maar om afkomst en geslacht.
Tevens bekijkt hij het vanuit het "wij blanken worden kansen ontnomen"-perspectief. Dit terwijl het natuurlijk ook niet echt een kans is voor een "minderheid" wanneer je vooral vanwege het minderheid zijn in beeld mag komen
Dergelijk beleid kent dus alleen maar verliezers...
Ik heb niet de impressie dat het daarom te doen is, er zijn relatief gezien enorm veel Duitsers, Belgen Engelsen en Polen in Nederland; naar mijn idee proberen ze die helemaal niet evenredig in de media te brengen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Maar wanneer is het evenredig? Evenveel als het percentage inwoners in Nederland? En als er een Zeeuwse neger te zien is, is dat dan overrepresentatie?
Kunnen jullie trouwens posten bij dat YT filmpje... Ik kan er niets posten... viel mij al eerder op... Heb het idee dat de NOS mij geblokkeerd heeft!quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:27 schreef luxerobots het volgende:
De weekwinnaar van de divibokaal is Romy Beijersbergen van NOSop3.
Haar productie over stagevergoedingen in het mbo zat bomvol diversiteit:
Een jonge, vrouwelijke advocaat, twee vrouwelijke sprekers uit het bedrijfsleven (Unilever en Arcadis), plakshots waarbij bewust is gekeken naar diversiteit (vrouwen met gasbranders), een stagiair met een diverse achtergrond, diverse voxpop. Kortom: een diversiteitsfeestje.
Een bokaal winnen omdat je item een diversiteitsfeestje is...
Hier is trouwens dat item:
Romy had trouwens eerder ook al een bokaal gewonnen. De strakketruitjesbokaal.
[ afbeelding ]
Fokkers worden automatisch gediscriblokkeerdquote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:34 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Kunnen jullie trouwens posten bij dat YT filmpje... Ik kan er niets posten... viel mij al eerder op... Heb het idee dat de NOS mij geblokkeerd heeft!![]()
Nope. Op basis van je huidskleur.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:08 schreef thedeedster het volgende:
Leuk, dan kom je er achter dat je ergens zit, maar niet op basis van je kennis of capaciteiten.
Nou, als jij Reitsma heet, roomblank bent, blond haar hebt, en een "boeroe" bent, reken er dan maar niet op dat je onder het kopje Surinaams bent opgeslagen. Dit gaat puur om oppervlakkige kenmerken.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Tevens bekijkt hij het vanuit het "wij blanken worden kansen ontnomen"-perspectief. Dit terwijl het natuurlijk ook niet echt een kans is voor een "minderheid" wanneer je vooral vanwege het minderheid zijn in beeld mag komen
Dergelijk beleid kent dus alleen maar verliezers...
Hoe ziet zo'n bokaal er eigenlijk uit?twitter:RietbergenNiels twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 14:49:04Lachen geblazen met de NOS. Als je minder piemels en meer Marokkanen uitnodigt voor je programma, kun je een wisselbeker krijgen. Veel triester wordt het niet... https://t.co/mgtZVuKybH reageer retweet
Dat zou me niks verbazen. Kennis is blijkbaar niet belangrijk, wat er in je slipje zit wel.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:52 schreef LXIV het volgende:
Stond Rianne van Rijbroek ook in die database om eens een vrouwelijke Ict-expert te kunnen tonen?
Dit dus. NOS heeft duidelijk wat uit te leggen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:53 schreef trein2000 het volgende:
Wat vind de AVG hier eigenlijk van? Dit lijkt mij een verwerking van bijzondere persoonsgegevens. (En een datalek maar sta terzijde)
Ik denk dat het een reusachtige zwarte dildo is.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:56 schreef Dutchguy het volgende:
Hoe ziet zo'n bokaal er eigenlijk uit?twitter:RietbergenNiels twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 14:49:04Lachen geblazen met de NOS. Als je minder piemels en meer Marokkanen uitnodigt voor je programma, kun je een wisselbeker krijgen. Veel triester wordt het niet... https://t.co/mgtZVuKybH reageer retweet
Gaat de NOS er bij de registratie trouwens zomaar vanuit dat de geinterviewde deskundigen zich ook zonder meer als mannetje of vrouwtje identificeren?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat zou me niks verbazen. Kennis is blijkbaar niet belangrijk, wat er in je slipje zit wel.
Of iemand die heel diep bukt.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat het een reusachtige zwarte dildo is.
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:56 schreef Dutchguy het volgende:
twitter:NOS twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 17:03:27En voor wie zich afvraagt hoe die eruit ziet? Dit is hem https://t.co/2eYQOBxi9X reageer retweet
En als het een mooie boreabeker was? Als ze een prijs krijgen als ze zoveel mogelijk de 'diversiteit' proberen te vermijden?quote:
Wat treurig.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:24 schreef Selqae het volgende:
[..]twitter:NOS twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 17:03:27En voor wie zich afvraagt hoe die eruit ziet? Dit is hem https://t.co/2eYQOBxi9X reageer retweet
Oef. Veel boze mensen met een allochtone achtergrond in de sociale media. Ik kan me dat zo goed voorstellen.twitter:keklikyucel twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 17:17:40Enkel een kleurtje zijn en ook nog uit je woorden kunnen komen? Superknap. Dat ziet er zo ongeveer👇#divibokaal https://t.co/4m2dSZuYcJ reageer retweet
Wat een idiote communicatie ook vanuit de NOS. Wrijven in een vlek.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:24 schreef Selqae het volgende:
[..]twitter:NOS twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 17:03:27En voor wie zich afvraagt hoe die eruit ziet? Dit is hem https://t.co/2eYQOBxi9X reageer retweet
Nee, ze hebben geen lijstje met andere Europese nationaliteiten, alleen identiteiten (geen afkomst!) met een donkere huidskleur. Het gaat ze dus om huidskleur.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Als de sociale media bekijkt zijn het juist mensen met een allochtone achtergrond die hier het meest boos over zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:52 schreef Briqq het volgende:
Ergens jammer.
Ergens ook hilarisch om alle fokkertjes schuimbekkend tekeer te zien gaan omdat de registratie eens in het voordeel is van minderheden.
(ik vind trouwens dat het geen echt voordeel is, want idd je riskeert dat je de 'neger omdat het moet' bent. Maar het is duidelijk dat er veel meer venijn achter sommige posts zit.)
dan welquote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:25 schreef Faxie het volgende:
[..]
En als het een mooie boreabeker was? Als ze een prijs krijgen als ze zoveel mogelijk de 'diversiteit' proberen te vermijden?
https://www.telegraaf.nl/(...)etnische-registratiequote:Medewerkers en oud-medewerkers stellen dat de obsessie voor mensen met een kleurtje nog steeds groot is bij de staatsomroep. Een van hen sneert dat het het diversiteitsbeleid op andere vlakken duidelijk níét gold: NOS-reportages worden namelijk veelal gedraaid in Amsterdam en in Hilversum, waar de redactie zelf zetelt.
Het is duidelijk dat jij geen enkel idee hebt over het belang van journalistiek in een werkende democratie.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:52 schreef Briqq het volgende:
Ergens jammer.
Ergens ook hilarisch om alle fokkertjes schuimbekkend tekeer te zien gaan omdat de registratie eens in het voordeel is van minderheden.
Te grappig als je het zo zegt ja.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
En die bokaal ook
"Gefeliciteerd Lisa, je hebt in één uitzending maar liefst 3 negers, 2 homo's en een gehandicapte weten te krijgen!'
NOS met hun diversiteit hou toch op. Vorige week nog een heel artikel over die zwarte "jogger" op hun website die zou zijn gelynched door racistische rednecks. Daarna kwam er nieuw bewijs en bleek de beste man niet te joggen maar gewoon een ordinaire inbreker. Past de NOS het bericht aan of een update? Neehoor. Dat past niet in hun agenda. Blanken moeten worden neergezet als racisten. NOS doet er alles aan de stront te roeren en dat van uw belastinggeld. Had de NOS gemaild maar geen reactie. Smerig bedrijf is het die alleen maar haat creeert tussen groepen en het vuurtje aanwakkert.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:24 schreef Selqae het volgende:
Ik ook. Dachten ze geinterviewd te worden voor hun mening, was het enkel om een getint hoofd op TV te krijgen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:27 schreef Dutchguy het volgende:
Oef. Veel boze mensen met een allochtone achtergrond in de sociale media. Ik kan me dat zo goed voorstellen.twitter:keklikyucel twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 17:17:40Enkel een kleurtje zijn en ook nog uit je woorden kunnen komen? Superknap. Dat ziet er zo ongeveer👇#divibokaal https://t.co/4m2dSZuYcJ reageer retweet
Gewoon opdoeken joh. Nieuws kun je tegenwoordig prima online halen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:56 schreef Confetti het volgende:
Dit soort acties rechtvaardigen een zuivering van de NOS. Absurd dat de belastingbetaler hieraan meebetaald. Wat een vuile, smerige racisten. Neerkijken op het 'aapjes-volk' is het en niets anders. Een soort tentoonstelling in ruil voor een prijs.
Of juist niet uitgenodigd want man en blank.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik vind dit soort dingen zelfs ronduit beledigend tegenover de geinterviewden. Ben je een serieuze deskundige, en dan wordt je bij de NOS gearchiveerd op basis van je kleurtje...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |