Nachtclubs ook niet, gezien de uitbraak in Korea via clubs verspreid werd.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:03 schreef Ronald het volgende:
Kunnen we al langzaam de conclusie trekken dat alles gewoon open kan, behalve de massa spreading evenementen (zoals stadions, festivals, stampvolle kroegen) ?
Je zou bijna denken dat ze zo'n tweede golf graag willen, de koopmans en oosterhuisjes. zo blijven ze relevant.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 23:19 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Hij wil alsnog een lockdown om het virus te elimineren. Twee maanden. Net als China en Zuid-Korea.
Dit gevoel krijg ik langzaam wel. Wel nog de hygiëne maatregelen aanhouden in winkels, handen wassen, ontsmetten etc. Mondkapjes in het OV lijkt mij ook nog steeds verstandig de rest van het jaar.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:03 schreef Ronald het volgende:
Kunnen we al langzaam de conclusie trekken dat alles gewoon open kan, behalve de massa spreading evenementen (zoals stadions, festivals, stampvolle kroegen) ?
Hier begin ik me al zorgen te maken over dat we komende tijd meer ellende gaan zien. Je merkte afgelopen jaren al dat er bezuinigd was op psychische zorg. Komende tijd komen er aardig wat nare acties van verwarde personen vrees ik.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:13 schreef L_auteur het volgende:
Los Angeles nog drie maanden in lockdown. Na 1 maand is al 50% van de bevolking werkloos. Denk dat je na 3 maanden Mad Max taferelen kunt verwachten...
Alleen zijn er nogal veel potentiele mass spreading plekkenquote:Op woensdag 13 mei 2020 10:03 schreef Ronald het volgende:
https://www.rivm.nl/sites(...)rt_20200512_1143.pdfquote:Op woensdag 13 mei 2020 10:14 schreef Mondkapje het volgende:
Ik mis bij de berichtgeving in Nederland waar momenteel de nieuwe besmettingen plaatsvinden.
Grappig, zat gister ook zo te denken over sportscholen. In principe zijn dat juist momenteel heel goede plekken om de besmettingen onder controle houden. Volgens mij werkt bijna elke sportschool met een pasjessysteem waardoor je eigenlijk van elke dag een goed overzicht hebt wie er binnen is geweest. Mocht er iemand besmet raken kun je precies zien met wie degene op dat moment binnen is, deze mensen kun je dus allemaal contacteren om zich te laten testen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:21 schreef Nia het volgende:
Cafe's en clubs zouden kunnen werken met een deurbeleid en leden (via een app). Je geeft inderdaad een deel van je privacy op, maar de uitbater weet dan wel wie er in zijn zaak is geweest op een bepaalde avond.
Je denkt dat het virus zich alleen daar verspreid?quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:03 schreef Ronald het volgende:
Het is dat of niet open kunnen tot 1 september. Je zou ook nog kunnen kijken naar de tijdstippen dat pietje is binnen geweest. Daarnaast ga je nu uit van het meest extreme geval, de meeste zullen denk ik 1 a 2 dagen de sportschool bezoeken?quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:40 schreef trustychords het volgende:
Dus, bij pietje wordt corona vastgesteld. Pietje is afgelopen twee weken iedere dag gaan sporten. Wordt een leuke poule die je dan mag gaan testen.
Elke dag naar de sportschool valt nog wel mee qua poule, in Zuid-Korea was het probleem dat iemand een kroegentocht ging doen. Het lijkt mij wel verstandig als straks mensen per dagdeel beperken wat ze bezoeken.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het is dat of niet open kunnen tot 1 september. Je zou ook nog kunnen kijken naar de tijdstippen dat pietje is binnen geweest. Daarnaast ga je nu uit van het meest extreme geval, de meeste zullen denk ik 1 a 2 dagen de sportschool bezoeken?
Je zou in de eerste maanden inderdaad ook nog kunnen werken per groepen. Of van tevoren inschrijven per dag en dagdeel zodat je de bezoekersstromen kunt reguleren.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Elke dag naar de sportschool valt nog wel mee qua poule, in Zuid-Korea was het probleem dat iemand een kroegentocht ging doen. Het lijkt mij wel verstandig als straks mensen per dagdeel beperken wat ze bezoeken.
Wat een poppenkastquote:Op woensdag 13 mei 2020 10:54 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Franse scholen zijn weer open. Ik zou persoonlijk de kinderen allemaal in een eigen kooi stoppen, misschien heeft artis nog plek over. Lekker veilig.
ik normaliter 4 keer maar 2 keer zou ik al blij mee zijn en dan zullen mensen wel weer zeggen je kan thuis ook trainen, natuurlijk maar het is toch anders.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het is dat of niet open kunnen tot 1 september. Je zou ook nog kunnen kijken naar de tijdstippen dat pietje is binnen geweest. Daarnaast ga je nu uit van het meest extreme geval, de meeste zullen denk ik 1 a 2 dagen de sportschool bezoeken?
Met name daar ja, dat zijn de potentiële brandhaarden, zoals ook is gebleken afgelopen maanden. Ik zeg niet dat het elders niet verspreidt, maar veel minder.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Je denkt dat het virus zich alleen daar verspreid?
Het probleem is niet zozeer de verspreiding volledig een halt toe te roepen, maar de uitbraken. Kleine haardjes hier en daar zijn een ingecalculeerd risico zou ik zeggen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Je denkt dat het virus zich alleen daar verspreid?
Tja de bioscoop. Veel mensen in een gesloten ruimte bij elkaar voor een paar uur maar er wordt amper gesproken.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:59 schreef JochemSjakie het volgende:
Ik heb zojuist tickets voor de bioscoop op 1 juni kunnen reserveren bij Pathé \o/
Tja wit Rusland, waar men met vodka en sauna's de boel op lost.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:08 schreef Nia het volgende:
Ondertussen in Minsk, Wit-Rusland, het land zonder lockdown. Vlogger Bald and Bankrupt mag na 2 weken quarantaine de straat weer op en bezoekt de militaire parade:
30 man per zaal, gespreide voorstellingen zodat de binnenkomst van klanten zoveel mogelijk wordt gespreid, 3 stoelen tussen mensen in.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja de bioscoop. Veel mensen in een gesloten ruimte bij elkaar voor een paar uur maar er wordt amper gesproken.
Misschien met een stoel ruimte ertussen?
Ik zou graag het risico van zo'n soort setting willen weten.
Kan zijn channel wel aanraden trouwens, prachtige beelden altijd uit de meest obscure oud sovjet dorpjes.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:08 schreef Nia het volgende:
Ondertussen in Minsk, Wit-Rusland, het land zonder lockdown. Vlogger Bald and Bankrupt mag na 2 weken quarantaine de straat weer op en bezoekt de militaire parade:
Kijkgenot!quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:12 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Kan zijn channel wel aanraden trouwens, prachtige beelden altijd uit de meest obscure oud sovjet dorpjes.
Volgens mij is 99% van de mensen die besmet is geraakt, niet naar een festival of overvolle kroeg geweest. Dat is een kleine subgroep en verklaart sowieso niet alles 40+. De meeste besmettingen zullen op het werk plaatsgevonden hebben, en het meeste indammen van het virus dan ook door het thuiswerken komen. Ik zie niet in waarom jullie denken dat daarom de boel weer veilig is.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:59 schreef Ronald het volgende:
[..]
Met name daar ja, dat zijn de potentiële brandhaarden, zoals ook is gebleken afgelopen maanden. Ik zeg niet dat het elders niet verspreidt, maar veel minder.
Ziet er gezellig uitquote:Op woensdag 13 mei 2020 10:54 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Franse scholen zijn weer open. Ik zou persoonlijk de kinderen allemaal in een eigen kooi stoppen, misschien heeft artis nog plek over. Lekker veilig.
wel met je eens, dat gaat wel heel verquote:Op woensdag 13 mei 2020 11:27 schreef alors het volgende:
Nu zie ik op nos.nl een bericht staan over een terminale patiënt die via het raam afscheid mag nemen van zijn vrouw.
Waarom worden in dit soort schrijnende gevallen mensen niet gewoon getest zodat ze normaal afscheid kunnen nemen. Dit kan toch niet waar zijn?
Onmenselijk. We slaan door met zijn allen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:27 schreef alors het volgende:
Nu zie ik op nos.nl een bericht staan over een terminale patiënt die via het raam afscheid mag nemen van zijn vrouw.
Waarom worden in dit soort schrijnende gevallen mensen niet gewoon getest zodat ze normaal afscheid kunnen nemen. Dit kan toch niet waar zijn?
Ja. Wat een treurig verhaal ook weer zeg. Het zal je maar gebeuren.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Onmenselijk. We slaan door met zijn allen.
Op het werk in de zorg bedoel je dan neem ik aan. Bij overige sectoren heb ik nog weinig gehoord over massale besmettingen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij is 99% van de mensen die besmet is geraakt, niet naar een festival of overvolle kroeg geweest. Dat is een kleine subgroep en verklaart sowieso niet alles 40+. De meeste besmettingen zullen op het werk plaatsgevonden hebben, en het meeste indammen van het virus dan ook door het thuiswerken komen. Ik zie niet in waarom jullie denken dat daarom de boel weer veilig is.
Omdat maatwerk een vies woord is in Nederland.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:27 schreef alors het volgende:
Omdat wij lak hebben aan de Grondwet. Dan kan je dit soort dingen maken.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:43 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Omdat maatwerk een vies woord is in Nederland.
Wat komt er uit het handpompje?quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:47 schreef Ronald het volgende:
Die handpompjes die je in de meeste winkels bij de ingang ziet, zou dat geen potentiële bron van ellende zijn? Iedereen zit met z’n klauwen aan dat handpompje, lijkt mijn schijnveiligheid.
Na het indrukken van het pompje was je meteen je handen. Dus nee, geen probleem.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:47 schreef Ronald het volgende:
Die handpompjes die je in de meeste winkels bij de ingang ziet, zou dat geen potentiële bron van ellende zijn? Iedereen zit met z’n klauwen aan dat handpompje, lijkt mijn schijnveiligheid.
Overigens dit hele beleid wat wij in NL voeren is gebasseerd op schijnveiligheid.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:47 schreef Ronald het volgende:
Toegespitst op het niveau van de mensen in dit land.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Overigens dit hele beleid wat wij in NL voeren is gebasseerd op schijnveiligheid.
Ja, wat is daar nou de redenatie achter. Stop ze met z'n tweetjes in die hospice kamer. Bedenk iets.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:27 schreef alors het volgende:
Het is irritant dat we er zo naar moeten gissen waar en waardoor mensen nou besmet zijn geraakt. Als hier meer onderzoek naar zou worden gedaan en de resultaten hiervan publiekelijk bekend gemaakt zouden worden, konden we veel effectiever handelen om verdere besmettingen te voorkomen zonder alles maar dicht te houden.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij is 99% van de mensen die besmet is geraakt, niet naar een festival of overvolle kroeg geweest. Dat is een kleine subgroep en verklaart sowieso niet alles 40+. De meeste besmettingen zullen op het werk plaatsgevonden hebben, en het meeste indammen van het virus dan ook door het thuiswerken komen. Ik zie niet in waarom jullie denken dat daarom de boel weer veilig is.
Hazmatpakafscheid. Maar is idd zo, ben je naar het ziekenhuis dan komt er geen afscheid meer en verdrink je alleen in je eigen longvocht en zie je alleen ingepakte artsen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja, wat is daar nou de redenatie achter. Stop ze met z'n tweetjes in die hospice kamer. Bedenk iets.
Als je niet aan je gezicht zit en na thuiskomst gewoon je klauwen wast moet er ook niks aan de hand zijn. Dat laffe veegje over een karretje door het winkelpersoneel gaat geen corona tegenhouden.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:51 schreef Nia het volgende:
De winkelwagentjeswasser hier bij de Lidl is ander werk gaan doen en heeft de spuitbus met papier neergezet. Helaas voelen niet alle klanten zich geroepen om die handeling nu zelf te verrichten.
Dat heeft toch ook totaal geen nut? Dan zit iedereen alsnog aan dezelfde spuitbus. Ik was mijn handen gewoon voordat ik naar de super toe ga. En als ik terug kom. En raak mezelf niet aan. Alsof alle producten in de super steriel zijn. Die zijn evengoed aangeraakt door iedereen. Panisch gedoe. Sowieso blijkt de kans op contact-overdracht nog al minimaal te zijn maar oké... voor de zekerheid.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:51 schreef Nia het volgende:
De winkelwagentjeswasser hier bij de Lidl is ander werk gaan doen en heeft de spuitbus met papier neergezet. Helaas voelen niet alle klanten zich geroepen om die handeling nu zelf te verrichten.
Dat verklaart denk ook waarom mensen maurice de hond aandacht geven.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is irritant dat we er zo naar moeten gissen waar en waardoor mensen nou besmet zijn geraakt. Als hier meer onderzoek naar zou worden gedaan en de resultaten hiervan publiek bekend gemaakt zouden worden, konden we veel effectiever handelen om verdere besmettingen te voorkomen zonder alles maar dicht te houden.
Werk is in de meeste gevallen gewoon doorgegaan en de besmetting niet. Dus verklaar je nader.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Beetje wrijven met de handen, echt handen wassen die je niet in een winkelquote:Op woensdag 13 mei 2020 11:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Na het indrukken van het pompje was je meteen je handen. Dus nee, geen probleem.
Handen desinfecteren bij binnenkomst lijkt mij sowieso logischer dan het karretje.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Als je niet aan je gezicht zit en na thuiskomst gewoon je klauwen wast moet er ook niks aan de hand zijn. Dat laffe veegje over een karretje door het winkelpersoneel gaat geen corona tegenhouden.
Ik neem toch aan dat iedereen die positief test wel een lijstje moet invullen met waar hij/zij de afgelopen weken zoal is geweest en met wie/hoeveel close contacts er zijn geweest. Ondertussen zou je dan wel een aardige indruk moeten hebben waar de meeste besmettingen plaats vinden.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is irritant dat we er zo naar moeten gissen waar en waardoor mensen nou besmet zijn geraakt. Als hier meer onderzoek naar zou worden gedaan en de resultaten hiervan publiekelijk bekend gemaakt zouden worden, konden we veel effectiever handelen om verdere besmettingen te voorkomen zonder alles maar dicht te houden.
Indien goed verspreid en je niet als een imbeciele zeehond aan het klappen bent 'doodt' de alcohol alles.quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:00 schreef Ronald het volgende:
[..]
Beetje wrijven met de handen, echt handen wassen die je niet in een winkel
Dat zegt-ie toch? Thuiswerken.quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Werk is in de meeste gevallen gewoon doorgegaan en de besmetting niet. Dus verklaar je nader.
Tenminste 60% alcohol maar in de regel zit er vaker rond de 70% alcohol in, vaak gecombineerd met wat gel van aloë vera.quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij geregeld af, een vloeistof met vermoedelijk wat alcohol er in
Ik ben benieuwd hoe hotels met hun ontbijtbuffet,liften en aircosysteem het risico laag houden.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:58 schreef Pumpalov het volgende:
Horeca en entertainment hier moet prijzen bevriezen maar krijgt in ruil daarvoor een BTW verlaging van 20 naar 9% en alle seizoenhotels aan de kust mogen sinds vandaag open.
Tja, geen idee. In Amerika kunnen mensen van het witte huis elke dag getest worden en laatst was de UFC sport event er waar vechters ook dagelijks getest werden. Kan allemaal mits je genoeg geld heb denk ik.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:27 schreef alors het volgende:
Ontbijtbuffet wordt niet meer gedaan (ook de all-in restaurants in Turkije gaan bijvoorbeeld met menu's werken ipv open buffetten)quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe hotels met hun ontbijtbuffet,liften en aircosysteem het risico laag houden.
In Nederland heb je geen privélabs waar je je kunt laten testen. Zat landen waar je tien tests per dag kan doen als je wil.quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tja, geen idee. In Amerika kunnen mensen van het witte huis elke dag getest worden en laatst was de UFC sport event er waar vechters ook dagelijks getest werden. Kan allemaal mits je genoeg geld heb denk ik.
Goede maatregelen wel. Hopelijk werkt het want het zijn belangrijke inkomstenbronnen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ontbijtbuffet wordt niet meer gedaan (ook de all-in restaurants in Turkije gaan bijvoorbeeld met menu's werken ipv open buffetten)
En alles wordt continu schoongemaakt. Meen ieder uur ofzo. Meeste airco's zijn standalone en een beetje hotel reinigt die sowieso al na iedere gast, nu dus helemaal. En volgens mij verplicht om temperatuur te meten bij aankomst. Met verhoging is gast niet welkom.
Bij de IKEA gootsteenontstopperquote:
Mijn ouders zijn besmet geraakt in een typsiche setting: in een verenigingsgebouw tijdens een vergadering en na afloop een feestje. Met veel oude mensen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Met de BTW-verlaging, het bevriezen van de prijzen en het geven van een 2-5tal hotelovernachtingen aan iedere inwoner van het land (tot een bepaald inkomen) wel een risicootje maar goed, gaan het zien.quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Goede maatregelen wel. Hopelijk werkt het want het zijn belangrijke inkomstenbronnen.
Dan zijn je handjes wel schoon jaquote:Op woensdag 13 mei 2020 12:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Bij de IKEA gootsteenontstopper![]()
Dit was van een Fins onderzoek anderhalve week geleden die ik hier nog niet gepost had zien worden. Finland heeft niet heel veel besmettingen gehad, dus de resultaten kunnen wat verschoven zijn, maar daardoor is de contact tracing wel weer accurater.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is irritant dat we er zo naar moeten gissen waar en waardoor mensen nou besmet zijn geraakt. Als hier meer onderzoek naar zou worden gedaan en de resultaten hiervan publiekelijk bekend gemaakt zouden worden, konden we veel effectiever handelen om verdere besmettingen te voorkomen zonder alles maar dicht te houden.
Kan je nog niets van zeggen. Veel ketens zijn nog hard bezig om hiervoor protocollen op te stellen. Eentje die ik zelf wel bezoek heeft wel als visie nog steeds buffetten te doen. De diversiteit vind ik zelf ook belangrijk als ik op vakantie benquote:Op woensdag 13 mei 2020 12:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ontbijtbuffet wordt niet meer gedaan (ook de all-in restaurants in Turkije gaan bijvoorbeeld met menu's werken ipv open buffetten)
Uitzondering/regelquote:Op woensdag 13 mei 2020 12:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kan je nog niets van zeggen. Veel ketens zijn nog hard bezig om hiervoor protocollen op te stellen. Eentje die ik zelf wel bezoek heeft wel als visie nog steeds buffetten te doen.
Hahaha godverdomme dit kan je niet menenquote:Op woensdag 13 mei 2020 11:47 schreef Ronald het volgende:
Interessant! Bedanktquote:Op woensdag 13 mei 2020 12:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft vrij duidelijk dat plekken waar mensen binnenzitten of gedurende langere tijd niet goed afstand houden, tot infectie leiden (thuis, kantoor en bouwvakkers resp.). Het lijkt erop dat je een redelijke viral load moet krijgen om zwaar getroffen te worden. Vandaar ook dat sinds ze gestopt zijn met vernevelen en oppassen bij het extuberen, de verplegers relatief minder zwaar getroffen worden dan in de eerste maanden.
Ik vind het tijdens reizen sowieso wel makkelijk, maar dan meer met het oog op buiktyfus (quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:02 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Tenminste 60% alcohol maar in de regel zit er vaker rond de 70% alcohol in, vaak gecombineerd met wat gel van aloë vera.
Werkt perfect, draag het zelf altijd bij aangezien buiten handen met zeep wassen wat lastiger is.
ik doe eerst mijn handen....en daarna de hendel van het karretje met een stuk papier.quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Handen desinfecteren bij binnenkomst lijkt mij sowieso logischer dan het karretje.
Absoluut. Je moet eigenlijk ook zo'n ding hebben die je met je elleboog kan indrukken.quote:Op woensdag 13 mei 2020 11:47 schreef Ronald het volgende:
Het zal zeker een geld kwestie zijn..... Nederland staat in de wereld bekent als zuinig. In Amerika zeggen ze vaak "We go Dutch " betekent iedereen betaald voor zijn eigen eten en drinken.quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tja, geen idee. In Amerika kunnen mensen van het witte huis elke dag getest worden en laatst was de UFC sport event er waar vechters ook dagelijks getest werden. Kan allemaal mits je genoeg geld heb denk ik.
Hou op hoor.quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Absoluut. Je moet eigenlijk ook zo'n ding hebben die je met je elleboog kan indrukken.
Ja ontsmet na je op die knop hebt gedrukt.quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Absoluut. Je moet eigenlijk ook zo'n ding hebben die je met je elleboog kan indrukken.
Dit is dus waarom kantoren niet open moeten nog. Los van de ov stroom is er veel te weinig bekend over aerosale verspreiding in zo'n setting.quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit was van een Fins onderzoek anderhalve week geleden die ik hier nog niet gepost had zien worden. Finland heeft niet heel veel besmettingen gehad, dus de resultaten kunnen wat verschoven zijn, maar daardoor is de contact tracing wel weer accurater.
-----
Some information from Finland about the results from their contact tracing in the Helsinki area.
Public events were a big spreader as expected.
Most situations where spread occurs are similar: Close contact or staying in the same place indoors for a longer time.
Most transmission now are within households, from one of the adults bringing the infection home.
A lot of the time the entire household gets sick but not always, children are usually the ones staying healthy.
Unclear if this is because they don't get infected or because they are asymptomatic.
Asymptomatic children getting tested very rarely test positive, when schools were still open they found one infection in a student at the beginning of March.
4 classes were quarantined and zero other cases came up.
Appears to be that kids have a harder time getting infected as well as milder symptoms when infected.
When schools were still open very few cases happened there and almost always in teachers.
People not being able to work from home are clearly overrepresented, as to be expected.
Health care personnel is not overrepresented compared to other parts of the working population.
Very few cases of infected people in turn infecting care givers and only single digit confirmations of patient -> doctor transmission.
Construction workers have been the most surprising area of overrepresentation.
Grocery store employees are surprisingly not overrepresented at all.
Assumption is that they take hygiene seriously and keep social distancing in the stores.
Restaurants have a small transmission risk for people at the same table, but no transmissions to other tables have been found at this point. This is data from before the restaurants were closed for table seating.
Zero confirmed infections from people that have got it from packages/food/other objects. All cases in Finland come from people that have human contact.
Probably very small chance of being infected outside as long as some distance is being kept. Indoors has a much higher chance.
Article in Finnish here: https://www.hs.fi/tiede/art-2000006495503.html
----
Het is wat mij betreft vrij duidelijk dat plekken waar mensen binnenzitten of gedurende langere tijd niet goed afstand houden, tot infectie leiden (thuis, kantoor en bouwvakkers resp.). Het lijkt erop dat je een redelijke viral load moet krijgen om zwaar getroffen te worden. Vandaar ook dat sinds ze gestopt zijn met vernevelen en oppassen bij het extuberen, de verplegers relatief minder zwaar getroffen worden dan in de eerste maanden.
Dat je iets doet (1.5m afstand houden) of iets weer mag van de regering betekend niet dat het 100% veilig is, dat vergeten nu al veel mensen.quote:Op woensdag 13 mei 2020 13:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dit is dus waarom kantoren niet open moeten nog. Los van de ov stroom is er veel te weinig bekend over aerosale verspreiding in zo'n setting.
Zit jep daar met goed gedrag en 1,5m afstand. Alsnog heel bedrijf ziek.
En zo nog een hoop andere dingen waar we te weinig van weten.
nog steeds niet gewoon te koop in NL dan bij de normale drogist/apotheek ?quote:Op woensdag 13 mei 2020 13:07 schreef Document1 het volgende:
Er werd hier vorige week een link gedeeld naar een Amazon webshop waarover getwijfeld werd of het geen scam was.
Vandaag de mondkapjes ontvangen!
Handsfree met sensor zijn er ook voldoende.quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je bedoelt die elleboog waar je in hoest en niest?quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.quote:Op woensdag 13 mei 2020 13:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nog steeds niet gewoon te koop in NL dan bij de normale drogist/apotheek ?
Inderdaad. Ik heb m'n eigen kantoor in een pand met meerdere bedrijven, dus ik kan zelf bepalen wanneer ik daar weer naartoe ga. Nou, voorlopig nog maar even nietquote:Op woensdag 13 mei 2020 13:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dit is dus waarom kantoren niet open moeten nog.
Hier ook vandaag ontvangenquote:Op woensdag 13 mei 2020 13:07 schreef Document1 het volgende:
Er werd hier vorige week een link gedeeld naar een Amazon webshop waarover getwijfeld werd of het geen scam was.
Vandaag de mondkapjes ontvangen!
Hier hangen al weken a4tjes met mondkapjes uitverkocht maar ik woon dan ook niet in een dorp.quote:Op woensdag 13 mei 2020 13:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nog steeds niet gewoon te koop in NL dan bij de normale drogist/apotheek ?
Ik werk nu als consultant voor een grote netbeheerder en wij blijven lekker tot 1 september thuis werken. Ze constateren nu ook dat het allemaal van weinig invloed is op de resultaten, dus dat helpt prima mee.quote:Op woensdag 13 mei 2020 13:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dit is dus waarom kantoren niet open moeten nog. Los van de ov stroom is er veel te weinig bekend over aerosale verspreiding in zo'n setting.
Zit jep daar met goed gedrag en 1,5m afstand. Alsnog heel bedrijf ziek.
Goed teken. Betekent dat het merendeel van de mensen niet op hol geslagen zijn van angst en paniek.quote:Op woensdag 13 mei 2020 13:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik heel weinig mensen met een mondkapje zie op straat of vanuit de supermarkt.
Diegene die je ermee ziet zien er wel kwetsbaar uit.
Zag de kapper en tatoeageshop ook zonder werken en de klant zonder.
Toch wel jammer dat je dit niet meer ziet bij supermarkten en contactberoepen.
Ik hoop dat het alleen zo lijkt vanuit mijn kluizenaar pov en mensen zich niet te cool vinden voor een mondkapje.
Doordat Australië een eiland is en teringgroot.quote:Op woensdag 13 mei 2020 12:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik doe eerst mijn handen....en daarna de hendel van het karretje met een stuk papier.
doen ze al maanden in australië, net zoals veel testen ( speciale inloop klinieken ) en contact tracing.
hoe zou het toch komen zo weinig besmettingen
er zijn ook al een aantal weken gewoon hand sanitizer en maskers te koop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |