abonnement Unibet Coolblue
pi_193100720
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:51 schreef Nia het volgende:
De winkelwagentjeswasser hier bij de Lidl is ander werk gaan doen en heeft de spuitbus met papier neergezet. Helaas voelen niet alle klanten zich geroepen om die handeling nu zelf te verrichten. :{
Als je niet aan je gezicht zit en na thuiskomst gewoon je klauwen wast moet er ook niks aan de hand zijn. Dat laffe veegje over een karretje door het winkelpersoneel gaat geen corona tegenhouden.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_193100749
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:51 schreef Nia het volgende:
De winkelwagentjeswasser hier bij de Lidl is ander werk gaan doen en heeft de spuitbus met papier neergezet. Helaas voelen niet alle klanten zich geroepen om die handeling nu zelf te verrichten. :{
Dat heeft toch ook totaal geen nut? Dan zit iedereen alsnog aan dezelfde spuitbus. Ik was mijn handen gewoon voordat ik naar de super toe ga. En als ik terug kom. En raak mezelf niet aan. Alsof alle producten in de super steriel zijn. Die zijn evengoed aangeraakt door iedereen. Panisch gedoe. Sowieso blijkt de kans op contact-overdracht nog al minimaal te zijn maar oké... voor de zekerheid.
  woensdag 13 mei 2020 @ 11:57:32 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193100754
Belgen nog maar 202 nieuwe gevallen vandaag.
  woensdag 13 mei 2020 @ 11:58:53 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193100775
Horeca en entertainment hier moet prijzen bevriezen maar krijgt in ruil daarvoor een BTW verlaging van 20 naar 9% en alle seizoenhotels aan de kust mogen sinds vandaag open.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193100778
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:54 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is irritant dat we er zo naar moeten gissen waar en waardoor mensen nou besmet zijn geraakt. Als hier meer onderzoek naar zou worden gedaan en de resultaten hiervan publiek bekend gemaakt zouden worden, konden we veel effectiever handelen om verdere besmettingen te voorkomen zonder alles maar dicht te houden.
Dat verklaart denk ook waarom mensen maurice de hond aandacht geven.
Hij roept dat dus wel en trekt logische conclusies op basis van internationaal onderzoek.

Ik hoor het liever van het RIVM maar daarbij zitten we qua info nog steeds in februari.
pi_193100795
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij is 99% van de mensen die besmet is geraakt, niet naar een festival of overvolle kroeg geweest. Dat is een kleine subgroep en verklaart sowieso niet alles 40+. De meeste besmettingen zullen op het werk plaatsgevonden hebben, en het meeste indammen van het virus dan ook door het thuiswerken komen. Ik zie niet in waarom jullie denken dat daarom de boel weer veilig is.
Werk is in de meeste gevallen gewoon doorgegaan en de besmetting niet. Dus verklaar je nader.
pi_193100799
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Na het indrukken van het pompje was je meteen je handen. Dus nee, geen probleem.
Beetje wrijven met de handen, echt handen wassen die je niet in een winkel
٩๏̯͡๏)۶
pi_193100806
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Als je niet aan je gezicht zit en na thuiskomst gewoon je klauwen wast moet er ook niks aan de hand zijn. Dat laffe veegje over een karretje door het winkelpersoneel gaat geen corona tegenhouden.
Handen desinfecteren bij binnenkomst lijkt mij sowieso logischer dan het karretje.
  woensdag 13 mei 2020 @ 12:00:47 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193100808
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:54 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is irritant dat we er zo naar moeten gissen waar en waardoor mensen nou besmet zijn geraakt. Als hier meer onderzoek naar zou worden gedaan en de resultaten hiervan publiekelijk bekend gemaakt zouden worden, konden we veel effectiever handelen om verdere besmettingen te voorkomen zonder alles maar dicht te houden.
Ik neem toch aan dat iedereen die positief test wel een lijstje moet invullen met waar hij/zij de afgelopen weken zoal is geweest en met wie/hoeveel close contacts er zijn geweest. Ondertussen zou je dan wel een aardige indruk moeten hebben waar de meeste besmettingen plaats vinden.
pi_193100817
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:48 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Wat komt er uit het handpompje?
Dat vraag ik mij geregeld af, een vloeistof met vermoedelijk wat alcohol er in
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 13 mei 2020 @ 12:01:30 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193100820
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 12:00 schreef Ronald het volgende:

[..]

Beetje wrijven met de handen, echt handen wassen die je niet in een winkel
Indien goed verspreid en je niet als een imbeciele zeehond aan het klappen bent 'doodt' de alcohol alles.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 13 mei 2020 @ 12:01:40 #62
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193100824
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 12:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Werk is in de meeste gevallen gewoon doorgegaan en de besmetting niet. Dus verklaar je nader.
Dat zegt-ie toch? Thuiswerken.
  woensdag 13 mei 2020 @ 12:02:50 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193100842
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 12:01 schreef Ronald het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij geregeld af, een vloeistof met vermoedelijk wat alcohol er in
Tenminste 60% alcohol maar in de regel zit er vaker rond de 70% alcohol in, vaak gecombineerd met wat gel van aloë vera.

Werkt perfect, draag het zelf altijd bij aangezien buiten handen met zeep wassen wat lastiger is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193100862
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:58 schreef Pumpalov het volgende:
Horeca en entertainment hier moet prijzen bevriezen maar krijgt in ruil daarvoor een BTW verlaging van 20 naar 9% en alle seizoenhotels aan de kust mogen sinds vandaag open.
Ik ben benieuwd hoe hotels met hun ontbijtbuffet,liften en aircosysteem het risico laag houden.
pi_193100891
Aantal IC patiënten nu onder de 400 volgens https://stichting-nice.nl/

COVID-19 infecties op de IC’s
Laatste update: 13-05-2020 12:04


Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 399

Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 72

Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2824

Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 775
pi_193100905
quote:
15s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:27 schreef alors het volgende:
Waarom worden in dit soort schrijnende gevallen mensen niet gewoon getest zodat ze normaal afscheid kunnen nemen. Dit kan toch niet waar zijn?
Tja, geen idee. In Amerika kunnen mensen van het witte huis elke dag getest worden en laatst was de UFC sport event er waar vechters ook dagelijks getest werden. Kan allemaal mits je genoeg geld heb denk ik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 13 mei 2020 @ 12:09:00 #67
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193100926
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 12:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe hotels met hun ontbijtbuffet,liften en aircosysteem het risico laag houden.
Ontbijtbuffet wordt niet meer gedaan (ook de all-in restaurants in Turkije gaan bijvoorbeeld met menu's werken ipv open buffetten)

En alles wordt continu schoongemaakt. Meen ieder uur ofzo. Meeste airco's zijn standalone en een beetje hotel reinigt die sowieso al na iedere gast, nu dus helemaal. En volgens mij verplicht om temperatuur te meten bij aankomst. Met verhoging is gast niet welkom.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 13 mei 2020 @ 12:09:45 #68
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193100934
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 12:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Tja, geen idee. In Amerika kunnen mensen van het witte huis elke dag getest worden en laatst was de UFC sport event er waar vechters ook dagelijks getest werden. Kan allemaal mits je genoeg geld heb denk ik.
In Nederland heb je geen privélabs waar je je kunt laten testen. Zat landen waar je tien tests per dag kan doen als je wil.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193100954
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2020 12:09 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ontbijtbuffet wordt niet meer gedaan (ook de all-in restaurants in Turkije gaan bijvoorbeeld met menu's werken ipv open buffetten)

En alles wordt continu schoongemaakt. Meen ieder uur ofzo. Meeste airco's zijn standalone en een beetje hotel reinigt die sowieso al na iedere gast, nu dus helemaal. En volgens mij verplicht om temperatuur te meten bij aankomst. Met verhoging is gast niet welkom.
Goede maatregelen wel. Hopelijk werkt het want het zijn belangrijke inkomstenbronnen.
pi_193100961
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:48 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Wat komt er uit het handpompje?
Bij de IKEA gootsteenontstopper :o :o

Bron https://nos.nl/artikel/23(...)in-fles-handgel.html

[ Bericht 14% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 13-05-2020 12:19:27 ]
pi_193100975
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij is 99% van de mensen die besmet is geraakt, niet naar een festival of overvolle kroeg geweest. Dat is een kleine subgroep en verklaart sowieso niet alles 40+. De meeste besmettingen zullen op het werk plaatsgevonden hebben, en het meeste indammen van het virus dan ook door het thuiswerken komen. Ik zie niet in waarom jullie denken dat daarom de boel weer veilig is.
Mijn ouders zijn besmet geraakt in een typsiche setting: in een verenigingsgebouw tijdens een vergadering en na afloop een feestje. Met veel oude mensen.

En ik lees verhalen over koren en kerkdiensten.
  woensdag 13 mei 2020 @ 12:15:34 #72
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193100987
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 12:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Goede maatregelen wel. Hopelijk werkt het want het zijn belangrijke inkomstenbronnen.
Met de BTW-verlaging, het bevriezen van de prijzen en het geven van een 2-5tal hotelovernachtingen aan iedere inwoner van het land (tot een bepaald inkomen) wel een risicootje maar goed, gaan het zien.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 13 mei 2020 @ 12:16:07 #73
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193100991
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 12:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Bij de IKEA gootsteenontstopper :o :o
Dan zijn je handjes wel schoon ja _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 13 mei 2020 @ 12:21:02 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_193101034
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:54 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is irritant dat we er zo naar moeten gissen waar en waardoor mensen nou besmet zijn geraakt. Als hier meer onderzoek naar zou worden gedaan en de resultaten hiervan publiekelijk bekend gemaakt zouden worden, konden we veel effectiever handelen om verdere besmettingen te voorkomen zonder alles maar dicht te houden.
Dit was van een Fins onderzoek anderhalve week geleden die ik hier nog niet gepost had zien worden. Finland heeft niet heel veel besmettingen gehad, dus de resultaten kunnen wat verschoven zijn, maar daardoor is de contact tracing wel weer accurater.

-----

Some information from Finland about the results from their contact tracing in the Helsinki area.


Public events were a big spreader as expected.

Most situations where spread occurs are similar: Close contact or staying in the same place indoors for a longer time.

Most transmission now are within households, from one of the adults bringing the infection home.

A lot of the time the entire household gets sick but not always, children are usually the ones staying healthy.

Unclear if this is because they don't get infected or because they are asymptomatic.

Asymptomatic children getting tested very rarely test positive, when schools were still open they found one infection in a student at the beginning of March.
4 classes were quarantined and zero other cases came up.

Appears to be that kids have a harder time getting infected as well as milder symptoms when infected.

When schools were still open very few cases happened there and almost always in teachers.

People not being able to work from home are clearly overrepresented, as to be expected.

Health care personnel is not overrepresented compared to other parts of the working population.

Very few cases of infected people in turn infecting care givers and only single digit confirmations of patient -> doctor transmission.

Construction workers have been the most surprising area of overrepresentation.

Grocery store employees are surprisingly not overrepresented at all.

Assumption is that they take hygiene seriously and keep social distancing in the stores.

Restaurants have a small transmission risk for people at the same table, but no transmissions to other tables have been found at this point. This is data from before the restaurants were closed for table seating.

Zero confirmed infections from people that have got it from packages/food/other objects. All cases in Finland come from people that have human contact.

Probably very small chance of being infected outside as long as some distance is being kept. Indoors has a much higher chance.

Article in Finnish here: https://www.hs.fi/tiede/art-2000006495503.html


----

Het is wat mij betreft vrij duidelijk dat plekken waar mensen binnenzitten of gedurende langere tijd niet goed afstand houden, tot infectie leiden (thuis, kantoor en bouwvakkers resp.). Het lijkt erop dat je een redelijke viral load moet krijgen om zwaar getroffen te worden. Vandaar ook dat sinds ze gestopt zijn met vernevelen en oppassen bij het extuberen, de verplegers relatief minder zwaar getroffen worden dan in de eerste maanden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 13 mei 2020 @ 12:22:00 #75
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_193101048
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2020 12:09 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ontbijtbuffet wordt niet meer gedaan (ook de all-in restaurants in Turkije gaan bijvoorbeeld met menu's werken ipv open buffetten)
Kan je nog niets van zeggen. Veel ketens zijn nog hard bezig om hiervoor protocollen op te stellen. Eentje die ik zelf wel bezoek heeft wel als visie nog steeds buffetten te doen. De diversiteit vind ik zelf ook belangrijk als ik op vakantie ben
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')