Als ze een paar tenten stevig op de bon slingeren (economisch delict, dat is een forse) en dat een beetje uitmelken in de krant dan kijkt de rest echt wel uit waarschijnlijk. En als ze ook de bezoekers beboeten dan wordt de kans dat iedereen netjes meewerkt ook weer een stuk groter.quote:Op zondag 10 mei 2020 18:45 schreef FerryN7 het volgende:
[..]
Dat niet alleen ze kunnen dat ook echt niet maken naar de horeca toe. Alles weer klaargemaakt en ingekocht etc etc en dan 1 week later weer dicht. Nee dat zie ik sowieso niet gebeuren.
Juni wordt gewoon een testperiode en als dat niet goed gaat (qua drukte en handhaving) dan zullen ze wel besluiten dat de horeca toch iets langer dicht moet blijven. Heb trouwens ook al gelezen dat ze de horeca niet gaan handhaven (omdat je natuurlijk niet elke tent kan controleren), maar gewoon vertrouwen dat eigenaren het zelf regelen. Dat kan nog weleens mis gaan want er zitten genoeg rotte eieren tussen die schijt hebben en meer mensen toelaten dan mag. Maar dat gaan we in juni wel meemaken.
Om dit nog eens even te doen, ook voor mijn eigen beeldvorming, uitgaande van een constante R(0) sinds de lockdown. Zie voor (o.a.) het aantal opnames per dag: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafiekenquote:Op zondag 10 mei 2020 18:30 schreef mark6791 het volgende:
Met nieuwe uitgangspunten kun je dit getal simpel opnieuw berekenen (waarbij uitgaan van het aantal opnames het beste lijkt).
Ik denk het wel, maar komt mede door vele egotrippers hier in Nederland die laks hebben aan de maatregelen.quote:Op zondag 10 mei 2020 18:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Verwachten jullie dat hier in Nederland - zoals in Duitsland - het aantal besmettingen (en de graad) snel zal stijgen en daarmee de versoepelingen in juni/julie mee in gevaar komen?
Vanaf deze week zijn mensen zelf verantwoordelijk voor naleven van de maatregelen zoals 1,5 meter afstand houden en etc. Ja ik denk ook eerlijk dat hier in Nederland te veel egotrippers zijn die aan zichzelf denkt, van ach dat overkomt mij echt niet, dus ik hou me niet aan de maatregelen... dat is echt gevaarlijk wat ze ook doen.quote:Op zondag 10 mei 2020 18:20 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In Duitsland zit de R0 weer boven de 1 zag ik. Verontrustend.
Het gaat hier ook gebeuren, maar de vraag is wanneer. De knoop voor 1 juni wordt een week van tevoren doorgehakt, en dan zijn de gevolgen van de heropeningen van scholen en kappers pas gedeeltelijk te zien. Inschatting: op 24 mei wordt bekend gemaakt dat de terrassen open mogen en op 6 juni gaan ze weer dicht. Hopelijk voor de kinderen is het wel mogelijk om de scholen open te laten, maar dat moeten we afwachten.
Dit soort overwegingen worden echt niet gemaakt hoor.quote:Op zondag 10 mei 2020 18:45 schreef FerryN7 het volgende:
[..]
Dat niet alleen ze kunnen dat ook echt niet maken naar de horeca toe. Alles weer klaargemaakt en ingekocht etc etc en dan 1 week later weer dicht. Nee dat zie ik sowieso niet gebeuren.
Ik heb helemaal niet zo’n slecht beeld van de gemiddelde Nederlander voor zover ik heb kunnen waarnemen, zit dat negatieve beeld niet vooral in je hoofd?quote:Op zondag 10 mei 2020 19:01 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Vanaf deze week zijn mensen zelf verantwoordelijk voor naleven van de maatregelen zoals 1,5 meter afstand houden en etc. Ja ik denk ook eerlijk dat hier in Nederland te veel egotrippers zijn die aan zichzelf denkt, van ach dat overkomt mij echt niet, dus ik hou me niet aan de maatregelen... dat is echt gevaarlijk wat ze ook doen.
Nou ja, ik heb het gehoord van iemand die heeft gezegd dat sommige mensen niet aan de maatregelen houden.quote:Op zondag 10 mei 2020 19:07 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet zo’n slecht beeld van de gemiddelde Nederlander voor zover ik heb kunnen waarnemen, zit dat negatieve beeld niet vooral in je hoofd?
Als je goed luistert geeft die jongen geen antwoorden, hij stelt vragen.quote:Op zondag 10 mei 2020 16:44 schreef mark6791 het volgende:
Ik ken de argumentum ad populum-fout inderdaad.
Dat maakt echter niet dat het omgekeerde waar is (de a contrario-fout). Als een eenling iets zegt wat tegen de meute ingaat, is er ook een grote kans dat het onzin is wat hij zegt.
Ja, we kennen mensen als Galileo en Semmelweis, maar daar staan miljoenen idioten tegenover die wel onzin verkochten.
Jouw impliciete gedachte is dan ook een fout op zichzelf, die we de Galileo gambit noemen: https://rationalwiki.org/wiki/Galileo_gambit
Ja je moet ook niet naar -edit- luisteren.quote:Op zondag 10 mei 2020 19:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb het gehoord van iemand die heeft gezegd dat sommige mensen niet aan de maatregelen houden.
Ik heb geen negatieve beeld in mijn hoofd hoor., maar ben wel erg voorzichtig met alles. Dus ik neem anderen echt serieus.quote:Op zondag 10 mei 2020 19:07 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet zo’n slecht beeld van de gemiddelde Nederlander voor zover ik heb kunnen waarnemen, zit dat negatieve beeld niet vooral in je hoofd?
En terecht. Die keuzes zijn belangrijker dan een terrasje.quote:Op zondag 10 mei 2020 19:05 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dit soort overwegingen worden echt niet gemaakt hoor.
Als een maatregel moet worden genomen, dan wordt 'ie gewoon genomen.
Wat gaat die zeggen dan?quote:Op zondag 10 mei 2020 19:05 schreef RipCity het volgende:
Over 55min de grote persco van Boris. Live op de bbc1.
Je denkt dan eerder aan carnaval.quote:Op zondag 10 mei 2020 19:20 schreef Za het volgende:
Vraag.
Op 3 maart 1e Nederlandse vastgestelde covid besmetting.
Op 20 maart hadden volgens het RIVM 560.000 Nederlanders een reeds doorgemaakt corona.
Ga je dan met een RO van 2,44 niet denken aan een externe besmettingsbron?
quote:Op zondag 10 mei 2020 19:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat gaat die zeggen dan?
Alles lekt toch altijd eerst uit
Valt mee. Behalve de slogan nog heel weinig uitgelekt.quote:Op zondag 10 mei 2020 19:20 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat gaat die zeggen dan?
Alles lekt toch altijd eerst uit
jij!quote:Op zondag 10 mei 2020 16:26 schreef Lavenderr het volgende:
Je zou toch helemaal gek worden van die cijfers die dag in dag uit over ons uitgestort worden.
Maar het beeld wat je er zelf van hebt? Of kom je niet buiten?quote:Op zondag 10 mei 2020 19:10 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb het gehoord van iemand die heeft gezegd dat sommige mensen niet aan de maatregelen houden.
Ik ben wel buiten geweest, maar wel af en toe in stad. wel soms druk en niet druk, afwisselend.quote:Op zondag 10 mei 2020 19:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar het beeld wat je er zelf van hebt? Of kom je niet buiten?
En dan gewoon praten over veel egotrippers die het niet zo nauw nemen met de regels?quote:Op zondag 10 mei 2020 19:43 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik ben wel buiten geweest, maar wel af en toe in stad. wel soms druk en niet druk, afwisselend.
De lockdown vermindert verspreiding tussen groepen, maar niet in groepen (woonzorgcentra etc.). Dus zal de R0 niet constant zijn, die neemt af naarmate het aantal onbesmette personen in besmette groepen afneemt.quote:Op zondag 10 mei 2020 18:52 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Om dit nog eens even te doen, ook voor mijn eigen beeldvorming, uitgaande van een constante R(0) sinds de lockdown. Zie voor (o.a.) het aantal opnames per dag: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Er is nog veel onzekerheid over het generation interval (serial interval). Een aantal modellen wijzen op pre-symptomatische transmissie in meer dan de helft van de gevallen wanneer containment maatregelen van kracht waren. Als je een waarde van 5 dagen neemt wordt het 0.70.quote:Als we het voorzichtig willen houden, dan kunnen we het beste een lage en vroege piek kiezen (dit zorgt voor een wat hogere inschatting van de R(0)).
Stel dat we uitgaan van 500 opnames op 26 maart.
Stel dat we uitgaan van 30 opnames op 4 mei (tot nu toe 27).
We moeten ook uitgaan van ongeveer hetzelfde opnamebeleid.
Latere gegevens dan 4 mei pakken heeft niet zo veel zin, omdat deze cijfers nog aangevuld kunnen worden.
Dan hebben we dus een daling van 94% in 40 dagen (30 is 6% van 500).
Als we weer uitgaan van een gemiddelde besmettingstijd van 8 dagen, dan zou de R(0) 0,57 zijn geweest.
of 0.75 bij een periode van 5 dagen.quote:Als het aantal op 4 mei niet 30 is maar eigenlijk 50 moet zijn, dan leidt dit tot een aanpassing van de R(0) naar 0,63.
Nee ok maar zou wel echt heel zuur zijn. Maarja los van dat zie ik het voorlopig niet gebeuren. Het moet dan wel heel erg uit de hand lopen qua besmettingen willen ze de horeca weer dicht gooien.quote:Op zondag 10 mei 2020 19:05 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dit soort overwegingen worden echt niet gemaakt hoor.
Als een maatregel moet worden genomen, dan wordt 'ie gewoon genomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |