SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:15 schreef Myraela het volgende:
Kreeg een derde van m'n pizza niet op, maar heb wat later wel nog een zak linzenchips met mijn vriend gedeeld. Een hele zak is 40 gram, dus geen hele grote. En toch nog een rondje gelopen, dus ik vind het weer een net dagje.
Planning morgen:
O: Twee gebakken appels met rozijnen
L: Snelle Shakshuka met een restje tomatensaus, paprika, bloemkool, spinazie, twee eieren en een half bakje cottage cheese
T: Pakje maiswafels
T: Amandelen
D: Volkoren pasta met linzensaus en een tomatensalade
Tel jij eigenlijk kcal?quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:17 schreef Myraela het volgende:
Kut, ik had niet door dat ik het topic sloot. Mag ik even mijn laatste post hier nog neerzetten, want stiekem kijk ik zelf regelmatig terug naar m'n geplande lijstjes.
[..]
Niet dagelijks, maar ik vul het eens in de zoveel tijd nog wel in wanneer ik twijfel. Ik zit over het algemeen rond de 1500 kcal.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:20 schreef Sarabi het volgende:
Tel jij eigenlijk kcal?
Krijg soms het idee dat je vrij weinig eet, maar dat is altijd lastig in te schatten met lijstjes en hoeveelheden.
Okéquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet dagelijks, maar ik vul het eens in de zoveel tijd nog wel in wanneer ik twijfel. Ik zit over het algemeen rond de 1500 kcal.
Je lijstjes zijn langquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:44 schreef Myraela het volgende:
Ik vind mijn lijstjes juist vaak zo lang, maar dat komt omdat ik vaak, maar wel lichte dingen of kleine porties eet. Alleen lunch en avondeten is vaak wat groter, maar daarbij probeer ik dan wel vaak veel groenten te eten. Ik zou misschien wel nog iets meer vette producten kunnen eten. Daar ben ik misschien iets te voorzichtig in. Al eet ik vaak noten.
En ik heb weer avocado's. Maar dan haal ik zo'n netje, want die zijn het goedkoopst. Maar die moeten dan nog zeker 2 weken liggen voordat ze een beetje eetbaar beginnen te worden.Dus nog even geduld.
Ja dit had ik niet verwacht, snap het ook niet helemaal.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:19 schreef Declan-Harp het volgende:
Huilen! Sportschool nog tot 1 september dicht..Terwijl er best wat mogelijk is met tijdvakken die je kunt reserveren, maximaal zoveel mensen naar binnen, cardiomachines om en om ''sluiten''. Meh.
De luxe sportschool waar ik hiervoor bij was heeft alles naar buiten gesleept, want dáár mag wel gesport wordenquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja dit had ik niet verwacht, snap het ook niet helemaal.
Dat is nog best een idee inderdaadquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:25 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
De luxe sportschool waar ik hiervoor bij was heeft alles naar buiten gesleept, want dáár mag wel gesport wordenOok een idee..
Nou ja, we wandelen en fietsen maar weer door
Ik moet m'n kind steeds meeslepen, die heeft niet elke dag zin in een rondje van 5km natuurlijkquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is nog best een idee inderdaad
Niets mis met wandelenmaar snap dat mensen de sportschool missen
Oja met kind wandelen is minder relaxedquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:32 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik moet m'n kind steeds meeslepen, die heeft niet elke dag zin in een rondje van 5km natuurlijk![]()
De binnenzwembaden gaan wel weer open, misschien dat ik straks wat baantjes kan trekken.
Gelukkig is m'n fitnessabo per 1 mei bevroren, daar betaal ik niks meer voor tot het weer volledig open gaat.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:19 schreef Declan-Harp het volgende:
Huilen! Sportschool nog tot 1 september dicht..Terwijl er best wat mogelijk is met tijdvakken die je kunt reserveren, maximaal zoveel mensen naar binnen, cardiomachines om en om ''sluiten''. Meh.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ALS we eenmaal lopen is het prima hoorquote:Op donderdag 7 mei 2020 10:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oja met kind wandelen is minder relaxed
quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:34 schreef Myraela het volgende:
[..]Dankje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:34 schreef Myraela het volgende:
[..]DuidelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Top.quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:07 schreef Declan-Harp het volgende:
Vanochtend weer een nieuw laagst gewicht, nog 200gr en ik ben 10kg afgevallen!![]()
Mijn auto moet voor de APK, als het allemaal wat meevalt qua kosten blijft er geld over voor nieuwe jurkjes. In maat M!
Nice! En yay, maat M.quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:07 schreef Declan-Harp het volgende:
Vanochtend weer een nieuw laagst gewicht, nog 200gr en ik ben 10kg afgevallen!![]()
Mijn auto moet voor de APK, als het allemaal wat meevalt qua kosten blijft er geld over voor nieuwe jurkjes. In maat M!
Wauw lekker bezigquote:Op donderdag 7 mei 2020 11:07 schreef Declan-Harp het volgende:
Dankje! Ik heb toevallig maandag de sourcream gehaald, zijn inderdaad lekker. Maar de zakjes vind ik meer smaak hebben. Ze zijn trouwens nu in de aanbieding bij Big Bazar, 2 zakjes voor 1 euro.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:17 schreef Myraela het volgende:
Omdat hier meer mensen zitten die fan zijn van de maiswafels van de AH. Ik heb alle smaken nu geprobeerd, en deel graag mijn aanbevelingen.
Maiswafel paprika: Hiervan wisten we al dat die awesome was, vind ik zelf ook het lekkerste. Heeft het meest smaak.
Maiswafels sour cream en onion: Dikke prima, zeker halen. De zakje mini snack-a-jacks zijn lekkerder. Maar bij deze betaal je 1,19 voor 5 pakjes van 3 wafels, dus dat is fijn. Zoveel verschil in smaak is er niet. Disclaimer: ik hou van alles met sour cream & onion smaak, dus ik ben misschien bevooroordeeld. En een gratis extra tip: Lidl heeft weer blikjes met amandelen met sour cream & onion smaak. Die zijn hemels, echt hemels.
Maiswafels kaas: Smaakt als een iets wat flauwe Cheetos. En dat bedoel ik positief. Zou vaker kopen.
Maiswafels spicy biet: Smerig, zou niet nog een keer kopen. Maar met een beetje hummus eet ik dit pakje nog wel op.
Oh dat is lekker!quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:54 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Wauw lekker bezig
Ik baal ook van de sportscholen. Maar gelukkig gaat mijn gym buiten soort bootcamp/ hitt trainingen aanbieden. En voor de rest inderdaad hardlopen, fietsen, en thuis krachttraining.
Misschien heb ik dan straks als ze wel weer open mogen voortaan wel veel meer zin om te gaan
Wow, wat goed! Ik duim dat de auto meevalt!quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:07 schreef Declan-Harp het volgende:
Lekker bezig. Volgens mij is het vooral met die weegschalen dat ze het percentage niet goed kunnen aangeven. Dus hij weet niet of het nu 23% BF is of 20 of 25%.quote:Op donderdag 7 mei 2020 16:24 schreef -Spring het volgende:
Ik ben ook erg blij met mn resultaat. ♡
Vooral omdat ik niet alleen gewicht ben verloren (rond mn middel, precies waar alles zich concentreerde) maar vooral omdat mn spiermassa niet is afgenomen. Toegenomen zelfs. Als ik de weegschaal moet geloven althans. (Ik weet dat de meningen over deze weegschalen verdeeld zijn, maar ik ben er erg blij mee. Hij is in alle metingen erg consequent.)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo ben ik ook in een nacht 7 kilo 'aangekomen'quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:28 schreef minilot het volgende:
Ja snotver.. Mijn oude gammele analoge weegschaal raakte eerder deze week definitief kaduuk, dus maar eens een fancy nieuwe digitale besteld: in één keer ruim vijf kilo meer dan de vorige metingNou had ik wel én al mijn kleren aan, een hoop gedronken (waaronder twee biertjes) en net dit avondeten op: https://smittenkitchen.co(...)h-schmaltzy-cabbage/
..maar toch!
Hopen op een iets bemoedigender getal als ik er morgenochtend nakend pre-ontbijt op sta
Ja, matig is dat.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 08:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zo ben ik ook in een nacht 7 kilo 'aangekomen'
Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Frustrerend om weer iets 'aangekomen' te zijn, maar ook echt irritant voor je totale overzicht. Ik zou het waarschijnlijk gewoon bij m'n startgewicht optellen. Want dag, die kilo's zijn er echt vanaf gegaan.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 09:07 schreef minilot het volgende:
Ja, matig is dat.Wat complete onzin is natuurlijk, want aan je lijf verandert het geen fluit! Hoe heb je het eigenlijk meegerekend in je totale afvalscore tot dusver?
Dit is ondertussen al 4 (of 5?) jaar geleden. Ik heb dat uiteindelijk als nieuwe start gebruikt en vanaf daar gaan tellen. Kon niets anders verzinnen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 09:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, matig is dat.Wat complete onzin is natuurlijk, want aan je lijf verandert het geen fluit! Hoe heb je het eigenlijk meegerekend in je totale afvalscore tot dusver?
7 kg is ook wel echt een groot verschil... Normaal zou je denken dat zo'n weegschaal maximaal 3 - 5 kg af kan wijken.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 08:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zo ben ik ook in een nacht 7 kilo 'aangekomen'
Ja, dat vond ik ook.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:03 schreef Pinuts het volgende:
[..]
7 kg is ook wel echt een groot verschil... Normaal zou je denken dat zo'n weegschaal maximaal 3 - 5 kg af kan wijken.
Slim die porties zo!quote:Op vrijdag 8 mei 2020 09:58 schreef Myraela het volgende:
Lijstje vandaag:
O: Banaan
L: Twee volkoren boterhammen met sandwichspread, tomaat en spinazie
T: Komkommer met hummus en sambal
T: Amandelen en pure chocolade
D: Hartige taart met champignons en prei, salade ernaast
T: Vega balletjes, olijven en tomaatjes
Ik heb dus chocolade 'druppels' gekocht. Nouja, de echte kleine druppels hadden ze niet bij de Albert Heijn, maar dit zijn kleine schijfjes. En de dressingbakjes die ik normaal gebruik voor een portie noten, gebruik ik nu voor een mix van amandelen en pure chocolade. Om er even een beeld van te geven, als jullie de komende tijd elke keer chocolade in m'n lijstjes zien.![]()
[ afbeelding ]
Weet je wat mij helpt? Niet meer 'zo maar' de winkel in kunnen om vreterij te halen. Ik beperk me tot de weekboodschappen en af en toe een rondje ''dit ben ik vergeten''.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vanochtend 73,1 kg. Dat betekent een BMI onder de 26!
Grappig hoe de een aankomt en de ander juist niet in deze tijd.
Ja, mij helpt dit echt enorm. Ik doe dit nu al maanden voor noten en heb ook kleine bakjes om B&J ijs meteen in kwarten te verdelen. En koop verder ook bewust veel in kleine portieverpakkingen. Gewoon een makkelijke duidelijke grens van wat een portie is. Die niet geleidelijk of tijdens een vreetbui ineens groter kan worden. Ik ken mezelf een beetje.quote:
Zoutloze PATAT bestellenquote:Op vrijdag 8 mei 2020 18:17 schreef Pinuts het volgende:
Waarom moeten mensen hier thuis altijd op vrijdag bedenken dat het lekker is om weer eens frietjes te eten. Ik heb niks tegen frietjes, maar zaterdag is mijn weegdag en dan valt het altijd zo tegen door al dat zout
Weegdag naar vrijdag verplaatsen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 18:17 schreef Pinuts het volgende:
Waarom moeten mensen hier thuis altijd op vrijdag bedenken dat het lekker is om weer eens frietjes te eten. Ik heb niks tegen frietjes, maar zaterdag is mijn weegdag en dan valt het altijd zo tegen door al dat zout
Dat kan nu met thuiswerken wel. Maar als we dadelijk weer 'normaal' gaan werken ben ik door de week weg, dus geen weegschaal.quote:
Zijn dat ook van die Sistema bakjes, en zo ja, welke? Met nootjes enzo werkt dat voor me, al vrees ik dat ik bij B&J alsnog de 4 bakjes opentrekquote:Op vrijdag 8 mei 2020 11:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, mij helpt dit echt enorm. Ik doe dit nu al maanden voor noten en heb ook kleine bakjes om B&J ijs meteen in kwarten te verdelen. En koop verder ook bewust veel in kleine portieverpakkingen. Gewoon een makkelijke duidelijke grens van wat een portie is. Die niet geleidelijk of tijdens een vreetbui ineens groter kan worden. Ik ken mezelf een beetje.
Ik was vroeger al van de chips in m'n bakje aanstampen, want dan was het toch echt maar 1 bakje chips.
Maar je kan nog wel gewoon naar de winkel voor de kleine dingen. Ik zie ook zat mensen dat doen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:51 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Weet je wat mij helpt? Niet meer 'zo maar' de winkel in kunnen om vreterij te halen. Ik beperk me tot de weekboodschappen en af en toe een rondje ''dit ben ik vergeten''.
Nee, ik vond het lastig om bakjes in de juiste maat te vinden. Ik heb uiteindelijk deze gehaald, volgens mij eigenlijk voor babyvoeding.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 06:38 schreef Holyme het volgende:
[..]
Zijn dat ook van die Sistema bakjes, en zo ja, welke? Met nootjes enzo werkt dat voor me, al vrees ik dat ik bij B&J alsnog de 4 bakjes opentrekDat is iets waar ik nog bar weinig controle over heb. Maar 3x raden wat hier nu in de vries ligt... Misschien zo die potten eens in 4 snijden en proberen.
Even gekeken, die maat is echt perfect qua inhoud, haha!quote:Op zaterdag 9 mei 2020 09:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, ik vond het lastig om bakjes in de juiste maat te vinden. Ik heb uiteindelijk deze gehaald, volgens mij eigenlijk voor babyvoeding.![]()
https://www.bol.com/nl/p/(...)00000002224218/?s2a=
Het kán wel, maar ik vind het zo'n gedoe. Karretje ontsmetten, met dat ding door de winkel, mensen ontwijken, je bent dan veel bewuster bezig met het proces van ''junk'' kopen.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 07:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Maar je kan nog wel gewoon naar de winkel voor de kleine dingen. Ik zie ook zat mensen dat doen.
Ik heb ook een best gênante (deel)reden voor afvallen. Mn vriend moet nauwelijks nog ‘s avonds weg. Dat was voor mij ook wel eens een moment om lekker teveel chippies te eten op de bank.
Naast de gemiste etentjes is dat gewoon een erg slechte gewoonte, waar ik moeizaam vanaf kwam.
Die bakjes zijn fijn lijkt me! Ik heb weleens 12 gram walnoten afgewogen en dat is nu wat ik als snackje meeneem naar mn werk (naast appel en een bakje snoeptomaatjes). Voordeel van zo’n klein bakje is dat hem niet voller kan gooien!
Ik heb ze van de sow low. Ideale maar voor mijn nootjes, maar ook voor 1 portie eiwitpoeder of saladedressingquote:Op zaterdag 9 mei 2020 09:36 schreef Holyme het volgende:
[..]
Even gekeken, die maat is echt perfect qua inhoud, haha!
Die kleintjes bedoel je? Die heb ik al, dit ging om een B&J maatquote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:53 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik heb ze van de sow low. Ideale maar voor mijn nootjes, maar ook voor 1 portie eiwitpoeder of saladedressing
Blij dat die hier niet zit...quote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:32 schreef Declan-Harp het volgende:
Voor de B&Js Moo liefhebbers; vanaf volgende week in de aanbieding bij de Dirk voor 1,99 per pint. Woensdag zelfs voor 99ct..
Ik had eergisteren net eentje bij de AH gehaald voor 3,99quote:
Ik merk zelf vooral dat de magie van IF pas opkomt na 24 uur vasten. Tussen de 24 uur en 36 uur vasten gaan mijn ketonen flink omhoog wat dus een indicator is dat mijn insuline in dat tijdsbestek drastisch omlaag gaat (insuline in het bloed voorkomt dat je vet verbrandt). In die uurtjes verbrand je dus het meeste vet zonder dat het lichaam het signaal krijgt om het metabolisme af te zwakken. Voor mij was het ook een flinke stap maar 36 uur vasten geeft mij net wat betere resultaten dan 24 uur vasten.quote:Op zondag 10 mei 2020 12:44 schreef Holyme het volgende:
Mooi dat je iets hebt gevonden wat voor je werktEr zijn er hier meerdere die aan IF doen (waaronder ik), maar 36u vasten spreekt me totaal niet aan. Kans dat ik in een vreetbui verval is dan groter als ik eenmaal begin met eten - ookal is mijn hongergevoel dan minder groot. Mijn intentie is om op gewicht te blijven (kilo'tje of wat mag er nog wel af), en dat op een gezonde manier die lange termijn vol te houden is, en waarbij ik niet veel hoef te laten. Zoveel mensen, zoveel manieren...
Klinkt tof, die ga ik downloaden!quote:Op zondag 10 mei 2020 12:32 schreef Holyme het volgende:
Maar even een hele dikke aanrader voor de (beginnende) lopers hier: Zombies, Run! appIk ben totáál niet van de horror, maar man, wat een onwijs toffe app. Vanochtend wezen lopen, weer een missie compleet, en ik wil nu weer
![]()
Goed bezig! Dat zijn de kleine overwinningen die het doen!quote:Op zondag 10 mei 2020 18:27 schreef Myraela het volgende:
Weer een kleine overwinning. We wilde eten bestellen, mijn vriend had erg veel zin in spareribs, maar ik kon eigenlijk niets vinden dat me echt enthousiast maakte. Dus nu bespaar ik kcal en geld door gewoon de geplande rauwkost met hummus en falafel te eten terwijl mijn vriend wel zijn spareribs eet.
Yay. Waarom alleen uit gezelligheid ook iets bestellen. Dat is helemaal niet gezelliger.
Ben wel benieuwd wat je van dat easy veggie vindtquote:Op maandag 11 mei 2020 17:35 schreef Declan-Harp het volgende:
T: Bakje watermeloen
L: 2 volkoren boterhammen met eitjepreitje salade en kaas
T: 2 havermoutmuffins
D: Easy Veggie met zilvervliesrijst
T: Laatste paar blokjes kaas die ik nog heb liggen
https://www.ah.nl/product(...)-veggie-roasted-corn
Ik vond het lekker! Had liever de falafel variant gehad maar die was er niet. Zoete aardappel vinnik vies.quote:Op maandag 11 mei 2020 18:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat je van dat easy veggie vindt![]()
Hier een geroosterde boterham, skyr, stukje quiche en vooral velen zwarte koffiedag na een weekend de Bourgondiër uithangen![]()
Straks asperges en wat risotto met groenten als avondeten
Echt een toffe tip! Net voor een tweede loopje gegaan, en dit maakt het toch wat dynamischer. En geeft je de motivatie toch nog even iets langer of sneller weer te gaan rennen. En het maakt helemaal niets uit voor het verhaal dat ik ook gewoon veel wandel. Bedankt!quote:Op zondag 10 mei 2020 12:32 schreef Holyme het volgende:
Maar even een hele dikke aanrader voor de (beginnende) lopers hier: Zombies, Run! appIk ben totáál niet van de horror, maar man, wat een onwijs toffe app. Vanochtend wezen lopen, weer een missie compleet, en ik wil nu weer
![]()
Suikerbroodquote:Op dinsdag 12 mei 2020 08:48 schreef Barreltje het volgende:
Goed. Lijstje.
O: 1 ei , 2 x eiwit
B: 25 min fietsen
T: 2 plakken suikerbrood![]()
T: 2 maiscrackers met gebakken kipfilet
L: salade
T: handje nootjes
T: appel met kaneel
D: agv
Uhuh.. met roomboterquote:Op dinsdag 12 mei 2020 08:51 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
SuikerbroodGaat hier altijd in één keer op
quote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 12 mei 2020 09:36 schreef Pinuts het volgende:
Vandaag qua gezond eten geen goede dag want jarige hier. En aangezien dat nu niet echt met gezelligheid/familie kan dan komt er hier meestal eten
Vanmorgen daarom ook geen zin om te sporten. Dus eerste keer in 3 weken geskipt... Maar goed, morgen weer gewoon goed verder. Vandaag op de weegschaal 73.0. Dus met een beetje geluk dit weekend voor het eerst in de 72 ergens..
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 07:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt een toffe tip! Net voor een tweede loopje gegaan, en dit maakt het toch wat dynamischer. En geeft je de motivatie toch nog even iets langer of sneller weer te gaan rennen. En het maakt helemaal niets uit voor het verhaal dat ik ook gewoon veel wandel. Bedankt!
Damn, respect hoor om zo vroeg op te staan om te gaan sporten!quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:07 schreef minilot het volgende:
Ik loop gewoonlijk 's morgens erg vroeg (starten vóór 06:00) buiten en iets in me zegt dat ik dan nog te slaperig ben om Zombies! Run! niet meer eng te vinden
Mwah, 'sport', dat nou ook weer niet. Ik wandel tussen de één en twee uur op toffe muziek, mits ik toch al heel vroeg wakker ben (meestal dankzij mijn koter), meestal maar een keer of twee per week - ik zet er nooit een wekker voorquote:Op woensdag 13 mei 2020 11:10 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Damn, respect hoor om zo vroeg op te staan om te gaan sporten!
En, hoe is het afgelopen vandaag?quote:Op woensdag 13 mei 2020 09:00 schreef Myraela het volgende:
Normaal weet ik eigenlijk de dag van te voren al wat ik ga eten, maar vandaag kom ik er niet echt uit. Ik weet gewoon niet waar ik zin in heb.Grote kans dat ik het weer helemaal omgooi. Alleen de avocado's zijn rijp, dus die moet in het lijstje blijven. En de twee vega burgers moeten ook op.
T: Skyr met een pruim en blauwe bessen
L: Twee geroosterde boterhammen met geprakte avocado en misschien een ei erop
T: Komkommer met hummus en sambal
D: In ieder geval twee vega burgers, een bonenburger en een champignonburger, die moeten op. Misschien met een broodje? Misschien met alleen wat tomaat en gekookte worteltjes.
Het ging van 'ik weet niet wat ik moet eten' naar 'ik eet gewoon alles!'. Dus niet helemaal top. Haal alle groente uit mijn lijstje, voeg extra boterhammen, chocolade, amandelen en quinoachips toe.quote:
Bij geen plezier -> stoppenquote:Op woensdag 13 mei 2020 18:42 schreef Pinuts het volgende:
Ik zit een beetje in een dilemma betreft sport. Ik deed voor de corona aan boksen en krachttraining en vond dat altijd leuk. Nu tijdens de corona kan ik uiteraard niet boksen, maar doe ik 2x in de week aan hardlopen en krachttraining voor het onderlichaam en 2x in de week krachttraining voor het bovenlichaam.
Ik merk echter dat ik steeds meer opzie tegen die krachttraining thuis. Ik vind het gewoon niet leuk en merk aan mezelf dat ik smoesjes ga verzinnen om het niet te hoeven doen. Het hardlopen zelf vind ik wel erg leuk en kijk ik ook vaak naar uit, maar dan komt ook weer de gedachte dat ik daarna nog krachttraining moet doen.
Dus nu zit ik in dilemma wat met die krachttraining te doen. Gewoon even helemaal schrappen en 3x per week gaan hardlopen? Of me niet aanstellen en gewoon op discipline doorgaan...
Voordeel is wel dat ik vanaf deze week weer op een aangepaste manier 1x in de week kan gaan boksen, dus die training heb ik sowieso al.
Wat zouden jullie doen?
Daarom aangepaste vorm. Ik volledig buiten, met een bokszak en voor de rest veel coördinatie, techniek, en HITT vormen. Dus helaas nog niet volledig boksen, maar wel al weer een beetjequote:Op woensdag 13 mei 2020 18:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dit
Hoe kan je trouwens boksen op 1,5m?
Heb je specifieke krachtdoelen? Zo niet, lekker gaan lopen en bokstraining. Eventueel later weer kracht erbij pakken kan altijd nog.quote:Op woensdag 13 mei 2020 18:42 schreef Pinuts het volgende:
Ik zit een beetje in een dilemma betreft sport. Ik deed voor de corona aan boksen en krachttraining en vond dat altijd leuk. Nu tijdens de corona kan ik uiteraard niet boksen, maar doe ik 2x in de week aan hardlopen en krachttraining voor het onderlichaam en 2x in de week krachttraining voor het bovenlichaam.
Ik merk echter dat ik steeds meer opzie tegen die krachttraining thuis. Ik vind het gewoon niet leuk en merk aan mezelf dat ik smoesjes ga verzinnen om het niet te hoeven doen. Het hardlopen zelf vind ik wel erg leuk en kijk ik ook vaak naar uit, maar dan komt ook weer de gedachte dat ik daarna nog krachttraining moet doen.
Dus nu zit ik in dilemma wat met die krachttraining te doen. Gewoon even helemaal schrappen en 3x per week gaan hardlopen? Of me niet aanstellen en gewoon op discipline doorgaan...
Voordeel is wel dat ik vanaf deze week weer op een aangepaste manier 1x in de week kan gaan boksen, dus die training heb ik sowieso al.
Wat zouden jullie doen?
Ah beterquote:Op woensdag 13 mei 2020 18:47 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Daarom aangepaste vorm. Ik volledig buiten, met een bokszak en voor de rest veel coördinatie, techniek, en HITT vormen. Dus helaas nog niet volledig boksen, maar wel al weer een beetje
Enige krachttdoel op dit moment zijn mijn pushups. Dus die blijf ik sowieso wel doen. Voor de rest niet echt.quote:Op woensdag 13 mei 2020 18:48 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Heb je specifieke krachtdoelen? Zo niet, lekker gaan lopen en bokstraining. Eventueel later weer kracht erbij pakken kan altijd nog.
Het is wel een andere manier van trainen ja, maar op zich kan je thuis met minder gewicht ook flink trainen. Maar als je het met tegenzin doet terwijl je eigenlijk zat andere (mogelijk intensieve) sporten ernaast doet, zou ik zeggen: lekker laten zitten.quote:Op woensdag 13 mei 2020 18:50 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Enige krachttdoel op dit moment zijn mijn pushups. Dus die blijf ik sowieso wel doen. Voor de rest niet echt.
Ik weet überhaupt nooit hoeveel (thuis) krachttraining nou eigenlijk bijdraagt aan afvallen als je dus in kcal deficit eet. In de sportschool kan je met hoge gewichten trainen, maar nu thuis niet echt...
Sowieso waarheid dit.quote:Op woensdag 13 mei 2020 21:51 schreef minilot het volgende:
@:Pinuts Sporten draagt volgens mij over het algemeen sowieso vooral bij aan een algeheel welbevinden, meer kracht en betere conditie maar niet zozeer aan gewichtsverlies. Je moet al sportend ontzettend hard en langdurig je best doen om kcals eraf te krijgen die je er in theorie in een paar minuten weer aan kan eten en flinke inspanning zorgt doorgaans ook nog eens voor een flinkere eetlust. Beweging is absoluut goed, maar vooral voor een boel andere dingen dan specifiek afvallen.
Ik zou willen zeggen hormonen, want dat is makkelijk. Maar ik denk eerder verveling. Rustig op werk, weinig afleiding. En doordat niet vast stond wat ik ging eten, was ik er misschien ook gewoon teveel mee bezig.quote:Op woensdag 13 mei 2020 21:47 schreef minilot het volgende:
Enig idee waar het aan lag vandaag, Myra?Succes morgen!
Makkelijk betekent niet per se onwaar he?quote:Op woensdag 13 mei 2020 21:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou willen zeggen hormonen, want dat is makkelijk. Maar ik denk eerder verveling. Rustig op werk, weinig afleiding. En doordat niet vast stond wat ik ging eten, was ik er misschien ook gewoon teveel mee bezig.
Ik had dingen te doen, ik had gewoon nergens zin in.quote:Op woensdag 13 mei 2020 22:01 schreef minilot het volgende:
Makkelijk betekent niet per se onwaar he?Maar verveling helpt ongetwijfeld niet mee nee. Nu ik pas laat in de middag wat fruit/groente/ei eet en avondeten en verder niks merk ik ook wel dat dat vele malen makkelijker gaat als ik gewoon iets te doen heb, bij voorkeur wat nuttigs, leuks of allebei tegelijk. Wellicht een idee om een lijstje met dingen in en om het huis te hebben die je aan wilt pakken, van rottige huishoudelijke dingen tot toffe zaken? Boeken die je nog wilt lezen, series die je nog wilt zien? Dat je in deze op je werk zo rustige tijd niet alleen je eten plant, maar ook globaal je bezigheden?
Mwa, vooral veel gewandeld. Ik had spierpijn, het wilde niet echt.quote:Op donderdag 14 mei 2020 08:45 schreef minilot het volgende:
Yay voor al gelopen @:Myraela, zet 'm op!Hoe ging dat vanmorgen?
Op zich wel, maar gezien het eetschema dat ik aanhou is er nogal een verschil tussen een broodje kroket om 13:00 en wat fruit tegen 17:00, intermitterend vastgewijsquote:Op donderdag 14 mei 2020 09:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
En ik vind je lunch nog verantwoord hoor.Kroketje moet kunnen, toch. Ik heb ze ook weer in de vriezer liggen.
Geen verantwoording maar misschien inderdaad voor nieuwe lurkers:quote:Op donderdag 14 mei 2020 09:27 schreef Myraela het volgende:
Je hoeft het niet uit te leggen hoor, Sarabi. Ik weet dat jij je lijstjes in de gaten houdt en vaak juist wat grotere maaltijden eet, ook al staat het er heel kort. Maar echt, bij jouw lijstjes denk ik altijd alleen maar 'wat weinig'.
En trouwens respect voor je 10k stappen elke dag. Ik heb nu 8k met mijn vriend afgesproken, maar ik denk dat we het zelfs daarmee al lastig gaan krijgen.
En roomboter inderdaad in alles zo'n beetjequote:Op donderdag 14 mei 2020 09:40 schreef minilot het volgende:
Bij weinig tot geen tussendoortjes lijken lijstjes al gauw weinig, jaZegt inderdaad niks over de kcals - ik blijf het fascinerend vinden hoe rap de telling oploopt met, zeg, een lepel olijfolie of een klont roomboter
Couscous met paprika, ui, courgette, falafel en optioneel fetakaas.quote:Op donderdag 14 mei 2020 18:13 schreef Myraela het volgende:
Hebben jullie misschien voor jezelf een soort lijstjes met gezonde recepten? Ik eet regelmatig iets dat ik denk 'dit is gezond en lekker, moet ik vaker eten!', maar vervolgens vergeet ik het. Dus ik ga het nu maar bijhouden. Maar ik heb meer recepten nodig.Dan heb ik tenminste opties wanneer ik m'n boodschappen plan.
Ik heb de boterham met kroket doorgeschoven naar mijn lief, die toevallig net hongerig vanaf zijn zolderthuiswerplek neerdaalde.quote:Op donderdag 14 mei 2020 08:54 schreef minilot het volgende:
Ennnn 60.6 - de paaseitjeskilo's geven het eindelijk opLunch met mijn broertje vandaag, dus een iets minder verantwoorde L.
B: Niks, luie dag. Afgezien wat wat stofzuigen en dweilen en dansen met mijn koter.
L: Volkoren boterham met een kroketen mosterd. Druiven en een mandarijntje.
D: Maïstortillas met pico de gallo, guacamole, kaas, chipotlesaus, tomaten, creme fraiche, koriander en een paar stukjes krokante overgebakken kip.
Tofquote:Op donderdag 14 mei 2020 17:33 schreef Tuindier het volgende:
[..]
lekker! https://deliciousmagazine.nl/site/2018/09/13/bierrisotto/78504/
Hij moet dus met een ale. #receptflashbackquote:
Zit niet heel bewust op de kcal hoor, maar zoek wel bewust op veel groenten, minder koolhydraten en weinig vet. Dus dan zit je al snel wat lager. Maar ik begin al een redelijk lijstje te krijgen en ga Foodgawker nog even door voor wat meer inspiratie.quote:Op donderdag 14 mei 2020 19:46 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Gezond wel, maar mager niet: ik denk dat ik maar weinig avondeten paraat heb dat binnen je kcal-vereisten past
Haha ja klopt. Hoewel het bruin bier en tripel ook lekker is gebleken.quote:Op donderdag 14 mei 2020 20:08 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hij moet dus met een ale. #receptflashback
Had ik je dees al eens gestuurd?quote:Op donderdag 14 mei 2020 18:13 schreef Myraela het volgende:
Hebben jullie misschien voor jezelf een soort lijstjes met gezonde recepten? Ik eet regelmatig iets dat ik denk 'dit is gezond en lekker, moet ik vaker eten!', maar vervolgens vergeet ik het. Dus ik ga het nu maar bijhouden. Maar ik heb meer recepten nodig.Dan heb ik tenminste opties wanneer ik m'n boodschappen plan.
Ziet er wel lekker uit, maar dat is niet mijn beeld van een gerecht met veel groenten.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:41 schreef Lonaa het volgende:
Had ik je dees al eens gestuurd?
https://www.jamieoliver.c(...)weet-leek-carbonara/
comfort to the max, niet duizend kcal, wel groente.O+
Ohhhhhh ik dacht dat je letterlijk sambal bij je komkommer at!quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:48 schreef Myraela het volgende:
Ik eet cottage cheese natuurlijk bij alles. Meestal meng ik het met wat dipsaus. Ik zeg altijd sambal, want het heeft geen fatsoenlijke naam, maar het is een kruidige en pittige saus, deze: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g
Maar gewoon met wat bieslook bij tomaat is ook heerlijk. Of als saus gebruiken. Bij vissicks meng ik het dan met ui, augurk, peterselie, dragon en dille. Maar een simpele knoflooksaus is ook top.
Het is niet veel groente. Het is comfortfood met groente en weinig kcal.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ziet er wel lekker uit, maar dat is niet mijn beeld van een gerecht met veel groenten.
Ik weet niet waarom deze link het niet lijkt te doen. Hij staat er wel gewoon goed.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:48 schreef Myraela het volgende:
Ik eet cottage cheese natuurlijk bij alles. Meestal meng ik het met wat dipsaus. Ik zeg altijd sambal, want het heeft geen fatsoenlijke naam, maar het is een kruidige en pittige saus, deze: https://www.orientalwebsh(...)licious-flavour-100g
Maar gewoon met wat bieslook bij tomaat is ook heerlijk. Of als saus gebruiken. Bij vissicks meng ik het dan met ui, augurk, peterselie, dragon en dille. Maar een simpele knoflooksaus is ook top.
Doe ik soms ook wel. Of Sriracha, alleen komkommer is zo saai.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:48 schreef Declan-Harp het volgende:
Ohhhhhh ik dacht dat je letterlijk sambal bij je komkommer at!
Ik zag je al helemaal dippen in zo'n plastic cupje van de lokale Chineesquote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Doe ik soms ook wel. Of Sriracha, alleen komkommer is zo saai.
Ik bedoelde mijn reactie ook niet slecht ofzo, het ziet er lekker uit.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:50 schreef Lonaa het volgende:
Het is niet veel groente. Het is comfortfood met groente en weinig kcal.Maar met een salade erbij heeft het iig meer groente.
Maar ok, het was vriendelijk bedoeld iig.
Klinkt als iets wat ik zou doen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 12:55 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik zag je al helemaal dippen in zo'n plastic cupje van de lokale Chinees
Neee bahquote:
Matige smaak for life yo.quote:
quote:
Of heksenkaas.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 13:03 schreef IJsdraakje het volgende:
Liefst dip ik komkommer in whiskycocktailsaus, trouwens.
Dit is echt goddelijk.quote:
skinnytaste.comquote:Op donderdag 14 mei 2020 18:13 schreef Myraela het volgende:
Dat heeft mijn moeder opgedronken. We waren met 5 en er waren 4 biertjes. En hij was 8% dus die halve was ruim voldoende zo voor het etenquote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat heb je met de andere helft gedaan?
Dan zal ik maar niet vertellen welke biertjes ik vanmiddag in de tuin hadquote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:52 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Dat heeft mijn moeder opgedronken. We waren met 5 en er waren 4 biertjes. En hij was 8% dus die halve was ruim voldoende zo voor het eten.
Sinds ik niet meer vaak drink en inmiddels 11 kg lichter kan ik er gewoon niet meer zo goed tegen. Best prima eigenlijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan zal ik maar niet vertellen welke biertjes ik vanmiddag in de tuin had
Win-win wel, minder drinken, daardoor er minder goed tegenkunnen waardoor je nog minder kan drinken zonder om te vallen.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 20:25 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Sinds ik niet meer vaak drink en inmiddels 11 kg lichter kan ik er gewoon niet meer zo goed tegen. Best prima eigenlijk.
Klinkt in ieder geval als een prima idee om het perfectionistische los te laten. Een manier vinden die je kan volhouden, lijkt me het belangrijkste.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 20:17 schreef Pinuts het volgende:
Oké. Officieel besloten dat ik de krachttraining even ga laten zitten. En daarnaar wil ik dit keer proberen iets minder perfectionistisch te zijn. Ik was altijd van het eten moet perfect zijn, 6x per week sporten etc. Allemaal leuk en aardig, maar eigenlijk niet vol te houden.
Dus nieuwe plan wordt om 2 a 3x per week hard te lopen. En qua eten gewoon erop letten maar niet al te streng
Is ook wel een stuk beter/gezonderquote:Op zaterdag 16 mei 2020 20:25 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Sinds ik niet meer vaak drink en inmiddels 11 kg lichter kan ik er gewoon niet meer zo goed tegen. Best prima eigenlijk.
Ik kan ook slecht tegen drank omdat ik het vrijwel nooit drink. Maar dat vind ik niet zo erg want als ik dan een keer uitga/drink, dan heb ik na 3 drankjes ook wel genoegquote:Op zondag 17 mei 2020 12:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Is ook wel een stuk beter/gezonder
Wij hadden gisteren een paar biertjes van boven de 10%, tikt dan ook meteen heel hard aan qua kcal.
Je kan toch gewoon elke dag wegen en dat bijhouden in een app of exel? Dan krijg je een mooi grafiekje met een trendline.quote:Op zondag 17 mei 2020 22:41 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb besloten dat ik me niet meer ga wegen. Ik merk gewoon dat ik te erg een haat liefde verhouding heb met de weegschaal. Als ik voor mijn gevoel gezond gegeten heb, maar niet afgevallen ben kan dan echt mijn week verpesten. En ik moet ook gaan leren om van gezonder eten een lifestyle te maken ipv een dieet.
Doe het ook vooral om mijn perfectionisme te voorkomen. Want dan kan ik niet meer zeggen van oh niet af gevallen. Dan komt vast door dat stukje taart. Of juist als ik wel afviel dan dacht ik van ja deze week ging ook perfect dus zo moet het.
Dus vanaf nu, geen weegschaal meer maar gewoon gezond eten![]()
Ja maar ik laat mijn mood te erg beïnvloeden door de weegschaal. Waarbij ik conclusies trek dat ik het bijv. niet goed heb gedaan als ik moet ben afgevallen, terwijl dit natuurlijk heel veel oorzaken kan hebben.quote:Op maandag 18 mei 2020 00:38 schreef soeverein het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon elke dag wegen en dat bijhouden in een app of exel? Dan krijg je een mooi grafiekje met een trendline.
Maakt niet uit wat je doel is, afvallen/aankomen/gelijk blijven alles is te zien. Niet wegen klinkt een beetje als, weet ik het niet dan bestaat het niet.
Lifestyle is zeker weten de enige manier om blijvend resultaat te boeken. Met een trendline kan je zien of het werkt of niet. Daarmee maak je de weegschaal nuttig en niet een angst.
Dit helpt inderdaad al een hoopquote:Op maandag 18 mei 2020 07:55 schreef Blues het volgende:
Je kan om te beginnen op 1 vast moment in de week op de weegschaal staan ipv elke dag.
Doe ik nu ook inderdaad. Iedere zaterdag ochtend. Eerst toilet, en dan wegen. Maar dan kan ik dus echt blij zijn als ik zie dat er gewicht af is, en heel teleurgesteld zijn als ik zie dat dat niet is.quote:Op maandag 18 mei 2020 07:55 schreef Blues het volgende:
Je kan om te beginnen op 1 vast moment in de week op de weegschaal staan ipv elke dag.
Klinkt goed toch?quote:Op maandag 18 mei 2020 08:31 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Daarom dacht ik, als ik nu gewoon eens ga focussen op gezond eten en 3x per week sporten, dan komt dat gewichtsverlies vanzelf. Daar ben ik van overtuigd. En dan maakt het me eigenlijk niet zo veel uit of dat nu veel of weinig is, zo lang ik maar beter in mijn vel kom te zitten. En ik denk juist als ik me dan ga wegen dat ik weer langzaam naar mijn oude, te strakke, patroon wil gaan neigen. Dus vandaar dat ik dacht, waarom niet het eens proberen zonder weegschaal en gewoon progressie zien op basis van kleding, spiegel en gevoel.
Met 1 weging per week is je meting heel gevoelig voor uitschieters door water vasthouden/volle darmen/hormonen etc.quote:Op maandag 18 mei 2020 07:55 schreef Blues het volgende:
Minder wegen helpt wel enorm om Het Diëten wat los te kunnen laten en gewoon lekker te gaan leven. Als 'ie écht omhoog gaat (en dat gaat heus niet in stappen van 10kg), dan zie je dat na een week of drie ook heus wel.quote:Op maandag 18 mei 2020 08:50 schreef soeverein het volgende:
[..]
Met 1 weging per week is je meting heel gevoelig voor uitschieters door water vasthouden/volle darmen/hormonen etc.
Maar geeft over langere termijn wel een consequenter beeldquote:Op maandag 18 mei 2020 08:50 schreef soeverein het volgende:
[..]
Met 1 weging per week is je meting heel gevoelig voor uitschieters door water vasthouden/volle darmen/hormonen etc.
Dat niet perse, die trendlijn met dagelijks meten werkt echt prima.quote:Op maandag 18 mei 2020 09:17 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Maar geeft over langere termijn wel een consequenter beeld
Klopt ja! Was 'bone health 1'. Squads, rug en lunges van bp, vervolgens nog meer lunges bij cx en wat core en daarna uitgebreid strechen met bb. Vond het erg leuk voor de afwisseling, veel full body. Ik doe het burn amplify schema, dus ik heb af en toe zo'n hybride workout als het op de planning staat. Morgen grit, dat vind ik wat minder leuk :p.quote:Op maandag 18 mei 2020 12:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Is dat een van die hybrid workouts, @:Tuindier? Bevallen die goed?
Ook nog lijstje van mij vandaag:
L: klein beetje tapas vlees (lomo en serranoham), vier Wasa vezelrijk crackers waarvan één met pindakaas en banaan en drie met daarover verdeeld twee gebakken eitjes
T: smoothie milkunie protein drink met diepvries aardbeien en bosbessen
D: twee vega kaasschnitzels met sla en champignons
T: magere kwark, lepel Griekse yoghurt en een appel
Als ie rijp is komt er ook nog een nectarine bij.
Hadden gisteren weer eens een too good to go van de Hoogvliet hier gehaald, vandaar het tapas vlees, de twee vega kaasschnitzels (vriend lust dat niet) en de rare combinatie van sla en champignons - moet allemaal vandaag op. Wel lekker!
Met pure chocolade is op zich niks mis mee toch? Tenzij je het met repen tegelijk eetquote:Op maandag 18 mei 2020 21:11 schreef Myraela het volgende:
Vandaag kwam er wat extra pure chocolade in m'n lijstje. Niet belachelijk veel, en nu is het op, dus ik ben er blij mee.
Nee, is niets mis mee. Maar merkte toch dat ik er te weinig zelfbeheersing voor heb. Kan het wel bij kleine beetjes houden, maar ben wel de hele dag bezig met die chocolade in huis. Dus toch maar even niet.quote:Op maandag 18 mei 2020 21:29 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Met pure chocolade is op zich niks mis mee toch? Tenzij je het met repen tegelijk eet
Ik vind het een ideale vervanger voor 'gewone chocolade' om mijn cravings tegen te gaan. 10 a 20 gram per dag.
Herkenbaar. Matige hoeveelheid zelfbeheersing, dus ik haal gewoon geen meuk in huis - klaarquote:Op maandag 18 mei 2020 21:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, is niets mis mee. Maar merkte toch dat ik er te weinig zelfbeheersing voor heb. Kan het wel bij kleine beetjes houden, maar ben wel de hele dag bezig met die chocolade in huis. Dus toch maar even niet.
quote:Op maandag 18 mei 2020 21:23 schreef Sarabi het volgende:
Ik had allemaal ijs bij de AH bestelling staan, maar nu toch maar verwijderdwat niet in huis is, kan ik ook niet opeten.
Wel veel spa rood besteld. Lekker ijskoud drinkenquote:Op dinsdag 19 mei 2020 13:59 schreef minilot het volgende:
[..]Bravo! Het is wel heel erg ijsjesweer momenteel, dus ik vind het knap!
Had ik ook. Gewoon hardgelopen en krachttraining gedaan. Zondag weer voor het eerst gaan trainen en maandag kon ik mijn bed bijna niet uit van de spierpijnquote:Op dinsdag 19 mei 2020 14:04 schreef IJsdraakje het volgende:
Mmmmijsjes.![]()
Waarom valt de "eerste keer" sporten altijd zo tegen.Het is ook niet dat ik helemaal niets gedaan heb afgelopen tijd, maar een irl training is toch altijd weer anders.
Lijstje van vandaag is eigenlijk precies hetzelfde behalve dat ik ook nog soep heb bij het diner.quote:Op maandag 18 mei 2020 18:02 schreef Pinuts het volgende:
Lijstje:
O: half bakje kwark, 2 mandarijnen
T: andere helft van de kwark
L: boterham met 2,5 ei
T: 2 extra pure paaseitjes
D: rijst met curry
T: eiwitshake
Voordeel, weten we wel meteen weer waarom we de abo's hebben.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 15:06 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Had ik ook. Gewoon hardgelopen en krachttraining gedaan. Zondag weer voor het eerst gaan trainen en maandag kon ik mijn bed bijna niet uit van de spierpijn
Deze nette tussendoortjes werden eigenlijk een cracker amandelpasta en een zakje Pombar. Ook niet erg, maar wel eerlijk om het hier even te vermelden.quote:Op maandag 18 mei 2020 21:11 schreef Myraela het volgende:
T: Rauwe wortel, komkommer en tomaatjes met een beetje hummus
T; Kiwi
11.8k stappen uiteindelijk, moest het huis nog even uit.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 17:42 schreef Declan-Harp het volgende:
L: Kwark/fruit/lijnzaad
T: 3 wraps met houmous en kaas
D: Spinazie-prei plaattaart met crème fraishe en mozzarella
B: 6k stappen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Dat is zeker wel erg rapquote:Op dinsdag 19 mei 2020 20:08 schreef Arkai het volgende:
Ik ben al 26 dagen bezig met Alternate Day Fasting en ik val gemiddeld 0.23 kg per dag af. In het begin was dit 0.2 kg per dag en het afvallen gaat steeds sneller terwijl mijn lichaamstemperatuur hoog blijft en ik geen signalen voel van een afzwakkend metabolisme (=garantie dat ik niet ga jojo-en).
Toch ga ik een pas op de plaats doen en mijn calorieën verhogen op mijn feeding dagen omdat het allemaal iets te snel gaat. Stiekem hoop ik dat dat mijn lichaam zijn insulinegevoeligheid aan het herstellen is door de autofagie die optreedt na langdurig vasten maar dat zal na verloop van tijd wel blijken.
Dit liep wat anders.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 18:17 schreef Myraela het volgende:
Planning morgen:
O: Havermout met warme appel, rozijnen en kaneel
L: Omelet met champignons, tomaat en courgette. Cottage cheese erbij.
T: Banaan met een theelepel pindakaas
D: Vietnamese lenterolletjes met komkommer, wortel, tofu, koriander en munt. Met een chili dipsaus
Je bent wel lekker bezig met je stappen de laatste tijdquote:Op woensdag 20 mei 2020 16:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit liep wat anders.
T: Skyr met blauwe bessen
T: Pakje LU volkoren crackers
L: Ei (2,5) met champignons, tomaat en courgette en cottage cheese met chilisaus erbij
T: Half zakje linzenchips, kwart bakje B&J, drie zadencrackers, eentje met pindakaas en twee met smeerkaas en een paar amandelen
Dus, ja.En nu zit ik vol en sla ik denk ik mijn avondeten over en eet ik straks gewoon nog een halve bak skyr en verse aardbeien. Heb ook gewoon geen zin om moeite te doen voor eten vandaag.
Soms heb je zo'n dag.
Vanochtend wel weer een hardlooppoging gedaan. Wandel straks nog een rondje zodat ik in ieder geval aan de 10.000 stappen kom.
Ja, dat gaat wel beter! Het is echt motiverend als je 's ochtends al gelopen hebt. Okay, het is een uur eerder opstaan, maar dan zit ik nu na een dag kantoor aka laptop op de bank toch aan 7000 stappen ipv 1500. En dan is het ineens heel makkelijk om te denken van "joh, nog ff naar de 10.000" terwijl als ik nog bijna niet bewogen had, ik het juist al gewoon helemaal opgaf.quote:Op woensdag 20 mei 2020 16:51 schreef Sarabi het volgende:
Je bent wel lekker bezig met je stappen de laatste tijd
Echt een goede/gezonde veranderingquote:Op woensdag 20 mei 2020 16:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, dat gaat wel beter! Het is echt motiverend als je 's ochtends al gelopen hebt. Okay, het is een uur eerder opstaan, maar dan zit ik nu na een dag kantoor aka laptop op de bank toch aan 7000 stappen ipv 1500. En dan is het ineens heel makkelijk om te denken van "joh, nog ff naar de 10.000" terwijl als ik nog bijna niet bewogen had, ik het juist al gewoon helemaal opgaf.
Totdat ik weer naar kantoor moet. Dan vertrek ik namelijk om kwart voor zeven en gaat het me echt te ver om daarvoor al te lopen/douchen/klaarmaken. Nu begin ik om half 8 met werken vanaf de bank.quote:Op woensdag 20 mei 2020 17:10 schreef Sarabi het volgende:
Echt een goede/gezonde veranderingook relatief makkelijk vol te houden denk ik
Thuiswerken zal voorlopig nog wel even blijven toch?quote:Op woensdag 20 mei 2020 17:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Totdat ik weer naar kantoor moet. Dan vertrek ik namelijk om kwart voor zeven en gaat het me echt te ver om daarvoor al te lopen/douchen/klaarmaken. Nu begin ik om half 8 met werken vanaf de bank.En doel is ook niet om elke ochtend te lopen hoor, soms niet om half 7 opstaan is ook wel lekker.
Maar ach, we zien wel. Elke keer dat ik het doe is winst.
Ah toe?quote:Op woensdag 20 mei 2020 18:54 schreef Declan-Harp het volgende:
Epic epic #fail dag vandaag. Ga niet eens m'n lijstje posten![]()
Klinkt wel onwijs lekker allemaal.quote:Op woensdag 20 mei 2020 19:54 schreef Tuindier het volgende:
Ik doe het wel voor:
O: lemon merinque taartje (zelfgemaakt, dus ik weet precies hoeveel roomboter en suiker er in zijn gegaan)
T: schuimpjes met lemon curd
L: 2 boterhammen met kipfilet, kaas, matze met laatste deel lemon curd
D: pidee (soort pizza) met aubergine, spinazie en feta
S: les body combat
Even letterlijk álles;quote:
Mag ik dan vragen waarom jij alleen een D had vandaag?quote:
Omdat ik aan IF doe, onderbroken vasten dus.quote:Op woensdag 20 mei 2020 20:54 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Mag ik dan vragen waarom jij alleen een D had vandaag?
Aah duidelijk! Thanksquote:Op woensdag 20 mei 2020 21:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Omdat ik aan IF doe, onderbroken vasten dus.Alles dat ik eet op een dag, eet ik binnen een uur of drie a vier. Meestal betekent dat aan het eind van de middag bijvoorbeeld wat fruit en/of ei en dan flink avondeten. En soms alleen heel flink avondeten.
Het is niet per se een manier om af te vallen, want je kunt in theorie natuurlijk best avondeten naar binnen schransen ter waarde van vierduizend kcal, maar het helpt mij ontzettend om niet de hele dag gezond/magere/onbevredigende keuzes te hoeven maken. Ik ben maar klein en als ik 1200 tot 1500 kcal over drie maaltijden moet verdelen ben ik na elke maaltijd chagrijnig of heb ik zin in meer, en da's nog erger als je er ook nog tussendoortjes bij gaat proppen. De hele dag gewoon niks eten vind ik honderd keer makkelijker en ik kan 's avonds lekker stevig eten en dat smaakt dan ook nog eens fantastisch na de hele dag niks. Elke avond feest!Daarbij lijkt het er toch wel op dat het dagelijks minstens een uur of twintig vasten allerlei interessante effecten op je lijf heeft maar daar weet ik de details niet echt van op te lepelen. In elk geval voelt het heel goed om mijn spijsvertering zoveel rust te gunnen
Maar vooral het de hele dag niet met eten bezig te hoeven zijn bevalt me heel goed
Ik wil ookquote:Op donderdag 21 mei 2020 09:31 schreef Myraela het volgende:
D: We bestellen een Afgaanse vega rijsttafel. Nog geen idee wat daar allemaal bij zit.
Gisteren zijn we al begonnen en we gaan gewoon het hele weekend doorquote:Op donderdag 21 mei 2020 10:01 schreef Pinuts het volgende:
Volgens mij gaat echt half Nederland BBQ'en vanavond
Hier ook, maar ik ga wel gewoon 'gezond' BBQ'en en niet mezelf laten gaan.
Ik woon ook in een dorp, maar sinds corona bezorgen ze ineens vanuit Rotterdam hier.quote:Op donderdag 21 mei 2020 10:02 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik wil ook![]()
Maar ik woon in een dorp, dus moet wachten tot de restaurants weer open gaan voordat ik weer dit soort lekkere dingen kan gaan eten in de stad.
D wordt 2 Italiaanse bollen met vegaworst en heb voor vanavond nog een zakje Snack a Jacks gehaald.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 10:38 schreef Declan-Harp het volgende:
Lijstje vandaag;
T: Banaan
L: 2 geroosterde volkorenboterhammen met kaas en gekookt ei
T: Kwark/fruit/lijnzaad
D: 2 of 3 wraps met eitjepreitjesalade
Daarvoor moet ik dan wel weer weten hoe zwaar het was, dus dan ben ik toch weer aan het wegen. Ik vind het ook lastig hoor, maar voor de lange termijn natuurlijk wel beter als het wat relaxter kan.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 17:36 schreef Nanuke het volgende:
Je kunt ook het een poos proberen door achteraf de calorieën in te vullen? Ik heb dat láng geleden een hele periode gedaan, puur voor de bevestiging dat wat ik inschatten (redelijk) goed was qua portie. Voor mezelf is omgooien wat ik eet en niet meer tellen altijd een slippery slope.
Negeer dit vooral als je er geen behoefte aan hebt. Relaxter bezig zijn klinkt als een goed doel.
Lijkt me prima om te testen en om zo naar een wat permanentere gewoonte te werken, want alles blijven wegen en invullen lijkt me ook een keer gaan vervelen. En bij de meeste dingen gaat het toch ook niet zo snel fout. Behalve pasta en rijst inderdaad, daar gluipen de grotere porties er snel in.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 16:54 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb de aanpak een beetje omgegooid en ben even wat minder calorieen aan het tellen. Ik probeer alle graanproducten volkoren te maken, veel groente te eten. Eet weinig suiker, kaas en vet vlees (uberhaupt eet ik weinig vlees), en wel (magere) zuivel en bonen. Eens kijken of ik op die manier iets relaxter bezig kan zijn, zonder nog iedere maaltijd af te wegen. Volgens myfitnesspall doe ik dat namelijk al meer dan een jaar. Porties pasta/rijst weeg ik wel af, omdat het anders echt onmogelijk. En af en toe gewoon iets lekkers, als het dat waard is. ik hou de weegschaal in de gaten, en ben benieuwd of dit gaat werken voor mij.
Yo, waar is je groente?quote:Op vrijdag 22 mei 2020 17:32 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
D wordt 2 Italiaanse bollen met vegaworst en heb voor vanavond nog een zakje Snack a Jacks gehaald.
Er zit toch oregano in die bollen?quote:
Wel goed dat je nog gegaan bentquote:Op zondag 24 mei 2020 09:45 schreef Myraela het volgende:
Netjes, Mini!
Hier vandaag even een dagje wat minder groenten. Mag ook wel een keer. Gisteravond had ik een luie dag qua bewegen, belde een vriendin in de avond en vertelde ze hoe goed ze bezig was met sporten. Heb ik m'n luie bips uiteindelijk om half 10 toch nog naar buiten gesleept om een rondje te lopen.Wel goed.
Hopelijk lukt het vandaag met het matige weer ook om wat te lopen.
O: Havermout met gebakken appel, blauwe bessen, rozijnen en kaneel
L: Halve kleine ciabatta met smeerkaas en een gebakken ei - vega kroket ernaast
T: Banaantje met een theelepel pindakaas
D: Bloemkoolpizza, pastasaus, champignons, tomaatjes en ananas
Het was wandelen, zo fanatiek ben ik ook weer niet.quote:Op zondag 24 mei 2020 13:32 schreef vlindertje89 het volgende:
En Myraela ook met toch nog rondje rennen!
Dan alsnog, om 21.30 van de bank afkomen om te wandelen vind ik ook een behoorlijke prestatiequote:Op zondag 24 mei 2020 15:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het was wandelen, zo fanatiek ben ik ook weer niet.Morgenochtend wel weer. Ik vind het vooral voor een werkdag lekker om even wakker te worden. En ik ben in het weekend te lui om vroeg op te staan, en schaam me teveel om met drukte een poging te doen.
Ik heb net zo'n lekkere tomatencurry gemaakt. Hij is pas voor morgen, maar ik heb er nu al zin in.
Nou, toevallig heb ik het receptje meteen uitgeschreven, maar vooral tomaat, kruiden en kokosmelk dus: https://www.seasonwithlove.nl/tomatencurry-maken/quote:Op zondag 24 mei 2020 16:13 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dan alsnog, om 21.30 van de bank afkomen om te wandelen vind ik ook een behoorlijke prestatie![]()
Oeh, tomatencurry, ik kan me er niet zo goed iets bij voorstellen want nog nooit gegeten, maar het is vast lekker! Wat zit er allemaal in?
Oh, dat ziet er lekker uit!quote:Op zondag 24 mei 2020 16:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nou, toevallig heb ik het receptje meteen uitgeschreven, maar vooral tomaat, kruiden en kokosmelk dus: https://www.seasonwithlove.nl/tomatencurry-maken/
Voor de beeldvorming:
[ afbeelding ]
Haha ja, ik zag het, vooral de rijst met broccoli moest het ontzienquote:Op zondag 24 mei 2020 21:09 schreef Myraela het volgende:
Thanks! Dat zijn ze in cul niet met je eens wanneer ze m’n alles-mager-gerechten zien.
Dit ging niet helemaal goed, want beroerd geslapen. Dus dat extra uurtje lekker gepakt om nog even te blijven liggen. Dan maar gewoon wandelen vandaag. Ontbijt ook anders, ipv een banaan en skyr met blauwe bessen, nu een warme havermout met banaan en blauwe bessen.quote:Op zondag 24 mei 2020 21:09 schreef Myraela het volgende:
Anyhow, wekker staat weer vroeg om eerst weer een hardlooppoging te doen.
Die van jou zagen er wel vreselijk goed gelukt uit! Hoeveel heb je er gehad?quote:Op maandag 25 mei 2020 13:44 schreef minilot het volgende:
Weegschaal maar even overgeslagen gezien de hoeveelheid CUL-eclairs gister
Maar het is weer doordeweeks, dus hup, door!
B: Anderhalf uur buiten wandelen
L: Medjooldadels, gele kiwi, gepocheerd ei met sriracha
D: Plaattaart met allerlei verschillende gegrilde groenten en feta
Drie.quote:Op maandag 25 mei 2020 14:05 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Die van jou zagen er wel vreselijk goed gelukt uit! Hoeveel heb je er gehad?
Ik geloof niet dat je weegschaal dan ruzie met je gaat makenquote:Op maandag 25 mei 2020 14:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Drie.Plus tijdens het maken alle losse onderdelen ruimschoots geproefd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |