Ziet er goed uit.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief geteste personen
41.319* (+232)
Ziekenhuisopnames
11.153 (+27)
Overleden personen
5.204** (+36)
En met ''hongerwinter'' bedoel je natuurlijk ook slechts een weekje zonder eten. Je weet best hoe het leest. Maar ja, als je het heel letterlijk neemt wenste je die persoon enkel een treinreisje en een hongerwinter toe. Sowieso een trieste uitspraak (net als de Anne Frank uitspraak overigens), maar aight.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik suggereer niets anders dan dat die persoon eens een treinreisje boekt om zich daar te laten informeren.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:
41.319* (+232)
Ziekenhuisopnames
11.153 (+27)
Overleden personen
5.204** (+36)
Zitten we al volgens Nice.quote:
Je hebt een OMT die de richting adviseert; een groep met een heel specifiek expertisegebied, een subgroep van biologie.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:15 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Gemalen hoorn van de neushoorn zoals je dat in China en Vietnam krijgt als je bijvoorbeeld hoge koorts hebt, is natuurlijk vele malen beter...
Denk dat we zo langzaamaan toch wel mogen gaan concluderen dat onze 'intelligente lockdown' gewoon de beste strategische keuze is geweest inderdaaddquote:
Neuh.quote:
Eerst een standbeeld voor Jaap bouwen.quote:
Je hebt een user hier (wie ik niet meer mag mentionen) die vorige maand nog erop aan drong met zijn berekeningen hoe fout het RIVM wel niet was, maar excuses richting het RIVM ho maar.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:59 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Eerst een standbeeld voor Jaap bouwen.
Sorry maar dit geloof ik niet. Dit heeft iemand verzonnen. IMOquote:Op woensdag 6 mei 2020 13:32 schreef PicoMMP het volgende:
Wat ik nog erger vind dan het virus en de maatregelen, zijn sommige mensen die de realiteit uit het oog zijn verloren. Deze kwam ik tegen via via (uiteraard Facebook):
"Op 5 mei vieren we bevrijdingsdag, maar dit jaar is alles anders. We mogen niet naar buiten, we mogen niet feesten, opgesloten en angstig. Nu snap ik hoe Anne Frank zich heeft gevoeld"
Ik denk dat het nog een beetje te vroeg is om die conclusie te trekken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk dat we zo langzaamaan toch wel mogen gaan concluderen dat onze 'intelligente lockdown' gewoon de beste strategische keuze is geweest inderdaadd
Succes heeft vele vaders. Iedereen en zijn moeder gaat dit succes claimen. Ik denk dat de maatregelen weinig effectief zijn/waren. Het dooft vanzelf uit.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Denk dat we zo langzaamaan toch wel mogen gaan concluderen dat onze 'intelligente lockdown' gewoon de beste strategische keuze is geweest inderdaadd
Mwa, als je als RIVM de crisis ingaat met de woorden "Carnaval vier je toch in kleine groepen" heb je wel gefaald.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Je hebt een user hier (wie ik niet meer mag mentionen) die vorige maand nog erop aan drong met zijn berekeningen hoe fout het RIVM wel niet was, maar excuses richting het RIVM ho maar.
Nee jullie veranderen allemaal in zombies.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:01 schreef roos94 het volgende:
Mijn hogeschool opent de deuren vanaf 2 juni en diezelfde dag beginnen gelijk de tentamens. Die worden gewoon in de grote tentamenzaal gehouden. Mannetje of 100 dus bij elkaar voor een aantal weken. Mensen uit zeer verschillende steden en provincies. Denken jullie dat dit goed gaat aflopen?
Wel meer users die het RIVM wekenlang belachelijk hebben gemaakt. Deels terecht, deels onterecht dus. Zijn maar weinig users die achteraf hun ongelijk gaan toegeven ja. Maar dat gaat alle kanten opquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Je hebt een user hier (wie ik niet meer mag mentionen) die vorige maand nog erop aan drong met zijn berekeningen hoe fout het RIVM wel niet was, maar excuses richting het RIVM ho maar.
Ripquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:01 schreef roos94 het volgende:
Mijn hogeschool opent de deuren vanaf 2 juni en diezelfde dag beginnen gelijk de tentamens. Die worden gewoon in de grote tentamenzaal gehouden. Mannetje of 100 dus bij elkaar voor een aantal weken. Mensen uit zeer verschillende steden en provincies. Denken jullie dat dit goed gaat aflopen?
Begint er inderdaad goed uit te zien inmiddels.quote:
Er zijn in Nederland steeds mensen die doen alsof het complete anarchie is en niemand zich aan de regels wil houden en in het buitenland wel.quote:
En komen weer op FOK! als trolls.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:02 schreef D_A het volgende:
[..]
Nee jullie veranderen allemaal in zombies.
Makker, als we maar Jaap eren. God is ook vergevingsgezind naar iedereen dus voor de haters is het ook nooit te laat. Ooit komen ze tot inkeer en schamen ze zich kapot.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Gisteren was het 5 mei dat ga je morgen wel weer hersteld zien worden, administratie loopt dan even achter. Desondanks geen slecht teken.quote:
Het belgische cijfer van vandaag is wel een correctie op de afgelopen weken. Dat is ook logisch gezien er ook daar sprake is van een dalende trendlijn en dodentallen onder de 100.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:02 schreef OProg het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland steeds mensen die doen alsof het complete anarchie is en niemand zich aan de regels wil houden en in het buitenland wel.
En dan lees ik reacties op Belgische fora dat ze een voorbeeld aan ons kunnen nemen omdat wij zo goed met dit soort dingen om kunnen gaan en daar iedereen een looptje neemt met de veel strengere regels.
Naja, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Jaap, en Gommers trouwens hequote:Op woensdag 6 mei 2020 14:03 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Makker, als we maar Jaap eren. God is ook vergevingsgezind naar iedereen dus voor de haters is het ook nooit te laat. Ooit komen ze tot inkeer en schamen ze zich kapot.
Jaap is de alfa, omega en zoveel meer.
Rutte for Mpresident 2021/25/29quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:59 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Eerst een standbeeld voor Jaap bouwen.
Daar geloof ik echt totaal niks van..quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:01 schreef zoost het volgende:
[..]
Succes heeft vele vaders. Iedereen en zijn moeder gaat dit succes claimen. Ik denk dat de maatregelen weinig effectief zijn/waren. Het dooft vanzelf uit.
Geen shout out geven naar de mensen die zich aan de adviezen houden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:04 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Jaap, en Gommers trouwens he
We mogen god op onze knieen bedanken dat we die 2 hebben die ons land redden
Het haalt ook alle lol eraf. Lekker samen op de bank, spannend spannend want wat gaat er gebeuren in ons landje. Wint BoerHagenees of Harriekeen?! dan weten we nu al dat het 0-1 is.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:03 schreef Smack10 het volgende:
OMT advies weer gelekt, waarom inderdaad nog de persconferenties?
Dat het 'natuurlijk' uitdooft in de zomer? Waarschijnlijk doet het dat echt wel, net als de griep.quote:
Ok.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:05 schreef Goudenkomkommer het volgende:
GiSTeR wAs EeN zOnDaG
DoNdErDaG dIp
Daar zal de 'lekker' wel een paar $$$ voor krijgenquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:03 schreef Smack10 het volgende:
Exponentiële krimp in beeld, en dan betreft het hier mensen die 1-3 weken geleden het virus hebben opgelopen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:
41.319* (+232)
Ziekenhuisopnames
11.153 (+27)
Overleden personen
5.204** (+36)
Ik zal nooit een shout-out doen naar het voetvolk.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Geen shout out geven naar de mensen die zich aan de adviezen houden.
Waarom? Je bent toch geen kind?quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Geen shout out geven naar de mensen die zich aan de adviezen houden.
Nee. Ook nog maar een miljoen keer uitgelegd door deskundigen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat het 'natuurlijk' uitdooft in de zomer? Waarschijnlijk doet het dat echt wel, net als de griep.
Eindstand is 1-1, want in de blessuretijd (vragenrondje) vraagt een journalist waarom het niet deze week al versoepeld kan worden qua horeca en dan zegt Rutte dat het pas echt kan vanaf 1 juni.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Het haalt ook alle lol eraf. Lekker samen op de bank, spannend spannend want wat gaat er gebeuren in ons landje. Wint BoerHagenees of Harriekeen?! dan weten we nu al dat het 0-1 is.
Zonder spoileralerts, kansloos dit.
Jep.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:01 schreef zoost het volgende:
[..]
Succes heeft vele vaders. Iedereen en zijn moeder gaat dit succes claimen. Ik denk dat de maatregelen weinig effectief zijn/waren. Het dooft vanzelf uit.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Het haalt ook alle lol eraf. Lekker samen op de bank, spannend spannend want wat gaat er gebeuren in ons landje. Wint BoerHagenees of Harriekeen?! dan weten we nu al dat het 0-1 is.
Nee dat de maatregelen en hoe goed we ons daar (zeker in het begin) aan hebben gehouden NIET bij zouden hebben gedragen aan deze snelle indamming.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat het 'natuurlijk' uitdooft in de zomer? Waarschijnlijk doet het dat echt wel, net als de griep.
Vergeet niet dat het bijna stilvallen van internationaal vliegverkeer ook een rol speelt he. Je hebt nog steeds landen als Rusland waar 10.000 gevallen per dag worden geconstateerd. Hoop dat we niet nogmaals die fout maken met het luchtruim. Zodra er in een land een stijging geconstateerd wordt gelijk maatregelen treffen en niet wekenlang lekker vluchten toelaten.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ergens is het wel knap dat je stug je prognoses die nooit uitkomen toch blijft postenquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:06 schreef Za het volgende:
[..]
Exponentiële krimp in beeld, en dan betreft het hier mensen die 1-3 weken geleden het virus hebben opgelopen.
Volgende week nog hooguit een tiental besmettingen pd.
NL is er klaar mee.
Ik denk dat de annulering van alle evenementen de meeste besmettingen heeft voorkomen. In combinatie met drukke kroegen, disco's & OV. Bij de rest van de maatregelen zal de winst minimaal zijn geweest gok ik, maar we zullen het nooit weten.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:01 schreef zoost het volgende:
[..]
Behalve hier op FOK! waar veel users er toch van overtuigt waren dat hun visie DE visie was.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Bovendien wist op voorhand niemand wat het beste zou zijn.
Zou graag eens een verschil zien qua schade aan de economie van nederland tov een land wat veel strenger op slot ging. Hoeveel zou dat schelen?
Het is meer de inhoud die kant noch wal raakt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:08 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Praten in meme taal heb ik van jou geleerd
Link?quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:03 schreef Smack10 het volgende:
Daarom de leraren en kinderen de verloren leertijd in de zomervakantie laten inhalen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:06 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik zal nooit een shout-out doen naar het voetvolk.
Hetzelfde met Prinsjesdag. Maar hoe willen ze daar 1,5 meter toepassen in die kerk?quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:03 schreef Smack10 het volgende:
Okquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het is meer de inhoud die kant noch wal raakt.
Hoe is het in politiestaat het mooie Bulgarije?quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:07 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nee. Ook nog maar een miljoen keer uitgelegd door deskundigen.
Zegt 'ie tegen degene die tot op de dag af een vervroegde persconferentie en aangekondigde versoepelingen voorzag.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:08 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ergens is het wel knap dat je stug je prognoses die nooit uitkomen toch blijft posten
In vergelijking met welke landen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat de annulering van alle evenementen de meeste besmettingen heeft voorkomen. In combinatie met drukke kroegen, disco's & OV. Bij de rest van de maatregelen zal de winst minimaal zijn geweest gok ik, maar we zullen het nooit weten.
[..]
Behalve hier op FOK! waar veel users er toch van overtuigt waren dat hun visie DE visie was.
Denk dat we wel wat meer van de economie gered hebben door wat meer toe te laten. Vooral benieuwd hoeveel zaken het hier niet gered hebben in vergelijking met andere landen.
Die eigenschap moet je wel bezitten om het 600 topics vol te houden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:08 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ergens is het wel knap dat je stug je prognoses die nooit uitkomen toch blijft posten
Bron?quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:09 schreef AToontje87 het volgende:
Langzaamaan weer een toename van het aantal nieuw opgenomen IC patiënten.
Dit is geen goed nieuws.
Ik kan me niet voorstellen dat de winst van thuiswerken minimaal is.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat de annulering van alle evenementen de meeste besmettingen heeft voorkomen. In combinatie met drukke kroegen, disco's & OV. Bij de rest van de maatregelen zal de winst minimaal zijn geweest gok ik, maar we zullen het nooit weten.
Waarom niet? Overal zie je hetzelfde patroon. De meest strenge lockdowns hebben het niet veel beter gedaan dan geen lockdowns.quote:
Een bingo kaart kan het misschien nog enigszins vermakelijk maken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:05 schreef Noek het volgende:
[..]
Prima hoor, straks even een glaasje rakija drinken op een zonnig terras.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:09 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hoe is het in politiestaat het mooie Bulgarije?
quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:01 schreef roos94 het volgende:
Dit ja, als er alvast "Dont dead, open inside" op de toegangsdeuren staat dan zou ik daar niet naar binnen gaan.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:02 schreef D_A het volgende:
[..]
Nee jullie veranderen allemaal in zombies.
Z'n oudere broer doofde ook zomaar opeens uit:quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:07 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:11 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Best wel, alleen veilig met mondkapje op.
Volgens mij pretendeert hier vrijwel niemand dat het virus plots aan het verdwijnen is. Het is ingedamd (voor nu). Zal gewoon moeten blijken hoe sterk het weer opvlamt wanneer we weer 'normaal' gaan leven.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:11 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Waarom niet? Overal zie je hetzelfde patroon. De meest strenge lockdowns hebben het niet veel beter gedaan dan geen lockdowns.
Sars1 was ook opeens verdwenen.
Hoorde vanaf 4 mei weer versoepelingquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:11 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Prima hoor, straks even een glaasje rakija drinken op een zonnig terras.
Avondklok in Servië al opgeheven?
Schijnveiligheid.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een bingo kaart kan het misschien nog enigszins vermakelijk maken.
''Hou vol!''.
'' Ik ben bang''.
'' Angst voor een nieuwe piek''
'' Het kan gaan golven door de samenleving''
'' Maak er geen uitje van''
'' Ik kan er niks over zeggen
'' Dat moet je aan Jaap vragen''
'' Blijf binnen''
Etc
Corona sterft niet uit, maar de r0 daalt waarschijnlijk weldegelijk significant in de zomer.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:07 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik post gewoon mijn mening, waarom zou die uit moeten komen of users als jij daar zo druk mee moeten zijn?quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:08 schreef Pumpalov het volgende:
Indirect wel, maar voornamelijk omdat er door die maatregel heel wat minder mensen gebruik maakten van het OV. Denk dat er meer besmettingen plaats hadden gevonden in het OV dan op veel werkplekken. Afhankelijk van werkplek natuurlijk.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat de winst van thuiswerken minimaal is.
Dat direct ingrijpen van essentieel belang is, is inderdaad ook de grote les die we hieruit hebben kunnen trekken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:08 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het bijna stilvallen van internationaal vliegverkeer ook een rol speelt he. Je hebt nog steeds landen als Rusland waar 10.000 gevallen per dag worden geconstateerd. Hoop dat we niet nogmaals die fout maken met het luchtruim. Zodra er in een land een stijging geconstateerd wordt gelijk maatregelen treffen en niet wekenlang lekker vluchten toelaten.
Nou, van de 15 directe collega's van mij hebben twee het gehad. (inc. aan de beademing)quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Indirect wel, maar voornamelijk omdat er door die maatregel heel wat minder mensen gebruik maakten van het OV. Denk dat er meer besmettingen plaats hadden gevonden in het OV dan op veel werkplekken. Afhankelijk van werkplek natuurlijk.
Lijkt mij dat als je op een kantoor werkt en er heeft er eentje corona, het hele kantoor vervolgens corona heeft.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Indirect wel, maar voornamelijk omdat er door die maatregel heel wat minder mensen gebruik maakten van het OV. Denk dat er meer besmettingen plaats hadden gevonden in het OV dan op veel werkplekken. Afhankelijk van werkplek natuurlijk.
Dat zal voornamelijk het grootste effect hebben gehad inderdaad. In ieder geval voor de snelheid van de spreiding.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kun je dat beargumenteren waarom je dat exact denkt?quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij had wel juist voorspelt dat er deze week al meer versoepelingen zouden worden aangekondigd. Werd ook de spot mee gedreven door sommigen hier.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:08 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En het soort bedrijf. Ons kantoor is een internationale meeting hub als het ware.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sars1 kon zich dan ook niet zo makkelijk onder de radar verspreiden. Dat kan Sars2 wel heeft het bewezen.quote:
Bij ons 2 mensen die niet getest waren maar toch iets onder de leden hadden wat verdacht veel op corona leek. Verder niemand ernstig ziek geworden of zelfs thuis hoeven blijven. En wij bevinden ons toch in de brandhaard van de corona-uitbraak.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt mij dat als je op een kantoor werkt en er heeft er eentje corona, het hele kantoor vervolgens corona heeft.
Nee, onderbuikgevoelens. Een gok. Zat verhalen gelezen die hetzelfde onderbouwen en ik vond het wel logisch eigenlijk.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kun je dat beargumenteren waarom je dat exact denkt?
Die moet z'n mond houden ja. Iedereen in NL is momenteel een viroloog, maar enkel de mensen die dezelfde mening hebben mogen dat in de media delen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zal voornamelijk het grootste effect hebben gehad inderdaad. In ieder geval voor de snelheid van de spreiding.
Ik haal hem nog maar een keer aan, Maurice de Hond.
Maar goed, dat is geen wetenschapper dus die schijnt er geen zak vanaf te weten.
Ja, oke, zit wat in. Ligt er wel aan hoe nauw je samenwerkt. Maar ja, thuis werken heeft ook een hoop voorkomen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt mij dat als je op een kantoor werkt en er heeft er eentje corona, het hele kantoor vervolgens corona heeft.
Kerel, daar waren in totaal nog geen 10k mensen mee besmet. Wereldwijd. Dat is minder dan het aantal zorgverleners in NL alleen al dat covid-19 heeft.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:12 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Z'n oudere broer doofde ook zomaar opeens uit:
https://frieschdagblad.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Verschil is dat ze in België wel alle verdachte sterfgevallen meetellen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:02 schreef OProg het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland steeds mensen die doen alsof het complete anarchie is en niemand zich aan de regels wil houden en in het buitenland wel.
En dan lees ik reacties op Belgische fora dat ze een voorbeeld aan ons kunnen nemen omdat wij zo goed met dit soort dingen om kunnen gaan en daar iedereen een loopje neemt met de veel strengere regels.
Naja, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Dan weet ik genoegquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, onderbuikgevoelens. Een gok. Zat verhalen gelezen die hetzelfde onderbouwen en ik vond het wel logisch eigenlijk.
[..]
Nee joh.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:15 schreef Predator40 het volgende:
kan die TT worden aangepast ???
er word nog amper getest en al helemaal aan contact tracing gedaan, wat een kut beleid nog steeds.
Alanis Morissette zou dit ironisch noemen.quote:
#RIVMNOOBSquote:
Tot een bepaalde hoogte wordt dat (dus) geaccepteerd.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kerel, daar waren in totaal nog geen 10k mensen mee besmet. Wereldwijd. Dat is minder dan het aantal zorgverleners in NL alleen al dat covid-19 heeft.
De cijfers gaan straks gewoon weer terug omhoog nu er langzaamaan meer vrijheden komen. Dat zie je in bepaalde landen al. Nu op grote schaal de horeca opengaat in veel landen en reisverboden worden opgeheven gaat het nog een stukje rapper omhoog.
Iets over een klok die fout staat. In dat geval overigens ook niet iets om mee te spotten want dat zat er toch al aan te komen? Gans Europa zit in de verlichting.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij had wel juist voorspelt dat er deze week al meer versoepelingen zouden worden aangekondigd. Werd ook de spot mee gedreven door sommigen hier.
Dat was eigenlijk ook de reden dat SARS1 'kapot' ging, veel minder mensen konder er ongemerkt mee doorlopen was het veel eenvoudiger te isoleren. Deze 'SARS2' is voor bijna 97% hetzelde. Je zou op basis van de sympthonen het verschil niet eens zien. Maar het is wel verzwakt wat het 'succes' van het virus een stuk groter maakt omdat een groot deel van de dragers er geen last van heeft.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sars1 kon zich dan ook niet zo makkelijk onder de radar verspreiden. Dat kan Sars2 wel heeft het bewezen.
Daarom lukte het bij Sars1 om de boel de kop in te drukken met opsporen en isoleren. Die aanpak is wereldwijd jammerlijk mislukt bij Sars2. Dat bleek gewoon niet te werken.
Absoluut maar dit gaat echt niet meer magischerwijs verdwijnen omdat het in Nederland straks misschien een keer 30 graden is.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:23 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Tot een bepaalde hoogte wordt dat (dus) geaccepteerd.
Bron: ADquote:Zo'n driekwart van de Nederlanders wil dat de maatregelen tegen het coronavirus worden versoepeld. Een op de acht mensen wil dat alle beperkingen worden opgeheven, een op de negen mensen wil dat de huidige beperkingen blijven gelden. Dat komt naar voren in de enquête Namens Nederland, die door meer dan 100.000 mensen is ingevuld.
Om de verspreiding van het virus te beperken, willen veel mensen wel dat er maatregelen worden genomen, zoals het dragen van mondkapjes en het uitvoeren van meer testen. Ook voor quarantaine van besmette mensen en hun gezinsleden is veel steun. Bijna de helft is voor quarantaine van ouderen en mensen in andere risicogroepen
Tegelijkertijd is er ook geen bewijs dat die mening niet klopt. Gaat twee kanten op. Het enige wat we met zekerheid kunnen zeggen is dat de maatregelen hebben geholpen.quote:
Beeld van 500 meter hoog als de Collosus van Rhodos over de Nieuwe Waterweg, glanzend in de avondzon.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:03 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Makker, als we maar Jaap eren. God is ook vergevingsgezind naar iedereen dus voor de haters is het ook nooit te laat. Ooit komen ze tot inkeer en schamen ze zich kapot.
Jaap is de alfa, omega en zoveel meer.
Dat kan. Een 2e of 3e golf kan ook, maar geen kan ook. We weten het niet en Sars1 is het dichtsbijzijnde broertje van Sars1 dus we gaan het zien.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Kerel, daar waren in totaal nog geen 10k mensen mee besmet. Wereldwijd. Dat is minder dan het aantal zorgverleners in NL alleen al dat covid-19 heeft.
De cijfers gaan straks gewoon weer terug omhoog nu er langzaamaan meer vrijheden komen. Dat zie je in bepaalde landen al. Nu op grote schaal de horeca opengaat in veel landen en reisverboden worden opgeheven gaat het nog een stukje rapper omhoog.
Vraag mij of mensen zelf wel weten of ze in een risicogroep vallen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Bron: AD
Dat is een flink verschil met begin mei.
Genoeg mensen die verkondigden dat hij ongelijk zou gaan krijgen hoor, maar vooral doen alsof dat niet gebeurd is.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:24 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Iets over een klok die fout staat. In dat geval overigens ook niet iets om mee te spotten want dat zat er toch al aan te komen? Gans Europa zit in de verlichting.
Maar stellen dat er over een week nog maar een tiental besmettingen per dag zijn is nattevingerwerk gebaseerd op driemaal niets.
Dat is gewoon enorm goochelen met cijfers en zou verboden moeten zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Verschil is dat ze in België wel alle verdachte sterfgevallen meetellen.
Als je dat hier ook zou doen kom qua op sterfte meer dan het dubbele uit.
Dat denk ik ook niet. Totdat er vaccin is zal het blijven ronddwalen. Kunst is om het beheersbaar te houden met zo weinig mogelijk middelen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:25 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Absoluut maar dit gaat echt niet meer magischerwijs verdwijnen omdat het in Nederland straks misschien een keer 30 graden is.
Ik denk wel dat het meespeelt bij besluiten.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vraag mij of mensen zelf wel weten of ze in een risicogroep vallen?
Nou nee. Vooraleer bij sars men virusdelen ging verspreiden waren ze al doodziek. Daarom was het leeuwendeel van de zieken ook gezinslid of verpleegkundige en bleef de verspreiding beperkt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:24 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat was eigenlijk ook de reden dat SARS1 'kapot' ging, veel minder mensen konder er ongemerkt mee doorlopen was het veel eenvoudiger te isoleren. Deze 'SARS2' is voor bijna 97% hetzelde. Je zou op basis van de sympthonen het verschil niet eens zien. Maar het is wel verzwakt wat het 'succes' van het virus een stuk groter maakt omdat een groot deel van de dragers er geen last van heeft.
Dat maakt het ook voor het vervolg vrij lastig omdat we eigenlijk geen idee hebben wat het vervolg gaan zijn omdat je het ook niet naar een Fluenza-A kan leggen voor het verloop model. Het zou ook kunnen dat het verder 'verzwakt' en een soort verkoudheid gaat veroorzaken maar ook dat is giswerk.
Er waren sowieso toch wel vaker persco's?quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:
Ah, nu zat een vervroegde persco al in lijn der verwachting. Menig politicus zou jaloers zijn op zoveel draaivermogen.
Over een week zijn er nog rond de +50 tot 100 in NL, niets duidt aan dat het hoger gaat uitvallen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:24 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Iets over een klok die fout staat. In dat geval overigens ook niet iets om mee te spotten want dat zat er toch al aan te komen? Gans Europa zit in de verlichting.
Maar stellen dat er over een week nog maar een tiental besmettingen per dag zijn is nattevingerwerk gebaseerd op driemaal niets.
Ik zeg het verkeerd indd. Een persco waarbij vervroegd versoepelingen worden aangekondigd.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:30 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Er waren sowieso toch wel vaker persco's?
Deze vervangt de 'echte' van volgende week niet.
Ik mis de totale context even denk ikquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zeg het verkeerd indd. Een persco waarbij vervroegd versoepelingen worden aangekondigd.
Dat is eigenlijk gewoon wat ik bedoel.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:29 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nou nee. Vooraleer bij sars men virusdelen ging verspreiden waren ze al doodziek. Daarom was het leeuwendeel van de zieken ook gezinslid of verpleegkundige en bleef de verspreiding beperkt.
Dat we maar een tijdje uit de buurt van dat cijfer mogen blijvenquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:27 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Totdat er vaccin is zal het blijven ronddwalen. Kunst is om het beheersbaar te houden met zo weinig mogelijk middelen.
Ik denk dat (vrijwel) iedereen snapt dat als het boven een bepaald cijfer uitkomt er weer zaken tijdelijk strenger moeten. Los, vast, los, vast, vaccin, los.
Oh jee er is toch helemaal geen onderscheid tussen mensen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:28 schreef OProg het volgende:
Voor wie het boeit, dit is ook wel interessant: Genetica lijkt er ook toe te doen bij Covid-19.
https://www.scientias.nl/(...)t-dan-in-het-andere/
Kom svp met posts van door mij gedane prognoses die nooit zijn uitgekomen. Ik zie ernaar uit.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:24 schreef Pumpalov het volgende:
Het is niet mijn probleem dat jouw kennis tekortschiet waar het exponentiële krimp betreft.quote:Maar stellen dat er over een week nog maar een tiental besmettingen per dag zijn is nattevingerwerk gebaseerd op driemaal niets.
User Za voorspelde vorige week dat er deze week een persco zou komen waarin versoepelingen zouden worden aangekondigd. Begin deze week herhaalde hij dat, werd door sommigen weggehoond. Maar nu blijkt dit alles toch ineens in lijn der verwachting.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:32 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik mis de totale context even denk ik
Ik stel toch nergens dat dit niet gebeurde?quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Genoeg mensen die verkondigden dat hij ongelijk zou gaan krijgen hoor, maar vooral doen alsof dat niet gebeurd is.
Za is de meest interessante user van dit topic. De stelligheid en ook de bronnen die hij geeft.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
User Za voorspelde vorige week dat er deze week een persco zou komen waarin versoepelingen zouden worden aangekondigd. Begin deze week herhaalde hij dat, werd door sommigen weggehoond. Maar nu blijkt dit alles toch ineens in lijn der verwachting.
Ah, dat laatste heb ik niet meegekregen. Thanksquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
User Za voorspelde vorige week dat er deze week een persco zou komen waarin versoepelingen zouden worden aangekondigd. Begin deze week herhaalde hij dat, werd door sommigen weggehoond. Maar nu blijkt dit alles toch ineens in lijn der verwachting.
+1.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:37 schreef Noek het volgende:
[..]
Za is de meest interessante user van dit topic. De stelligheid en ook de bronnen die hij geeft.
Dat die steeds hoon over zich heenkrijgt, deert hem ook niet. Ik vind het echt tof om te volgen.
Za-lig!
En, corrigeer me wanneer fout, Za heeft ook nog niet eens met de eer gestreken toch?quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:37 schreef Noek het volgende:
[..]
Za is de meest interessante user van dit topic. De stelligheid en ook de bronnen die hij geeft.
Dat die steeds hoon over zich heenkrijgt, deert hem ook niet. Ik vind het echt tof om te volgen.
Za-lig!
België telt oversterfte. NL alleen positief geteste overleden personen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:39 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Nederland +36
Belgie +323
Doen wij nou iets goed of doet België iets fout?
Belgen tellen eerlijker. kijk naar onze oversterftecijfers en coronadoden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:39 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Nederland +36
Belgie +323
Nogal een verschil met hooguit een tiental. Waarmee Nederland overigens hetzelfde zou presteren als minilandjes als Luxemburg en San Marino nu of landen met veel minder inwoners en waar het virus veel minder rondging zoals Kroatië, Griekenland, Estland, Slowakije.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Over een week zijn er nog rond de +50 tot 100 in NL, niets duidt aan dat het hoger gaat uitvallen.
1,5 later zijn het er nog 20. En 21 Mei is het voorbij.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:43 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nogal een verschil met hooguit een tiental. Waarmee Nederland overigens hetzelfde zou presteren als minilandjes als Luxemburg en San Marino nu of landen met veel minder inwoners en waar het virus veel minder rondging zoals Kroatië, Griekenland, Estland, Slowakije.
Knap.
Het werkt beter omdat we hier meer mensen aan het werk houden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Belgen tellen eerlijker. kijk naar onze oversterftecijfers en coronadoden.
Als je verzorgingstehuizen negeert en doden die niet gestest waren niet mee telt gaat het prima.
Maar zat mensen die dit zien als dat ons losse bekeid beter werkt dan wat de domme Belgen allemaal aan het doen zijn met hun lockdown.
Als wij tellen als de belgen doen we het niet beter.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:45 schreef skrn het volgende:
[..]
Het werkt beter omdat we hier meer mensen aan het werk houden.
Je mocht daar he-le-maal niks, wat moet je de hele dag?
Heeft hij niet gedaan nee.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En, corrigeer me wanneer fout, Za heeft ook nog niet eens met de eer gestreken toch?
Vraag me af of het eerlijker is.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Belgen tellen eerlijker. kijk naar onze oversterftecijfers en coronadoden.
Als je verzorgingstehuizen negeert en doden die niet gestest waren niet mee telt gaat het prima.
Maar zat mensen die dit zien als dat ons losse bekeid beter werkt dan wat de domme Belgen allemaal aan het doen zijn met hun lockdown.
Gisteren was bevrijdingsdag, werkelijke aantal zal rond de 70 a 80 liggen. Belgie had 110 nieuwe doden, waarvan 51 in het ziekenhuis en 59 in verpleeghuizen, die wij niet tellen. Als altijd doen ze het verhoudingsgewijs redelijk precies hetzelfde als wij. De andere 229 zijn vermoedelijke gevallen van een tijd geleden die niet geteld waren.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:39 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Nederland +36
Belgie +323
Maar onze huisjes, straten en tuinen zien er straks weer piekfijn uit.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als wij tellen als de belgen doen we het niet beter.
Werkelijk? In Oost Europa heeft men vroeg voor lockdowns gekozen, daar zijn veel minder doden gevallen dan in West Europa. In Italië koos men eerst voor plaatselijke beperkte lockdowns, waar de restaurants en bars overdag nog openbleven. Frankrijk, spanje en GB hebben ook vrij laat ingegrepen en moest men uiteindelijk tot strenge lockdowns overgaan omdat het uit de hand liep.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:11 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Waarom niet? Overal zie je hetzelfde patroon. De meest strenge lockdowns hebben het niet veel beter gedaan dan geen lockdowns.
SARS werd door strikte quarantaine gestopt. Zo strikt dat een groot deel van de patienten daarna PTSD kregen.quote:Sars1 was ook opeens verdwenen.
Die hebben we goed schoongeveegd ja.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:48 schreef skrn het volgende:
[..]
Maar onze huisjes, straten en tuinen zien er straks weer piekfijn uit.
Posts over dat in Nederland wijken en steden geïsoleerd gingen worden, posts dat besmetting in de buitenlucht niet voorkomt, verwachtingen dat het er in Nederland op een bepaald moment slechter aan toe was dan in Italië en zo kan je bergen aan posts van jou terughalen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:34 schreef Za het volgende:
[..]
Kom svp met posts van door mij gedane prognoses die nooit zijn uitgekomen. Ik zie ernaar uit.
[..]
Het is niet mijn probleem dat jouw kennis tekortschiet waar het exponentiële krimp betreft.
Misschien moet je niet zo te koop lopen met je onwetendheid.
De Belgen gaven aan later liever naar beneden bij te moeten stellen dan naar boven.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:47 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Vraag me af of het eerlijker is.
Pak mijn eigen opa: overleden in deze periode. Alle symptomen van Corona en getest (in verpleeghuis). Had geen corona. Zonder test was 'ie wel meegeteld in het Belgische principe.
Zal geen uitzondering zijn.
Maar er zijb ook false negatives natuurlijk. Diagnose kan ook gesteld worden op basis van symltomen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:47 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Pak mijn eigen opa: overleden in deze periode. Alle symptomen van Corona en getest (in verpleeghuis). Had geen corona. Zonder test was 'ie wel meegeteld in het Belgische principe.
Sjonge sjonge.quote:
Ik zie er voorlopig maar weer eentje met een grote muil.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:49 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Posts over dat in Nederland wijken en steden geïsoleerd gingen worden, posts dat besmetting in de buitenlucht niet voorkomt, verwachtingen dat het er in Nederland op een bepaald moment slechter aan toe was dan in Italië en zo kan je bergen aan posts van jou terughalen.
Kerel, je zit écht vol met de grootste bullshit, gelukkig prikken de meeste users daar volledig doorheen. Met die grote muil van je
quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:52 schreef skrn het volgende:
[..]
Sjonge sjonge.
Het gaat toch niet slecht, zo. En die rampsenario's zijn niet uitgekomen.
Het gaat goed.
In dezen? Ik heb jou nog nooit kunnen betrappen op het serieus nemen van wat een ander zegtquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik stel toch nergens dat dit niet gebeurde?Was er niet bij en uiteindelijk is wat andere mensen zeggen voor mij in dezen niet zo relevant.
Diagnose op basis van symptomen vind ik persoonlijk niet eerlijk(er).quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar er zijb ook false negatives natuurlijk. Diagnose kan ook gesteld worden op basis van symltomen.
Oversterfte tov gemiddelde van de afgelopen jaren lijkt het eerlijkste.
Italie heeft toch als 1e grootschalig ingegrepen in Europa joh.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:48 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Werkelijk? In Oost Europa heeft men vroeg voor lockdowns gekozen, daar zijn veel minder doden gevallen dan in West Europa. In Italië koos men eerst voor plaatselijke beperkte lockdowns, waar de restaurants en bars overdag nog openbleven. Frankrijk, spanje en GB hebben ook vrij laat ingegrepen en moest men uiteindelijk tot strenge lockdowns overgaan omdat het uit de hand liep.
[..]
SARS werd door strikte quarantaine gestopt. Zo strikt dat een groot deel van de patienten daarna PTSD kregen.
Vooral niet omdat die symptomen heel algemeen zijn (en heeeeel veel op griep lijken die ook ieder jaar duizenden doden veroorzaakt).quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:54 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Diagnose op basis van symptomen vind ik persoonlijk niet eerlijk(er).
Absoluut. En dan mag je nog meerekenen dat er momenteel minder mensen sterven aan zaken als ongevallen en moord.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar er zijb ook false negatives natuurlijk. Diagnose kan ook gesteld worden op basis van symltomen.
Oversterfte tov gemiddelde van de afgelopen jaren lijkt het eerlijkste.
En wat ik zeg; mijn opa had alle symptomen, leeftijd tegen, andere ziektes etc. Maar hij had 't niet. Terwijl in het tehuis al 12 mensen gestorven waren aan Corona.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:57 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Vooral niet omdat die symptomen heel algemeen zijn (en heeeeel veel op griep lijken die ook ieder jaar duizenden doden veroorzaakt).
quote:
Zo zie je maar, in veel gevallen wordt dat dus wel degelijk ook meegeteld.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:58 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
En wat ik zeg; mijn opa had alle symptomen, leeftijd tegen, andere ziektes etc. Maar hij had 't niet. Terwijl in het tehuis al 12 mensen gestorven waren aan Corona.
Nu snap ik dat alleen deze casus geen meting is.
En tsja, het kan de druppel zijn natuurlijk. Hoewel een duidelijk erger ziektebeeld mogelijk is dan bij dan bij bijvoorbeeld de gebruikelijke varianten van influenza, helpt het natuurlijk niet als iemand al kanker heeft en diabeet is plus COPD heeft. Zoals er net weer een overledene bij mij in de stad bekend geworden is (en al tegen de 70 jaar was).quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:58 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
En wat ik zeg; mijn opa had alle symptomen, leeftijd tegen, andere ziektes etc. Maar hij had 't niet. Terwijl in het tehuis al 12 mensen gestorven waren aan Corona.
Nu snap ik dat alleen deze casus geen meting is.
Het aantal getelde doden is nog steeds minder dan de oversterfte (96% dacht ik), en landen met weinig gevallen hebben in dezelfde periode een ondersterfte. Dan is het waarschijnlijk dat het werkelijke aantal doden hoger ligt dan het officiele cijfer.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
De Belgen gaven aan later liever naar beneden bij te moeten stellen dan naar boven.
Maar inderdaad, wordt daar veel te veel meegerekend.
In NL is de coronasterfte op het moment ongeveer 50% van die van 2018.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het aantal getelde doden is nog steeds minder dan de oversterfte (96% dacht ik), en landen met weinig gevallen hebben in dezelfde periode een ondersterfte. Dan is het waarschijnlijk dat het werkelijke aantal doden hoger ligt dan het officiele cijfer.
Ja, kan de druppel zeker zijn. Maar je weet pas of het de druppel was als je getest bent.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En tsja, het kan de druppel zijn natuurlijk. Hoewel een duidelijk erger ziektebeeld mogelijk is dan bij dan bij bijvoorbeeld de gebruikelijke varianten van influenza, helpt het natuurlijk niet als iemand al kanker heeft en diabeet is. Zoals er net weer een overledene bij mij in de stad bekend geworden is (en al tegen de 70 jaar was).
Absoluut.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het aantal getelde doden is nog steeds minder dan de oversterfte (96% dacht ik), en landen met weinig gevallen hebben in dezelfde periode een ondersterfte. Dan is het waarschijnlijk dat het werkelijke aantal doden hoger ligt dan het officiele cijfer.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:00 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Volgens @:Smack10 is er weer een document gelekt. Maar ik vind het niet.
Gaat om deze post volgens mij.quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:14 schreef Anton91 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-en-golf-beheersbaar
[..]
Binnenkort lekker tennissen
Same, Opa van mijn vriendin, dubbele longontsteking, hoesten, koorts. 2x getest en beide keren negatief.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:47 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Hoe staat het eigenlijk met de zwembaden dan?quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Gaat om deze post volgens mij.
Bepaald niet, Italië heeft veel later ingegrepen dan andere landen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:56 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Italie heeft toch als 1e grootschalig ingegrepen in Europa joh.
Arme lamaquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:05 schreef Basp1 het volgende:
Een Belgische lama gaat ons redden.![]()
https://www.vrt.be/vrtnws(...)handeling-coronavir/
Ah, dus niet zoals de vorige keer het echte document.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Gaat om deze post volgens mij.
Zijn er al 2quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:05 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Same, Opa van mijn vriendin, dubbele longontsteking, hoesten, koorts. 2x getest en beide keren negatief.
Italie gooide de boel dicht op 8 maart. Wij een week later.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:05 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Bepaald niet, Italië heeft veel later ingegrepen dan andere landen.
Welke andere landen doel je precies op? Want alhoewel ze er absoluut niet heel vroeg bij waren, toch in vergelijking met de meeste landen wel.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:05 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Bepaald niet, Italië heeft veel later ingegrepen dan andere landen.
Kom svp met quotes van mij waarin ik prognoses doe die nooit zijn uitgekomen. BVDquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:49 schreef Pumpalov het volgende:
Posts over dat in Nederland wijken en steden geïsoleerd gingen worden, posts dat besmetting in de buitenlucht niet voorkomt, verwachtingen dat het er in Nederland op een bepaald moment slechter aan toe was dan in Italië en zo kan je bergen aan posts van jou terughalen.
Kerel, je zit écht vol met de grootste bullshit, gelukkig prikken de meeste users daar volledig doorheen. Met die grote muil van je
Heb je het begrip 'exponentiële krimp' inmiddels opgezocht?quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:24 schreef Pumpalov het volgende:
Denk er nog eens over na.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:07 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Italie gooide de boel dicht op 8 maart. Wij een week later.
Allicht dat het ging over laat ten aanzien van het aantal besmettingen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:08 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Welke andere landen doel je precies op? Want alhoewel ze er absoluut niet heel vroeg bij waren, toch in vergelijking met de meeste landen wel.
[ afbeelding ]
Dat is het ook gewoon. Het zal heus wel weer een keer oplopen, maar we moeten toch een keer door. Zo gaat heel die economie kapot. Persoonlijk zou ik dit best langer kunnen volhouden als het echt nodig was, maar het moet toch een keer weer gaan draaien.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:12 schreef TheVoice4ever het volgende:
hoop weer op grote afname IC patienten
maar ja sowiezo al goed nieuws heel wat minder nieuwe opnames en doden vandaag
het gaat de goede kant op daar, maar ja ik hoop dus niet dat die versoepeling slecht uitpakt waar ik voor vrees, alhoewel je toch weer een keer open moet
1 september - fitnesscentra gaan open.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:24 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)volgens-het-kabinet/
Dit al gepost?
Dat zou dom zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:26 schreef maan_man het volgende:
Mijn kappertje mailde net als het nieuws om 19:00 gunstig is, dan gaan ze vanaf 20:00 afspraken inplannen.
Inplannen, niet direct beginnen met knippenquote:
Meteen doorpakken. Lekker hoor.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:26 schreef maan_man het volgende:
Mijn kappertje mailde net als het nieuws om 19:00 gunstig is, dan gaan ze vanaf 20:00 afspraken inplannen.
In Italië werd in het begin bijna niet getest, waardoor het zich ongemerkt kon verspreiden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:56 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Italie heeft toch als 1e grootschalig ingegrepen in Europa joh.
Diezelfde dag:quote:Op vrijdag 21 februari 2020 16:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Great, Italië had gisteren slechts 3 bevestigde gevallen. Als er nu zes nieuwe zijn, allemaal ernstig ziek, dan ligt het werkelijk aantal besmette personen waarschijnlijk veeeel hoger. Of zijn die net het land ingekomen?
Vijf medici, dan weet je dat veel mensen het hebben.quote:MILAAN - In het noorden van Italië zijn op één dag zestien nieuwe gevallen van het coronavirus vastgesteld.
Het gaat om veertien mensen in de regio Lombardije en twee mensen in het naastgelegen Veneto. Onder hen zijn vijf medici
In Codogno, een dorpje ten zuidoosten van Milaan met zo'n 15.000 inwoners, hebben zeker zes mensen het virus opgelopen. Burgemeester Francesco Passerini heeft vrijdag besloten om scholen, restaurants en andere gebouwen waar mensen elkaar ontmoeten, te sluiten. In totaal gaat het om ongeveer tachtig locaties.
Het nieuwe coronavirus is in Italië eerder al bij zeker drie mensen vastgesteld. Dat was in Rome.
Op 22 februari gingen 10 dorpen in lockdown. Maar het duurde tot 9 maart voordat Lombardije in lockdown ging, en dat werd de dag ervoor aangekondigd, waardoor duizenden de regio verlieten. En in de rest van Italië was nog steeds alles open.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
WTF. Italië staat nu op 48, met 16 critical. Dat is 1/3 van het aantal besmettingen:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Het duurt maximaal een maand voordat dit virus in heel Europa om zich heen heeft geslagen.
Discutabel verwoord danquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inplannen, niet direct beginnen met knippen
Ik ben prima bekend met mijn terminologie, daar hoef jij je absoluut niet dik om te maken. Allicht zelf even stilstaan bij het feit dat dit op een gegeven moment gaat stagneren. We zullen het volgende week zien oke? Hooguit een tiental besmettingen. We houden 'm erin.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:08 schreef Za het volgende:
[..]
Kom svp met quotes van mij waarin ik prognoses doe niet nooit zijn uitgekomen. BVD
Back on-topic:
[..]
Heb je het begrip 'exponentiële krimp' inmiddels opgezocht?
Neem je dit terug, of komt het alvast op mijn lijst van nooit uitgekomen prognoses?
Lol, hier zal ik maar niet eens op ingaan, oke?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 14:52 schreef Za het volgende:
[..]
Aerosol besmetting van Covid-19 vindt niet plaats in winkelstraten.
Erger dan in Italiëquote:Op donderdag 5 maart 2020 00:58 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, ik verwacht zelfs dat de situatie hier, zonder dat dat nog is vastgesteld, erger is dan in Italië.
Lol, het isoleren van steden en wijken in Nederlandquote:Op dinsdag 3 maart 2020 01:46 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie Rutte vandaag überhaupt het onderwerp op tv voor het eerst adresseren. Laat mensen niet allemaal hun reizen annuleren zegt hij.
Eens wat betreft China.
Het zo snel mogelijk isoleren van mensen/wijken/steden is het enige wat men kan doen en dat gaat ook hier gebeuren.
Mogelijk maar goed, andere landen handelden dan ook meer pro-actief wegens de situatie in Italië en zagen hoe het er daar aan toeging. Als eerste is het allemaal toch wat lastigerquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Allicht dat het ging over laat ten aanzien van het aantal besmettingen.
Vanaf 1 juni dus 30 personen max in de bios, theater en restaurant - ik zie veel tenten dicht blijven op deze manier tot 1 juli wanneer het wat meer rendabel wordt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:24 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dit al gepost?
Werd hier ook naar gelinkt. Was jij toch?quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Bron: AD
Dat is een flink verschil met begin mei.
Als je meer dan de helft niet telt en niet beseft dat we waarschijnlijk in de top 3 van meeste doden zitten, gaat het best goed ja.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:52 schreef skrn het volgende:
[..]
Sjonge sjonge.
Het gaat toch niet slecht, zo. En die rampsenario's zijn niet uitgekomen.
Het gaat goed.
Dan las je het anders dan ik het wilde overbrengen. Vanaf 20:00 kan men een tijdstijd waarop men geknipt wil worden reserveren, waarbij de eerste mogelijkheid op 11 mei is.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:30 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Als 'ie om 20:00 open gaat.
Zo las ik het althans.
Als ze interesse hebben om veel omzet te mislopen moeten ze dat vooral doen ja. Gemiddeld geven mensen tijdens het eten een dertig euro per persoon uit. Zit je enig moment vol loop je dus al een kleine 1000 euro omzet mis.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanaf 1 juni dus 30 personen max in de bios, theater en restaurant - ik zie veel tenten dicht blijven op deze manier tot 1 juli wanneer het wat meer rendabel wordt.
Zweten, speeksel, aanraken van zo ongeveer alles, relatief kleine ruimte. Ik begrijp het wel. Tijd om een buitengym te starten.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:36 schreef Pvt.Webster het volgende:
Raar dat sportscholen dan tot 1 september dicht blijven maar je ondertussen wel met 100 man in restaurants etc. zit. Maar heeft natuurlijk ook met zweet en attributen te maken?
En wij komen niet eens voor op dat lijstje, weet je meteen hoe de wereld straks over ons gaat denken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:08 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Welke andere landen doel je precies op? Want alhoewel ze er absoluut niet heel vroeg bij waren, toch in vergelijking met de meeste landen wel.
[ afbeelding ]
Je hebt ook te maken met opstartkosten, personeel, energiekosten etc. In hoeverre is 30 man dan nog rendabel te noemen? In veel gevallen zal dat erg minimaal zijn..quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:36 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Als ze interesse hebben om veel omzet te mislopen moeten ze dat vooral doen ja. Gemiddeld geven mensen tijdens het eten een dertig euro per persoon uit. Zit je enig moment vol loop je dus al een kleine 1000 euro omzet mis.
Voor veel tenten is 30 personen met de anderhalve meter maatregel al maximaal. Op uitzonderingen na gaat alles gewoon proberen geld te verdienen hoor.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vanaf 1 juni dus 30 personen max in de bios, theater en restaurant - ik zie veel tenten dicht blijven op deze manier tot 1 juli wanneer het wat meer rendabel wordt.
Maar dat besef wil hier niet indalen, dat we het slechtste jongetje van de klas zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je meer dan de helft niet telt en niet beseft dat we waarschijnlijk in de top 3 van meeste doden zitten, gaat het best goed ja.
Restaurants oke, bioscopen en theaters lijkt me een ander verhaal..quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voor veel tenten is 30 personen met de anderhalve meter maatregel al maximaal. Op uitzonderingen na gaat alles gewoon proberen geld te verdienen hoor.
30 man op enig moment maximaal aanwezig en werken op reservering. Geef je iedereen een tijdslot van twee uur kan je op een dag al een kleine honderd man bedienen. Echt geen restaurant dat de boel tot 1 juli dicht gaat houden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hebt ook te maken met opstartkosten, personeel, energiekosten etc. In hoeverre is 30 man dan nog rendabel te noemen? In veel gevallen zal dat erg minimaal zijn..
Dat staat er ook.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik snap niet dat ze er data aan koppelen.
Is toch heel erg afhankelijk hoe het loopt.
Thuiswerken zo houden is positief, sport deels toestaan ook.
Ik hoop wel op een mondkapjesplocht voor contactberoepen.
Restaurants, bios enzo open op reservering, samenkomsten tot 10 man.
Lijkt me echt slechte veel te voorbarige ideeën op dit moment.
Zeg dan dat het een streven is mocht alles later nog goed zijn.
quote:"Op deze manier hoopt het kabinet de samenleving perspectief en helderheid te bieden", zegt politiek commentator Joost Vullings. "Premier Rutte zal wel benadrukken dat we ons echt aan de anderhalvemeterregel moeten houden, anders vlamt het het virus te erg op en zullen de net verworven vrijheden weer verloren gaan."
Thuiswerken blijft daarom waarschijnlijk het hele jaar nog de norm. Dat geldt ook voor anderhalve meter afstand houden, vaak handen wassen en in je elleboog hoesten en niezen. Het kabinet vergadert nu over deze maatregelen. Vanavond om 19:00 uur maakt premier Rutte bekend hoe de definitieve maatregelen eruit zullen zien.
Ja maar 100 man in restaurants gaat ook niet gebeuren nog. Binnen hooguit 30 man en alleen op reservering en anders buiten op terras, maar dat is ook als mensen aan de 1,5 meter kunnen voldoen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:36 schreef Pvt.Webster het volgende:
Raar dat sportscholen dan tot 1 september dicht blijven maar je ondertussen wel met 100 man in restaurants etc. zit. Maar heeft natuurlijk ook met zweet en attributen te maken?
Of een combinatie. De persoon die nu aanwezig is om de afhaalmaaltijden uit te geven doet ook de bediening, dan is het grotendeels extra omzet.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hebt ook te maken met opstartkosten, personeel, energiekosten etc. In hoeverre is 30 man dan nog rendabel te noemen? In veel gevallen zal dat erg minimaal zijn..
Denk dat kroegen en disco’s klaar zijn tot het vaccin. Die 1.5 meter is natuurlijk niet te doen als je in een kroeg of disco staat. Je kon elkaar al amper verstaan.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:38 schreef Simmertje het volgende:
Kroegen (binnen) dus sowieso nog niet voor 1 september?
Bioscopen hebben doorgaans ook nog eens meerdere zalen, lijkt me dat ze niet bedoelen dat je max. 30 man in heel je bioscoop mag hebben. Prijs voor een kaartje beetje opschroeven, misschien consumptie verplicht stellen of creatief met acties zijn en je hebt best een aardige handel.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Restaurants oke, bioscopen en theaters lijkt me een ander verhaal..
Ik bedoel, de maatregelen werken gewoon.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Als je meer dan de helft niet telt en niet beseft dat we waarschijnlijk in de top 3 van meeste doden zitten, gaat het best goed ja.
Sportscholen, niet sportclubs. Daar wordt helaas nog niets over vermeld.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:42 schreef kol7680 het volgende:
Sportclubs pas per 1 September open. Wat een faalbeleid.
Jammer dat men dit niet ook per juni stapsgewijs open laat gaan.
Goed, kan ik in mee gaan.. maar theaters dan? 30 man bij Bert Visscher bijvoorbeeld? Kaartje 80¤?quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bioscopen hebben doorgaans ook nog eens meerdere zalen, lijkt me dat ze niet bedoelen dat je max. 30 man in heel je bioscoop mag hebben. Prijs voor een kaartje beetje opschroeven, misschien consumptie verplicht stellen of creatief met acties zijn en je hebt best een aardige handel.
Gewoon net zo hard schreeuwen als de horeca-ondernemers. Die krijgen ook alles voor elkaarquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:42 schreef kol7680 het volgende:
Wat vraagt een bios voor een kaartje? Eurootje of tien? Kan even geen recente gegevens van extra uitgaves bekijken maar in 2004 was dat ook een kleine tien euro (zie dit artikel )quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Restaurants oke, bioscopen en theaters lijkt me een ander verhaal..
Het zal veel afhangen van 30 mensen per zaal (en hoe je dat gaat reguleren in algemene ruimtes) of 30 mensen totaal.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:44 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wat vraagt een bios voor een kaartje? Eurootje of tien? Kan even geen recente gegevens van extra uitgaves bekijken maar in 2004 was dat ook een kleine tien euro (zie dit artikel )
Laten we zeggen dat dit gelijk is gebleven en dat een persoon gemiddeld zo'n 20 euro uitgeeft in de bios. Per zaal 30 bezoekers *20 euro is een euro of 600 die je per voorstelling laat liggen.
Waar staat het van de sportscholen en lees ik het goed hier?quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sportscholen, niet sportclubs. Daar wordt helaas nog niets over vermeld.
Ook daar kun je oplossingen voor vinden. Kortere shows meerdere keren per dag, bijvoorbeeld. Dat is wat Rutte bedoelde met dat iedere sector na moet gaan denken over de toekomst en ik heb er best vertrouwen in dat we daar in Nederland vrij creatief mee om kunnen gaan.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goed, kan ik mee gaan.. maar theaters dan? 30 man bij Bert Visscher bijvoorbeeld? Kaartje 80¤?
Het is dat het nu op theatergebied zomerstop is, maar dan nog..
Amerika is niet echt een goed voorbeeld in deze..quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:45 schreef TheVoice4ever het volgende:
sportschool kan makkelijk met die anderhalve meter afstand, en ook ieder z'n eigen emmer, spullen
zo doen ze dat op bepaalde plaatsen in Amerika, tenminste had ik gezien bij CNN
Wat bedoel je precies?quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Werd hier ook naar gelinkt. Was jij toch?
Ben in ieder geval 1 van die 100.000
Dit inderdaad. Gewoon een maximum aantal per keer met een maximum tijd. Hoeveel sportscholen zitten er gemiddeld in een stad 10? En dan zijn ze ook nog eens vaak van 7 tot een uur of 11 open.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:42 schreef kol7680 het volgende:
My badquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:36 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dan las je het anders dan ik het wilde overbrengen. Vanaf 20:00 kan men een tijdstijd waarop men geknipt wil worden reserveren, waarbij de eerste mogelijkheid op 11 mei is.
Dan kunnen we 1 tot 1,5 maand later terug naar een normale samenleving.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:45 schreef DonDruiper het volgende:
Wat nou als dit gewoon uitdooft net als de griep?
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:38 schreef Simmertje het volgende:
Kroegen (binnen) dus sowieso nog niet voor 1 september?
https://eenvandaag.avrotr(...)volgens-het-kabinet/quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:46 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Waar staat het van de sportscholen en lees ik het goed hier?
Sportscholen zoals basic fit en fit for free etc. blijven dicht tot 1 september?
Wel logisch ook. Maar ik jou hoop dat het binnenkort alsnog mogelijk is.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sportscholen, niet sportclubs. Daar wordt helaas nog niets over vermeld.
Blijf dan lekker thuis met je emmer en lift die gewoon een paar keer op en neer.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:45 schreef TheVoice4ever het volgende:
sportschool kan makkelijk met die anderhalve meter afstand, en ook ieder z'n eigen emmer, spullen
Je kan ook buiten rennen en fietsen in de zomer. geen enkele prioriteit die anabooltjes.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:46 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Waar staat het van de sportscholen en lees ik het goed hier?
Sportscholen zoals basic fit en fit for free etc. blijven dicht tot 1 september?
Haha wat een faallandquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
1 september - Sauna's, coffeeshops en fitnesscentra gaan open.
Een sportschool is niet alleen voor anabooltjes.. heeft ook een grote sociale functie voor wat oudere mensen die in beweging willen blijven.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:48 schreef RipCity het volgende:
[..]
Je kan ook buiten rennen en fietsen.. geen enkele prioriteit die anabooltjes.
Pff dan moet het wel he goed gaan willen die open gaan.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar daar heb je geen squattende vrouwen in veel te strakke kleding.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:48 schreef RipCity het volgende:
[..]
Je kan ook buiten rennen en fietsen in de zomer. geen enkele prioriteit die anabooltjes.
klopt, maar ik had dat zelf wel gezien via die beelden daarvan, en alles was afgetekend met witte strepen, dus ieder z'n eigen ruimte om te sporten, met precies juiste ruimtes ertussenquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Amerika is niet echt een goed voorbeeld in deze..
Grootste commentaar dat ik op de overheid had/heb zou wel meteen weg zijn als dit allemaal zo gecommuniceerd word vanavond. Ik wilde voornamelijk perspectief. Data. Weten waar we naartoe aan het werken zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:24 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dit al gepost?
Meest onbegrijpelijke beslissing van deze maatregelen idd. Sportscholen pas per 1 September. Dat is nog 120 dagen (!)quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ligt maar net aan hoe groot het restaurant is.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:39 schreef FerryN7 het volgende:
[..]
Ja maar 100 man in restaurants gaat ook niet gebeuren nog. Binnen hooguit 30 man en alleen op reservering en anders buiten op terras, maar dat is ook als mensen aan de 1,5 meter kunnen voldoen.
Ja jammer dan, alle dingen zijn prima buiten te doen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een sportschool is niet alleen voor anabooltjes.. heeft ook een grote sociale functie voor wat oudere mensen die in beweging willen blijven.
Gewoon thuis je dumbells en barbells hebben liggen toch?quote:
Krachttraining heeft niet altijd met anabooltjes te maken. De voorzieningen in een sportschool zijn gewoon veel beter. Om nog maar niets te zeggen over het sociale gedeelte om daar toch zo nu en dan een praatje te maken tijdens groepsworkouts etc.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:48 schreef RipCity het volgende:
[..]
Je kan ook buiten rennen en fietsen in de zomer. geen enkele prioriteit die anabooltjes.
Sporten kun je ook prima buiten doen. Er is dus een uitstekend alternatief en derhalve geen enkele reden om die dingen te vroeg open te doen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:49 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Meest onbegrijpelijke beslissing van deze maatregelen idd. Sportscholen pas per 1 September. Dat is nog 120 dagen (!)
Ik zou best ¤80,- voor een rustige zaal eerlijk gezegd. Niet vanwege corona.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goed, kan ik in mee gaan.. maar theaters dan? 30 man bij Bert Visscher bijvoorbeeld? Kaartje 80¤?
Het is dat het nu op theatergebied zomerstop is, maar dan nog..
Eens.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Sporten kun je ook prima buiten doen. Er is dus een uitstekend alternatief en derhalve geen enkele reden om die dingen te vroeg open te doen.
Vroeg hier eerder al hoe het met zwembaden geregeld is. Die zijn hier namelijk vanaf vandaag weer toegankelijk voor mensen. Goed, meeste gaan toch pas op 1 juni open maar ze mogen dus wél alweer. Dan kan ik me niet voorstellen dat het in Nederland tot 1 september uitgesteld wordt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja jammer dan, alle dingen zijn prima buiten te doen.
Oudere kwetsbare mensen in eem gym is het laatste wat je moet willen nu. Ze gaan maae nordic walken, tennisen, hiken of fietsen. Of paar van die 2kg gewichten voor tennis.
Zelfds geldt voor ouderen die zwemmen.
Zoiets is voorlopig en wellicht lange tijd van de baan.
Is wel waar dat een gezond gewicht benadrukt moet worden wn gewezen op het percentage wat boven de 25/30 bmi heeft op de ic.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:51 schreef Dimachaerus het volgende:
iedereen gaat nu moddertje vet worden en straks komt in het najaar de twee golf en gaat iedereen dood omdat iedereen de obesitas heeftoverheid
Emmer?quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:45 schreef TheVoice4ever het volgende:
Is toch ook een café eigenlijk. Gaat om binnen zitten. Afhalen kan nu ook.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:46 schreef Pumpalov het volgende:
Maar waarom coffeeshops pas op 1 september weer mogen openen is me echt een compleet raadsel. Hetze tegen de branche?
Toch een andere ervaring.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Gewoon thuis je dumbells en barbells hebben liggen toch?
Doch ontbreekt momenteel het causale verband tussen overgewicht en zeer ernstig ziektebeeld van het virus.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Is wel waar dat een gezond gewicht benadrukt moet worden wn gewezen op het percentage wat boven de 25/30 bmi heeft op de ic.
Voor zwembaden zal hetzelfde gelden als voor andere niet-contact sporten vermoedelijk.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vroeg hier eerder al hoe het met zwembaden geregeld is. Die zijn hier namelijk vanaf vandaag weer toegankelijk voor mensen. Goed, meeste gaan toch pas op 1 juni open maar ze mogen dus wél alweer. Dan kan ik me niet voorstellen dat het in Nederland tot 1 september uitgesteld wordt.
bro kijk eens naar die beelden op het nieuwsquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:53 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Doch ontbreekt momenteel het causale verband tussen overgewicht en zeer ernstig ziektebeeld van het virus.
Zwembaden lijken me nou niet de meest coronaproof plekken, ondanks chloor.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vroeg hier eerder al hoe het met zwembaden geregeld is. Die zijn hier namelijk vanaf vandaag weer toegankelijk voor mensen. Goed, meeste gaan toch pas op 1 juni open maar ze mogen dus wél alweer. Dan kan ik me niet voorstellen dat het in Nederland tot 1 september uitgesteld wordt.
Dan kun je ook zeggen: drinken en eten kun je prima buiten doen zonder dat personeel je bedient: het gaat er om dat er duizenden sportscholen in ons land zijn - allemaal ondernemers die het steeds zwaarder krijgen naargelang het langer duurt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Sporten kun je ook prima buiten doen. Er is dus een uitstekend alternatief en derhalve geen enkele reden om die dingen te vroeg open te doen.
gewoon netflixen thuis ipv bios/theaterquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan kun je ook zeggen: drinken en eten kun je prima buiten doen zonder dat personeel je bedient: het gaat er om dat er duizenden sportscholen in ons land zijn - allemaal ondernemers die het steeds zwaarder krijgen naargelang het langer duurt.
Apart dat mijn neef van 43 zonder obesitas op de IC is beland dan.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:54 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
bro kijk eens naar die beelden op het nieuws
allemaal vieze vette varkens op de IC
kan gebeurenquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:55 schreef Document1 het volgende:
[..]
Apart dat mijn neef van 43 zonder obesitas op de IC is beland dan.
Dit wordt inderdaad nog wat jaquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:54 schreef Simmertje het volgende:
Gaat een heerlijke discussie worden wat een restaurant is en wat een eetcafé is.
Aha, oke dan snap ik het. En coffeeshops met een terras dan? Vind het maar vreemd zo.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:53 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Is toch ook een café eigenlijk. Gaat om binnen zitten. Afhalen kan nu ook.
In sportscholen heb je van die neanderthalers die allerlei pilletjes en poedertjes slikken om maar zo veel mogelijk kilo's te kunnen 'liften' en soms gaat dat wel eens mis en dan moet dat er uit worden gekotst in een emmer. Ivm de coronaregels mag die emmer niet meer gedeeld worden maar moet iedereen zijn eigen exemplaar meenemen.quote:
Je kan alles buiten doen. Sporten, netflixen, liefde bedrijven pissen en poepen. Ik snap niet waarom restaurants eerder open mogen dan sportscholen. Hadden de sportscholen toch meer moeten zeiken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ja maar tot de sportschool weer open is..quote:
"Causaal verband"quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:54 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
bro kijk eens naar die beelden op het nieuws
allemaal vieze vette varkens op de IC
Zoals ik het nu lees zijn we hard op weg om een tweede golf over ons geen te krijgen. Iedereen 2 weekjes hun terrasje en daarna lekker allemaal op de IC belanden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit wordt inderdaad nog wat ja.
Gister noemden ze bij de NOS strandtenten expliciet, 'terrassen van de horeca en strandtenten'. Erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren na vanavond.
en wie gaat die mondkapjes leveren?quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Mondkapjes per 1 juno verplicht in het ov
https://nos.nl/artikel/23(...)penbaar-vervoer.html
Omscholen naar crossfit/bootcamps buiten, online homeworkouts icm personal training en voedingsadvies.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan kun je ook zeggen: drinken en eten kun je prima buiten doen zonder dat personeel je bedient: het gaat er om dat er duizenden sportscholen in ons land zijn - allemaal ondernemers die het steeds zwaarder krijgen naargelang het langer duurt.
Het zal verband houden dan aerosollen zich tijdens inspanning anders verplaatsen denk ik.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:56 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Je kan alles buiten doen. Sporten, netflixen, liefde bedrijven pissen en poepen. Ik snap niet waarom restaurants eerder open mogen dan sportscholen. Hadden de sportscholen toch meer moeten zeiken.
Doe dan per direct. Wat een faalbeleid.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
PUSHMELDING: Mondkapjes verplicht in OV (per 1 juni).
Ja iedereen dood eindequote:Op woensdag 6 mei 2020 15:57 schreef Document1 het volgende:
[..]
Zoals ik het nu lees zijn we hard op weg om een tweede golf over ons geen te krijgen. Iedereen 2 weekjes hun terrasje en daarna lekker allemaal op de IC belanden.
Nog meer reden om lekker voor de auto te kiezenquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:57 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
en wie gaat die mondkapjes leveren?
of gewoon eentje kopen en die voor altijd gebruiken
Die kan je gewoon zelf maken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:57 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Inderdaad net zoals de hoeren creatief moeten zijn. Gewoon in het park neuken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Omscholen naar crossfit/bootcamps buiten, online homeworkouts icm personal training en voedingsadvies.
Dit is nu precies zo'm vb dat je als ondernemer creatief moet zijn en bikkelen ipv wachten op de opening.
Ja het is klote maar je moet wat.
Krom dat een kapper het niet hoeft. Of anders; dat het in het OV wel moet.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
PUSHMELDING: Mondkapjes verplicht in OV (per 1 juni).
Maakt niet uit want thuiswerken blijft toch tot einde 2020 de normquote:Op woensdag 6 mei 2020 15:57 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Nouja, dat is waarom ze hier dus gewoon opengaan. Want chloor. Regels zijn ook niet extreem ofzo.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zwembaden lijken me nou niet de meest coronaproof plekken, ondanks chloor.
Vooral voor de oudjes niet.
Daarom zal het me enorm verbazen als er daadwerkelijk 4 maanden verschil tussen gaat zitten.quote:Visits to independent swimming complexes and swimming pools are also allowed, without allowing the functioning of the adjacent commercial sites, subject to the following anti-epidemic measures:
a) holding a mandatory filter at the entrance, all body temperature being measured. Persons with fever are not allowed;
(b) providing conditions for a distance of 2,5 meters between those waiting to enter;
c) the treatment and disinfection of the water in the swimming pool should be carried out in such a way as to maintain the residual free chlorine in the water 0.4-0.5 mg / l;
(d) the toilets, changing rooms, waste containers, common areas, appliances, premises and other facilities should be cleaned and disinfected at least every hour;
e) providing disinfectant dispensers, liquid soap and disposable towels for use by visitors;
(f) use by the staff of face masks and gloves;
g) disinfection after each visitor of used equipment (umbrellas, sun beds, chairs, wardrobes, etc.);
h) setting up an organization to prevent many people from gathering together in common areas (changing rooms and toilets);the distance between two sun umbrellas in the open air area around the pools shall be at least 4 meters, and when one umbrella is used by more than two members of one family, at least 8 meters; one umbrella to be used by no more than two persons or family members;
k) preventing the operation of water attractions, including those for children.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |