abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 mei 2020 @ 14:14:30 #76
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192973817
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:10 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat de winst van thuiswerken minimaal is.
Indirect wel, maar voornamelijk omdat er door die maatregel heel wat minder mensen gebruik maakten van het OV. Denk dat er meer besmettingen plaats hadden gevonden in het OV dan op veel werkplekken. Afhankelijk van werkplek natuurlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 6 mei 2020 @ 14:15:13 #77
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192973826
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:08 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het bijna stilvallen van internationaal vliegverkeer ook een rol speelt he. Je hebt nog steeds landen als Rusland waar 10.000 gevallen per dag worden geconstateerd. Hoop dat we niet nogmaals die fout maken met het luchtruim. Zodra er in een land een stijging geconstateerd wordt gelijk maatregelen treffen en niet wekenlang lekker vluchten toelaten.
Dat direct ingrijpen van essentieel belang is, is inderdaad ook de grote les die we hieruit hebben kunnen trekken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192973832
kan die TT worden aangepast ???
er word nog amper getest en al helemaal aan contact tracing gedaan, wat een kut beleid nog steeds.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192973833
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Indirect wel, maar voornamelijk omdat er door die maatregel heel wat minder mensen gebruik maakten van het OV. Denk dat er meer besmettingen plaats hadden gevonden in het OV dan op veel werkplekken. Afhankelijk van werkplek natuurlijk.
Nou, van de 15 directe collega's van mij hebben twee het gehad. (inc. aan de beademing)

Zonder thuiswerken waren dat er wel meer geweest denk ik, ondanks dat het kantoorbanen zijn.
  woensdag 6 mei 2020 @ 14:16:08 #80
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192973838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Indirect wel, maar voornamelijk omdat er door die maatregel heel wat minder mensen gebruik maakten van het OV. Denk dat er meer besmettingen plaats hadden gevonden in het OV dan op veel werkplekken. Afhankelijk van werkplek natuurlijk.
Lijkt mij dat als je op een kantoor werkt en er heeft er eentje corona, het hele kantoor vervolgens corona heeft.
pi_192973840
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk dat de annulering van alle evenementen de meeste besmettingen heeft voorkomen. In combinatie met drukke kroegen, disco's & OV. Bij de rest van de maatregelen zal de winst minimaal zijn geweest gok ik, maar we zullen het nooit weten.
Dat zal voornamelijk het grootste effect hebben gehad inderdaad. In ieder geval voor de snelheid van de spreiding.
Ik haal hem nog maar een keer aan, Maurice de Hond.

Maar goed, dat is geen wetenschapper dus die schijnt er geen zak vanaf te weten.
pi_192973842
quote:
99s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:06 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Waarom? Je bent toch geen kind? :?
Die kans is inderdaad nihil. :')
pi_192973843
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Indirect wel, maar voornamelijk omdat er door die maatregel heel wat minder mensen gebruik maakten van het OV. Denk dat er meer besmettingen plaats hadden gevonden in het OV dan op veel werkplekken. Afhankelijk van werkplek natuurlijk.
Kun je dat beargumenteren waarom je dat exact denkt?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 6 mei 2020 @ 14:16:28 #84
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192973848
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:08 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ergens is het wel knap dat je stug je prognoses die nooit uitkomen toch blijft posten :D
Hij had wel juist voorspelt dat er deze week al meer versoepelingen zouden worden aangekondigd. Werd ook de spot mee gedreven door sommigen hier.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192973849
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Indirect wel, maar voornamelijk omdat er door die maatregel heel wat minder mensen gebruik maakten van het OV. Denk dat er meer besmettingen plaats hadden gevonden in het OV dan op veel werkplekken. Afhankelijk van werkplek natuurlijk.
En het soort bedrijf. Ons kantoor is een internationale meeting hub als het ware.

Wij zijn in ieder geval tot september dicht. Thuiswerken it is (maar ervoor ook al).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2020 14:16:47 ]
pi_192973864
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:11 schreef De_Onnoembare het volgende:

Sars1 was ook opeens verdwenen.
Sars1 kon zich dan ook niet zo makkelijk onder de radar verspreiden. Dat kan Sars2 wel heeft het bewezen.

Daarom lukte het bij Sars1 om de boel de kop in te drukken met opsporen en isoleren. Die aanpak is wereldwijd jammerlijk mislukt bij Sars2. Dat bleek gewoon niet te werken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192973872
quote:
5s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Lijkt mij dat als je op een kantoor werkt en er heeft er eentje corona, het hele kantoor vervolgens corona heeft.
Bij ons 2 mensen die niet getest waren maar toch iets onder de leden hadden wat verdacht veel op corona leek. Verder niemand ernstig ziek geworden of zelfs thuis hoeven blijven. En wij bevinden ons toch in de brandhaard van de corona-uitbraak.
  woensdag 6 mei 2020 @ 14:19:53 #88
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192973897
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kun je dat beargumenteren waarom je dat exact denkt?
Nee, onderbuikgevoelens. Een gok. Zat verhalen gelezen die hetzelfde onderbouwen en ik vond het wel logisch eigenlijk.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:16 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat zal voornamelijk het grootste effect hebben gehad inderdaad. In ieder geval voor de snelheid van de spreiding.
Ik haal hem nog maar een keer aan, Maurice de Hond.

Maar goed, dat is geen wetenschapper dus die schijnt er geen zak vanaf te weten.
Die moet z'n mond houden ja. Iedereen in NL is momenteel een viroloog, maar enkel de mensen die dezelfde mening hebben mogen dat in de media delen.

quote:
5s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:16 schreef Tijn het volgende:

[..]

Lijkt mij dat als je op een kantoor werkt en er heeft er eentje corona, het hele kantoor vervolgens corona heeft.
Ja, oke, zit wat in. Ligt er wel aan hoe nauw je samenwerkt. Maar ja, thuis werken heeft ook een hoop voorkomen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 6 mei 2020 @ 14:21:37 #89
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192973926
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:12 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Z'n oudere broer doofde ook zomaar opeens uit:
https://frieschdagblad.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Kerel, daar waren in totaal nog geen 10k mensen mee besmet. Wereldwijd. Dat is minder dan het aantal zorgverleners in NL alleen al dat covid-19 heeft.

De cijfers gaan straks gewoon weer terug omhoog nu er langzaamaan meer vrijheden komen. Dat zie je in bepaalde landen al. Nu op grote schaal de horeca opengaat in veel landen en reisverboden worden opgeheven gaat het nog een stukje rapper omhoog.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192973929
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:02 schreef OProg het volgende:

[..]

Er zijn in Nederland steeds mensen die doen alsof het complete anarchie is en niemand zich aan de regels wil houden en in het buitenland wel.

En dan lees ik reacties op Belgische fora dat ze een voorbeeld aan ons kunnen nemen omdat wij zo goed met dit soort dingen om kunnen gaan en daar iedereen een loopje neemt met de veel strengere regels.

Naja, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. :)
Verschil is dat ze in België wel alle verdachte sterfgevallen meetellen.

Als je dat hier ook zou doen kom qua op sterfte meer dan het dubbele uit.
pi_192973931
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nee, onderbuikgevoelens. Een gok. Zat verhalen gelezen die hetzelfde onderbouwen en ik vond het wel logisch eigenlijk.
[..]

Dan weet ik genoeg :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 6 mei 2020 @ 14:22:15 #92
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192973935
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:15 schreef Predator40 het volgende:
kan die TT worden aangepast ???
er word nog amper getest en al helemaal aan contact tracing gedaan, wat een kut beleid nog steeds.
Nee joh.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192973943
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan weet ik genoeg :)
Alanis Morissette zou dit ironisch noemen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192973951
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:22 schreef D_A het volgende:

[..]

Nee joh.
#RIVMNOOBS
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192973955
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:21 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Kerel, daar waren in totaal nog geen 10k mensen mee besmet. Wereldwijd. Dat is minder dan het aantal zorgverleners in NL alleen al dat covid-19 heeft.

De cijfers gaan straks gewoon weer terug omhoog nu er langzaamaan meer vrijheden komen. Dat zie je in bepaalde landen al. Nu op grote schaal de horeca opengaat in veel landen en reisverboden worden opgeheven gaat het nog een stukje rapper omhoog.
Tot een bepaalde hoogte wordt dat (dus) geaccepteerd.
  woensdag 6 mei 2020 @ 14:24:14 #96
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192973967
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hij had wel juist voorspelt dat er deze week al meer versoepelingen zouden worden aangekondigd. Werd ook de spot mee gedreven door sommigen hier.
Iets over een klok die fout staat. In dat geval overigens ook niet iets om mee te spotten want dat zat er toch al aan te komen? Gans Europa zit in de verlichting.

Maar stellen dat er over een week nog maar een tiental besmettingen per dag zijn is nattevingerwerk gebaseerd op driemaal niets.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 6 mei 2020 @ 14:24:34 #97
14505 OProg
A Life in Music
pi_192973970
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Sars1 kon zich dan ook niet zo makkelijk onder de radar verspreiden. Dat kan Sars2 wel heeft het bewezen.

Daarom lukte het bij Sars1 om de boel de kop in te drukken met opsporen en isoleren. Die aanpak is wereldwijd jammerlijk mislukt bij Sars2. Dat bleek gewoon niet te werken.
Dat was eigenlijk ook de reden dat SARS1 'kapot' ging, veel minder mensen konder er ongemerkt mee doorlopen was het veel eenvoudiger te isoleren. Deze 'SARS2' is voor bijna 97% hetzelde. Je zou op basis van de sympthonen het verschil niet eens zien. Maar het is wel verzwakt wat het 'succes' van het virus een stuk groter maakt omdat een groot deel van de dragers er geen last van heeft.

Dat maakt het ook voor het vervolg vrij lastig omdat we eigenlijk geen idee hebben wat het vervolg gaan zijn omdat je het ook niet naar een Fluenza-A kan leggen voor het verloop model. Het zou ook kunnen dat het verder 'verzwakt' en een soort verkoudheid gaat veroorzaken maar ook dat is giswerk.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 6 mei 2020 @ 14:25:12 #98
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192973978
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:23 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Tot een bepaalde hoogte wordt dat (dus) geaccepteerd.
Absoluut maar dit gaat echt niet meer magischerwijs verdwijnen omdat het in Nederland straks misschien een keer 30 graden is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192973992
quote:
Zo'n driekwart van de Nederlanders wil dat de maatregelen tegen het coronavirus worden versoepeld. Een op de acht mensen wil dat alle beperkingen worden opgeheven, een op de negen mensen wil dat de huidige beperkingen blijven gelden. Dat komt naar voren in de enquête Namens Nederland, die door meer dan 100.000 mensen is ingevuld.

Om de verspreiding van het virus te beperken, willen veel mensen wel dat er maatregelen worden genomen, zoals het dragen van mondkapjes en het uitvoeren van meer testen. Ook voor quarantaine van besmette mensen en hun gezinsleden is veel steun. Bijna de helft is voor quarantaine van ouderen en mensen in andere risicogroepen
Bron: AD

Dat is een flink verschil met begin mei.
  woensdag 6 mei 2020 @ 14:25:44 #100
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192973993
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan weet ik genoeg :)
Tegelijkertijd is er ook geen bewijs dat die mening niet klopt. Gaat twee kanten op. Het enige wat we met zekerheid kunnen zeggen is dat de maatregelen hebben geholpen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')