Je vriend doet bijzonder kinderachtig, dat begrijp je toch wel hopelijk?quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:23 schreef Loreenhoorn het volgende:
Ik maak deze topic hier aan omdat ik benieuwd ben wat andere mensen van deze situatie vinden. De situatie is als volgt:
Ik ben een meisje, 23 jaar, student op hbo en woon nog thuis. Ik heb al 2 jaar een relatie met een jongen die in een andere provincie woont. Hij woont op 1 uur rijden met de auto van mij af (3 uur met het ov).
Normaal gesproken ging ik altijd vrijdagavond met het ov naar hem toe als we bij hem afspraken en dan zondag bracht hij mij thuis. Dit omdat ik eerst nog geen rijbewijs had. Nu heb ik wel pas, dit jaar mijn rijbewijs gehaald. Dit betekent dus dat ik naar hem zou kunnen komen met de auto indien ik die mag en kan lenen van mijn ouders.
Nu is de situatie als volgt: Mijn vriend is zondag jarig. Hij zei eerst dat hij zijn verjaardag niet vierde maar naar de zomer verschoof. Nu wilt hij wel zijn verjaardag vieren zondag en dat ik er bij ben. Het probleem is dat ik geen vervoer heb. Het ov is nu alleen voor noodzakelijke reizen vanwege de corona. (En bestaat uit 2 bussen en 2 treinen) dus valt af. Ik mag de auto van mijn ouders niet lenen dit weekend. En ik heb aan al mijn vrienden en vriendinnen en andere mensen gevraagd mij te brengen en dat ik hun benzine betaal. Dit allemaal zonder succes.
Nu is mijn vriend "teleurgesteld" en zegt non-stop dat ik er op de verjaardag moet zijn, ik moet het maar regelen en het is niet zijn probleem. Ik heb de hele situatie uitgelegd maar hij vind het mijn probleem en ik moet er hoe dan ook bij zijn. Ik heb de prijs van een taxi opgezocht, maar dit kost honderden euro's omdat het zo ver rijden is naar andere provincie. Ik ben dus student en kan nog maar net mijn schoolgeld betalen etc. Toch verwacht mijn vriend nu dat ik die dure taxi betaal of een oplossing vind anders is hij teleurgesteld. Ook ging hij zeggen dat ik hem niks waard vind als ik die dure taxi niet betaal, want ik heb wel vorig jaar paar honderd euro betaald om mijn tanden mooier te maken.
Toen ik zei dat echt geen oplossing wist bleef hij zeggen "Je zorgt maar dat je er bent" en dat soort dingen. Nu hebben we er ruzie om gekregen en is hij boos gaan slapen zonder het uit te praten. Hoewel ik betwijfel of dit uit te praten is.
Ik weet nu even niet meer wat ik moet met deze situatie..
Waarom schrijf je het dan.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:34 schreef Mortaxx het volgende:
De manier waarop dit geschreven wordt komt niet waarheidsgetrouw over
Mooi toch, makkelijk de stap te maken dat je er voor de rest van zijn leven niet meer voor hem bent. BAM. Snel een nieuwe vriend klappen, tussendoor wat ONS'en en klaar.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:33 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:TheFreshPrince
Ik vond het zelf ook onredelijk omdat het niet expres doe. Het is echt onmacht vanaf mij. Ik kan moeilijk 13 uur erheen lopend gaan. Normaal gaat het afspreken wel prima, maar sinds er corona is en het ov niet bruikbaar is voor mij komen er problemen.
Hij ging dus zeggen dat ik hem minder waard vind dan me tanden, dat ik het maar uit moet zoeken hoe ik er kom, hij begon ook ineens over zijn vader die overleden is.
Zijn vader is 1.5 jaar terug overleden. Dat was op een donderdagavond. Ik had die avond stage. Hij belde mij toen op rond 9 uur avond dat zijn pap was overleden. Toen wou ik direct naar hem toe komen, maar ik moest eerst naar huis vanaf stage met ov voor mijn spullen, en dan 3 uur terug reizen wat ik betwijfelde te redden omdat na 12 uur geen ov meer reed. Ook was mijn telefoon toen helemaal leeg. Mijn ouders vonden het toen niet goed dat ik direct zo laat zonder telefoon met twijfel of ik er nog aan kwam naartoe ging. Die zeiden pak morgenochtend maar de trein. Toen heb ik direct de volgende ochtend voor 8 uur de trein gepakt en ben meer dan 7 dagen non-stop bij hem geweest om hem te steunen, heb school meer dan een week afgezegd etc. Nu begon die dus weer daar over dat ik hem ALWEER voor de tweede keer er niet voor hem ben...
Ik weet niet of het zijn onzekerheid is of dat hij het echt zo ziet maar in beide gevallen lijkt het me niet iemand waar je nog 50 jaar mee samen wil zijn om bij ieder incident oude koeien uit de sloot te halen en je een schuldgevoel aan te praten.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:33 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:TheFreshPrince
Ik vond het zelf ook onredelijk omdat het niet expres doe. Het is echt onmacht vanaf mij. Ik kan moeilijk 13 uur erheen lopend gaan. Normaal gaat het afspreken wel prima, maar sinds er corona is en het ov niet bruikbaar is voor mij komen er problemen.
Hij ging dus zeggen dat ik hem minder waard vind dan me tanden, dat ik het maar uit moet zoeken hoe ik er kom, hij begon ook ineens over zijn vader die overleden is.
Zijn vader is 1.5 jaar terug overleden. Dat was op een donderdagavond. Ik had die avond stage. Hij belde mij toen op rond 9 uur avond dat zijn pap was overleden. Toen wou ik direct naar hem toe komen, maar ik moest eerst naar huis vanaf stage met ov voor mijn spullen, en dan 3 uur terug reizen wat ik betwijfelde te redden omdat na 12 uur geen ov meer reed. Ook was mijn telefoon toen helemaal leeg. Mijn ouders vonden het toen niet goed dat ik direct zo laat zonder telefoon met twijfel of ik er nog aan kwam naartoe ging. Die zeiden pak morgenochtend maar de trein. Toen heb ik direct de volgende ochtend voor 8 uur de trein gepakt en ben meer dan 7 dagen non-stop bij hem geweest om hem te steunen, heb school meer dan een week afgezegd etc. Nu begon die dus weer daar over dat ik hem ALWEER voor de tweede keer er niet voor hem ben...
Hoe kan je oefenen als je geen auto hebt en die van je ouders niet mag lenen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:35 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:over_hedge Ik mag de auto van mijn ouders niet lenen omdat ik vorige week voor de eerste keer (in de auto van mijn vriend) daarheen ben gereden en terug. Dit was de allereerste keer zo'n stuk rijden na het rijbewijs halen. Mijn vriend zei dat ik slecht reed en dat het gevaarlijk was. Dit heb ik mijn ouders verteld en die willen daarom dat ik liever eerst even extra oefen en dan over tijdje wel de auto kan lenen
Een goede vriend flikt je zoiets niet, je vriend zou dat dus helemaal niet moeten doen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:40 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:TheFreshPrince Hij ziet het echt zo dat ik hem toen in de steek liet omdat ik er niet direct die avond was. En nu weer omdat ik niet alles op alles zet in zijn ogen om op zijn verjaardag te zijn. Terwijl ik iedereen om me heen de vraag stel en ik liever niet zoveel betaal voor een taxi. Ik vond ook dat hij mij een schuldgevoel gaf door steeds te zeggen hoe teleurgesteld hij dan is terwijl ik in een onmacht situatie zit en echt me best doe. Toen zei hij dat ik slachtoffer rol speel..
Voor een ruzie zijn minimaal 2 mensen nodig.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:46 schreef Loreenhoorn het volgende:
Mijn vriend heeft trouwens zelf een vaste baan, eigen auto etc. Hij wordt 25. Maar hij weigert mij op te halen omdat hij jarig is en omdat hij vind dat hij me vaak genoeg weggebracht heeft in 2 jaar tijd. Ik moet het nu echt zelf uitzoeken. Als ik hierdoor niet kan komen krijg ik denk ik dus nog grotere ruzie
quote:
Maar ook klein mag niet op het moment. Je mag niet met meer dan 3 personen. Dus er valt weinig te vieren. Je kan ook stellen dat hij jouw gezondheid op het spel zet voor zoiets doms als een verjaardag door je te laten reizen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:44 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:over_hedge Ik mag wel de auto van mijn ouders lenen, maar nog niet direct dit weekend voor zo'n ver stuk over de snelweg. Ik mag wel gewoon hier in de buurt rondrijden. En binnenkort ook wel de Auto lenen als dat allemaal goed gaat. Alleen dit weekend mag ik helaas niet al de auto lenen voor een ver stuk. Ik ben nu ook echt veel aan het oefenen. Ik had mijn rijbewijs gehaald met best veel moeite omdat ik heel erg faalangst heb met autorijden. Nu zegt mijn vriend ook steeds dat Ik eerder had moeten oefenen En dat het dus mijn schuld is en fout is dat ik er nu nog niet goed heen kan rijden.
Hij zegt dat die het klein wil vieren met alleen wat mensen waar hij van houd en daarom moet ik Er bij zijn op zijn verjaardag
Je vader is ziek. Als het iets met griep is dan moet je sowieso het huis niet uit..quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:49 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:atak Mijn moeder rijd geen auto en mijn pap is ziek. Ik heb al mijn vriendinnen al gevraagd maar de meeste hebben geen rijbewijs. Ik heb ook mijn broer al gevraagd enzo. Maar ik heb het idee dat ik nu even geen oplossing meer weet om naar de verjaardag te kunnen komen en dat neemt hij mij kwalijk/is dan teleurgesteld in mij
Binnenshuis mag meer dan 3 heus wel, de vraag is meer of het verstandig is, of je voldoende afstand kan houden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:51 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar ook klein mag niet op het moment. Je mag niet met meer dan 3 personen. Dus er valt weinig te vieren. Je kan ook stellen dat hij jouw gezondheid op het spel zet voor zoiets doms als een verjaardag door je te laten reizen.
Het is nogal egoïstisch van hem omdat te eisen. Al helemaal omdat hij een auto heeft en je gewoon kan ophalen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:54 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:over_hedge Hij zei tegen mij dat ik alsnog het ov moest nemen ook al zou ik dan een boete krijgen. (Je krijgt daar geen boete voor). Maar ik heb geen cruciaal beroep en vind het dan niet kunnen 2 bussen en 2 treinen vol te maken en met de kans dat ik eruit gegooid wordt als ze het vragen en ik ergens midden in Nederland vast zit.
Hij zei dat hij wel voor mij dat zou doen ook al mag ov niet en een boete voor me zou krijgen etc...
Dan moet je vriend dat toch begrijpen. Volgens mij wilt hij de benzinekosten gewoon niet betalen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:49 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:atak Mijn moeder rijd geen auto en mijn pap is ziek. Ik heb al mijn vriendinnen al gevraagd maar de meeste hebben geen rijbewijs. Ik heb ook mijn broer al gevraagd enzo. Maar ik heb het idee dat ik nu even geen oplossing meer weet om naar de verjaardag te kunnen komen en dat neemt hij mij kwalijk/is dan teleurgesteld in mij
Nee. Dat mag dus niet. Ja behalve als het je gezin is. Maar je mag niet vrienden uitnodigen. Staat 390 euro boete p.p op. 1.5 meter of niet maakt in dat geval niet uit.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Binnenshuis mag meer dan 3 heus wel, de vraag is meer of het verstandig is, of je voldoende afstand kan houden.
Ik was zaterdag jarig maar heb het ook uitgesteld tot Sint-juttemis
En m'n vrienden vieren het ook niet op het moment.
Het punt is vooral dat hij er nu een probleem van maakt en daarmee eigenlijk zelf een probleem creëert dat hij prima zelf kan oplossen door je op te halen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:01 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:over_hedge Ik vroeg ook al of hij me niet ook kon ophalen als zijn verjaardag zoveel betekent. Maar dit weigert hij omdat:
- Ik het zelf moet regelen
- Het mijn probleem is want hij is jarig
- Hij me al zo vaak heeft heen en weer gereden
- Het mijn schuld is dat ik nog niet goed genoeg auto rij want ik had meer moeten oefenen
Hij wil je niet eens komen ophalen met zijn verjaardagquote:Op woensdag 6 mei 2020 00:54 schreef Loreenhoorn het volgende:
Hij zei dat hij wel voor mij dat zou doen ook al mag ov niet en een boete voor me zou krijgen etc...
Als m'n vriendin in Maastricht zou wonen zou het ook wat problematisch worden, maar een uurtje rijden... kom op zeg... even iets eerder opstaan, je vriendin ophalen, en dan gezellig samen vieren.quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:08 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hij wil je niet eens komen ophalen met zijn verjaardag
OMG dit heeft ALLES weg van aansturen op een trio!!quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:12 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:TheFreshPrince Ja ik zei ook al van het vervoer zo snel regelen is lastig.
Ik pak hier onder paar berichten van hem wat hij stuurde:
- Nee doe ik niet maar verwacht gewoon dat je er bent zo simpel is dat. Of is het bij jullie gebruikelijk om niet naar een verjaardag te komen? En je hoeft niet zo zielig te doen want wil gewoon dat mijn vriendin op me verjaardag is.. iedereen waar ik van hou die is er en dan ben jij er niet? Klopt niet in mijn optiek
- Ja dat zoek je dan maar uit. Niet mijn probleem
(Nadat ik zei dat hij me een schuldgevoel gaf door te zeggen hoe teleurgesteld die is als ik niet kan komen terwijl ik in onmacht zit:
- Gvd hou je mond man.. altijd janken en die facking slachtofferrrol
Moet dit niet naar R&P?quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:23 schreef Loreenhoorn het volgende:
Ik maak deze topic hier aan omdat ik benieuwd ben wat andere mensen van deze situatie vinden. De situatie is als volgt:
Ik ben een meisje, 23 jaar, student op hbo en woon nog thuis. Ik heb al 2 jaar een relatie met een jongen die in een andere provincie woont. Hij woont op 1 uur rijden met de auto van mij af (3 uur met het ov).
Normaal gesproken ging ik altijd vrijdagavond met het ov naar hem toe als we bij hem afspraken en dan zondag bracht hij mij thuis. Dit omdat ik eerst nog geen rijbewijs had. Nu heb ik wel pas, dit jaar mijn rijbewijs gehaald. Dit betekent dus dat ik naar hem zou kunnen komen met de auto indien ik die mag en kan lenen van mijn ouders.
Nu is de situatie als volgt: Mijn vriend is zondag jarig. Hij zei eerst dat hij zijn verjaardag niet vierde maar naar de zomer verschoof. Nu wilt hij wel zijn verjaardag vieren zondag en dat ik er bij ben. Het probleem is dat ik geen vervoer heb. Het ov is nu alleen voor noodzakelijke reizen vanwege de corona. (En bestaat uit 2 bussen en 2 treinen) dus valt af. Ik mag de auto van mijn ouders niet lenen dit weekend. En ik heb aan al mijn vrienden en vriendinnen en andere mensen gevraagd mij te brengen en dat ik hun benzine betaal. Dit allemaal zonder succes.
Nu is mijn vriend "teleurgesteld" en zegt non-stop dat ik er op de verjaardag moet zijn, ik moet het maar regelen en het is niet zijn probleem. Ik heb de hele situatie uitgelegd maar hij vind het mijn probleem en ik moet er hoe dan ook bij zijn. Ik heb de prijs van een taxi opgezocht, maar dit kost honderden euro's omdat het zo ver rijden is naar andere provincie. Ik ben dus student en kan nog maar net mijn schoolgeld betalen etc. Toch verwacht mijn vriend nu dat ik die dure taxi betaal of een oplossing vind anders is hij teleurgesteld. Ook ging hij zeggen dat ik hem niks waard vind als ik die dure taxi niet betaal, want ik heb wel vorig jaar paar honderd euro betaald om mijn tanden mooier te maken.
Toen ik zei dat echt geen oplossing wist bleef hij zeggen "Je zorgt maar dat je er bent" en dat soort dingen. Nu hebben we er ruzie om gekregen en is hij boos gaan slapen zonder het uit te praten. Hoewel ik betwijfel of dit uit te praten is.
Ik weet nu even niet meer wat ik moet met deze situatie..
OMG dit is ZO obvious, al zijn teksten schreeuwen om een trio.quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:15 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:Lenny77 Hij zei dat die me al vaak genoeg gebracht en gehaald heeft en dat die tijd nu over is en dit bericht
Maakt mij niks uit maar je regelt het maar.. ik zou hetzelfde voor jou doen als ik in jouw situatie zit dus verwacht minstens hetzelfde van jou
En dit:
Oooh dan wil je dat ik je ophaal voor m’n eigen verjaardag?
Jij gelooft dit?quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:15 schreef stokj het volgende:
[..]
Moet dit niet naar R&P?
Loreen, spijtig dat je dit zo moet ervaren. Heb je de vriend gevraagd waarom hij jou koste wat kost erbij wilt hebben nu alle reële mogelijkheden die je hebt zijn weggevallen. Wellicht als hij dat aangeeft dat jij hem dan (nogmaals) kan uitleggen in welke situatie jij zit.
Je bent wel heel handig met dat mentionen voor een eerste topic. Maar ik laat het rusten, veel plezier met het trio-cadeau!quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:18 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:squatt3r Hoezo denk je dat ik dit verhaal random verzin?
Wat?? Zo praat je toch niet tegen je vriendin. Is de rest van de relatie wel goed?quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:12 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:TheFreshPrince Ja ik zei ook al van het vervoer zo snel regelen is lastig.
Ik pak hier onder paar berichten van hem wat hij stuurde:
- Gvd hou je mond man.. altijd janken en die facking slachtofferrrol
Zou toch best kunnen? Sommige meiden en jongens kunnen heel dominant zijn in een relatie.quote:
Hij kan dat niet van jou eisen als jij je daarmee in onredelijkheid moet begeven. In een relatie ga en doe je voor elkaar maar er zijn grenzen in wat iemand kan. En in een relatie gaat het ook om het accepteren van die grenzen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:17 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:stokj Ik weet niet waar ik dit neer moest zetten. Ik heb dit account gemaakt zodat ik kon lezen wat andere mensen van deze situatie vinden die er buiten staan omdat ik me er echt klote om voel. Hij zegt dat ik erbij moet zijn omdat ik zijn vriendin ben en je dat hoort te doen en voor iemand over moet hebben zelfs al zou ik een taxi moeten betalen van 300 euro en dat soort dingen
Het scenario bestaat zeker, de manier van schrijven en verwoorden vind ik allemaal wel heel verdacht.quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:21 schreef stokj het volgende:
[..]
Zou toch best kunnen? Sommige meiden en jongens kunnen heel dominant zijn in een relatie.
Ik had ooit een paar dagen met een meid die niet tegen ‘nee’ kon. Als ik iets niet wou dan was dat gelijk dat ik niet om der gaf etc.
Als het niet waar is wat Loreen schrijft dan hebben we in ieder geval gereageerd in dit topic
Haha dat laatste had ik ook een beetje in gedachtequote:Op woensdag 6 mei 2020 01:24 schreef squatt3r het volgende:
[..]
Het scenario bestaat zeker, de manier van schrijven en verwoorden vind ik allemaal wel heel verdacht.
Tenzij het iemand is met n reformatorische achtergrond natuurlijk
Loreen, je moet je niet volledig voor een ander aanpassen om te voldoen aan een bepaald beeld dat een ander wenst. Want dan ben jij jezelf niet. Dat gaat tegen jezelf werken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:24 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:over_hedge Ik vind onze relatie verder wel prima. Alleen vind ik wel dat hij veel kritiek heeft op mij. Over van alles. Hoe ik ben, wat ik doe etc. Bijvoorbeeld: Kritiek over dat ik niet sport, of dat ik niet een bijbaan heb en eigenlijk best een waslijst. Heb ik al een keer met hem over gehad. Maar hij zegt dat die alleen zulke dingen zegt om mij te helpen en me een beter persoon te maken. En afgelopen januari had hij een keer te veel gedronken. Toen heeft hij me uit het niks ineens helemaal uitgescholden voor kut wijf, en egoïstisch en allemaal dat soort dingen. Toen heeft hij de dag erna wel sorry gezegd tegen mij
Wel prima klinkt ook nog echt geweldig. En al helemaal niet wat je daarna allemaal zegt.. Ik zou maar eens goed nadenken of deze relatie wel is wat je echt wilt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:24 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:over_hedge Ik vind onze relatie verder wel prima. Alleen vind ik wel dat hij veel kritiek heeft op mij. Over van alles. Hoe ik ben, wat ik doe etc. Bijvoorbeeld: Kritiek over dat ik niet sport, of dat ik niet een bijbaan heb en eigenlijk best een waslijst. Heb ik al een keer met hem over gehad. Maar hij zegt dat die alleen zulke dingen zegt om mij te helpen en me een beter persoon te maken. En afgelopen januari had hij een keer te veel gedronken. Toen heeft hij me uit het niks ineens helemaal uitgescholden voor kut wijf, en egoïstisch en allemaal dat soort dingen. Toen heeft hij de dag erna wel sorry gezegd tegen mij
Kan je er met je ouders of iemand anders goed over spreken?quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:38 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:over_hedge Dat laatste is 1x gebeurt. Maar schrok ik wel echt van omdat het uit het niks kwam en ik dacht dat die dit echt over mij dacht omdat die gedronken had. En dat van die kritiek is het enige wat ik echt erg jammer vind in de relatie. Nu noem ik ook letterlijk alleen de problemen op. Verder hou ik super veel van die jongen. Maar dit soort dingen en deze ruzie waarbij ik niet weet wat ik met de situatie moet maakt het lastig
Ik snap het ja.quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:46 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:stokj Ik wil niet slecht over hem praten tegen anderen hoewel ik gewoon de feiten neerzet hoe ze zijn en wat hij vind en ik. Ook heb ik het idee dat mensen in jouw omgeving altijd jouw kant begrijpen daarom wou ik het gewoon random op een internet forum zetten om te weten of ik nou echt zo'n bitch ben die niet op de verjaardag van haar vriend komt en een taxi van paarhonderd wil betalen.
Nou ik pas me wel veel meer aan naar hem. We zien elkaar sowieso alleen in het weekend. En hij heeft met het normale leven zonder corona eigenlijk elk weekend meestal zaterdag Vitesse, zondagochtend voetbal tot ergens begin middag. En soms werkt die in het weekend. Dus ik pas me wel altijd aan aan die dingen voor hem. Ik hou namelijk elk weekend voor hem vrij om met hem te kunnen zien om Vitesse en zijn eigen voetbal en dingetjes om want als ik ook zulke dingen zou hebben zou het niet te combineren zijn.
Zoals je het verhaal hebt verteld ben jij geen klotevriendin en komt het in de buurt van wat @MadJackthePirate zegtquote:Op woensdag 6 mei 2020 01:57 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:stokj Ja ik ga telkens aan mezelf twijfelen of ik echt zo'n klote vriendin ben die niet alles op alles zet en honderden euro's betaal voor die verjaardag. Dus ik ben wel blij met deze reacties, hoewel hij het denk ik nog steeds ziet zoals hij het ziet.
Soms zijn er geen gangbare oplossingen meer en is het zoals het is. Men hoort dat te accepteren.quote:Op woensdag 6 mei 2020 02:03 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:stokj Hmm ja. Ik probeer me steeds helemaal in hem in te beelden hoe vervelend hij het vind als ik er niet kan zijn en dat die dan echt teleurgesteld is en dan voel k me zo schuldig. Maar dat maakt nog steeds niet dat ik ineens wel vervoer heb. Ik ben trouwens vorige week 6 dagen ook bij hem geweest en heb hem toen een cadeau al gegeven voor zijn verjaardag. Ook beloofd dat als corona weg is we etentje gaan doen enzo. Ik dacht niet dat het zo heftig zou zijn als ik echt geen vervoer heb en er niet kan zijn
Snap ik ook niet. Deze reactie zou misschien redelijk zijn als het zijn allerlaatste verjaardag zou zijn. Maar dat zal wel niet met 25 jaar.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:55 schreef Loontjah het volgende:
Man man man, en deze gast is 25? Lekker verantwoordelijk!
Twee opties:quote:Op woensdag 6 mei 2020 02:03 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:stokj Hmm ja. Ik probeer me steeds helemaal in hem in te beelden hoe vervelend hij het vind als ik er niet kan zijn en dat die dan echt teleurgesteld is en dan voel k me zo schuldig. Maar dat maakt nog steeds niet dat ik ineens wel vervoer heb. Ik ben trouwens vorige week 6 dagen ook bij hem geweest en heb hem toen een cadeau al gegeven voor zijn verjaardag. Ook beloofd dat als corona weg is we etentje gaan doen enzo. Ik dacht niet dat het zo heftig zou zijn als ik echt geen vervoer heb en er niet kan zijn
En dit:quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar zonder gekheid, als iemand je in een relatie nu al zo onder druk zet, wat je doet niet waardeert en niet kan accepteren dat iets soms niet lukt dan is zo iemand toch een verspilling van je tijd en energie.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 05:57 schreef ijs. het volgende:
[..]
Twee opties:
1. Hij vindt het helemaal niet zo belangrijk dat je erbij bent, anders zou hij je zelf wel ophalen.
2. Het is een ongelofelijke aansteller.
Hmmm, bij nader inzien lijken beide opties elkaar niet uit te sluiten.
wil je wel een relatie met z'n kleuter?quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:15 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:Lenny77 Hij zei dat die me al vaak genoeg gebracht en gehaald heeft en dat die tijd nu over is en dit bericht
Maakt mij niks uit maar je regelt het maar.. ik zou hetzelfde voor jou doen als ik in jouw situatie zit dus verwacht minstens hetzelfde van jou
En dit:
Oooh dan wil je dat ik je ophaal voor m’n eigen verjaardag?
Hier stopte ik met lezen. Hier klopt iets niet. Je gaat teveel met Turken en Marokkanen omquote:Op woensdag 6 mei 2020 00:23 schreef Loreenhoorn het volgende:
Ik ben een meisje, 23 jaar, student op hbo
Die fout maken heel veel mensen hier hoor, kun je iemand niet op afstrepen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezen. Hier klopt iets niet. Je gaat teveel met Turken en Marokkanen om
Doe ik toch. Dit soort stomme fouten horen niet op het HBO of men gaat teveel met bontkraagje om. Jeweet.quote:Op woensdag 6 mei 2020 07:56 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Die fout maken heel veel mensen hier hoor, kun je iemand niet op afstrepen.
Behalve dat 'deze topic' correct Nederlands is. Oei.quote:Op woensdag 6 mei 2020 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hier stopte ik met lezen. Hier klopt iets niet. Je gaat teveel met Turken en Marokkanen om
Dit topic.quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:15 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Behalve dat 'deze topic' correct Nederlands is. Oei.
*hboquote:Op woensdag 6 mei 2020 08:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Doe ik toch. Dit soort stomme fouten horen niet op het HBO of men gaat teveel met bontkraagje om. Jeweet.
Je zit fout hier hoor.. Het is officieel DE topic en niet HET topic, zoals wij Nederlanders het wel zeggen. Omdat het DE topic is, wordt het dus ook DEZE topic en niet DIT topic. Alleen klinkt dit inderdaad vreemd en zijn we dus in de loop der tijd maar HET en DIT gaan gebruiken, maar taalkundig is het toch echt DEZEquote:
bron?quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:25 schreef iScream. het volgende:
[..]
Je zit fout hier hoor.. Het is officieel DE topic en niet HET topic, zoals wij Nederlanders het wel zeggen. Omdat het DE topic is, wordt het dus ook DEZE topic en niet DIT topic. Alleen klinkt dit inderdaad vreemd en zijn we dus in de loop der tijd maar HET en DIT gaan gebruiken, maar taalkundig is het toch echt DEZE
De grote VanDale. Over het algemeen wordt bij leenwoorden uit andere talen "de" als lidwoord gebruikt, zo ook bij "topic".quote:
Dus wat is je probleem?quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:29 schreef iScream. het volgende:
[..]
De grote VanDale. Over het algemeen wordt bij leenwoorden uit andere talen "de" als lidwoord gebruikt, zo ook bij "topic".
Overigens lees ik nu op internet dat het in de VanDale inmiddels is aangepast, waarbij zowel de als het correct is. Dan is dus ook "dit topic" en "deze topic" beide correct..
Huh?quote:
Dat je manipulatieve vriend zulke dingen zegt zou ik niet teveel waarde aan hechten en ik zou zijn onzin daarom ook niet meer doorbrieven aan je ouders. Ook zou ik voorlopig gewoon lekker in je eentje kilometers blijven maken zonder die vervelende vriend naast je, dat werkt alleen maar averechts met faalangst.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:35 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:over_hedge Ik mag de auto van mijn ouders niet lenen omdat ik vorige week voor de eerste keer (in de auto van mijn vriend) daarheen ben gereden en terug. Dit was de allereerste keer zo'n stuk rijden na het rijbewijs halen. Mijn vriend zei dat ik slecht reed en dat het gevaarlijk was. Dit heb ik mijn ouders verteld en die willen daarom dat ik liever eerst even extra oefen en dan over tijdje wel de auto kan lenen
Wat bedoel je met wegbrengen ? Als in 1 km naar het station rijden ? Als hij al perse jou niet wil komen ophalen dan kun je beter voorstellen dat hij de kosten van de taxi betaald of dat jullie de kosten van de taxi delen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:46 schreef Loreenhoorn het volgende:
Mijn vriend heeft trouwens zelf een vaste baan, eigen auto etc. Hij wordt 25. Maar hij weigert mij op te halen omdat hij jarig is en omdat hij vind dat hij me vaak genoeg weggebracht heeft in 2 jaar tijd. Ik moet het nu echt zelf uitzoeken. Als ik hierdoor niet kan komen krijg ik denk ik dus nog grotere ruzie
Hier help je niemand mee en deze relatie gaat niet lang standhouden. Bovendien moet jij eens voor jezelf opkomen want jij hebt een hoop gedaan om bij hem te proberen te komen en hij kaffert jou af.quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:24 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:over_hedge Ik vind onze relatie verder wel prima. Alleen vind ik wel dat hij veel kritiek heeft op mij. Over van alles. Hoe ik ben, wat ik doe etc. Bijvoorbeeld: Kritiek over dat ik niet sport, of dat ik niet een bijbaan heb en eigenlijk best een waslijst. Heb ik al een keer met hem over gehad. Maar hij zegt dat die alleen zulke dingen zegt om mij te helpen en me een beter persoon te maken. En afgelopen januari had hij een keer te veel gedronken. Toen heeft hij me uit het niks ineens helemaal uitgescholden voor kut wijf, en egoïstisch en allemaal dat soort dingen. Toen heeft hij de dag erna wel sorry gezegd tegen mij.
Jezus wat voor vent heb jij zeg, ik lees nu in 3 reacties van je dat hij je alleen maar naar beneden haalt. Ik zou een leukere vent zoeken als ik jouw was.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:35 schreef Loreenhoorn het volgende:
No it isn't.quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:25 schreef iScream. het volgende:
[..]
Je zit fout hier hoor.. Het is officieel DE topic en niet HET topic, zoals wij Nederlanders het wel zeggen. Omdat het DE topic is, wordt het dus ook DEZE topic en niet DIT topic. Alleen klinkt dit inderdaad vreemd en zijn we dus in de loop der tijd maar HET en DIT gaan gebruiken, maar taalkundig is het toch echt DEZE
Serieus je vind je relatie wel primaquote:Op woensdag 6 mei 2020 01:24 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:over_hedge Ik vind onze relatie verder wel prima. Alleen vind ik wel dat hij veel kritiek heeft op mij. Over van alles. Hoe ik ben, wat ik doe etc. Bijvoorbeeld: Kritiek over dat ik niet sport, of dat ik niet een bijbaan heb en eigenlijk best een waslijst. Heb ik al een keer met hem over gehad. Maar hij zegt dat die alleen zulke dingen zegt om mij te helpen en me een beter persoon te maken. En afgelopen januari had hij een keer te veel gedronken. Toen heeft hij me uit het niks ineens helemaal uitgescholden voor kut wijf, en egoïstisch en allemaal dat soort dingen. Toen heeft hij de dag erna wel sorry gezegd tegen mij.
Lees dit stukje nog eens terug.quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:24 schreef Loreenhoorn het volgende:
@over_hedge Ik vind onze relatie verder wel prima. Alleen vind ik wel dat hij veel kritiek heeft op mij. Over van alles. Hoe ik ben, wat ik doe etc. Bijvoorbeeld: Kritiek over dat ik niet sport, of dat ik niet een bijbaan heb en eigenlijk best een waslijst. Heb ik al een keer met hem over gehad. Maar hij zegt dat die alleen zulke dingen zegt om mij te helpen en me een beter persoon te maken. En afgelopen januari had hij een keer te veel gedronken. Toen heeft hij me uit het niks ineens helemaal uitgescholden voor kut wijf, en egoïstisch en allemaal dat soort dingen. Toen heeft hij de dag erna wel sorry gezegd tegen mij.
Flikker die loser gewoon buiten. Niks aan verloren.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:33 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:HSG-bomber Ik weet dat het laatste niet normaal klinkt, maar dit is maar 1 keer gebeurt en hij had veel alcohol op, zei erna sorry. Dus toen heb ik het maar gelaten. Het is niet dat dit vaker gebeurt. Dat van kritiek naar mij gebeurt wel vaak. En dingen zoals deze ruzie. En dat die dan zo tegen me praat als hier te lezen is
Ja, gezien je inconsistenties.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:34 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:Lienekien Wat is een trol alert? Denk je dat ik dit verhaal verzin?
Wat een kleuter.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:46 schreef Loreenhoorn het volgende:
quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:37 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:Lienekien Wat vind je tegenstrijdig dan?
quote:Op woensdag 6 mei 2020 07:48 schreef Lienekien het volgende:
Dus sinds corona speelt is hij steeds naar jou gereden in de weekeinden, op die ene keer na dat jij wel met de auto van je ouders naar hem bent gereden?
Gek dat hij je dat niet verwijt, want hij laat zo te lezen geen kans onbenut om je alles wat hij fout vindt aan te wrijven.
Wat ik ook een beetje gek vind: dat je al je vrienden hebt gevraagd om jou (tegen onkostenvergoeding) te brengen, maar de meeste van je vrienden hebben geen rijbewijs. Waarom vraag je ze dan wel allemaal?
Dit vind ik ook nogal inconsistent.quote:Op woensdag 6 mei 2020 01:24 schreef Loreenhoorn het volgende:
Hij is gewoon een dickhead. Zeg ik als buitenstaander.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:49 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:Lienekien Ja dat klinkt inderdaad wel tegenstrijdig. Maar als je van iemand houd en zoiets gebeurt 1x dan accepteer je dat omdat je iemand niet kwijt wilt en het gebeurt niet altijd. Dat van die kritiek heb ik al met hem over gehad best vaak, maar dan zegt hij dat hij het doet om me een beter persoon te maken en te helpen. En dan denk ik wat moet ik hiermee
Maar nu met deze ruzie vond ik het heel onredelijk en wou ik weten wat anderen hiervan vonden
En als je dit leest van buitenaf denk je waarom accepteer je dit. Maar je hebt alsnog dat je van iemand houd en redenen zoekt waarom iemand dingen niet slecht bedoeld en dat ik het in mijn hoofd overdrijf
Waar is het misgegaan dat je zijn gedrag naar jou toe zo afdekt met ‘als je van iemand houdt’?quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:49 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:Lienekien Ja dat klinkt inderdaad wel tegenstrijdig. Maar als je van iemand houd en zoiets gebeurt 1x dan accepteer je dat omdat je iemand niet kwijt wilt en het gebeurt niet altijd. Dat van die kritiek heb ik al met hem over gehad best vaak, maar dan zegt hij dat hij het doet om me een beter persoon te maken en te helpen. En dan denk ik wat moet ik hiermee
Maar nu met deze ruzie vond ik het heel onredelijk en wou ik weten wat anderen hiervan vonden
En als je dit leest van buitenaf denk je waarom accepteer je dit. Maar je hebt alsnog dat je van iemand houd en redenen zoekt waarom iemand dingen niet slecht bedoeld en dat ik het in mijn hoofd overdrijf
Nee, ook als je van iemand houdt hoef je niet alles te vergoelijken en te accepteren. En als je ook van jezelf houdt trek je een streep bij consequent respectloos gedrag. Ben je toevallig best wel onzeker?quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:49 schreef Loreenhoorn het volgende:
Stress en allerlei gedoe omdat je eigen vriend onaardig tegen je is, gaat echt niet weg hoor. Waarschijnlijk ga je je dit pas realiseren als je het écht zat bent en de verliefheid af gaat nemen. Nu ben je nog té verliefd en blijf je zijn gedrag goedpraten.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:49 schreef Loreenhoorn het volgende:
Wat wil je dan verder nog met dit topic bereiken?quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:04 schreef Loreenhoorn het volgende:
Hoewel ik zelf ook weet dat als ik geen vervoer heb en hij een boete eist of een super dure taxi dat dat onredelijk is.
Laat nog eens wat horen over een tijdje.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:06 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:twiFight Ik wou weten hoe andere mensen hier over dachten die buiten de situatie staan. Maar dat is nu duidelijk geworden
Hij is zonder wat te gaan zeggen boos gaan slapen toch gister avond? Inmiddels al contact gehad met elkaar?quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:06 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:twiFight Ik wou weten hoe andere mensen hier over dachten die buiten de situatie staan. Maar dat is nu duidelijk geworden
Oké je wilt dus gewoon zelf in een destructieve relatie blijven, omdat het toevallig net iets minder kut is dan de relatie die je hiervoor had. Dat iemand zogenaamd een goed persoon is en ook af en toe lief is weegt niet op tegen het kutgedrag dat hij vertoont.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:04 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:Chia Ik heb wel hiervoor een relatie gehad met iemand die vreemdgegaan is en altijd loog tegen mij. (Na dat vreemdgaan was het wel gelijk klaar). Maar daarvoor waren er altijd kleine dingen die net geen vreemdgaan waren. En toen ik deze vriend ontmoette was alles perfect behalve de afstand. Maar omdat ik hem wel 100% vertrouw en niet meer elke dag me zo rot voel (alleen tijdens dit soort momenten) en hij verder goede jongen is denk ik dat het inderdaad mijn schuld is. Hoewel ik zelf ook weet dat als ik geen vervoer heb en hij een boete eist of een super dure taxi dat dat onredelijk is.
Hij veranderd plotseling de planning maar verwacht nu van jou dat je van alles regelt om daarbij te kunnen zijn? Een normaal vriendje zou jou gewoon op komen halen als ie ineens besluit om het anders te doen en jij geen normale mogelijkheden hebt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:23 schreef Loreenhoorn het volgende:
Mijn vriend is zondag jarig. Hij zei eerst dat hij zijn verjaardag niet vierde maar naar de zomer verschoof. Nu wilt hij wel zijn verjaardag vieren zondag
Nu is mijn vriend "teleurgesteld" en zegt non-stop dat ik er op de verjaardag moet zijn, ik moet het maar regelen en het is niet zijn probleem. Ik heb de hele situatie uitgelegd maar hij vind het mijn probleem en ik moet er hoe dan ook bij zijn.Toch verwacht mijn vriend nu dat ik die dure taxi betaal of een oplossing vind anders is hij teleurgesteld. Ook ging hij zeggen dat ik hem niks waard vind als ik die dure taxi niet betaal, want ik heb wel vorig jaar paar honderd euro betaald om mijn tanden mooier te maken.
Heb je de reacties in dit topic wel gelezen? En doe je ook iets met de adviezen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:42 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:over_hedge We hadden gisteravond ruzie via Whatsapp en toen is hij inderdaad midden in dat gesprek gaan slapen. Hij zei wel dat die ging slapen. Nu heeft hij vanochtend Goeiemorgen gestuurd en of ik lekker heb geslapen. Dus ik zei: Nee jij wel? Toen zei hij dat hij wel goed geslapen heeft. En dat was het tot nu toe. Hij ziet toch alleen in dat ik maar op die verjaardag moet komen en door het vuur moet ookal heb ik geen redelijke opties, dus ik weet het even niet
Wat weet je niet? Het lijkt me vrij duidelijk dat jij niet naar zijn verjaardag gaat.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:42 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:over_hedge We hadden gisteravond ruzie via Whatsapp en toen is hij inderdaad midden in dat gesprek gaan slapen. Hij zei wel dat die ging slapen. Nu heeft hij vanochtend Goeiemorgen gestuurd en of ik lekker heb geslapen. Dus ik zei: Nee jij wel? Toen zei hij dat hij wel goed geslapen heeft. En dat was het tot nu toe. Hij ziet toch alleen in dat ik maar op die verjaardag moet komen en door het vuur moet ookal heb ik geen redelijke opties, dus ik weet het even niet
Dan vertrek je gewoon op vrijdagavond op de fiets en kom je ergens op zaterdag bij hem aan, kijkt hem met je droopie oogjes aan en hoopt dat hij jou zondag dan naar huis brengt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:42 schreef Loreenhoorn het volgende:
Dit.quote:
Wat een autistische fruitvlieg...quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:42 schreef Loreenhoorn het volgende:
IK citeer de eerste regel ..............quote:
Veel mensen vinden dus dat ze het uit moet maken, daarom zeggen ze dat. Het is uiteindelijke de beslissing van ts zelf natuurlijk.quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:49 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
IK citeer de eerste regel ..............
Ik maak deze topic hier aan omdat ik benieuwd ben wat andere mensen van deze situatie vinden.
Jullie vinden dat ze moet de relatie kappen, tenminste een aantal van de reageerders. Ik zou daar toch terughoudender in zijn, misschien is ze erg beïnvloedbaar en om dan met zo iets te komen. Misschien wil ze alleen maar haar hart luchten, of hoopt ze op een aanbod van iemand die zegt, oh, ik breng je wel even ( eventueel met ... als je me de benzine betaalt).
quote:
Ik hoop vooral dat hij heel kinderachtig is, want de mogelijkheid dat hij heel manipulatief is en misbruik van haar kinderlijkheid maakt hou ik ook open.quote:Op woensdag 6 mei 2020 12:37 schreef LeesFoknl het volgende:
Waar woon je? ER is misschien wel iemand die jou wil gaan brengen, tegen benzine geld..
En hoever (km's) woont hij van je vandaan?
Men schrijft hier dat de man erg kinderachtig is. Vind ik ook. Maar het zijn toch ook nog kinderen, zij ook, hoe ze reageert, hoe ze denkt. Dus die twee zouden best goed bij elkaar kunnen passen. Vind het niet god dat enkelen hier haar zo pushen een einde aan de relatie te maken.
Daarvoor weten we niet genoeg over die twee (ook van haar) en zelfs dan, het is HUN relatie !!
Ik denk niet dat TO gaat reageren. TOquote:Op woensdag 6 mei 2020 13:08 schreef pietkanarie het volgende:
[..]![]()
![]()
@:TO (alleen openingspost gelezen en een paar reacties): ik vind je vriend overdreven reageren. Natuurlijk weet ik niet precies wat daarachter kan zitten, misschien is het ergens te begrijpen. Maar als buitenstaander zou ik zeggen: onredelijk van hem. Je doet duidelijk je best en er zijn grenzen natuurlijk. Je hoeft echt niet heel veel geld neer te gaan leggen voor een taxi of uren te fietsen/lopen.
@Piet Geeft niks.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:23 schreef pietkanarie het volgende:
Ah ja... dat taggen... ben er nog niet gewend dat dat gebeurt
Klinkt als iemand waar je je leven niet mee wilt doorbrengen. Ik zou ermee kappen, kinderachtig mannetjequote:Op woensdag 6 mei 2020 00:40 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:TheFreshPrince Hij ziet het echt zo dat ik hem toen in de steek liet omdat ik er niet direct die avond was. En nu weer omdat ik niet alles op alles zet in zijn ogen om op zijn verjaardag te zijn. Terwijl ik iedereen om me heen de vraag stel en ik liever niet zoveel betaal voor een taxi. Ik vond ook dat hij mij een schuldgevoel gaf door steeds te zeggen hoe teleurgesteld hij dan is terwijl ik in een onmacht situatie zit en echt me best doe. Toen zei hij dat ik slachtoffer rol speel..
Alcohol is iets waardoor je remmen eraf gaan.quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:33 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:HSG-bomber Ik weet dat het laatste niet normaal klinkt, maar dit is maar 1 keer gebeurt en hij had veel alcohol op, zei erna sorry. Dus toen heb ik het maar gelaten. Het is niet dat dit vaker gebeurt. Dat van kritiek naar mij gebeurt wel vaak. En dingen zoals deze ruzie. En dat die dan zo tegen me praat als hier te lezen is
Die eis alleen al zou ervoor zorgen dat ik zou zeggen: de groeten, op handen en voeten. Tot nooit meer ziensquote:
Ja, wel zo netjes om het niet via whatsapp uit te maken.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:48 schreef GereDathan het volgende:
Ondanks dat ik ook denk dat dit een troll is en als het dat niet is dat ik mij afvraag waarom je hiermee doorgaat.. Heb ik toch wel een serieus antwoord: huur een auto.
Ze wil wel maar het moet wel redelijk zijn. En ze was er wel degelijk met schoonvaders overlijden.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:17 schreef MisChrartin het volgende:
Ok vreemd dat dit nog niet eerder is gezegd maar zou het kunnen dat TS het verhaal iets positiever voor haar laat uitvallen dan het daadwerkelijk is?
Stel dat de vriend vanalles voor haar doet, al 50x op en neer is gereden en zij niks voor hem doet. En als hij dan een keer wat vraagt (en zeker voor belangrijke momenten zoals het overlijden van zijn vader) en dan laat ze het afweten.
Tsja ik zou dan ook als vriend anders kijken hoe jij in de relatie staat. Het is geven en nemen. Ik kan daar niet over oordelen hoe dat bij jullie zit maar dat je er niet bent als zijn vader is overleden is echt niet ok.
Je leert mensen kennen in moeilijke tijden en dat heb je toen glansrijk verknald.
En nu vraagt ie of je op een voor hem blijkbaar belangrijke dag langskomt en dat ga je niet doen.
Sorry TS, maar je klinkt als een ‘powervrouw’ wanneer het je goed uitkomt.
Je geeft nogal een eigen draai aan het verhaal.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:17 schreef MisChrartin het volgende:
Ok vreemd dat dit nog niet eerder is gezegd maar zou het kunnen dat TS het verhaal iets positiever voor haar laat uitvallen dan het daadwerkelijk is?
Stel dat de vriend vanalles voor haar doet, al 50x op en neer is gereden en zij niks voor hem doet. En als hij dan een keer wat vraagt (en zeker voor belangrijke momenten zoals het overlijden van zijn vader) en dan laat ze het afweten.
Tsja ik zou dan ook als vriend anders kijken hoe jij in de relatie staat. Het is geven en nemen. Ik kan daar niet over oordelen hoe dat bij jullie zit maar dat je er niet bent als zijn vader is overleden is echt niet ok.
Je leert mensen kennen in moeilijke tijden en dat heb je toen glansrijk verknald.
En nu vraagt ie of je op een voor hem blijkbaar belangrijke dag langskomt en dat ga je niet doen.
Klopt. Maar dat was ze wel? Alleen in de ochtend ipv midden in de nachtquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:17 schreef MisChrartin het volgende:
hoe dat bij jullie zit maar dat je er niet bent als zijn vader is overleden is echt niet ok.
Ik vermoed dat dat inderdaad zijn voorstelling van de situatie is. We lezen haar kant dus het punt waarop de waarheid ligt is waarschijnlijk naar haar toe verschoven, maar in beide gevallen klinkt het alsof er iets goed mis zit.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:17 schreef MisChrartin het volgende:
Van waar naar waar moet je? Heb een leaseauto met oneindig benzine, en geen fuck te doen dit weekend, dus wil je best te hulp schieten hoor. Vitesse is niet superver hier vandaan...quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:49 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:MisChrartin Ik heb dit verhaal gewoon feitelijk geschreven. De situatie zoals hij is. Ik heb het helemaal niet laten afweten met zijn vaders overlijden. Hij belde mij die avond op laat in de avond. Ik wou meteen komen. Mijn ouders weigerden mij te laten gaan omdat ik 3 uur moest reizen en dit waarschijnlijk niet redde met de laatste bus. Ook was mijn telefoon leeg. Toen ben ik de volgende ochtend voor 8 uur meteen in het ov gesprongen naar hem en daar 7 dagen non-stop gebleven en school geweigerd. En tuurlijk is het geven en nemen. Maar het is niet zo dat ik niks voor hem doe. Ik doe juist super veel voor hem. Hou elk weekend voor hem leeg omdat hij bijv. Thuis voetbal heeft en naar Vitesse moet. Hem voor zijn verjaardag al een cadeau gegeven en etentje beloofd. Alleen ik zit nu zonder vervoer en hij roept constant neem maar en boete. Zoek het maar uit. Jouw probleem, ik ben jarig. En ik zit super veel moeite te doen er te kunnen komen. Het is niet dat ik expres niks voor hem doe. En hij brengt me zoals eerder beschreven inderdaad na een weekend samen zijn altijd thuis. En daar ben ik ook heel dankbaar voor. Alleen nu heb ik 0% vervoer omdat het ov wegvalt door corona en hij begrijpt mijn situatie niet
Zou toch wat zijn. als je als vriend zijnde je vriendin bij een vreemde in de auto laat stappen omdat je zelf weigert haar op te halenquote:Op woensdag 6 mei 2020 14:51 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Van waar naar waar moet je? Heb een leaseauto met oneindig benzine, en geen fuck te doen dit weekend, dus wil je best te hulp schieten hoor. Vitesse is niet superver hier vandaan...
Nee.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:48 schreef Bananenpap het volgende:
Is hij ook daadwerkelijk jarig die dag? Kan hij je niet ophalen als hij het zo belangrijk vindt?
Ik vind dit eigenlijk wel een goede.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zou toch wat zijn. als je als vriend zijnde je vriendin bij een vreemde in de auto laat stappen omdat je zelf weigert haar op te halen
Wel lief aanbod van de rest.
Of juist heel eng schminken om die vriend een mega hartverzakking te geven.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel een goede.
Eens kijken wat het ventje zegt als ze door een vreemde afgezet wordt omdat ze volgens hem haar plan moest trekken
Tyr80, please geen engerd zijn
Met zwarte stift tattoos tekenen, baard en snor laten staan, trainingsbroek en witte sokken in teenslippers dragen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of juist heel eng schminken om die vriend een mega hartverzakking te geven.
Is al gezegd, kan meestal niet als je nog maar zo kort je rijbewijs hebt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:21 schreef LoaLoa het volgende:
Huur een auto bij autohopper ofzo..ben je goedkoper dan een taxi, kan je naar zijn verjaardag en je leert autorijden.
Persoonlijk zou ik die auto huren, rondje nederland rijden en niet langs die Zeurpiet rijden. Maar dat ben ik...
Hierdoor durf ik nu wel de conclusie te trekken dat hij het uit wil (laten) maken. Het interesseert hem niet dat jij je kut voelt, hij slaapt er niet minder om. Het houdt niet op, niet vanzelf. De knul manipuleert jouw om het leven. Heel hard wegrennen bij die klojo!quote:Op woensdag 6 mei 2020 10:42 schreef Loreenhoorn het volgende:
Zou misschien kunnen inderdaad. Dat ie het uit wil hebben, maar er zelf de ballen niet voor heeft en daarom dus maar kut gaat lopen doen zodat TS het uitmaakt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 16:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Hierdoor durf ik nu wel de conclusie te trekken dat hij het uit wil (laten) maken. Het interesseert hem niet dat jij je kut voelt, hij slaapt er niet minder om. Het houdt niet op, niet vanzelf. De knul manipuleert jouw om het leven. Heel hard wegrennen bij die klojo!
Zonder de rest hieronder nog gelezen te hebben
Ik neem aan dat je andersom bedoelt. Anders kwam hij wel om de week week jouw kant op.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:06 schreef Loreenhoorn het volgende:
Ik moet van een dorp naast Arnhem naar een dorp in Brabant (beek en donk).
Helemaal mee eens. Als dat nu albegint hoe is het dan over 1, 2, 5 jaar.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het probleem is trouwens niet opgelost Ik durf zelfs wel te stellen dat ze hem daarmee alleen maar gaat belonen voor zijn vervelende gedrag. Dus niet doen.
Dan is het gewoon een kinderachtige aansteller.quote:Op woensdag 6 mei 2020 14:49 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:MisChrartin Ik heb dit verhaal gewoon feitelijk geschreven. De situatie zoals hij is. Ik heb het helemaal niet laten afweten met zijn vaders overlijden. Hij belde mij die avond op laat in de avond. Ik wou meteen komen. Mijn ouders weigerden mij te laten gaan omdat ik 3 uur moest reizen en dit waarschijnlijk niet redde met de laatste bus. Ook was mijn telefoon leeg. Toen ben ik de volgende ochtend voor 8 uur meteen in het ov gesprongen naar hem en daar 7 dagen non-stop gebleven en school geweigerd. En tuurlijk is het geven en nemen. Maar het is niet zo dat ik niks voor hem doe. Ik doe juist super veel voor hem. Hou elk weekend voor hem leeg omdat hij bijv. Thuis voetbal heeft en naar Vitesse moet. Hem voor zijn verjaardag al een cadeau gegeven en etentje beloofd. Alleen ik zit nu zonder vervoer en hij roept constant neem maar en boete. Zoek het maar uit. Jouw probleem, ik ben jarig. En ik zit super veel moeite te doen er te kunnen komen. Het is niet dat ik expres niks voor hem doe. En hij brengt me zoals eerder beschreven inderdaad na een weekend samen zijn altijd thuis. En daar ben ik ook heel dankbaar voor. Alleen nu heb ik 0% vervoer omdat het ov wegvalt door corona en hij begrijpt mijn situatie niet
Nee hoor. Niet per se.quote:Op woensdag 6 mei 2020 19:14 schreef Generationalpha het volgende:
Iedereen vindt het hier ook altijd wel mooi om een relatie uit elkaar te drijven hè.
Eerste tip bij ruzies is op Fok altijd: Jullie passen niet bij elkaar, kap er maar mee.
“Iedereen”. “Altijd”.quote:Op woensdag 6 mei 2020 19:14 schreef Generationalpha het volgende:
Iedereen vindt het hier ook altijd wel mooi om een relatie uit elkaar te drijven hè.
Eerste tip bij ruzies is op Fok altijd: Jullie passen niet bij elkaar, kap er maar mee.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 19:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
“Iedereen”. “Altijd”.
Ongenuanceerd.
Next!
Dat is dit topic, ja. En zelfs hier niet ‘iedereen’.quote:
Prima.quote:Op woensdag 6 mei 2020 19:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is dit topic, ja. En zelfs hier niet ‘iedereen’.
In dit topic wordt vooral geadviseerd de relatie nog eens goed te bekijken, want dit zijn buitenproportionele wensen van meneerquote:
Adem in adem uit. Het topic is nep.quote:
Maar vooruit ik hap wel, wat zou jij adviseren in zo'n situatie?quote:Op woensdag 6 mei 2020 19:14 schreef Generationalpha het volgende:
Met deze post wordt het topic ineens echt ongeloofwaardig.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:06 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:Tyr80 Ik moet van een dorp naast Arnhem naar een dorp in Brabant (beek en donk). Is ongeveer 65 minuten rijden. Maar ik weet niet of t slim is zomaar bij iemand in de auto te gaan die ik niet ken, hoewel t wel super lief aanbod is
Niet andersom?quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:06 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:Tyr80 Ik moet van een dorp naast Arnhem naar een dorp in Brabant (beek en donk). Is ongeveer 65 minuten rijden. Maar ik weet niet of t slim is zomaar bij iemand in de auto te gaan die ik niet ken, hoewel t wel super lief aanbod is
beste post van het hele topicquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:38 schreef tjoptjop het volgende:
Niet gaan en dan op de avond zelf de politie/handhaving bellen dat er een feest aan de gang is met teveel personen
quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:38 schreef tjoptjop het volgende:
Niet gaan en dan op de avond zelf de politie/handhaving bellen dat er een feest aan de gang is met teveel personen
Tja, nog een kenmerk van borderliner: in het begin je op handen dragen, "alles voor je over hebben", etc. En wanneer je dan overstag bent, stukje bij beetje dat afbreken en eisen dat je je 'bewijst' tegenover hen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:49 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:Elpis Mijn vriend woont in Brabant en is inderdaad Vitesse supporter uit ARNHEM ja. Dat is geen typfout of onzin. Ik weet dat brabant een andere club heeft maar hij is al van jongs af aan voor Vitesse. Ik kom zelf uit de buurt van arnhem en zo heb ik hem leren kennen. Ik had 2 jaar terug Tinder en had dit afgesteld op 10 km afstand. Toen kwam ik hem tegen. Bleek dat hij uit brabant komt maar wel Vitesse supporter en daarom stond de km teller dichtbij en matchte ik hem. In het begin wou ik ook geen relatie vanwege de afstand maar hij bleef volhouden dat die mij kon halen, brengen, dat hij toch vaak in arnhem was, en dat het geen probleem is. Zo is het begonnen. En als je mijn verhaal onzin vind omdat iemand uit brabant voor Vitesse is dan kan dat. Ik weet zelf de waarheid en ik snap niet waarom mensen denken dat ik een fantasie verhaal verzin. Wat heb ik aan adviezen van een fantasieverhaal...
Uberhaupt je verjaardag nu vieren idd. In mijn familie/vriendenkring viert niemand hun verjaardag ivm corona. Vind het weer erg onnadenkend/asociaal als er zo over doorgedramd wordtquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:38 schreef tjoptjop het volgende:
Misschien moet je het zelf doen, zodat je niet van dit soort stomme posts hoeft te maken?quote:Op woensdag 6 mei 2020 19:14 schreef Generationalpha het volgende:
'Sorry' maakt het weer goedquote:Op woensdag 6 mei 2020 01:24 schreef Loreenhoorn het volgende:
quote:Op donderdag 7 mei 2020 00:01 schreef Lienekien het volgende:
Plot twist. Ze moet komen want hij heeft een aanzoek gepland.
Dus jij ging iedere keer 3 uur met OV naar hem toe. Hij moet op zondag voetballen, dat is redelijk heilig voor hem. En dan brengt hij je terug opdat hij toch al naar Vitesse gaat, wat een moeite zeg.quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:56 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:Elpis en Vitesse speelt al weken niet meer. Ook vanwege corona. Dus hij komt daarom sowieso de laatste tijd niet in arnhem. Normaal wel om de week, maar hij moet hoe dan ook elke zondagochtend in Brabant zijn voor zijn eigen voetbal. Als zondag dan in de middag/avond Vitesse speelt breng hij mij gelijk thuis. En anders komt die vaak vrijdagavond of zaterdag en dan gaat hij op tijd terug voor zijn eigen voetbal. Zo regelen we dat altijd
quote:Op donderdag 7 mei 2020 07:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
Is je vriend een Turk/Marokaan? Die zijn vaak wat dwingender dan Nederlandse jongens
Dus hij wil van jou een beter persoon maken?quote:Op woensdag 6 mei 2020 09:49 schreef Loreenhoorn het volgende:
Dit.quote:Op donderdag 7 mei 2020 08:21 schreef Cue_ het volgende:
Hoe dan ook Geen Taxi nemen en ook niet gaan lopen.
Als je vriend wilt dat je komt, gaat ie je maar halen/brengen. (hij houdt toch van je, kan hij dat ook wel voor je opbrengen, of heeft hij niets voor je over? )
En anders maar lekker ruzie / uitmaken met die gozer.
Kan best, maar moet hij niet af reageren op zijn vriendin.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:11 schreef Cronometer_ het volgende:
Gaat het wel goed met je vriend? 1.5 jaar na overlijden van een ouder is niet veel en het klinkt alsof hij zich alleen voelt.
Waarom die hele rit afleggen als je net zo makkelijk per telefoon kunt doen?quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:46 schreef Karina het volgende:
Wat ik zou doen: zorgen dat je op een of andere manier toch kunt komen en het dan uitmaken. Zal hem leren met zijn praatjes.
Per telefoon is wel zo onbeschoftquote:Op donderdag 7 mei 2020 09:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom die hele rit afleggen als je net zo makkelijk per telefoon kunt doen?
quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Weet ik, maar nood breekt wet. Coronacrisis, weet je wel.
Dit was voordat ze meer informatie gaf. Zou hem dumpen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:49 schreef Godshand het volgende:
[..]
Kan best, maar moet hij niet af reageren op zijn vriendin.
Auto huren/Greenweels is ook een idee, als je zo nodig toch naar zijn pijpen wil dansen...
Om zijn reactie te zien en ook inderdaad omdat ik het wel zo netjes vindt, ook al is het een eikel.quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarom die hele rit afleggen als je net zo makkelijk per telefoon kunt doen?
Ja, als een duidelijke daad van uit die onderdanige rol komen. Niet lafjes terugtrekken, maar hem in de ogen kijken en zeggen: ik heb hier genoeg van, ik pik dit niet meer, het is afgelopen. Ik wens je het beste, maar ik ga mijn eigen weg.quote:Op donderdag 7 mei 2020 10:20 schreef Karina het volgende:
[..]
Om zijn reactie te zien en ook inderdaad omdat ik het wel zo netjes vindt, ook al is het een eikel.
Hopelijk net zo onbeschoft als wat de klootzak schreef. Hij heeft een goede les nodig.quote:
Ah, hij is niet "boos", hij is "teleurgesteld". Altijd een goeie voor emotionele chantagequote:Nu is mijn vriend "teleurgesteld" en zegt non-stop dat ik er op de verjaardag moet zijn, ik moet het maar regelen en het is niet zijn probleem.
Uiteraard. En ze laat zich nog jaren afkafferen door die gozer. Gevalletje Stockholm Syndroom.quote:
Wat een mafklapper is datquote:Op vrijdag 8 mei 2020 23:37 schreef Cockwhale het volgende:
Is dit je vriend toevallig?
[ afbeelding ]
Leuke vent hoorquote:Op woensdag 6 mei 2020 00:23 schreef Loreenhoorn het volgende:
Ik ben dus student en kan nog maar net mijn schoolgeld betalen etc. Toch verwacht mijn vriend nu dat ik die dure taxi betaal of een oplossing vind anders is hij teleurgesteld. Ook ging hij zeggen dat ik hem niks waard vind als ik die dure taxi niet betaal, want ik heb wel vorig jaar paar honderd euro betaald om mijn tanden mooier te maken.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
* Te veel.quote:Op woensdag 6 mei 2020 08:05 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Doe ik toch. Dit soort stomme fouten horen niet op het HBO hbo of men gaat teveel met bontkraagje om. Jeweet.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 09:46 schreef Karina het volgende:
Wat ik zou doen: zorgen dat je op een of andere manier toch kunt komen en het dan uitmaken. Zal hem leren met zijn praatjes.
Die komt niet terug hoor, na 270 negatieve berichtjes over haar lief.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 17:51 schreef Postbus100 het volgende:
Heb je nou al vervoer geregeld voor morgen?
Misschien zit ze al op de fiets ....quote:Op zaterdag 9 mei 2020 17:51 schreef Postbus100 het volgende:
Heb je nou al vervoer geregeld voor morgen?
Of ze is gaan liften.quote:
Ik ben stiekem wel benieuwd.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Of ze is gaan liften.
Ik snap dit soort topics nooit zo goed. Het is altijd een gigantische klootzak of kutwijf. En toch wil de klager er niet van af. Want 'ik hou zo veel van hem/haar'.
Zonde van de moeite die wij hier in steken.
Ze doet toch wat hij wil.
Ik denk ook van niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:31 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ben stiekem wel benieuwd.
Maar ik denk niet dat we nog wat gaan lezen van TS ....
Het is toch juist handig om anoniem meningen te horen van mensen die je niet kent?quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Of ze is gaan liften.
Ik snap dit soort topics nooit zo goed. Het is altijd een gigantische klootzak of kutwijf. En toch wil de klager er niet van af. Want 'ik hou zo veel van hem/haar'.
Zonde van de moeite die wij hier in steken.
Ze doet toch wat hij wil.
Ik denk van welquote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:31 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ben stiekem wel benieuwd.
Maar ik denk niet dat we nog wat gaan lezen van TS ....
Heeft die gozer gewoon z'n stomste verjaardag ooit, en dan ook nog nota bene z'n 30e.quote:Op zondag 10 mei 2020 14:03 schreef probeer het volgende:
Er is er een jarig, hoera, hoera! Dat kan ze niet zien want hopelijk zit ze thuis op de bank en kookt die lul in zijn eigen sop gaar.
Hij zal helaas wel niet inzien dat het door zijn eigen gedrag komt. Wat ook de kans op enige zelfreflectie en -verbetering zeer onwaarschijnlijk maakt. Waardoor deze relatie vrijwel ten dode opgeschreven is.quote:Op zondag 10 mei 2020 14:04 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Heeft die gozer gewoon z'n stomste verjaardag ooit, en dan ook nog nota bene z'n 30e.
denk je dat nog steeds?quote:
En, geweest?quote:Op woensdag 6 mei 2020 22:56 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:Elpis en Vitesse speelt al weken niet meer. Ook vanwege corona. Dus hij komt daarom sowieso de laatste tijd niet in arnhem. Normaal wel om de week, maar hij moet hoe dan ook elke zondagochtend in Brabant zijn voor zijn eigen voetbal. Als zondag dan in de middag/avond Vitesse speelt breng hij mij gelijk thuis. En anders komt die vaak vrijdagavond of zaterdag en dan gaat hij op tijd terug voor zijn eigen voetbal. Zo regelen we dat altijd
Ik hoop dat dit toch pure sarcasme is.quote:Op zondag 24 mei 2020 11:23 schreef Nielsch het volgende:
23 en dan nog bij je ouders wonen, wtf! En dan nog steeds geen geld hebben? Werk je dan soms ook niet TS? Wordt eens een beetje volwassen en neem je eigen verantwoordelijkheid. Je vriend is jarig, natuurlijk moet je daar bij zijn. Je bent verdomme 23, geen 12. Desnoods regel je een auto via SnappCar ofzo.
Hij heeft best een punt hoor. Waar een wil is, is een weg. Ze is geen baby meer. En al die andere dingen die ze zegt kan net zo goed verzonnen en aangedikt zijn omdat mevrouw geen moeite wilt doen.quote:Op zondag 24 mei 2020 12:27 schreef Loontjah het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit toch pure sarcasme is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |