Je vriend doet bijzonder kinderachtig, dat begrijp je toch wel hopelijk?quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:23 schreef Loreenhoorn het volgende:
Ik maak deze topic hier aan omdat ik benieuwd ben wat andere mensen van deze situatie vinden. De situatie is als volgt:
Ik ben een meisje, 23 jaar, student op hbo en woon nog thuis. Ik heb al 2 jaar een relatie met een jongen die in een andere provincie woont. Hij woont op 1 uur rijden met de auto van mij af (3 uur met het ov).
Normaal gesproken ging ik altijd vrijdagavond met het ov naar hem toe als we bij hem afspraken en dan zondag bracht hij mij thuis. Dit omdat ik eerst nog geen rijbewijs had. Nu heb ik wel pas, dit jaar mijn rijbewijs gehaald. Dit betekent dus dat ik naar hem zou kunnen komen met de auto indien ik die mag en kan lenen van mijn ouders.
Nu is de situatie als volgt: Mijn vriend is zondag jarig. Hij zei eerst dat hij zijn verjaardag niet vierde maar naar de zomer verschoof. Nu wilt hij wel zijn verjaardag vieren zondag en dat ik er bij ben. Het probleem is dat ik geen vervoer heb. Het ov is nu alleen voor noodzakelijke reizen vanwege de corona. (En bestaat uit 2 bussen en 2 treinen) dus valt af. Ik mag de auto van mijn ouders niet lenen dit weekend. En ik heb aan al mijn vrienden en vriendinnen en andere mensen gevraagd mij te brengen en dat ik hun benzine betaal. Dit allemaal zonder succes.
Nu is mijn vriend "teleurgesteld" en zegt non-stop dat ik er op de verjaardag moet zijn, ik moet het maar regelen en het is niet zijn probleem. Ik heb de hele situatie uitgelegd maar hij vind het mijn probleem en ik moet er hoe dan ook bij zijn. Ik heb de prijs van een taxi opgezocht, maar dit kost honderden euro's omdat het zo ver rijden is naar andere provincie. Ik ben dus student en kan nog maar net mijn schoolgeld betalen etc. Toch verwacht mijn vriend nu dat ik die dure taxi betaal of een oplossing vind anders is hij teleurgesteld. Ook ging hij zeggen dat ik hem niks waard vind als ik die dure taxi niet betaal, want ik heb wel vorig jaar paar honderd euro betaald om mijn tanden mooier te maken.
Toen ik zei dat echt geen oplossing wist bleef hij zeggen "Je zorgt maar dat je er bent" en dat soort dingen. Nu hebben we er ruzie om gekregen en is hij boos gaan slapen zonder het uit te praten. Hoewel ik betwijfel of dit uit te praten is.
Ik weet nu even niet meer wat ik moet met deze situatie..
Waarom schrijf je het dan.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:34 schreef Mortaxx het volgende:
De manier waarop dit geschreven wordt komt niet waarheidsgetrouw over
Mooi toch, makkelijk de stap te maken dat je er voor de rest van zijn leven niet meer voor hem bent. BAM. Snel een nieuwe vriend klappen, tussendoor wat ONS'en en klaar.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:33 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:TheFreshPrince
Ik vond het zelf ook onredelijk omdat het niet expres doe. Het is echt onmacht vanaf mij. Ik kan moeilijk 13 uur erheen lopend gaan. Normaal gaat het afspreken wel prima, maar sinds er corona is en het ov niet bruikbaar is voor mij komen er problemen.
Hij ging dus zeggen dat ik hem minder waard vind dan me tanden, dat ik het maar uit moet zoeken hoe ik er kom, hij begon ook ineens over zijn vader die overleden is.
Zijn vader is 1.5 jaar terug overleden. Dat was op een donderdagavond. Ik had die avond stage. Hij belde mij toen op rond 9 uur avond dat zijn pap was overleden. Toen wou ik direct naar hem toe komen, maar ik moest eerst naar huis vanaf stage met ov voor mijn spullen, en dan 3 uur terug reizen wat ik betwijfelde te redden omdat na 12 uur geen ov meer reed. Ook was mijn telefoon toen helemaal leeg. Mijn ouders vonden het toen niet goed dat ik direct zo laat zonder telefoon met twijfel of ik er nog aan kwam naartoe ging. Die zeiden pak morgenochtend maar de trein. Toen heb ik direct de volgende ochtend voor 8 uur de trein gepakt en ben meer dan 7 dagen non-stop bij hem geweest om hem te steunen, heb school meer dan een week afgezegd etc. Nu begon die dus weer daar over dat ik hem ALWEER voor de tweede keer er niet voor hem ben...
Ik weet niet of het zijn onzekerheid is of dat hij het echt zo ziet maar in beide gevallen lijkt het me niet iemand waar je nog 50 jaar mee samen wil zijn om bij ieder incident oude koeien uit de sloot te halen en je een schuldgevoel aan te praten.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:33 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:TheFreshPrince
Ik vond het zelf ook onredelijk omdat het niet expres doe. Het is echt onmacht vanaf mij. Ik kan moeilijk 13 uur erheen lopend gaan. Normaal gaat het afspreken wel prima, maar sinds er corona is en het ov niet bruikbaar is voor mij komen er problemen.
Hij ging dus zeggen dat ik hem minder waard vind dan me tanden, dat ik het maar uit moet zoeken hoe ik er kom, hij begon ook ineens over zijn vader die overleden is.
Zijn vader is 1.5 jaar terug overleden. Dat was op een donderdagavond. Ik had die avond stage. Hij belde mij toen op rond 9 uur avond dat zijn pap was overleden. Toen wou ik direct naar hem toe komen, maar ik moest eerst naar huis vanaf stage met ov voor mijn spullen, en dan 3 uur terug reizen wat ik betwijfelde te redden omdat na 12 uur geen ov meer reed. Ook was mijn telefoon toen helemaal leeg. Mijn ouders vonden het toen niet goed dat ik direct zo laat zonder telefoon met twijfel of ik er nog aan kwam naartoe ging. Die zeiden pak morgenochtend maar de trein. Toen heb ik direct de volgende ochtend voor 8 uur de trein gepakt en ben meer dan 7 dagen non-stop bij hem geweest om hem te steunen, heb school meer dan een week afgezegd etc. Nu begon die dus weer daar over dat ik hem ALWEER voor de tweede keer er niet voor hem ben...
Hoe kan je oefenen als je geen auto hebt en die van je ouders niet mag lenen?quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:35 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:over_hedge Ik mag de auto van mijn ouders niet lenen omdat ik vorige week voor de eerste keer (in de auto van mijn vriend) daarheen ben gereden en terug. Dit was de allereerste keer zo'n stuk rijden na het rijbewijs halen. Mijn vriend zei dat ik slecht reed en dat het gevaarlijk was. Dit heb ik mijn ouders verteld en die willen daarom dat ik liever eerst even extra oefen en dan over tijdje wel de auto kan lenen
Een goede vriend flikt je zoiets niet, je vriend zou dat dus helemaal niet moeten doen.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:40 schreef Loreenhoorn het volgende:
@:TheFreshPrince Hij ziet het echt zo dat ik hem toen in de steek liet omdat ik er niet direct die avond was. En nu weer omdat ik niet alles op alles zet in zijn ogen om op zijn verjaardag te zijn. Terwijl ik iedereen om me heen de vraag stel en ik liever niet zoveel betaal voor een taxi. Ik vond ook dat hij mij een schuldgevoel gaf door steeds te zeggen hoe teleurgesteld hij dan is terwijl ik in een onmacht situatie zit en echt me best doe. Toen zei hij dat ik slachtoffer rol speel..
Voor een ruzie zijn minimaal 2 mensen nodig.quote:Op woensdag 6 mei 2020 00:46 schreef Loreenhoorn het volgende:
Mijn vriend heeft trouwens zelf een vaste baan, eigen auto etc. Hij wordt 25. Maar hij weigert mij op te halen omdat hij jarig is en omdat hij vind dat hij me vaak genoeg weggebracht heeft in 2 jaar tijd. Ik moet het nu echt zelf uitzoeken. Als ik hierdoor niet kan komen krijg ik denk ik dus nog grotere ruzie
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |