abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_192966913
Ik maak deze topic hier aan omdat ik benieuwd ben wat andere mensen van deze situatie vinden. De situatie is als volgt:

Ik ben een meisje, 23 jaar, student op hbo en woon nog thuis. Ik heb al 2 jaar een relatie met een jongen die in een andere provincie woont. Hij woont op 1 uur rijden met de auto van mij af (3 uur met het ov).

Normaal gesproken ging ik altijd vrijdagavond met het ov naar hem toe als we bij hem afspraken en dan zondag bracht hij mij thuis. Dit omdat ik eerst nog geen rijbewijs had. Nu heb ik wel pas, dit jaar mijn rijbewijs gehaald. Dit betekent dus dat ik naar hem zou kunnen komen met de auto indien ik die mag en kan lenen van mijn ouders.

Nu is de situatie als volgt: Mijn vriend is zondag jarig. Hij zei eerst dat hij zijn verjaardag niet vierde maar naar de zomer verschoof. Nu wilt hij wel zijn verjaardag vieren zondag en dat ik er bij ben. Het probleem is dat ik geen vervoer heb. Het ov is nu alleen voor noodzakelijke reizen vanwege de corona. (En bestaat uit 2 bussen en 2 treinen) dus valt af. Ik mag de auto van mijn ouders niet lenen dit weekend. En ik heb aan al mijn vrienden en vriendinnen en andere mensen gevraagd mij te brengen en dat ik hun benzine betaal. Dit allemaal zonder succes.

Nu is mijn vriend "teleurgesteld" en zegt non-stop dat ik er op de verjaardag moet zijn, ik moet het maar regelen en het is niet zijn probleem. Ik heb de hele situatie uitgelegd maar hij vind het mijn probleem en ik moet er hoe dan ook bij zijn. Ik heb de prijs van een taxi opgezocht, maar dit kost honderden euro's omdat het zo ver rijden is naar andere provincie. Ik ben dus student en kan nog maar net mijn schoolgeld betalen etc. Toch verwacht mijn vriend nu dat ik die dure taxi betaal of een oplossing vind anders is hij teleurgesteld. Ook ging hij zeggen dat ik hem niks waard vind als ik die dure taxi niet betaal, want ik heb wel vorig jaar paar honderd euro betaald om mijn tanden mooier te maken.