abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192921701
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:13 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Makes sense.
Want met je handen mondmaskers maken is heel slim...
pi_192921809
Hoe ik af en toe mensen hoor praten over China is echt te gek.

China word geregeerd door de NSDAP van Azie. En hier worden ze nog net niet toegejuicht.
pi_192921813
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:21 schreef Nober het volgende:

[..]

Want met je handen mondmaskers maken is heel slim...
Geen idee. Geen expert. Maar volgens mij sterven de bacteriën vrij snel op een oppervlakte.

De Belgen hebben sowieso al moeite met het instructiefilmpje.

Belgische minister snapt niet hoe je mondmasker op zet
pi_192921820
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:37 schreef JANdeDERDE het volgende:
Hoe ik af en toe mensen hoor praten over China is echt te gek.

China word geregeerd door de NSDAP van Azie. En hier worden ze nog net niet toegejuicht.
Ohhh er vloog net een bij in mijn slaapkamer!!
  zondag 3 mei 2020 @ 09:46:31 #105
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_192921901
Men denkt nu dat het BMR-vaccin een beschermende werking heeft. Dat krijgen mensen sinds de jaren '70 van de vorige eeuw. Ik heb het dus niet gehad, maar ik heb wel mazelen gehad, en de bof. Geen Rodehond. Welke component van het vaccin is de (waarschijnlijk) beschermende? Weet iemand dat? En als je niet het vaccin hebt gehad maar wel de ziektes, dan ben je toch ook beshermd?
Ik ben als kleuter ook een paar keer ingeënt, maar ik heb geen idee waartegen, al denk ik 'polio'. Hoe kom ik daarachter? Ik heb ooit wel eens een geelbruin inentingsboekje gezien, waarin de inentingen van mij en mijn broers werden opgetekend, maar waar dat gebleven is? Mijn moeder heeft ook geen idee, denkt oud papier.
  zondag 3 mei 2020 @ 09:57:57 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192922035
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 06:41 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

In Frankrijk zijn ze echt de weg kwijt.
Er zijn meer dan een miljoen boetes uitgedeeld daar.
De regels zijn echt van de zotte.

Laatste stukje was dat je een de gehele verklaring waarom je naar buiten bent nota bene met pen en papier moet overschrijven.
Zal wel weer lekker los gaan in de banlieus.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 mei 2020 @ 10:00:33 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192922065
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
Men denkt nu dat het BMR-vaccin een beschermende werking heeft. Dat krijgen mensen sinds de jaren '70 van de vorige eeuw. Ik heb het dus niet gehad, maar ik heb wel mazelen gehad, en de bof. Geen Rodehond. Welke component van het vaccin is de (waarschijnlijk) beschermende? Weet iemand dat? En als je niet het vaccin hebt gehad maar wel de ziektes, dan ben je toch ook beshermd?
Ik ben als kleuter ook een paar keer ingeënt, maar ik heb geen idee waartegen, al denk ik 'polio'. Hoe kom ik daarachter? Ik heb ooit wel eens een geelbruin inentingsboekje gezien, waarin de inentingen van mij en mijn broers werden opgetekend, maar waar dat gebleven is? Mijn moeder heeft ook geen idee, denkt oud papier.
Hier hebben we 1 of 2 topics terug uitgebreid over gesproken :)

Als je geen inentingsboekje meer hebt (heb ik ook niet) kom je daar denk ik niet meer achter.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 3 mei 2020 @ 10:08:56 #108
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_192922169
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zal wel weer lekker los gaan in de banlieus.
Ze hebben het versoepeld, je mag nu zonder opgaaf van redenen 100 km van huis. En ook daar zijn ze bezig scholen en winkels weer te openen, en ze willen ook de resto's weer openen. Frankrijk heeft veel meer een buitenshuis lunchen en dineren cultuur dan wij.
Ze waren inderdaad ultra-streng, maar ze hadden dan ook heel veel problemen, ze hebben zieken met speciaal daarvoor aangepast TVG's over het hele land moeten verspreiden, en zelfs mensen naar Duitse ziekenhuizen vervoerd met een vliegtuig.
Ik ken een Franse verpleegster, net 23 jaar oud, net begonnen, en het zal me verbazen als zij -en anderen die in ziekenhuizen werken- er geen PTSS aan overhoudt. Ze werkt in Vichy, en ziet veel te veel mensen lijden en sterven, ook mensen ze van jongs af goed kent.
  zondag 3 mei 2020 @ 10:10:36 #109
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192922186
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 23:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

Al die verschillende maatregelen in de individuele staten maakt de bestrijding niet echt makkelijker
Soevereine landen mogen zelf natuurlijk bepalen wat ze doen he. Maar, de Eu heeft bewezen dat het nergens voor nodig is als instrument.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192922357
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik ken een Franse verpleegster, net 23 jaar oud, net begonnen, en het zal me verbazen als zij -en anderen die in ziekenhuizen werken- er geen PTSS aan overhoudt.
Hier in Nederland zullen er ongetwijfeld ook zijn die er PTSS aan over houden denk ik.
Las van de week dat er hier 9 zorgverleners overleden zijn in Nederland aan COVID-19.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 3 mei 2020 @ 10:27:17 #111
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_192922361
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hier hebben we 1 of 2 topics terug uitgebreid over gesproken :)

Als je geen inentingsboekje meer hebt (heb ik ook niet) kom je daar denk ik niet meer achter.
Ik had het schaamrood al op mijn kaken, maar dat was (pas) gisterochtend dus. Wel interessant, ik ben het nu aan het doorlezen.
pi_192922375
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:00 schreef Rewimo het volgende:
Die info zal toch wel bij de huisarts in de computer staan? Althans dat lijkt mij toch? Niet? :@
vosss is de naam,
pi_192922407
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar in Nederland gebruikt Rutte de crisis niet om meer macht naar hemzelf toe te trekken.
Daar zijn de meningen over verdeeld.
  zondag 3 mei 2020 @ 10:31:33 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192922413
quote:
5s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Die info zal toch wel bij de huisarts in de computer staan? Althans dat lijkt mij toch? Niet? :@
Nope
Is niet centraal geregeld (nog) van alle vaccinaties

Bij het RIVM kun je wel de Rijksvaccinaties opvragen voor zover digitaal beschikbaar vanuit de consultatiebureaus.

Huisarts heeft alleen de vaccinaties die daar gegeven zijn in systeem staan. Griepvaccinatie bijvoorbeeld, kan ook zijn de maternale kinkhoestvaccinatie etc (laatste zal jij niet hebben gok/hoop ik :+ )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192922437
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:31 schreef Molo het volgende:
maternale kinkhoestvaccinatie
Geen idee wat dat is; ik heb wel kinkhoest gehad toen ik kind was :)
vosss is de naam,
pi_192922472
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:37 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Geen idee. Geen expert. Maar volgens mij sterven de bacteriën vrij snel op een oppervlakte.

De Belgen hebben sowieso al moeite met het instructiefilmpje.

Belgische minister snapt niet hoe je mondmasker op zet
quote:
het virus afhankelijk van het materiaal en de omstandigheden enkele uren tot enkele dagen kan 'overleven' buiten het lichaam.
https://nos.nl/artikel/23(...)roestvrij-staal.html
pi_192922502
quote:
Het journaal toonde laatst ook mondkapjes die in verpleeghuizen worden gebruikt die door Mia en Ria worden genaaid. Dus wat dat betreft is het niet alleen België.

Voor mij hoeven die kapjes sowieso niet. Is alleen vervelend als het verplicht wordt gesteld.

Daarnaast zal het best zo zijn, maar ik heb zo'n vermoeden dat de overgrote meerderheid ook z'n boodschappen, thuisbezorgd en pakketjes etc. gewoon gebruikt zonder maatregelen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 10:39:17 ]
  zondag 3 mei 2020 @ 10:41:29 #118
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192922540
quote:
Ik heb t inentingsboekje nog. is idd geel/bruinig, polio kreeg je een bruin kaartje van. Ik heb ze van '58 en '59 en in die tijd kreeg je difterie, kinkhoest en tetanus vaccinaties. Ik heb er ook eentje tegen tbc gehad ergens midden jaren '50. Het gaat volgens mij echt om de bmr prik zélf en niet of je een of meerdere van deze ziektes hebt gehad.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192922638
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:38 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het journaal toonde laatst ook mondkapjes die in verpleeghuizen worden gebruikt die door Mia en Ria worden genaaid. Dus wat dat betreft is het niet alleen België.

Voor mij hoeven die kapjes sowieso niet. Is alleen vervelend als het verplicht wordt gesteld.

Daarnaast zal het best zo zijn, maar ik heb zo'n vermoeden dat de overgrote meerderheid ook z'n boodschappen, thuisbezorgd en pakketjes etc. gewoon gebruikt zonder maatregelen.
Dommigheid kent geen grenzen.

Gaat al weken prima zonder mondkapjes maar als er straks voldoende voorraad is zie ik ze het ook nog wel verplichten.
pi_192922718
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:48 schreef Nober het volgende:

[..]

Dommigheid kent geen grenzen.

Gaat al weken prima zonder mondkapjes maar als er straks voldoende voorraad is zie ik ze het ook nog wel verplichten.
Ja, dat acht ik ook niet onmogelijk.

Heb wel al veel verschillende versies gelezen over mondkapjes:

- Mondkapjes beschermen jezelf niet, maar voorkomt besmetting aan anderen;
- Mondkapjes beschermen jezelf;
- Ze werken niet voor beide;
- Etc.

Ik heb eerlijk gezegd ook geen zin in een mondkapjes wel/niet discussie. Vind het verder namelijk niet interessant.

Als de conclusie is dat je ze draagt om jezelf te beschermen hoeft het voor mij niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 10:55:18 ]
pi_192922729
quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/RNA_virus

Als RNA-virus wordt mazelen genoemd. Mazelen is erg besmettelijk. Ook volwassenen kunnen de ziekte krijgen. Complicaties kunnen longontsteking en hersenontsteking zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nadelspiel op 03-05-2020 11:01:28 ]
pi_192922951
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:48 schreef Nober het volgende:
maar als er straks voldoende voorraad is zie ik ze het ook nog wel verplichten.
Ik denk niet dat die voldoende voorraad er gaat komen. Ze bestellen gewoon niet meer omdat ze zeggen dat er niet meer vraag is. Wat natuurlijk kolder is. Ze bestellen voor de zorg en dat is het dan. De rest kan de tering krijgen.
vosss is de naam,
pi_192922971
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen over verdeeld.
Aan meningen heb je niets.
Laat eens een aangenomen wet zien waarbij de premier meer macht over het parlement heeft gekregen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_192922996
Dhr Friedrichs, microbioloog MUC Groningen zegt 'besmetting in de buitenlucht is maar zo nihil geweest, het gaat bij die 1.5 meter voornamelijk binnen een (kleine) ruimte.'

Bron: herhaling Coronavirus feit en fabels op NPO1.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 11:18:12 ]
  zondag 3 mei 2020 @ 11:19:01 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192923011
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Geen idee wat dat is; ik heb wel kinkhoest gehad toen ik kind was :)
Vaccinatie die je via je moeder krijgt als je nog in de buik zit.
Is nog redelijk nieuw.
Plus jij bent geen moeder neem ik aan :+
  zondag 3 mei 2020 @ 11:21:02 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192923041
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb t inentingsboekje nog. is idd geel/bruinig, polio kreeg je een bruin kaartje van. Ik heb ze van '58 en '59 en in die tijd kreeg je difterie, kinkhoest en tetanus vaccinaties. Ik heb er ook eentje tegen tbc gehad ergens midden jaren '50. Het gaat volgens mij echt om de bmr prik zélf en niet of je een of meerdere van deze ziektes hebt gehad.
Klopt, gaat niet om de ziekte maar om het vaccin
pi_192923101
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wij kregen alleen maar cola en sinas
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192923155
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:27 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Ik had het schaamrood al op mijn kaken, maar dat was (pas) gisterochtend dus. Wel interessant, ik ben het nu aan het doorlezen.
Kijk ook is op de site van RadboudUMC Google Sepsis BCG Corona
Daar doen ze onderzoek naar eventueel bescherming door BCG vaccin.
pi_192923180
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 19:35 schreef Za het volgende:

[..]

Mensen liggen niet op de dag van de besmetting spoorslags in het ziekenhuis, daar zitten 1 a 2 weken tussen.

Dus degenen die op 15 maart ziek werden, zouden rond 25 maart in het ziekenhuis belanden.

De piek was dus hoe je het ook bekijkt al bereikt op het moment van de lockdown alsook op het moment dat de horeca sloot op 15 maart (plus 10 dgn incubatietijd):

[ afbeelding]afbeelding ]
Kijk naar die grafiek, je ziet dat het ~2 weken na het sluiten van de horeca daalt. Dat de piek hoe dan ook bereikt zou zijn kun je helemaal niet hardmaken. Daarbij was het sluiten van de horeca niet de eerste maatregel die genomen werd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192923207
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:17 schreef F.Sinatra het volgende:
Dhr Friedrichs, microbioloog MUC Groningen zegt 'besmetting in de buitenlucht is maar zo nihil geweest, het gaat bij die 1.5 meter voornamelijk binnen een (kleine) ruimte.'

Bron: herhaling Coronavirus feit en fabels op NPO1.
Ja zo simpel, de verspreiding van die virusdeeltjes in de buitenlucht is veel sneller over een veel groter oppervlak, binnenshuis daarentegen. :X Binnen blijven! - Rutte

[ Bericht 1% gewijzigd door Jed1Gam op 03-05-2020 11:42:36 ]
pi_192923238
quote:
Amerikaans onderzoek laat zien dat het coronavirus onder ideale omstandigheden tot wel 72 uur intact blijft op oppervlakten van plastic en roestvrij staal.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 3 mei 2020 @ 11:40:17 #132
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_192923281
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Amerikaans onderzoek laat zien dat het coronavirus onder ideale omstandigheden tot wel 72 uur intact blijft op oppervlakten van plastic en roestvrij staal.
Ja, daarom gaan ze nu in New York de metro's -die voorheen 24/24 doorreden- van 1 tot 5 stilzetten en grondig desinfecteren, met sprays etc. Daar hebben natuurlijk ook weer mensen bezwaar tegen, want om dat te doen wordt de metro dus stilgezet en moet iedereen er uit, ook de daklozen die rondjes bleven rijden en sliepen in de metro.
pi_192923286
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die voldoende voorraad er gaat komen. Ze bestellen gewoon niet meer omdat ze zeggen dat er niet meer vraag is. Wat natuurlijk kolder is. Ze bestellen voor de zorg en dat is het dan. De rest kan de tering krijgen.
er blijkt zat voorraad te zijn in nederland ....alleen door bureaucratie mag het niet besteld/uitgegeven worden.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192923293
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:40 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Ja, daarom gaan ze nu in New York de metro's -die voorheen 24/24 doorreden- van 1 tot 5 stilzetten en grondig desinfecteren, met sprays etc. Daar hebben natuurlijk ook weer mensen bezwaar tegen, want om dat te doen wordt de metro dus stilgezet en moet iedereen er uit, ook de daklozen die rondjes bleven rijden en sliepen in de metro.
Kunnen ze niet gewoon metro's uit de dienst halen en schone ervoor terugzetten?
  zondag 3 mei 2020 @ 11:46:01 #135
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_192923354
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat moet je mij niet vragen; gisteren zeiden in de persco dat ze het zo gingen doen, stilzetten, metro's en stations leeg, alles desinfecteren binnen en buiten de treinen, en het hele station, tot de rails aan toe.
Door mensen in plastic overalls, die alles besproeiden, ook de buitenkanten van de treinen en de roltrappen in de stations dus.
pi_192923366
quote:

[..]

Daarom ook belangrijk om boodschappen te desinfecteren.
Maar het is echt niet normaal veel gedoe en onhandig. En dan nog heb ik twijfels of het echt virus vrij is.
pi_192923455
https://www.imperial.ac.u(...)OVID19-Report-12.pdf

Hier zie je wat de wereld nog te wachten staat.
Zeer verontrustend.

[ Bericht 72% gewijzigd door Solingjan op 03-05-2020 12:03:13 ]
pi_192923492
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:

Kijk naar die grafiek, je ziet dat het ~2 weken na het sluiten van de horeca daalt.
Ga je nu beweren dat het sluiten van de horeca heeft gezorgd voor de daling in het aantal IC opnames?

Dat de lockdown dus volkomen nutteloos is?
horeca sluiten=geen lockdown.
pi_192923557
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kun jij voor mij pagina 11 hier in dit topic plakken. Mij lukt dat niet zie mijn post hier boven. Van imperial institute.
Dank je wel.

Sorry ik bedoel pagina 11 die tabel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Solingjan op 03-05-2020 12:05:44 ]
pi_192923604
China lied about origin of coronavirus, leaked intelligence report says

https://nypost.com/2020/0(...)tWmzQY2lqwwssk1GCYE0
  zondag 3 mei 2020 @ 12:11:47 #141
3542 Gia
User under construction
pi_192923744
quote:
Ik ben 56 en heb wel de bmr gehad. Maar toen had ik alledrie de ziektes al gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 03-05-2020 12:18:59 ]
pi_192923754
quote:

[..]

Wat men ook nog veel te weinig doet. Ventileren. Dat zouden ze meer moeten doen in openbare gebouwen.zoals supermarkten, ziekenhuizen ramen open zetten. Dat deden ze vroeger al bij TBC besmettingen. Maar ook thuis. Verzorgingstehuizen die zitten meestal potdicht. Lekker stoken en het virus zijn gang laten gaan. Winkels. Alles open en lekker ventileren.
  zondag 3 mei 2020 @ 12:13:24 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192923766
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben 56 en heb wel de bmr gehad, toen ik 9 was. Maar toen had ik alledrie de ziektes al gehad.
Why? :D
  zondag 3 mei 2020 @ 12:19:18 #144
3542 Gia
User under construction
pi_192923853
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Denk overigens dat ik het later heb gehad. Dat kinderen werden opgeroepen op het moment dat het vaccin er was. Zal het eens aan mijn moeder vragen.

Maar heb wel de ziektes al gehad, voor die tijd. Maar, volgens mij ook de vaccinatie.
  zondag 3 mei 2020 @ 12:20:20 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192923874
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Vaccinatie nadat je alle ziektes al gehad hebt

Why?

Dat klinkt niet heel logisch
pi_192923935
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:05 schreef Jor_Dii het volgende:

En gaat die versoepeling er morgen nog komen zoals je vrijdag aankondigde? _O-
Lach maar.
Hoe lang is het nog houdbaar om mensen zo te behandelen denk je:

zondag 3 mei 2020 @ 12:28:17 #147
3542 Gia
User under construction
pi_192923984
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Vaccinatie nadat je alle ziektes al gehad hebt

Why?

Dat klinkt niet heel logisch
Wat ik ervan lees zijn die in 1976 opgenomen in het rijksvaccinatie programma. Mogelijk zijn ze eerder al gegeven door kinderen op te roepen.

Dit gebeurde ook met meningitis eind vorige eeuw. In eerste instantie kon je je kinderen laten enten, op eigen kosten. Later werden ze opgeroepen, en uiteindelijk werd het standaard.

Schijnbaar is er een verschil in afweer of je het alleen gehad hebt, of dat je (ook) gevaccineerd bent.
pi_192923998
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:55 schreef Za het volgende:

[..]

Ga je nu beweren dat het sluiten van de horeca heeft gezorgd voor de daling in het aantal IC opnames?

Dat de lockdown dus volkomen nutteloos is?
horeca sluiten=geen lockdown.
Ben je nou echt zo slecht in staat te lezen wat ik zeg? 8)7

Het is een cumulatief effect van allerlei maatregelen...
pi_192924012
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:12 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Wat men ook nog veel te weinig doet. Ventileren. Dat zouden ze meer moeten doen in openbare gebouwen.zoals supermarkten, ziekenhuizen ramen open zetten. Dat deden ze vroeger al bij TBC besmettingen. Maar ook thuis. Verzorgingstehuizen die zitten meestal potdicht. Lekker stoken en het virus zijn gang laten gaan. Winkels. Alles open en lekker ventileren.
Klopt. Maar men is geloof ik bang dat het virus naar binnen waait..
pi_192924027
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:24 schreef Za het volgende:

[..]

Lach maar.
Hoe lang is het nog houdbaar om mensen zo te behandelen denk je:

[ afbeelding ]
Ze zit er lekker met een bakkie toch?
pi_192924040
@Za

zondag 3 mei 2020 @ 12:34:14 #152
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_192924062
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:

Ben je nou echt zo slecht in staat te lezen wat ik zeg? 8)7

Het is een cumulatief effect van allerlei maatregelen...
Dat was exact de discussie, het effect was er al voor de lockdown inging.

Dat ontken je eerst, vervolgens bevestig je het, en nu is het weer een ander verhaal.

Zwaktebod deze reactie.
pi_192924071
quote:
7s.gif Op zondag 3 mei 2020 08:12 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Democratie kost ook tijd, die je niet altijd hebt.
Niet helemaal waar. Er liggen noodwetten op de plank die je met twee krabbels kunt activeren ;)
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 12:35:47 #155
5428 crew  miss_sly
pi_192924075
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Vooral: hoe dan? :D Want in 1965 was er nog geen bmr-vaccinatie, volgens mij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192924076
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:34 schreef Za het volgende:

[..]

Dat was exact de discussie, het effect was er al voor de lockdown inging.

Dat ontken je eerst, vervolgens bevestig je het, en nu is het weer een ander verhaal.

Zwaktebod deze reactie.
Het gaat niet om het effect, je suggereert dat er slechts één effect is... ALLES heeft een effect. Dus ook de lockdown.

En ik zei eerder al dat de lockdown slechts een aanscherping van de eerdere regels was...

De belangrijkste beslissingen waren toen allang effectief van kracht: thuiswerken, horeca sluiten, blijf thuis bij klachten etc.
pi_192924103
quote:
4s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:31 schreef Leonos het volgende:

Ze zit er lekker met een bakkie toch?
Haar demente man boven op zijn kamer vermoedelijk niet.
pi_192924115
Waarom heb ik het gevoel dat steeds meer mensen zich gedragen alsof de hele crisis voorbij is?
  zondag 3 mei 2020 @ 12:38:57 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192924127
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat ik ervan lees zijn die in 1976 opgenomen in het rijksvaccinatie programma. Mogelijk zijn ze eerder al gegeven door kinderen op te roepen.

Dit gebeurde ook met meningitis eind vorige eeuw. In eerste instantie kon je je kinderen laten enten, op eigen kosten. Later werden ze opgeroepen, en uiteindelijk werd het standaard.

Schijnbaar is er een verschil in afweer of je het alleen gehad hebt, of dat je (ook) gevaccineerd bent.
Dat snap ik, maar is geen antwoord op mijn vraag

Waarom zou je vaccineren als je de aandoeningen állemaal al gehad hebt?
  zondag 3 mei 2020 @ 12:39:25 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192924136
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Verlaat, dus járen na geboorte, dat kan natuurlijk wel

Oh wacht, ze beschrijft het jaartal

Ja dat is onmogelijk idd
pi_192924143
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:38 schreef Aurelius het volgende:
Waarom heb ik het gevoel dat steeds meer mensen zich gedragen alsof de hele crisis voorbij is?
Heeft lang genoeg geduurd allemaal. Economie komt weer wat meer op gang, gelukkig.
pi_192924147
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:32 schreef DireStraits7 het volgende:
@:Za

[ afbeelding ]
Sorry maar hier moet ik gewoon om lachen. Wat een idiotie.

Dagelijks gewoon 6000 Chinezen het land laten invliegen en dat met 'interventie case finding en contactopsporing' komen aanzetten. :')
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 12:40:52 #163
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_192924155
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:39 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Heeft lang genoeg geduurd allemaal. Economie komt weer wat meer op gang, gelukkig.
De lengte zegt niets over of de crisis voorbij is.
pi_192924159
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:40 schreef Slobeend het volgende:

[..]

De lengte zegt niets over of de crisis voorbij is.
Dat zeg ik ook nergens.
  zondag 3 mei 2020 @ 12:41:34 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192924163
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:38 schreef Aurelius het volgende:
Omdat het acute crisisgebeuren met zorg onder druk enzo voorbij lijkt nu

Dus dan gaat er weer verder gekeken worden dan de eerste ellende. De rest van de crisis op economisch en psychisch vlak enzo komt natuurlijk nog
pi_192924192
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:40 schreef Za het volgende:

[..]

Sorry maar hier moet ik gewoon om lachen. Wat een idiotie.

Dagelijks gewoon 6000 Chinezen het land laten invliegen en dat met 'interventie case finding en contactopsporing' komen aanzetten. :')
Je doet me denken aan deze meme:
  zondag 3 mei 2020 @ 12:43:42 #167
3542 Gia
User under construction
pi_192924199
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Meningitis is pas onlangs in het rijksvaccinatie programma opgenomen, toch zijn mijn kinderen daar in 1998 al tegen ingeënt.
pi_192924216
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt. Maar men is geloof ik bang dat het virus naar binnen waait..
Nee als het binnen is waait het eerder naar buiten door de luchtstroom. Buiten is geen virus.
Ja of er moet er een met virus voor het raam gaan staan.
  zondag 3 mei 2020 @ 12:45:25 #169
3542 Gia
User under construction
pi_192924217
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Verlaat, dus járen na geboorte, dat kan natuurlijk wel

Oh wacht, ze beschrijft het jaartal

Ja dat is onmogelijk idd
Denk dat het vaccin er al wel eerder was, maar, net als meningitis, pas later standaard werd.
Volgens mij heb ik de bmr gehad.
pi_192924240
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:35 schreef DireStraits7 het volgende:

Het gaat niet om het effect, je suggereert dat er slechts één effect is... ALLES heeft een effect. Dus ook de lockdown.

En ik zei eerder al dat de lockdown slechts een aanscherping van de eerdere regels was...

De belangrijkste beslissingen waren toen allang effectief van kracht: thuiswerken, horeca sluiten, blijf thuis bij klachten etc.
Ik weet niet waarom je zo hardvochtig wenst te geloven dat men dmv handen wassen, blijf thuis, winkelen op 1,5 meter (zonder mondkapje) etc, een virus denkt te kunnen terug dringen.

Mogelijk geloof je ook dat mondkapjes niet werken bij een luchtweg virus.

Ik geef het op.
  zondag 3 mei 2020 @ 12:47:42 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192924248
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Denk dat het vaccin er al wel eerder was, maar, net als meningitis, pas later standaard werd.
Volgens mij heb ik de bmr gehad.
The MMR vaccine was developed by Maurice Hilleman.[3] It was licensed for use by Merck in 1971.[14] Stand alone measles, mumps, and rubella vaccines had been previously licensed in 1963, 1967, and 1969 respectively.

Van de Engelse wiki. Dan zouden je ouders er wel écht heel erg snel bij geweest zijn, maar het kán, alleen dus losstaande vaccins
pi_192924250
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Meningitis is pas onlangs in het rijksvaccinatie programma opgenomen, toch zijn mijn kinderen daar in 1998 al tegen ingeënt.
In 1957 heb ik dus echt alles toegediend gekregen. BMR BCG KINKHOEST SEPSIS
Ik heb toen sepsis de meningitis gehad.
  zondag 3 mei 2020 @ 12:48:14 #173
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192924260
De politie in Arnhem heeft in de nacht van zaterdag op zondag ingegrepen bij een illegaal feest waar meer dan veertig mensen aanwezig waren. Tegen de eigenaar van de woning is proces-verbaal opgemaakt. De overige aanwezigen kregen een officiële waarschuwing. Dat meldt een woordvoerder van de politie zondag aan NU.nl.

De politie kreeg in de nacht diverse meldingen van harde muziek in een pand aan de Boulevard Heuvelink. Het geluid was afkomstig van een feest waar ook een dj aanwezig was. De bijeenkomst druist in tegen de noodverordening die geldt vanwege de coronacrisis.

Bijeenkomsten met veel mensen zijn niet toegestaan omdat die bijdragen aan een snelle verspreiding van het coronavirus. De politie heeft in het hele land de afgelopen weken ingegrepen als mensen toch feesten of andere bijeenkomsten organiseerden.

Als de gasten op het feest in Arnhem de komende tijd weer de noodverordening overtreden, krijgen ze alsnog een boete van 400 euro.
Bron: Nu.nl
Link: https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper

Nou de politie beboet meeste mensen toch niet, waar gaat dat allemaal heen in zo'n land als Nederland.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192924272
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:43 schreef DireStraits7 het volgende:

Je doet me denken aan deze meme:
[ afbeelding ]
Prima.
Ondertussen diskwalificeer jij jezelf als discussiepartner door het ene na het andere zwaktebod te posten.
pi_192924285
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:47 schreef Za het volgende:
Ik weet niet waarom je zo hardvochtig wenst te geloven dat men dmv handen wassen, blijf thuis, winkelen op 1,5 meter (zonder mondkapje) etc, een virus denkt te kunnen terug dringen.
Misschien omdat letterlijk IEDERE expert die ook maar enigszins verstand van zaken heeft aangegeven heeft dat handen wassen en social distancing BY FAR de effectiefste maatregelen zijn? 8)7

Je moet wel echt een megalomaan narcist zijn om te denken dat je het beter weet.
pi_192924314
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:

Je moet wel echt een megalomaan narcist zijn om te denken dat je het beter weet.
Zwaktebod na zwaktebod.

Post nog een plaatje.
pi_192924330
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Misschien omdat letterlijk IEDERE expert die ook maar enigszins verstand van zaken heeft aangegeven heeft dat handen wassen en social distancing BY FAR de effectiefste maatregelen zijn? 8)7

Post aub even dat plaatje van pagina 11
Dank je
pi_192924343
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:48 schreef Ven1972 het volgende:
Nou de politie beboet meeste mensen toch niet, waar gaat dat allemaal heen in zo'n land als Nederland.
Omdat boetes geen doel op zich zijn en in veel gevallen helemaal niet bijdragen aan het naleven van de regels.

Het overgrote deel van de mensen krijgt gewoon een waarschuwing... Gelukkig.
pi_192924347
Crap, reproductie getal van 0,6 naar 0,9 na opening van scholen in Denemarken. Kan ook toeval zijn natuurlijk.... (in Duitsland ging het reproductie getal ook heen en weer terwijl er geen maatregelen versoepeld waren)

Bron: https://www.nu.nl/corona(...)daald-in-belgie.html
pi_192924349
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:52 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Dank je
Over welk plaatje heb je het?
pi_192924364

quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:52 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Dank je
Deze denk ik?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zondag 3 mei 2020 @ 12:55:51 #182
3542 Gia
User under construction
pi_192924385
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:47 schreef Molo het volgende:

[..]

The MMR vaccine was developed by Maurice Hilleman.[3] It was licensed for use by Merck in 1971.[14] Stand alone measles, mumps, and rubella vaccines had been previously licensed in 1963, 1967, and 1969 respectively.

Van de Engelse wiki. Dan zouden je ouders er wel écht heel erg snel bij geweest zijn, maar het kán, alleen dus losstaande vaccins
Ik ben van 63. En ik kan me voorstellen dat mijn moeder voorop stond. 😃
  zondag 3 mei 2020 @ 12:57:22 #183
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192924410
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Omdat boetes geen doel op zich zijn en in veel gevallen helemaal niet bijdragen aan het naleven van de regels.

Het overgrote deel van de mensen krijgt gewoon een waarschuwing... Gelukkig.
Zie je, de politie maakt wel eens soms een uitzondering zoals het alleen bij een waarschuwing blijft, maar overal is het niet zelfde als in Arnhem.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192924437
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:53 schreef HPoi het volgende:
Crap, reproductie getal van 0,6 naar 0,9 na opening van scholen in Denemarken. Kan ook toeval zijn natuurlijk.... (in Duitsland ging het reproductie getal ook heen en weer terwijl er geen maatregelen versoepeld waren)

Bron: https://www.nu.nl/corona(...)daald-in-belgie.html
Ik hoor het jaap al zeggen: zijn niet de kinderen (want aerosale asymptomatische besmetting haalt 1,5m heilige graal onderuit) maar ouders die zich niet aan de 1,5m houden en meer mensen die door openen van scholen de regels meer negeren.
pi_192924440
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:54 schreef Salina het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Deze denk ik?
Nee ik bedoel pagina 11 met die tabel van te verwachte aantallen.
pi_192924447
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 11:52 schreef Solingjan het volgende:
https://www.imperial.ac.u(...)OVID19-Report-12.pdf

Hier zie je wat de wereld nog te wachten staat.
Zeer verontrustend.
Deze bedoelt hij

Pagina 11...Tabel
  Moderator zondag 3 mei 2020 @ 13:00:02 #187
5428 crew  miss_sly
pi_192924451
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben van 63. En ik kan me voorstellen dat mijn moeder voorop stond. 😃
Ah, je bent niet van 56, maar 56.

Any way, het doet er niet zo veel toe, maar als cocktail was het er volgens mij echt nog niet. Er waren wel vanaf begin '70 diverse losse vaccinaties.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192924465
Mondkapje wordt overal norm in Europees OV behalve in Nederland

Met de bus, metro of trein reizen mag in steeds meer landen alleen met een mondkapje op. Na Duitsland en Oostenrijk stellen ook België, Frankrijk, Italië en Spanje mondbescherming verplicht. In Nederland vragen vervoerders in het OV het kabinet er nu ook om.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-nederland~afeb9a95/
pi_192924493
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:00 schreef Za het volgende:

Met de bus, metro of trein reizen mag in steeds meer landen alleen met een mondkapje op. Na Duitsland en Oostenrijk stellen ook België, Frankrijk, Italië en Spanje mondbescherming verplicht. In Nederland vragen vervoerders in het OV het kabinet er nu ook om.

Beter adviseren ze gewoon het te dragen, zoeken ze het later maar uit, kan je daarna advies altijd weer intrekken.
pi_192924504
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:37 schreef Za het volgende:

[..]

Haar demente man boven op zijn kamer vermoedelijk niet.
Hoe zie je dat nou weer aan die foto
pi_192924521
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:01 schreef HPoi het volgende:

[..]

Beter adviseren ze gewoon het te dragen, zoeken ze het later maar uit, kan je daarna advies altijd weer intrekken.
Moet je ze wel makkelijk kunnen kopen...
pi_192924531
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:00 schreef Za het volgende:

Toch vreemd hè dat die arme sloebers in townships ze wel allemaal dragen. Die zijn zo inventief dat ze ze maar zelf maken.
pi_192924588
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:53 schreef HPoi het volgende:
Crap, reproductie getal van 0,6 naar 0,9 na opening van scholen in Denemarken.
Dat gaat hier ook gebeuren. In de lijn der verwachting.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192924629
quote:
2s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:59 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Deze bedoelt hij

Pagina 11...Tabel
Plak jij die effe. Mij lukt dat niet.
  zondag 3 mei 2020 @ 13:09:00 #195
3542 Gia
User under construction
pi_192924643
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah, je bent niet van 56, maar 56.

Any way, het doet er niet zo veel toe, maar als cocktail was het er volgens mij echt nog niet. Er waren wel vanaf begin '70 diverse losse vaccinaties.
Hoe kan dit dan?
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:47 schreef Solingjan het volgende:

[..]

In 1957 heb ik dus echt alles toegediend gekregen. BMR BCG KINKHOEST SEPSIS
Ik heb toen sepsis de meningitis gehad.
pi_192924658
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:59 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Nee ik bedoel pagina 11 met die tabel van te verwachte aantallen.
Oh, omdat jullie een verhitte discussie hadden over het wel of niet effect hebben van de maatregelen, dacht ik dit plaatje.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192924684
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 13:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe kan dit dan?
[..]

Ik heb toen echt geluk gehad dat ik een zeer inventieve kinderarts, Dr De Voogd in het Emmakinderziekenhuis had. Daar hebben ze tien 14 dagen voor me gevochten. Mijn beide boven benen waren paarsblauw van de spuiten. Toen wisten ze niet precies welke sepsis dat ik had.
pi_192924702
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar is geen antwoord op mijn vraag

Waarom zou je vaccineren als je de aandoeningen állemaal al gehad hebt?
Ik snap het niet...
Hoe kan dat vaccin helpen tegen Corona? Dat zou toch betekenen dat mensen die het vaccin NIET gehad hebben, maar wél de ziektes gehad hebben, ook beschermd zouden zijn? Maar... juist onder die doelgroep woedt het virus het ergst? Ik ben niet ingeënd heb alle drie ziektes als kind gehad en zover ik weet velen met mij. Was destijds bijna standaard dat je deze ziektes kreeg. Of werkt dat vaccin anders dan daadwerkelijk die ziektes gehad te hebben?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_192924713
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 12:00 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Kun jij voor mij pagina 11 hier in dit topic plakken. Mij lukt dat niet zie mijn post hier boven. Van imperial institute.
Dank je wel.

Sorry ik bedoel pagina 11 die tabel.
Deze dus?

pi_192924740
"Het besmettingscijfer in Denemarken is gestegen nadat het land de scholen weer heeft geopend. Dat is de conclusie van een onderzoek van SSI, het Deense instituut voor besmettelijke ziektes.

Sinds de opening van de scholen is het besmettingscijfer, het aantal mensen dat gemiddeld wordt aangestoken door één besmet persoon, gestegen van 0,6 naar 0,9."

tja...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')