https://en.wikipedia.org/wiki/RNA_virusquote:Op zondag 3 mei 2020 09:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
Men denkt nu dat het BMR-vaccin een beschermende werking heeft. Dat krijgen mensen sinds de jaren '70 van de vorige eeuw. Ik heb het dus niet gehad, maar ik heb wel mazelen gehad, en de bof. Geen Rodehond. Welke component van het vaccin is de (waarschijnlijk) beschermende? Weet iemand dat? En als je niet het vaccin hebt gehad maar wel de ziektes, dan ben je toch ook beshermd?
Ik ben als kleuter ook een paar keer ingeënt, maar ik heb geen idee waartegen, al denk ik 'polio'. Hoe kom ik daarachter? Ik heb ooit wel eens een geelbruin inentingsboekje gezien, waarin de inentingen van mij en mijn broers werden opgetekend, maar waar dat gebleven is? Mijn moeder heeft ook geen idee, denkt oud papier.
Ik denk niet dat die voldoende voorraad er gaat komen. Ze bestellen gewoon niet meer omdat ze zeggen dat er niet meer vraag is. Wat natuurlijk kolder is. Ze bestellen voor de zorg en dat is het dan. De rest kan de tering krijgen.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:48 schreef Nober het volgende:
maar als er straks voldoende voorraad is zie ik ze het ook nog wel verplichten.
Aan meningen heb je niets.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Vaccinatie die je via je moeder krijgt als je nog in de buik zit.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee wat dat is; ik heb wel kinkhoest gehad toen ik kind was
Klopt, gaat niet om de ziekte maar om het vaccinquote:Op zondag 3 mei 2020 10:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb t inentingsboekje nog. is idd geel/bruinig, polio kreeg je een bruin kaartje van. Ik heb ze van '58 en '59 en in die tijd kreeg je difterie, kinkhoest en tetanus vaccinaties. Ik heb er ook eentje tegen tbc gehad ergens midden jaren '50. Het gaat volgens mij echt om de bmr prik zélf en niet of je een of meerdere van deze ziektes hebt gehad.
Wij kregen alleen maar cola en sinasquote:Op zondag 3 mei 2020 10:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb t inentingsboekje nog. is idd geel/bruinig, polio kreeg je een bruin kaartje van. Ik heb ze van '58 en '59 en in die tijd kreeg je difterie, kinkhoest en tetanus vaccinaties. Ik heb er ook eentje tegen tbc gehad ergens midden jaren '50. Het gaat volgens mij echt om de bmr prik zélf en niet of je een of meerdere van deze ziektes hebt gehad.
Kijk ook is op de site van RadboudUMC Google Sepsis BCG Coronaquote:Op zondag 3 mei 2020 10:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik had het schaamrood al op mijn kaken, maar dat was (pas) gisterochtend dus. Wel interessant, ik ben het nu aan het doorlezen.
Kijk naar die grafiek, je ziet dat het ~2 weken na het sluiten van de horeca daalt. Dat de piek hoe dan ook bereikt zou zijn kun je helemaal niet hardmaken. Daarbij was het sluiten van de horeca niet de eerste maatregel die genomen werd.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 19:35 schreef Za het volgende:
[..]
Mensen liggen niet op de dag van de besmetting spoorslags in het ziekenhuis, daar zitten 1 a 2 weken tussen.
Dus degenen die op 15 maart ziek werden, zouden rond 25 maart in het ziekenhuis belanden.
De piek was dus hoe je het ook bekijkt al bereikt op het moment van de lockdown alsook op het moment dat de horeca sloot op 15 maart (plus 10 dgn incubatietijd):
[ afbeelding]afbeelding ]
Ja zo simpel, de verspreiding van die virusdeeltjes in de buitenlucht is veel sneller over een veel groter oppervlak, binnenshuis daarentegen.quote:Op zondag 3 mei 2020 11:17 schreef F.Sinatra het volgende:
Dhr Friedrichs, microbioloog MUC Groningen zegt 'besmetting in de buitenlucht is maar zo nihil geweest, het gaat bij die 1.5 meter voornamelijk binnen een (kleine) ruimte.'
Bron: herhaling Coronavirus feit en fabels op NPO1.
Amerikaans onderzoek laat zien dat het coronavirus onder ideale omstandigheden tot wel 72 uur intact blijft op oppervlakten van plastic en roestvrij staal.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:35 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)roestvrij-staal.html
Ja, daarom gaan ze nu in New York de metro's -die voorheen 24/24 doorreden- van 1 tot 5 stilzetten en grondig desinfecteren, met sprays etc. Daar hebben natuurlijk ook weer mensen bezwaar tegen, want om dat te doen wordt de metro dus stilgezet en moet iedereen er uit, ook de daklozen die rondjes bleven rijden en sliepen in de metro.quote:Op zondag 3 mei 2020 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Amerikaans onderzoek laat zien dat het coronavirus onder ideale omstandigheden tot wel 72 uur intact blijft op oppervlakten van plastic en roestvrij staal.
er blijkt zat voorraad te zijn in nederland ....alleen door bureaucratie mag het niet besteld/uitgegeven worden.quote:Op zondag 3 mei 2020 11:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die voldoende voorraad er gaat komen. Ze bestellen gewoon niet meer omdat ze zeggen dat er niet meer vraag is. Wat natuurlijk kolder is. Ze bestellen voor de zorg en dat is het dan. De rest kan de tering krijgen.
Kunnen ze niet gewoon metro's uit de dienst halen en schone ervoor terugzetten?quote:Op zondag 3 mei 2020 11:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, daarom gaan ze nu in New York de metro's -die voorheen 24/24 doorreden- van 1 tot 5 stilzetten en grondig desinfecteren, met sprays etc. Daar hebben natuurlijk ook weer mensen bezwaar tegen, want om dat te doen wordt de metro dus stilgezet en moet iedereen er uit, ook de daklozen die rondjes bleven rijden en sliepen in de metro.
Dat moet je mij niet vragen; gisteren zeiden in de persco dat ze het zo gingen doen, stilzetten, metro's en stations leeg, alles desinfecteren binnen en buiten de treinen, en het hele station, tot de rails aan toe.quote:Op zondag 3 mei 2020 11:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kunnen ze niet gewoon metro's uit de dienst halen en schone ervoor terugzetten?
Daarom ook belangrijk om boodschappen te desinfecteren.quote:Op zondag 3 mei 2020 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Amerikaans onderzoek laat zien dat het coronavirus onder ideale omstandigheden tot wel 72 uur intact blijft op oppervlakten van plastic en roestvrij staal.
Ga je nu beweren dat het sluiten van de horeca heeft gezorgd voor de daling in het aantal IC opnames?quote:Op zondag 3 mei 2020 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:
Kijk naar die grafiek, je ziet dat het ~2 weken na het sluiten van de horeca daalt.
Kun jij voor mij pagina 11 hier in dit topic plakken. Mij lukt dat niet zie mijn post hier boven. Van imperial institute.quote:Op zondag 3 mei 2020 11:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kunnen ze niet gewoon metro's uit de dienst halen en schone ervoor terugzetten?
Ik ben 56 en heb wel de bmr gehad. Maar toen had ik alledrie de ziektes al gehad.quote:Op zondag 3 mei 2020 09:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
Men denkt nu dat het BMR-vaccin een beschermende werking heeft. Dat krijgen mensen sinds de jaren '70 van de vorige eeuw. Ik heb het dus niet gehad, maar ik heb wel mazelen gehad, en de bof. Geen Rodehond. Welke component van het vaccin is de (waarschijnlijk) beschermende? Weet iemand dat? En als je niet het vaccin hebt gehad maar wel de ziektes, dan ben je toch ook beshermd?
Ik ben als kleuter ook een paar keer ingeënt, maar ik heb geen idee waartegen, al denk ik 'polio'. Hoe kom ik daarachter? Ik heb ooit wel eens een geelbruin inentingsboekje gezien, waarin de inentingen van mij en mijn broers werden opgetekend, maar waar dat gebleven is? Mijn moeder heeft ook geen idee, denkt oud papier.
Wat men ook nog veel te weinig doet. Ventileren. Dat zouden ze meer moeten doen in openbare gebouwen.zoals supermarkten, ziekenhuizen ramen open zetten. Dat deden ze vroeger al bij TBC besmettingen. Maar ook thuis. Verzorgingstehuizen die zitten meestal potdicht. Lekker stoken en het virus zijn gang laten gaan. Winkels. Alles open en lekker ventileren.quote:Op zondag 3 mei 2020 11:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Why?quote:Op zondag 3 mei 2020 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben 56 en heb wel de bmr gehad, toen ik 9 was. Maar toen had ik alledrie de ziektes al gehad.
Wat bedoel je?quote:
Vaccinatie nadat je alle ziektes al gehad hebtquote:
Lach maar.quote:Op zondag 3 mei 2020 09:05 schreef Jor_Dii het volgende:
En gaat die versoepeling er morgen nog komen zoals je vrijdag aankondigde?
Wat ik ervan lees zijn die in 1976 opgenomen in het rijksvaccinatie programma. Mogelijk zijn ze eerder al gegeven door kinderen op te roepen.quote:Op zondag 3 mei 2020 12:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Vaccinatie nadat je alle ziektes al gehad hebt
Why?
Dat klinkt niet heel logisch
Ben je nou echt zo slecht in staat te lezen wat ik zeg?quote:Op zondag 3 mei 2020 11:55 schreef Za het volgende:
[..]
Ga je nu beweren dat het sluiten van de horeca heeft gezorgd voor de daling in het aantal IC opnames?
Dat de lockdown dus volkomen nutteloos is?
horeca sluiten=geen lockdown.
Klopt. Maar men is geloof ik bang dat het virus naar binnen waait..quote:Op zondag 3 mei 2020 12:12 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Wat men ook nog veel te weinig doet. Ventileren. Dat zouden ze meer moeten doen in openbare gebouwen.zoals supermarkten, ziekenhuizen ramen open zetten. Dat deden ze vroeger al bij TBC besmettingen. Maar ook thuis. Verzorgingstehuizen die zitten meestal potdicht. Lekker stoken en het virus zijn gang laten gaan. Winkels. Alles open en lekker ventileren.
Ze zit er lekker met een bakkie toch?quote:Op zondag 3 mei 2020 12:24 schreef Za het volgende:
[..]
Lach maar.
Hoe lang is het nog houdbaar om mensen zo te behandelen denk je:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |