abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192921585
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 08:53 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja makkelijk zoiets zeggen, als je zelf verantwoordelijk bent. Wc-eend logica. Zo zal elk land zeggen dat ze precies het correcte hebben gedaan; geen lockdown, milde lockdown zware lockdown, maakt niet uit.

De realiteit is dat ze die bereking hebben gemaakt met een model dat nergens op de wereld is uitgekomen.

Ondertussen wel zeuren op een Orban; het grote publiek stemt daar ook in wat hij doet, ze denken waarschijnlijk dat hij precies het goede doet.

Ondertussen gebeuren in Nederland zaken die tegen de grondwet zijn. Dat dit nu mooi in een wetje is gegoten, hoor je niemand over.

Klopt, maar in Nederland gebruikt Rutte de crisis niet om meer macht naar hemzelf toe te trekken.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_192921591
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 23:39 schreef ZarB het volgende:
Spanje versoepelt met als gevolg talloze mensen op de promenade in Barcelona als mieren op een hoop :') :') :') :')
Met daarnaast een leeg uitgestrekt strand, want die is verboden te betreden. Want ja, recreëren is natuurlijk super gevaarlijk, maar hutjemutje op elkaar hardlopen is oké.
pi_192921592
Ook mooi in de regels van België, waar 1 van de benadrukte punten is 'stoffenwinkels gaan open' :')

https://crisiscentrum.be/(...)e-fase-van-de-afbouw

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 09:06:03 ]
pi_192921599
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 23:48 schreef Za het volgende:

[..]

Dat wil je blijkbaar graag geloven, het is vrijwel zeker complete onzin.
En gaat die versoepeling er morgen nog komen zoals je vrijdag aankondigde? _O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192921629
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:04 schreef F.Sinatra het volgende:
Ook mooi in de regels van België, waar 1 van de benadrukte punten is 'stoffenwinkels gaan open' :')

https://crisiscentrum.be/(...)e-fase-van-de-afbouw
Heeft met name te maken met de doe-het-zelf mondmasker rage die is ontstaan en de verplichtingen die daarvoor gelden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192921634
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heeft met name te maken met de doe-het-zelf mondmasker rage die is ontstaan en de verplichtingen die daarvoor gelden.
Echt niet, gordijnen zijn een primaire levensbehoefte, jeweetzelf.
pi_192921640
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Makes sense.
pi_192921701
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:13 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Makes sense.
Want met je handen mondmaskers maken is heel slim...
pi_192921809
Hoe ik af en toe mensen hoor praten over China is echt te gek.

China word geregeerd door de NSDAP van Azie. En hier worden ze nog net niet toegejuicht.
pi_192921813
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:21 schreef Nober het volgende:

[..]

Want met je handen mondmaskers maken is heel slim...
Geen idee. Geen expert. Maar volgens mij sterven de bacteriën vrij snel op een oppervlakte.

De Belgen hebben sowieso al moeite met het instructiefilmpje.

Belgische minister snapt niet hoe je mondmasker op zet
pi_192921820
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:37 schreef JANdeDERDE het volgende:
Hoe ik af en toe mensen hoor praten over China is echt te gek.

China word geregeerd door de NSDAP van Azie. En hier worden ze nog net niet toegejuicht.
Ohhh er vloog net een bij in mijn slaapkamer!!
  zondag 3 mei 2020 @ 09:46:31 #105
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_192921901
Men denkt nu dat het BMR-vaccin een beschermende werking heeft. Dat krijgen mensen sinds de jaren '70 van de vorige eeuw. Ik heb het dus niet gehad, maar ik heb wel mazelen gehad, en de bof. Geen Rodehond. Welke component van het vaccin is de (waarschijnlijk) beschermende? Weet iemand dat? En als je niet het vaccin hebt gehad maar wel de ziektes, dan ben je toch ook beshermd?
Ik ben als kleuter ook een paar keer ingeënt, maar ik heb geen idee waartegen, al denk ik 'polio'. Hoe kom ik daarachter? Ik heb ooit wel eens een geelbruin inentingsboekje gezien, waarin de inentingen van mij en mijn broers werden opgetekend, maar waar dat gebleven is? Mijn moeder heeft ook geen idee, denkt oud papier.
  zondag 3 mei 2020 @ 09:57:57 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192922035
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 06:41 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

In Frankrijk zijn ze echt de weg kwijt.
Er zijn meer dan een miljoen boetes uitgedeeld daar.
De regels zijn echt van de zotte.

Laatste stukje was dat je een de gehele verklaring waarom je naar buiten bent nota bene met pen en papier moet overschrijven.
Zal wel weer lekker los gaan in de banlieus.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 mei 2020 @ 10:00:33 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192922065
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
Men denkt nu dat het BMR-vaccin een beschermende werking heeft. Dat krijgen mensen sinds de jaren '70 van de vorige eeuw. Ik heb het dus niet gehad, maar ik heb wel mazelen gehad, en de bof. Geen Rodehond. Welke component van het vaccin is de (waarschijnlijk) beschermende? Weet iemand dat? En als je niet het vaccin hebt gehad maar wel de ziektes, dan ben je toch ook beshermd?
Ik ben als kleuter ook een paar keer ingeënt, maar ik heb geen idee waartegen, al denk ik 'polio'. Hoe kom ik daarachter? Ik heb ooit wel eens een geelbruin inentingsboekje gezien, waarin de inentingen van mij en mijn broers werden opgetekend, maar waar dat gebleven is? Mijn moeder heeft ook geen idee, denkt oud papier.
Hier hebben we 1 of 2 topics terug uitgebreid over gesproken :)

Als je geen inentingsboekje meer hebt (heb ik ook niet) kom je daar denk ik niet meer achter.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 3 mei 2020 @ 10:08:56 #108
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_192922169
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zal wel weer lekker los gaan in de banlieus.
Ze hebben het versoepeld, je mag nu zonder opgaaf van redenen 100 km van huis. En ook daar zijn ze bezig scholen en winkels weer te openen, en ze willen ook de resto's weer openen. Frankrijk heeft veel meer een buitenshuis lunchen en dineren cultuur dan wij.
Ze waren inderdaad ultra-streng, maar ze hadden dan ook heel veel problemen, ze hebben zieken met speciaal daarvoor aangepast TVG's over het hele land moeten verspreiden, en zelfs mensen naar Duitse ziekenhuizen vervoerd met een vliegtuig.
Ik ken een Franse verpleegster, net 23 jaar oud, net begonnen, en het zal me verbazen als zij -en anderen die in ziekenhuizen werken- er geen PTSS aan overhoudt. Ze werkt in Vichy, en ziet veel te veel mensen lijden en sterven, ook mensen ze van jongs af goed kent.
  zondag 3 mei 2020 @ 10:10:36 #109
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192922186
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 23:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

Al die verschillende maatregelen in de individuele staten maakt de bestrijding niet echt makkelijker
Soevereine landen mogen zelf natuurlijk bepalen wat ze doen he. Maar, de Eu heeft bewezen dat het nergens voor nodig is als instrument.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192922357
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik ken een Franse verpleegster, net 23 jaar oud, net begonnen, en het zal me verbazen als zij -en anderen die in ziekenhuizen werken- er geen PTSS aan overhoudt.
Hier in Nederland zullen er ongetwijfeld ook zijn die er PTSS aan over houden denk ik.
Las van de week dat er hier 9 zorgverleners overleden zijn in Nederland aan COVID-19.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 3 mei 2020 @ 10:27:17 #111
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_192922361
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hier hebben we 1 of 2 topics terug uitgebreid over gesproken :)

Als je geen inentingsboekje meer hebt (heb ik ook niet) kom je daar denk ik niet meer achter.
Ik had het schaamrood al op mijn kaken, maar dat was (pas) gisterochtend dus. Wel interessant, ik ben het nu aan het doorlezen.
pi_192922375
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:00 schreef Rewimo het volgende:
Die info zal toch wel bij de huisarts in de computer staan? Althans dat lijkt mij toch? Niet? :@
vosss is de naam,
pi_192922407
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:03 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar in Nederland gebruikt Rutte de crisis niet om meer macht naar hemzelf toe te trekken.
Daar zijn de meningen over verdeeld.
  zondag 3 mei 2020 @ 10:31:33 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192922413
quote:
5s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Die info zal toch wel bij de huisarts in de computer staan? Althans dat lijkt mij toch? Niet? :@
Nope
Is niet centraal geregeld (nog) van alle vaccinaties

Bij het RIVM kun je wel de Rijksvaccinaties opvragen voor zover digitaal beschikbaar vanuit de consultatiebureaus.

Huisarts heeft alleen de vaccinaties die daar gegeven zijn in systeem staan. Griepvaccinatie bijvoorbeeld, kan ook zijn de maternale kinkhoestvaccinatie etc (laatste zal jij niet hebben gok/hoop ik :+ )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192922437
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:31 schreef Molo het volgende:
maternale kinkhoestvaccinatie
Geen idee wat dat is; ik heb wel kinkhoest gehad toen ik kind was :)
vosss is de naam,
pi_192922472
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 09:37 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Geen idee. Geen expert. Maar volgens mij sterven de bacteriën vrij snel op een oppervlakte.

De Belgen hebben sowieso al moeite met het instructiefilmpje.

Belgische minister snapt niet hoe je mondmasker op zet
quote:
het virus afhankelijk van het materiaal en de omstandigheden enkele uren tot enkele dagen kan 'overleven' buiten het lichaam.
https://nos.nl/artikel/23(...)roestvrij-staal.html
pi_192922502
quote:
Het journaal toonde laatst ook mondkapjes die in verpleeghuizen worden gebruikt die door Mia en Ria worden genaaid. Dus wat dat betreft is het niet alleen België.

Voor mij hoeven die kapjes sowieso niet. Is alleen vervelend als het verplicht wordt gesteld.

Daarnaast zal het best zo zijn, maar ik heb zo'n vermoeden dat de overgrote meerderheid ook z'n boodschappen, thuisbezorgd en pakketjes etc. gewoon gebruikt zonder maatregelen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 10:39:17 ]
  zondag 3 mei 2020 @ 10:41:29 #118
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192922540
quote:
Ik heb t inentingsboekje nog. is idd geel/bruinig, polio kreeg je een bruin kaartje van. Ik heb ze van '58 en '59 en in die tijd kreeg je difterie, kinkhoest en tetanus vaccinaties. Ik heb er ook eentje tegen tbc gehad ergens midden jaren '50. Het gaat volgens mij echt om de bmr prik zélf en niet of je een of meerdere van deze ziektes hebt gehad.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192922638
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:38 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het journaal toonde laatst ook mondkapjes die in verpleeghuizen worden gebruikt die door Mia en Ria worden genaaid. Dus wat dat betreft is het niet alleen België.

Voor mij hoeven die kapjes sowieso niet. Is alleen vervelend als het verplicht wordt gesteld.

Daarnaast zal het best zo zijn, maar ik heb zo'n vermoeden dat de overgrote meerderheid ook z'n boodschappen, thuisbezorgd en pakketjes etc. gewoon gebruikt zonder maatregelen.
Dommigheid kent geen grenzen.

Gaat al weken prima zonder mondkapjes maar als er straks voldoende voorraad is zie ik ze het ook nog wel verplichten.
pi_192922718
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:48 schreef Nober het volgende:

[..]

Dommigheid kent geen grenzen.

Gaat al weken prima zonder mondkapjes maar als er straks voldoende voorraad is zie ik ze het ook nog wel verplichten.
Ja, dat acht ik ook niet onmogelijk.

Heb wel al veel verschillende versies gelezen over mondkapjes:

- Mondkapjes beschermen jezelf niet, maar voorkomt besmetting aan anderen;
- Mondkapjes beschermen jezelf;
- Ze werken niet voor beide;
- Etc.

Ik heb eerlijk gezegd ook geen zin in een mondkapjes wel/niet discussie. Vind het verder namelijk niet interessant.

Als de conclusie is dat je ze draagt om jezelf te beschermen hoeft het voor mij niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 10:55:18 ]
pi_192922729
quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/RNA_virus

Als RNA-virus wordt mazelen genoemd. Mazelen is erg besmettelijk. Ook volwassenen kunnen de ziekte krijgen. Complicaties kunnen longontsteking en hersenontsteking zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nadelspiel op 03-05-2020 11:01:28 ]
pi_192922951
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:48 schreef Nober het volgende:
maar als er straks voldoende voorraad is zie ik ze het ook nog wel verplichten.
Ik denk niet dat die voldoende voorraad er gaat komen. Ze bestellen gewoon niet meer omdat ze zeggen dat er niet meer vraag is. Wat natuurlijk kolder is. Ze bestellen voor de zorg en dat is het dan. De rest kan de tering krijgen.
vosss is de naam,
pi_192922971
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 10:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen over verdeeld.
Aan meningen heb je niets.
Laat eens een aangenomen wet zien waarbij de premier meer macht over het parlement heeft gekregen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_192922996
Dhr Friedrichs, microbioloog MUC Groningen zegt 'besmetting in de buitenlucht is maar zo nihil geweest, het gaat bij die 1.5 meter voornamelijk binnen een (kleine) ruimte.'

Bron: herhaling Coronavirus feit en fabels op NPO1.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2020 11:18:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')