abonnement Unibet Coolblue
pi_192903760
In China ligt de economie al stil. 80% van het MKB in china heeft nog geld voor 3 weken tot 3 maanden, heb ik vernomen uit betrouwbare bron. Aangezien China de fabriek van de wereld is moet dit niet te lang gaan duren of dit heeft gevolgen voor de wereldeconomie.

https://asia.nikkei.com/B(...)its-small-businesses

owja de beurzen gaan ook niet zo lekker.

Hier verder.
pi_192903789
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:43 schreef JFlip het volgende:

[..]

De loonkosten worden niet voor 90% vergoed. Verder zijn er natuurlik veel meer vaste lasten dan alleen inkoop (huisvesting, verzekeringen, energiekosten etc. etc. ) die wel allemaal doorlopen en vergeet niet dat ze al bijna 2 maanden gedwongen gesloten zijn. met in veel gevallen 0 euro omzet.
Het vergoeden van de omzet lijkt me ook geen goed idee, maar je kunt een complete sector ook niet afschepen met wat ze nu krijgen.

Ik zou zelf meer iets zien van een door de overheid opgelegde regel dat de toeleveranciers van de horeca 2/12 deel korting moeten geven. Ik vind het oneerlijk dat de rekening volledig wordt neergelegd bij de horeca ondernemers, en niet bij de overige stakeholders (huurbazen, brouwerijen, energieleveranciers). Maar dat zou maatwerk per onderneming inhouden, met bijhehorende uitvoerings- en controlekosten.
pi_192904292
quote:
Ik zou zelf meer iets zien van een door de overheid opgelegde regel dat de toeleveranciers van de horeca 2/12 deel korting moeten geven.
Dus bijvoorbeeld de voedselleveranciers, meubelleveranciers en uitzendbureaus voor moeten straks dingen onder hun kostprijs gaan aanbieden om enkele bedrijven in deze sector te laten overleven?

Er zijn in ieder geval wel al meerdere berichten geweest van huurbazen die horecaondernemers in deze periode geen of veel minder huur vragen.

https://www.omroepbrabant(...)-twee-derde-verlaagd

https://www.bd.nl/tilburg(...)-van-huren~a22d65ee/

Dus dat overige stakeholders niet meedenken gaat in ieder geval in Brabant niet altijd op.
pi_192904356
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 02:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ook als je niet op omvallen staat moet de overheid je gewoon voldoende compenseren als ze je zaak schade toebrengt in deze orde van grote.
Nee, het is gewoon risico van het vak. Ik goede tijden flink binnenharken en pronken en nu gewoon lekker op de blaren zitten. Voor het personeel wel sneu, maar niets aan te doen. Het is gewoon uitgestelde executie.
pi_192904367
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus bijvoorbeeld de voedselleveranciers, meubelleveranciers en uitzendbureaus voor moeten straks dingen onder hun kostprijs gaan aanbieden om enkele bedrijven in deze sector te laten overleven?

Er zijn in ieder geval wel al meerdere berichten geweest van huurbazen die horecaondernemers in deze periode geen of veel minder huur vragen.

https://www.omroepbrabant(...)-twee-derde-verlaagd

https://www.bd.nl/tilburg(...)-van-huren~a22d65ee/

Dus dat overige stakeholders niet meedenken gaat in ieder geval in Brabant niet altijd op.
klopt, ik ken iemand die hoeft maar 25% huur te betalen en de bank heeft alle afbetalingen van leningen stopgezet bij hem.

Verder moeten ze gewoon een grotere bek hebben en dreigen om te stoppen als ze geen korting krijgen en het dan ook echt gaan doen als het niet lukt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192904410
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus bijvoorbeeld de voedselleveranciers, meubelleveranciers en uitzendbureaus voor moeten straks dingen onder hun kostprijs gaan aanbieden om enkele bedrijven in deze sector te laten overleven?

Er zijn in ieder geval wel al meerdere berichten geweest van huurbazen die horecaondernemers in deze periode geen of veel minder huur vragen.

https://www.omroepbrabant(...)-twee-derde-verlaagd

https://www.bd.nl/tilburg(...)-van-huren~a22d65ee/

Dus dat overige stakeholders niet meedenken gaat in ieder geval in Brabant niet altijd op.
Het gaat natuurlijk niet om maar enkele bedrijven, en het is ook niet mijn insteek om die bedrijven zonder gevolgen deze crisis door te laten komen, maar ik zou er wel voor pleiten om de pijn wat meer te verdelen over de betreffende ondernemers, de maatschappij en de overige stakeholders. De voorbeelden die jij opnoemt gaan met name over de variabele kosten, ik zou eerder naar vaste kosten (huisvesting, energie, brouwerij, verzekeraars) willen kijken.

Waarom zou een horeca ondernemer (of kapper) wel pijn moeten leiden van zijn gedwongen sluiting , maar kan de huurbaas wel gewoon lekker de volle 100% van de huur over die perioden innen? Het voorbeeld wat jij aanhaalt is prijzenswaardig, maar geheel vrijwillig.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:57:27 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192904413
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt, ik ken iemand die hoeft maar 25% huur te betalen en de bank heeft alle afbetalingen van leningen stopgezet bij hem.

Verder moeten ze gewoon een grotere bek hebben en dreigen om te stoppen als ze geen korting krijgen en het dan ook echt gaan doen als het niet lukt.
Dat is goed, maar ik zie dit niet goed komen dit jaar , de angst blijft dit jaar, de horeca kan maar beter faillissement aanvragen of de kroeg omzetten in een BV

50% van de zaken kan het wel schudden

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:57 schreef JFlip het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om maar enkele bedrijven, en het is ook niet mijn insteek om die bedrijven zonder gevolgen deze crisis door te laten komen, maar ik zou er wel voor pleiten om de pijn wat meer te verdelen over de betreffende ondernemers, de maatschappij en de overige stakeholders. De voorbeelden die jij opnoemt gaan met name over de variabele kosten, ik zou eerder naar vaste kosten (huisvesting, energie, brouwerij, verzekeraars) willen kijken.

Waarom zou een horeca ondernemer (of kapper) wel pijn moeten leiden van zijn gedwongen sluiting , maar kan de huurbaas wel gewoon lekker de volle 100% van de huur over die perioden innen? Het voorbeeld wat jij aanhaalt is prijzenswaardig, maar geheel vrijwillig.
heeft geen zin , rekken en pijn lijden voor de meesten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192904423
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is goed, maar ik zie dit niet goed komen dit jaar , de angst blijft dit jaar, de horeca kan maar beter faillissement aanvragen of de kroeg omzetten in een BV

50% van de zaken kan het wel schudden
je kan ook stoppen en volgend jaar weer opnieuw beginnen met een lagere huur omdat je kan onderhandelen vanwege de leegstand. Dan moet je alleen wel een BV hebbe, anders lukt het niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192904439
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 02:27 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wie niet? De VVD vaart een behoorlijk linkse koers. :Y
De regering is nog nooit zo rechts geweest als nu. Geen idee waar je die onzin vandaan haalt.
Wie is er verantwoordelijk voor die bijna 190 duidend gezinnen die wel een baan hebben, maar in armoede leven? Juist, de huidige regering. Zij hebben dwingen mensen in flexcontracten en zzp constructies.
Niet dat ik er persoonlijk veel last van heb en waarschijnlijk is die hele aanstaande depressie voor jou ook een ver van je bed show.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:59:56 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192904463
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:58 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De regering is nog nooit zo rechts geweest als nu. Geen idee waar je die onzin vandaan haalt.
Wie is er verantwoordelijk voor die bijna 190 duidend gezinnen die wel een baan hebben, maar in armoede leven? Juist, de huidige regering. Zij hebben dwingen mensen in flexcontracten en zzp constructies.
Niet dat ik er persoonlijk veel last van heb en waarschijnlijk is die hele aanstaande depressie voor jou ook een ver van je bed show.
hierna komt het uiteenvallen van de eurozone , dat gaan we allemaal voelen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192904472
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hierna komt het uiteenvallen van de eurozone , dat gaan we allemaal voelen
alweer? de EU is al 5x uit elkaar gevallen volgens jouw voorspelligen...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192904494
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt, ik ken iemand die hoeft maar 25% huur te betalen en de bank heeft alle afbetalingen van leningen stopgezet bij hem.

Verder moeten ze gewoon een grotere bek hebben en dreigen om te stoppen als ze geen korting krijgen en het dan ook echt gaan doen als het niet lukt.
Ik denk dat juist de grote vastgoed bazen met winkel en horecapanden met dichtgeknepen billen zitten op dit moment. Huur is afhankelijk van de boekwaarde en de vraag. De vraag zal afnemen en dadelijk vallen dan wat ivoren torens om van vastgoed mannen die panden veel te duur in de boeken hadden staan en niet meer die exorbitante huren kunnen vragen aan de hard werkende ondernemers.
pi_192904506
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik denk dat juist de grote vastgoed bazen met winkel en horecapanden met dichtgeknepen billen zitten op dit moment. Huur is afhankelijk van de boekwaarde en de vraag. De vraag zal afnemen en dadelijk vallen dan wat ivoren torens om van vastgoed mannen die panden veel te duur in de boeken hadden staan en niet meer die exorbitante huren kunnen vragen aan de hard werkende ondernemers.
ipv per 1 juni open te gaan kunnen die 1500 cafes beter per 1 juni faillisement aanvragen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:04:09 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192904514
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

alweer? de EU is al 5x uit elkaar gevallen volgens jouw voorspelligen...
Ja dat komt doordat Draghi , zegt dat ie ALLES zal doen om dat te voorkomen en alle schulden van Italie heeft opgekocht
Maar dat veranderd niets aan het onderliggende probleem

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192904521
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dat komt doordat Draghi , zegt dat ie ALLES zal doen om dat te voorkomen en alle schulden van Italie heeft opgekocht
Maar dat veranderd niets aan het onderliggende probleem
ah, dus de EU valt niet uit elkaar itt wat jij zegt, ook nu dus niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:05:24 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192904528
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ah, dus de EU valt niet uit elkaar itt wat jij zegt, ook nu dus niet.
jawel, Het gaat mis , De EU zal weer een EEG wordn en de Euro zal splitsen in meerdere sub euro's

tenzij we bereid zijn de rest van ons bestaan voor het zuiden van Europa te werken
https://www.telegraaf.nl/(...)-dreigen-door-corona
quote:
Rentelasten
En zo blijft het doormodderen in de eurozone. De Groot: ,,De ECB zorgt er met het ruime monetair beleid voor dat de rente laag blijft. Zo kan Italië de rentelasten blijven dragen. En zo lang het land toegang heeft tot de kapitaalmarkt, hoeft het nog niet uit de hand te lopen."

Maar op termijn gaat die hoge schuld zich weer wreken. Mujagic: ,,Zodra de situatie rond corona weer normaliseert, wordt de kans groot dat het op termijn misgaat."

Zo kan de ECB de rente maar moeilijk laten stijgen naar een normaler niveau, want dan wordt de schuld een nog zwaardere molensteen.
Maar eindeloos een ruim monetair beleid voeren, zou weer kunnen lijden tot veel te hoge inflatie. Mujagic: ,,

Dat zou bovendien een beloning zijn voor de landen die zich niet aan de regels hebben gehouden.
Dit gaat heel veel spanning opleveren binnen de eurozone. Niet binnen een of twee jaar, maar ik verwacht nog wel dit decennium."
quote:
Ook hoofdeconoom Edin Mujagic van OHV is hier somber over: ,,

De periode van laagconjunctuur is al ingezet toen we corona alleen maar associeerden met de naam van een biertje.

Alle steunmaatregelen helpen de groei wel, maar daarna komen we in een periode waarin de groei eerder omlaag dan omhoog gaat."

Een andere mogelijkheid is simpelweg een streep zetten door een deel van de schulden. Maar afschrijven betekent een verplaatsing van het probleem. Een groot deel van de Italiaanse staatsschuld is namelijk in handen van de Italiaanse banken. Moet er worden afgeschreven, dan dreigen zij om te vallen.

En het probleem houdt niet op bij de Italiaanse grens. ,,Ook Franse banken hebben veel Italiaanse staatsschuld", zegt Hoogduin. ,,En als Franse banken in de problemen komen, moet je ook gaan kijken hoeveel vorderingen Nederlandse banken op hen hebben. Dit kan dus leiden tot een systeemcrisis."

Dat afschrijven zou ook heel slecht nieuws zijn voor Nederlandse pensioenfondsen.

Sinds de eurocrisis is de hoeveelheid Zuid-Europese obligaties die zij hebben gestegen. ,,Als calvinistische Nederlander denk je misschien 'wat een riskant idee'.
Maar het is juist goed geweest, omdat fondsen zo hun portefeuille hebben gespreid", zegt Piet Rietman, econoom van ABN Amro. ABP, het grootste pensioenfonds van ons land, heeft circa ¤8 miljard aan Italiaans staatspapier en bijna ¤5 miljard aan Spaanse schuld.


[ Bericht 33% gewijzigd door michaelmoore op 02-05-2020 11:27:20 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192904553
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je kan ook stoppen en volgend jaar weer opnieuw beginnen met een lagere huur omdat je kan onderhandelen vanwege de leegstand. Dan moet je alleen wel een BV hebbe, anders lukt het niet.
Ik denk dat je onderschat hoeveel ondernemers privé garant staan voor de leningen die ze hebben afgesloten. Het is hier de Vs niet, een faillissement wil niet automatisch zeggen dat je als privé persoon van al je schulden af bent.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:09:00 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192904580
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:07 schreef JFlip het volgende:

[..]

Ik denk dat je onderschat hoeveel ondernemers privé garant staan voor de leningen die ze hebben afgesloten. Het is hier de Vs niet, een faillissement wil niet automatisch zeggen dat je als privé persoon van al je schulden af bent.
De VVD pleegt moord op alle ondernemers, zelf voelen ze er niets van

De Vroem partij en de Ondernemers partij
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192904628
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De VVD pleegt moord op alle ondernemers, zelf voelen ze er niets van

De Vroem partij en de Ondernemers partij
Wat heeft de VVD er in vredesnaam mee te maken met het feit dat kredietverleners zekerheid willen en mensen persoonlijk garant laten staan voor de zakelijke lening die ze afsluiten?
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:16:01 #20
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192904664
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:53 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon risico van het vak. Ik goede tijden flink binnenharken en pronken en nu gewoon lekker op de blaren zitten. Voor het personeel wel sneu, maar niets aan te doen. Het is gewoon uitgestelde executie.
Dat de overheid je toko dichthoudt buiten je schuld om is niet het risico van het vak, als is dat natuurlijk een heerlijk argument om verantwoordelijkheid af te schuiven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192904667
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:07 schreef JFlip het volgende:

[..]

Ik denk dat je onderschat hoeveel ondernemers privé garant staan voor de leningen die ze hebben afgesloten. Het is hier de Vs niet, een faillissement wil niet automatisch zeggen dat je als privé persoon van al je schulden af bent.
Als je na het faillissement je trots kan overwinnen en de schuldhulpverlening in gaat ben je er in enkele jaren vanaf. ;)
pi_192904694
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat de overheid je toko dichthoudt buiten je schuld om is niet het risico van het vak, als is dat natuurlijk een heerlijk argument om verantwoordelijkheid af te schuiven.
Maar goed jij werkt bij de klm. De overheid heeft vliegen niet verboden dat hebben alle andere landen gedaan. Het geld voor de KLM dan maar overhevelen naar de horeca bazen? :D
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:20:00 #23
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192904711
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar goed jij werkt bij de klm. De overheid heeft vliegen niet verboden dat hebben alle andere landen gedaan. Het geld voor de KLM dan maar overhevelen naar de horeca bazen? :D
Nee, volgens mij is onderdeel van mijn argument dat je ondernemingen overeind moet houden. Dat lukt je niet op die manier.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:28:34 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192904812
https://www.telegraaf.nl/(...)-dreigen-door-corona
quote:
Rentelasten
En zo blijft het doormodderen in de eurozone. De Groot: ,,De ECB zorgt er met het ruime monetair beleid voor dat de rente laag blijft. Zo kan Italië de rentelasten blijven dragen. En zo lang het land toegang heeft tot de kapitaalmarkt, hoeft het nog niet uit de hand te lopen."

Maar op termijn gaat die hoge schuld zich weer wreken. Mujagic: ,,Zodra de situatie rond corona weer normaliseert, wordt de kans groot dat het op termijn misgaat."

Zo kan de ECB de rente maar moeilijk laten stijgen naar een normaler niveau, want dan wordt de schuld een nog zwaardere molensteen.
Maar eindeloos een ruim monetair beleid voeren, zou weer kunnen lijden tot veel te hoge inflatie. Mujagic: ,,

Dat zou bovendien een beloning zijn voor de landen die zich niet aan de regels hebben gehouden.
Dit gaat heel veel spanning opleveren binnen de eurozone. Niet binnen een of twee jaar, maar ik verwacht nog wel dit decennium."
quote:
Ook hoofdeconoom Edin Mujagic van OHV is hier somber over: ,,

De periode van laagconjunctuur is al ingezet toen we corona alleen maar associeerden met de naam van een biertje.

Alle steunmaatregelen helpen de groei wel, maar daarna komen we in een periode waarin de groei eerder omlaag dan omhoog gaat."

Een andere mogelijkheid is simpelweg een streep zetten door een deel van de schulden. Maar afschrijven betekent een verplaatsing van het probleem. Een groot deel van de Italiaanse staatsschuld is namelijk in handen van de Italiaanse banken. Moet er worden afgeschreven, dan dreigen zij om te vallen.

En het probleem houdt niet op bij de Italiaanse grens. ,,Ook Franse banken hebben veel Italiaanse staatsschuld", zegt Hoogduin. ,,En als Franse banken in de problemen komen, moet je ook gaan kijken hoeveel vorderingen Nederlandse banken op hen hebben. Dit kan dus leiden tot een systeemcrisis."

Dat afschrijven zou ook heel slecht nieuws zijn voor Nederlandse pensioenfondsen.

Sinds de eurocrisis is de hoeveelheid Zuid-Europese obligaties die zij hebben gestegen. ,,Als calvinistische Nederlander denk je misschien 'wat een riskant idee'.
Maar het is juist goed geweest, omdat fondsen zo hun portefeuille hebben gespreid", zegt Piet Rietman, econoom van ABN Amro. ABP, het grootste pensioenfonds van ons land, heeft circa ¤8 miljard aan Italiaans staatspapier en bijna ¤5 miljard aan Spaanse schuld.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 2 mei 2020 @ 11:33:42 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192904887
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat de overheid je toko dichthoudt buiten je schuld om is niet het risico van het vak, als is dat natuurlijk een heerlijk argument om verantwoordelijkheid af te schuiven.
En intussen blijven mensen maar roepen dat we zo nodig solidair moeten zijn met al die zorgmedewerkers die nu een paar versnellingen hoger moeten werken.

Maar als de horecabranche die kopje onder dreigt te gaan om wat solidariteit vraagt, zijn het ineens 'volgevreten kroegbazen' etc.

Zo vermoeiend die tunnelvisie van sommigen.
pi_192905518
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hierna komt het uiteenvallen van de eurozone , dat gaan we allemaal voelen
Voelen inderdaad wel ja als dat gebeurt. Die zuidelijke landen zijn natuurlijk vanaf het begin in de problemen geraakt, doordat devaluatie van hun valuta niet meer mogelijk was.
Maar ik denk eerder dat de dollar klapt dan dat de euro onderuit gaat. Al zal de klap van de dollar natuurlijk ook de euro onderuit halen.
pi_192905521
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En intussen blijven mensen maar roepen dat we zo nodig solidair moeten zijn met al die zorgmedewerkers die nu een paar versnellingen hoger moeten werken.

Maar als de horecabranche die kopje onder dreigt te gaan om wat solidariteit vraagt, zijn het ineens 'volgevreten kroegbazen' etc.

Zo vermoeiend die tunnelvisie van sommigen.
Ja, want de zorgmedewerkers lopen geen fysiek risico en doen het werk puur voor de winst :')
pi_192905552
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat de overheid je toko dichthoudt buiten je schuld om is niet het risico van het vak, als is dat natuurlijk een heerlijk argument om verantwoordelijkheid af te schuiven.
Het blijft een risico dat iets dergelijks gebeurt wat nu gaande is. Dat kunnen ze niet afschuiven op de politiek.
Hopelijk komen er harde sancties en gaan ze allemaal daardoor (persoonlijk) failliet.
Sterker nog, als je moedwillig zulke dingen doet en je gaat failliet, dan kan een rechter je als het ware levenslang failliet verklaren. Je kunt daarna nooit meer iets bezitten. Dat betekent dan ook dat je schulden niet kwijtgescholden worden na een aantal jaar.
pi_192905613
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:30 schreef Fisherman het volgende:

Al zal de klap van de dollar natuurlijk ook de euro onderuit halen.
En de yuan dan ook onderuit, dan zijn we weer op hetzelfde punt, alleen de Zimbabwanen kunnen dan 30% meer kopen, maar die kochten al niets 30% bij niets erbij blijft niets. :D
  zaterdag 2 mei 2020 @ 12:40:52 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192905621
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:30 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Voelen inderdaad wel ja als dat gebeurt. Die zuidelijke landen zijn natuurlijk vanaf het begin in de problemen geraakt, doordat devaluatie van hun valuta niet meer mogelijk was.
Maar ik denk eerder dat de dollar klapt dan dat de euro onderuit gaat. Al zal de klap van de dollar natuurlijk ook de euro onderuit halen.
mocht de koers van de dollar halveren en gesteund moeten worden door fors hogere rentes, dan is de Euro reddeloos verloren

China als zijnde een autonome grootmacht, , met allianties in Azië en Afrika kan het nu verder wel zonder Hotel Europa af.

Japan en Korea koen ook binnen de invloedssfeer van China
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192905674
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je na het faillissement je trots kan overwinnen en de schuldhulpverlening in gaat ben je er in enkele jaren vanaf. ;)
En hoe denk je dat de Nederlandse economie en samenleving zich zal herstellen als een significant deel ervan echt geen rode cent te makken heeft?
  zaterdag 2 mei 2020 @ 12:47:08 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192905696
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En hoe denk je dat de Nederlandse economie en samenleving zich zal herstellen als een significant deel ervan echt geen rode cent te makken heeft?
Loskomen van het blok aan het been , Zuid Europa, anders zal t niet lukken


euro fors devalueren met veel hogere rentes

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 02-05-2020 13:03:58 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192905719
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En hoe denk je dat de Nederlandse economie en samenleving zich zal herstellen als een significant deel ervan echt geen rode cent te makken heeft?
Langzaam net zoals in de rest van de wereld dan het geval zal zijn. ;)
  zaterdag 2 mei 2020 @ 12:52:07 #34
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192905734
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:34 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het blijft een risico dat iets dergelijks gebeurt wat nu gaande is. Dat kunnen ze niet afschuiven op de politiek.
Hopelijk komen er harde sancties en gaan ze allemaal daardoor (persoonlijk) failliet.
Sterker nog, als je moedwillig zulke dingen doet en je gaat failliet, dan kan een rechter je als het ware levenslang failliet verklaren. Je kunt daarna nooit meer iets bezitten. Dat betekent dan ook dat je schulden niet kwijtgescholden worden na een aantal jaar.
Ja, dat is waar we op moeten hopen. Mensen die in een hoek gedreven worden kapot maken als ze zichzelf verdedigen.

Niet afschuiven op de politiek? De politiek heeft besloten die zaken gedwongen te sluiten zonder ze de mogelijkheid te geven met een goed plan te komen om open te gaan, rekening houdend met de volksgezondheid. Een mogelijkheid die heel veel andere branches vreemd genoeg wel kregen. En vervolgens ook nog eens onvoldoende steun leveren....

Het Corona overheidsbeleid is compleet willekeurig op dit moment, en dat zie je ook terug in de financiële noodmaatregelen.

Vooralsnog ga ik ervan uit dat de overheid komende weken bekend gaat maken dat ze samen met de brancheorganisaties gaat kijken naar heropening, en anders naar aanvullende reddingspakketten. Soms moet je zaken op deze manier afdwingen.

We gaan het zien de komende tijd!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 2 mei 2020 @ 12:56:20 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192905782
quote:
Kees zag de 2008 crisis al in begin 2007 aankomen met al die US subprime hypotheken die de banken hier kochten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192905837
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:34 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Het blijft een risico dat iets dergelijks gebeurt wat nu gaande is. Dat kunnen ze niet afschuiven op de politiek.
Hopelijk komen er harde sancties en gaan ze allemaal daardoor (persoonlijk) failliet.
Sterker nog, als je moedwillig zulke dingen doet en je gaat failliet, dan kan een rechter je als het ware levenslang failliet verklaren. Je kunt daarna nooit meer iets bezitten. Dat betekent dan ook dat je schulden niet kwijtgescholden worden na een aantal jaar.
Mee eens. Laat ze anders maar dwingen solidair te worden, dit is een prima pressiemiddel.
pi_192905956
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:58 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De regering is nog nooit zo rechts geweest als nu. Geen idee waar je die onzin vandaan haalt.
Wie is er verantwoordelijk voor die bijna 190 duidend gezinnen die wel een baan hebben, maar in armoede leven? Juist, de huidige regering. Zij hebben dwingen mensen in flexcontracten en zzp constructies.
Niet dat ik er persoonlijk veel last van heb en waarschijnlijk is die hele aanstaande depressie voor jou ook een ver van je bed show.
Voor al deze geintjes is gewoon een grote kamer meerderheid met vaker wel als niet steun van GL CU PVDA om er een paar te noemen.

Smack10 doelt volgens mij vooral op de progressieve koers van de VVD. (Open grenzen enz)
pi_192906011
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 12:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Langzaam net zoals in de rest van de wereld dan het geval zal zijn. ;)
Maar dan nog zit er een verschil tussen langzaam en 50-euro-leefgeld-per-weeklangzaam.
pi_192906425
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:57 schreef JFlip het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om maar enkele bedrijven, en het is ook niet mijn insteek om die bedrijven zonder gevolgen deze crisis door te laten komen, maar ik zou er wel voor pleiten om de pijn wat meer te verdelen over de betreffende ondernemers, de maatschappij en de overige stakeholders. De voorbeelden die jij opnoemt gaan met name over de variabele kosten, ik zou eerder naar vaste kosten (huisvesting, energie, brouwerij, verzekeraars) willen kijken.

Waarom zou een horeca ondernemer (of kapper) wel pijn moeten leiden van zijn gedwongen sluiting , maar kan de huurbaas wel gewoon lekker de volle 100% van de huur over die perioden innen? Het voorbeeld wat jij aanhaalt is prijzenswaardig, maar geheel vrijwillig.
Dat heet ondernemersrisico, dat je voor het verhuren van stenen niets hoeft te doen daar kunnen verhuurders niet aan doen. En niet alle verhuurder vragen nu nog 100% omdat zij ook wel weten dat ze beter nu 2 of 3 maanden geen of minder huur binnenkrijgen dan straks misschien 6 maanden of langer als hun huurder failliet gaat en er niet direct een nieuw huurder is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192906495
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En intussen blijven mensen maar roepen dat we zo nodig solidair moeten zijn met al die zorgmedewerkers die nu een paar versnellingen hoger moeten werken.

Maar als de horecabranche die kopje onder dreigt te gaan om wat solidariteit vraagt, zijn het ineens 'volgevreten kroegbazen' etc.

Zo vermoeiend die tunnelvisie van sommigen.
Het is geen tunnelvisie die zorgmedewerkers verrichten arbeid, je kun niet alle bedrijven voor de volle 100% hun gemiste inkomsten vergoeden. Zo werkt het leven gewoon niet
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192906591
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 13:43 schreef vipergts het volgende:

[..]

Dat heet ondernemersrisico, dat je voor het verhuren van stenen niets hoeft te doen daar kunnen verhuurders niet aan doen. En niet alle verhuurder vragen nu nog 100% omdat zij ook wel weten dat ze beter nu 2 of 3 maanden geen of minder huur binnenkrijgen dan straks misschien 6 maanden of langer als hun huurder failliet gaat en er niet direct een nieuw huurder is.
Ik heb niks tegen ondernemersrisico, maar ik vind dat we deze mondiale gezondheids- en economische crisis met z’n allen moeten aanpakken en de offers dus min of meer gedeeld moeten gaan worden. En ook het van overheidswege opleggen van een tijdelijke huurverlaging is ondernemersrisico.
Uiteindelijk zal er gekeken moeten worden wat de maatschappij als geheel zo min mogelijk aan schade oplevert. Een groot deel van de horeca ondernemers failliet laten gaan en dr eigenaren en hun gezinnen de schuldsanering inlaten gaan (zoals hier door sommigen maar gesuggereerd) lijkt me niet een heel positief scenario voor de samenleving.
pi_192909621
quote:
1x per pagina lijkt me voldoende.
pi_192909636
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 17:36 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

1x per pagina lijkt me voldoende.
Niet gezien.


https://www.businessinsid(...)-the-eurozone-2020-4

ECB President Christine Lagarde told European Union ministers that she expects the eurozone to diminish by 15% as a consequence of the coronavirus outbreak, Bloomberg reported.

[ Bericht 30% gewijzigd door JANdeDERDE op 02-05-2020 18:07:37 ]
pi_192912618
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 13:10 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Voor al deze geintjes is gewoon een grote kamer meerderheid met vaker wel als niet steun van GL CU PVDA om er een paar te noemen.

Smack10 doelt volgens mij vooral op de progressieve koers van de VVD. (Open grenzen enz)
De vvd heeft nog steeds de macht en daardoor is de regering momenteels rechtser dan ooit. Zonder hen waren die veranderingen niet gebeurd en waren er gewoon niet zoveel werkende armen.

Maar goed, als mensen dat willen laat ze dan maar lekker creperen. Ik heb er geen last van.
pi_192915075
Duitsland.

More alarming, though, will be the toll that COVID-19 is expected to take on the economy in the second quarter. The research institutes on Wednesday predicted a GDP slump by 9.8%, emphasizing that this would be the sharpest decline ever recorded in the country since quarterly national accounts became available in 1970.

https://m.dw.com/en/econo(...)recession/a-53057069

UK.

The Office for Budget Responsibility has warned that the coronavirus crisis could cause a 35% fall in gross domestic product (GDP) this spring. The damage to jobs and growth depends on the length of lockdown measures, with a bigger impact the longer tough controls last. If lockdown lasts for three months, GDP could crash by around 13% for 2020 as a whole.

https://www.theguardian.c(...)-the-british-economy

[ Bericht 18% gewijzigd door JANdeDERDE op 02-05-2020 22:24:44 ]
pi_192916013
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 22:16 schreef JANdeDERDE het volgende:
Duitsland.

More alarming, though, will be the toll that COVID-19 is expected to take on the economy in the second quarter. The research institutes on Wednesday predicted a GDP slump by 9.8%, emphasizing that this would be the sharpest decline ever recorded in the country since quarterly national accounts became available in 1970.

https://m.dw.com/en/econo(...)recession/a-53057069

UK.

The Office for Budget Responsibility has warned that the coronavirus crisis could cause a 35% fall in gross domestic product (GDP) this spring. The damage to jobs and growth depends on the length of lockdown measures, with a bigger impact the longer tough controls last. If lockdown lasts for three months, GDP could crash by around 13% for 2020 as a whole.

https://www.theguardian.c(...)-the-british-economy

En nog denken mensen dat je alleen maar op het terras wil zitten met een vlotte coupe als je je zorgen maakt over de economie.
pi_192916197
Er wordt vaak heel ingewikkeld gedaan over economie, maar de basis is heel simpel. Greg Mankiw geloof ik legde dat ooit eens mooi uit in een leerboek.
Het allerbelangrijkste is onderstaande. (stel je voor dat je met een tiental mensen op een onbewoond eiland zit, wat bepaald dan uiteindelijk de welvaart van de eilandbewoners ?)

Productie (arbeidsproductiviteit)= welvaart

Als je productie stillegt, daalt de welvaart. Dus feitelijk is UK volgend jaar 13% (vorige post) armer. Dit is natuurlijk gemiddelde, want de een gaat misschien -40% en de andere + 5%. Maar dit is wel waar we over praten.

Rest is allemaal ruis
pi_192916287
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:58 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De regering is nog nooit zo rechts geweest als nu. Geen idee waar je die onzin vandaan haalt.
Wie is er verantwoordelijk voor die bijna 190 duidend gezinnen die wel een baan hebben, maar in armoede leven? Juist, de huidige regering. Zij hebben dwingen mensen in flexcontracten en zzp constructies.
Niet dat ik er persoonlijk veel last van heb en waarschijnlijk is die hele aanstaande depressie voor jou ook een ver van je bed show.
Wat is er rechts aan extreem links klimaat beleid, 100 km rijden op de snelweg, recordaantal asielzoekers en hogere belastingdruk? :')
  zondag 3 mei 2020 @ 00:59:48 #52
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_192919231
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 22:57 schreef DeOlifantvis het volgende:
Er wordt vaak heel ingewikkeld gedaan over economie, maar de basis is heel simpel. Greg Mankiw geloof ik legde dat ooit eens mooi uit in een leerboek.
Het allerbelangrijkste is onderstaande. (stel je voor dat je met een tiental mensen op een onbewoond eiland zit, wat bepaald dan uiteindelijk de welvaart van de eilandbewoners ?)

Productie (arbeidsproductiviteit)= welvaart

Als je productie stillegt, daalt de welvaart. Dus feitelijk is UK volgend jaar 13% (vorige post) armer. Dit is natuurlijk gemiddelde, want de een gaat misschien -40% en de andere + 5%. Maar dit is wel waar we over praten.

Rest is allemaal ruis
Daarom helpt alleen geld vanuit de centrale banken er tegen aangooien ook niet. Geld staat niet gelijk aan productie (dus goederen/diensten). Dit betekend alleen maar meer manipulatie van ooit vrije markten en meer inflatie in activa zoals aandelen en vastgoed.
The more debt, the better
pi_192919953
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 00:59 schreef flyguy het volgende:

[..]

Daarom helpt alleen geld vanuit de centrale banken er tegen aangooien ook niet. Geld staat niet gelijk aan productie (dus goederen/diensten). Dit betekend alleen maar meer manipulatie van ooit vrije markten en meer inflatie in activa zoals aandelen en vastgoed.
Klopt, geld kan alleen tijdelijk nuttig zijn als "glijmiddel" om de boel weer op gang te trekken, waardoor de productie weer toeneemt.

De enige oplossing is zo veel mogelijk aan de slag
pi_192931195
Een positief punt, koopkracht gaat wel toenemen met lagere energiekosten, scheelt voor mij al zeker 1,5 tot 2,0 procent van mijn besteedbaar inkomen. Groot huis en ik rij veel.

Behoorlijk fors.
pi_192931251
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 00:59 schreef flyguy het volgende:

[..]

Daarom helpt alleen geld vanuit de centrale banken er tegen aangooien ook niet. Geld staat niet gelijk aan productie (dus goederen/diensten). Dit betekend alleen maar meer manipulatie van ooit vrije markten en meer inflatie in activa zoals aandelen en vastgoed.
mwa, met geld kan je machines kopen die produceren....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192931280
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

mwa, met geld kan je machines kopen die produceren....
vandaar dat de economie van Zimbabwe zo hard groeit....
pi_192931312
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:15 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

vandaar dat de economie van Zimbabwe zo hard groeit....
Ik heb geen verstand van die economie....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 4 mei 2020 @ 12:13:31 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192939564
quote:
Hard geraakt
„De Nederlandse industrie wordt hard geraakt door de coronacrisis”, zegt Albert Jan Swart, sectoreconoom industrie bij ABN Amro.

„Hoewel de industriële productie in april in recordtempo afnam, zijn er duidelijke aanwijzingen dat dit pas het begin zou kunnen zijn.

Ondanks maatregelen van het kabinet om banen te behouden, nam de werkgelegenheid af in het snelste tempo sinds juli 2009. Naar verwachting herstelt de vraag naar industriële goederen voorlopig niet.
Om die reden hebben veel ondernemers tijdelijke medewerkers weggestuurd, terwijl ze enkele maanden geleden nog zoveel moeite deden om personeel te vinden.

Het lijkt erop dat de Nederlandse industrie zich schrap zet voor een nog grotere dreun.

Alles wijst er helaas op dat het ergste nog moet komen.”
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192939732
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 23:00 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat is er rechts aan extreem links klimaat beleid, 100 km rijden op de snelweg, recordaantal asielzoekers en hogere belastingdruk? :')
Welk record aantal asielzoekers? Er zijn er nog nooit zo weinig geweest. De belasting is alleen maar verlaagd, zeker voor de hogere inkomens is dat heel fijn. 100 kilometer per uur maakt huizen bouwen weer mogelijk. Ook fijn voor de mensen met geld.

Allemaal maatregelen die juist de onderkant van de maatschappij treft. Qua financiën zou ik voor mijn portemonnee wellicht beter rechts kunnen stemmen, maar dat doe ik niet.
  maandag 4 mei 2020 @ 12:42:45 #60
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192940003
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zou kunnen, misschien, eventueel, wellicht, zus en zo, dit en dat, wie weet.

Weinig onderbouwing in dit artikel en alleen maar sentiment, kun je niks mee. En dat is dan econoom bij de ABN Amro. :')
pi_192940705
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:24 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Welk record aantal asielzoekers? Er zijn er nog nooit zo weinig geweest. De belasting is alleen maar verlaagd, zeker voor de hogere inkomens is dat heel fijn. 100 kilometer per uur maakt huizen bouwen weer mogelijk. Ook fijn voor de mensen met geld.

Allemaal maatregelen die juist de onderkant van de maatschappij treft. Qua financiën zou ik voor mijn portemonnee wellicht beter rechts kunnen stemmen, maar dat doe ik niet.
In 2019 kwamen 22,5 duizend asielzoekers en 4,2 duizend nareizende gezinsleden naar Nederland, bij elkaar een fractie minder dan in 2018.

Ik vermoed dat er tijden zijn geweest dat het wat minder was :P

Alles voor 2015/16 (we shaffen das) en een jaartje in de jaren 90 ivm het uiteenvallen van Joegoslavië.

https://www.ser.nl/nl/the(...)s/aantallen-herkomst
pi_192941428
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 13:18 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

In 2019 kwamen 22,5 duizend asielzoekers en 4,2 duizend nareizende gezinsleden naar Nederland, bij elkaar een fractie minder dan in 2018.

Ik vermoed dat er tijden zijn geweest dat het wat minder was :P

Alles voor 2015/16 (we shaffen das) en een jaartje in de jaren 90 ivm het uiteenvallen van Joegoslavië.

https://www.ser.nl/nl/the(...)s/aantallen-herkomst
Das toch helemaal niets joh. Die aantallen lagen vroeger veel hoger.
Het ergste is nog dat die onderkant van de maatschappij vaak de schuld van hun armoede geven aan de asielzoekers. Zij zijn niet de reden dat mensen hier in de goot liggen te creperen en er in de nabije toekomst nog heel veel bij komen te liggen.

Maar even voor het gemak negeer je dus even die belasting verlaging en de 100 kilometer per uur grens begrijp ik.
pi_192941472
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 12:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Oogjes dicht houden en door met waarmee me nu bezig zijn.
pi_192941537
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:08 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Oogjes dicht houden en door met waarmee me nu bezig zijn.
Als je loopt met je ogen dicht ga je een keer heel hard je hoofd stoten.
pi_192941724
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2020 21:11 schreef skrn het volgende:
Een positief punt, koopkracht gaat wel toenemen met lagere energiekosten, scheelt voor mij al zeker 1,5 tot 2,0 procent van mijn besteedbaar inkomen. Groot huis en ik rij veel.

Behoorlijk fors.
je koopkracht gaat toenemen ? vergeet het gewoon maar aankomende jaren.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192941743
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je koopkracht gaat toenemen ? vergeet het gewoon maar aankomende jaren.
Wat ik zeg, energielasten lager, dat scheelt voor veel Nederlanders best veel. Ik vind dat best een positief punt dat benoemd mag worden.

Ben benieuwd. ^O^
pi_192942039
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:05 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Das toch helemaal niets joh. Die aantallen lagen vroeger veel hoger.
Het ergste is nog dat die onderkant van de maatschappij vaak de schuld van hun armoede geven aan de asielzoekers. Zij zijn niet de reden dat mensen hier in de goot liggen te creperen en er in de nabije toekomst nog heel veel bij komen te liggen.

Maar even voor het gemak negeer je dus even die belasting verlaging en de 100 kilometer per uur grens begrijp ik.
Ik geef je net letterlijk het antwoord inc link. De aantallen lagen niet lager in het verleden buiten 2015/16 (recent) en msschn een jaartje na de uiteenval van de balkan.

We praten hier over asielzoekers niet (arbeids)immigranten. Want dan breken we nog steeds record na record de afgelopen jaren. En kan het verleden al helemaal niet opboksen tegen het heden.

Je hebt gelijk het hoort hier over de economie te gaan.

Ik denk niet dat je kan zeggen omdat we niet konden bouwen en nu wel dmv de 100km dat dit direct omarmd word door rechts of rechts is. Ik zie het toch meer als een gijzeling van de politiek door de urgenda&co clubjes. En anders een slecht antwoord op een probleem. Idem met windmolens op land.

Ook ik heb geprofiteerd van de nieuwe schijven. En zal ze ook geen onvoldoende geven op dit punt. Daarintegen ontslag versoepeling + flexibilisering gaat echt te ver imo.

[ Bericht 18% gewijzigd door JANdeDERDE op 04-05-2020 15:03:14 ]
pi_192942944
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je koopkracht gaat toenemen ? vergeet het gewoon maar aankomende jaren.
Want alle indivuele gevallen volgen ook de (vermoedelijke) trend die gaat ontstaan?
pi_192945623
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je koopkracht gaat toenemen ? vergeet het gewoon maar aankomende jaren.
dat zou dan voor het eerst zijn voor mij....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192945820
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 14:52 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Ik geef je net letterlijk het antwoord inc link. De aantallen lagen niet lager in het verleden buiten 2015/16 (recent) en msschn een jaartje na de uiteenval van de balkan.

We praten hier over asielzoekers niet (arbeids)immigranten. Want dan breken we nog steeds record na record de afgelopen jaren. En kan het verleden al helemaal niet opboksen tegen het heden.

Je hebt gelijk het hoort hier over de economie te gaan.

Ik denk niet dat je kan zeggen omdat we niet konden bouwen en nu wel dmv de 100km dat dit direct omarmd word door rechts of rechts is. Ik zie het toch meer als een gijzeling van de politiek door de urgenda&co clubjes. En anders een slecht antwoord op een probleem. Idem met windmolens op land.

Ook ik heb geprofiteerd van de nieuwe schijven. En zal ze ook geen onvoldoende geven op dit punt. Daarintegen ontslag versoepeling + flexibilisering gaat echt te ver imo.
In het verleden kwamen er juist veel meer asielzoekers hier. Zeker eind 90er jaren en rond de eeuwwisseling.
Het zijn er nu bizar weinig.

Maar goed die ontslagvergoeding en flexcontracten had ik inderdaad nog niet aangehaald, maar dat zijn ook inderdaad heel erg rechtse acties hoor.

Vandaar mijn opmerking ook dat we nog nooit zo'n rechts kabinet gehad hebben.
Een rechts kabinet zorgt overigens altijd tot een groeiende kloof tussen arm en rijk. Daarom is het eigenlijk onbegrijpelijk dat zoveel mensen erop stemmen. Slechts 10 procent van de mensen in nederland, mensen die echt financieel onafhankelijk zijn, profiteren op alle standpunten. Voor ieder ander zal een van de punten waar zij zich hard voor maken nadelig zijn om op ze te stemmen. Een ervan is de versoberde ontslagregeling inderdaad. Vroeger kon je nog gewoon lekker 2 jaarsalarissen meekrijgen bij ontslag. Tegenwoordig is dat een maand of 2-3.
pi_192970070
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je kan ook stoppen en volgend jaar weer opnieuw beginnen met een lagere huur omdat je kan onderhandelen vanwege de leegstand. Dan moet je alleen wel een BV hebbe, anders lukt het niet.
Sowieso altijd in een BV zetten. Tenzij het echt lekker risicoloos zzp'en is als tandarts of zo.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192970175
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 13:56 schreef JFlip het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen ondernemersrisico, maar ik vind dat we deze mondiale gezondheids- en economische crisis met z’n allen moeten aanpakken en de offers dus min of meer gedeeld moeten gaan worden. En ook het van overheidswege opleggen van een tijdelijke huurverlaging is ondernemersrisico.
Uiteindelijk zal er gekeken moeten worden wat de maatschappij als geheel zo min mogelijk aan schade oplevert. Een groot deel van de horeca ondernemers failliet laten gaan en dr eigenaren en hun gezinnen de schuldsanering inlaten gaan (zoals hier door sommigen maar gesuggereerd) lijkt me niet een heel positief scenario voor de samenleving.
heel leuk maar gaan we daar dan ook weer van mee profiteren of wordt dit weer een staaltje Privatise the profits and socialise the losses :? .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 6 mei 2020 @ 09:46:53 #73
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192970280
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192970517
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 09:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

heel leuk maar gaan we daar dan ook weer van mee profiteren of wordt dit weer een staaltje Privatise the profits and socialise the losses :? .
Inderdaad. We zijn geen gekke henkies. Nu iedereen meebetalen enals de winsten weer tegen de plinten koljen dan mag het bedrijf dat zeker houden...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 6 mei 2020 @ 11:40:49 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192971619
https://www.telegraaf.nl/(...)ink-van-coronacrisis

Brussel weet er alles van , mooi he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192971657
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 11:40 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ink-van-coronacrisis

Brussel weet er alles van , mooi he
Gratis wonen
pi_192971903
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 11:40 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ink-van-coronacrisis

Brussel weet er alles van , mooi he
Nog een dergelijk artikel.
https://nos.nl/l/2332889

Deze zijn vooral bedoeld om de onwetende massa gerust te stellen.

Dergelijke artikelen staan dan weer recht tegenover een artikel als dit:

https://www.globalinfo.nl(...)e-financiele-branden
pi_193064456
Turkse lira is aan een daling bezig t.o.v. de euro en dollar. Omdat veel schulden zijn aangegaan in euros en dollar in Turkije kan dat tot flinke problemen leiden. Onder druk van Erdogan werd de rente op de lira verlaagd maar daarmee staat de onafhankelijkheid van de turkse centrale bank ter discussie. Conflicten met de EU en VS zijn ook weinig behulpzaam.

quote:
https://ahvalnews.com/tur(...)torm-defences-weaken
Real yields on 10-year government bonds, when accounting for inflation, are at about 3.2 percent, among the lowest in major emerging markets, Reuters said. The decline has been sparked by a sharp reduction in interest rates, raising the question about whether investors are being adequately compensated for risk.

The slump in the lira is also making it more expensive for Turkey’s government and companies to refinance a pile of short-term foreign currency debt. The country needs to service almost $170 billion over the next 12 months, equating to 24 percent of GDP, Reuters said.

At the same time, politics is having a negative effect on investor sentiment. In foreign relations, Turkey’s ties with the United States have been undercut by its purchase of Russian S-400 missiles. The country is also embroiled in the civil war in Syria, a dispute over natural gas rights with Cyprus and relations with the EU are strained by migration, Reuters said.

1USD = 7.07535 TRY
1EUR = 7.65448 TRY
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_193064540
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:27 schreef Digi2 het volgende:
Turkse lira is aan een daling bezig t.o.v. de euro en dollar. Omdat veel schulden zijn aangegaan in euros en dollar in Turkije kan dat tot flinke problemen leiden. Onder druk van Erdogan werd de rente op de lira verlaagd maar daarmee staat de onafhankelijkheid van de turkse centrale bank ter discussie. Conflicten met de EU en VS zijn ook weinig behulpzaam.
[..]

1USD = 7.07535 TRY
1EUR = 7.65448 TRY
Dit speelt al jaren en staat los van de coronacrisis
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193064569
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 11:40 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ink-van-coronacrisis

Brussel weet er alles van , mooi he
Ze kunnen best weleens gelijk hebben zoals ik ook verwacht
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 11 mei 2020 @ 13:44:59 #81
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193064733
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:27 schreef Digi2 het volgende:
Turkse lira is aan een daling bezig t.o.v. de euro en dollar. Omdat veel schulden zijn aangegaan in euros en dollar in Turkije kan dat tot flinke problemen leiden. Onder druk van Erdogan werd de rente op de lira verlaagd maar daarmee staat de onafhankelijkheid van de turkse centrale bank ter discussie. Conflicten met de EU en VS zijn ook weinig behulpzaam.
[..]

1USD = 7.07535 TRY
1EUR = 7.65448 TRY
goedkope vakantie

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193064753
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit speelt al jaren en staat los van de coronacrisis
Ik vermoed dat de coronacrisis het verergerd, met name omdat het toerisme plat ligt en dat is een belangrijke bron van euros en dollars voor Turkije.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_193064801
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 13:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de coronacrisis het verergerd, met name omdat het toerisme plat ligt en dat is een belangrijke bron van euros en dollars voor Turkije.
Dat gebeurd wel vaker met dictators met grootheidswaanzin
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193068959
https://nos.nl/artikel/23(...)-onvermijdelijk.html

Machtig interessant dit. We gaan gewoon 2008 herhalen. Grote bedrijven krijgen een grote zak met geld en hoeven daar niks voor terug te doen. Het MKB dat ondanks decennia van enorme staatssteun naar grote bedrijven nog steeds de banenmotor van Nederland is trekt weer aan het kortste eind. Na de crisis hebben we veel geleuter gehad over zoet na het zuur, maar daar is voor het overgrote merendeel van de beroepen ook nooit wat van terecht gekomen. Sterker nog: veel beroepen waar een tekort van mensen in was gingen er jarenlang feitelijk op achteruit. De top ging er wel op vooruit natuurlijk.

Een overheid die dit wil herhalen speelt met de stabiliteit van dit land. Ik denk niet dat mensen die je de ene maand nog helden noemt het gaan pikken als je ze een maand later weer als eerste gaat plukken.
  maandag 11 mei 2020 @ 18:10:43 #85
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193069038
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:05 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-onvermijdelijk.html

Machtig interessant dit. We gaan gewoon 2008 herhalen. Grote bedrijven krijgen een grote zak met geld en hoeven daar niks voor terug te doen. Het MKB dat ondanks decennia van enorme staatssteun naar grote bedrijven nog steeds de banenmotor van Nederland is trekt weer aan het kortste eind. Na de crisis hebben we veel geleuter gehad over zoet na het zuur, maar daar is voor het overgrote merendeel van de beroepen ook nooit wat van terecht gekomen. Sterker nog: veel beroepen waar een tekort van mensen in was gingen er jarenlang feitelijk op achteruit. De top ging er wel op vooruit natuurlijk.

Een overheid die dit wil herhalen speelt met de stabiliteit van dit land. Ik denk niet dat mensen die je de ene maand nog helden noemt het gaan pikken als je ze een maand later weer als eerste gaat plukken.
Maar straks krijgen weer een minister van wonen die de woningen weer duur maakt, door hogere huur en lagere aankoopkosten en verbod op woningbouw en verkoop van huurwoningen aan beleggers

Dus dan zijn de banken weer gered
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 11 mei 2020 @ 18:14:40 #86
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193069095
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:05 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-onvermijdelijk.html

Machtig interessant dit. We gaan gewoon 2008 herhalen. Grote bedrijven krijgen een grote zak met geld en hoeven daar niks voor terug te doen. Het MKB dat ondanks decennia van enorme staatssteun naar grote bedrijven nog steeds de banenmotor van Nederland is trekt weer aan het kortste eind. Na de crisis hebben we veel geleuter gehad over zoet na het zuur, maar daar is voor het overgrote merendeel van de beroepen ook nooit wat van terecht gekomen. Sterker nog: veel beroepen waar een tekort van mensen in was gingen er jarenlang feitelijk op achteruit. De top ging er wel op vooruit natuurlijk.

Een overheid die dit wil herhalen speelt met de stabiliteit van dit land. Ik denk niet dat mensen die je de ene maand nog helden noemt het gaan pikken als je ze een maand later weer als eerste gaat plukken.
Piloten omscholen naar sekswerkers op kosten van vadertje staat _O_
pi_193072240
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:14 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Piloten omscholen naar sekswerkers op kosten van vadertje staat _O_
wie brengt dan de toeristen volgend jaar naar hun bestemming?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 11 mei 2020 @ 21:12:56 #88
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193072323
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 21:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

wie brengt dan de toeristen volgend jaar naar hun bestemming?
de subsidievluchten van KLM _O_
  maandag 11 mei 2020 @ 21:20:12 #89
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193072469
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:14 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Piloten omscholen naar sekswerkers op kosten van vadertje staat _O_
Dat zijn een hoop piemels die je moet pijpen voor 20k per maand :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193073289
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 21:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

wie brengt dan de toeristen volgend jaar naar hun bestemming?
Welke toeristen? Er gaan rustig een paar jaar overheen voordat KLM (of welke maatschappij dan ook) weer terug aan de oude cijfers zit, als ze daar überhaupt al aan komen. Moet je dan al die tijd toch, al dan niet op kosten van de staat, al je piloten in dienst houden?
  maandag 11 mei 2020 @ 22:10:53 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193073434
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 22:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Welke toeristen? Er gaan rustig een paar jaar overheen voordat KLM (of welke maatschappij dan ook) weer terug aan de oude cijfers zit, als ze daar überhaupt al aan komen. Moet je dan al die tijd toch, al dan niet op kosten van de staat, al je piloten in dienst houden?
Ligt eraan. Als het maar voor een paar jaar is dan is ontslag van piloten een vrij dure aangelegenheid.

Als je verwacht over 3 a 4 jaar nog steeds maar op 80% te zitten dan zullen er banen verdwijnen. Gedwongen ontslag zal dan ook nodig zijn idd, dat krijg je niet weg met een VVR of natuurlijk verloop.

Alleen dat is dus koffiedik kijken. Niemand weet hoe lang deze crisis voortduurt, laat staan wat de economische gevolgen zijn op lange termijn...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193078678
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:05 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-onvermijdelijk.html

Machtig interessant dit. We gaan gewoon 2008 herhalen. Grote bedrijven krijgen een grote zak met geld en hoeven daar niks voor terug te doen. Het MKB dat ondanks decennia van enorme staatssteun naar grote bedrijven nog steeds de banenmotor van Nederland is trekt weer aan het kortste eind. Na de crisis hebben we veel geleuter gehad over zoet na het zuur, maar daar is voor het overgrote merendeel van de beroepen ook nooit wat van terecht gekomen. Sterker nog: veel beroepen waar een tekort van mensen in was gingen er jarenlang feitelijk op achteruit. De top ging er wel op vooruit natuurlijk.

Een overheid die dit wil herhalen speelt met de stabiliteit van dit land. Ik denk niet dat mensen die je de ene maand nog helden noemt het gaan pikken als je ze een maand later weer als eerste gaat plukken.
Mijn idee. Ik snap echt niet waarom we niet een keer een multinational laten klappen en mkb en familiebedrijven meer ondersteunen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193079872
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 22:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ligt eraan. Als het maar voor een paar jaar is dan is ontslag van piloten een vrij dure aangelegenheid.

Als je verwacht over 3 a 4 jaar nog steeds maar op 80% te zitten dan zullen er banen verdwijnen. Gedwongen ontslag zal dan ook nodig zijn idd, dat krijg je niet weg met een VVR of natuurlijk verloop.

Alleen dat is dus koffiedik kijken. Niemand weet hoe lang deze crisis voortduurt, laat staan wat de economische gevolgen zijn op lange termijn...
Niemand weet precies hoe lang het duurt, maar je kunt wel met vrij grote zekerheid zeggen dat het nog minstens anderhalf jaar gaat aanhouden (het gunstigste realistische tijdspad voor een vaccin). Het is voor een bedrijf al niet te doen om zo lang iemand aan te houden in economisch gezonde tijden, laat staan in een crisis.
Probleem is alleen dat het alternatief, massaal de sociale zekerheid in, ook niet echt is om over naar huis te schrijven. Ons sociale stelsel is ontworpen om in goede economische tijden mensen zo snel mogelijk aan een andere baan te helpen (en zelfs daar faalt het eigenlijk in), niet om in een periode van langdurige stagnatie de boel overeind te houden.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:02:05 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193079992
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Niemand weet precies hoe lang het duurt, maar je kunt wel met vrij grote zekerheid zeggen dat het nog minstens anderhalf jaar gaat aanhouden (het gunstigste realistische tijdspad voor een vaccin). Het is voor een bedrijf al niet te doen om zo lang iemand aan te houden in economisch gezonde tijden, laat staan in een crisis.
Probleem is alleen dat het alternatief, massaal de sociale zekerheid in, ook niet echt is om over naar huis te schrijven. Ons sociale stelsel is ontworpen om in goede economische tijden mensen zo snel mogelijk aan een andere baan te helpen (en zelfs daar faalt het eigenlijk in), niet om in een periode van langdurige stagnatie de boel overeind te houden.
Ja, maar voor anderhalf jaar heeft het geen nut om piloten te ontslaan, integendeel zelfs. Die hebben extra ontslagrechten afgedwongen in hun CAO.

Tenzij je dat omzeilt door de KLM te laten klappen en mensen tegen een nieuwe CAO aan te nemen, maar ik zie dat nog niet gebeuren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:05:46 #95
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193080039
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Niemand weet precies hoe lang het duurt, maar je kunt wel met vrij grote zekerheid zeggen dat het nog minstens anderhalf jaar gaat aanhouden (het gunstigste realistische tijdspad voor een vaccin). Het is voor een bedrijf al niet te doen om zo lang iemand aan te houden in economisch gezonde tijden, laat staan in een crisis.
Probleem is alleen dat het alternatief, massaal de sociale zekerheid in, ook niet echt is om over naar huis te schrijven. Ons sociale stelsel is ontworpen om in goede economische tijden mensen zo snel mogelijk aan een andere baan te helpen (en zelfs daar faalt het eigenlijk in), niet om in een periode van langdurige stagnatie de boel overeind te houden.
Er is slechts een weg uit de corona crisis, en dat is langdurig met honderden miljarden aan geprinte euro's smijten het consumptief circuit in.
Met als doel , het overeind houden van bedrijven die failliet horen te gaan zoals KLM , Horeca , Ford en GM

Dus niet in het financieel systeem waardoor geld lenen nu niets meer kost , maar in het consumptief systeem !!!
Gevolg: een waardedaling van Euro en dollar en andere valuta tot ongekende diepten ,

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 12-05-2020 11:17:02 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193080206
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Er is slechts een weg uit de corona crisis, en dat is langdurig met honderden miljarden aan geprinte euro's smijten het consumptief circuit in.
Dus niet in het financieel systeem waardoor geld lenen nu niets meer kost , maar in het consumptief systeem !!!
Gevolg: een waardedaling van Euro en dollar en andere valuta tot ongekende diepten ,

Dikke winst voor Nederland met de persoonlijke megaschulden.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:19:12 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193080245
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dikke winst voor Nederland met de persoonlijke megaschulden.
Ja de hyperinflatie waar we allemaal zo naar verlangt hebben, Het is de vraag of de de zinloze banen weer terug keren tzt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_193080486
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja de hyperinflatie waar we allemaal zo naar verlangt hebben, Het is de vraag of de de zinloze banen weer terug keren tzt
Lijkt mij wel vet. Ze hebben hier in Groningen net de roeibaan gesloten en het lijkt mij wel gaaf om een nieuwe te graven.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:56:30 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_193080819
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Lijkt mij wel vet. Ze hebben hier in Groningen net de roeibaan gesloten en het lijkt mij wel gaaf om een nieuwe te graven.
en iedereen iedere maand 2000 geprinte euro als basis inkomen en de valuta's maar dalen en wij steeds minder schulden

Tot de Euro en de Dollar in waarde gelijk is aan de Roebel en de Thai Baht en de Yuan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:58:08 #100
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193080843
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en iedereen iedere maand 2000 geprinte euro als basis inkomen en de valuta's maar dalen en wij steeds minder schulden

Tot de Euro en de Dollar in waarde gelijk is aan de Roebel en de Thai Baht en de Renminbi
Prima hoor, mijn rente staat 20 jaar vast
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')