abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 mei 2020 @ 12:10:24 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192888655
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 15:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat zou op zich niet eens zo'n heel slecht idee zijn, het is goedkoper dan alle gevolgen van armoede (huiselijk geweld, criminaliteit, slechtere fysieke en mentale gezondheid, slechtere onderwijsresultaten, een slechter lopende economie etc. etc.) weg poetsen, voor zover dat überhaupt al kan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:08 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Wie gaat zo'n basisinkomen betalen, de overheid toch? dus de burger betaalt dat zelf. dan mag je wel 90% van je salaris gaan afstaan aan belastingen.
Juist beter een hoge vrijstelling van belastingen voor mensen die hard werken voor laag loon ,
dan gratis geld uitdelen aan sukkels

Als de mensen met drie baantjes minder hard hoeven te werken dan kunnen ze een baantje geven aan een sukkel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192889005
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:08 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Wie gaat zo'n basisinkomen betalen, de overheid toch? dus de burger betaalt dat zelf. dan mag je wel 90% van je salaris gaan afstaan aan belastingen.
Zie eerst de voordelen van veel minder stress en daardoor veel minder gezondheidszorgkosten.
Minder ambtenaren omdat vele vormen van uitkeringen wegvallen.
Meer mensen zullen parttime gaan werken waardoor mensen die nu aan de kant staan meer kans hebben op werk.

En mensen blijven toch wel werken een groot deel dan want de hele dag thuis gaat vervelen en ook om het net iets beter te hebben bijvoorbeeld om een auto te kunnen betalen of een betere woning.

Het kan nog wel eens voordeliger zijn voor de schatkist indien men het basisinkomen gaat invoeren.

Als het op een juiste controleerbare manier uitgevoerd wordt.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 1 mei 2020 @ 12:46:03 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192889193
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:32 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Minder ambtenaren omdat vele vormen van uitkeringen wegvallen.

Als het op een juiste controleerbare manier uitgevoerd wordt.


zorg eerst maar eens dat de mensen met drie baantjes een hoger netto krijgen, kan niet zo zijn dat mensen die hard werken met drie kut baantjes de belasting betalen zodat luie sukkels in hun bed blijven stinken met een basisinkomen van 600 euro

[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 01-05-2020 13:26:04 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192891042
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:08 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Wie gaat zo'n basisinkomen betalen, de overheid toch? dus de burger betaalt dat zelf. dan mag je wel 90% van je salaris gaan afstaan aan belastingen.
Robin Fransman (VVD-er) heeft een paar maanden terug een variant uitgerekend van 600 euro per huishouden, 600 per volwassene en 300 per kind, voldoende om iedereen boven de armoedegrens die het SCP heeft berekend te houden. Dat zou op jaarbasis netto 17 miljard extra kosten. Nog steeds een hoop geld, maar het is te overzien, zeker als je niet alleen naar de kosten maar ook naar de baten kijkt die je op termijn een hoop besparingen oplevert.
pi_192891653
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 14:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Robin Fransman (VVD-er) heeft een paar maanden terug een variant uitgerekend van 600 euro per huishouden, 600 per volwassene en 300 per kind, voldoende om iedereen boven de armoedegrens die het SCP heeft berekend te houden. Dat zou op jaarbasis netto 17 miljard extra kosten. Nog steeds een hoop geld, maar het is te overzien, zeker als je niet alleen naar de kosten maar ook naar de baten kijkt die je op termijn een hoop besparingen oplevert.
Armoede voor een ieder nice!

Zolang we maar wel plek (en ruimte in het budget) blijven houden voor de 40.0000 asielzoekers per jaar. Dan ben ik akkoord.
pi_192892634
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 14:58 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Armoede voor een ieder nice!

Zolang we maar wel plek (en ruimte in het budget) blijven houden voor de 40.0000 asielzoekers per jaar. Dan ben ik akkoord.
Juist niet, in die variant zou je in elke gezinssamenstelling boven de armoedegrens blijven (niet heel ruim, maar dat is dan natuurlijk ook niet de bedoeling van zo'n basisinkomen). En die asielzoekers vallen, mits ze legaal in Nederland verblijven, nu ook al binnen het stelsel van sociale zekerheid. Daar gaat dus echt niet zo veel extra geld naar toe. Sterker nog: Omdat het basisinkomen op termijn goedkoper uitpakt kom je dan in een situatie dat we als samenleving geld toe moeten leggen om een handjevol asielzoekers te 'pesten', lijkt me ook niet echt een verstandig financieel beleid.
pi_192892777
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Juist niet, in die variant zou je in elke gezinssamenstelling boven de armoedegrens blijven (niet heel ruim, maar dat is dan natuurlijk ook niet de bedoeling van zo'n basisinkomen). En die asielzoekers vallen, mits ze legaal in Nederland verblijven, nu ook al binnen het stelsel van sociale zekerheid. Daar gaat dus echt niet zo veel extra geld naar toe. Sterker nog: Omdat het basisinkomen op termijn goedkoper uitpakt kom je dan in een situatie dat we als samenleving geld toe moeten leggen om een handjevol asielzoekers te 'pesten', lijkt me ook niet echt een verstandig financieel beleid.
Hetgeen wat jij hierboven schetst is gewoon armoede voor vele middenklassers. Ik zou er sterk op achteruit gaan wil ik leven van het footije hierboven.

Buiten het feit dat 100% afhankelijk zijn van de overheid onwenselijk is imo.

Al 30 jaar en langer tienduizenden mensen binnen laten die disproportioneel veel tijd aandacht en geld nodig hebben is geen handjevol. Ze krijgen ook kinderen meer als jij en ik. En ook die hebben disproportioneel veel aandacht tijd en geld nodig.

Nu wilt de halve wereld al hiernaartoe komen. Hoe zal dat zijn als je ze nog meer gratis geld toe stopt.

Heb je dat aspect al een x meegenomen. Dan komen alle oudjes uit de gehele EU naar hier (vrij verkeer van mensen)

Dan zul je eerst uit de EU moeten stappen ben ik bang.

[ Bericht 3% gewijzigd door JANdeDERDE op 01-05-2020 16:07:43 ]
pi_192894054
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:01 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Hetgeen wat jij hierboven schetst is gewoon armoede voor vele middenklassers. Ik zou er sterk op achteruit gaan wil ik leven van het footije hierboven.

Buiten het feit dat 100% afhankelijk zijn van de overheid onwenselijk is imo.

Hoezo zouden die volledig afhankelijk zijn van de overheid of er überhaupt op achteruit gaan? Hun baan verdwijnt er niet door als ze een basisinkomen krijgen.
quote:
Al 30 jaar en langer tienduizenden mensen binnen laten die disproportioneel veel tijd aandacht en geld nodig hebben is geen handjevol. Ze krijgen ook kinderen meer als jij en ik. En ook die hebben disproportioneel veel aandacht tijd en geld nodig.

Nu wilt de halve wereld al hiernaartoe komen. Hoe zal dat zijn als je ze nog meer gratis geld toe stopt.

Heb je dat aspect al een x meegenomen. Dan komen alle oudjes uit de gehele EU naar hier (vrij verkeer van mensen)

Dan zul je eerst uit de EU moeten stappen ben ik bang.
Om te beginnen deel je niet meer gratis geld uit, zo veel hoger dan de bijstand ligt het niet. En daarbij valt het effect op de aantrekkingskracht van een land best mee, er zijn hordes landen met een veel minder uitgebreide sociale zekerheid die nog grotere migratiestromen aantrekken. Als je dat wilt oplossen kun je je sowieso beter richten op grensbewaking of afspraken met herkomstlanden dan het zo ellendig mogelijk maken van je sociale zekerheid, dat werkt een stuk beter.
Ook over die andere EU burgers hoef je je echt niet zo veel zorgen te maken, die kunnen we nu ook al tot op vrij grote hoogte uitsluiten van onze sociale zekerheid en dat zal dan ook nog altijd kunnen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tocadisco op 01-05-2020 17:32:34 ]
  vrijdag 1 mei 2020 @ 17:34:03 #259
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192894448
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 14:58 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Armoede voor een ieder nice!
https://www.telegraaf.nl/(...)ensen-te-gaan-werken
Zolang we maar wel plek (en ruimte in het budget) blijven houden voor de 40.0000 asielzoekers per jaar. Dan ben ik akkoord.
Die gaan dan ook in de tuinbouw werken

https://www.telegraaf.nl/(...)ensen-te-gaan-werken
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 14:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Robin Fransman (VVD-er) heeft een paar maanden terug een variant uitgerekend van 600 euro per huishouden, 600 per volwassene en 300 per kind, voldoende om iedereen boven de armoedegrens die het SCP heeft berekend te houden. Dat zou op jaarbasis netto 17 miljard extra kosten. Nog steeds een hoop geld, maar het is te overzien, zeker als je niet alleen naar de kosten maar ook naar de baten kijkt die je op termijn een hoop besparingen oplevert.
maaa rhet is voor de werkenden een dolksteek in de rug

Beter voor de eerste 10.000 euro bruto vrijstelling van loonheffing geven, sommigen hebben hier twee baantjes om rond te komen en de huur voor het gezin te betalen en dan zou je een luie sukkel gratis geld geven


Nee iedereen de eerste 10.000 euro vrijstelling van Loonheffing dat is mooi , dan heb je aan een klein dom baantje genoeg om niet dood te gaan

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:01 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Hetgeen wat jij hierboven schetst is gewoon armoede voor vele middenklassers. Ik zou er sterk op achteruit gaan wil ik leven van het footije hierboven.

Buiten het feit dat 100% afhankelijk zijn van de overheid onwenselijk is imo.

Al 30 jaar en langer tienduizenden mensen binnen laten die disproportioneel veel tijd aandacht en geld nodig hebben is geen handjevol. Ze krijgen ook kinderen meer als jij en ik. En ook die hebben disproportioneel veel aandacht tijd en geld nodig.

Nu wilt de halve wereld al hiernaartoe komen. Hoe zal dat zijn als je ze nog meer gratis geld toe stopt.

Heb je dat aspect al een x meegenomen. Dan komen alle oudjes uit de gehele EU naar hier (vrij verkeer van mensen)

Dan zul je eerst uit de EU moeten stappen ben ik bang.
In nadere landen betalen ze al geen loonbelasting , daat r is alles zwart
https://www.telegraaf.nl/(...)ensen-te-gaan-werken

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 01-05-2020 17:44:06 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192894900
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hoezo zouden die volledig afhankelijk zijn van de overheid of er überhaupt op achteruit gaan? Hun baan verdwijnt er niet door als ze een basisinkomen krijgen.
[..]

Om te beginnen deel je niet meer gratis geld uit, zo veel hoger dan de bijstand ligt het niet. En daarbij valt het effect op de aantrekkingskracht van een land best mee, er zijn hordes landen met een veel minder uitgebreide sociale zekerheid die nog grotere migratiestromen aantrekken. Als je dat wilt oplossen kun je je sowieso beter richten op grensbewaking of afspraken met herkomstlanden dan het zo ellendig mogelijk maken van je sociale zekerheid, dat werkt een stuk beter.
Ook over die andere EU burgers hoef je je echt niet zo veel zorgen te maken, die kunnen we nu ook al tot op vrij grote hoogte uitsluiten van onze sociale zekerheid en dat zal dan ook nog altijd kunnen.
Vandaar dat er regelmatig een bericht in de krant komt over EU burgers die misbruik maken van ons social stelsel.

Buiten het feit dat deze mensen gewoon een NL paspoort kunnen aanvragen. Ze hoeven hier alleen maar 5 jaar te wonen en niet al te gekke dingen doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door JANdeDERDE op 01-05-2020 18:27:33 ]
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:20:14 #261
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_192895227
Ondertussen wordt de druk door de horeca verder opgevoerd:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)open-covid-19-corona
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_192895276
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:20 schreef StarmanFR het volgende:
Ondertussen wordt de druk door de horeca verder opgevoerd:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)open-covid-19-corona
terecht
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 18:23:55 #263
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192895291
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:20 schreef StarmanFR het volgende:
Ondertussen wordt de druk door de horeca verder opgevoerd:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)open-covid-19-corona
Helemaal terecht natuurlijk.

Als de overheid besluit nog meer schade aan te richten aan deze ondernemingen door de maatregelen langer te handhaven dan moeten ze ook de steunpakketten uitbreiden om die schade te vergoeden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192895813
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 17:34 schreef michaelmoore het volgende:

maaa rhet is voor de werkenden een dolksteek in de rug

Beter voor de eerste 10.000 euro bruto vrijstelling van loonheffing geven, sommigen hebben hier twee baantjes om rond te komen en de huur voor het gezin te betalen en dan zou je een luie sukkel gratis geld geven

Het Nibud heeft het ooit eens doorgerekend, tot aan twee keer modaal (dat is 95% van alle huishoudens) zou men er op vooruitgaan: https://basisinkomen.nl/w(...)ten-basisinkomen.pdf

Nogmaals: Praktisch zitten er eigenlijk geen bezwaren aan ten opzichte van de huidige situatie, het enige bezwaar zit hem in je laatste opmerking. Om de een of andere reden kunnen een hoop mensen het absoluut niet verteren dat iemand, in hun ogen, onverdiend geld krijgen. Dat weegt schijnbaar dermate zwaar dat we liever een veel ineffectiever en duurder stelsel hanteren, zolang die ene persoon die wij het niet gunnen maar geen geld krijgt.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 19:15:49 #265
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192896056
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het Nibud heeft het ooit eens doorgerekend, tot aan twee keer modaal (dat is 95% van alle huishoudens) zou men er op vooruitgaan: https://basisinkomen.nl/w(...)ten-basisinkomen.pdf

Nogmaals: Praktisch zitten er eigenlijk geen bezwaren aan ten opzichte van de huidige situatie, het enige bezwaar zit hem in je laatste opmerking. Om de een of andere reden kunnen een hoop mensen het absoluut niet verteren dat iemand, in hun ogen, onverdiend geld krijgen. Dat weegt schijnbaar dermate zwaar dat we liever een veel ineffectiever en duurder stelsel hanteren, zolang die ene persoon die wij het niet gunnen maar geen geld krijgt.
Dus anderen mogen drie baantjes doen en de luie sukkels die hoeven nooit meer te werken

Het is beter om een zeer grote vrijstelling van loonbelasting te hanteren dat zal ook het zwart werken tegengaan
Dab heb je met een klein baantje al flink netto inkomen en zal ook de uitkeringen sterk doen afnemen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 1 mei 2020 @ 20:53:10 #266
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_192897891
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Helemaal terecht natuurlijk.

Als de overheid besluit nog meer schade aan te richten aan deze ondernemingen door de maatregelen langer te handhaven dan moeten ze ook de steunpakketten uitbreiden om die schade te vergoeden.
Ik vind het ook terecht. Er is écht een grens hoelang alles dicht kan blijven vind ik.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  vrijdag 1 mei 2020 @ 21:46:54 #267
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192898767
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 20:53 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ik vind het ook terecht. Er is écht een grens hoelang alles dicht kan blijven vind ik.
Ja vind ik ook de kappers moeten open , idioot gedoe

ben het zo zat zo zonder kapper
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_192898788
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:20 schreef StarmanFR het volgende:
Ondertussen wordt de druk door de horeca verder opgevoerd:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)open-covid-19-corona
Hoe naïef kan je zijn dat ze denken dat dat niet te handhaven is. De overheid kan gewoon nieuw beleid maken net zoals de boetes voor samenscholing en illegaal uitvoeren van contactberoepen.
Wellicht zijn de sancties al bepaald, maar dan zouden die wellicht nog strenger gestraft gaan worden.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 21:59:27 #269
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192898943
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:48 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hoe naïef kan je zijn dat ze denken dat dat niet te handhaven is. De overheid kan gewoon nieuw beleid maken net zoals de boetes voor samenscholing en illegaal uitvoeren van contactberoepen.
Wellicht zijn de sancties al bepaald, maar dan zouden die wellicht nog strenger gestraft gaan worden.
Ja, of ze zorgen gewoon dat de financiële steun op orde is, ipv gelijk met boetes te gaan strooien nadat je mensen zelf in een hoekje hebt gedrukt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192900774
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, of ze zorgen gewoon dat de financiële steun op orde is, ipv gelijk met boetes te gaan strooien nadat je mensen zelf in een hoekje hebt gedrukt.
Die mensen hebben zichzelf in een hoekje gedrukt door zich kwetsbaar te maken voor economische tegenslagen. Ze moeten gewoon niet zo zielig lopen te doen en de schuld proberen af te schuiven.
pi_192900971
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:20 schreef StarmanFR het volgende:
Ondertussen wordt de druk door de horeca verder opgevoerd:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)open-covid-19-corona
Ahhww horecabaasje met zijn 50 kroegen kan niet eens een paar maanden overleven na jarenlang graaien.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 00:01:00 #272
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_192901004
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 23:39 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Die mensen hebben zichzelf in een hoekje gedrukt door zich kwetsbaar te maken voor economische tegenslagen. Ze moeten gewoon niet zo zielig lopen te doen en de schuld proberen af te schuiven.
Lekker makkelijk lullen als je je schaapjes zelf op het droge hebt.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_192901223
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 23:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ahhww horecabaasje met zijn 50 kroegen kan niet eens een paar maanden overleven na jarenlang graaien.
+ Zwarte boekhouding.

Verwend mannetje, gewend zijn zin te krijgen.
pi_192901284
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 00:24 schreef Smack10 het volgende:

[..]

+ Zwarte boekhouding.

Verwend mannetje, gewend zijn zin te krijgen.
Zwarte boekhouding geloof ik gerust bij iemand die 1-2 zaakjes heeft en zelf in de zaak staat. Maar als je 50 tenten hebt, kun je dan werkelijk nog een flink deel zwart doen?
pi_192901346
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 00:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zwarte boekhouding geloof ik gerust bij iemand die 1-2 zaakjes heeft en zelf in de zaak staat. Maar als je 50 tenten hebt, kun je dan werkelijk nog een flink deel zwart doen?
Waarom niet?
pi_192901408
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 00:37 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Geen idee, ik zit niet in die sector. Maar zodra je over 50 tenten spreekt lijkt me het allemaal stuk meer corporate. Je zou dan medewerking moeten hebben van de 50 bedrijfsleider en dat lijkt me best risicovol. Bij iemand die 1 tent heeft zie ik het wel makkelijk voor me.

Maar ik weet het niet, dus ben zeker nieuwsgierig hoe dat dan evt zou moeten gaan.
pi_192901441
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 00:44 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Geen idee, ik zit niet in die sector. Maar zodra je over 50 tenten spreekt lijkt me het allemaal stuk meer corporate. Je zou dan medewerking moeten hebben van de 50 bedrijfsleider en dat lijkt me best risicovol. Bij iemand die 1 tent heeft zie ik het wel makkelijk voor me.

Maar ik weet het niet, dus ben zeker nieuwsgierig hoe dat dan evt zou moeten gaan.
Als je 50 tenten hebt en geen vet op de botten, tja..
  zaterdag 2 mei 2020 @ 02:01:11 #278
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192901940
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 23:39 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Die mensen hebben zichzelf in een hoekje gedrukt door zich kwetsbaar te maken voor economische tegenslagen. Ze moeten gewoon niet zo zielig lopen te doen en de schuld proberen af te schuiven.
Ook als je niet op omvallen staat moet de overheid je gewoon voldoende compenseren als ze je zaak schade toebrengt in deze orde van grote.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192901954
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 02:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ook als je niet op omvallen staat moet de overheid je gewoon voldoende compenseren als ze je zaak schade toebrengt in deze orde van grote.
De pandemie brengt je schade toe, niet de overheid.
pi_192901960
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 02:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De pandemie brengt je schade toe, niet de overheid.
Maar de overheid moet alles maar vergoeden, werknemers krijgen ook maar bepaalte tijd WW.
pi_192901988
De jaarlijkse huurverhoging die gaat gewoon door.
pi_192901994
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 02:13 schreef PP_Sound het volgende:
De jaarlijkse huurverhoging die gaat gewoon door.
Gewoon kopen toch?
pi_192902004
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 02:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Gewoon kopen toch?
Ja gratis geld met die negatieve rente
pi_192902024
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 02:16 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Ja gratis geld met die negatieve rente
Iedereen gratis geld, ondernemers, werknemers iedereen etc. :7
pi_192902035
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 02:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Iedereen gratis geld, ondernemers, werknemers iedereen etc. :7
De VVD gaat ongelofelijke toename van de staatsschuld in 1 jaar voor elkaar krijgen, wie had dat ooit gedacht?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2020 02:22:33 ]
pi_192902038
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 02:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Iedereen gratis geld, ondernemers, werknemers iedereen etc. :7
https://gifer.com/en/KiED

[ Bericht 43% gewijzigd door Salina op 02-05-2020 02:49:08 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192902057
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 02:22 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

De VVD gaat ongelofelijke toename van de staatsschuld in 1 jaar voor elkaar krijgen, wie had dat ooit gedacht?
Wie niet? De VVD vaart een behoorlijk linkse koers. :Y
  zaterdag 2 mei 2020 @ 07:38:55 #288
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192902780
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 02:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De pandemie brengt je schade toe, niet de overheid.
De pandemie brengt geen noodwetten uit.

Dat dit wellicht de enige manier is om de pandemie te bestrijden betekent in mijn ogen niet dat de overheid daarom opeens geen schade hoeft te vergoeden.

De overheid wil het op deze manier doen, dan moeten ze daar de knip voor trekken en volledig schadeloos stellen(of in ieder geval zorgen dat ondernemingen overeind blijven), in plaats van de fuck you die nu gegeven wordt.

Als een adequaat hulppakket uitblijft snap ik dat het draagvlak voor je maatregelen verdwijnt. En om dat dan maar te bestraffen in plaats van op te lossen vind ik ridicuul.

Sowieso is het belachelijk dat allerlei winkels open mogen blijven als ze anderhalve meter ‘in acht nemen’ ( in de praktijk komt nog iedereen dichterbij dan dat ), en je een restaurant gesloten moet houden terwijl je daar veel makkelijker die anderhalve meter kunt realiseren omdat er minder mensen in beweging zijn.

Goede wake-up call dus vanuit de branche. Hopelijk doet Rutte er iets mee op korte termijn.

Gelukkig gaan ze naast het OMT nu ook economen raadplegen. Het beleid is nu veel te eenzijdig.

[ Bericht 11% gewijzigd door Drekkoning op 02-05-2020 07:45:08 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192902979
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 07:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De pandemie brengt geen noodwetten uit.

Dat dit wellicht de enige manier is om de pandemie te bestrijden betekent in mijn ogen niet dat de overheid daarom opeens geen schade hoeft te vergoeden.

De overheid wil het op deze manier doen, dan moeten ze daar de knip voor trekken en volledig schadeloos stellen(of in ieder geval zorgen dat ondernemingen overeind blijven), in plaats van de fuck you die nu gegeven wordt.

Als een adequaat hulppakket uitblijft snap ik dat het draagvlak voor je maatregelen verdwijnt. En om dat dan maar te bestraffen in plaats van op te lossen vind ik ridicuul.

Sowieso is het belachelijk dat allerlei winkels open mogen blijven als ze anderhalve meter ‘in acht nemen’ ( in de praktijk komt nog iedereen dichterbij dan dat ), en je een restaurant gesloten moet houden terwijl je daar veel makkelijker die anderhalve meter kunt realiseren omdat er minder mensen in beweging zijn.

Goede wake-up call dus vanuit de branche. Hopelijk doet Rutte er iets mee op korte termijn.

Gelukkig gaan ze naast het OMT nu ook economen raadplegen. Het beleid is nu veel te eenzijdig.
je zit veel langer in een restaurant bij elkaar en dan ook nog vaak met airco/luchtverversing.....
veel meer risico om besmet te worden
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 2 mei 2020 @ 08:25:33 #290
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192903004
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 08:22 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je zit veel langer in een restaurant bij elkaar en dan ook nog vaak met airco/luchtverversing.....
veel meer risico om besmet te worden
Bron :?

En al is dat zo, dan moet de overheid aangeven wat dan wel nodig is. Het verschil in omzet vergoeden. Bij een volledige sluiting is dat dus de volledig omzet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192903110
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 08:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]


Het verschil in omzet vergoeden. Bij een volledige sluiting is dat dus de volledig omzet.
Natuurlijk niet. Wie gaat dat allemaal betalen dan?
  zaterdag 2 mei 2020 @ 09:01:25 #292
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192903199
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 08:43 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Wie gaat dat allemaal betalen dan?
Wij met zijn allen uiteindelijk.

In eerste instantie de overheid. Leen maar bij.

Zo niet, dan snap ik dat het draagvlak verdwijnt. Je toko wordt gewoon de nek omgedraaid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192903274
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wij met zijn allen uiteindelijk.

In eerste instantie de overheid. Leen maar bij.


De overheid... die heeft geen eigen geld. Ik snap niet dat je werkelijk denkt dat ondernemers hun volledig gemiste omzet vergoed moeten krijgen, betaald door anderen die er zelf ook dik op achteruit gaan.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 09:13:46 #294
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192903287
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:11 schreef ikwordra het volgende:

[..]

De overheid... die heeft geen eigen geld. Ik snap niet dat je werkelijk denkt dat ondernemers hun volledig gemiste omzet vergoed moeten krijgen, betaald door anderen die er zelf ook dik op achteruit gaan.
Lijkt me niet meer dan logisch. Helaas blijkt het niet haalbaar. Dan moet je dus gaan meedenken over gedeeltelijk openen zodat ondernemers zelf ook weer wat inkomsten kunnen genereren naast de steun.

Dat is ook alles waar de ondernemers om vragen. Lijkt me een hele realistische vraag.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192903344
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Lijkt me niet meer dan logisch.
Niet dus, aangezien je ongeveer de enige bent hier die dat vindt.
Ik heb sterk het idee dat je zelf een horeca-ondernemer bent ;)
Ze worden al genoeg geholpen.

Gemiste omzet =/= gemiste winst.
Verder worden loonkosten al voor een groot deel vergoed. Dus veel kosten zijn er niet momenteel. Iedereen moet inleveren, horecabazen dus ook.
Jouw voorstel zou betekenen dat mensen die nu hun baan kwijt zijn of loon inleveren nog extra mogen betalen voor gemiste winst van een ondernemer, gekker moet het niet worden.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 09:28:24 #296
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192903437
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:19 schreef ikwordra het volgende:

[..]

Niet dus, aangezien je ongeveer de enige bent hier die dat vindt.
Ik heb sterk het idee dat je zelf een horeca-ondernemer bent ;)
Ze worden al genoeg geholpen.

Gemiste omzet =/= gemiste winst.
Verder worden loonkosten al voor een groot deel vergoed. Dus veel kosten zijn er niet momenteel. Iedereen moet inleveren, horecabazen dus ook.
Jouw voorstel zou betekenen dat mensen die nu hun baan kwijt zijn of loon inleveren nog extra mogen betalen voor gemiste winst van een ondernemer, gekker moet het niet worden.
Ik werk zeker niet in de horeca, gelukkig niet ;)

Mensen die hun baan kwijtraken moet je ten alle tijden voorkomen, vandaar dat je ondernemers dus niet stuk moet laten gaan, wat nu wel dreigt te gebeuren.

NOW-regeling is daar al een prima stap in overigens, jammer alleen dat de seizoensgebonden branches daarbij volledig worden overgeslagen (terrassen, strandtenten, etc).

En ik denk dat ondernemers het helemaal niet erg vinden om geen winst te draaien de komende maanden, maar als de omzet en steunpakket dermate tekort schiet dat hele bedrijfstakken in gevaar van omvallen komen dan is de overheid dat zeker te verwijten.

Dat we daarover van mening verschillen kan zijn.
Ik vind dat als je als overheid een probleem aan wilt pakken waarbij je andere schade doet je dat dient te vergoeden. En zoals blijkt zijn de ondernemers best bereid om mee te denken, graag zelfs, daar zijn het ondernemers voor. Echter staat de overheid daar vooralsnog helemaal niet voor open.

Dan maar collectief de boel forceren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192903452
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 08:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Bron :?

En al is dat zo, dan moet de overheid aangeven wat dan wel nodig is. Het verschil in omzet vergoeden. Bij een volledige sluiting is dat dus de volledig omzet.
Volledig omzet vergoeden terwijl er niets ingekocht hoeft te worden, de loonkosten al voor 90% opgevangen worden. Het zijn rupsjes nooit genoeg. :W
  zaterdag 2 mei 2020 @ 09:32:59 #298
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192903484
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volledig omzet vergoeden terwijl er niets ingekocht hoeft te worden, de loonkosten al voor 90% opgevangen worden. Het zijn rupsjes nooit genoeg. :W
Schade dan, ook goed. In ieder geval meer dan er nu gedaan wordt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192903520
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:32 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Schade dan, ook goed. In ieder geval meer dan er nu gedaan wordt.
Schade krijgen andere ondernemers dan ook de schade vergoeding die ergens anders in de logistieke stilvallende stromen zitten?

Even advocaat van de duivel spelen laat al die jankende ondernemers zichzelf failliet verklaren, in de schuldhulpverlening gaan en alleen de banken hebben nog schade. :D
  zaterdag 2 mei 2020 @ 09:41:07 #300
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192903554
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Schade krijgen andere ondernemers dan ook de schade vergoeding die ergens anders in de logistieke stilvallende stromen zitten?

Even advocaat van de duivel spelen laat al die jankende ondernemers zichzelf failliet verklaren, in de schuldhulpverlening gaan en alleen de banken hebben nog schade. :D
Ja, dat zal de economie goed doen :')

En beetje kinderachtig om in een discussie gelijk weer met kleinerende termen als “jankende ondernemers” te komen. Ze hebben álle recht tot klagen met dit beleid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')