dat niemand geen inkomen heeft. Dat is pertinente onzin.quote:
nog meer onzinquote:Op woensdag 29 april 2020 17:58 schreef Salina het volgende:
Er is niemand in Nederland die nergens recht op heeft zonder geld zit. Niemand.
Ik ontvang geen NOW regeling van mijn werkgever, noch krijg ik bijstand of WW. Zonder inkomen dus. Hou mij in leven van een DUO lening.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:50 schreef Salina het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Dat ik dat wil?
Nee toch? Precies, dat dacht ik.
Het is niet ideaal, WW of bijstand, maar de notie dat mensen "zonder inkomen komen te zitten" is gewoon niet correct. Voor bedrijven heb je de NOW, voor zelfstandigen de TOZO.
Het is allemaal niet tof, deze crisis, maar er zijn financieel en economisch echt wel ergere dingen hoor. En ja, ik heb zelf ook ooit bijstand gehad en meerdere keren WW. Voor je dat er bij gaat slepen.
Valt best mee hoor die onvoorspelbaarheid. Kijk maar naar die cijfers.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij hebt liever een lange termijn stappenplan?
En wat als dat straks niet haalbaar blijkt te zijn?
Demonstraties met borden dat Rutte een leugenaar is die zijn beloftes niet nakomt.
Nee, niks stappenplan. Gewoon besluiten op het moment dat het kan. Regeren is vooruitzien, klopt, maar dit virus is onvoorspelbaar.
Als je al niet eens om boodschappengeld bij je partner durft te vragen, wat doe je dan in hemelsnaam in een relatie samen.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Die mensen die stellen dat ze ineens zonder inkomen zitten, zitten ook zonder inkomen. Niet alle stellen hebben een en/of rekening, en bij je partner gaan schooien om boodschappengeld vindt niet iedereen leuk.
Kan me best voorstellen dat die mensen wanhopig zijn.
Het klinkt nogal laag in de oren.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gommers, toch wel een van de experts op dit gebied lijkt me, zegt ook dat de druk op de IC simpelweg nog niet voldoende is gedaald. Dat er kan worden gesproken van minder druk op de IC en goed te behappen zorg op het moment dat het aantal COVID19 IC-bedden is gedaald tot 600-700. Daar zijn we nog niet. En ook hij is nog steeds voorzichtig.
gelukkig hij, en niet die van dissel zeikerdquote:Op woensdag 29 april 2020 18:01 schreef MichaelScott het volgende:
Hugo de Jonge bij de persconferentie. #mondkapjesgenot
Dat is vervelend om te horen, maar het lijkt er dan op dat er ergens iets niet klopt. Ten eerste, jij kunt geen NOW ontvangen, want dat is een subsidie voor werkgevers die in ruil daarvoor het volledige loon doorbetalen. Heeft je werkgever NOW aangevraagd? Zo ja, dan zou jij gewoon 100% doorbetaald moeten krijgen. Zo nee, voldoet je werkgever niet aan de voorwaarden van omzetverlies? Ik zou eens informeren bij je werkgever anders.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ontvang geen NOW regeling van mijn werkgever, noch krijg ik bijstand of WW. Zonder inkomen dus. Hou mij in leven van een DUO lening.
Alsof de builenpest als virus is uitgebroken....quote:Op woensdag 29 april 2020 17:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik vind het gek dat er hier over "kampen" gepraat wordt, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje waar we liever niet in hadden willen zitten.
En niet alleen Nederlandse navelstaarders, de hele wereld. Als je nu Schiphol open gooit, waar wil je dan heen vliegen? Met de trein kom je zonder ontheffing niet eens België in.
Ik heb een huis in Frankrijk, maar ik betwijfel of ik daar dit jaar nog zal komen, al betreur ik het nu bitter dat ik in februari niet na het afsluiten van het water ook de kranen heb opengezet en antivries in het toilet heb gegooid, en dat ik de luiken bij de bovenramen niet heb dichtgedaan omdat ik hoopte het dan in de meivakantie als ik erheen ging, warmer in huis zou zijn.
Ik volg dus op de voet wat Frankrijk doet, maar ik ben blij dat ik er nu niet zit. Daar zijn ze pas echt streng en onbuigzaam. Mensen worden in hun dooie piere-eentje opgepakt en gearresteerd op plekken waar de gendarmerie met een helicopter of boot moet komen, met drones worden ze opgespoord.
Waar heb jij het nou over?quote:Op woensdag 29 april 2020 17:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Klopt, maar ik reageer op mensen die stellen "dat ze opeens zonder inkomen zitten".
Dat is dus niet zo. En ja, als je partner inkomsten heeft of je hebt een koophuis dan ben je de sjaak, met de regels hier in NL.
quote:Op woensdag 29 april 2020 17:50 schreef Salina het volgende:
maar er zijn financieel en economisch echt wel ergere dingen hoor.
Hopelijk exclusief hè. Maar zo gaan de treinen er de komende tijd waarschijnlijk uitzien.quote:
Nee 6 jaar, cum laude pretpakketquote:Op woensdag 29 april 2020 17:35 schreef Markesh het volgende:
[..]
Snel gestopt zeker met je "studie"?
Maandje?
Urgentere zaken? Zoals de volksgezondheid en het bestrijden van een crisis?quote:Op woensdag 29 april 2020 17:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ach kom nou, er is nu opeens een doelstelling dat de IC net zo leeg moet zijn als voor de corona crisis. Dat gaat nergens over, er zijn urgentere zaken in de samenleving op dit moment.
We zitten in Nederland, niet in de VS.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:10 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Meer werklozen dan in the great depression, tis dat we nu met een beetje geluk geen structurele schade gaan krijgen maar ik betwijfel het.
Mensen die geen Seat rijden worden gediscrimineerdquote:
quote:Op woensdag 29 april 2020 17:58 schreef Salina het volgende:
[..]
Heb je geen recht op bijstand (omdat: partner met inkomsten) en is je partner niet bereid jou wat boodschappengeld te geven of te zorgen voor de gezamenlijke boodschappen? Zoek een andere partner, deze is het blijkbaar niet waard.
Als dit het nieuwe normaal gaat worden zullen de tickets ook flink duurder worden met als gevolg dat veel meer mensen met de auto zullen gaan. Want dat is dan uiteindelijk een stuk goedkoper.quote:
Heb het niet over mezelf, hè, wij worden persoonlijk niet geraakt door de coronacrisis, noch zullen wij er door in de problemen komen.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:04 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Als je al niet eens om boodschappengeld bij je partner durft te vragen, wat doe je dan in hemelsnaam in een relatie samen.
Is het nu in veel gevallen al.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als dit het nieuwe normaal gaat worden zullen de tickets ook flink duurder worden met als gevolg dat veel meer mensen met de auto zullen gaan. Want dat is dan uiteindelijk een stuk goedkoper.
Dat zit er dik in ja. Wordt thuiswerken nog aantrekkelijker, scheelt een hoop reiskosten en iedereen weet nu dat het kan op heel veel plekken.quote:Op woensdag 29 april 2020 18:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als dit het nieuwe normaal gaat worden zullen de tickets ook flink duurder worden met als gevolg dat veel meer mensen met de auto zullen gaan. Want dat is dan uiteindelijk een stuk goedkoper.
Economie, volksgezondheid, bestrijden van crisus, is idd belangrijker dan strikt genomen "IC moet weer normaal"quote:Op woensdag 29 april 2020 18:10 schreef Poem_ het volgende:
Urgentere zaken? Zoals de volksgezondheid en het bestrijden van een crisis?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |