Het gaat nu net een week of 2 de goede kant op.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel, maar als ik de discipline van risicogroepen overschat, dan zijn die toch al ten dode opgeschreven.
Dus welke zienswijze je hanteert, de jouwe of de mijne, zou niet moeten uitmaken voor het al dan niet versoepelen van de maatregelen.
Het enige criterium wat enig effect heeft is niet de IC overbelasten maar daar zitten we dus gewoon mijlenver vanaf.
daarom is er ook de now regelingquote:Op woensdag 29 april 2020 17:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oke dus jij wilt iedereen in de WW of bijstand hebben? En dit stimuleer jij? We kunnen beter mensen aan het werk hebben dan in de sociale uitkeringen.
heb ik al in mij omgeving meegemaakt, lekker dan, heb je je 2 jaar uit de naad gewerkt, zou je een vast contract krijgen, gaat het niet door vanwege deze pandemie!quote:Op woensdag 29 april 2020 17:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoe kom je nu weer bij deze onzin.....
Jij hebt liever een lange termijn stappenplan?quote:Op woensdag 29 april 2020 16:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
+1.
Dat is precies wat hij gaat zeggen. Al hebben we maar 10 besmettingen per dag, dan zal hij nog doodsbang zijn dat er weer een nieuwe piek gaat komen.
Zo'n exit strategy is zo enorm belangrijk en die komt er maar niet. Maandelijks beoordelen of er heel licht versoepeld kan worden, en maandelijks de uitspraak ''hou vol en we doen het met z'n allen'' noem ik dat nou niet bepaald.
Hij wil gewoon geen risico lopen, maar die kans is er altijd. Met die redenatie kunnen we nooit meer helemaal open. Helpt ook niet dat er eerst wordt geroepen dat we kunnen versoepelen bij ongeveer 1000 op de IC. Op het moment dat we daarbij in de buurt kwamen werd het nog meer naar beneden bijgesteld.
Prima als hij zorgvuldig te werk wil gaan; maar hij zou eens naar andere landen moeten kijken. Landen die er veel erger aan toe zijn en die het nu al hebben over restaurants, e.d. Ik hoor stappenplannen. Van Rutte hoor je niks. Enkel dat hij doodsbang is en dat we vol moeten houden. Hebben we niks aan.
Gommers, toch wel een van de experts op dit gebied lijkt me, zegt ook dat de druk op de IC simpelweg nog niet voldoende is gedaald. Dat er kan worden gesproken van minder druk op de IC en goed te behappen zorg op het moment dat het aantal COVID19 IC-bedden is gedaald tot 600-700. Daar zijn we nog niet. En ook hij is nog steeds voorzichtig.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
+1.
Dat is precies wat hij gaat zeggen. Al hebben we maar 10 besmettingen per dag, dan zal hij nog doodsbang zijn dat er weer een nieuwe piek gaat komen.
Zo'n exit strategy is zo enorm belangrijk en die komt er maar niet. Maandelijks beoordelen of er heel licht versoepeld kan worden, en maandelijks de uitspraak ''hou vol en we doen het met z'n allen'' noem ik dat nou niet bepaald.
Hij wil gewoon geen risico lopen, maar die kans is er altijd. Met die redenatie kunnen we nooit meer helemaal open. Helpt ook niet dat er eerst wordt geroepen dat we kunnen versoepelen bij ongeveer 1000 op de IC. Op het moment dat we daarbij in de buurt kwamen werd het nog meer naar beneden bijgesteld.
Prima als hij zorgvuldig te werk wil gaan; maar hij zou eens naar andere landen moeten kijken. Landen die er veel erger aan toe zijn en die het nu al hebben over restaurants, e.d. Ik hoor stappenplannen. Van Rutte hoor je niks. Enkel dat hij doodsbang is en dat we vol moeten houden. Hebben we niks aan.
Omdat door de onmiddellijke sluiting van alles en nog wat en de invoering van de 1,5 m etc we net op tijd waren dit te voorkomen. Kijk wat er in Italië is gebeurd, kijk wat er in Ecuador gebeurt.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
IC laat nu al meer dan een week een sterke daling zien. Kom maar op met die extra versoepelingen, de druk op de IC is met de dag aan het afnemen. Zie het nog wel gebeuren dat er voorlopig geen enkele versoepeling gaat komen. Rutte: "Het is zo lekker aan het dalen en we willen geen enkel risico nemen.dan is alles voor niks geweest." Het doel van de maatregelen was dat de zorg het aankan en niet overspoelt. Deze overspoeling is nooit aan de hand geweest
Ja, in Frankrijk en Spanje gaan over een dag of 10 weer winkels open die hier nooit gesloten zijn geweest, en mogen kinderen net als bij ons weer naar school. O, en dit weekend mogen kinderen in Spanje voor het eerst sinds een week of zes weer naar buiten, dat mocht bij ons de hele tijd.quote:en de zorg kan het nu meer dan prima aan. De uitstroom is groter dan de instroom van patiënten. In de rest van de EU geeft de regering steeds meer perspectief voor het openen van gelegenheden en het weer oppakken van het normale leven.
Hebben ze gedaan toch?quote:Waarom kan dat hier niet? Hier gaan ze alleen uit van wat als scenario's en geen enkel perspectief is er gegeven, we gaan het lekker van maand tot maand bekijken. Met de constante daling is de houdbaarheid van de maatregelen inmiddels ruim verstreken, er mag nu toch echt wel wat meer perspectief geboden worden en dat ze met een exit-strategie op de proppen komen.
Ze vrezen, terecht als je kijkt wat er in de wereld gebeurt voor een tweede golf als alles te snel wordt losgelaten. Je kan natuurlijk alle te dikke of oudere, sowieso mannelijke of rokende mensen in reservaten stoppen tot er een vaccin is, maar dat lijkt mij niet haalbaar.quote:Het lijkt er nu meer op dat ze in de bunker willen blijven zitten tot de vijand zich heeft overgegeven. Wat totaal onrealistisch is met een virus.
400 euro een een gratis strafblad.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die mondkapjes gaan straks voor zo'n enorme schijnveiligheid zorgen. Mensen met een kuchje denken "ik zet zo'n mondjekapje op, moet kunnen!" en gaan gewoon de straat op. Houden zich vervolgens ook niet meer aan de andere maatregelen zoals de 1,5 meter, "want ik draag toch een kapje". Waarschijnlijk gaan ze er ook nog lekker aan lopen frunniken onderweg waardoor het mondkapje al meteen zijn nut verliest...
Voor contactberoepen zie ik mondkapjes nog wel als nuttig, maar je moet de gehele bevolking er echt niet mee de straat opsturen...
Die verregaande gevolgen zijn er. Ik ontken dat niet. Alleen is het een illusie om te denken dat Rutte aan een knop kan draaien die dat voorkomt. Dit is een wereldwijd probleem met een wereldwijd ongrijpbare oorzaak.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb hem vandaag nog niet voorbij zien komen, bedankt. Geweldig; al dat generaliseren en denken voor anderen. De meeste mensen die het over de economie hebben denken juist aan de vergaande gevolgen. Moeilijk om te accepteren, I know.
Ik vrees met je mee.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik vrees dat we die iet te zien krijgen...
Ik ga die moeite niet doen voor jou. Jullie gaan er toch niet op in of in discussie. Verspilde moeite dus. Als iemand eens komt wat shit van jullie kamp debunked hoor je er toch niks meer over. Wanneer er weer iets negatiefs te melden is dan zien we jullie weer posten.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee hoor, en als hjet zo makkelijk is, kan jij het ook.
Mooie verschuiving van de doelpalen. Zojuist was het nog "mensen hebben geen inkomen meer!!!" en nu is dat verandert naar "iedereen in de WW of bijstand!".quote:Op woensdag 29 april 2020 17:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oke dus jij wilt iedereen in de WW of bijstand hebben? En dit stimuleer jij? We kunnen beter mensen aan het werk hebben dan in de sociale uitkeringen.
het punt is dat die lijnen over elkaar heen lopen als je het beginpunt zo neer zet dat ze over elkaar heen lopen.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ga die moeite niet doen voor jou. Jullie gaan er toch niet op in of in discussie. Verspilde moeite dus. Als iemand eens komt wat shit van jullie kamp debunked hoor je er toch niks meer over. Wanneer er weer iets negatiefs te melden is dan zien we jullie weer posten.
Ik heb nog niks gezien van die NOW regeling. Bijstand en WW heb ik geen recht op.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:32 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mooie verschuiving van de doelpalen. Zojuist was het nog "mensen hebben geen inkomen meer!!!" en nu is dat verandert naar "iedereen in de WW of bijstand!".
Snel gestopt zeker met je "studie"?quote:Op woensdag 29 april 2020 17:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Er zijn al talloze simulaties hoe dat virus door de lucht beweegt, zelfs 1 van TU Eindhoven, waar ik zelf ook heb gestudeerd.
Maar goed geloof jij maar Rutte met zn jumptheorie en zn geschiedenistitel.
Ik kan het niet vinden dus daarom nog een vriendelijk verzoek om een paar grafiekjes hier te plaatsenquote:Op woensdag 29 april 2020 17:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit kun jij gewoon zelf opzoeken. En weet je stiekem ook wel.
Kennelijk was je niet eens op de hoogte van het bestaan ervan. Nais.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik heb nog niks gezien van die NOW regeling. Bijstand en WW heb ik geen recht op.
Bijstand krijg je niet als je partner inkomen heeft.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:25 schreef Salina het volgende:
Bijstand. Als je niet aan de wekeneis voor de WW voldoet.
quote:Op woensdag 29 april 2020 17:36 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Kennelijk was je niet eens op de hoogte van het bestaan ervan. Nais.
Doe niet zo irritant, man.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:35 schreef Markesh het volgende:
[..]
Snel gestopt zeker met je "studie"?
Maandje?
Tja, jij roept dingen met bronverwijzing, die nergens op slaan of totaal niet relevant zijn. Ik noem als voorbeeld je laatste grafiekje waar dingen totaal uit hun verband getrokken zijn en niet relevant waren voor NL. Achterhaalde data.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:31 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik vrees met je mee.
Best bijzonder toch, dingen roepen zonder bronverwijzing.
Dus het virus is ineens veranderd qua besmettingsgraad, ofzo?quote:Op woensdag 29 april 2020 17:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Tja, jij roept dingen met bronverwijzing, die nergens op slaan of totaal niet relevant zijn. Ik noem als voorbeeld je laatste grafiekje waar dingen totaal uit hun verband getrokken zijn en niet relevant waren voor NL. Achterhaalde data.
NOW is toch voor werkgevers om lonen door te kunnen betalen.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:36 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Kennelijk was je niet eens op de hoogte van het bestaan ervan. Nais.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |