Er vanuitgaande dat een winkel of kroeg er op berekend is om 1,5 meter afstand te kunnen garanderen heb je een punt, maar dat wordt lastig als er een enorme toeloop ontstaat. Ik vraag me waarom je er meteen op het eerste moment bij wil zijn en je niet nog wat extra kunt wachten zodat de toestroom wat gelijkmatiger verdeeld wordt? Fear of missing out?quote:
Welk gedeelte van de uitleg van de laatste persconferentie snap je niet?quote:Op woensdag 29 april 2020 16:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat snap ik, alleen zolang de IC genoeg capaciteit heeft voor een gegeven aantal nieuwe patiënten op de IC. Houdt dat gewoon in dat er capaciteit is om economisch pijnlijke maatregelen te versoepelen.
Dáár heb ik het over. Niet eens zozeer of je maar gewoon de doden moet accepteren.
Ik zeg alleen dat als je effectief niet eens meer mensen redt met je maatregelen maar wel de economie sloopt, dat dat irrationeel is.
Waar hadde gij het over.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:38 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Welk gedeelte van de uitleg van de laatste persconferentie snap je niet?
Bangmakerij? Jij denkt dus dat deze cijfers gebaseerd zijn op bangmakerij. En dit? Ook bangmakerij?quote:Op woensdag 29 april 2020 16:12 schreef Jed1Gam het volgende: [..] Bang makerij, maar goed. We zullen zien als we hier allemaal afsterven op 11 mei, wanneer bijna alles weer open is. (Zwitserland)
https://apnews.com/687bdfc0989928bf6e75165ab13e9231quote:Nearly 70 dead in ‘horrific’ outbreak at veterans home
Nearly 70 residents sickened with the coronavirus have died at a Massachusetts home for aging veterans, as state and federal officials try to figure out what went wrong in the deadliest known outbreak at a long-term care facility in the U.S.
While the death toll at the state-run Holyoke Soldiers’ Home continues to climb, federal officials are investigating whether residents were denied proper medical care and the state’s top prosecutor is deciding whether to bring legal action.
“It’s horrific,” said Edward Lapointe, whose father-in-law lives at the home and had a mild case of the virus. “These guys never had a chance.”
Sixty-eight veteran residents who tested positive for the virus have died, officials said Tuesday, and it’s not known whether another person who died had COVID-19. Another 82 residents and 81 employees have tested positive.
There were nearly 230 residents living at the home in late March and only about 100 remained on Monday, The Boston Globe reported.
[..]
Kroegen en dingen zou ik ff laten, kappers gewoon met mondkapjes laten werken.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er vanuitgaande dat een winkel of kroeg er op berekend is om 1,5 meter afstand te kunnen garanderen heb je een punt, maar dat wordt lastig als er een enorme toeloop ontstaat. Ik vraag me waarom je er meteen op het eerste moment bij wil zijn en je niet nog wat extra kunt wachten zodat de toestroom wat gelijkmatiger verdeeld wordt? Fear of missing out?
Dat gebeurt hier ook hoor.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://apnews.com/687bdfc0989928bf6e75165ab13e9231
Ok, maar mijn eerdere opmerking was vooral gebaseerd op de horeca. Dat daar enorme gekte op dag 1 gaat onstaan ondanks 1,5 meter- maatregelen die daardoor alleen maar moeilijker te handhaven zijn. Omdat mensen bang zijn dat eerste moment te missen en niet nog een paar dagen kunnen wachten, want dat biertje of biefstukje smaakt het lekkerst op dag 1 natuurlijkquote:Op woensdag 29 april 2020 16:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kroegen en dingen zou ik ff laten, kappers gewoon met mondkapjes laten werken.
Ik zie zoveel grafieken en tabellen langskomen en elke is 't weer anders.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:42 schreef Markesh het volgende:
[..]
Bangmakerij? Jij denkt dus dat deze cijfers gebaseerd zijn op bangmakerij. En dit? Ook bangmakerij?
[ afbeelding ]
Zwitserland..ah ja daar gaat alles weer open natuurlijk en gaat het leven gewoon verder als 6 maanden voorheen. Tuurlijk
twitter:ZorgDomein twitterde op woensdag 29-04-2020 om 09:09:18Ook in de 4de week van april zien we het aantal verwijzingen weer stijgen tov van de week ervoor. #stuwmeer #uitgesteldezorg https://t.co/aKfDuQZQy1 https://t.co/O12JKrS5Bl reageer retweet
Dat zal nog wel even duren voor we elkaar weer zienquote:11.05 the lockdown will be lifted partially if we reach less than 3000 new infections daily
travel is still not possible and limited to 100km around your home
shops can reopen if they have social distancing measurements implemented
people that can work from home should continue to do so
end of may they will be another revisit of those rules to see if it makes sense to lift them entirely or to go back to regular lockdown
local authorities may continue with other harsher measurements, if they have a need for it - if a certain region has too many infections, etc.
and President Emmanuel Macron has already said the EU's borders to non-EU countries will not reopen on May 11th.
Schools and crèches would start to reopen on a staggered basis from May 11th.
In nurseries (kindergarten) there will be a limit of 10 children per group and local authorities able to make adaptations.
Testing will be ramped up to 700,000 a week and people can claim 100 percent reimbursement for the cost of a test.
which is nice
Kuddegedrag en egoïsme.. zo'n man bij IKEA zei ook: "Ik denk ik ga lekker vroeg, dan zal het wel rustig zijn.."quote:Op woensdag 29 april 2020 16:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ok, maar mijn eerdere opmerking was vooral gebaseerd op de horeca. Dat daar enorme gekte op dag 1 gaat onstaan ondanks 1,5 meter- maatregelen die daardoor alleen maar moeilijker te handhaven zijn. Omdat mensen bang zijn dat eerste moment te missen en niet nog een paar dagen kunnen wachten, want dat biertje of biefstukje smaakt het lekkerst op dag 1 natuurlijk
Net zoals gisteren bij IKEA, want die Billykast gaat echt alleen maar in elkaar gezet kunnen worden op een dinsdag ipv op vrijdag.
Kinderen hebben just een veel kleinere kans, er is niemand die beweert dat ze niet ziek kunnen worden. Er gaan ook honderden kinderen dood door de griep.quote:
+1.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
IC laat nu al meer dan een week een sterke daling zien. Kom maar op met die extra versoepelingen, de druk op de IC is met de dag aan het afnemen. Zie het nog wel gebeuren dat er voorlopig geen enkele versoepeling gaat komen. Rutte: "Het is zo lekker aan het dalen en we willen geen enkel risico nemen.dan is alles voor niks geweest." Het doel van de maatregelen was dat de zorg het aankan en niet overspoelt. Deze overspoeling is nooit aan de hand geweest en de zorg kan het nu meer dan prima aan. De uitstroom is groter dan de instroom van patienten. In de rest van de EU geeft de regering steeds meer perspectief voor het openen van gelegenheden en het weer oppakken van het normale leven. Waarom kan dat hier niet? Hier gaan ze alleen uit van wat als scenarios en geen enkel perspectief is er gegeven, we gaan het lekker van maand tot maand bekijken. Met de constante daling is de houdbaarheid van de maatregelen inmiddels ruim verstreken, er mag nu toch echt wel wat meer perspectief geboden worden en dat ze met een exit-strategie op de proppen komen. Het lijkt er nu meer op dat ze in de bunker willen blijven zitten tot de vijand zich heeft overgegeven. Wat totaal onrealistisch is met een virus.
Zullen geen risicogroepen zijn die dat doen en dit soort acties kun je natuurlijk wel vrijgeven met een disclaimer "als je in groepssituaties afspreekt, ga dan niet op bezoek bij risicogroepen"quote:Op woensdag 29 april 2020 16:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ok, maar mijn eerdere opmerking was vooral gebaseerd op de horeca. Dat daar enorme gekte op dag 1 gaat onstaan ondanks 1,5 meter- maatregelen die daardoor alleen maar moeilijker te handhaven zijn. Omdat mensen bang zijn dat eerste moment te missen en niet nog een paar dagen kunnen wachten, want dat biertje of biefstukje smaakt het lekkerst op dag 1 natuurlijk
Net zoals gisteren bij IKEA, want die Billykast gaat echt alleen maar in elkaar gezet kunnen worden op een dinsdag ipv op vrijdag.
Nou, goed dat mensen toch weer naar het ziekenhuis gaan, dat is wel een slechte zaak namelijk OOK een bijproduct van de angst die gevoerd is overigens.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ZorgDomein twitterde op woensdag 29-04-2020 om 09:09:18Ook in de 4de week van april zien we het aantal verwijzingen weer stijgen tov van de week ervoor. #stuwmeer #uitgesteldezorg https://t.co/aKfDuQZQy1 https://t.co/O12JKrS5Bl reageer retweet
Er zijn uitzonderingen. Dat is bij alles wel het geval.quote:
Je bent beide gewoon EU toch? Of bedoel je die 100km?quote:Op woensdag 29 april 2020 16:55 schreef joyvke het volgende:
Dat zal nog wel even duren voor we elkaar weer zien . 15 weken inmiddels, pff.
Je kan gewoon tickets online zetten / reserveren... Tis niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kuddegedrag en egoïsme.. zo'n man bij IKEA zei ook: "Ik denk ik ga lekker vroeg, dan zal het wel rustig zijn.."zelfde gaat inderdaad gebeuren bij horeca of evenementen. 'We' hebben het allemaal verdiend en dus buitelen we over elkaar om er als de kippen bij te zijn.
Kinderen krijgen kanker. Worden geboren met aids. Hoofdjes aan elkaar vast.quote:
quote:
Volle bussen en treinen kan je helemaal vergeten.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik zie zoveel grafieken en tabellen langskomen en elke is 't weer anders.
Check gewoon de pure data, doden per leeftijd Nederland, dan van 0-30 nauwelijks een bliepje.
Ook de honderdduizenden die nauwelijks ziek worden zijn geen enkele tabel opgenomen, bij griep wel, want die zijn gebaseerd op een schatting.
Het leven gaat gewoon door verder, ik zit zo weer in een volle bus, als ik uitstap struikel ik over de instappers, zonder 1.5m illusie, zelfde in de trein.
Het is het ergste geval in de VS, dan lijkt de kans dat Nederland een vergelijkbaar geval heeft vrij klein.quote:
Wachten tot het mag.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:03 schreef THEFXR het volgende:
Wat kunnen wij nu doen, zodat de zorg weer hervat wordt, kappers weer open gaan?
als de druk hoog genoeg is, zullen ze wel moeten toch, NL kan toch niet achterblijven bij hun buurlandenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |