abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2020 @ 16:06:21 #251
14505 OProg
A Life in Music
pi_192859702
Ik denk trouwens dat je met de cijfers uit het noorden wel aardig in kan schatten wat het verloop ga zijn als je de vruchten niet hoeft te plukken van massale evenementen als Carnaval. Dus dat soort massaliteit voorlopig niet doen is inderdaad een goed idee.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192859715
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:05 schreef Markesh het volgende:

[..]

Twee kinderen dus te vinden bij je zoektocht op google.
En dat van jaren info op het net.
Hoelang hebben wij Corona?
Juist.
:)
Hoeveel kinderen zijn er dood door corona op hoeveel cases?

Je maakt het erger dan het is, of je maakt griep minder erg dan het is, 1 van de 2.
pi_192859718
quote:
15s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:54 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Dat idee van herd immunity moeten sommigen maar eens loslaten idd. Dan is de economische schade pas niet te overzien.
:D Zoek eens op wat het inhoudt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 29 april 2020 @ 16:09:02 #254
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192859737

Een heel duidelijk verschil dus
pi_192859739
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind het gigantisch relevant hoe dodelijk iets wel niet is, we moeten dat risico namelijk gewoon lopen om normaal te kunnen leven, alleen nu wordt er opeens gezegd dat, vanwege een miniem extra risico om te sterven in een gegeven jaar van Corona, dat we het complete leven opeens stil moeten zetten.

Dat gaat nergens over.
Miniem extra risico is zo onwaar als ik weet niet wat. We zitten midden in een pandemie, incluis Nederland. Zonder de genomen maatregelen waren de tot nu gevallen doden een factor x10 van wat we nu hebben. Dat zou een niveau zijn dat ons brengt op de Spaanse Griep.
  woensdag 29 april 2020 @ 16:09:10 #256
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192859740
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En die updates zouden dan toch bestaan uit: we aijn hard aan het werk, we hopen dat we nog dit jaar misschien wel iets hebben, maar het kan ook nog langer duren. x85 als er zoveel bedrijven mee bezig zijn.
Wel leuk is om daar achtergronden achter te zoeken, hoe worden medicijnen gemaakt, wat komt er bij kijken, waarom duurt het zo lang.

Wat niet leuk is, is het eeuwige 'kijk eens op de straten/ vraag tante sjaan/ we doen er lekker toch niks aan politiek / maar hou vol he' gecopy-paste wat iedere dag langs komt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 april 2020 @ 16:09:48 #257
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192859746
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:07 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Hoeveel kinderen zijn er dood door corona op hoeveel cases?

Je maakt het erger dan het is, of je maakt griep minder erg dan het is, 1 van de 2.
pi_192859750
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het complete leven ligt helemaal niet stil, hoe kom je daar toch telkens bij :')
:')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192859765
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is wat je typt hoor.. onderbouw dat eens dan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192859769
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk. Bezorgkoeriers bezorgen nog eten, bezorgdiensten bezorgen nog post, werknemers van bedrijven in verschillende sectoren werken nog, maar dan grotendeels thuis.

Moet ik nog even doorgaan?

Dat klinkt niet echt als een 'stilgevallen' economie.
pi_192859771
quote:
15s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:09 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Miniem extra risico is zo onwaar als ik weet niet wat. We zitten midden in een pandemie, incluis Nederland. Zonder de genomen maatregelen waren de tot nu gevallen doden een factor x10 van wat we nu hebben. Dat zou een niveau zijn dat ons brengt op de Spaanse Griep.
Dit is wel het meest idiote wat ik hier heb gelezen. Spaanse Griep, man man. :')
pi_192859775
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:03 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het leven wordt deels stilgezet om de instroom op de IC niet enorm te vergroten.

Al bijna 8 weken verder en nog steeds begrijpen sommige figuren er maar weinig van. Bijzonder is dat.
Dat snap ik, alleen zolang de IC genoeg capaciteit heeft voor een gegeven aantal nieuwe patiënten op de IC. Houdt dat gewoon in dat er capaciteit is om economisch pijnlijke maatregelen te versoepelen.
Dáár heb ik het over. Niet eens zozeer of je maar gewoon de doden moet accepteren.
Ik zeg alleen dat als je effectief niet eens meer mensen redt met je maatregelen maar wel de economie sloopt, dat dat irrationeel is.
pi_192859777
Ik vind het grappig om te zien hoeveel moeite sommigen er mee hebben om te accepteren dat de meerderheid van de besmettingen nou eenmaal in de 50/60+ categorie zitten. Wat is er zo erg aan om dat te zeggen? Bepaalde users denken dat gelijk staat aan een wil om ze op te offeren of zo. Er is best een mogelijkheid om de economie nog meer op te starten, maar om ook de risico groepen te beschermen. Tegelijkertijd moet er gewoon een stukje acceptatie komen. Mensen gaan nu eenmaal dood en dat is altijd verschrikkelijk; elke dood zou je willen voorkomen, maar dat kan niet ten koste van alles gaan imo. Geen hond die je hoort klagen wanneer er normaal oudere mensen dood gaan; en dat zal ook wel te voorkomen zijn in veel gevallen. Zelfde met mensen die doodgaan van andere leeftijden. Hoort er nou eenmaal bij.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2020 16:15:34 ]
pi_192859779
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:05 schreef Poem_ het volgende:

[..]

De economie krijgt ook een klap als de IC's het niet meer aan kunnen en mensen bij bosjes thuis sterven.
De economie heeft sowieso klappen te verduren ja. Alleen nu meer dan nodig opgelegd door de overheid.
En dat gebeurt nu al zonder dat de IC overbelast is of wordt.
pi_192859782
Weer minder mensen op de IC met Corona. Nu nog 804 mensen.

Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)sive-cares~a413ac64/
pi_192859788
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:09 schreef Markesh het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bang makerij, maar goed. We zullen zien als we hier allemaal afsterven op 11 mei, wanneer bijna alles weer open is. (Zwitserland)
pi_192859792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:11 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dit is wel het meest idiote wat ik hier heb gelezen. Spaanse Griep, man man. :')
Ja ja. Mijn quote pik je eruit van meest idiote wat hier de afgelopen tijd is gezegd. Ik lurkte hier een tijdje, en heb toch wat dingen voorbij zien komen, zelfs het afgelopen uur. Maar mijn post is het toppunt van idioterie.

Gast, het is goed met je.
pi_192859798
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:05 schreef Nia het volgende:
NS laat dinsdag een "1,5 meter afstand' testtrein rijden tussen Zwolle en Groningen: https://www.nu.nl/coronav(...)en-aan-politiek.html
Stoppen ze er ook besmette personen in zodat ze kunnen monitoren of dat besmettelijk is? :7
pi_192859812
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:06 schreef OProg het volgende:
Ik denk trouwens dat je met de cijfers uit het noorden wel aardig in kan schatten wat het verloop ga zijn als je de vruchten niet hoeft te plukken van massale evenementen als Carnaval. Dus dat soort massaliteit voorlopig niet doen is inderdaad een goed idee.
Daar zit wel wat in ja :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192859829
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:58 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Okay, dan zal Boeing en Airbus even naar moeten kijken wat er aan te doen is met ventilatie in een vliegtuig om aan te passen. Ik denk dat technisch wel mogelijk is... maar 1,5 meter in een vliegtuig is ondoenlijk. Ik denk dat droge lucht in het vliegtuig wel oorzaak kan zijn dat het virus sneller verspreidt.
Ik weet ook niet precies hoe het zit hoor, maar dat is wat iemand die er wel wat van wist vertelde. Lucht komt via het plafond naar binnen en gaat via de vloer weg. Luchtdruk is ook lager in een cabine en inderdaad erg droog, geen idee of dat veel of weinig invloed heeft.
pi_192859840
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:12 schreef kol7680 het volgende:
Weer minder mensen op de IC met Corona. Nu nog 804 mensen.

Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)sive-cares~a413ac64/
Beneden de 800 zitten ze toch weer op het niveau van januari?
  woensdag 29 april 2020 @ 16:17:40 #272
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192859843
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik neem het helemaal niet op voor die studies. Maar dezelfde kritische blik kun je toepassen op de studies die beweren dat mondkapjes per saldo wel een positief effect hebben.
Daar ben ik het mee eens (eerlijk gezegd heb ik nog geen studies gezien die een groot positief effect tonen). Ik heb vooral een probleem met deze zin in de summary: "the relevant known physics and biology, which I review, are such that masks and respirators should not work."

Ik zou zeggen dat de fysica, meer specifiek fluid dynamics, net argumenten geeft waarom maskers voor besmette dragers effectief zouden zijn, als zijn claim dat het vooral aerosols betreft zou kloppen. Zonder masker blaas je die deeltjes tot een meter ver, en door de intense menging met de omgevingslucht koelt de uitgeademde lucht af en blijft op dezelfde hoogte hangen. Met een masker is er weinig menging van de uitgeademde lucht, waardoor die "wolk" warmer is dan de omgevingslucht en door convectie meteen opstijgt (dat verschil in temperatuur voel je ook wanneer je op je hand blaast of met mond wijd open uitademt). Dan duurt het alvast langer vooraleer die deeltjes weer op een hoogte belanden waar ze ingeademd kunnen worden.
are we infinite or am I alone
  woensdag 29 april 2020 @ 16:17:55 #273
14505 OProg
A Life in Music
pi_192859847
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:09 schreef Markesh het volgende:
[ afbeelding ]

Een heel duidelijk verschil dus
En ongehoorde bullshitgrafiek omdat er bij de ene bij een groot deel van de bevolking al antistoffen, vaccinatie en immunuteit is en de andere nieuw is voor de hele popilatie.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192859848
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is wat je typt hoor.. onderbouw dat eens dan?
Dat is uiteindelijk hoe je voor jezelf leven definieert, maar voor mij neemt het kwaliteit van leven nogal af als ik thuis moet blijven en niet langs vrienden kan, niet welkom ben bij mijn ouders en 1.5 meter afstand moet houden van vrienden en familie zogezegd.

Afgezien van dat ik gewoon gek word van binnenzitten.
pi_192859851
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:11 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk. Bezorgkoeriers bezorgen nog eten, bezorgdiensten bezorgen nog post, werknemers van bedrijven in verschillende sectoren werken nog, maar dan grotendeels thuis.

Moet ik nog even doorgaan?

Dat klinkt niet echt als een 'stilgevallen' economie.
Nee dat draait, er staat ook veel stil wat onnodig stil staat.
Kappers, scholen, fysio's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')