abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192859540
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:53 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En het is dat idee waardoor we veel meer economische schade zullen oplopen dan Taiwan, Z Korea, Singapore, Hong Kong...
Dat idee van herd immunity moeten sommigen maar eens loslaten idd. Dan is de economische schade pas niet te overzien.
pi_192859547
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:46 schreef Momo het volgende:

[..]

90% is 60+ plus ja?
[ afbeelding ]
50+, dat stond ook in zijn tekst, als je leest en minder sensatie zoekt.
quote:
De overige 10 procent is jonger dan 50.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192859551
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:54 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik loop al even op deze aardbol en ken Niemand maar dan ook Niemand die op jongere leeftijd is overleden is aan griep. Ook nooit gehoord van vrienden, kennissen, collega's whatever dat er in hun kring een jongere was overleden aan griep

Corona daarin tegen wel...
Altijd goed anekdotisch bewijs. Ik ken iemand die aan griep is overleden op jonge leeftijd en niemand aan corona.
En nu?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 29 april 2020 @ 15:55:28 #229
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192859553
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:53 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

<20: 10
20-24: 10
25-29: 20
30-34: 30
35-39: 40
40-44: 60
45-49: 140
50-54: 220
55-59: 350
-----------------
880 onder de 60

60-64: 420
65-69: 480
70-74: 540
75-79: 310
80-84: 70
85-89: 20
>90: 10
----------------------
1780

Totaal 2660. Dat is zo'n 67%.

Nou dan liegt of de NOS of deze bron.

Kijk trouwens eens naar het aantal overledenen en de verdeling daarvan.
Deze bron is de FUCKING Stichting Nationale Intensive Care Evaluatie die om de paar uur deze grafieken üpdatet. :')
pi_192859567
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:55 schreef Momo het volgende:

[..]

Deze bron is de FUCKING Stichting Nationale Intensive Care Evaluatie die om de paar uur deze grafieken geüpdatet. :')
Dan nemen we die aan en de NOS niet. Ik ben voor. Dan is 67% 60+. En vrijwel alle doden vallen waar ook al weer precies?
pi_192859569
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:55 schreef Momo het volgende:

[..]

Deze bron is de FUCKING Stichting Nationale Intensive Care Evaluatie die om de paar uur deze grafieken geüpdatet. :')
Ja, fake news. Doet Trump ook altijd als ie door z'n argumenten heen is omdat ie geen gelijk heeft.
:')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192859578
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dan kijken wij naar hele andere cijfers. De cijfers op de website van stichting Nice bijgewerkt to vandaag laten echt iets heel anders zien. :')
Nou, goed teken, extra voorzichtigheid van risicogroepen heeft effect, groepsimmuniteit zal effectief opgebouwd worden bij niet-risicogroepen. Precies zoals gewenst.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192859579
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dan kijken wij naar hele andere cijfers. De cijfers op de website van stichting Nice bijgewerkt to vandaag laten echt iets heel anders zien. :')
Ik zie nu een fout van mij. Ook de NOS komt op ongeveer 70%. Het moet zijn 90% is 50+, niet 60+.
pi_192859588
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, fake news. Doet Trump ook altijd als ie door z'n argumenten heen is omdat ie geen gelijk heeft.
:')
Ik heb netjes de aantallen opgeteld en percentages erbij berekend hoor. :{

Met je TrUMpF :')
pi_192859595
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De enige reden dat de prognose van bezetting op dit moment gunstig is, is omdat er maatregelen zijn.
Waarbij niemand tegen maatregelen is, alleen waarbij mensen van mening zijn dat de afweging economie onterecht ondergesneeuwd is.
  woensdag 29 april 2020 @ 15:58:08 #236
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192859596
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Misschien in het begin wel. Volgens mij werkt de ventilatie in een vliegtuig ook van boven naar beneden, misschien dat daar nog wat mee mogelijk is. Zulke ventilatie zorgt er voor dat het niet makkelijk kan verspreiden.
Okay, dan zal Boeing en Airbus even naar moeten kijken wat er aan te doen is met ventilatie in een vliegtuig om aan te passen. Ik denk dat technisch wel mogelijk is... maar 1,5 meter in een vliegtuig is ondoenlijk. Ik denk dat droge lucht in het vliegtuig wel oorzaak kan zijn dat het virus sneller verspreidt.
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 29 april 2020 @ 15:58:13 #237
14505 OProg
A Life in Music
pi_192859599
quote:

[..]

Ik loop al even op deze aardbol en ken Niemand maar dan ook Niemand die op jongere leeftijd is overleden is aan griep. Ook nooit gehoord van vrienden, kennissen, collega's whatever dat er in hun kring een jongere was overleden aan griep

Ik dit leven in de omgeving al aan een ongeluk met medicijnen, borstkanker, verongelukt in het verkeer en gewoon dood neergevallen als gezonde mid dertiger.

Ik zeg niet dat je niet voorzichtig moet zijn ofzo, maar wel dat allemaal mensen elkaar nu gewoon gek aan het maken zijn met de risico's voor sommige groepen mensen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192859603
quote:

[..]

Meisje 11 sterft aan griep
https://m.hln.be/nina/fit(...)der-letten~a7f96ea8/

Kind 5 sterft aan griep
https://www.libelle.nl/le(...)overleden-griepprik/

Elk jaar zijn er wel wat te vinden, corona geloof ik 0 nog, van die leeftijd.
pi_192859624
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:47 schreef BoerHagenees het volgende:

[..]

De kans op overlijden door corona, direct of indirect, is natuurlijk wel een stuk groter voor deze groep.

En dat mensen een keer doodgaan klopt, maar is in deze discussie niet relevant, vind ik. Op basis daarvan kan je toch geen beleid voeren en denken dat we dan de maatregelen kunnen versoepelen want "dood is nou eenmaal onderdeel van het leven". Nee dat zou wat mij betreft onacceptabel zijn, en gelukkig ziet Rutte en het kabinet het ook zo. :)
Ik vind het gigantisch relevant hoe dodelijk iets wel niet is, we moeten dat risico namelijk gewoon lopen om normaal te kunnen leven, alleen nu wordt er opeens gezegd dat, vanwege een miniem extra risico om te sterven in een gegeven jaar van Corona, dat we het complete leven opeens stil moeten zetten.

Dat gaat nergens over.
pi_192859645
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind het gigantisch relevant hoe dodelijk iets wel niet is, we moeten dat risico namelijk gewoon lopen om normaal te kunnen leven, alleen nu wordt er opeens gezegd dat, vanwege een miniem extra risico om te sterven in een gegeven jaar van Corona, dat we het complete leven opeens stil moeten zetten.

Dat gaat nergens over.
Het complete leven ligt helemaal niet stil, hoe kom je daar toch telkens bij :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 29 april 2020 @ 16:02:46 #241
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192859649
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:55 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Altijd goed anekdotisch bewijs. Ik ken iemand die aan griep is overleden op jonge leeftijd en niemand aan corona.
En nu?
Verschil is dat jij dit waarschijnlijk ter plaatse verzint en ik niet.

Geef mij de cijfers maar eens hoeveel jonge mensen er jaarlijks aan griep overlijden in Nederland.
  woensdag 29 april 2020 @ 16:03:18 #242
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192859654
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 16:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat gaat nergens over.
Het leven wordt deels stilgezet om de instroom op de IC niet enorm te vergroten.

Al bijna 8 weken verder en nog steeds begrijpen sommige figuren er maar weinig van. Bijzonder is dat.
pi_192859657
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:50 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Inderdaad gaat iedereen het virus eens krijgen..... Maar dan voor veel mensen liever over 18 maanden als er dan hopelijk een vaccin is.
Dat haal je niet als je nu richting 7-10% gaat die het virus heeft gehad in anderhalve maand tijd.
En die mensen die zichzelf 1,5 jaar succesvol weten te isoleren weten dat niet minder of beter te doen als mensen het snel of langzaam krijgen.
  woensdag 29 april 2020 @ 16:05:08 #244
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_192859680
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarbij niemand tegen maatregelen is, alleen waarbij mensen van mening zijn dat de afweging economie onterecht ondergesneeuwd is.
De economie krijgt ook een klap als de IC's het niet meer aan kunnen en mensen bij bosjes thuis sterven.
pi_192859681
NS laat dinsdag een "1,5 meter afstand' testtrein rijden tussen Zwolle en Groningen: https://www.nu.nl/coronav(...)en-aan-politiek.html
pi_192859682
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

ludovico beweerde dat de IC-opnames 'veelal AOW-leeftijd' hadden. Dat is onjuist. AOW-leeftijd = 67+.

Verder beweerde er net nog iemand dat 90% 60+ was. Dat is ook onjuist.

Dat een meerderheid 60+ is, klopt inderdaad.
https://nos.nl/artikel/23(...)erwezen-naar-ic.html

quote:
Oudere met coronavirus minder vaak doorverwezen naar IC
Ouderen die ernstig ziek worden door het coronavirus worden minder snel doorverwezen naar de intensive care. Dat schrijft Trouw op basis van cijfers van de stichting Nationale Intensive Care Evaluatie (NICE).

Was in maart een op de drie coronapatiënten op de IC 70 jaar of ouder, nu is dat een op de vier. In maart was de grootste leeftijdsgroep op de IC die tussen de 70 en 75 jaar oud, nu zijn de meeste patiënten tussen de 60 en 65 jaar oud.

In een reactie nuanceert voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg de betekenis van de cijfers. "Als je naar de eerste twee weken van april kijkt en je zet die af tegen de situatie van maart, dat gaat het concreet om dertig mensen tussen de 70 en 90. Op tachtig IC's. Dat zijn heel kleine aantallen."

De daling duidt vermoedelijk niet op een afname van het aantal ouderen met corona, schrijft de krant. Zij worden waarschijnlijk vaker thuis behandeld. Kuipers: "Het gevoerde beleid zal hier waarschijnlijk een rol hebben gespeeld. We wisten in april meer van het virus dan in maart."

Geruststellend
Volgens Marcel Olde Rikkert, hoogleraar geriatrie in het Radboudumc in Nijmegen, wordt er nu scherper geselecteerd. "Zieke en kwetsbare ouderen blijven vaker thuis en krijgen daar eventueel zuurstof en medicijnen", zegt hij in Trouw.

De hoogleraar vindt het geruststellend dat het aantal ouderen op de IC's afneemt. "Een IC-opname is voor ouderen een grote aanslag en dan neemt de kans op overleving af. Dan is een behandeling thuis vaak geschikter en die kan ook minder eenzaam zijn." Hoeveel meer ouderen nu thuis sterven aan corona is niet bekend.

Duidelijk is wel dat de afname van het aantal ouderen de IC-afdelingen lucht heeft gegeven. "Eerder dan in bijvoorbeeld Spanje of Italië hebben we hier geconcludeerd dat een ziekenhuisopname voor ouderen onverstandig kan zijn", zegt Olde Rikkert. Het is alleen jammer dat we dat niet eerder hebben geconcludeerd, stelt hij. "Maar in een crisis tast je aanvankelijk in het duister, ik denk dat we net op tijd hebben geleerd wat het virus met mensen doet."
Dat kan natuurlijk ook wel voor scheve verhoudingen zorgen. Daarnaast willen sommigen ouderen niet eens naar de IC.
pi_192859684
quote:

[..]

https://upload.wikimedia.(...)rtality.svg?download
0,007 +0,003% doden zijn er aardig wat aan griep tussen de 0/15 jaar
https://nl.wikipedia.org/wiki/Griep
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  woensdag 29 april 2020 @ 16:05:28 #248
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192859688
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Meisje 11 sterft aan griep
https://m.hln.be/nina/fit(...)der-letten~a7f96ea8/

Kind 5 sterft aan griep
https://www.libelle.nl/le(...)overleden-griepprik/

Elk jaar zijn er wel wat te vinden, corona geloof ik 0 nog, van die leeftijd.
Twee kinderen dus te vinden bij je zoektocht op google.
En dat van jaren info op het net.
Hoelang hebben wij Corona?
Juist.
:)
pi_192859692
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

ludovico beweerde dat de IC-opnames 'veelal AOW-leeftijd' hadden. Dat is onjuist. AOW-leeftijd = 67+.

Verder beweerde er net nog iemand dat 90% 60+ was. Dat is ook onjuist.

Dat een meerderheid 60+ is, klopt inderdaad.
Ik zit hier niet om in semantische discussies te vervallen maar:

quote:
veelal

veelal bijwoordUitspraak: ['velɑl] in de meeste gevallen, grotendeels
Is meer dan 50% 67+? Okay top.
  woensdag 29 april 2020 @ 16:05:53 #250
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192859694
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 15:31 schreef zalkc het volgende:

[..]

Zoals dat er al een werkend vaccin voor Corona is bij apen?
Gooi daar eens wat achtergrond info over op ipv dat eeuwige mondkapjes/ hou vol gejammer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')