Altijd de cafe's of horeca er bij halen, terwijl de economische crisis veel verder gaan dat dat...quote:Op woensdag 29 april 2020 17:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er komen nog geen versoepelingen aan, dat heeft Grapperhaus gisteren weer duidelijk genoeg gemaakt. Leuk dat het daalt, maar als het weer begint te stijgen doordat iedereen weer de drukte opzoekt dan kun je weer overnieuw beginnen.
Ik ben het met je eens dat er een scenario moet komen en dat het goed zou zijn als de regering dat met ons zou delen, maar het zou echt een stuk schelen als ze zich niet dagelijks hoeven te verantwoorden dat de café's nog niet open gaan. Zo ver zijn we gewoon nog niet.
Dan heb je gewoon recht op WW. En werkgevers kunnen aanspraak maken op de NOW-regeling zodat doorbetaling wordt gegarandeerd. Dat je met een 0-urig contract geen inkomen meer hebt is vrij logisch, lijkt me. Waar heb je het allemaal over joh.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Uitzendkrachten en mensen met 0-uren contracten kunnen fluiten naar hun geld. Die worden gewoon ontslagen. Aflopende jaarcontracten worden worden niet verlengd.
dat hoeft helemaal niet....quote:Op woensdag 29 april 2020 17:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat je met een 0-urig contract geen inkomen meer hebt is vrij logisch, lijkt me.
Omdat we de maatregelen los gaan laten en Nederlanders minder gedisciplineerd met de regels om zullen gaan... de vraag is alleen of die tweede golf beheersbaar blijft.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bron, dat die tweede piek er gaat komen?
Niemand in Frankrijk is al die tijd buiten geweest volgens jou?quote:Op woensdag 29 april 2020 17:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wat denk je, hoe die mensen ziek worden in Frankrijk? Vertel me, want ze komen niet buiten, of die bejaarde op 1.5 afstand.
Lastig heh wetenschap.
ook dat hoeft helemaal niet. een 2de golf zie je voornamelijk na een lockdown, en die hebben wij niet.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Omdat we de maatregelen los gaan laten en Nederlanders minder gedisciplineerd met de regels om zullen gaan... de vraag is alleen of die tweede golf beheersbaar blijft.
Neehoor, komt echt een tering groot deel vna de doden uit verzorgingstehuizen en bejaardentehuizen....quote:Op woensdag 29 april 2020 17:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is het ergste geval in de VS, dan lijkt de kans dat Nederland een vergelijkbaar geval heeft vrij klein.
Dat is, samen met de kappers en de festivals en dergelijke, dan ook de enige sector die gesloten is door overheidsbeleid. De rest heeft te kampen met ver terugzakkende vraag, maar dat komt toch echt door een wereldwijd virus en niet door de adviezen van het OMT of de beslissingen van Rutte.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Altijd de cafe's of horeca er bij halen, terwijl de economische crisis veel verder gaan dat dat...
Waar is het bewijs dat het weer gaat stijgen als we alles weer gefaseerd open doen? Dit is helemaal niet zeker en niet te onderbouwen. Net als dat de dalingen te danken zijn aan de opgelegde maatregelen.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er komen nog geen versoepelingen aan, dat heeft Grapperhaus gisteren weer duidelijk genoeg gemaakt. Leuk dat het daalt, maar als het weer begint te stijgen doordat iedereen weer de drukte opzoekt dan kun je weer overnieuw beginnen.
Ik ben het met je eens dat er een scenario moet komen en dat het goed zou zijn als de regering dat met ons zou delen, maar het zou echt een stuk schelen als ze zich niet dagelijks hoeven te verantwoorden dat de café's nog niet open gaan. Zo ver zijn we gewoon nog niet.
laat maar zien dan....quote:Op woensdag 29 april 2020 17:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Met maatregelen of niet. Leg de grafiekjes van verschillende landen met het verloop besmettingen eens naast elkaar, en je ziet dat ze nagenoeg allemaal identiek zijn.
Omdat ze de zorgverleners eerst vakantie willen geven omdat een enkeling shifts heeft gemaakt van 14 uur?quote:Op woensdag 29 april 2020 17:07 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Waarom er nog niet tot versoepeling over wordt gegaan.
Wat begrijp jij niet aan het feit dat maatregelen het virus indammen?quote:Op woensdag 29 april 2020 17:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waar is het bewijs dat het weer gaat stijgen als we alles weer gefaseerd open doen? Dit is helemaal niet zeker en niet te onderbouwen. Net als dat de dalingen te danken zijn aan de opgelegde maatregelen.
Ik ben van mening dat het virus overal nagenoeg hetzelfde verloopt. Met maatregelen of niet. Leg de grafiekjes van verschillende landen met het verloop besmettingen eens naast elkaar, en je ziet dat ze nagenoeg allemaal identiek zijn.
Het lijkt er vooral op dat de mate van lockdown, van zeer streng (Spanje) tot zeer vrijblijvend (Nederland) vrij weinig invloed lijkt te hebben op het verloop. Maar alle landen die betrouwbare cijfers leveren doen aan social distancing, er is geen enkel land waar het business as usual is en de economie op alle cilinders draait. Het enige land dat volgens mij geen enkele maatregel neemt is Wit-Rusland. Ik ben dan ook wel benieuwd wat daar gebeurt, alleen moet je van een land met een geschifte dictator aan het roer geen betrouwbare cijfers verwachten.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waar is het bewijs dat het weer gaat stijgen als we alles weer gefaseerd open doen? Dit is helemaal niet zeker en niet te onderbouwen. Net als dat de dalingen te danken zijn aan de opgelegde maatregelen.
Ik ben van mening dat het virus overal nagenoeg hetzelfde verloopt. Met maatregelen of niet. Leg de grafiekjes van verschillende landen met het verloop besmettingen eens naast elkaar, en je ziet dat ze nagenoeg allemaal identiek zijn.
Bijstand. Als je niet aan de wekeneis voor de WW voldoet.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Uitzendkrachten en mensen met 0-uren contracten kunnen fluiten naar hun geld. Die worden gewoon ontslagen.
WW.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Aflopende jaarcontracten worden worden niet verlengd.
De meeste mensen hier die willen dat "de economie weer open gaat" willen gewoon in de lente en de zomer ongegeneerd op een terrasje in de zon hun biertje drinken, naar de discotheek, hun jonko roken in de coffeeshop met hun matties en naar een muziekfestival.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Altijd de cafe's of horeca er bij halen, terwijl de economische crisis veel verder gaan dat dat...
Dit kun jij gewoon zelf opzoeken. En weet je stiekem ook wel.quote:
ik vrees dat we die iet te zien krijgen...quote:
Zolang Rutte het letterlijk heeft over "een virus wat kan overspringen" gaat dat echt niet veranderen.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:04 schreef Jed1Gam het volgende:
Wat de grap is met die 1.5m. Ik hoest en loop verder, dat virus drijft mee in de lucht (binnenruimte in veel geconcentreerder toestand) en de andere loopt er doorheen.
Die maatregelen gaan er van uit dat het virus springt als een kikker, 3 meter
Daarom helpen die mondkapjes enkel voor de mensen die zelf besmet zijn (ook al ze het niet weten, zie Azië), ze verspreiden het zodoende minder.
Andersom niet, dan wordt je namelijk alsnog geraakt in je ogen.
quote:Op woensdag 29 april 2020 17:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat ze de zorgverleners eerst vakantie willen geven omdat een enkeling shifts heeft gemaakt van 14 uur?
Dat zal allemaal wel, maar als ik de discipline van risicogroepen overschat, dan zijn die toch al ten dode opgeschreven.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jij overschat de discipline van de gemiddelde Nederlander in mijn ogen. Neemt niet weg dat we er toch met zijn allen doorheen moeten, maar die tweede piek gaat er echt wel komen.
nee hoor, en als hjet zo makkelijk is, kan jij het ook.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit kun jij gewoon zelf opzoeken. En weet je stiekem ook wel.
Er zijn al talloze simulaties hoe dat virus door de lucht beweegt, zelfs 1 van TU Eindhoven, waar ik zelf ook heb gestudeerdquote:Op woensdag 29 april 2020 17:20 schreef Markesh het volgende:
[..]
Niemand in Frankrijk is al die tijd buiten geweest volgens jou?
Waarom heb je het specifiek over Frankrijk? Is daar een reden toe?
Voor mij is de wetenschap niet lastig. Voor jou wel maar dat was mij al duidelijk
Ah, ja dat die daling is ingezet komt doordat het virus langzaam wat betreft besmettingsgraad is gemuteerd van hoog naar laag. Goed verhaal ja.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik heb hem vandaag nog niet voorbij zien komen, bedankt. Geweldig; al dat generaliseren en denken voor anderen. De meeste mensen die het over de economie hebben denken juist aan de vergaande gevolgen. Moeilijk om te accepteren, I know.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:25 schreef Salina het volgende:
De meeste mensen hier die willen dat "de economie weer open gaat" willen gewoon in de lente en de zomer ongegeneerd op een terrasje in de zon hun biertje drinken, naar de discotheek, hun jonko roken in de coffeeshop met hun matties en naar een muziekfestival.
Dat noemen ze dan "economie".
Oke dus jij wilt iedereen in de WW of bijstand hebben? En dit stimuleer jij? We kunnen beter mensen aan het werk hebben dan in de sociale uitkeringen.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:25 schreef Salina het volgende:
[..]
Bijstand. Als je niet aan de wekeneis voor de WW voldoet.
[..]
WW.
[..]
De meeste mensen hier die willen dat "de economie weer open gaat" willen gewoon in de lente en de zomer ongegeneerd op een terrasje in de zon hun biertje drinken, naar de discotheek, hun jonko roken in de coffeeshop met hun matties en naar een muziekfestival.
Dat noemen ze dan "economie".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |