Klopt, maar ik reageer op mensen die stellen "dat ze opeens zonder inkomen zitten".quote:Op woensdag 29 april 2020 17:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Bijstand krijg je niet als je partner inkomen heeft.
Is toch zuur als je een koopwoning hebt en ineens een inkomen moet missen.
Ik merk er niets van in dit topic. Het gaat alleen maar over café's en restaurants zowat.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb hem vandaag nog niet voorbij zien komen, bedankt. Geweldig; al dat generaliseren en denken voor anderen. De meeste mensen die het over de economie hebben denken juist aan de vergaande gevolgen. Moeilijk om te accepteren, I know.
dankzij Chinaquote:Op woensdag 29 april 2020 17:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik vind het gek dat er hier over "kampen" gepraat wordt, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje waar we liever niet in hadden willen zitten.
En niet alleen Nederlandse navelstaarders, de hele wereld. Als je nu Schiphol open gooit, waar wil je dan heen vliegen? Met de trein kom je zonder ontheffing niet eens België in.
Ik heb een huis in Frankrijk, maar ik betwijfel of ik daar dit jaar nog zal komen, al betreur ik het nu bitter dat ik in februari niet na het afsluiten van het water ook de kranen heb opengezet en antivries in het toilet heb gegooid, en dat ik de luiken bij de bovenramen niet heb dichtgedaan omdat ik hoopte het dan in de meivakantie als ik erheen ging, warmer in huis zou zijn.
Ik volg dus op de voet wat Frankrijk doet, maar ik ben blij dat ik er nu niet zit. Daar zijn ze pas echt streng en onbuigzaam. Mensen worden in hun dooie piere-eentje opgepakt en gearresteerd op plekken waar de gendarmerie met een helicopter of boot moet komen, met drones worden ze opgespoord.
nee joh, het gaat om echt veel meer dan de horeca... soms kom je hier positieve mensen tegen, soms doemdenkers, soms rivm bashers, soms rivm fans, soms realisten, soms bnwers en soms mensen die vinden dat hun rechten worden geschonden..... Het komt zo met vlagen en een mening is aanstekelijk voor de vele meelopers hier.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:47 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik merk er niets van in dit topic. Het gaat alleen maar over café's en restaurants zowat.
Zeg ik dat? Dat ik dat wil?quote:Op woensdag 29 april 2020 17:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Oke dus jij wilt iedereen in de WW of bijstand hebben? En dit stimuleer jij? We kunnen beter mensen aan het werk hebben dan in de sociale uitkeringen.
Die mensen die stellen dat ze ineens zonder inkomen zitten, zitten ook zonder inkomen. Niet alle stellen hebben een en/of rekening, en bij je partner gaan schooien om boodschappengeld vindt niet iedereen leuk.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Klopt, maar ik reageer op mensen die stellen "dat ze opeens zonder inkomen zitten".
Dat is dus niet zo. En ja, als je partner inkomsten heeft of je hebt een koophuis dan ben je de sjaak, met de regels hier in NL.
ik moet wel lachen om deze onzin.....quote:Op woensdag 29 april 2020 17:50 schreef Salina het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Dat ik dat wil?
Nee toch? Precies, dat dacht ik.
Het is niet ideaal, WW of bijstand, maar de notie dat mensen "zonder inkomen komen te zitten" is gewoon niet correct. Voor bedrijven heb je de NOW, voor zelfstandigen de TOZO.
Het is allemaal niet tof, deze crisis, maar er zijn financieel en economisch echt wel ergere dingen hoor. En ja, ik heb zelf ook ooit bijstand gehad en meerdere keren WW. Voor je dat er bij gaat slepen.
Jawel, binnenblijven.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:51 schreef Ven1972 het volgende:
Jullie kunnen echt niets aan doen om de overheid te dwingen om regeltjes versoepelen...
met de scholen sluiten is het wel gelukt.. dus waarom zou het nite weer kunnen?quote:Op woensdag 29 april 2020 17:51 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen. jullie zeuren nog steeds over versoepelingen van de maatregelen, maar dat helpt echt niet... Jullie kunnen echt niets aan doen om de overheid te dwingen om regeltjes versoepelen... Ik word echt zat van! We moeten het nog volhouden voor anderen en hele lieve mooie zorgwerkers.
En voor de ontslagen horecamedewerker die geen recht op ww of bijstand heeft?quote:Op woensdag 29 april 2020 17:50 schreef Salina het volgende:
[..]
Het is niet ideaal, WW of bijstand, maar de notie dat mensen "zonder inkomen komen te zitten" is gewoon niet correct. Voor bedrijven heb je de NOW, voor zelfstandigen de TOZO.
Ach kom nou, er is nu opeens een doelstelling dat de IC net zo leeg moet zijn als voor de corona crisis. Dat gaat nergens over, er zijn urgentere zaken in de samenleving op dit moment.quote:
nee hoorquote:Op woensdag 29 april 2020 17:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ach kom nou, er is nu opeens een doelstelling dat de IC net zo leeg moet zijn als voor de corona crisis.
Ja dat is ook kleine kans op dat het weer kan... ze willen echt geen risico nemen!quote:Op woensdag 29 april 2020 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
met de scholen sluiten is het wel gelukt.. dus waarom zou het nite weer kunnen?
Bron?quote:Op woensdag 29 april 2020 17:29 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het gaat nu net een week of 2 de goede kant op.
Er is niemand in Nederland die nergens recht op heeft zonder geld zit. Niemand.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:53 schreef Gia het volgende:
[..]
En voor de ontslagen horecamedewerker die geen recht op ww of bijstand heeft?
Welke onzin?quote:Op woensdag 29 april 2020 17:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik moet wel lachen om deze onzin.....
dat niemand geen inkomen heeft. Dat is pertinente onzin.quote:
nog meer onzinquote:Op woensdag 29 april 2020 17:58 schreef Salina het volgende:
Er is niemand in Nederland die nergens recht op heeft zonder geld zit. Niemand.
Ik ontvang geen NOW regeling van mijn werkgever, noch krijg ik bijstand of WW. Zonder inkomen dus. Hou mij in leven van een DUO lening.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:50 schreef Salina het volgende:
[..]
Het is allemaal niet tof, deze crisis, maar er zijn financieel en economisch echt wel ergere dingen hoor. En ja, ik heb zelf ook ooit bijstand gehad en meerdere keren WW. Voor je dat er bij gaat slepen.
Valt best mee hoor die onvoorspelbaarheid. Kijk maar naar die cijfers.quote:Op woensdag 29 april 2020 17:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij hebt liever een lange termijn stappenplan?
En wat als dat straks niet haalbaar blijkt te zijn?
Demonstraties met borden dat Rutte een leugenaar is die zijn beloftes niet nakomt.
Nee, niks stappenplan. Gewoon besluiten op het moment dat het kan. Regeren is vooruitzien, klopt, maar dit virus is onvoorspelbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |