abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192860946
Ik vind het gek dat er hier over "kampen" gepraat wordt, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje waar we liever niet in hadden willen zitten.

En niet alleen Nederlandse navelstaarders, de hele wereld. Als je nu Schiphol open gooit, waar wil je dan heen vliegen? Met de trein kom je zonder ontheffing niet eens België in.
Ik heb een huis in Frankrijk, maar ik betwijfel of ik daar dit jaar nog zal komen, al betreur ik het nu bitter dat ik in februari niet na het afsluiten van het water ook de kranen heb opengezet en antivries in het toilet heb gegooid, en dat ik de luiken bij de bovenramen niet heb dichtgedaan omdat ik hoopte het dan in de meivakantie als ik erheen ging, warmer in huis zou zijn.

Ik volg dus op de voet wat Frankrijk doet, maar ik ben blij dat ik er nu niet zit. Daar zijn ze pas echt streng en onbuigzaam. Mensen worden in hun dooie piere-eentje opgepakt en gearresteerd op plekken waar de gendarmerie met een helicopter of boot moet komen, met drones worden ze opgespoord.
pi_192860955
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Bijstand krijg je niet als je partner inkomen heeft.
Is toch zuur als je een koopwoning hebt en ineens een inkomen moet missen.
Klopt, maar ik reageer op mensen die stellen "dat ze opeens zonder inkomen zitten".

Dat is dus niet zo. En ja, als je partner inkomsten heeft of je hebt een koophuis dan ben je de sjaak, met de regels hier in NL.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192860987
quote:
7s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb hem vandaag nog niet voorbij zien komen, bedankt. Geweldig; al dat generaliseren en denken voor anderen. De meeste mensen die het over de economie hebben denken juist aan de vergaande gevolgen. Moeilijk om te accepteren, I know.
Ik merk er niets van in dit topic. Het gaat alleen maar over café's en restaurants zowat.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 29 april 2020 @ 17:48:18 #104
3542 Gia
User under construction
pi_192861003
Tja, je hebt aan de ene kant de schreeuwers om versoepeling, of in elk geval een belofte voor een einddatum.

En aan de andere kant de realisten.
pi_192861023
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik vind het gek dat er hier over "kampen" gepraat wordt, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje waar we liever niet in hadden willen zitten.

En niet alleen Nederlandse navelstaarders, de hele wereld. Als je nu Schiphol open gooit, waar wil je dan heen vliegen? Met de trein kom je zonder ontheffing niet eens België in.
Ik heb een huis in Frankrijk, maar ik betwijfel of ik daar dit jaar nog zal komen, al betreur ik het nu bitter dat ik in februari niet na het afsluiten van het water ook de kranen heb opengezet en antivries in het toilet heb gegooid, en dat ik de luiken bij de bovenramen niet heb dichtgedaan omdat ik hoopte het dan in de meivakantie als ik erheen ging, warmer in huis zou zijn.

Ik volg dus op de voet wat Frankrijk doet, maar ik ben blij dat ik er nu niet zit. Daar zijn ze pas echt streng en onbuigzaam. Mensen worden in hun dooie piere-eentje opgepakt en gearresteerd op plekken waar de gendarmerie met een helicopter of boot moet komen, met drones worden ze opgespoord.
dankzij China :(
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_192861032
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:47 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik merk er niets van in dit topic. Het gaat alleen maar over café's en restaurants zowat.
nee joh, het gaat om echt veel meer dan de horeca... soms kom je hier positieve mensen tegen, soms doemdenkers, soms rivm bashers, soms rivm fans, soms realisten, soms bnwers en soms mensen die vinden dat hun rechten worden geschonden..... Het komt zo met vlagen en een mening is aanstekelijk voor de vele meelopers hier.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192861052
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Oke dus jij wilt iedereen in de WW of bijstand hebben? En dit stimuleer jij? We kunnen beter mensen aan het werk hebben dan in de sociale uitkeringen.
Zeg ik dat? Dat ik dat wil?

Nee toch? Precies, dat dacht ik.

Het is niet ideaal, WW of bijstand, maar de notie dat mensen "zonder inkomen komen te zitten" is gewoon niet correct. Voor bedrijven heb je de NOW, voor zelfstandigen de TOZO.

Het is allemaal niet tof, deze crisis, maar er zijn financieel en economisch echt wel ergere dingen hoor. En ja, ik heb zelf ook ooit bijstand gehad en meerdere keren WW. Voor je dat er bij gaat slepen. ;)
  woensdag 29 april 2020 @ 17:51:04 #108
3542 Gia
User under construction
pi_192861054
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:46 schreef Salina het volgende:

[..]

Klopt, maar ik reageer op mensen die stellen "dat ze opeens zonder inkomen zitten".

Dat is dus niet zo. En ja, als je partner inkomsten heeft of je hebt een koophuis dan ben je de sjaak, met de regels hier in NL.
Die mensen die stellen dat ze ineens zonder inkomen zitten, zitten ook zonder inkomen. Niet alle stellen hebben een en/of rekening, en bij je partner gaan schooien om boodschappengeld vindt niet iedereen leuk.

Kan me best voorstellen dat die mensen wanhopig zijn.
pi_192861065
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:50 schreef Salina het volgende:

[..]

Het is niet ideaal, WW of bijstand, maar de notie dat mensen "zonder inkomen komen te zitten" is gewoon niet correct. Voor bedrijven heb je de NOW, voor zelfstandigen de TOZO.

Het is allemaal niet tof, deze crisis, maar er zijn financieel en economisch echt wel ergere dingen hoor. En ja, ik heb zelf ook ooit bijstand gehad en meerdere keren WW. Voor je dat er bij gaat slepen. ;)
ik moet wel lachen om deze onzin.....
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 29 april 2020 @ 17:51:52 #110
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192861067
Mensen. jullie zeuren nog steeds over versoepelingen van de maatregelen, maar dat helpt echt niet... Jullie kunnen echt niets aan doen om de overheid te dwingen om regeltjes versoepelen... Ik word echt zat van! We moeten het nog volhouden voor anderen en hele lieve mooie zorgwerkers.
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 29 april 2020 @ 17:52:26 #111
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192861075
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:51 schreef Ven1972 het volgende:
Jullie kunnen echt niets aan doen om de overheid te dwingen om regeltjes versoepelen...
Jawel, binnenblijven.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 29 april 2020 @ 17:52:47 #112
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192861081
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:52 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Jawel, binnenblijven.
Zeker dus dat bedoel ik ook.
pi_192861087
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:51 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen. jullie zeuren nog steeds over versoepelingen van de maatregelen, maar dat helpt echt niet... Jullie kunnen echt niets aan doen om de overheid te dwingen om regeltjes versoepelen... Ik word echt zat van! We moeten het nog volhouden voor anderen en hele lieve mooie zorgwerkers.
met de scholen sluiten is het wel gelukt.. dus waarom zou het nite weer kunnen?
  woensdag 29 april 2020 @ 17:53:07 #114
3542 Gia
User under construction
pi_192861088
quote:

[..]

En voor de ontslagen horecamedewerker die geen recht op ww of bijstand heeft?
pi_192861090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:25 schreef Poem_ het volgende:

[..]

:')
Ach kom nou, er is nu opeens een doelstelling dat de IC net zo leeg moet zijn als voor de corona crisis. Dat gaat nergens over, er zijn urgentere zaken in de samenleving op dit moment.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192861097
quote:
13s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ach kom nou, er is nu opeens een doelstelling dat de IC net zo leeg moet zijn als voor de corona crisis.
nee hoor
  woensdag 29 april 2020 @ 17:53:49 #117
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192861101
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

met de scholen sluiten is het wel gelukt.. dus waarom zou het nite weer kunnen?
Ja dat is ook kleine kans op dat het weer kan... ze willen echt geen risico nemen!
pi_192861110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:29 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het gaat nu net een week of 2 de goede kant op.
Bron?
Daily deaths is al een maand stabiel. Een dikke week idd gewoon laag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192861167
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:53 schreef Gia het volgende:

[..]

En voor de ontslagen horecamedewerker die geen recht op ww of bijstand heeft?
Er is niemand in Nederland die nergens recht op heeft zonder geld zit. Niemand.

Als je via kantonrechter of UWV bent "ontslagen" (contract ontbonden), heb je recht op WW. Voldoe je niet aan de daarvoor geldende eisen, heb je recht op bijstand. Heb je een koophuis/overwaarde en.of partner met inkomsten, dan heb je geen recht op bijstand maar dan geldt dus het gezamenlijke inkomen.

Ben je ontslagen door eigen toedoen? Zorg dat dat de volgende keer niet meer gebeurd (verwijtbaar werkloos = geen recht op WW).

Heb je geen recht op bijstand (omdat: partner met inkomsten) en is je partner niet bereid jou wat boodschappengeld te geven of te zorgen voor de gezamenlijke boodschappen? Zoek een andere partner, deze is het blijkbaar niet waard.

Ik snap dat het in bepaalde situaties vervelend is, maar nogmaals, er zijn ergere dingen op de wereld.

Daarnaast kun je nog spelen met de nodige toeslagen, bijzondere bijstand, etcetera.
pi_192861192
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ik moet wel lachen om deze onzin.....
Welke onzin?
pi_192861200
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 18:00 schreef Salina het volgende:

[..]

Welke onzin?
dat niemand geen inkomen heeft. Dat is pertinente onzin.
pi_192861211
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:58 schreef Salina het volgende:
Er is niemand in Nederland die nergens recht op heeft zonder geld zit. Niemand.
nog meer onzin _O-
  woensdag 29 april 2020 @ 18:01:11 #123
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192861214
Hugo de Jonge bij de persconferentie. #mondkapjesgenot
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192861236
quote:

[..]

Ik ontvang geen NOW regeling van mijn werkgever, noch krijg ik bijstand of WW. Zonder inkomen dus. Hou mij in leven van een DUO lening.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_192861254
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 17:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij hebt liever een lange termijn stappenplan?

En wat als dat straks niet haalbaar blijkt te zijn?
Demonstraties met borden dat Rutte een leugenaar is die zijn beloftes niet nakomt.

Nee, niks stappenplan. Gewoon besluiten op het moment dat het kan. Regeren is vooruitzien, klopt, maar dit virus is onvoorspelbaar.
Valt best mee hoor die onvoorspelbaarheid. Kijk maar naar die cijfers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')