abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 mei 2020 @ 16:38:59 #201
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_192996541
dus de hoeder van de Nederlandse cultuur gaat het in stand houden van cultureel erfgoed dus de nek opdraaien
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 mei 2020 @ 16:40:56 #202
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_192996586
wel mooi dat FVD 50% duurzame energie wil in Brabant
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_192996642
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:38 schreef rubbereend het volgende:
dus de hoeder van de Nederlandse cultuur gaat het in stand houden van cultureel erfgoed dus de nek opdraaien
Cultuursubsidies gaan vrijwel geheel naar de linkse elite die de echte kunst wil vervangen door identiteitsloze producties die ver weg staan van de Gewone Echte Nederlander. Mis je dus niks aan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_192996663
Ik wist trouwens niet dat sport ook al een linkse hobby was.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Games donderdag 7 mei 2020 @ 16:49:52 #205
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_192996747
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:45 schreef Monolith het volgende:
Ik wist trouwens niet dat sport ook al een linkse hobby was.
Hoeven al die zolderrukkende incels met overgewicht zich niet meer zo'n zorgen te maken dat Chad er beter uitziet dan hen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_192996774
quote:
10s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:40 schreef rubbereend het volgende:
wel mooi dat FVD 50% duurzame energie wil in Brabant
zeker helemaal verassend dat dat dus meer is dan landelijk waar voor 25% gaan
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 mei 2020 @ 16:51:07 #207
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_192996782


resultaat, Brabant wil meer dan de landelijke doelen qua energietransitie :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:51:36 #208
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_192996794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 15:20 schreef Selqae het volgende:
FVDNoordBrabant twitterde op donderdag 07-05-2020 om 13:58:10 Fantastisch nieuws: Forum voor Democratie gaat meebesturen in de Provincie Noord-Brabant! Forum heeft een bindend correctief referendum binnengehaald, we verwelkomen kernenergie en doen niet mee aan de waanzin rond biomassa. ⤵️ #FVD #Brabant https://t.co/XvpzO8YX0S https://t.co/3YRrfRqCtO reageer retweet
De campagne om FvD niet te laten meeregeren in Brabant heeft niet gewerkt.
Ik verheug me in ieder geval op de zure columns en opiniestukjes morgen in de landelijke dagbladen.
Zullen we een wedje leggen? Als er concreet werk gemaakt wordt van het produceren van kernenergie in Brabant, denk aan een akkoord voor de bouw van een centrale, binnen deze termijn van FvD krijg jij van mij 1000 euro en als er geen enkele concrete stap wordt genomen hierin krijg ik er van jou 20.
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 mei 2020 @ 16:54:08 #209
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_192996847
remcodb twitterde op donderdag 07-05-2020 om 15:54:23 Gedeputeerde Staten gaat ook gewoon alle windmolens neerzetten zoals die in 2013 in het Energieakkoord zijn afgesproken. Aan het plaatsen van extra windmolens 'valt niet te ontkomen' schrijft het college, om de eigen 2030-doelstelling te halen. 4/ reageer retweet
_O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_192996898
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:51 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]

resultaat, Brabant wil meer dan de landelijke doelen qua energietransitie :D
:D .
I´m back.
  donderdag 7 mei 2020 @ 16:58:59 #211
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_192996950
quote:
6s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Cultuursubsidies gaan vrijwel geheel naar de linkse elite die de echte kunst wil vervangen door identiteitsloze producties die ver weg staan van de Gewone Echte Nederlander. Mis je dus niks aan.
“ When I hear the word culture, I reach for my gun”

:r
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_192996984
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zullen we een wedje leggen? Als er concreet werk gemaakt wordt van het produceren van kernenergie in Brabant, denk aan een akkoord voor de bouw van een centrale, binnen deze termijn van FvD krijg jij van mij 1000 euro en als er geen enkele concrete stap wordt genomen hierin krijg ik er van jou 20.
:?
In het akkoord staat alleen dat ze gaan onderzoeken of het gebruik van thorium mogelijk is.
Er wordt helemaal niet gesproken over concrete plannen voor de bouw van een kerncentrale, en al helemaal niet binnen deze termijn. Als het onderzoek over thorium een positieve uitkomst heeft zal FvD ongetwijfeld met concrete plannen komen, maar daar zijn we nog lang niet.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  donderdag 7 mei 2020 @ 17:01:14 #213
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_192997015
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 17:00 schreef Selqae het volgende:

[..]

:?
In het akkoord staat alleen dat ze gaan onderzoeken of het gebruik van thorium mogelijk is.
Er wordt helemaal niet gesproken over concrete plannen voor de bouw van een kerncentrale, en al helemaal niet binnen deze termijn. Als het onderzoek over thorium een positieve uitkomst heeft zal FvD ongetwijfeld met concrete plannen komen, maar daar zijn we nog lang niet.
Dan zijn we het eens, mooi.

Klinkt leuk voor de buhne, maar daar gaat natuurlijk nooit iets concreets van komen
Laffe huichelaar
pi_192997472
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 17:00 schreef Selqae het volgende:
In het akkoord staat alleen dat ze gaan onderzoeken of het gebruik van thorium mogelijk is.
Er wordt helemaal niet gesproken over concrete plannen voor de bouw van een kerncentrale, en al helemaal niet binnen deze termijn. Als het onderzoek over thorium een positieve uitkomst heeft zal FvD ongetwijfeld met concrete plannen komen, maar daar zijn we nog lang niet.
dus het is een wassen neus. Als FvD dit zelf als grote winstpunt communiceert dan weet je dat ze erg weinig binnen hebben gehaald.

_O- _O-
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_192997498
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:51 schreef rubbereend het volgende:
[ afbeelding ]

resultaat, Brabant wil meer dan de landelijke doelen qua energietransitie :D
Beetje zoals met Wilders toen vlak na de verkiezingen van 2010, geloof ik.
Was hij de verkiezingen ingegaan met de leuze pensioenleeftijd mag absoluut niet worden aangetast, 65 jaar = 65 jaar. Veel mensen op hem gestemd, mooie uitslag, mede om dat soort dingen.
Eerste vraag na de verkiezingsuitslag bij de NOS: ...en meneer Wilders blijft de pensioenleeftijd op 65 of valt er over verhoging te praten?
Antwoord Wilders: daar valt over te praten... |:( .
_O- .
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 mei 2020 @ 18:08:49 #216
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_192998379
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 17:00 schreef Selqae het volgende:

[..]

:?
In het akkoord staat alleen dat ze gaan onderzoeken of het gebruik van thorium mogelijk is.
Er wordt helemaal niet gesproken over concrete plannen voor de bouw van een kerncentrale, en al helemaal niet binnen deze termijn. Als het onderzoek over thorium een positieve uitkomst heeft zal FvD ongetwijfeld met concrete plannen komen, maar daar zijn we nog lang niet.
dat in een akkoord zetten is puur voor de bühne, want de verwachting is echt dat als het al lukt het pas in 2050 kan. Met dat soort utopische zinnen kan je voor iedere partij wel wat wenselijks erin zetten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 7 mei 2020 @ 18:18:19 #217
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192998536
Oef na mot te hebben gemaakt met TPO en Geenstijl komt er nu ook een einde aan de samenwerking met Ongehoord Nederland?

HesselinkStijn twitterde op donderdag 07-05-2020 om 18:08:57 Advies aan @OmroepON: trek de stekker er maar uit. https://t.co/wkUGocHCjF reageer retweet
Blijft enkel hun eigen huiswebsite DDS nog over.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_192998833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 18:18 schreef gniffie het volgende:
Oef na mot te hebben gemaakt met TPO en Geenstijl komt er nu ook een einde aan de samenwerking met Ongehoord Nederland?

HesselinkStijn twitterde op donderdag 07-05-2020 om 18:08:57 Advies aan @:OmroepON: trek de stekker er maar uit. https://t.co/wkUGocHCjF reageer retweet
Blijft enkel hun eigen huiswebsite DDS nog over.
Het was al een tijdje oorverdovend stil rondom deze club ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_192998969
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 15:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je grote vriend retweet een engnek die de media wil vervangen, beste WS. Dat neigt in mijn optiek toch echt naar de mond snoeren.
Vind je Noam Chomski ook een engnek? Of de mensen van FTM? Er is al lang wat mis met de Amerikaanse media en ook alweer tijdje met de Nederlandse media.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 14:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Juist ja, hoe dan? Je wordt met de dag radicaler. :)
Neem nou deze NRC-journaliste bijvoorbeeld
https://www.volkskrant.nl(...)isch-beter~b3e035a5/
Haar oude standpunt was niet simplistisch, ze was toen nog integer. Nu is ze gewoon een van de vele journalisten die macht toejuicht met valse argumenten. Een van de velen die geen kik geeft als de EU een plan maakt om journalisten de maat te gaan nemen. Een van de velen die het prima vindt dat het partijkartel een verdrag ondertekent waarin wordt afgesproken dat regeringen media gaan bewerken om positief te berichten. Een van de velen die ineens de Amerikaanse veiligheidsdiensten op hun blauwe ogen vertrouwt omdat ze met leugens en bedrog Trump een hak zetten. Een van de vele journalisten die oorverdovend stil is wanneer de tech bedrijven de ene na de andere onwelgevallige mening verwijderen en de meninggever deplatformen. Een van de vele journalisten die zwijgt over de repressie van meningen in de UK (police coming to check your thinking) en Duitsland. Als het maar meningen zijn waar ze het toch niet mee eens zijn, nee, en dan maar zeuren over Polen en Hongarije.

Dus de vraag hoe wij deze propagandamachine vervangen door journalistiek lijkt mij heel legitiem.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 16:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ah, ze verwelkomen kernenergie vanuit de provinciale staten in Brabant. Gaan ze met de pet rond in Eindhoven om een centraletje te bekostigen?
Ze kunnen natuurlijk ook gewoon de stroom voor Tesla's, 2300kg in 3 seconden naar de honderd voor het milieu, uit Frankrijk blijven halen. Dat hele klimaatakkoord gaat er toch alleen maar om dat de vergroening zuiver boekhoudkundig is en de burger opdraait voor de vervuiling van het bedrijfsleven.

Maar nog niet zo heel lang geleden was het probleem met het FvD nog dat je in de politiek compromissen moet sluiten, alsof dat het partijkartel met zijn kartelpraktijken verdedigde. Nu sluit het FvD compromissen (zonder zich bij het kartel te voegen) en nou is het weer niet goed? Jullie moeten wel een keer beslissen wat je nou wil.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192999039
Ja leuk, wat heeft dat te maken met kernenergie in Brabant?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192999467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vind je Noam Chomski ook een engnek? Of de mensen van FTM? Er is al lang wat mis met de Amerikaanse media en ook alweer tijdje met de Nederlandse media.
Er is dan ook niets mis met kritiek uiten op 'de media'. Ook staat het een ieder vrij om een eigen, concurrerend medium op poten te zetten. Ga vooral je gang.

Maar die Dinoush pleit voor het vervangen van de media. En gezien zijn repertoire bedoelt hij dat agressief. Hij vindt letterlijk dat bepaalde media vervangen dienen te worden (lees: de mond snoeren).

Media zoals GeenStijl en De Dagelijkse Standaard zijn ook niet mijn ding, maar ik zou ze niet willen vervangen. Als er een lezerspubliek voor is, dan hebben ze bestaansrecht. Wel zal ik kritiek uiten als ze in mijn ogen leugens verspreiden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192999716
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:

Neem nou deze NRC-journaliste bijvoorbeeld
https://www.volkskrant.nl(...)isch-beter~b3e035a5/
Haar oude standpunt was niet simplistisch, ze was toen nog integer. Nu is ze gewoon een van de vele journalisten die macht toejuicht met valse argumenten.
Heel bijzonder dat je voor haar invult dat ze de macht toejuicht. Ze geeft nota bene voorbeelden van politieke leiders (je weet wel, de macht) die sociale media misbruiken om desinformatie te verspreiden.

Wist niet dat jij dergelijke openlijke kritiek op Erdogan en Bolsenaro beschouwt als de macht 'toejuichen'.

Ze schrijft ook nergens dat je onze leiders blind moet vertrouwen. In plaats daarvan verhaalt ze heel genuanceerd over dat sociale media niet per se heeft geleid tot een betere wereld waarin iedereen toegang heeft tot betrouwbare informatie.

Nergens zegt ze dat ze sociale media aan banden wil leggen. Ze constateert slechts.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192999946
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 18:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Nu sluit het FvD compromissen ([zonder zich bij het kartel te voegen) en nou is het weer niet goed? Jullie moeten wel een keer beslissen wat je nou wil.
LOL Als er ergens een voorbeeld bestaat van je "bij het kartel voegen" dan is het wel forum van Democratie tijdens de coalitievorming in brabant. in ruil voor 2 baantjes als gedeputeerde en wat nietszeggende toezeggingen (kernenergie onderzoeken, bindend referendum wat grondwettelijke niet kan, en roepen dat biomassacentrales niet de voorkeur hebben) steunt FvD nu gewoon VVD en CDA beleid in brabant. wat dus verder gaat dan het beleid in Den Haag.

en het mooiste is ook nog dat de portefeuilles die de FvD gedeputeerde hebben gekregen precies op die gebieden liggen waar de FvD bakzeil heeft gehaald. energie en milieu. waardoor deze gedeputeerde nu allemaal beleid moeten gaan uitvoeren waar hun partij in principe tegen is. CDA en VVD lachen zich de ballen uit hun broek met hoe makkelijk ze het FvD onschadelijk hebben gemaakt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 mei 2020 @ 19:39:20 #224
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193000028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:35 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

LOL Als er ergens een voorbeeld bestaat van je "bij het kartel voegen" dan is het wel forum van Democratie tijdens de coalitievorming in brabant. in ruil voor 2 baantjes als gedeputeerde en wat nietszeggende toezeggingen (kernenergie onderzoeken, bindend referendum wat grondwettelijke niet kan, en roepen dat biomassacentrales niet de voorkeur hebben) steunt FvD nu gewoon VVD en CDA beleid in brabant. wat dus verder gaat dan het beleid in Den Haag.

en het mooiste is ook nog dat de portefeuilles die de FvD gedeputeerde hebben gekregen precies op die gebieden liggen waar de FvD bakzeil heeft gehaald. energie en milieu. waardoor deze gedeputeerde nu allemaal beleid moeten gaan uitvoeren waar hun partij in principe tegen is. CDA en VVD lachen zich de ballen uit hun broek met hoe makkelijk ze het FvD onschadelijk hebben gemaakt.
vergeet niet, geen windmolens, maar ze komen er wel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193001927
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heel bijzonder dat je voor haar invult dat ze de macht toejuicht. Ze geeft nota bene voorbeelden van politieke leiders (je weet wel, de macht) die sociale media misbruiken om desinformatie te verspreiden.

Wist niet dat jij dergelijke openlijke kritiek op Erdogan en Bolsenaro beschouwt als de macht 'toejuichen'.
Selectieve kritiek ja.

quote:
Ze schrijft ook nergens dat je onze leiders blind moet vertrouwen. In plaats daarvan verhaalt ze heel genuanceerd over dat sociale media niet per se heeft geleid tot een betere wereld waarin iedereen toegang heeft tot betrouwbare informatie.
Ze blijft opzettelijk vaag, maar dat is wat anders dan genuanceerd.

quote:
‘In Nederland was voor mij het Oekraïne-referendum in 2016 een kantelpunt en dat kwam door de macht van de sociale media. Als ik probeerde uit te leggen dat het hele referendum flauwekul was omdat de situatie veel complexer was dan ‘ja’ of ‘nee’, werd dat weggevaagd door rechtse rakkers. Kennis van zaken had geen enkel effect. Dat was voor mij een hard ontwaken: willen mensen wel weten hoe het zit? En bestaat er überhaupt een waarheid? Met deze vragen worstelt de journalistiek nog steeds.’
Zij worstel blijkbaar niet met die vraag, maar weet al dat zij het bij het juiste eind en het volk is te dom. Bovendien geeft ze zelf desinformatie. De situatie was helemaal niet complexer dan 'ja' of 'nee' tegen het verdrag zeggen. Dat moesten de regering en de kamerleden ook.

quote:
Nergens zegt ze dat ze sociale media aan banden wil leggen. Ze constateert slechts.
quote:
Professioneel gesproken is een medium als Twitter voor mij een belangrijke informatiebron, niet te vergelijken met de Russische Pravda waaruit ik eind jaren tachtig mijn informatie moest putten. Nu moeten we nog leren ermee om te gaan.
Ik niet hoor. En ik ben niet eens professioneel. Hondenfluitjes heten dat toch tegenwoordig?

quote:
Belangrijker dan vrijheid van informatie is het
Dat is een heftige uitspraak, in vage bewoordingen maar niet genuanceerd.

quote:
bij jongeren onderscheidingsvermogen te kweken: hoe kun je zin van onzin onderscheiden? Niet het verschijnsel is nieuw, maar wel de omvang. De informatiestroom moet niet ontaarden in het tegenwoordig veel gebezigde standpunt: de waarheid is ook maar een mening. Dat is het dilemma.’
Nee, de media zullen wel even vertellen wat de waarheid is. Nee, de waarheid is geen mening, maar wat de waarheid is, is dat per definitie wel.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is dan ook niets mis met kritiek uiten op 'de media'. Ook staat het een ieder vrij om een eigen, concurrerend medium op poten te zetten. Ga vooral je gang.

Maar die Dinoush pleit voor het vervangen van de media. En gezien zijn repertoire bedoelt hij dat agressief. Hij vindt letterlijk dat bepaalde media vervangen dienen te worden (lees: de mond snoeren).

Media zoals GeenStijl en De Dagelijkse Standaard zijn ook niet mijn ding, maar ik zou ze niet willen vervangen. Als er een lezerspubliek voor is, dan hebben ze bestaansrecht. Wel zal ik kritiek uiten als ze in mijn ogen leugens verspreiden.
Nu haal je twee dingen door elkaar. Media die aan verslaggeving doen en een bepaalde signatuur hebben enerzijds, en media die niet meer aan verslaggeving doen maar hun mening opdringen door verslaggeving voor te wenden.

Ik ken de man verder niet, maar het lijkt mij een goede zaak dat media als CNN en MSNBC en Fox vervangen worden door journalistieke media. Alleen is de vraag wel hoe. Laat dat nou net de vraag in de tweet zijn. Tweede vraag is waarmee je die vervangt.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:35 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

LOL Als er ergens een voorbeeld bestaat van je "bij het kartel voegen" dan is het wel forum van Democratie tijdens de coalitievorming in brabant. in ruil voor 2 baantjes als gedeputeerde en wat nietszeggende toezeggingen (kernenergie onderzoeken, bindend referendum wat grondwettelijke niet kan, en roepen dat biomassacentrales niet de voorkeur hebben) steunt FvD nu gewoon VVD en CDA beleid in brabant. wat dus verder gaat dan het beleid in Den Haag.
Nee, de misvatting was dat het partijkartel en politiek partijen die compromissen sluiten hetzelfde zijn, en het FvD dus geen compromissen zou kunnen sluiten. Dat blijkt het FvD wel te kunnen, maar ze zitten nog steeds niet in het kartel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')