abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192780791

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192780806
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

te hoog CO2 gehalte, kunnen die filters niet aan
Je zou eens kunnen proberen om voor de verandering wat meer te plaatsen dan een ongefundeerde one-liner.

Probeer het eens met een gedegen bronvermelding.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192780819
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:59 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Misschien moeten we dan GPS gebruiken in plaats van bluetooth.
Dat lijkt me privacygevoeliger, omdat een GPS met exacte locaties werkt.
pi_192780844
Volgens RTLNieuws adverteren kappers op Marktplaats en Facebook. zelf zie ik die advertenties niet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)psalon-boete-kapsel-
covid-19-corona-coronavirus
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:05:23 #5
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192780864
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Heel lastig zeker, maar werken met coronaapps wordt steeds ingewikkelder denk ik. Het is beste dat we met zijn allen moeten wachten op een vaccin.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192780876
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:05 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Heel lastig zeker, maar werken met coronaapps wordt steeds ingewikkelder denk ik. Het is beste dat we met zijn allen moeten wachten op een vaccin.
Klopt. Ik denk dat hele app-verhaal in duigen gaat vallen. Hoofdzakelijk omdat de bevolking (in mijn ogen te) wantrouwend is.
pi_192780894
Cbs: sterfte door corona neemt af, ook in verpleeghuizen. Bron; nos
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:10:35 #8
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192780941
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik zag het net ja. Gunstig.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:11:02 #9
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192780945
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt. Ik denk dat hele app-verhaal in duigen gaat vallen. Hoofdzakelijk omdat de bevolking (in mijn ogen te) wantrouwend is.
OP vrijwillige basis krijg je in elk geval nooit voldoende draagvlak en dus bereik.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:11:12 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192780949
quote:
Maar nog steeds een sterke oversterfte. Goed, beide lag in de lijn der verwachting.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:11:16 #11
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192780951
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mee eens, ik heb gevoel dat ze te haast hebben gemaakt met die hele app-verhaal. Dat gaat nooit goed werken.... vraagt altijd om problemen. Als je app zo gebruikt, maakt dan melding van: er is een persoon besmet met corona, en vraagt men een afstand van 1,5 meter bewaren.... en piept naar een andere mobiel van iemand anders: huh, heb ik corona? Wel nee, dat kan haast niet.... werkt gewoon echt niet hoor.
pi_192780959
quote:
kan je ADO straks toch nog in de kkd gaan kijken na de zomer!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:11:52 #13
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192780961
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:11 schreef hooibaal het volgende:

[..]

OP vrijwillige basis krijg je in elk geval nooit voldoende draagvlak en dus bereik.
Precies. Dat is het waar we nu mee moeten doen.
pi_192780973
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:11 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Mee eens, ik heb gevoel dat ze te haast hebben gemaakt met die hele app-verhaal. Dat gaat nooit goed werken.... vraagt altijd om problemen. Als je app zo gebruikt, maakt dan melding van: er is een persoon besmet met corona, en vraagt men een afstand van 1,5 meter bewaren.... en piept naar een andere mobiel van iemand anders: huh, heb ik corona? Wel nee, dat kan haast niet.... werkt gewoon echt niet hoor.
In Engeland willen ze er ook aan beginnen. En op zoek nu naar 18.000 mensen die bij gaan houden wie met wie in contact is gekomen etc. :’)
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:14:07 #15
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192780992
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:12 schreef RipCity het volgende:

[..]

In Engeland willen ze er ook aan beginnen. En op zoek nu naar 18.000 mensen die bij gaan houden wie met wie in contact is gekomen etc. :’)
Dat is heleboel werk waar ze goed mee bezig zijn in vele maanden en kost men veel werk....
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:18:10 #16
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192781030
Weet jullie wat ik op AD heb gelezen.... een werkgever mag niemand temperaturen op lichaamstemperatuur....

Bedrijven en instellingen willen, in hun pogingen het coronavirus buiten te houden, soms de temperatuur van personeel of bezoekers meten. ,,Maar", zegt de Autoriteit Persoonsgegevens, ,,dat mag niet zomaar". De lichaamstemperatuur als indicator voor het besmetting met het virus zegt iets over iemands gezondheid. Voor verwerking van die gegevens bestaan strenge regels. Alleen artsen mogen dat. Werkgevers niet. Om toestemming vragen lijkt een oplossing, maar mag ook niet.

Een werknemer of bezoeker kan zich onder druk gezet voelen en voelt zich dan niet vrij om 'nee' te zeggen. ,,We willen niet wakker worden in een samenleving met een soort Chinese toestanden, waarin de werkgever voortdurend met je meekijkt en zelfs je zorggegevens kan inzien en daaraan allerlei consequenties kan verbinden", zegt Aleid Wolfsen, voorzitter de privacywaakhond van de overheid.

Bron AD.nl

Maar misschien moeten ze een bedrijfsverpleegkundige inhuren voor zo'n taak laten doen bij de werknemers. Dan kan ze medewerkers in gaten houden of ze misschien wel een koorts kunnen krijgen.
pi_192781034
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:11 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Mwa, ik denk dat ze onderschat hebben hoeveel weerstand er komt. Ik lees hier continu dat men betrokken wil zijn bij het proces (en vandaag nog het geneuzel dat men niet als kind behandeld wil worden). Dan wordt men een keer vroegtijdig betrokken en dan krijg je het gezeur dat het slecht uitgedachte en onontwikkelde ideeën zijn. Kom op mensen, wat is het nou? 8)7

Ook de mensen die zeiden (en zeggen) dat de app er 'koste wat kost' moe(s)t komen... dan heb je echt niet geluisterd naar wat er daadwerkelijk gezegd is.
pi_192781054
De ultieme vraag blijft natuurlijk wat een app precies zou moeten doen en in welke gevallen. Dat is nou precies het stadium waar we in zitten en waarover we in principe (bij wijze van) allemaal mee mogen denken.
pi_192781061
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mwa, ik denk dat ze onderschat hebben hoeveel weerstand er komt. Ik lees hier continu dat men betrokken wil zijn bij het proces (en vandaag nog het geneuzel dat men niet als kind behandeld wil worden). Dan wordt men een keer vroegtijdig betrokken en dan krijg je het gezeur dat het slecht uitgedachte en onontwikkelde ideeën zijn. Kom op mensen, wat is het nou? 8)7

Ook de mensen die zeiden (en zeggen) dat de app er 'koste wat kost' moe(s)t komen... dan heb je echt niet geluisterd naar wat er daadwerkelijk gezegd is.
Experts: 'De app moet en zal er komen.'

https://www.volkskrant.nl(...)is-gekomen~bb4d99bd/
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:22:08 #20
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192781079
Weken 11 t/m 16: 25568 doden (week 15: 4937, week 16: 4313). Vorig jaar: 18122
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1586035610783

verschil: 7446
are we infinite or am I alone
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:22:24 #21
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192781083
quote:

[..]

Ja dat is het, maar vele "experts" denken altijd beter te weten dan een onbekwame man of vrouw, sterker nog... ze zijn nog wel onbetrouwbaar als je met hun zaken doet... alles voor centjes eigenlijk. En proberen ze ook hiermee veel indruk maken dat het wel veilig is en makkelijk te gebruiken is... maar no way, minister de Jonge en zijn ambtenaren zijn verstandig bezig... Maar privacywaakhonden hebben ook een zegje gedaan over die apps.... het was ook van te voren bekend dat het niet veilig was.
pi_192781084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Experts: 'De app moet en zal er komen.'

https://www.volkskrant.nl(...)is-gekomen~bb4d99bd/
Mooie, vage quote die totaal niet strookt met alle antwoorden die er bij herhaling vanuit het ministerie zijn gekomen.
pi_192781088
Bluetoothuitvinder: Gebruik bluetooth voor corona-app 'niet erg nauwkeurig'
https://www.nu.nl/tech/60(...)-erg-nauwkeurig.html
pi_192781101
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mooie, vage quote die totaal niet strookt met alle antwoorden die er bij herhaling vanuit het ministerie zijn gekomen.
Ik quote hier gewoon het artikel, wat een expert zegt die in het proces betrokken is; is niks vaags aan. Ze moeten nu die app, omdat de buren het ook hebben.
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:24:42 #25
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192781110
België:
quote:
Zeker 190 mensen zijn donderdag gestorven aan covid-19. Maar het sterftecijfer in de Vlaamse woonzorgcentra zit daar niet bij, wegens een technische storing. 210 nieuwe patiënten zijn opgenomen in het ziekenhuis. 'Het aantal opnames en besmettingen moeten verder dalen, ook als we een aantal maatregelen versoepelen.'

Er zijn de afgelopen 24 uur 210 nieuwe patiënten opgenomen, 322 mensen hebben het ziekenhuis verlaten. In totaal liggen 4.355 patiënten in het ziekenhuis, een daling met 172. Er liggen nog 972 patiënten op intensieve zorg, een daling met 23. Nog 681 mensen worden beademd.

190 nieuwe sterfgevallen zijn gemeld, maar dat is zonder rapportering van het aantal doden in de Vlaamse woonzorgcentra. Er was een technisch probleem. Van de 190 doden, vielen er 91 in het ziekenhuis, 97 mensen zijn in de Brusselse en Waalse woonzorgcentra gestorven.
are we infinite or am I alone
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:25:59 #26
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192781124
Dat wordt, denk ik, over een tijdje weer een parlementaire enquête gehouden over corona... waar men alle zaken aan bod komen... en sterker nog er zullen wel koppen gaan vallen als de crisis voorbij is. En zeker moeten we werken aan een goede en duidelijke gezondheidscrisisdraaiboek.
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:26:13 #27
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192781128
quote:

[..]

Het is niet zo zwart wit als je het stelt, je kan best je proces op orde hebben en mensen erbij betrekken.

De broncode van 6 van de 7 apps was niet eens openbaar terwijl dat wel een voorwaarde was. Bij de app waarbij die wel openbaar was, bleek er een datalek in te zitten. _O-

De code van Accenture is er trouwens nu nog steeds niet, reken maar dat die alleen een mooi verhaal hadden en nu snel even wat in elkaar flansen.
https://www.rijksoverheid(...)s-app/app-informatie

Kan best dat het te vroeg was hoor, maar dat KPMG, de landsadvocaat en de Autoriteit Persoonsgegevens er voor Jan Lul naar hebben gekeken omdat ze niet voldoende informatie hadden doet toch ontzettend amateuristisch aan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:27:29 #28
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192781139
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je zou eens kunnen proberen om voor de verandering wat meer te plaatsen dan een ongefundeerde one-liner.

Probeer het eens met een gedegen bronvermelding.
mijzelf, heb vaker gevlogen, jij niet?
pi_192781182
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:22 schreef crystal_meth het volgende:

+40% dus - dat is echt aanzienlijk!

Die beelden van Amsterdamse veerponten overigens :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192781195
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:31 schreef THEFXR het volgende:
wat een kutland is het toch ook!, mag je als thuiszorg nog niet eens een mondkapje opzetten ter preventie, want richtlijnen RIVM.
Waarom mag dat niet?
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:36:24 #31
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192781211
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:33 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Waarom mag dat niet?
dat is een goeie, gecreëerde schaarste? zorgvuldige besmetting? eigenwijze RIVM?
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:39:07 #32
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192781247
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

+40% dus - dat is echt aanzienlijk!

Die beelden van Amsterdamse veerponten overigens :')
In België was de oversterfte in week 15 87%. Dan valt de Nederlandse oversterfte nog relatief mee.
pi_192781278
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nog niet nee. Maar vergeleken met hun buurlanden doen ze het slecht cijfermatig gezien. En ze hebben nog geen knik gemaakt. Terwijl ze wel ontzettend dunbevolkt zijn. Lijkt me niet echt een argument om hun aanpak dan maar te volgen.
Wat is "slecht" meer besmettingen is slecht? Uiteindelijk krijgen we het allemaal.
Pas als er fricties komen bij de capaciteit van de zorg of als je minder goed risicogroepen isoleert tot moment beschikbaarheid vaccin krijg je er pas extra doden van.

Dat isoleren lijkt me overigens op de korte termijn veel succesvoller te doen dan op de lange termijn dus het kan zomaar doden schelen om er zo snel mogelijk doorheen te stormen.
Hoewel de reguliere zorg ook gewoon door moet natuurlijk, maar het zou niet meer dan terecht zijn dat de zorg een groot offer brengt voor de samenleving en daar ook gewoon door de samenleving door wordt beloond, kan allemaal vrijwillig natuurlijk.

Maar we zijn met miljarden aan het smijten dus waarom niet een 50k bonus voor de mensen in de zorg, dat kost echt een fractie van het geld wat we nu wegsmijten door de economie te slopen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192781300
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Alsof mensen nu al niet massaal "gevolgd" worden door o.a. Google, ook al heeft men de instellingen uit staan.

Ben ook benieuwd hoeveel mensen niet standaard GPS hebben aan staan. Zijn daar cijfers over?
pi_192781311
https://esb.nu/blog/20059695/we-kunnen-nu-gaan-rekenen-aan-corona

En de mensen die overlijden zijn ook nog in 90+% van de gevallen mensen met andere ziektes onder de leden. Dus doe de kansen nog maar /10 voor gezonde mensen.

Aan een goede griep gaan dezelfde mensen ook ten onder. Misschien een factor 5-10 minder maar dat is het dan ook wel. Geen zaken waarvoor je voor gezonde mensen de maatschappij op slot zet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192781312
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:39 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

In België was de oversterfte in week 15 87%. Dan valt de Nederlandse oversterfte nog relatief mee.
Klopt
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192781348
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:46 schreef ludovico het volgende:
https://esb.nu/blog/20059695/we-kunnen-nu-gaan-rekenen-aan-corona

[ afbeelding ]
En de mensen die overlijden zijn ook nog in 90+% van de gevallen mensen met andere ziektes onder de leden. Dus doe de kansen nog maar /10 voor gezonde mensen.

Aan een goede griep gaan dezelfde mensen ook ten onder. Misschien een factor 5-10 minder maar dat is het dan ook wel. Geen zaken waarvoor je voor gezonde mensen de maatschappij op slot zet.
Als je dit leest zijn we ontzettend dom bezig inderdaad. Zelfs 200.000 doden extra rechtvaardigt deze economische capitulatie niet.
pi_192781352
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:22 schreef crystal_meth het volgende:

Niet echt eerlijk imo. 2019 was een heel mild jaar. Pak deze van 2018 erbij en je zit dat het verschil erg hard daalt.

En nog maar nauwelijks aanwezig is (als je de 1ste 3 maanden van het jaar pakt)
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 12:52:31 #39
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_192781356
F.K.A. SuperwormJim
pi_192781383
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

man, man, leer eens lezen waar hert over gaat, maakt niet uit waar die kapjes vandaan komen, RIVM verbiedt het! #maffia
Waar staat dat het verboden is? Kan het niet vinden via Google
pi_192781388
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:51 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als je dit leest zijn we ontzettend dom bezig inderdaad. Zelfs 200.000 doden extra rechtvaardigt deze economische capitulatie niet.
Virologen schatten zelf 50-100k doden als je niks doet. :+ Wat een ondenkbaar scenario is.
  vrijdag 24 april 2020 @ 13:01:51 #42
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192781444
Lekkere cijfers uit Spanje en België weer qua besmettingen :N
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 24 april 2020 @ 13:02:31 #43
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192781447
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:55 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Waar staat dat het verboden is? Kan het niet vinden via Google
alleen bij symptomen klant, anders niet
https://lci.rivm.nl/covid-19/PBMbuitenziekenhuis
  Spellchecker vrijdag 24 april 2020 @ 13:02:38 #44
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192781448
quote:
De reizigers én het personeel.
  vrijdag 24 april 2020 @ 13:04:05 #45
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192781459
quote:
Gevalletje verkeerd uitgerust en geïnstrueerd personeel. Geef die lui gewoon een handteller en een max aantal opvarenden.

Overduidelijke dagjesmensen zouden wmb gewoon geweigerd moeten worden, fiets je maar een paar kilometer om met je racefiets.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192781461
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:01 schreef Enchanter het volgende:
Lekkere cijfers uit Spanje en België weer qua besmettingen :N
Bedankt voor het noemen van de cijfers of het posten van een bron :p
  vrijdag 24 april 2020 @ 13:04:52 #47
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192781471
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 13:04 schreef wpor het volgende:

[..]

Bedankt voor het noemen van de cijfers of het posten van een bron :p
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Ik ben inmiddels overleden
pi_192781504
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:23 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik quote hier gewoon het artikel, wat een expert zegt die in het proces betrokken is; is niks vaags aan. Ze moeten nu die app, omdat de buren het ook hebben.
"een expert", nee, dat is inderdaad heel goed to-the-point en totaal niet vaag.

Ik vertrouw liever een primaire bron (en die hebben bij herhaling benadrukt dat de app er niet noodzakelijkerwijs komt) dan een niet-nader gespecificeerde "expert" die een gevoel uitdrukt. Wat bovendien nog eens vermeld wordt in een krantenartikel, dus eigenlijk een tertiaire bron.
  vrijdag 24 april 2020 @ 13:08:33 #49
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192781514
quote:
Blijft toch bijzonder dat China opeens nog maar negende staat op basis van officiële cijfers..
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 24 april 2020 @ 13:08:49 #50
12221 Tijn