abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192775981
Ik hoop vooral dat de scholen geen variërende openings- en sluitingstijden gaan hanteren. Dan zijn we aardig de klos als onze kinderen in verschillende 'ploegen' terechtkomen. Denk aan kind 1 wegbrengen, naar huis gaan, kind 2 wegbrengen, naar huis gaan, kind 1 ophalen, naar huis gaan, kind 2 ophalen, naar huis gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192775988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar wat is precies het probleem daarvan?

Ik snap het argument van kruisende ouders ook niet, want er zit een lunchuur tussen.
Ja, lees dit artikel ff.

https://www.tubantia.nl/b(...)gn=socialsharing_web
Noot noot.
pi_192775993
quote:
15s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:39 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoop vooral dat de scholen geen variërende openings- en sluitingstijden gaan hanteren. Dan zijn we aardig de klos als onze kinderen in verschillende 'ploegen' terechtkomen. Denk aan kind 1 wegbrengen, naar huis gaan, kind 2 wegbrengen, naar huis gaan, kind 1 ophalen, naar huis gaan, kind 2 ophalen, naar huis gaan.
Het zal vast geen dictaat zijn, toch? Komende weken in overleg hoe het moet?
pi_192775999
quote:
Wij hebben er wel voor gezorgd dat alle kinderen uit 1 gezin dezelfde dagdelen naar school gaan.
Noot noot.
pi_192776003
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het zal vast geen dictaat zijn, toch? Komende weken in overleg hoe het moet?
We krijgen morgen een e-mail met de plannen. Het zal mij benieuwen. Uiteindelijk is het gedoe voor ons ondergeschikt aan het gedoe voor de leerkrachten.
pi_192776006
quote:
19s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:40 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Wij hebben er wel voor gezorgd dat alle kinderen uit 1 gezin dezelfde dagdelen naar school gaan.
pi_192776023
quote:
Heb ik gelezen en ik zie het probleem niet zo. Het enige wat ik lees is dat:
- ouders onnodig tijd kwijt zijn aan het ophalen van hun kind midden op de dag
De meeste ouders van kinderen op de basisschool wonen vlakbij, dus dat kost je even een paar minuten, ja, dat klopt. Is dat nou onoverkomelijk? Dan lunch je even vijf minuten korter.

- er onnodige verplaatsingen plaatsvinden
Kan ik me ergens wil in vinden, maar tegelijkertijd moet het makkelijk mogelijk zijn om op de grote schoolpleinen als ouders uit elkaar te gaan staan. Lijkt me eerder een logistiek vraagstuk, en niet bepaald eentje die lastig op te lossen is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192776024
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat gaat er daar slecht dan? IC's overbeladen?
Het aantal gevallen en doden stijgt lineair door. Dat zie je niet in de buurlanden, of in Nederland. Wij hebben duidelijk een knik in de verspreiding gelegd. Als ze op deze voet verder gaan lijkt een overbeladen zorgstelsel me niet ver weg daar.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 23 april 2020 @ 23:43:34 #284
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192776036
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:30 schreef Arkai het volgende:

[..]

Erogenics interpreteert wetenschappelijke artikelen vaak wel heel losjes inderdaad maar ze hebben er verder geen commercieel belang bij om zaken anders te doen weergeven dan ze daadwerkelijk zijn. Als je de artikelen kritisch leest dan is het helemaal geen verkeerde site.
Ik zou primair naar je huisarts luisteren en vwb de eigen gezondheid geen bewijskracht ontlenen aan welk smartass-artikel dan ook.
Hooguit als zg. "kennis" om je huisarts mee te impressen...... en als die zegt nu is het genoeg met je dwaas gelul... gedwee je kop houden en dan slikken of stikken.

Zo werkt die van mij tenminste... we kennen elkaar al een tijdje, een gepassioneerde "hufter" eerste klas :7 en nog geen reden gehad, laat staan durf gehad te wisselen. :P ...

Bij mij gaat ook BullShitRadar af wanneer "reclame" vertelt dat ik een probleem hebt en laat nu net zij mij, belangeloos beter willen gaan maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192776047
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het aantal gevallen en doden stijgt lineair door. Dat zie je niet in de buurlanden, of in Nederland. Wij hebben duidelijk een knik in de verspreiding gelegd. Als ze op deze voet verder gaan lijkt een overbeladen zorgstelsel me niet ver weg daar.
Nou ze zijn al een maand bezig of meer dus zo out of control lijkt het allemaal niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192776059
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:42 schreef DireStraits7 het volgende:

Kan ik me ergens wil in vinden, maar tegelijkertijd moet het makkelijk mogelijk zijn om op de grote schoolpleinen als ouders uit elkaar te gaan staan. Lijkt me eerder een logistiek vraagstuk, en niet bepaald eentje die lastig op te lossen is.
Bij jongere kinderen lijkt dat me lastiger (denk groep 1-2). Mijn dochter heeft lang verlatingsangst gehad en het zou een ramp zijn geweest om afscheid van d'r te moeten nemen op het schoolplein. Maar goed, dat komt ook weer niet bij zoveel kinderen voor vanaf groep 3.
pi_192776073
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:45 schreef Claudia_x het volgende:
Bij jongere kinderen lijkt dat me lastiger (denk groep 1-2). Mijn dochter heeft lang verlatingsangst gehad en het zou een ramp zijn geweest om afscheid van d'r te moeten nemen op het schoolplein.
Bovendien gaat dat probleem blijven ongeacht hoe je de halve dagen verdeelt. Uiteindelijk is dat, zoals ook in reguliere tijden, een kwestie van wennen voor het kind.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192776082
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik zou primair naar je huisarts luisteren en vwb de eigen gezondheid geen bewijskracht ontlenen aan welk smartass-artikel dan ook.
Hooguit als zg. "kennis" om je huisarts mee te impressen...... en als die zegt nu is het genoeg met je dwaas gelul... gedwee je kop houden en dan slikken of stikken.

Zo werkt die van mij tenminste... we kennen elkaar al een tijdje, een gepassioneerde "hufter" eerste klas :7 en nog geen reden gehad, laat staan durf gehad te wisselen. :P ...

Bij mij gaat ook BullShitRadar af wanneer "reclame" vertelt dat ik een probleem hebt en laat nu net zij mij, belangeloos beter willen gaan maken.
Zo'n huisarts zou ik niet hoeven. Die van mij moedigt googelen aan. We doen het zelfs wel eens samen. (En ik slik ook trouw vitamine D.)
pi_192776087
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou ze zijn al een maand bezig of meer dus zo out of control lijkt het allemaal niet.
Nog niet nee. Maar vergeleken met hun buurlanden doen ze het slecht cijfermatig gezien. En ze hebben nog geen knik gemaakt. Terwijl ze wel ontzettend dunbevolkt zijn. Lijkt me niet echt een argument om hun aanpak dan maar te volgen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 23 april 2020 @ 23:48:26 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_192776094
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Heb ik gelezen en ik zie het probleem niet zo. Het enige wat ik lees is dat:
- ouders onnodig tijd kwijt zijn aan het ophalen van hun kind midden op de dag
De meeste ouders van kinderen op de basisschool wonen vlakbij, dus dat kost je even een paar minuten, ja, dat klopt. Is dat nou onoverkomelijk? Dan lunch je even vijf minuten korter.

Hoe ga je met halve shifts aansluiten op de bso’s? Je kind heeft de ochtendshift, moet je die dan eerst ophalen om 2u later weer naar de bso te brengen?

Overigens woon ik 5 km van de basisschool...
  donderdag 23 april 2020 @ 23:49:13 #291
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_192776106
The Donald legt de stand van zaken weer uitéén:

pi_192776122
quote:
6s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:49 schreef MissionPhailed het volgende:
The Donald legt de stand van zaken weer uitéén:

Hoe mensen naar die man luisteren zonder dat ze een herseninfarct oplopen of hun oren gaan bloeden blijft een raadsel.
pi_192776137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Hoe ga je met halve shifts aansluiten op de bso’s? Je kind heeft de ochtendshift, moet je die dan eerst ophalen om 2u later weer naar de bso te brengen?
Ik zou zeggen: eigen keus.

quote:
Overigens woon ik 5 km van de basisschool...
Die je in normale tijden ook al iedere dag af moest leggen, dus wat verandert er dan? Behalve dan dat het nu rond de lunch moet i.p.v. 's ochtends/'s middags (afhankelijk welke shift je hebt).
pi_192776179
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:52 schreef DireStraits7 het volgende:

Die je in normale tijden ook al iedere dag af moest leggen, dus wat verandert er dan? Behalve dan dat het nu rond de lunch moet i.p.v. 's ochtends/'s middags (afhankelijk welke shift je hebt).
Het is beperkender dan je denkt. Je kunt niet echt vroeg beginnen met werken, want de kinderen moeten het ochtenritueel in. Die breng je weg. Kom je thuis, kun je even werken. Al snel moet je de kinderen weer halen. 's Middags kun je werken, maar de kinderen zijn er ook nog. Blijft weinig effectieve werktijd over. En dan kun je natuurlijk nog gebruikmaken van de buitenschoolse opvang, maar dan moet je weer op en neer.

Niet op mij van toepassing overigens, maar ik kan me wel voorstellen dat ouders daarvan balen.
  vrijdag 24 april 2020 @ 00:00:47 #295
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192776230
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo'n huisarts zou ik niet hoeven. Die van mij moedigt googelen aan. We doen het zelfs wel eens samen. (En ik slik ook trouw vitamine D.)
Ik durf bijna te wedden dat je huppelend van geluk bij hem vandaan gaat, hij weet precies hoe hij zijn patiënten moet aanspreken en toestaat. Van mij weet ie al dat ik technisch alles uitzoek en is daar uiterst relaxt onder zolang ik hem maar niet gebruik als klaasvaak.
Kortom fijne huisarts en iemand eenmaal kent - wat supersnel gaat - goed weet die feilloos op de juiste snaar aan te tokkelen. Kortom, prima *; vent en wil ook niets anders dan huisarts zijn.
pi_192776239
quote:
Nou dam ben ik er dus zo eentje die zecallebei mee naar school neemt en ze daar laat. Noodzaak kweken om mensen in beweging te zetten om na te denken over onuithoudbare consequenties. I.p.v. bedenken achter de tekentafel ..

Ik vind BV NL echt steeds meer van de pot gerukt aan het worden. We zijn echt kmettergek aan het worden met zijn allen of laten ons knettergek maken.
pi_192776249
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is beperkender dan je denkt. Je kunt niet echt vroeg beginnen met werken, want de kinderen moeten het ochtenritueel in. Die breng je weg. Kom je thuis, kun je even werken. Al snel moet je de kinderen weer halen. 's Middags kun je werken, maar de kinderen zijn er ook nog. Blijft weinig effectieve werktijd over. En dan kun je natuurlijk nog gebruikmaken van de buitenschoolse opvang, maar dan moet je weer op en neer.

Niet op mij van toepassing overigens, maar ik kan me wel voorstellen dat ouders daarvan balen.
Ik snap dat het soms wat irritant is, maar laten we de problemen ook niet groter maken dan ze zijn. In een gezonde werksituatie neem je om de paar uur een lange pauze en die kun je nu gebruiken om je kind weer op te halen. De gemiddelde afstand tot de dichtsbijzijnde basisschool is welgeteld 700 meter.

En laten we vooral stilstaan bij de doelgroep waar het om gaat: dit is gewoon een flinke verbetering in de leefomstandigheden van de kinderen. Dan maar even een suboptimaal leven voor de ouders. Waarschijnlijk is het maar voor een paar weken, want daarna gaan ze weer full-time naar school. In principe zou het ook een verbetering moeten zijn voor de ouders, want in de huidige situatie zit je de hele dag met je kind opgescheept en nu zijn ze een paar uur weg. ;)
pi_192776345
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 00:02 schreef DireStraits7 het volgende:
In principe zou het ook een verbetering moeten zijn voor de ouders, want in de huidige situatie zit je de hele dag met je kind opgescheept en nu zijn ze een paar uur weg. ;)
Oh, ik vind het heerlijk dat ze thuis zijn. Ik kijk nu al op tegen het 's avonds smeren van de boterhammen, het zetten van de wekker, het zeuren om op te schieten ('en vergeet je tas niet!'), het eindeloze wachten op het schoolplein omdat er weer eens iets uitloopt, het luizenpluizen, het mee moeten nemen van wc-papierrollen of bloemen of wat ze ook maar weer bedacht hebben in het kader van een of ander onzinnig project. Dag vrijheid. ;(
  vrijdag 24 april 2020 @ 00:14:58 #299
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192776350
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hoe mensen naar die man luisteren zonder dat ze een herseninfarct oplopen of hun oren gaan bloeden blijft een raadsel.
Het is bijna een ritueel, maakt elke dag weer een feestje.
Bedenk ook dat ze in het WhiteHouse ook in LockDown zitten en elkaar moeten toejubelen.

Los daarvan, volgen ze trendmatig dezelfde lijn als van elk ander land. Ik heb ondertussen geleerd uit POL / [AMV] Amerikaanse politiek #757 Op naar de 20.000 leugens dat de Persco's; daar een meervoudig doel dienen.

Jezelf in het zonnetje zetten, meelopers in het zonlicht zetten en je tegenstanders vertellen dat ze niet het lef moeten hebben om uit jouw schaduw te stappen.
Daarnaast is het één grote campagne voor Trump4President (als je het maar vaak genoeg herhaalt).

Los daarvan natuurlijk ook waar dan mogelijk/passend iets functioneels te zeggen over de volksgezondheid. Wanneer het ene en dan het andere aan de orde is, is soms moeilijk te onderscheiden.

Kortom vanuit die invalshoeken, loop je ook geen braindamage op
pi_192776392
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2020 00:14 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is bijna een ritueel, maakt elke dag weer een feestje.
Bedenk ook dat ze in het WhiteHouse ook in LockDown zitten en elkaar moeten toejubelen.

Los daarvan, volgen ze trendmatig dezelfde lijn als van elk ander land. Ik heb ondertussen geleerd uit POL / [AMV] Amerikaanse politiek #757 Op naar de 20.000 leugens dat de Persco's; daar een meervoudig doel dienen.

Jezelf in het zonnetje zetten, meelopers in het zonlicht zetten en je tegenstanders vertellen dat ze niet het lef moeten hebben om uit jouw schaduw te stappen.
Daarnaast is het één grote campagne voor Trump4President (als je het maar vaak genoeg herhaalt).

Los daarvan natuurlijk ook waar dan mogelijk/passend iets functioneels te zeggen over de volksgezondheid. Wanneer het ene en dan het andere aan de orde is, is soms moeilijk te onderscheiden.

Kortom vanuit die invalshoeken, loop je ook geen braindamage op
Als je je hoofd eerst vult met bullshit, loop je geen hersenschade op ... vat dat het goed samen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')