abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 23 april 2020 @ 23:27:58 #251
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192775821
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:
Zeer kleinschalig onderzoek (4 patiënten) overigens.
Kan je niet echt een onderzoek noemen dan he.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Spellchecker donderdag 23 april 2020 @ 23:28:18 #252
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192775827
quote:
19s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:26 schreef Jojoortje het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)gn=socialsharing_web

De overheid had het nooit moeten overlaten aan de scholen. Wat dom, wat dom.
Waarom moet de bovenbouw gehaald en gebracht worden?
pi_192775835
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af of we het virus dan niet sneller rond hadden laten gaan en een relatief hoog sterftecijfer zouden accepteren als 'collateral damage'. Het probleem is volgens mij dat er door onze beperkte capaciteit mensen zouden sterven die met een IC-plek gered hadden kunnen worden.
Ja, dan was het sneller rond gegaan. Maar de totale mortaliteit zou veel hoger zijn. Het gaat ook niet alleen om IC-plekken. Je had dan een situatie gekregen dat de boel zo verstopt zou raken dat ook de gewone bedden vol zouden zitten. Er zijn en worden nu nog een heleboel mensen gered met wat extra zuurstof, een infuus, koortsremmers en low level ziekenhuiszorg. Van die groep zou bij een overspoeling van de zorg ook een groot deel sterven.

Plus de maatschappelijke ontwrichting van honderduizenden tot miljoenen mensen die tegelijkertijd ziek zijn. Vrijwel elke organisatie zou geconfronteerd worden met een uitval van tientallen procenten van het personeel. Dan zou de economie nog stiller liggen dan hij nu doet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192775839
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

(8> Altijd iom met je dokter, niet zelf overdadig gaan slikken op grond van een artikel, mening of overtuiging
Dit doe ik gewoon op doktersadvies.

quote:
Etos/Kruidvat en andere winkels zullen wel blij B-) zijn met je klandizie.
5000 IU kost mij 4 cent per dag. Daar worden ze niet rijk van.

https://nl.iherb.com/pr/N(...)U-240-Softgels/22335
One man's trash, another man's treasure.
pi_192775844
quote:
19s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:26 schreef Jojoortje het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)gn=socialsharing_web

De overheid had het nooit moeten overlaten aan de scholen. Wat dom, wat dom.
Soms heb ik het idee dat er in Nederland allemaal debielen in het onderwijs werken.

Scholen: "WE KUNNEN ZELF WEL BEPALEN WAT GOED VOOR ONS IS!"
Kabinet: "Oké, jullie mogen bepalen hoe jullie nu op halve kracht op gaan starten"
Scholen: "WE KUNNEN HET HELEMAAL NIET ALLEEN!"
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192775849
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:27 schreef D_A het volgende:

[..]

Kan je niet echt een onderzoek noemen dan he.
Dat hangt van je onderzoeksopzet af he.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192775850
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, dan was het sneller rond gegaan. Maar de totale mortaliteit zou veel hoger zijn. Het gaat ook niet alleen om IC-plekken. Je had dan een situatie gekregen dat de boel zo verstopt zou raken dat ook de gewone bedden vol zouden zitten. Er zijn en worden nu nog een heleboel mensen gered met wat extra zuurstof, een infuus, koortsremmers en low level ziekenhuiszorg. Van die groep zou bij een overspoeling van de zorg ook een groot deel sterven.

Plus de maatschappelijke ontwrichting van honderduizenden tot miljoenen mensen die tegelijkertijd ziek zijn. Vrijwel elke organisatie zou geconfronteerd worden met een uitval van tientallen procenten van het personeel. Dan zou de economie nog stiller liggen dan hij nu doet.
Het wordt al flink geremd hoor met bijv, Zweedse stijl van opereren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192775854
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Die eerste is wel een wetenschappelijk journal, die tweede volstrekt niet. De grafieken komen uit de 2e bron. Mijn bullshitmeter gaat hier erg bij af om een aantal redenen:

- In de eerste grafiek een 3d-representatie overbodig is en daarom ook niet gebruikt wordt in wetenschappelijke literatuur.
- In de tweede grafiek plot je in feite de ontwikkelde wereld versus de niet-ontwikkelde wereld, waar het toen ook zomer was.

Het zijn er meer dan deze twee, maar who cares... Deze ergogenics site zou ik voortaan echt helemaal links laten liggen.
Erogenics interpreteert wetenschappelijke artikelen vaak wel heel losjes inderdaad maar ze hebben er verder geen commercieel belang bij om zaken anders te doen weergeven dan ze daadwerkelijk zijn. Als je de artikelen kritisch leest dan is het helemaal geen verkeerde site.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192775863
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:28 schreef maily het volgende:

[..]

Bij ons wonen er best wel wat uit de richting omdat er veel scholen gesloten zijn de laatste tijd.
Noot noot.
pi_192775875
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Soms heb ik het idee dat er in Nederland allemaal debielen in het onderwijs werken.

Scholen: "WE KUNNEN ZELF WEL BEPALEN WAT GOED VOOR ONS IS!"
Kabinet: "Oké, jullie mogen bepalen hoe jullie nu op halve kracht op gaan starten"
Scholen: "WE KUNNEN HET HELEMAAL NIET ALLEEN!"
Precies. Dit.
Noot noot.
pi_192775879
De regering had dan maar duidelijker moeten zijn.
Noot noot.
  donderdag 23 april 2020 @ 23:32:38 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192775883
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:28 schreef maily het volgende:

[..]

Zo dat die kinderen ms niet gaan rondhupsen....
.... en ik vernam dat ouders van klein grut geen toegang hebben tot het schoolgebouw (en dus lokaal). Dus afzetten en ophalen bij de poort. Verder denkbaar dat scholen een haal/breng protocol opstellen zodat samenscholingen worden voorkomen.
"Kruisjes/vakjes" waar ouders kunnen wachten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192775891
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:30 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het wordt al flink geremd hoor met bijv, Zweedse stijl van opereren.
Dan ben je nog steeds aan het afremmen. Ik heb het over scenario 'helemaal niks doen'. En ook dan zal de wal het schip keren. Als iedereen mensen om zich heen ziek ziet worden gaan mensen zichzelf opsluiten. Volkomen in paniek, hamsterend als een dolle.

Zweden is verder ook niet bepaald vergelijkbaar met een land als Nederland. We zijn wel 'iets' dichtbevolkter. Dat is ideaal voor de verspreiding van een besmettelijk virus.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Spellchecker donderdag 23 april 2020 @ 23:33:54 #264
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192775898
quote:
19s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:31 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Bij ons wonen er best wel wat uit de richting omdat er veel scholen gesloten zijn de laatste tijd.
quote:
12s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:32 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zo dat die kinderen ms niet gaan rondhupsen....
.... en ik vernam dat ouders van klein grut geen toegang hebben tot het schoolgebouw (en dus lokaal). Dus afzetten en ophalen bij de poort. Verder denkbaar dat scholen een haal/breng protocol opstellen zodat samenscholingen worden voorkomen.
"Kruisjes/vakjes" waar ouders kunnen wachten.
Ah oke, wel logisch :Y
pi_192775901
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dan ben je nog steeds aan het afremmen. Ik heb het over scenario 'helemaal niks doen'. En ook dan zal de wal het schip keren. Als iedereen mensen om zich heen ziek ziet worden gaan mensen zichzelf opsluiten. Volkomen in paniek, hamsterend als een dolle.

Zweden is verder ook niet bepaald vergelijkbaar met een land als Nederland. We zijn wel 'iets' dichtbevolkter. Dat is ideaal voor de verspreiding van een besmettelijk virus.
Dat scenario is helemaal geen realistisch scenario, geen idee waarom daar dus überhaupt over wordt gepraat.

Tjah je kan naar Stockholm kijken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192775907
quote:
19s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:32 schreef Jojoortje het volgende:
De regering had dan maar duidelijker moeten zijn.
Ik hoor in mijn omgeving in de onderwijssector niets anders dan geklaag over de hoeveelheid regels en vanuit de overheid opgelegde regels. Als er één continu terugkerend thema is, is het wel dat scholen meer autonomie willen. En keer op keer blijkt dat de meeste scholen gewoonweg niet met die verantwoordelijkheid om kunnen gaan.
pi_192775920
Ik vind het zo naïef gedacht allemaal. Nou, dan maar een ochtend- en een middagploeg.
Zonder ook maar te denken wat voor een effect dat heeft op scholen, BSO’s en je hebt meer heen en weer gereis. Man man man.
Noot noot.
pi_192775926
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:33 schreef ludovico het volgende:
Dat scenario is helemaal geen realistisch scenario, geen idee waarom daar dus überhaupt over wordt gepraat.
Het is een vrij interessant ethisch vraagstuk. Hypothetisch of niet. Bovendien vrij eenvoudig door te trekken naar de huidige (realistischere) afwegingen.
pi_192775932
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik hoor in mijn omgeving in de onderwijssector niets anders dan geklaag over de hoeveelheid regels en vanuit de overheid opgelegde regels. Als er één continu terugkerend thema is, is het wel dat scholen meer autonomie willen. En keer op keer blijkt dat de meeste scholen gewoonweg niet met die verantwoordelijkheid om kunnen gaan.
Ons is ook opgelegd dat ik een ochtendploeg en middagploeg krijg. Een discussie had geen zin meer. :{
Noot noot.
pi_192775939
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tjah je kan naar Stockholm kijken.
Er zijn nogal wat mensen die vinden dat we gewoon alles z'n gangetje moeten laten gaan hoor :P

Maar Zweden doet het ook niet echt goed hoor. Van alle Scandinavische landen doen ze het het slechtst zelfs. En er is ook geen enkel zicht op afvlakking daar. Dus waarom dat als heilig voorbeeld genoemd wordt ontgaat me ook een beetje.
pi_192775948
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is een vrij interessant ethisch vraagstuk. Hypothetisch of niet. Bovendien vrij eenvoudig door te trekken naar de huidige (realistischere) afwegingen.
Het is niet haalbaar, mensen denken zelf na.
pi_192775953
quote:
19s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:36 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ons is ook opgelegd dat ik een ochtendploeg en middagploeg krijg. Een discussie had geen zin meer. :{
Maar wat is precies het probleem daarvan?

Ik snap het argument van kruisende ouders ook niet, want er zit een lunchuur tussen.
pi_192775962
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Er zijn nogal wat mensen die vinden dat we gewoon alles z'n gangetje moeten laten gaan hoor
Dan nog, als jij risicogroep bent ga je wel oppassen.
pi_192775971
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Er zijn nogal wat mensen die vinden dat we gewoon alles z'n gangetje moeten laten gaan hoor :P

Maar Zweden doet het ook niet echt goed hoor. Van alle Scandinavische landen doen ze het het slechtst zelfs. En er is ook geen enkel zicht op afvlakking daar. Dus waarom dat als heilig voorbeeld genoemd wordt ontgaat me ook een beetje.
Wat gaat er daar slecht dan? IC's overbeladen?
pi_192775974
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:30 schreef Arkai het volgende:

[..]

Erogenics interpreteert wetenschappelijke artikelen vaak wel heel losjes inderdaad maar ze hebben er verder geen commercieel belang bij om zaken anders te doen weergeven dan ze daadwerkelijk zijn. Als je de artikelen kritisch leest dan is het helemaal geen verkeerde site.
Nou ja, ik ken de site verder in zijn geheel niet, maar het lijkt me overbodig als ze niet misleiden.

Ze representeren simpele grafieken verkeerd, wat een indicatie is dat ze niet heel goed weten wat ze waarom willen weergeven en ze misleiden in hun grafieken ook nog eens of althans in 1 van hun grafieken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')