abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192775499
Verband vitamine D spiegel in bloed en de symptonen van COVID-19

Of het evident bewijs is weet ik niet maar ik ga op basis van deze info mijn dagelijkse dosis vitamine D wel verdubbelen.
One man's trash, another man's treasure.
  donderdag 23 april 2020 @ 23:12:17 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192775508
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dit virus werkt sowieso al niet zoals andere coronavirussen. Heb je de link gelezen?
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN2240HI
Het zou mij weinig verbazen dat je virusdrager en zelfs verspreider kunt zijn zonder dat je zelf er last van hebt. Genoeg virussen die gebruik van een gastheer maken zonder het nadeel te bezorgen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192775522
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:11 schreef Arkai het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Of het evident bewijs is weet ik niet maar ik ga op basis van deze info mijn dagelijkse dosis vitamine D wel verdubbelen.
Pas maar op voor ik het SAS survival boek plaatje weer ga posten :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 23 april 2020 @ 23:14:11 #229
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192775548
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dit virus werkt sowieso al niet zoals andere coronavirussen. Heb je de link gelezen?
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN2240HI
Ook bij andere virussen is er soms nog weken na genezing RNA-materiaal te vinden en zodoende als positief te bestempelen is. Wil niet zeggen dat men nog infectieus is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 23 april 2020 @ 23:14:36 #230
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192775561
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

https://mobiel.voedingsce(...)et-coronavirus-.aspx
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192775569
quote:
Abstract
The rapid spread of COVID-2019 in many areas of the world calls for preventive health measures. Although basic guidelines on infection control are recommended, treatment has remained the best choice to avert mortality. However, for the time being, there are no known vaccines for the disease. In this paper, I used multinomial logistic regression to predict clinical outcomes of patients infected with COVID-2019 based on 25-hydroxyvitamin D [25(OH)D] levels, the barometer for Vitamin D status. Using the database of three hospitals in Southern Asian countries, I conducted a retrospective multicentre study of 212 cases with laboratory-confirmed infection of SARS-CoV-2. Data pertaining to clinical features and serum 25(OH)D levels were extracted from the medical records. For statistical analysis, I used Mann-Whitney U and χ² tests to compare differences in the clinical outcomes. Multinomial logistic regression was used to explore the association between serum 25(OH)D level and clinical outcomes of the cases. Frequency and percentage were used for categorical variables. Mean was used for continuous variables. A p-value below 0.01 was considered statistically significant. Of the 212 cases of COVID-2019, majority had ordinary clinical outcome. Mean serum 25(OH)D level was 23.8 ng/ml. Serum 25(OH)D level was lowest in critical cases, but highest in mild cases. Serum 25(OH)D levels were statistically significant among clinical outcomes. Majority had insufficient Vitamin D status, most of them were not severe. Vitamin D status is significantly associated with clinical outcomes. A multinomial logistic regression analysis reported that for each standard deviation increase in serum 25(OH)D, the odds of having a mild clinical outcome rather than a severe outcome were approximately 7.94 times (OR=0.126, p<0.001) while interestingly, the odds of having a mild clinical outcome rather than a critical outcome were approximately 19.61 times (OR=0.051, p<0.001). The results suggest that an increase in serum 25(OH)D level in the body could either improve clinical outcomes or mitigate worst (severe to critical) outcomes, while a decrease in serum 25(OH)D level in the body could worsen clinical outcomes of COVID-2019 patients. In conclusion, this study provides substantial information to clinicians and health policy-makers. Vitamin D supplementation could possibly improve clinical outcomes of patients infected with COVID-2019. Further research should conduct randomized controlled trials and large population studies to evaluate this recommendation.
https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3571484
pi_192775584
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bron?
pi_192775619
Ik slaap, tada!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Spellchecker donderdag 23 april 2020 @ 23:17:09 #235
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192775623
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat was toch al bekend?
  donderdag 23 april 2020 @ 23:17:22 #236
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192775629
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:54 schreef Kyran het volgende:
Persoonlijk heb ik liever maatregelen die een paar maanden langer duren en dat wij daarna niet meer snel strengere maatregelen krijgen dan nu te snel afbouwen waardoor wij mogelijk over een paar weken weer een stapje terug moeten doen.

RIVM/OMT/Gommers/regering wil ook een voorzichtige aanpak.

Kuipers denkt "hey ho let's go" en wij zien het dan wel weer.

Als men nu te snel versoepelt waardoor men later weer flink wat stappen terug moet doen is vele malen lastiger uit te leggen aan de burgers en komt veel harder aan dan nu nog even een paar weken extra volhouden.

Verder moeten er echt meer aspecten in het OMT komen. Vooral nu er ruimte begint te ontstaan om maatregelen te versoepelen.
Het wordt sowieso ´´schipperen´´ met die r0 waarde, het optimum ligt rond de 1 immers. Hoe hoger het plateau, hoe meer vrijheid.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 23 april 2020 @ 23:18:19 #237
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192775644
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Misschien moet je ook gaan roken :+

Rokers blijken zowel in Frankrijk als China flink ondervertegenwoordigd in corona-cijfers en dat zou kunnen komen door nicotine.

Rare dingen in rare tijden: zou het kunnen dat mensen die roken op één of andere manier minder vatbaar zijn om erg ziek te worden van Covid-19? In Frankrijk willen ze beginnen met een test waarbij nicotinepleisters gebruikt worden bij corona-patiënten. Een studie – die de ernstige gezondheidsrisico’s van roken benadrukt – suggereert immers dat een stof in tabak het risico op coronavirus kan verminderen.

https://newsweek.be/frans(...)oien-tegen-covid-19/
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 23 april 2020 @ 23:18:28 #238
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192775648
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Duurt wel een tijdje voor dat begint te werken. En vitamine D-gebrek is niet zoveel voorkomend indien je geen bijkomende problemen hebt of zwart als roet bent.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192775649
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:17 schreef maily het volgende:

[..]

Dat was toch al bekend?
Het relatief kleine onderzoek is voor het eerst op 9 april gepubliceerd. Dat vind ik best recent.
pi_192775666
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:14 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ook bij andere virussen is er soms nog weken na genezing RNA-materiaal te vinden en zodoende als positief te bestempelen is. Wil niet zeggen dat men nog infectieus is.
Maar ja, hoe weet je dat he? Deze man test dus al 70 dagen meer positief dan negatief en het einde is dus nog niet in zicht.
En wat als het wel iets is dat sluimerend aanwezig blijft? Ik vraag me ook af waarom deze mensen na 2 negatieve tests toch opnieuw getest werden. Kregen ze toch weer klachten?
pi_192775686
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:18 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Duurt wel een tijdje voor dat begint te werken. En vitamine D-gebrek is niet zoveel voorkomend indien je geen bijkomende problemen hebt of zwart als roet bent.
Het gaat erom dat je meer dan 30 ng/ml in je bloed moet hebben. Veel mensen hebben dat niet terwijl ze dagelijks buiten zijn. Daarnaast kun je vitamine D ook frontloaden. Ik slik aan het begin van de winter 30 pillen van 5000 iu in 1 keer. Werkt prima.
pi_192775712
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 18:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Je moet je voorstellen hoe het eruit zou zien als je niks zou doen hè. Dan zouden honderdduizenden of wellicht zelfs miljoenen mensen tegelijkertijd ziek zijn. En iedereen zou in zijn directe omgeving een zwik doden en ernstig zieken kennen. In zo'n setting gaan de mensen echt niet meer rustig door met hun leven.
Ik vraag me echt af of we het virus dan niet sneller rond hadden laten gaan en een relatief hoog sterftecijfer zouden accepteren als 'collateral damage'. Het probleem is volgens mij dat er door onze beperkte capaciteit mensen zouden sterven die met een IC-plek gered hadden kunnen worden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 23:23:51 #243
249559 crew  Lavenderr
pi_192775757
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af of we het virus dan niet sneller rond hadden laten gaan en een relatief hoog sterftecijfer zouden accepteren als 'collateral damage'. Het probleem is volgens mij dat er door onze beperkte capaciteit mensen zouden sterven die met een IC-plek gered hadden kunnen worden.
Soms denk ik dat ook weleens. Wat is wijsheid?
  donderdag 23 april 2020 @ 23:24:33 #244
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192775767
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

(8> Altijd iom met je dokter, niet zelf overdadig gaan slikken op grond van een artikel, mening of overtuiging

Bepaalde Vitamine-D supplementen hebben in dit kader, voor het lichaam baat bij o.a. ontstekingsremende werking. Gebrek daaraan kan je (in algemene zin) mogelijk vatbaarder maken voor aandoeningen in algemene zin.

Wat dan niet moet worden aangegrepen dat je door gebrek aan Vitamine-D, je dan sneller covid19 oploopt. Zo werkt het niet.

Het SAR-Cov-02 virus werk in op de celmembranen van de niet immune longcellen. Het blahblahblah-langverhaal gevolg zijn dan die ontstekingsreacties tgv dood celmateriaal die dan, waar Vitamine-D een rol kan spelen; het lichaam dan verder vergiftigen en organen kan doen uitvallen. Ik geef je vast op een briefje dat Vitamine slikken of Thee drinke niet gaat voorkomen of iemand van Covid19 gaat afhelpen.

Etos/Kruidvat en andere winkels zullen wel blij B-) zijn met je klandizie.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192775781
quote:
Die eerste is wel een wetenschappelijk journal, die tweede volstrekt niet. De grafieken komen uit de 2e bron. Mijn bullshitmeter gaat hier erg bij af om een aantal redenen:

- In de eerste grafiek een 3d-representatie overbodig is en daarom ook niet gebruikt wordt in wetenschappelijke literatuur.
- In de tweede grafiek plot je in feite de ontwikkelde wereld versus de niet-ontwikkelde wereld, waar het toen ook zomer was.

Het zijn er meer dan deze twee, maar who cares... Deze ergogenics site zou ik voortaan echt helemaal links laten liggen.
pi_192775790
Geen idee of en waar er nog een mondkapjestopic is, maar de discussie blijft doorgaan:
https://nos.nl/artikel/23(...)lijven-verdeeld.html

quote:
Discussion: Neither surgical nor cotton masks effectively filtered SARS–CoV-2 during coughs by infected patients. Prior evidence that surgical masks effectively filtered influenza virus (1) informed recommendations that patients with confirmed or suspected COVID-19 should wear face masks to prevent transmission (2). However, the size and concentrations of SARS–CoV-2 in aerosols generated during coughing are unknown. Oberg and Brousseau (3) demonstrated that surgical masks did not exhibit adequate filter performance against aerosols measuring 0.9, 2.0, and 3.1 μm in diameter. Lee and colleagues (4) showed that particles 0.04 to 0.2 μm can penetrate surgical masks. The size of the SARS–CoV particle from the 2002–2004 outbreak was estimated as 0.08 to 0.14 μm (5); assuming that SARS-CoV-2 has a similar size, surgical masks are unlikely to effectively filter this virus.
https://annals.org/aim/fu(...)ontrolled-comparison

Zeer kleinschalig onderzoek (4 patiënten) overigens.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192775800
https://www.tubantia.nl/b(...)gn=socialsharing_web

De overheid had het nooit moeten overlaten aan de scholen. Wat dom, wat dom.
Noot noot.
  donderdag 23 april 2020 @ 23:27:10 #248
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192775808
Overigens, en ik vind het vrij schokkende cijfers : hier is ook een antilichaamtest gedaan. 2230 testresultaten binnen waarvan 110 antilichamen hebben. Dat is net geen 5%

Ter vergelijking : pas sinds een dag of twee zijn er officieel meer dan duizend gevallen bekend.

Doorrekenend naar het land zouden dan zou een kleine 350.000 mensen inmiddels besmet zijn geweest. Er zijn er in totaal voor zover bekend 52 aan de ziekte overleden.

In dat geval ligt de mortaliteit dus extreem laag. Wat zoals eerder al beargumenteerd zou kunnen liggen aan het feit dat 'iedereen' als kind het BCG-vaccin gekregen heeft en dit het ziektebeeld drastisch lijkt te verminderen.

De roep om de hele boel open te gooien is er alleszins niet minder om geworden. Tot en met restaurants aan toe, met enkel nog het inreisverbod dat zou moeten gelden.
  donderdag 23 april 2020 @ 23:27:13 #249
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192775809
quote:
19s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:26 schreef Jojoortje het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)gn=socialsharing_web

De overheid had het nooit moeten overlaten aan de scholen. Wat dom, wat dom.
Scholen worden verplicht om op 11/05 open te gaan.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192775820
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:27 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Scholen worden verplicht om op 11/05 open te gaan.
Ook dat doen sommige scholen niet. Sommige scholen gaan 13/5 open.
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')