abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:54:11 #201
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192775150
Persoonlijk heb ik liever maatregelen die een paar maanden langer duren en dat wij daarna niet meer snel strengere maatregelen krijgen dan nu te snel afbouwen waardoor wij mogelijk over een paar weken weer een stapje terug moeten doen.

RIVM/OMT/Gommers/regering wil ook een voorzichtige aanpak.

Kuipers denkt "hey ho let's go" en wij zien het dan wel weer.

Als men nu te snel versoepelt waardoor men later weer flink wat stappen terug moet doen is vele malen lastiger uit te leggen aan de burgers en komt veel harder aan dan nu nog even een paar weken extra volhouden.

Verder moeten er echt meer aspecten in het OMT komen. Vooral nu er ruimte begint te ontstaan om maatregelen te versoepelen.
pi_192775174
Ik denk niet dat "hey ho let's go" een faire beschrijving is van Kuipers standpunt.
  donderdag 23 april 2020 @ 22:55:35 #203
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192775175
Kuipers zal wel een broer met een café hebben ofzo.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192775177
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:54 schreef Kyran het volgende:
Persoonlijk heb ik liever maatregelen die een paar maanden langer duren en dat wij daarna niet meer snel strengere maatregelen krijgen dan nu te snel afbouwen waardoor wij mogelijk over een paar weken weer een stapje terug moeten doen.

RIVM/OMT/Gommers/regering wil ook een voorzichtige aanpak.

Kuipers denkt "hey ho let's go" en wij zien het dan wel weer.

Als men nu te snel versoepelt waardoor men later weer flink wat stappen terug moet doen is vele malen lastiger uit te leggen aan de burgers en komt veel harder aan dan nu nog even een paar weken extra volhouden.

Verder moeten er echt meer aspecten in het OMT komen. Vooral nu er ruimte begint te ontstaan om maatregelen te versoepelen.
Ik zou pleiten voor een IMT naast het OMT. Het kabinet moet dat dan wegen. Dan doe je ook recht aan wat het is. Namelijk een politieke keuze.
zie email 27 oktober
pi_192775184
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik denk niet dat "hey ho let's go" een faire beschrijving is van Kuipers standpunt.
Dat lijkt mij ook niet.
zie email 27 oktober
  donderdag 23 april 2020 @ 22:56:37 #206
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192775195
Bijzondere arm heeft die journalist op Op1. |:)
pi_192775197
Soms moet je de lijnen laten vieren, met wat risico van dien, je kan het niet voor maanden strak aangespannen houden.

Dan sta je straks compleet stil, en was de inspanning voor niks geweest.
pi_192775221
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Engste scenario, geen immuniteit maar hiv voor je longen. Virus sluimert in je en keer terug als hiv/herpes/hepatitus overleef je het nu ga je er later alsnog aan. Hele wereld vol invalide mensen met gatenkaas longen.
Mooie post. Vroeg me al af wanneer er weer nieuws kwam over de 'herbesmettingen'.
Dit houdt mij al een mooi poosje bezig en is hoe dan ook zeer slecht nieuws. Volgens mij zijn er maar 2 opties:
1) Men bouwt (in sommige gevallen?) helemaal geen immuniteit op en kan net zo gemakkelijk opnieuw besmet worden
2) Wat jij zegt. En dat zou nog slechter nieuws zijn als -zoals het artikel al aankaart- men dan ook nog besmettelijk blijft. Dan komen we er dus echt nooit vanaf en de mensen die het al gehad hebben, zeker niet.
Vraag me ook ernstig af wat dit in beide gevallen voor een vaccin betekent.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:58:02 #209
416575 crew  Evenstar
pi_192775232
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
Nou ja, erg kort door de bocht natuurlijk, maar als je niet eens wil wachten op effecten van versoepeling is het wel een beetje in de categorie "hey ho let's go".

Wij hebben nog steeds flink wat ziekenhuis- en IC-opnames per dag en dit gaat bij iedere versoepeling weer een stuk omhoog. OMT geeft aan dat men 25-30 nieuwe IC patiënten per dag aan zou kunnen. Wij zitten nu al bijna een week op die 25 per dag. Als dit niet verder daalt dan zal het dus na iedere versoepeling gaan stijgen, waardoor reguliere zorg weer in moeilijkheden gaat komen.
pi_192775238
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:53 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Je hebt qua beleid zolang ik de politiek volg altijd licht-afwijkende geluiden onder experts voor welk beleidsonderdeel dan ook. Hoezo denk je dat dat niet zo is?
Het wordt hier gesteld of die Kuipers compleet tegen alles in gaat.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 22:59:33 #211
416575 crew  Evenstar
pi_192775259
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:56 schreef Jed1Gam het volgende:
Soms moet je de lijnen laten vieren, met wat risico van dien, je kan het niet voor maanden strak aangespannen houden.

Dan sta je straks compleet stil, en was de inspanning voor niks geweest.
Eens, maar dat gaan ze toch ook doen? Scholen gaan open, kinderen mogen weer sporten, tandartsen gaan weer aan het werk (ook al was dit geen echte maatregel). Het is toch verstandig om eerst even te kijken wat dit gaat doen voordat je verder gaat versoepelen. Als de huidige IC cijfers al op het limiet zijn (25 nieuwe patiënten per dag) dan is het toch niet slim om nog verder te gaan (voor nu).
pi_192775268
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 20:32 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Het schijnt vooral wat te doen in combinatie met zink en een antibioticum. Geen idee of er ook al
fatsoenlijk onderzoek is gedaan naar een dergelijke kuur.
Dat is ook allemaal gebaseerd op anekdotes. En dan moet je je ook nog eens afvragen of het niet de zink of het antibioticum is wat het verschil maakt. En op basis van anekdotes zou chloroquine an sich al behoorlijk fantastisch moeten zijn. En dat blijkt dus nogal tegen te vallen nu er meer data beschikbaar komt.

Sterker nog, het lijkt zelfs averechts te werken bij veel mensen.

Pest is dat je in deze situatie niet de luxe hebt om eens 10 gerandomiseerde studies op te zetten en dan eens 2 jaar lang te kijken hoe het gaat. Dus het is gewoon gokken wat er nu gebeurt eigenlijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 23 april 2020 @ 23:00:15 #213
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192775269
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat is ook wel een beetje zo. Iedereen kiest de voorzichtige kant, en Kuipers wil meer deuren open zetten nog voordat de effecten van de eerste versoepeling duidelijk zijn.
  donderdag 23 april 2020 @ 23:00:31 #214
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192775275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:29 schreef Kyran het volgende:

[..]

Men valt ook teveel over "mag niet" ..... Hij zou het gewoon nooit moeten willen.
Ik denk dat dit het is.... het is geen kwestie van juridisch mag niet etc.... idd alsjeblieft geen apparatjisks gedrag en ook niet je leider gaan bejubelen. Je kan prima loyaal zijn en toch kritisch.

In een crisis vind ik het wel belangrijk dat je duidelijkheid schept in beleid en dat doe je niet wanneer je voor het zelfde belang zijnd/werkt; dan iets anders gaat roepen. Prima om dat te doen maar maak duidelijk dat dit een eigen context heeft die niet gebruikt kan/moet worden als argument.

Ik ben het ook vaak niet eens met een baas maar accepteer wel de eindverantwoordelijkheid van elkaars rollen. Sterker nog, du moment dat je ergens voor gaat moet je niet meer proberen je kinnesinne te gaan halen. Letterlijk maak(te) ik in projecten mee dat "teamleden" dan de boel saboteren (waarbij de dwarsliggers of ik dan zal afhaken).

Kuipers lijkt mij geen dwarsligger. Kuipers zal vast iets willen en ik ben op zoek naar het "wat dan" in -en van zijn rol. Als Kuipers iets vind buiten zijn job, trek dan een andere jas aan en desnoods deze loodzware uit.
Je kan best zeggen: op persoonlijke titel vind ik a.b.c. maar steun onverkort het x.y.z. beleid.
Je moet (in de zin van behoort) geen beleidsuitspraken te doen die je rol te boven gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192775277
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Door Kyran werd dat even zo voorgesteld, maar die is het daar niet mee eens lijkt het.

Echter, ik zie niet in hoe dit een reactie op mijn reactie is?
pi_192775326
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:00 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat is ook wel een beetje zo. Iedereen kiest de voorzichtige kant, en Kuipers wil meer deuren open zetten nog voordat de effecten van de eerste versoepeling duidelijk zijn.
Kuipers is de enige die ziet dat die 20 mei termijn gebakken lucht is. Alsof je binnen 1 week de effecten ziet terwijl er een incubatietijd is van 2 weken. Dus op 20 mei is alles rozengeur en maneschijn. Kuiper denkt wat een mongolen daar in Den Haag. Gooi dan net zo goed wat eerder open.
  donderdag 23 april 2020 @ 23:03:04 #217
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192775328
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
Veel mensen zijn in hun functie politiek onhandig ... een van de redenen waarom ze wel maatschappelijk relevant werk willen doen, maar nooit de politiek in zijn gegaan. Deze man bedrijft geen politiek, maar geeft zijn mening.

Ik zie het probleem niet zo. Trouwens, dit is alleen maar voer voor politico's .. de gemiddelde burger interesseert het echt geen reet.
dat klopt de gemiddelde burger zal zeggen de politiek (OMT/RIVM/NVIC) lult maar en vergeet dan dat we het hebben over de groep die onze volksgezondheid moet kanaliseren.
  donderdag 23 april 2020 @ 23:05:17 #218
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192775373
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mooie post. Vroeg me al af wanneer er weer nieuws kwam over de 'herbesmettingen'.
Dit houdt mij al een mooi poosje bezig en is hoe dan ook zeer slecht nieuws. Volgens mij zijn er maar 2 opties:
1) Men bouwt (in sommige gevallen?) helemaal geen immuniteit op en kan net zo gemakkelijk opnieuw besmet worden
2) Wat jij zegt. En dat zou nog slechter nieuws zijn als -zoals het artikel al aankaart- men dan ook nog besmettelijk blijft. Dan komen we er dus echt nooit vanaf en de mensen die het al gehad hebben, zeker niet.
Vraag me ook ernstig af wat dit in beide gevallen voor een vaccin betekent.
Meh. Dat is niet hoe coronavirussen werken. HIV voor je longen is een prachtig doemdenken maar in geen enkel opzicht op enige realiteit gebaseerd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192775379
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:00 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je kan nog zoveel data hebben, je kan alles afwachten, data is eindeloos.

Maar het gaat niet vertellen of jij straks de juiste keuze maakt.
pi_192775389
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:02 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Kuipers is de enige die ziet dat die 20 mei termijn gebakken lucht is. Alsof je binnen 1 week de effecten ziet terwijl er een incubatietijd is van 2 weken. Dus op 20 mei is alles rozengeur en maneschijn. Kuiper denkt wat een mongolen daar in Den Haag. Gooi dan net zo goed wat eerder open.
Dit zal het zijn ja.
zie email 27 oktober
pi_192775397
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 22:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nou ja, erg kort door de bocht natuurlijk, maar als je niet eens wil wachten op effecten van versoepeling is het wel een beetje in de categorie "hey ho let's go".

Wij hebben nog steeds flink wat ziekenhuis- en IC-opnames per dag en dit gaat bij iedere versoepeling weer een stuk omhoog. OMT geeft aan dat men 25-30 nieuwe IC patiënten per dag aan zou kunnen. Wij zitten nu al bijna een week op die 25 per dag. Als dit niet verder daalt dan zal het dus na iedere versoepeling gaan stijgen, waardoor reguliere zorg weer in moeilijkheden gaat komen.
Ik denk dat je best kunt pleiten voor bepaalde versoepeling zonder te doen voorkomen alsof je in het wilde westen bent aanbeland. Het lijkt me in een democratie vrij normaal dat je mensen met expertise hoort die het niet eens zijn met de lijn.

Ik ben het wel met je eens dat er een gevaar in schuil zou gaan, althans, als je dat zo voelt. Het herinnert me aan het klimaatdebat, waarbij allerhande non-experts zich voordeden als experts in gerenommeerde media om twijfel en verwarring te zaaien en dat tot heden nog doen.
  donderdag 23 april 2020 @ 23:07:23 #222
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192775411
quote:

[..]

Die 20 mei is inderdaad gebakken lucht. Dat zal er eerder voor zorgen dat Rutte op 13/5 staat te vertellen dat er nog geen nieuw besluit genomen kan worden, omdat de gevolgen van die van eergisteren nog niet bekend zijn. Wat dat betreft is die datum niet zo handig gekozen.
  donderdag 23 april 2020 @ 23:07:59 #223
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192775424
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit zal het zijn ja.
Goed kans idd... en ik ga mij volgende week weer opmaken voor een Kamer vraag show.
pi_192775458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 23:05 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Meh. Dat is niet hoe coronavirussen werken. HIV voor je longen is een prachtig doemdenken maar in geen enkel opzicht op enige realiteit gebaseerd.
Dit virus werkt sowieso al niet zoals andere coronavirussen. Heb je de link gelezen?
https://mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN2240HI
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 april 2020 @ 23:10:12 #225
416575 crew  Evenstar
pi_192775469
quote:

[..]

Daar ben ik het mee eens, als de scholen pas 11 mei open gaan dan weet je 20 mei nog niks, maar dat wil nog niet zeggen dat je het dan maar niet moet afwachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')