Je zou eens kunnen proberen om voor de verandering wat meer te plaatsen dan een ongefundeerde one-liner.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
te hoog CO2 gehalte, kunnen die filters niet aan
Dat lijkt me privacygevoeliger, omdat een GPS met exacte locaties werkt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:59 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Misschien moeten we dan GPS gebruiken in plaats van bluetooth.
Heel lastig zeker, maar werken met coronaapps wordt steeds ingewikkelder denk ik. Het is beste dat we met zijn allen moeten wachten op een vaccin.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me privacygevoeliger, omdat een GPS met exacte locaties werkt.
Klopt. Ik denk dat hele app-verhaal in duigen gaat vallen. Hoofdzakelijk omdat de bevolking (in mijn ogen te) wantrouwend is.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:05 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Heel lastig zeker, maar werken met coronaapps wordt steeds ingewikkelder denk ik. Het is beste dat we met zijn allen moeten wachten op een vaccin.
Ik zag het net ja. Gunstig.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Cbs: sterfte door corona neemt af, ook in verpleeghuizen. Bron; nos
OP vrijwillige basis krijg je in elk geval nooit voldoende draagvlak en dus bereik.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk dat hele app-verhaal in duigen gaat vallen. Hoofdzakelijk omdat de bevolking (in mijn ogen te) wantrouwend is.
Maar nog steeds een sterke oversterfte. Goed, beide lag in de lijn der verwachting.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mee eens, ik heb gevoel dat ze te haast hebben gemaakt met die hele app-verhaal. Dat gaat nooit goed werken.... vraagt altijd om problemen. Als je app zo gebruikt, maakt dan melding van: er is een persoon besmet met corona, en vraagt men een afstand van 1,5 meter bewaren.... en piept naar een andere mobiel van iemand anders: huh, heb ik corona? Wel nee, dat kan haast niet.... werkt gewoon echt niet hoor.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk dat hele app-verhaal in duigen gaat vallen. Hoofdzakelijk omdat de bevolking (in mijn ogen te) wantrouwend is.
kan je ADO straks toch nog in de kkd gaan kijken na de zomer!quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Precies. Dat is het waar we nu mee moeten doen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
OP vrijwillige basis krijg je in elk geval nooit voldoende draagvlak en dus bereik.
In Engeland willen ze er ook aan beginnen. En op zoek nu naar 18.000 mensen die bij gaan houden wie met wie in contact is gekomen etc. :’)quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:11 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens, ik heb gevoel dat ze te haast hebben gemaakt met die hele app-verhaal. Dat gaat nooit goed werken.... vraagt altijd om problemen. Als je app zo gebruikt, maakt dan melding van: er is een persoon besmet met corona, en vraagt men een afstand van 1,5 meter bewaren.... en piept naar een andere mobiel van iemand anders: huh, heb ik corona? Wel nee, dat kan haast niet.... werkt gewoon echt niet hoor.
Dat is heleboel werk waar ze goed mee bezig zijn in vele maanden en kost men veel werk....quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
In Engeland willen ze er ook aan beginnen. En op zoek nu naar 18.000 mensen die bij gaan houden wie met wie in contact is gekomen etc. :’)
Mwa, ik denk dat ze onderschat hebben hoeveel weerstand er komt. Ik lees hier continu dat men betrokken wil zijn bij het proces (en vandaag nog het geneuzel dat men niet als kind behandeld wil worden). Dan wordt men een keer vroegtijdig betrokken en dan krijg je het gezeur dat het slecht uitgedachte en onontwikkelde ideeën zijn. Kom op mensen, wat is het nou?quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:11 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mee eens, ik heb gevoel dat ze te haast hebben gemaakt met die hele app-verhaal. Dat gaat nooit goed werken.... vraagt altijd om problemen. Als je app zo gebruikt, maakt dan melding van: er is een persoon besmet met corona, en vraagt men een afstand van 1,5 meter bewaren.... en piept naar een andere mobiel van iemand anders: huh, heb ik corona? Wel nee, dat kan haast niet.... werkt gewoon echt niet hoor.
Experts: 'De app moet en zal er komen.'quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mwa, ik denk dat ze onderschat hebben hoeveel weerstand er komt. Ik lees hier continu dat men betrokken wil zijn bij het proces (en vandaag nog het geneuzel dat men niet als kind behandeld wil worden). Dan wordt men een keer vroegtijdig betrokken en dan krijg je het gezeur dat het slecht uitgedachte en onontwikkelde ideeën zijn. Kom op mensen, wat is het nou?
Ook de mensen die zeiden (en zeggen) dat de app er 'koste wat kost' moe(s)t komen... dan heb je echt niet geluisterd naar wat er daadwerkelijk gezegd is.
Ja dat is het, maar vele "experts" denken altijd beter te weten dan een onbekwame man of vrouw, sterker nog... ze zijn nog wel onbetrouwbaar als je met hun zaken doet... alles voor centjes eigenlijk. En proberen ze ook hiermee veel indruk maken dat het wel veilig is en makkelijk te gebruiken is... maar no way, minister de Jonge en zijn ambtenaren zijn verstandig bezig... Maar privacywaakhonden hebben ook een zegje gedaan over die apps.... het was ook van te voren bekend dat het niet veilig was.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mwa, ik denk dat ze onderschat hebben hoeveel weerstand er komt. Ik lees hier continu dat men betrokken wil zijn bij het proces (en vandaag nog het geneuzel dat men niet als kind behandeld wil worden). Dan wordt men een keer vroegtijdig betrokken en dan krijg je het gezeur dat het slecht uitgedachte en onontwikkelde ideeën zijn. Kom op mensen, wat is het nou?
Mooie, vage quote die totaal niet strookt met alle antwoorden die er bij herhaling vanuit het ministerie zijn gekomen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Experts: 'De app moet en zal er komen.'
https://www.volkskrant.nl(...)is-gekomen~bb4d99bd/
Ik quote hier gewoon het artikel, wat een expert zegt die in het proces betrokken is; is niks vaags aan. Ze moeten nu die app, omdat de buren het ook hebben.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mooie, vage quote die totaal niet strookt met alle antwoorden die er bij herhaling vanuit het ministerie zijn gekomen.
quote:Zeker 190 mensen zijn donderdag gestorven aan covid-19. Maar het sterftecijfer in de Vlaamse woonzorgcentra zit daar niet bij, wegens een technische storing. 210 nieuwe patiënten zijn opgenomen in het ziekenhuis. 'Het aantal opnames en besmettingen moeten verder dalen, ook als we een aantal maatregelen versoepelen.'
Er zijn de afgelopen 24 uur 210 nieuwe patiënten opgenomen, 322 mensen hebben het ziekenhuis verlaten. In totaal liggen 4.355 patiënten in het ziekenhuis, een daling met 172. Er liggen nog 972 patiënten op intensieve zorg, een daling met 23. Nog 681 mensen worden beademd.
190 nieuwe sterfgevallen zijn gemeld, maar dat is zonder rapportering van het aantal doden in de Vlaamse woonzorgcentra. Er was een technisch probleem. Van de 190 doden, vielen er 91 in het ziekenhuis, 97 mensen zijn in de Brusselse en Waalse woonzorgcentra gestorven.
Het is niet zo zwart wit als je het stelt, je kan best je proces op orde hebben en mensen erbij betrekken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
mijzelf, heb vaker gevlogen, jij niet?quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zou eens kunnen proberen om voor de verandering wat meer te plaatsen dan een ongefundeerde one-liner.
Probeer het eens met een gedegen bronvermelding.
+40% dus - dat is echt aanzienlijk!quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:22 schreef crystal_meth het volgende:
Weken 11 t/m 16: 25568 doden (week 15: 4937, week 16: 4313). Vorig jaar: 18122
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1586035610783
verschil: 7446
Waarom mag dat niet?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:31 schreef THEFXR het volgende:
wat een kutland is het toch ook!, mag je als thuiszorg nog niet eens een mondkapje opzetten ter preventie, want richtlijnen RIVM.
In België was de oversterfte in week 15 87%. Dan valt de Nederlandse oversterfte nog relatief mee.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
+40% dus - dat is echt aanzienlijk!
Die beelden van Amsterdamse veerponten overigens
Wat is "slecht" meer besmettingen is slecht? Uiteindelijk krijgen we het allemaal.quote:Op donderdag 23 april 2020 23:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nog niet nee. Maar vergeleken met hun buurlanden doen ze het slecht cijfermatig gezien. En ze hebben nog geen knik gemaakt. Terwijl ze wel ontzettend dunbevolkt zijn. Lijkt me niet echt een argument om hun aanpak dan maar te volgen.
Alsof mensen nu al niet massaal "gevolgd" worden door o.a. Google, ook al heeft men de instellingen uit staan.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me privacygevoeliger, omdat een GPS met exacte locaties werkt.
Kloptquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:39 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In België was de oversterfte in week 15 87%. Dan valt de Nederlandse oversterfte nog relatief mee.
Als je dit leest zijn we ontzettend dom bezig inderdaad. Zelfs 200.000 doden extra rechtvaardigt deze economische capitulatie niet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:46 schreef ludovico het volgende:
https://esb.nu/blog/20059695/we-kunnen-nu-gaan-rekenen-aan-corona
[ afbeelding ]
En de mensen die overlijden zijn ook nog in 90+% van de gevallen mensen met andere ziektes onder de leden. Dus doe de kansen nog maar /10 voor gezonde mensen.
Aan een goede griep gaan dezelfde mensen ook ten onder. Misschien een factor 5-10 minder maar dat is het dan ook wel. Geen zaken waarvoor je voor gezonde mensen de maatschappij op slot zet.
Niet echt eerlijk imo. 2019 was een heel mild jaar. Pak deze van 2018 erbij en je zit dat het verschil erg hard daalt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:22 schreef crystal_meth het volgende:
Weken 11 t/m 16: 25568 doden (week 15: 4937, week 16: 4313). Vorig jaar: 18122
https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1586035610783
verschil: 7446
Waar staat dat het verboden is? Kan het niet vinden via Googlequote:Op vrijdag 24 april 2020 11:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
man, man, leer eens lezen waar hert over gaat, maakt niet uit waar die kapjes vandaan komen, RIVM verbiedt het! #maffia
Virologen schatten zelf 50-100k doden als je niks doet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je dit leest zijn we ontzettend dom bezig inderdaad. Zelfs 200.000 doden extra rechtvaardigt deze economische capitulatie niet.
alleen bij symptomen klant, anders nietquote:Op vrijdag 24 april 2020 12:55 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Waar staat dat het verboden is? Kan het niet vinden via Google
De reizigers én het personeel.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:52 schreef SuperwormJim het volgende:
Dit soort mensen![]()
https://www.noordhollands(...)noodverordening.html
Gevalletje verkeerd uitgerust en geïnstrueerd personeel. Geef die lui gewoon een handteller en een max aantal opvarenden.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:52 schreef SuperwormJim het volgende:
Dit soort mensen![]()
https://www.noordhollands(...)noodverordening.html
Bedankt voor het noemen van de cijfers of het posten van een bron :pquote:Op vrijdag 24 april 2020 13:01 schreef Enchanter het volgende:
Lekkere cijfers uit Spanje en België weer qua besmettingen
https://www.worldometers.info/coronavirus/quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:04 schreef wpor het volgende:
[..]
Bedankt voor het noemen van de cijfers of het posten van een bron :p
"een expert", nee, dat is inderdaad heel goed to-the-point en totaal niet vaag.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:23 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik quote hier gewoon het artikel, wat een expert zegt die in het proces betrokken is; is niks vaags aan. Ze moeten nu die app, omdat de buren het ook hebben.
Blijft toch bijzonder dat China opeens nog maar negende staat op basis van officiële cijfers..quote:Op vrijdag 24 april 2020 13:04 schreef Enchanter het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Voor de miljoenmiljardste keer: onze ziekenhuizen konden het nu al niet aan. Ze hebben in notime de boel 250% moeten opschalen. Alle reguliere zorg is op een laag pitje komen te staan.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Als je dit leest zijn we ontzettend dom bezig inderdaad. Zelfs 200.000 doden extra rechtvaardigt deze economische capitulatie niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |