abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192780359
Meanwhile in China, wordt er een slaatje geslagen uit de huidige situatie

China gebruikt de westerse zwakte tijdens de coronacrisis om hun eigen positie te verstevigen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:35:23 #277
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192780364
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zorgmedewerkers die niet met hun ondeugdelijke Chinese troep op mogen lopen. De horror...

Ali Express is gewoon Chinese roulette.. één op de zoveel mondkapjes deugt gewoon niet.
man, man, leer eens lezen waar hert over gaat, maakt niet uit waar die kapjes vandaan komen, RIVM verbiedt het! #maffia
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:35:31 #278
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_192780367
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:33 schreef Smack10 het volgende:
Ja er zijn ook heel veel mensen die beter niet op een motor etc. kunnen zitten etc. maar dat is inderdaad geen argument natuurlijk. :D
Klopt, maar die ga je dan ook niet zeggen dat ze eigenlijk wel motor moeten rijden en dan de rest in gevaar brengen.

Dus ik snap opzich wel ergens de terughoudendheid, ook ivm te korten. (maar dat is natuurlijk een losstaand issue)
pi_192780373
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, het bedrijf verbiedt het, want richtlijnen RIVM. dus lopen ze onbeschermd bij iedereen naar binnen op een dienst.
ook al hebben ze zelf mondkapjes via aliexpress gekocht, ze mogen ze niet op zetten! :(
Dan moet er eerst weer iemand dood gaan voor het kan.

Ik snap echt niet wat zo'n bedrijf bezielt.
Maar daarom is wat het rivm zegt zo belangrijk. Zoveel bedrijven schuilen erachter.
Als jaap aan geeft dat 1,5 meter genoeg is houden ze zich puur daar aan.
Over een maand hebben we genoeg mondkapjes en wordt het opeens verplicht.

Vooral zoiets als thuiszorg zou dat gewoon verplicht moeten hebben.
pi_192780375
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:33 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb nu maar wasbare maskers gekocht. Voor als we boodschappen gaan doen, dan zijn ze verplicht. Verder worden hier in DLD alle denkbare maatregelen al getroffen in winkels, al weken.

Vaste aantallen karretjes, desinfectie bij de ingang (en iemand die de winkelwagentjes ontsmet), overal op de vloer reminders om afstand te houden, schermen bij de kassa's en het verzoek zoveel mogelijk contactloos te betalen of te pinnen.

En ondanks al die duidelijke aanwijzingen nog steeds mensen die overal dwars doorheen crossen, in je nek staan te hijgen... Na een week of 6 zou je toch verwachten dat het kwartje zo langzamerhand wel op de grond is aangekomen :')
Kan je die maskers daar overal kopen? Ik zou niet weten waar ik ze hier zou moeten kopen.

Sommige mensen zien er de ernst niet van in of denken dat ze sowieso gezond zijn en lopen gewoon vlak langs je heen. Je doet er weinig aan. |:(
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:36:10 #281
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192780376
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:13 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik denk je op vliegtuigen vrij makkelijk kunt werken met plexischermen en een goed ventilatiesysteem.
vliegtuigen hebben geen goed ventilatiesysteem
pi_192780393
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:34 schreef Slayage het volgende:

China gebruikt de westerse zwakte tijdens de coronacrisis om hun eigen positie te verstevigen

1 van de redenen waarom vele China sterk wantrouwen ook mbt de oorsprong en of uitbraak van dit virus.

All to perfect for China. Als je ziet wat de communistische partij eerder heeft uitgehaald.

Well played China.
pi_192780404
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:34 schreef Slayage het volgende:

Dit riep ik al een keer in februari ofzo :D

*schouderklopje*
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 april 2020 @ 11:41:06 #284
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192780441
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:36 schreef BillDauterive het volgende:

Kan je die maskers daar overal kopen? Ik zou niet weten waar ik ze hier zou moeten kopen.

Sommige mensen zien er de ernst niet van in of denken dat ze sowieso gezond zijn en lopen gewoon vlak langs je heen. Je doet er weinig aan. |:(
Op ebay.de vind je er zat. In allerlei leuke motiefjes :P En zo te zien gemaakt van oude tafellakens, oma's onderjurk of het niet meer gebruikte bloemetjesgordijn uit de keuken.

Maar met een beetje speuren kom je ook prima maskers tegen die wat professioneler gemaakt zijn. Al blijven het natuurlijk simpele stoffen maskers die je verder niet beschermen. Maar ze houden je eigen druppels wel een tijdje tegen en daar gaat het tenslotte om.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192780457
Wat een haat kreeg Kuipers over zich geen terwijl Gommers nu exact hetzelfde zegt. Maar ok Gommers is zo sympathiek. Is die ook, maar ook Kuipers is een prima vent.
pi_192780490
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:41 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Op ebay.de vind je er zat. In allerlei leuke motiefjes :P En zo te zien gemaakt van oude tafellakens, oma's onderjurk of het niet meer gebruikte bloemetjesgordijn uit de keuken.

Maar met een beetje speuren kom je ook prima maskers tegen die wat professioneler gemaakt zijn. Al blijven het natuurlijk simpele stoffen maskers die je verder niet beschermen. Maar ze houden je eigen druppels wel een tijdje tegen en daar gaat het tenslotte om.
Zou zelf oppassen met die zelf gemaakte oma dingen. Voor je het weet loop je met een slip van oma. :o
pi_192780527
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:42 schreef HarrieKeen het volgende:
Wat een haat kreeg Kuipers over zich geen terwijl Gommers nu exact hetzelfde zegt. Maar ok Gommers is zo sympathiek. Is die ook, maar ook Kuipers is een prima vent.
1 groot media circus. Radio 1 nieuws van 11h00. Begint met In the USA 50k kills. Ik denk das net zoveel als Italie , Spanje , Belgie en Nederland.

Alleen wonen er in die laatste 4 landen maar de helft aan mensen. De media heeft echt een hekel of ongezonde negatieve focus op Amerika gekregen de laatste jaren.

Janken voor het janken jammer genoeg.

De crisis is erg genoeg om je met andere dingen als opblazen bezig te houden.
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:50:37 #288
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192780588
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:47 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

1 groot media circus. Radio 1 nieuws van 11h00. Begint met In the USA 50k kills. Ik denk das net zoveel als Italie , Spanje , Belgie en Nederland.

Alleen wonen er in die laatste 4 landen maar de helft aan mensen. De media heeft echt een hekel of ongezonde negatieve focus op Amerika gekregen de laatste jaren.

Janken voor het janken jammer genoeg.

De crisis is erg genoeg om je met andere dingen als opblazen bezig te houden.
Dus?!? :? Mag het geen nieuws zijn dat er in de VS inmiddels tegen de 50.000 mensen overlijden zijn en het daar in tegenstelling tot in de door jou genoemde landen vooralsnog als een lopend vuurtje gaat?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:52:21 #289
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192780619
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:41 schreef Rewimo het volgende:

[..]

De virale lading die je ontvangt wordt ook veel kleiner. Het is geen hogere wiskunde ofzo. Zelfs N95-maskers zijn niet 100% zeker.

Punt is dat indien twee mensen een masker dragen, zelfs indien slechts een simpel pollenmasker, en één van de twee besmet bleek te zijn, de kans dat de ander besmet zou worden marginaal is. En dáár is het dus om te doen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192780639
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:50 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Dus?!? :? Mag het geen nieuws zijn dat er in de VS inmiddels tegen de 50.000 mensen overlijden zijn en het daar in tegenstelling tot in de door jou genoemde landen vooralsnog als een lopend vuurtje gaat?
Zeker wel alleen erg suggestief. Als je Amerika als land pakt imo . Dan staan Italie en Spanje er veel slechter voor. Dan vind ik het maar raar dat de laatste 2 niet genoemd worden en ze openen met een land wat maar 50k doden heeft op 350mil inwoners ?

Het viel me op. Meer niet:)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 april 2020 @ 11:53:29 #291
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192780642
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:44 schreef Anton91 het volgende:

Zou zelf oppassen met die zelf gemaakte oma dingen. Voor je het weet loop je met een slip van oma. :o
Daarom bestel ik zulke dingen dus niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192780643
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:50 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Dat mag nieuws zijn, maar voor de nuance mag het ook nieuws zijn dat ze per capita het niet slechter doen dan veel andere landen. Meen ik mij te herinneren in elk geval.
pi_192780649
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:52 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

De virale lading die je ontvangt wordt ook veel kleiner. Het is geen hogere wiskunde ofzo. Zelfs N95-maskers zijn niet 100% zeker.

Punt is dat indien twee mensen een masker dragen, zelfs indien slechts een simpel pollenmasker, en één van de twee besmet bleek te zijn, de kans dat de ander besmet zou worden marginaal is. En dáár is het dus om te doen.
Maar ook de handjes wassen. :7
pi_192780675
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Bv lichtcirculatie wat je bij veel bedrijven ziet, of airco in de supermarkten/winkels zijn dan ook een probleem

Op visite bij iemand thuis en afstand houden zou dan misschien wel moeten kunnen.
Ik begrijp dat de luchtcirculatie in supermarkten vaak al goed geregeld is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:57:09 #295
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192780702
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat mag nieuws zijn, maar voor de nuance mag het ook nieuws zijn dat ze per capita het niet slechter doen dan veel andere landen. Meen ik mij te herinneren in elk geval.
Nuanceren is altijd prima. Continu een kort lontje hebben omdat een bepaald land genoemd wordt daarentegen niet. Dat gejammer was er van meneer ook niet toen andere brandhaarden continu in het nieuws waren.
pi_192780703
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

vliegtuigen hebben geen goed ventilatiesysteem
quote:
In fact, because of the high-efficiency filters on most commercial airlines and the frequency the air is recirculated and filtered, the air you're breathing on your flight is likely much cleaner and less contaminated than most office buildings and is on par with the air in most hospitals.
https://www.tripsavvy.com/air-quality-during-your-flight-54164
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:58:04 #297
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192780723
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:54 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Maar ook de handjes wassen. :7
Dat blijft noodzakelijk ja :+
pi_192780733
NOS Liveblog:

Uitvinder bluetooth: techniek ongeschikt voor corona-app

Was te verwachten (bluetooth niet betrouwbaar genoeg), maar dit vond ik een schitterend stuk:
quote:
Haartsen noemt de Nederlandse aanpak van de corona-app bedroevend en zegt dat die een hoog amateur-gehalte heeft. "Zowel hoe de overheid dit heeft aangepakt als hoe de samenleving hiermee omgaat. Het is één groot mediacircus waarbij 17 miljoen experts in een weekend hun 'mening' mochten geven. Ik heb mij daarom bewust afzijdig gehouden.
_O_
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:59:26 #299
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192780747
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:
NOS Liveblog:

Uitvinder bluetooth: techniek ongeschikt voor corona-app

Was te verwachten (bluetooth niet betrouwbaar genoeg), maar dit vond ik een schitterend stuk:
[..]

_O_
Misschien moeten we dan GPS gebruiken in plaats van bluetooth.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192780754
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 11:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Beter als geheel west Europa ong. Maar vooral klagen op de USA omdat er iemand president is die je niet mag.

Hieronder iets In dat zelfde journaal maar dan op de achtergrond. De grondwet word niet nageleefd. Lekker hoor...

'Volgens Brouwer moeten de voorzitters de gezondheid en het leven van de bevolking beschermen, maar zich ook houden aan de grondwet. En dat gebeurt niet altijd, vertelde hij in het NOS Radio 1 Journaal'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')