Betekent dit nou dat niet een hele ruimte besmet wordt, maar je dus gericht luchtstromen kunt gaan creëren?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:56 schreef D_A het volgende:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.16.20067728v1twitter:linseymarr twitterde op donderdag 23-04-2020 om 16:23:26https://t.co/z48waYZZSk Beautiful detective work by Yuguo Li, re-enacting the scenario, reviewing video (no fomite or close contact between tables ABC). Shows transmission by microscopic droplets is the best explanation. /1 https://t.co/fy1rUMBkFS reageer retweet
Interessant
Idd.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Betekent dit nou dat niet een hele ruimte besmet wordt, maar je dus gericht luchtstromen kunt gaan creëren?
Als je dit soort onderzoeken leest moet er nog heel wat gebeuren willen restaurants weer open mogen. Ik denk niet dat de meeste restaurants heel goed nagedacht hebben over een goed klimaatsysteem.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:00 schreef D_A het volgende:
[..]
Idd.
Mensen die pal naast een geïnfecteerd persoon zaten, bleven vrij van het virus, maar wie rondgeblazen lucht met virusdruppels inademde, kreeg het wel - en dat was soms tot 8 meter verderop.
En vliegtuigen, en poppodia etc.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je dit soort onderzoeken leest moet er nog heel wat gebeuren willen restaurants weer open mogen. Ik denk niet dat de meeste restaurants heel goed nagedacht hebben over een goed klimaatsysteem.
nee, het bedrijf verbiedt het, want richtlijnen RIVM. dus lopen ze onbeschermd bij iedereen naar binnen op een dienst.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mogen ze toch zelf weten? Als zij zich daar veiliger bij voelen?
Theater, OV, scholen, sporten en eenrichtingsverplaatsingen in supermarkten etc.quote:
Ik denk dat vliegtuigbouwers juist extreem goed hierover nagedacht hebben. Of het huidige klimaatsysteem afdoende is weet ik niet.quote:
Zorgmedewerkers die niet met hun ondeugdelijke Chinese troep op mogen lopen. De horror...quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, het bedrijf verbiedt het, want richtlijnen RIVM. dus lopen ze onbeschermd bij iedereen naar binnen op een dienst.
ook al hebben ze zelf mondkapjes via aliexpress gekocht, ze mogen ze niet op zetten!
Lijkt me ook niet zo vreemd gezien de logica waarmee het griepvirus zich hoofdzakelijk binnenshuis verspreid in slecht ventileerde ruimtes.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:06 schreef _I het volgende:
[..]
Theater, OV, scholen, sporten en eenrichtingsverplaatsingen in supermarkten etc.
Zal je het veel meer moeten zoeken in UV-C lampen overal, luchtreiniging en -zuivering.
Biedt wel perspectieven en zorgt ervoor dat buiten ineens een stuk aantrekkelijker wordt, dan binnen.
Ik vraag me af hoe de vluchten die nu nog uitgevoerd worden eruit zien?quote:
Las ook dat ze daar anders tellen, geen idee hoe het hier in NL zou zijn als we de Belgische manier van tellen zouden doen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
België + 190 doden ..
Gaat slecht daar
Verder komt men daar vandaag samen om verder versoepelingsfases te bespreken. Fase 3 daarin zou vanaf 8 juni in kunnen gaan (grote slag om de arm): de voorzichtige heropening van de horeca.
En dan ook niet doen alsof mensen hier te dom om een mondkapje goed te gebruiken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 07:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
IC-chef Gommers: ‘Behandel Nederlanders niet als een kind’
Gommers
Die man zegt vaak precies de dingen die ik denk.
Ze testen wel alleen mensen die ziek zijn geweest.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:23 schreef deedeetee het volgende:
Eerste grote immuuntest in Limburg
Ben heel erg benieuwd naar de uitslag van de testen.
Van wat ik van vrienden begreep die tijdens de crisis zijn teruggekomen uit verschillende landen ging het inderdaad zo ja.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:11 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de vluchten die nu nog uitgevoerd worden eruit zien?
Zit iedereen 1.5 meter van elkaar af?
Als dat zo is, en moet blijven gaan de ticketprijzen sky-high lijkt me. Want je bezetting wordt stukken minder.
Denk dat die er genoeg zijn, of uberhaupt niet de voorlichting erover meekrijgen, of het allemaal niet zo nauw nemen en door het mondkapje wel meer risico nemen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:24 schreef Smack10 het volgende:
En dan ook niet doen alsof mensen hier te dom om een mondkapje goed te gebruiken.
Laatst zag ik een vrouw met een masker lopen en die was helemaal groen geroggeld. Echt zo smerig. Alsof ze al wekenlang dezelfde droeg.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:08 schreef Zipportal het volgende:
Mensen spoelen die maskers en handschoentjes gewoon door de WC heen.
Ze testen iedereen die denkt t gehad te hebben daar kom je al een heel eind mee. Zonder symptomen vinden ze toch niks als ze een test gaan proberen lijkt mij.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze testen wel alleen mensen die ziek zijn geweest.
Mensen kunnen het ook gehad hebben en niet ziek zijn geweest?
Bv lichtcirculatie wat je bij veel bedrijven ziet, of airco in de supermarkten/winkels zijn dan ook een probleemquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je dit soort onderzoeken leest moet er nog heel wat gebeuren willen restaurants weer open mogen. Ik denk niet dat de meeste restaurants heel goed nagedacht hebben over een goed klimaatsysteem.
Ja er zijn ook heel veel mensen die beter niet op een motor etc. kunnen zitten etc. maar dat is inderdaad geen argument natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Denk dat die er genoeg zijn, of uberhaupt niet de voorlichting erover meekrijgen, of het allemaal niet zo nauw nemen en door het mondkapje wel meer risico nemen.
Maar dat is puur gevoel. Gebaseerd op 'blijf allemaal thuis' en men vervolgens aan komt rijden bij een druk park/strand en dan alsnog denken "owww daar kunnen wij ook nog wel bij"
Dat weten we dus niet..quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze testen iedereen die denkt t gehad te hebben daar kom je al een heel eind mee. Zonder symptomen vinden ze toch niks als ze een test gaan proberen lijkt mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |