Is niet helemaal duidelijk, in Baden-Württemberg is een sjaal voldoende.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Moeten de Duitsers zelf maskers op de kop tikken, worden ze geleverd of mogen ze bv ook met sjaals en bandana's om lopen?
https://www.bbc.com/news/world-europe-52382196quote:Rhineland-Palatinate in the south-west says pupils will be given reusable masks as they slowly start to return to school at the beginning of May, while in Bavaria masks are mandatory for everyone aged seven and over from Monday.
Even the type of mask is not consistently specified. Prime Minister Winfried Kretschmann of Baden-Württemberg has said medical masks should be reserved for health workers, while scarves or cloth covers would be sufficient for people on the street.
Ik zie dat gewoon als iemand die ons meeneemt in zijn denkproces, in zijn afwegingen. En tegelijkertijd snapt hij ook dat de beslissingen op zijn schouders komen te liggen. Nederland wordt niet opeens een zelfsturend team.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:12 schreef Jed1Gam het volgende:
Met uitspraken "Ik heb er ook heel lang over nagedacht", etc. en vervalt zodoende in een soort schoolmeester retoriek.
En hoe had je dat voor je gezien? We gaan drie weken afwachten op een niet nader genoemd besluit en dan opeens gaan de scholen weer open?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:18 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, hij pleit voor een versoepeling nu indien scholen besluit niet was genomen. "Had gekund". Nu dus niet meer, hij spreekt zichzelf dus helemaal niet tegen als je het artikel gewoon goed leest.
Is ongetwijfeld zo, maar ik wil met mijn huisarts vooral bespreken in hoeverre ik tot een risicogroep behoor en daar kan ze denk ik wel bij helpen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:19 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik zou niet meer vertrouwen hebben in de huisarts (niets ten nadele van de huisarts, maar hij heeft van virussen ook weinig kaas gegeten) eerlijk gezegd.
Dat is ook een prima pad om te bewandelen. Sowieso hebben zij echt wel wat kennis over COVID opgedaan de laatste tijd. En bij echte twijfel is er ook echt wel ruimte om je eventueel door te verwijzen. Maar voor het inschatten van risico's kun je ze prima consulteren.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is ongetwijfeld zo, maar ik wil met mijn huisarts vooral bespreken in hoeverre ik tot een risicogroep behoor en daar kan ze denk ik wel bij helpen.
Het zal vast een bijdrage hebben geleverd, maar dat het anders niet gelukt zou zijn is echt te weinig credits voor de andere partijen die hier een grote hand in hebben gehad. Ik durf zelfs de stelling wel aan dat het gros van de opschaling te danken is aan de mensen op het landelijke centrum in Rotterdam dan aan de oproepen van Gommers.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:17 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zijn noodkreten in de media hebben er waarschijnlijk wel toe geleid dat de IC-capaciteit het heeft gehouden.
Bedankt voor dit stukje wetenschappelijk inzicht dat mij in al die jaren tekort is geschoten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom moet je die kans op toeval ook verlagen door meer datapunten te verzamelen.
Ah, en dit en dit en dat. Succes met deze discussie verder. Je had gewoon geen gelijk, laten we het daar bij laten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En hoe had je dat voor je gezien? We gaan drie weken afwachten op een niet nader genoemd besluit en dan opeens gaan de scholen weer open?
En hij stelt ook niet dat het kabinet mensen als kinderen behandelt. Dat is gewoon de kop die het AD ervan gemaakt heeft.
Zo simpel is het niet. Statistisch significant =/= praktisch significant.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom moet je die kans op toeval ook verlagen door meer datapunten te verzamelen.
Link anders nog even een wikipedia artikel om je argument kracht bij te zetten!quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Statistisch significant =/= praktisch significant.
nee, toon maar aan dan want er is geen sprake van geweest dat door druk via de pers de IC capaciteit is opgevoerdquote:
Dus als een discussie meer dan drie berichten duurt en iemand oprechte vragen aan je stelt ga je doen alsof het om "gelijk willen hebben"? Je komt hier alleen om je stream of consciousness te droppen? Zeg dat dan gewoon.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ah, en dit en dit en dat. Succes met deze discussie verder. Je had gewoon geen gelijk, laten we het daar bij laten.
Hehe, dus jij zegt "nee" zonder onderbouwing. Ik zeg "Jawel" zonder onderbouwing, maar ik moet het dan maar onderbouwen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee, toon maar aan dan want er is geen sprake van geweest dat door druk via de pers de IC capaciteit is opgevoerd
Moet ik een link geven naar een basiscursus statistiek om dit te beargumenteren?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Link anders nog even een wikipedia artikel om je argument kracht bij te zetten!
Jij roept 1 ding, ik reageer daarop dat het niet zo is wat ook niet zo is bleek uit je eigen quotes. Ik heb verder geen zin in je verdere vragen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus als een discussie meer dan drie berichten duurt en iemand oprechte vragen aan je stelt ga je doen alsof het om "gelijk willen hebben"? Je komt hier alleen om je stream of consciousness te droppen? Zeg dat dan gewoon.
Je wil niet als kind behandeld worden, maar gaat een inhoudelijke discussie uit de weg.
Wat jij wil, het maakt mij niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Moet ik een link geven naar een basiscursus statistiek om dit te beargumenteren?
Dat spreek ik ook niet tegen.quote:Meer datapunten is niet per definitie beter.
dan blijft het gewoon nee omdat het gewoon onzin is dat de IC capaciteit is verhoogd door druk vanuit de media. Nu jij weerquote:Op vrijdag 24 april 2020 10:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hehe, dus jij zegt "nee" zonder onderbouwing. Ik zeg "Jawel" zonder onderbouwing, maar ik moet het dan maar onderbouwen.
Begin jij maar.
Was ook geen aanvalquote:Op vrijdag 24 april 2020 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Is ongetwijfeld zo, maar ik wil met mijn huisarts vooral bespreken in hoeverre ik tot een risicogroep behoor en daar kan ze denk ik wel bij helpen.
Wat wil je nou allemaal precies? Je bent net zo onnavolgbaar als een vijfjarige.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat jij wil, het maakt mij niet zoveel uit.
[..]
Dat spreek ik ook niet tegen.
Wie heeft het eigenlijk over druk vanuit de media? En nee, niet nu ik weer. Jij zegt dat het onzin is, waarom is het onzin?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan blijft het gewoon nee omdat het gewoon onzin is dat de IC capaciteit is verhoogd door druk vanuit de media. Nu jij weer
Het is ook niet uit te leggen dat de thuiszorg van je buurvrouw wel beschermd naar binnen wandelt en dat er bij jou iemand zonder bescherming komt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:31 schreef THEFXR het volgende:
wat een kutland is het toch ook!, mag je als thuiszorg nog niet eens een mondkapje opzetten ter preventie, want richtlijnen RIVM.
Het liefst zou ik willen dat jij stopt met posten, maar dat zal er wel niet inzitten.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat wil je nou allemaal precies? Je bent net zo onnavolgbaar als een vijfjarige.
De toon waarmee hij de laatste persco's doet, doen me heel sterk terugdenken aan een middelbare school leraar, die de klas niet echt onder controle had. Zijn gelaatsuitdrukkingen zijn voor mij veranderd van iemand die normaal straalt en positief is, naar iemand die pessimisme vertegenwoordigd.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie dat gewoon als iemand die ons meeneemt in zijn denkproces, in zijn afwegingen. En tegelijkertijd snapt hij ook dat de beslissingen op zijn schouders komen te liggen. Nederland wordt niet opeens een zelfsturend team.
En waarom is vertellen dat we goed bezig zijn gelijk handelen als een kind? Of geeft jouw baas je nooit dat soort complimenten?
Zo zag ik het ook niet. Ik heb vorig jaar helaas intensief te maken gehad met diverse longartsen die er allemaal naast bleken te zitten. Ik ben er inmiddels wel achter dat medische wetenschap geen harde wetenschap is. Daarvoor weten we te weinig. Voor mij is overleg met mijn huisarts genoeg; ik kan met onzekerheid leven.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:29 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Was ook geen aanval. Althans niet mijn bedoeling. Dit lijkt me ook een prima insteek.
Ik hoor het wel als je nog inhoudelijke punten hebt zonder jij-bakken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het liefst zou ik willen dat jij stopt met posten, maar dat zal er wel niet inzitten.
Ha, inderdaad, ik vind dat ook zo betuttelend.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:33 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik zie het ook niet als iets waarvoor je complimentjes zou moeten geven, dat je thuis zit ofzo, zo braaf bezig.
Ze hebben nota bene Jaap van Dissel een vrij technisch verhaal laten doen. Dat lijkt me niet bepaald iets voor kinderen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De toon waarmee hij de laatste persco's doet, doen me heel sterk terugdenken aan een middelbare school leraar, die de klas niet echt onder controle heeft.
Mogen ze toch zelf weten? Als zij zich daar veiliger bij voelen?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:31 schreef THEFXR het volgende:
wat een kutland is het toch ook!, mag je als thuiszorg nog niet eens een mondkapje opzetten ter preventie, want richtlijnen RIVM.
Als jij complimenten van de baas krijgt voor je werk verwacht je een salarisverhoging?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:33 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik zie het ook niet als iets waarvoor je complimentjes zou moeten geven, dat je thuis zit ofzo, zo braaf bezig. Dan wek je gelijk het idee dat je er iets voor terug krijgt, een salarisverhoging bijv.
Ja. Nee. Ja.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Moeten de Duitsers zelf maskers op de kop tikken, worden ze geleverd of mogen ze bv ook met sjaals en bandana's om lopen?
Nee, want er zijn er niet genoeg. Alleen dragen wanneer nodig.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mogen ze toch zelf weten? Als zij zich daar veiliger bij voelen?
Lastig inderdaad. Aan de andere kant als het nu goed gaat zo en je geen onnodig risico wil lopen kan ik me voorstellen dat je het nog even aankijkt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Misschien overleg ik eerst nog even met mijn huisarts t.a.v. het risico voor mezelf.
En als je het zelf regelt?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, want er zijn er niet genoeg. Alleen dragen wanneer nodig.
Dan zal het juridisch gezien waarschijnlijk niet verboden zijn, maar ook in Duitsland is opgeroepen de professionele maskers voor de professionals te houden.quote:
Wat dat betreft is de algemene informatie ook niet heel toereikend. Ik snap dat het per individu anders kan zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Lastig inderdaad. Aan de andere kant als het nu goed gaat zo en je geen onnodig risico wil lopen kan ik me voorstellen dat je het nog even aankijkt.
Ik twijfel zelf ook nog. Wil ook niet dat kinderen weer naar school gaan en paar weken later toch weer neer huis. Het is al verwarrend genoeg.
En de b12 stichting:quote:Bij mensen met een (auto-immuun) schildklierziekte is tot op heden géén verhoogd risico gevonden
Ik heb overigens nergens last van, maar ik was benieuwd.quote:Mensen met een B 12 tekort en een goed ingestelde therapie, lopen geen extra risico op het krijgen van een Coronavirus
dat is heel wat anders, ik meen dat @Zeroku daarmee kwam waar ik nee op zei en jij ja, wel lezen voor je reageert op een neequote:Op vrijdag 24 april 2020 10:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wie heeft het eigenlijk over druk vanuit de media? En nee, niet nu ik weer. Jij zegt dat het onzin is, waarom is het onzin?
Ik had het over druk vanuit Gommers overigens, o.a. bij de technische briefing, niet vanuit media.
Klopt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is heel wat anders, ik meen dat @:Zeroku daarmee kwam waar ik nee op zei en jij ja, wel lezen voor je reageert op een nee
Maar Scrummie leest sowieso wat 'ie zelf wil.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:17 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zijn noodkreten in de media hebben er waarschijnlijk wel toe geleid dat de IC-capaciteit het heeft gehouden.
Op vrijdag 24 april 2020 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:
Het zit je wel dwars he, dat je ongelijk hadquote:Op vrijdag 24 april 2020 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Maar Scrummie leest sowieso wat 'ie zelf wil.
Ik snap die "op het krijgen" nooit zo.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Wat dat betreft is de algemene informatie ook niet heel toereikend. Ik snap dat het per individu anders kan zijn natuurlijk.
Neem bijvoorbeeld: Mensen met een auto-immuun aandoening zijn kwetsbaar(der).
Maar valt daar ook Hashimoto onder (schildklier aandoening) en Perniceuze anemie (b12-tekort)?
Op de website van de schildklier organisatie tref je dit:
[..]
En de b12 stichting:
[..]
Ik heb overigens nergens last van, maar ik was benieuwd.
Ik weet niet over welke maskers je het hebt, maar als het professionele maskers zijn zullen ze ergens in de zorgketen gebruikt gaan worden. En dus niet bedoelt voor het grote publiek.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 24 april 2020 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan zal het juridisch gezien waarschijnlijk niet verboden zijn, maar ook in Duitsland is opgeroepen de professionele maskers voor de professionals te houden.
[quote]
Ja maar bv een normaal masker met enkele lagen. Niet geschikt voor medisch personeel maar het houdt wel viral load tegen.
Los van of het schijnveiligheid is lijkt me dat ieders goed recht om dat op te willen doen tijdens werk.
Je benadeelt er niemand mee.
Ja harder straffen als je hetzelfde blijft doen heb ik vaak gehoord.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze hebben nota bene Jaap van Dissel een vrij technisch verhaal laten doen. Dat lijkt me niet bepaald iets voor kinderen.
Voor mijn gevoel schetst hij vrij transparant wat zijn overwegingen zijn en met welke vragen hij worstelt. Meenemen in de afwegingen. Ik snap werkelijk niet hoe je dat kunt zien als behandelen als een kind.
Nam jouw middelbareschoolleraar je ooit mee in zijn afwegingen hoe de lessen vorm te geven?
Ben ik met je eens. Daarom dat ik bij het schildklier stukje ook het gepaste antwoord quote. Bij de b12 stichting staat daar niets over.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik snap die "op het krijgen" nooit zo.
Dat lijkt me logisch. De vraag is verhoogd risico om in het ziekenhuis te belanden wanneer besmet.
Maar het is inderdaad een individuele afweging.
Tot nu toe wordt een hoop op één hoop gegooid. Ik hoop dat er uiteindelijk wel meer data komt per ziekte zodat men zelf weet waar ze aan toe zijn en wat ze wel/niet kunnen doen.
Klopt. Het mogen ook stoffen maskers zijn, of een sjaal. Blijkbaar zien veel mensen er brood in, want er zijn heel wat mensen maskers aan het maken om die via ebay te verkopen. Logisch met 82 miljoen inwoners, vraag genoeg.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ah oki, dus zolang het maar bedekt is het voldoende.
Daarom moet je ook je datapunten zo goed mogelijk bij de praktijk leggen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Statistisch significant =/= praktisch significant.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.16.20067728v1twitter:linseymarr twitterde op donderdag 23-04-2020 om 16:23:26https://t.co/z48waYZZSk Beautiful detective work by Yuguo Li, re-enacting the scenario, reviewing video (no fomite or close contact between tables ABC). Shows transmission by microscopic droplets is the best explanation. /1 https://t.co/fy1rUMBkFS reageer retweet
Betekent dit nou dat niet een hele ruimte besmet wordt, maar je dus gericht luchtstromen kunt gaan creëren?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:56 schreef D_A het volgende:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.16.20067728v1twitter:linseymarr twitterde op donderdag 23-04-2020 om 16:23:26https://t.co/z48waYZZSk Beautiful detective work by Yuguo Li, re-enacting the scenario, reviewing video (no fomite or close contact between tables ABC). Shows transmission by microscopic droplets is the best explanation. /1 https://t.co/fy1rUMBkFS reageer retweet
Interessant
Idd.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Betekent dit nou dat niet een hele ruimte besmet wordt, maar je dus gericht luchtstromen kunt gaan creëren?
Als je dit soort onderzoeken leest moet er nog heel wat gebeuren willen restaurants weer open mogen. Ik denk niet dat de meeste restaurants heel goed nagedacht hebben over een goed klimaatsysteem.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:00 schreef D_A het volgende:
[..]
Idd.
Mensen die pal naast een geïnfecteerd persoon zaten, bleven vrij van het virus, maar wie rondgeblazen lucht met virusdruppels inademde, kreeg het wel - en dat was soms tot 8 meter verderop.
En vliegtuigen, en poppodia etc.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je dit soort onderzoeken leest moet er nog heel wat gebeuren willen restaurants weer open mogen. Ik denk niet dat de meeste restaurants heel goed nagedacht hebben over een goed klimaatsysteem.
nee, het bedrijf verbiedt het, want richtlijnen RIVM. dus lopen ze onbeschermd bij iedereen naar binnen op een dienst.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mogen ze toch zelf weten? Als zij zich daar veiliger bij voelen?
Theater, OV, scholen, sporten en eenrichtingsverplaatsingen in supermarkten etc.quote:
Ik denk dat vliegtuigbouwers juist extreem goed hierover nagedacht hebben. Of het huidige klimaatsysteem afdoende is weet ik niet.quote:
Zorgmedewerkers die niet met hun ondeugdelijke Chinese troep op mogen lopen. De horror...quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, het bedrijf verbiedt het, want richtlijnen RIVM. dus lopen ze onbeschermd bij iedereen naar binnen op een dienst.
ook al hebben ze zelf mondkapjes via aliexpress gekocht, ze mogen ze niet op zetten!
Lijkt me ook niet zo vreemd gezien de logica waarmee het griepvirus zich hoofdzakelijk binnenshuis verspreid in slecht ventileerde ruimtes.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:06 schreef _I het volgende:
[..]
Theater, OV, scholen, sporten en eenrichtingsverplaatsingen in supermarkten etc.
Zal je het veel meer moeten zoeken in UV-C lampen overal, luchtreiniging en -zuivering.
Biedt wel perspectieven en zorgt ervoor dat buiten ineens een stuk aantrekkelijker wordt, dan binnen.
Ik vraag me af hoe de vluchten die nu nog uitgevoerd worden eruit zien?quote:
Las ook dat ze daar anders tellen, geen idee hoe het hier in NL zou zijn als we de Belgische manier van tellen zouden doen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
België + 190 doden ..
Gaat slecht daar
Verder komt men daar vandaag samen om verder versoepelingsfases te bespreken. Fase 3 daarin zou vanaf 8 juni in kunnen gaan (grote slag om de arm): de voorzichtige heropening van de horeca.
En dan ook niet doen alsof mensen hier te dom om een mondkapje goed te gebruiken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 07:55 schreef Scrummie2.1 het volgende:
IC-chef Gommers: ‘Behandel Nederlanders niet als een kind’
Gommers
Die man zegt vaak precies de dingen die ik denk.
Ze testen wel alleen mensen die ziek zijn geweest.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:23 schreef deedeetee het volgende:
Eerste grote immuuntest in Limburg
Ben heel erg benieuwd naar de uitslag van de testen.
Van wat ik van vrienden begreep die tijdens de crisis zijn teruggekomen uit verschillende landen ging het inderdaad zo ja.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:11 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe de vluchten die nu nog uitgevoerd worden eruit zien?
Zit iedereen 1.5 meter van elkaar af?
Als dat zo is, en moet blijven gaan de ticketprijzen sky-high lijkt me. Want je bezetting wordt stukken minder.
Denk dat die er genoeg zijn, of uberhaupt niet de voorlichting erover meekrijgen, of het allemaal niet zo nauw nemen en door het mondkapje wel meer risico nemen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:24 schreef Smack10 het volgende:
En dan ook niet doen alsof mensen hier te dom om een mondkapje goed te gebruiken.
Laatst zag ik een vrouw met een masker lopen en die was helemaal groen geroggeld. Echt zo smerig. Alsof ze al wekenlang dezelfde droeg.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:08 schreef Zipportal het volgende:
Mensen spoelen die maskers en handschoentjes gewoon door de WC heen.
Ze testen iedereen die denkt t gehad te hebben daar kom je al een heel eind mee. Zonder symptomen vinden ze toch niks als ze een test gaan proberen lijkt mij.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze testen wel alleen mensen die ziek zijn geweest.
Mensen kunnen het ook gehad hebben en niet ziek zijn geweest?
Bv lichtcirculatie wat je bij veel bedrijven ziet, of airco in de supermarkten/winkels zijn dan ook een probleemquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je dit soort onderzoeken leest moet er nog heel wat gebeuren willen restaurants weer open mogen. Ik denk niet dat de meeste restaurants heel goed nagedacht hebben over een goed klimaatsysteem.
Ja er zijn ook heel veel mensen die beter niet op een motor etc. kunnen zitten etc. maar dat is inderdaad geen argument natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Denk dat die er genoeg zijn, of uberhaupt niet de voorlichting erover meekrijgen, of het allemaal niet zo nauw nemen en door het mondkapje wel meer risico nemen.
Maar dat is puur gevoel. Gebaseerd op 'blijf allemaal thuis' en men vervolgens aan komt rijden bij een druk park/strand en dan alsnog denken "owww daar kunnen wij ook nog wel bij"
Dat weten we dus niet..quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze testen iedereen die denkt t gehad te hebben daar kom je al een heel eind mee. Zonder symptomen vinden ze toch niks als ze een test gaan proberen lijkt mij.
man, man, leer eens lezen waar hert over gaat, maakt niet uit waar die kapjes vandaan komen, RIVM verbiedt het! #maffiaquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zorgmedewerkers die niet met hun ondeugdelijke Chinese troep op mogen lopen. De horror...
Ali Express is gewoon Chinese roulette.. één op de zoveel mondkapjes deugt gewoon niet.
Klopt, maar die ga je dan ook niet zeggen dat ze eigenlijk wel motor moeten rijden en dan de rest in gevaar brengen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:33 schreef Smack10 het volgende:
Ja er zijn ook heel veel mensen die beter niet op een motor etc. kunnen zitten etc. maar dat is inderdaad geen argument natuurlijk.
Dan moet er eerst weer iemand dood gaan voor het kan.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, het bedrijf verbiedt het, want richtlijnen RIVM. dus lopen ze onbeschermd bij iedereen naar binnen op een dienst.
ook al hebben ze zelf mondkapjes via aliexpress gekocht, ze mogen ze niet op zetten!
Kan je die maskers daar overal kopen? Ik zou niet weten waar ik ze hier zou moeten kopen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:33 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb nu maar wasbare maskers gekocht. Voor als we boodschappen gaan doen, dan zijn ze verplicht. Verder worden hier in DLD alle denkbare maatregelen al getroffen in winkels, al weken.
Vaste aantallen karretjes, desinfectie bij de ingang (en iemand die de winkelwagentjes ontsmet), overal op de vloer reminders om afstand te houden, schermen bij de kassa's en het verzoek zoveel mogelijk contactloos te betalen of te pinnen.
En ondanks al die duidelijke aanwijzingen nog steeds mensen die overal dwars doorheen crossen, in je nek staan te hijgen... Na een week of 6 zou je toch verwachten dat het kwartje zo langzamerhand wel op de grond is aangekomen
vliegtuigen hebben geen goed ventilatiesysteemquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:13 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik denk je op vliegtuigen vrij makkelijk kunt werken met plexischermen en een goed ventilatiesysteem.
1 van de redenen waarom vele China sterk wantrouwen ook mbt de oorsprong en of uitbraak van dit virus.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:34 schreef Slayage het volgende:
Meanwhile in China, wordt er een slaatje geslagen uit de huidige situatie
China gebruikt de westerse zwakte tijdens de coronacrisis om hun eigen positie te verstevigen
Dit riep ik al een keer in februari ofzoquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:34 schreef Slayage het volgende:
Meanwhile in China, wordt er een slaatje geslagen uit de huidige situatie
China gebruikt de westerse zwakte tijdens de coronacrisis om hun eigen positie te verstevigen
Op ebay.de vind je er zat. In allerlei leuke motiefjesquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:36 schreef BillDauterive het volgende:
Kan je die maskers daar overal kopen? Ik zou niet weten waar ik ze hier zou moeten kopen.
Sommige mensen zien er de ernst niet van in of denken dat ze sowieso gezond zijn en lopen gewoon vlak langs je heen. Je doet er weinig aan.
Zou zelf oppassen met die zelf gemaakte oma dingen. Voor je het weet loop je met een slip van oma.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:41 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Op ebay.de vind je er zat. In allerlei leuke motiefjesEn zo te zien gemaakt van oude tafellakens, oma's onderjurk of het niet meer gebruikte bloemetjesgordijn uit de keuken.
Maar met een beetje speuren kom je ook prima maskers tegen die wat professioneler gemaakt zijn. Al blijven het natuurlijk simpele stoffen maskers die je verder niet beschermen. Maar ze houden je eigen druppels wel een tijdje tegen en daar gaat het tenslotte om.
1 groot media circus. Radio 1 nieuws van 11h00. Begint met In the USA 50k kills. Ik denk das net zoveel als Italie , Spanje , Belgie en Nederland.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:42 schreef HarrieKeen het volgende:
Wat een haat kreeg Kuipers over zich geen terwijl Gommers nu exact hetzelfde zegt. Maar ok Gommers is zo sympathiek. Is die ook, maar ook Kuipers is een prima vent.
Dus?!?quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:47 schreef JANdeDERDE het volgende:
[..]
1 groot media circus. Radio 1 nieuws van 11h00. Begint met In the USA 50k kills. Ik denk das net zoveel als Italie , Spanje , Belgie en Nederland.
Alleen wonen er in die laatste 4 landen maar de helft aan mensen. De media heeft echt een hekel of ongezonde negatieve focus op Amerika gekregen de laatste jaren.
Janken voor het janken jammer genoeg.
De crisis is erg genoeg om je met andere dingen als opblazen bezig te houden.
De virale lading die je ontvangt wordt ook veel kleiner. Het is geen hogere wiskunde ofzo. Zelfs N95-maskers zijn niet 100% zeker.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:41 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Op ebay.de vind je er zat. In allerlei leuke motiefjesEn zo te zien gemaakt van oude tafellakens, oma's onderjurk of het niet meer gebruikte bloemetjesgordijn uit de keuken.
Maar met een beetje speuren kom je ook prima maskers tegen die wat professioneler gemaakt zijn. Al blijven het natuurlijk simpele stoffen maskers die je verder niet beschermen. Maar ze houden je eigen druppels wel een tijdje tegen en daar gaat het tenslotte om.
Zeker wel alleen erg suggestief. Als je Amerika als land pakt imo . Dan staan Italie en Spanje er veel slechter voor. Dan vind ik het maar raar dat de laatste 2 niet genoemd worden en ze openen met een land wat maar 50k doden heeft op 350mil inwoners ?quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dus?!?Mag het geen nieuws zijn dat er in de VS inmiddels tegen de 50.000 mensen overlijden zijn en het daar in tegenstelling tot in de door jou genoemde landen vooralsnog als een lopend vuurtje gaat?
Daarom bestel ik zulke dingen dus niet.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:44 schreef Anton91 het volgende:
Zou zelf oppassen met die zelf gemaakte oma dingen. Voor je het weet loop je met een slip van oma.
Dat mag nieuws zijn, maar voor de nuance mag het ook nieuws zijn dat ze per capita het niet slechter doen dan veel andere landen. Meen ik mij te herinneren in elk geval.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dus?!?Mag het geen nieuws zijn dat er in de VS inmiddels tegen de 50.000 mensen overlijden zijn en het daar in tegenstelling tot in de door jou genoemde landen vooralsnog als een lopend vuurtje gaat?
Maar ook de handjes wassen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
De virale lading die je ontvangt wordt ook veel kleiner. Het is geen hogere wiskunde ofzo. Zelfs N95-maskers zijn niet 100% zeker.
Punt is dat indien twee mensen een masker dragen, zelfs indien slechts een simpel pollenmasker, en één van de twee besmet bleek te zijn, de kans dat de ander besmet zou worden marginaal is. En dáár is het dus om te doen.
Ik begrijp dat de luchtcirculatie in supermarkten vaak al goed geregeld is.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Bv lichtcirculatie wat je bij veel bedrijven ziet, of airco in de supermarkten/winkels zijn dan ook een probleem
Op visite bij iemand thuis en afstand houden zou dan misschien wel moeten kunnen.
Nuanceren is altijd prima. Continu een kort lontje hebben omdat een bepaald land genoemd wordt daarentegen niet. Dat gejammer was er van meneer ook niet toen andere brandhaarden continu in het nieuws waren.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat mag nieuws zijn, maar voor de nuance mag het ook nieuws zijn dat ze per capita het niet slechter doen dan veel andere landen. Meen ik mij te herinneren in elk geval.
quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vliegtuigen hebben geen goed ventilatiesysteem
https://www.tripsavvy.com/air-quality-during-your-flight-54164quote:In fact, because of the high-efficiency filters on most commercial airlines and the frequency the air is recirculated and filtered, the air you're breathing on your flight is likely much cleaner and less contaminated than most office buildings and is on par with the air in most hospitals.
Dat blijft noodzakelijk jaquote:
quote:Haartsen noemt de Nederlandse aanpak van de corona-app bedroevend en zegt dat die een hoog amateur-gehalte heeft. "Zowel hoe de overheid dit heeft aangepakt als hoe de samenleving hiermee omgaat. Het is één groot mediacircus waarbij 17 miljoen experts in een weekend hun 'mening' mochten geven. Ik heb mij daarom bewust afzijdig gehouden.
Misschien moeten we dan GPS gebruiken in plaats van bluetooth.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:
NOS Liveblog:
Uitvinder bluetooth: techniek ongeschikt voor corona-app
Was te verwachten (bluetooth niet betrouwbaar genoeg), maar dit vond ik een schitterend stuk:
[..]
Beter als geheel west Europa ong. Maar vooral klagen op de USA omdat er iemand president is die je niet mag.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat mag nieuws zijn, maar voor de nuance mag het ook nieuws zijn dat ze per capita het niet slechter doen dan veel andere landen. Meen ik mij te herinneren in elk geval.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |