abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 april 2020 @ 09:58:49 #276
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_192779179
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Daar lees ik dat hij voorstelt om het te onderzoeken.
Wat lees jij daar?
Onderzoeken d.m.v. injecties, hij suggereert dus dat patienten moeten worden ingespoten met desinfectiemiddel
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:00:18 #277
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_192779212
Bij het lezen van allerlei tweets en nieuwsberichten over de 'latest technology by Trump' krabde ik voor de zoveelste keer maar weer eens achter m'n oren. Toen ik het filmpje echter zelf zag, drong de complete waanzin pas echt door. Hoe bestaat het dat deze volkomen achterlijke idioot president is van één van de machtigste landen ter wereld? En dat er ook nog een reële kans bestaat dat hij in november herkozen gaat worden? Werkelijk waar volslagen debiel. Gemiddeld genomen zijn die Amerikanen maar een achterlijk volk...
pi_192779218
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:58 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Onderzoeken d.m.v. injecties, hij suggereert dus dat patienten moeten worden ingespoten met desinfectiemiddel
Dat maak jij ervan :D
Misschien een gebrek aan kennis van medisch onderzoek, maar meestal begint men bij muizen, ratten en andere zoogdieren.
pi_192779223
Even een crosspost, want kennelijk hebben "muh mediaaa" het hier ook gedaan volgens een enkeling...

Laten we eens kijken wat enkele gerenommeerde Engelstalige media op de voorpagina hebben staan.

BBC:
quote:
Coronavirus: Outcry after Trump suggests injecting disinfectant as treatment

US President Donald Trump has been lambasted by the medical community after suggesting research into whether coronavirus might be treated by injecting disinfectant into the body.

He also appeared to propose irradiating patients' bodies with UV light, an idea dismissed by a doctor at the briefing.

Another of his officials had moments earlier said sunlight and disinfectant were known to kill the infection.

[...]
NY Times:
quote:
Trump Asks if Sunlight Can Kill Viruses. ‘Not as a Treatment,’ Birx Says.

At a briefing, the president promoted unproven treatments and asked Dr. Deborah Birx if she had heard of the success of sunlight as a tool against viruses.

[...]
After the scientist, William N. Bryan, the head of science at the Department of Homeland Security, told the briefing that the government had tested how sunlight and disinfectants — including bleach and alcohol — can kill the coronavirus on surfaces in as little as 30 seconds, an excited Mr. Trump returned to the lectern.

“Supposing we hit the body with a tremendous — whether it’s ultraviolet or just very powerful light,” Mr. Trump said. “And I think you said that hasn’t been checked, but we’re going to test it?” he added, turning to Mr. Bryan, who had returned to his seat. “And then I said, supposing you brought the light inside the body, either through the skin or some other way.”

Apparently reassured that the tests he was proposing would take place, Mr. Trump then theorized about the possible medical benefits of disinfectants in the fight against the virus.

“And then I see the disinfectant where it knocks it out in a minute — one minute — and is there a way we can do something like that by injection inside, or almost a cleaning?” he asked. “Because you see it gets in the lungs and it does a tremendous number on the lungs, so it would be interesting to check that.”

Experts have long warned that ultraviolet lamps can harm humans if used improperly — when the exposure is outside the body, much less inside. But bottles of bleach and other disinfectants carry sharp warnings of ingestion dangers. The disinfectants can kill not only microbes but humans.

[...]
Washington Post:
quote:
Trump asked if disinfectants could be injected to kill coronavirus inside the body. Doctors answered: ‘People will die.’

After a presentation Thursday, which touched on the disinfectants that can kill the novel coronavirus on surfaces and in the air, President Trump pondered whether those chemicals could be used to fight the virus inside the human body.

“I see the disinfectant that knocks it out in a minute, one minute,” Trump said during Thursday’s coronavirus press briefing. “And is there a way we can do something like that by injection inside, or almost a cleaning? Because you see it gets inside the lungs and it does a tremendous number on the lungs, so it would be interesting to check that.”

The question, which Trump offered unprompted, immediately spurred doctors to respond with incredulity and warnings against injecting or otherwise ingesting disinfectants, which are highly toxic.

[...]
Allemaal een feitelijk juiste weergave van hetgeen zich afspeelde.

Ik zie trouwens ook niet in waarom boosheid op niet benoemde media je zou moeten belemmeren om de uitspraken achterlijk te vinden.
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:02:35 #280
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_192779240
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:00 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Misschien een gebrek aan kennis van medisch onderzoek, maar meestal begint men bij muizen, ratten en andere zoogdieren.
pi_192779251
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 09:55 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mee eens dat het krankzinnig is.
Maar nogmaals, nergens suggereert hij dat patienten moeten worden ingespoten met desinfectiemiddel. En dat is nou het hele punt. Ontzettend veel mensen roepen nu juist dat trump suggereert om patienten in te spuiten, en dat is simpelweg 100% niet waar, punt.
Nou ja, die suggestie doet hij dus wel. Hij zegt dat het wellicht mogelijk is om patiënten op de een of andere manier te injecteren met dat spul.

Hij roept alleen niet letterlijk op om jezelf thuis desinfectiemiddel toe te dienen. Nou, props voor Trump.

Verder ageer ik tegen jouw claim dat 'de media' beweren dat....

In het andere topic heb ik je al gewezen op het artikel van de NYT, dat niks opklopt of opblaast. Enerzijds val je over het verkeerd interpreteren van de woorden van Trump, maar tegelijkertijd gooi je wel de media op een hoop.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192779267
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
Even een crosspost, want kennelijk hebben "muh mediaaa" het hier ook gedaan volgens een enkeling...

Laten we eens kijken wat enkele gerenommeerde Engelstalige media op de voorpagina hebben staan.

BBC:
[..]

NY Times:
[..]

Washington Post:
[..]

Ik zie trouwens ook niet in waarom boosheid op niet benoemde media je zou moeten belemmeren om de uitspraken achterlijk te vinden.
Ja maar de mediaaaaa!!!!

Ik dacht dat het beleid hier ook was om dat soort loze aantijgingen jegens de media eens achterwege te laten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192779319
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

BBC:
[..]

NY Times:
[..]

Washington Post:
[..]

Er zijn altijd wel uitzonderingen. Er zijn evenveel voorbeelden te vinden waarbij wordt gezegd dat Trump ronduit suggereert om patienten in te spuiten.

En inderdaad, ik zie ook niet in waarom je niet de media die het verkeerd heeft kunt aanspreken op hun gedrag, en de uitspraken van Trump achterlijk kunt vinden.
Maar zoals je ziet in dit topic, zodra je de media verantwoordlijk houdt voor hun gedrag, struikelen de mensen over elkaar heen om je voor vanalles en nog wat uit te maken. Standaard AMV laten we maar zeggen :)
pi_192779324
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja maar de mediaaaaa!!!!

Ik dacht dat het beleid hier ook was om dat soort loze aantijgingen jegens de media eens achterwege te laten.
Dat dacht ik ook, maar mods hebben ook vast wel eens wat anders te doen. Het geeft wel de gelegenheid om er wat inhoudelijks tegenin te brengen.
pi_192779338
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja maar de mediaaaaa!!!!

Jij vindt het prima wanneer bijvoorbeeld RTL gewoon leugens verspreid? Ik niet hoor, en spreek ze daar graag op aan.
pi_192779356
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:08 schreef Refragmental het volgende:

Maar zoals je ziet in dit topic, zodra je de media verantwoordlijk houdt voor hun gedrag, struikelen de mensen over elkaar heen om je voor vanalles en nog wat uit te maken. Standaard AMV laten we maar zeggen :)
'De media' zijn niet homogeen, beste Refragmental. Je houdt de media dan ook nergens voor verantwoordelijk, je scheert ze over een kam.

Geen idee wat voor werk jij doet, maar zou jij het ook niet wat raar vinden als jouw bedrijf op een hoop wordt gegooid met de concurrentie?
pi_192779357
quote:

[..]

Er zijn altijd wel uitzonderingen. Er zijn evenveel voorbeelden te vinden waarbij wordt gezegd dat Trump ronduit suggereert om patienten in te spuiten.

En inderdaad, ik zie ook niet in waarom je niet de media die het verkeerd heeft kunt aanspreken op hun gedrag, en de uitspraken van Trump achterlijk kunt vinden.
Nee, je geeft 'de media' hier weer de schuld. Als je specifieke media ergens van wilt betichten prima, maar dat doe je niet. Wat je doet is weer een algehele beschuldigende vinger en als je dan om je oren geslagen wordt met behoorlijk prominente media, dan 'zijn er altijd wel uitzonderingen'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192779373
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:00 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ben jij de kloon van Chivaz zeg met je 'de media'?

Diverse keren al uitgelegd dat de media geen één entiteit is.
pi_192779377
quote:

[..]

Media media media media media media media media media media media media
De media heeft het gedaan echt waar!! De media DE MEDIA!!!
pi_192779378
Tsjah, ik zou eerlijk gezegd niet weten welke goed aangeschreven media een groter bereik hebben dan de BBC, NY Times en WaPo?!
  Moderator vrijdag 24 april 2020 @ 10:18:39 #291
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192779452
Media of geen media. Het is als president misschien gewoon niet zo verstandig om in het wilde weg te gaan filosoferen. Al is het maar omdat mensen je misschien het ter harte nemen en gaan proberen, of dat men ziet dat je nooit verder bent gekomen dan 2 mavo bij biologie.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_192779540
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:18 schreef ijs_beer het volgende:
Media of geen media. Het is als president misschien gewoon niet zo verstandig om in het wilde weg te gaan filosoferen. Al is het maar omdat mensen je misschien het ter harte nemen en gaan proberen, of dat men ziet dat je nooit verder bent gekomen dan 2 mavo bij biologie.
Een korte blik op de site van Faux News leert dat ze het maar liever niet hebben over deze fenomenale uitglijder. (Al kan ik er overheen hebben gelezen. ) Wel aardig dat ze hun sekteleider zo proberen te beschermen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_192779641
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Een korte blik op de site van Faux News leert dat ze het maar liever niet hebben over deze fenomenale uitglijder. (Al kan ik er overheen hebben gelezen. ) Wel aardig dat ze hun sekteleider zo proberen te beschermen.
Ze zijn ook ineens heel stil over het vorige Wunderwaffe van Trump.
pi_192779687
Als bleekwater en zo al gezond is...wat is dan de reden dat de flessen NIET in het onderstekeukenkastje (horen te ) staan?

Is dat om kinderen het NieT te laten drinken (als limonade)? 8)7
Just asking.
pi_192779737
De situatie is momenteel dat je een behoorlijk beperkt persoon hebt die het land moet leiden, maar in plaats daarvan op TV een beetje begint te bazelen dat hij heeft gehoord dat desinfecterende middelen goed werken en dat we dus moeten onderzoeken of we dat niet bij mensen kunnen gaan inspuiten. Dit komt uiteraard nadat hij op live tv aan het vertellen was dat mensen vooral hydroxychloroquine moesten gaan innemen, want dat hielp ook goed.

Het lijkt me verstandig om alle pijlen te richten op de media die deze man niet volledig juist citeren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_192779767
7s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:44 schreef Ludachrist het volgende:
De situatie is momenteel dat je een behoorlijk beperkt persoon hebt die het land moet leiden, maar in plaats daarvan op TV een beetje begint te bazelen dat hij heeft gehoord dat desinfecterende middelen goed werken en dat we dus moeten onderzoeken of we dat niet bij mensen kunnen gaan inspuiten. Dit komt uiteraard nadat hij op live tv aan het vertellen was dat mensen vooral hydroxychloroquine moesten gaan innemen, want dat hielp ook goed.

Het lijkt me verstandig om alle pijlen te richten op de media die deze man niet volledig juist citeren.

[/quote]
:D
pi_192779829
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:44 schreef Ludachrist het volgende:

En dan zijn het nog niet eens 'de media'. Refragmental heeft een stukje gevonden van RTL Nieuws waar hij al de hele ochtend tegen loopt te fulmineren.

Als je hem erop wijst dat andere media gewoon waarheidsgetrouw verslag doen van de woorden van Trump, zijn dat plots uitzonderingen.
  vrijdag 24 april 2020 @ 10:56:21 #298
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192779872
Zulk ‘mediakritisch’ gekoekwaus kunnen we toch missen als kiespijn?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_192779878
Damn, dit slaat weer alles... Ik denk dat zelfs de usual NL'se jokers op Twitter (DrVanderNoort, Duk, de Winter plus trollenleger etc) dit niet zullen propageren...
I´m back.
pi_192779941
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2020 10:56 schreef Ringo het volgende:
Zulk ‘mediakritisch’ gekoekwaus kunnen we toch missen als kiespijn?
Het is altijd wel grappig dat een Fox News kennelijk nooit tot "de media" behoren.

Misschien is het leuk om een woordenboek te maken met populistisch jargon. Met de defenities van woorden als "de media", "het volluk", "de elite", "rechts", etc. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')